Bakonysárkány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2014 (X.30.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2019. 02. 16- 2019. 10. 24

Bakonysárkány Község Önkormányzat Képviselő-testületének

9/2014.(X.30.) önkormányzati rendelete


az  önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról


Bakonysárkány Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.  cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, a közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése


1. § Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Bakonysárkány Községi Önkormányzat.

2. § Az Önkormányzat székhelye: 2861 Bakonysárkány, Béke u.100.

3. § A közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése: Császári Közös Önkormányzati Hivatal. 


2. A képviselő-testület ülései


4. § (1) A képviselő-testület munkatervében megjelölt időpontban (a továbbiakban: rendes ülés) ülésezik.

 (2) Az alakuló ülés, a rendes ülés, a rendkívüli ülés hivatalos helyszíne: Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltségének tárgyalóterme. A közmeghallgatást a Faluházban tartja a képviselő-testület.


3. A rendes ülés


5. § (1) A képviselő-testület évente legalább 7 alkalommal rendes ülést tart.

(2) Az ülés napját a tárgyhó negyedik hetének keddjére, 18,30 órára kell ütemezni.

(3) A képviselő-testület június és július hónapban nem tart ülést.


4. Rendkívüli ülés


6. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítvány írásban vagy elektronikus formában a polgármesternél terjeszthető elő.

(2) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.


5. A képviselő-testület munkaterve


7. § (1) A munkatervet a polgármester a tárgyidőszakot megelőző év december 15-ig terjeszti a képviselő-testület elé. A munkatervet legkésőbb a beterjesztéstől számított 15 napon belül fogadja el a képviselő-testület.

(2) A munkaterv-tervezet összeállításakor kötelező javaslattevők:

a) az alpolgármester,

b) a települési képviselő,

c) a képviselő-testület bizottsága.

(3) A javaslattevők javaslatukat írásban a tárgyidőszakot megelőző év december 1. napjáig juttatják el a polgármesternek.

8. § (1) A munkatervet a polgármester állítja össze a beérkezett javaslatok alapján, aki saját javaslattal is kiegészítheti azt. A figyelembe nem vett javaslatok esetén a képviselő-testület ülésén részletes tájékoztatót tart a polgármester a figyelembe nem vett javaslatok indokairól.

(2) A munkaterv tartalmi elemei a következők:

a) az ülések tervezett időpontja, napirendje,

b) a napirend előterjesztőjének neve,

c) annak a napirendnek a megjelölése, amelyet valamely bizottság nyújt be,

d) a napirend előkészítésében résztvevő megnevezése, és

e) a közmeghallgatás időpontja.


6. Meghívó


9. § (1) A rendes ülések meghívóját és a kapcsolódó előterjesztéseket a képviselő-testület tagjai részére az ülés előtt legalább 3 nappal el kell juttatni elektronikus formában.  A tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés meghívóját szintén az ülés előtt 3 nappal kapják meg elektronikus formában.

(2) A rendkívüli ülésekre történő meghívás történhet írásban, szóban, elektronikus úton, olyan módon, hogy az ülés előtt legalább 1 nappal megkapják a meghívót a képviselők, a bizottságok képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagjai, az intézményvezetők, valamint a napirendi pontban érintett személyek, szervek képviselői.

(3) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal a napirend témájától függően meg kell hívni:

a) a bizottságok képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagjait,

b) intézmények vezetőit,

c) nemzetiségi önkormányzat elnökét,

d) egyházak képviselőit.

(4) A képviselő-testületi ülésekre szóló meghívót az önkormányzat hirdetőtábláján is el kell helyezni. A meghívó tartalmazza az ülés helyét, idejét , napirendjét.

10. § A meghívó mellékletét képezi az előterjesztés, szükség esetén a kérelem, egyéb javaslat. 

11. § Az előterjesztés írásban és szóban is beterjeszthető. Az előterjesztés tartalmazza a tényállást, valamint lehetőség szerint döntési alternatívákat. A rendelet tervezetek, a gazdasági és vagyoni ügyek csak írásban terjeszthetők elő.



7. Előterjesztés


12. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) minden a munkatervbe felvett és új – tervezett napirenden kívüli – dokumentum;

b) a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) Előterjesztést a polgármester, alpolgármester, a jegyző, a bizottság elnöke, a képviselők, illetve az intézményvezetők tehetnek.

