Ácsteszér Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2014 (XI.26.) önkormányzati rendelete

A szociális ellátásokról és eljárásról szóló 3/2007. (II.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 11. 26- 2015. 02. 13

 Ácsteszér Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:




1. § A szociális ellátásokról és eljárásról szóló 3/2007. (II. 14.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 15.§ (1) bekezdés helyébe a következő lép:




„15 (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

  1. koruk,

  2. egészségi állapotuk

  3. fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

  4. szenvedélybetegségük, vagy

  5. hajléktalanságuk miatt.



Rászorult, aki nyugdíjas, egyedülálló rokkant nyugdíjas, egyedülálló beteg, a betegség fenállásának idejéig, amennyiben főtt étellel való ellátását nem tudja biztosítani.

Az ellátás igénybevételére és megszüntetésére vonatkozó kérelmet az Ácsteszéri Közös Önkormányzati Hivatalhoz kell benyújtani. A szociális étkeztetést és házi segítségnyújtást a rászorult kérelme alapján szóban vagy írásban kell elfogadni. A kérelem és jövedelemnyilatkozat a Rendelet 1. mellélete.

 Az ellátás igénybevételére azon nyugdíjas korú személyek és egyéb ok miatt rászorulók jogosultak, akik tartósan, vagy átmenetileg nem képesek étkezésükről gondoskodni, illetve akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek, a velük közös háztartásban élő személy nem tudja ellátni.

A Képviselő-testület a szociális törvény által hatáskörébe utalt étkeztetés megállapításával kapcsolatos hatáskörét a polgármesterre ruházza át.



A Rendelet 15.§ (2) bekezdés helyébe a következő lép:



(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szociális rászorultság fennállásának igazolására a következő iratokat kell a kérelemhez mellékelni:


a) az életkor igazolására alkalmas okmány másolatát,

b) háziorvos igazolását az egészségi állapotról,

c) pszichiáter vagy neurológus szakorvosi szakvéleményt,

d) fogyatékosság esetén az ellátás megállapítását, illetve folyósítását igazoló határozatot, vagy más okiratot.




Az igénylővel a Polgármester megállapodást köt. A megállapodást a Rendelet 2. melléklete tartalmazza.




A Rendelet 15.§ (3) bekezdés helyébe a következő lép:


(3) Az ellátás megszűnik - az ellátott kérelmére

- az ellátott halálával

- határozott idejű megállapodás lejártával


Továbbá az ellátást meg kell szüntetni, ha annak igénybevételekor rosszhiszeműség merül fel.



A Rendelet 15.§ (4) bekezdés helyébe a következő lép:


(4) Intézményi térítési díj változás esetén szükséges az ellátott jövedelmének felülvizsgálata új jövedelemnyilatkozat, jövedelemigazolás beszerzése. A szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás és nappali ellátás térítési díjának mértékét és a térítési díj csökkentésének, elengedésének eseteit és módjai a Képviselő-testület évente egy alkalommal felülvizsgálja, és külön rendeletben állapítja meg. A Polgármester egyedi esetekben a térítési díjat méltányossági alapon csökkentheti.



2. § A Rendelet 9. §-át hatályon kívül helyezi.




3. § (1) Ez a rendelet 2014. november 26-án lép hatályba.


(2) Hatályát veszti:

A szociális ellátásokról és eljárásról szóló

3/2007. (II. 14.) önkormányzati rendelet 15. §-a  

Kérelem a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételéhez

Étkeztetés

I.

Az ellátást igénybe vevő adatai


Név:

Születési neve:

Anyja neve:

Születési hely, idő:

Lakóhelye:

Tartózkodási helye:

Állampolgársága:

Bevándorolt, letelepedett, menekült jogállása:

Társadalombiztosítási Azonosító Jele:

Személyi igazolvány száma:

Közgyógyellátási igazolvány száma:


Tartásra köteles személy


neve: …

lakóhelye:

telefonszáma:…


Legközelebbi hozzátartozó (törvényes képviselő)


neve:

lakóhelye:…

telefonszáma:…

Az ellátást igénybevevővel egy háztartásban élők száma:


Milyen típusú ellátás igénybevételét kéri?

a) alapszolgáltatás: étkeztetés.



Igénybevételre vonatkozó adatok

Milyen időponttól kéri a szolgáltatást:

Milyen időtartamra kéri a szolgáltatás biztosítását (a megfelelő aláhúzandó):


a.) határozatlan,

b.) határozott.