(3) Az előterjesztés első sorban írásban kerül benyújtásra. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 10. napig kell a jegyzőhöz eljuttatni.

(4) Az ülés vezetője halaszthatatlan esetben szóbeli sürgősségi előterjesztést is engedélyezhet (szóban vagy írásban). Sürgősségi előterjesztés akkor terjeszthető be, ha határidő mulasztás vagy önkormányzati érdeksérelem nélkül a következő ülésre már nem terjeszthető be. A sürgősségi előterjesztést legkésőbb az ülés napirendjének megszavazásáig lehet előterjeszteni, melyet az előterjesztéskor meg is kell indokolni.

(5) Az előterjesztés tartalmi és alaki követelményei:

a) Az előterjesztés első része tartalmazza:

aa) a címet vagy tárgyat, az előzmények ismertetetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntéseket,

ab) az előkészítésben részt vevők nevét, véleményét,

ac) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést, és a döntést indokolják,

b) Az előterjesztés második része tartalmazza:

ba) az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,

bb) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.



8. Az ülés vezetése


13. § (1) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén az ülést az ügyrendi  bizottság elnöke hívja össze és vezeti. A polgármester, az alpolgármester, és az ügyrendi bizottság elnöke (a továbbiakban együtt: ülést vezető) állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:

a) az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a határozatképességet és azt az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

d) minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát,

e) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,

f) az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot, és

g) a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot.

(2) A polgármester, a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elnapolását, illetve a javasolt sorrend megváltoztatását. A települési képviselő az ülés napirendjének megszavazása előtt kezdeményezheti rendelet megalkotását, vagy határozat meghozatalát. Amennyiben az ülés napirendjébe nem kerülnek a javaslatok, a következő képviselő-testületi ülés napirendjébe kötelezően fel kell venni a képviselő javaslatát, javaslatait.

(3) Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban a képviselő-testületi ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

14. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.

(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.

15. § (1) A nyilvános ülésen a képviselő-testület tagjain kívüli személyek (a továbbiakban: hallgatóság) a kijelölt helyen a terem jobb és bal oldalán elhelyezett széksorokon foglalhatnak helyet.

(2) A hallgatóság a napirendekhez hozzászólhatnak.

(3) A polgármester legfeljebb 5 perc időtartamú hozzászólási jogot biztosít a hallgatóság minden egyes tagjának.



9. A tanácskozás rendjének fenntartása


16. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása.

(2) A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a feladatai a következők:

a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és

b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.



10. Döntéshozatal


17. § (1) A képviselő-testület döntéseit – határozat, rendelet – kézfeltartás útján történő szavazással hozza.

(2) A szavazatok igen, nem, illetve tartózkodó tartalmúak lehetnek.

(3) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő;

b) a polgármester;

c) az alpolgármester,

d) a bizottság elnöke,

e) a jegyző.

(4) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.

(5) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata.

(6) A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:

a) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el. A tervezet előkészítésével a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság részt vesz a b) pontban meghatározott esetben.

b) A tervezetet megvitatás céljából az illetékes bizottság elé kell terjeszteni, amely azt megvitatja, amennyiben a hatáskörébe tartozik a rendelet-tervezet előkészítése. Erre az ülésre a jegyzőt és szükség szerint más külső szakembereket is meg kell hívni.

c) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.



11. Nyílt, név szerinti és a titkos szavazás


18. §  A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

19. § (1) A név szerinti szavazás esetén a polgármester a települési képviselők névsorát betűrendben kell felolvasni.

(2) A települési képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak.

(3) A polgármester szavazatát mindig utolsóként adja le.

20. § (1) A titkos szavazás lebonyolítása a 3 fős ügyrendi bizottság feladata.

 (2) A szavazólap elkészítéséről a bizottság elnöke gondoskodik. A szavazólapot a lepecsételt urnába kell helyezni a titkos szavazáskor.

(3) A képviselő-testület tagjainak a nevét a polgármester felolvassa, majd a polgármestertől a szavazólapot átveszik a települési képviselők. A polgármester mindig utoljára veszi fel a szavazólapot.

21. § A szavazólap kitöltését követően a lepecsételt urnába kell helyezni. A szavazás lezárását követően az ügyrendi bizottság tagjai összeszámolják a leadott szavazatokat. A szavazás végeredményét az ügyrendi bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.



12. A rendelet kihirdetése


22. § (1) Az önkormányzati rendeletet a Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltségének épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki.

(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja. Az önkormányzati rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.

(3) Az önkormányzati rendelet egy példánya a községi könyvtárban is megtalálható.



13. Közmeghallgatás


23. § (1) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület munkatervében rendelkezik. Közmeghallgatás összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 15 nappal a következő helyeken:

a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,

b) a elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.

 (2) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester vizsgálja, és 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

24. § A közmeghallgatáson a képviselő-testület önálló napirendeket is megtárgyalhat.



14. Jogszabálysértés jelzése


25. § (1) A  jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, és szerveinek, ha a döntés meghozatala előtt, vagy a döntés meghozatalát követően jogszabálysértést észlel, vagy a képviselő-testület,  és szervei működése jogszabálysértő.

(2) A jegyző észrevételét:

a) a döntést hozó szerv jegyzőkönyvéhez csatolja, vagy

b) a képviselő-testület ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja, vagy

c) írásban tájékoztatást küld a polgármesternek, bizottság vagy társulás elnökének.

                                                          



15. Bizottságok


26. § (1) A Képviselő-testület Ügyrendi Bizottságot és Közbeszerzési Bíráló  Bizottságot létre.

 (2) Az Ügyrendi Bizottság 3 képviselő tagból áll. Az Ügyrendi Bizottság feladata:

a)     a vagyonnyilatkozatok kezelése, nyilvántartása, ellenőrzése, vizsgálata,

b)     a méltatlansági és összeférhetetlenségi ügyekben eljárás,

c)      a 30 napon belül nem megszüntethető összeférhetetlenség esetén a lemondó nyilatkozás átvétele, kezelése.

d)  a titkos szavazások lebonyolítása

e) benyújtja a szociális, gyermekvédelmi, térítési díjjal kapcsolatos rendelet-tervezeteket.

(3) A Közbeszerzési Bíráló Bizottság  2 képviselő tagból és egy nem képviselő tagból áll.

(4) A Közbeszerzési Bíráló Bizottság  feladata:

a) Bakonysárkány Község Közbeszerzési Szabályzatának felülvizsgálata, módosításának véleményezése,

b) A pályázatok kiírása, a pályázati feltételek meghatározása, a beérkezett pályázatok értékelése, a hiánypótlások elrendelése, azok értékelése,

c) a bíráló lapok elkészítése, a bírálati szempontok szerinti bírálatok elvégzése,

d) a döntésre való előterjesztés elkészítése.



16 A bizottságok működésének közös szabályai


27. § (1)  A bizottságok önálló munkatervet készítenek minden év február 15-ig.

(2) A bizottságok üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – távollétében – az elnökhelyettes helyettesíti.

(3) A bizottságok munkájába külső szakértőt vonhatnak be.

(4) A bizottságok napirendjéhez előterjesztők lehetnek a bizottságok tagjai.

(5) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a bizottság elnökének kell benyújtani.

(6) Az előterjesztést szóban vagy írásban is előterjeszthető.

(7) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:

a) rendeletalkotással,

b) költségvetési szerv alapítással, megszüntetéssel, átszervezéssel, és

c) társulás alakításával, megszüntetésével

kapcsolatos ügyekben.

28. § (1) A bizottság tanácskozási rendjére, döntéshozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) A bizottsági ülés helyéről, időpontjáról, napirendjéről az ülést megelőző 5. naptól a bizottság elnöke tájékoztatást tesz közzé:

a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,

b) elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.



17. Az önkormányzat szervei


29. § (1) Az önkormányzat szervei:

a)     1 főállású polgármester

b)     1 társadalmi megbízatású alpolgármester, melyet a képviselők közül választanak,

c)      Ügyrendi Bizottság,

d)     Közbeszerzési Bíráló Bizottság,

e)     1 jegyző,

f)       Császári Közös Önkormányzati Hivatal, és

g)     a társulás.