Határozott esetén az igénybevétel utolsó napja:


Az étkeztetés módja (a megfelelő aláhúzandó):

− helyben fogyasztás,

− elvitellel,

− kiszállítással,

− diétás étkeztetés *: ulcus diabetikus laktózmentes egyéb: …


…..................................., 20....... év...........hó.........nap



….................................................................................

Az ellátást igénybe vevő (törvényes képviselőjének)

aláírása


* a megfelelő aláhúzandó



II. Jövedelemnyilatkozat


Az ellátást kérelmező személyre vonatkozó adatok:

Név: …

Születési név:: …

Anyja neve: …

Születési hely, idő:........... …

Lakóhely: …

Tartózkodási hely: …

(itt azt a lakcímet kell megadni, ahol a kérelmező életvitelszerűen tartózkodik)

Telefonszám (nem kötelező megadni):


Az 1993. évi III. törvény 117/B. §-a szerint a mindenkori intézményi térítési díjjal azonos személyi térítési díj megfizetését az ellátást igénylő vagy a térítési díjat megfizető más személy vállalja-e (a rovat kitöltése nem minősül tényleges vállalásnak):

igen - ebben az esetben a Jövedelemnyilatkozat további részét nem kell kitölteni,

nem.

Az ellátást kérelmező személyre vonatkozó jövedelmi adatok:


Jövedelem típusa Nettó összege

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó:

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, szellemi és más önálló tevékenységből származó:

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátás:


5. Önkormányzati és munkaügyi szervek által folyósított ellátások:

6. Egyéb jövedelem:

7. Összes jövedelem:

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. A térítési díj megállapításához szükséges jövedelmet igazoló bizonylatokat egyidejűleg csatoltam. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.


Dátum: …...............................

                                                                                  …...........................................................

Ellátást igénybe vevő (törvényes képviselő)

                                                                                                            aláírása


2. melléklet


MEGÁLLAPODÁS


(szociális étkeztetés)


mely létrejött egyrészről Ácsteszér Község Önkormányzata, mint ellátást nyújtó képviseletében Lunk György polgármester, másrészről az ellátást igénybe vevő:


neve:


Lakcíme:


Anyja neve:


Születési ideje, helye:.


között a mai napon az alábbi feltételek szerint:



  1. Általános szabályok


  1. Ácsteszér Község Önkormányzata a 14/2014. (XI. 26.) rendeletben meghatározottak szerint a szociális szolgáltatások körében étkeztetést biztosít.


  1. Az ellátás időtartama: határozatlan időtartamú határozott időtartamú


Az ellátás igénybevételének kezdő időpontja: . év . hó . nap.



II. Szolgáltatások és fizetési kötelezettség


  1. A felek tájékoztatási kötelezettsége

    1. A szociális ellátás igénybevételekor az önkormányzat tájékoztatta az ellátást igénybevevőt:

    • az önkormányzat által biztosított ellátás tartamáról, feltételeiről,

    • az önkormányzat által vezetett nyilvántartásról.

    1. A jogosult (törvényes képviselője) a szociális ellátás igénybe vételekor nyilatkozik, hogy a tájékoztatásban foglaltakat tudomásul vette és azt tiszteletben tartja.

    2. Az ellátást igénybe vevő köteles azokon a napokon, amikor bármely oknál fogva nem kéri az ételt, reggel 8 óráig jelezni ezt az önkormányzat ételszállítással megbízott dolgozójának.


4. Az önkormányzat a következő szolgáltatást nyújtja

    • munkanaponként egyszeri étkeztetés (ebéd) biztosítása 12.00 – 13.00 óra között.


  1. Az ellátásért fizetendő személyi térítési díj

Az étkezési térítési díjat és az étel házhozszállításáért fizetendő térítési díjat Ácsteszér Község Önkormányzata Képviselő-testületének az intézményi térítési díjakról szóló 2/2004.(II.18.) Ör. számú rendelete határozza meg.


A szociális étkeztetésért fizetendő személyi térítési díjat a polgármester fenti rendelet vonatkozó rendelkezései alapján állapította meg.


Az aktuális havi térítési díjat a hónap 25. napjáig az Önkormányzatnál kell befizetni.