(2) Az önkormányzat a következő társulásokban vesz részt:

a)  Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Társulás

b) Kisbéri Többcélú Kistérségi Társulás

     c) Aka-Bakonysárkány-Vérteskethely Köznevelési Intézményfenntartó Társulás

    d) KEOP program megvalósítására létrehozott Bakonysárkány-Vérteskethely-Kisbér Önkormányzati Társulás



18. A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk


30. § A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk estére a jegyzői feladatokat  legfeljebb hat hónap időtartamra az igazgatási előadó látja el.



19. Egyéb működési kérdések és a falugyűlés tartásának szabályai


31. §  A települési képviselők az ülésteremben a tanácskozás ideje alatt mobiltelefont nem használhatnak.

32. § A képviselő személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének elmulasztása esetén kettő hónapon át tiszteletdíjának 50 %-ára jogosult.

33.  § A képviselő-testületi ülésről, bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet a közös önkormányzati hivatal bakonysárkányi  kirendeltségében kell elhelyezni. A jegyzőkönyvek egy példányban készülnek.

34. § (1) A falugyűlést a polgármester hívja össze, legalább 50 választópolgár írásbeli kezdeményezésre. A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani. A kezdeményezésen meg kell jelölni a napirendet.

(2) A falugyűlés összehívásáról a polgármester hirdetmény közzétételével tájékoztatót tesz közzé a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján. A kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül kerül sor a falugyűlés összehívására.

(3)       A falugyűlés napirendjére csak olyan kérdések vehetők fel, melyek a településen tervezett ipari beruházás letelepedésével, a települési közszolgáltatások fejlesztésével kapcsolatosak.

(4) A falugyűlést a polgármester vezeti. 

(5) A falugyűlés a hirdetményben közzétett napirendeket tárgyalja.

(6) A megjelentek véleményüket személyenként 5 perc időtartamban fejthetik ki. Egy személy több alkalommal is hozzászólhat.

(7) Amennyiben több vélemény vagy hozzászólás nem érkezik, a polgármester összefoglalja röviden az elhangzottakat és a falugyűlést berekeszti.



20. A települési nemzetiségi önkormányzat testületi működésének biztosítása


35. § (1) Bakonysárkány Község Önkormányzata a települési nemzetiségi önkormányzat működéséhez, illetőleg a kultúrcsoportok részére teremhasználatot, a nemzetiségi önkormányzat kérésének megfelelően – lehetőségek szerint egyéb eszközöket – biztosít a Béke u. 100. szám alatti önkormányzati tulajdonú helyiségében, térítésmentesen.

(2) A települési nemzetiségi önkormányzat

a) gazdálkodásának végrehajtásával,

b) a testületi ülések előkészítésével, különösen a meghívók, az előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek és valamennyi hivatalos levelezés előkészítésével és postázásával,

c) a testületi döntések és a tisztségviselők döntéseinek előkészítésével, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatok ellátásával,

d) a helyi nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátásával

kapcsolatos feladatokat a Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltsége látja el.

(3) A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében e célra biztosított összeg erejéig a nemzetiségi önkormányzat működéséhez önkormányzati támogatást nyújthat.

(4) A Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltsége  igény esetén biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát. Ennek valamint a (2) bekezdésben meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségek viselése a helyi nemzetiségi önkormányzat tagja és tisztségviselője telefonhasználata költségeinek kivételével a helyi önkormányzatot terheli.



21. Az önkormányzat alaptevékenységének funkciók szerinti besorolása, megnevezése, felsorolása


36.§ Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását, megnevezését és felsorolását e rendelet 1. melléklete tartalmazza.



22. Záró rendelkezések


37. § (1) Ez a  rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.


(2) Hatályát veszti:

1. Bakonysárkány Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (I.27.) önkormányzati rendelet,

2. Bakonysárkány Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról. szóló 3/2011.(I.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 12/2011.(IV.28.). önkormányzati rendelet.




                       Ősz Ferenc                                                              Bendáné Perlaki Beáta

                  polgármester                                                                                 jegyző


Kihirdetve: 2014. október 30.


                                       Bendáné Perlaki Beáta

                                jegyző

   










  1. Melléklet a 9/2014.(X.30.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása, megnevezése, felsorolása

Alaptevékenységi besorolás:

Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége


Kormányzati funkciók:

011130            Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános      igazgatási tevékenysége

011220         Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320            Köztemető – fenntartás- és működtetés

013350            Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016010            Országgyűlési,önkormányzati és európai parlamenti            képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016020            Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

021020          Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés

041232            Téli közfoglalkoztatás

041233            Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236            Országos közfoglalkoztatási program

041237          Közfoglalkoztatási mintaprogram

045160            Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

051030          Nem veszélyes települési hulladék vegyes begyűjtése, szállítása, átrakása

052020            Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052080            Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

061020          Lakóépület építése

064010            Közvilágítás

066020            Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

066010            Zöldterület kezelés

072111         Háziorvosi alapellátás

074031         Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032         Ifjúság egészségügyi gondozás

082092            Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082093         Közművelődés-egész életre kiterjedő tanulás-amatőr művészetek

082044            Könyvtári szolgáltatás

096010            Óvodai intézményi étkeztetés

096020            Iskolai intézményi étkeztetés

106010            Lakóingatlan szociális célú bérbeadása üzemeltetése

107051            Szociális étkeztetés

107052            Házi segítségnyújtás

107054            Családsegítés

107055         Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás



Bakonysárkány Község Önkormányzat Képviselő-testületének

9/2014.(X.30.) önkormányzati rendelete


az  önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról


Bakonysárkány Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.  cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, a közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése


1. § Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Bakonysárkány Községi Önkormányzat.

2. § Az Önkormányzat székhelye: 2861 Bakonysárkány, Béke u.100.

3. § A közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése: Császári Közös Önkormányzati Hivatal. 


2. A képviselő-testület ülései


4. § (1) A képviselő-testület munkatervében megjelölt időpontban (a továbbiakban: rendes ülés) ülésezik.

 (2) Az alakuló ülés, a rendes ülés, a rendkívüli ülés hivatalos helyszíne: Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltségének tárgyalóterme. A közmeghallgatást a Faluházban tartja a képviselő-testület.


3. A rendes ülés


5. § (1) A képviselő-testület évente legalább 7 alkalommal rendes ülést tart.

(2) Az ülés napját a tárgyhó negyedik hetének keddjére, 18,30 órára kell ütemezni.

(3) A képviselő-testület június és július hónapban nem tart ülést.


4. Rendkívüli ülés


6. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítvány írásban vagy elektronikus formában a polgármesternél terjeszthető elő.

(2) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.


5. A képviselő-testület munkaterve


7. § (1) A munkatervet a polgármester a tárgyidőszakot megelőző év december 15-ig terjeszti a képviselő-testület elé. A munkatervet legkésőbb a beterjesztéstől számított 15 napon belül fogadja el a képviselő-testület.

(2) A munkaterv-tervezet összeállításakor kötelező javaslattevők:

a) az alpolgármester,

b) a települési képviselő,

c) a képviselő-testület bizottsága.

(3) A javaslattevők javaslatukat írásban a tárgyidőszakot megelőző év december 1. napjáig juttatják el a polgármesternek.

8. § (1) A munkatervet a polgármester állítja össze a beérkezett javaslatok alapján, aki saját javaslattal is kiegészítheti azt. A figyelembe nem vett javaslatok esetén a képviselő-testület ülésén részletes tájékoztatót tart a polgármester a figyelembe nem vett javaslatok indokairól.

(2) A munkaterv tartalmi elemei a következők:

a) az ülések tervezett időpontja, napirendje,

b) a napirend előterjesztőjének neve,

c) annak a napirendnek a megjelölése, amelyet valamely bizottság nyújt be,

d) a napirend előkészítésében résztvevő megnevezése, és

e) a közmeghallgatás időpontja.


6. Meghívó


9. § (1) A rendes ülések meghívóját és a kapcsolódó előterjesztéseket a képviselő-testület tagjai részére az ülés előtt legalább 3 nappal el kell juttatni elektronikus formában.  A tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés meghívóját szintén az ülés előtt 3 nappal kapják meg elektronikus formában.

(2) A rendkívüli ülésekre történő meghívás történhet írásban, szóban, elektronikus úton, olyan módon, hogy az ülés előtt legalább 1 nappal megkapják a meghívót a képviselők, a bizottságok képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagjai, az intézményvezetők, valamint a napirendi pontban érintett személyek, szervek képviselői.