  1. A megállapodás módosítását bármelyik fél kezdeményezheti. A módosítás közös megegyezéssel történik.


  1. Az intézményi jogviszony megszűnése

    1. Az ellátásra jogosult intézményi jogviszonya megszűnik:


  1. a határozott idejű szociális ellátás időtartamának lejártával, kivéve, ha e törvény rendelkezései alapján az elhelyezés időtartama meghosszabbítható.

  2. a jogosult halálával

  3. az intézmény jogutód nélküli megszűnésével.


    1. Az intézményi jogviszonya megszűntetését a jogosult, illetve törvényes képviselője kezdeményezheti. A jogosult, illetve törvényes képviselője kezdeményezése alapján az intézményvezető az intézményi jogviszonyt megszünteti. Ilyen esetben a jogviszony a felek megegyezése szerinti időpontban, ennek hiányában a megállapodásban foglaltak szerint szűnik meg.


    1. Az intézményvezető az intézményi jogviszonyt megszünteti, ha a jogosult

      1. másik intézménybe történő elhelyezése indokolt,

      2. ha a szociális ellátás jogosultsági feltételei már nem állnak fenn

      3. ha az ellátást igénybe vevő személyi térítési díjfizetési kötelezettségének 2 hónapig nem tesz eleget.


Ha az étkezésben részesülő személy egészségi állapota indokolja, a háziorvos javaslatára az ellátást igénybe vevő részére diétás étkezést kell biztosítani.

Ha az ellátást betegség vagy más ok miatt a jogosult nem kívánja igénybe venni, a távolmaradást az intézmény vezetőjének legalább két munkanappal a távolmaradást megelőzően írásban be kell jelenteni. Ennek elmulasztása esetén a kötelezett a térítési díj megfizetésének kötelezettsége alól a távolmaradást kezdetétől számított 3. munkanaptól mentesül. A kötelezett a távolmaradás idejére mentesül a térítési díj megfizetésének kötelezettsége alól.


A polgármester az ellátás megszüntetéséről, valamint a megszüntetés ellen tehető panaszról írásban értesíti a jogosultat, illetve törvényes képviselőjét. Ha a megszüntetéssel a jogosult, illetve törvényes képviselője nem ért egyet, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz, Ácsteszér Község Önkormányzatához fordulhat. Ilyen esetben az ellátást változatlan feltételek mellett mindaddig biztosítani kell, amíg a fenntartó önkormányzat, illetve a bíróság jogerős és végrehajtható határozatot nem hoz.

Amennyiben a jogosult, illetve törvényes képviselője az értesítés ellen nem él panasszal, az ellátás az értesítés közlésétől számított 10. napon szűnik meg.


  1. Az intézményi jogviszony megszűnésekor az önkormányzat megbízottja elszámol az ellátást igénybe vevővel a fizetendő személyi térítési díjra és esetleges hátralékára kiterjedően.


  1. Panasztétel lehetősége, kivizsgálási módja:

Jogosult a szolgáltatással kapcsolatos panaszával Ácsteszér Község Polgármesteréhez vagy Ácsteszér Község Önkormányzatának képviselő-testületéhez fordulhat. A panasz kivizsgálásának eredményéről a Polgármester a jogosultat írásban tájékoztatja.

Jogosult igénybe veheti az ellátott jogi képviselő segítségét is. Az ellátott jogi képviselő vonatkozásában a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 94/K §-a az irányadó.


  1. Az önkormányzat képviselője kijelenti, hogy előre nem látható rendkívüli helyzetekben is minden elvárhatót megtesz, hogy az e szerződésből következő kötelezettségeit a lehető legjobban teljesítse. A megállapodást aláíró felek kijelentik, hogy vitás kérdéseiket elsődlegesen tárgyalás útján kívánják rendezni.


Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, továbbá a jogosultak ellátására vonatkozó mindenkori jogszabályok rendelkezései az irányadók. Megegyezés hiányában, vitás kérdések eldöntésére felek a Komáromi Városi Bíróság illetékességét kötik ki.

Ezen megállapodást, mint akaratunkkal mindenben megegyezőt helybenhagyólag aláírtuk.


Ácsteszér, 2014. ………………………..



……………………………………………. ……………………………………..

Az ellátást igénybe vevő Ácsteszér Község Polgármestere

(vagy törvényes képviselője)



…………………………………………….

Az önkormányzat megbízottja