(3) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal a napirend témájától függően meg kell hívni:

a) a bizottságok képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagjait,

b) intézmények vezetőit,

c) nemzetiségi önkormányzat elnökét,

d) egyházak képviselőit.

(4) A képviselő-testületi ülésekre szóló meghívót az önkormányzat hirdetőtábláján is el kell helyezni. A meghívó tartalmazza az ülés helyét, idejét , napirendjét.

10. § A meghívó mellékletét képezi az előterjesztés, szükség esetén a kérelem, egyéb javaslat. 

11. § Az előterjesztés írásban és szóban is beterjeszthető. Az előterjesztés tartalmazza a tényállást, valamint lehetőség szerint döntési alternatívákat. A rendelet tervezetek, a gazdasági és vagyoni ügyek csak írásban terjeszthetők elő.



7. Előterjesztés


12. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) minden a munkatervbe felvett és új – tervezett napirenden kívüli – dokumentum;

b) a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) Előterjesztést a polgármester, alpolgármester, a jegyző, a bizottság elnöke, a képviselők, illetve az intézményvezetők tehetnek.

(3) Az előterjesztés első sorban írásban kerül benyújtásra. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 10. napig kell a jegyzőhöz eljuttatni.

(4) Az ülés vezetője halaszthatatlan esetben szóbeli sürgősségi előterjesztést is engedélyezhet (szóban vagy írásban). Sürgősségi előterjesztés akkor terjeszthető be, ha határidő mulasztás vagy önkormányzati érdeksérelem nélkül a következő ülésre már nem terjeszthető be. A sürgősségi előterjesztést legkésőbb az ülés napirendjének megszavazásáig lehet előterjeszteni, melyet az előterjesztéskor meg is kell indokolni.

(5) Az előterjesztés tartalmi és alaki követelményei:

a) Az előterjesztés első része tartalmazza:

aa) a címet vagy tárgyat, az előzmények ismertetetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntéseket,

ab) az előkészítésben részt vevők nevét, véleményét,

ac) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést, és a döntést indokolják,

b) Az előterjesztés második része tartalmazza:

ba) az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,

bb) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.



8. Az ülés vezetése


13. § (1) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén az ülést az ügyrendi  bizottság elnöke hívja össze és vezeti. A polgármester, az alpolgármester, és az ügyrendi bizottság elnöke (a továbbiakban együtt: ülést vezető) állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:

a) az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a határozatképességet és azt az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

d) minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát,

e) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,

f) az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot, és

g) a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot.

(2) A polgármester, a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elnapolását, illetve a javasolt sorrend megváltoztatását. A települési képviselő az ülés napirendjének megszavazása előtt kezdeményezheti rendelet megalkotását, vagy határozat meghozatalát. Amennyiben az ülés napirendjébe nem kerülnek a javaslatok, a következő képviselő-testületi ülés napirendjébe kötelezően fel kell venni a képviselő javaslatát, javaslatait.

(3) Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban a képviselő-testületi ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

14. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.

(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.

15. § (1) A nyilvános ülésen a képviselő-testület tagjain kívüli személyek (a továbbiakban: hallgatóság) a kijelölt helyen a terem jobb és bal oldalán elhelyezett széksorokon foglalhatnak helyet.

(2) A hallgatóság a napirendekhez hozzászólhatnak.

(3) A polgármester legfeljebb 5 perc időtartamú hozzászólási jogot biztosít a hallgatóság minden egyes tagjának.



9. A tanácskozás rendjének fenntartása


16. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása.

(2) A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a feladatai a következők:

a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és

b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.



10. Döntéshozatal


17. § (1) A képviselő-testület döntéseit – határozat, rendelet – kézfeltartás útján történő szavazással hozza.

(2) A szavazatok igen, nem, illetve tartózkodó tartalmúak lehetnek.

(3) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő;

b) a polgármester;

c) az alpolgármester,

d) a bizottság elnöke,

e) a jegyző.

(4) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.

(5) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata.

(6) A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:

a) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el. A tervezet előkészítésével a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság részt vesz a b) pontban meghatározott esetben.

b) A tervezetet megvitatás céljából az illetékes bizottság elé kell terjeszteni, amely azt megvitatja, amennyiben a hatáskörébe tartozik a rendelet-tervezet előkészítése. Erre az ülésre a jegyzőt és szükség szerint más külső szakembereket is meg kell hívni.

c) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.



11. Nyílt, név szerinti és a titkos szavazás


18. §  A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

19. § (1) A név szerinti szavazás esetén a polgármester a települési képviselők névsorát betűrendben kell felolvasni.

(2) A települési képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak.

(3) A polgármester szavazatát mindig utolsóként adja le.

20. § (1) A titkos szavazás lebonyolítása a 3 fős ügyrendi bizottság feladata.

 (2) A szavazólap elkészítéséről a bizottság elnöke gondoskodik. A szavazólapot a lepecsételt urnába kell helyezni a titkos szavazáskor.

(3) A képviselő-testület tagjainak a nevét a polgármester felolvassa, majd a polgármestertől a szavazólapot átveszik a települési képviselők. A polgármester mindig utoljára veszi fel a szavazólapot.

21. § A szavazólap kitöltését követően a lepecsételt urnába kell helyezni. A szavazás lezárását követően az ügyrendi bizottság tagjai összeszámolják a leadott szavazatokat. A szavazás végeredményét az ügyrendi bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.



12. A rendelet kihirdetése


22. § (1) Az önkormányzati rendeletet a Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltségének épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki.

(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja. Az önkormányzati rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.

(3) Az önkormányzati rendelet egy példánya a községi könyvtárban is megtalálható.



13. Közmeghallgatás


23. § (1) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület munkatervében rendelkezik. Közmeghallgatás összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 15 nappal a következő helyeken:

a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,

b) a elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.

 (2) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester vizsgálja, és 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

24. § A közmeghallgatáson a képviselő-testület önálló napirendeket is megtárgyalhat.



14. Jogszabálysértés jelzése


25. § (1) A  jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, és szerveinek, ha a döntés meghozatala előtt, vagy a döntés meghozatalát követően jogszabálysértést észlel, vagy a képviselő-testület,  és szervei működése jogszabálysértő.

(2) A jegyző észrevételét:

a) a döntést hozó szerv jegyzőkönyvéhez csatolja, vagy

b) a képviselő-testület ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja, vagy

c) írásban tájékoztatást küld a polgármesternek, bizottság vagy társulás elnökének.

                                                          



15. Bizottságok


26. § (1) A Képviselő-testület Ügyrendi Bizottságot és Közbeszerzési Bíráló  Bizottságot létre.

 (2) Az Ügyrendi Bizottság 3 képviselő tagból áll. Az Ügyrendi Bizottság feladata:

a)     a vagyonnyilatkozatok kezelése, nyilvántartása, ellenőrzése, vizsgálata,

b)     a méltatlansági és összeférhetetlenségi ügyekben eljárás,

c)      a 30 napon belül nem megszüntethető összeférhetetlenség esetén a lemondó nyilatkozás átvétele, kezelése.

d)  a titkos szavazások lebonyolítása

e) benyújtja a szociális, gyermekvédelmi, térítési díjjal kapcsolatos rendelet-tervezeteket.

(3) A Közbeszerzési Bíráló Bizottság  2 képviselő tagból és egy nem képviselő tagból áll.

(4) A Közbeszerzési Bíráló Bizottság  feladata:

a) Bakonysárkány Község Közbeszerzési Szabályzatának felülvizsgálata, módosításának véleményezése,

b) A pályázatok kiírása, a pályázati feltételek meghatározása, a beérkezett pályázatok értékelése, a hiánypótlások elrendelése, azok értékelése,

c) a bíráló lapok elkészítése, a bírálati szempontok szerinti bírálatok elvégzése,

d) a döntésre való előterjesztés elkészítése.



16 A bizottságok működésének közös szabályai


27. § (1)  A bizottságok önálló munkatervet készítenek minden év február 15-ig.

(2) A bizottságok üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – távollétében – az elnökhelyettes helyettesíti.

(3) A bizottságok munkájába külső szakértőt vonhatnak be.

(4) A bizottságok napirendjéhez előterjesztők lehetnek a bizottságok tagjai.

(5) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a bizottság elnökének kell benyújtani.

(6) Az előterjesztést szóban vagy írásban is előterjeszthető.

(7) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:

a) rendeletalkotással,

b) költségvetési szerv alapítással, megszüntetéssel, átszervezéssel, és

c) társulás alakításával, megszüntetésével

kapcsolatos ügyekben.

28. § (1) A bizottság tanácskozási rendjére, döntéshozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) A bizottsági ülés helyéről, időpontjáról, napirendjéről az ülést megelőző 5. naptól a bizottság elnöke tájékoztatást tesz közzé:

a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,

b) elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.



17. Az önkormányzat szervei


29. § (1) Az önkormányzat szervei:

a)     1 főállású polgármester

b)     1 társadalmi megbízatású alpolgármester, melyet a képviselők közül választanak,

c)      Ügyrendi Bizottság,

d)     Közbeszerzési Bíráló Bizottság,

e)     1 jegyző,

f)       Császári Közös Önkormányzati Hivatal, és

g)     a társulás.

(2) Az önkormányzat a következő társulásokban vesz részt:

a)  Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Társulás

b) Kisbéri Többcélú Kistérségi Társulás

     c) Aka-Bakonysárkány-Vérteskethely Köznevelési Intézményfenntartó Társulás

    d) KEOP program megvalósítására létrehozott Bakonysárkány-Vérteskethely-Kisbér Önkormányzati Társulás



18. A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk


30. § A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk estére a jegyzői feladatokat  legfeljebb hat hónap időtartamra az igazgatási előadó látja el.



19. Egyéb működési kérdések és a falugyűlés tartásának szabályai


31. §  A települési képviselők az ülésteremben a tanácskozás ideje alatt mobiltelefont nem használhatnak.

32. § A képviselő személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének elmulasztása esetén kettő hónapon át tiszteletdíjának 50 %-ára jogosult.

33.  § A képviselő-testületi ülésről, bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet a közös önkormányzati hivatal bakonysárkányi  kirendeltségében kell elhelyezni. A jegyzőkönyvek egy példányban készülnek.

34. § (1) A falugyűlést a polgármester hívja össze, legalább 50 választópolgár írásbeli kezdeményezésre. A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani. A kezdeményezésen meg kell jelölni a napirendet.

(2) A falugyűlés összehívásáról a polgármester hirdetmény közzétételével tájékoztatót tesz közzé a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján. A kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül kerül sor a falugyűlés összehívására.

(3)       A falugyűlés napirendjére csak olyan kérdések vehetők fel, melyek a településen tervezett ipari beruházás letelepedésével, a települési közszolgáltatások fejlesztésével kapcsolatosak.

(4) A falugyűlést a polgármester vezeti. 

(5) A falugyűlés a hirdetményben közzétett napirendeket tárgyalja.

(6) A megjelentek véleményüket személyenként 5 perc időtartamban fejthetik ki. Egy személy több alkalommal is hozzászólhat.

(7) Amennyiben több vélemény vagy hozzászólás nem érkezik, a polgármester összefoglalja röviden az elhangzottakat és a falugyűlést berekeszti.



20. A települési nemzetiségi önkormányzat testületi működésének biztosítása


35. § (1) Bakonysárkány Község Önkormányzata a települési nemzetiségi önkormányzat működéséhez, illetőleg a kultúrcsoportok részére teremhasználatot, a nemzetiségi önkormányzat kérésének megfelelően – lehetőségek szerint egyéb eszközöket – biztosít a Béke u. 100. szám alatti önkormányzati tulajdonú helyiségében, térítésmentesen.

(2) A települési nemzetiségi önkormányzat

a) gazdálkodásának végrehajtásával,

b) a testületi ülések előkészítésével, különösen a meghívók, az előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek és valamennyi hivatalos levelezés előkészítésével és postázásával,

c) a testületi döntések és a tisztségviselők döntéseinek előkészítésével, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatok ellátásával,

d) a helyi nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátásával

kapcsolatos feladatokat a Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltsége látja el.

(3) A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében e célra biztosított összeg erejéig a nemzetiségi önkormányzat működéséhez önkormányzati támogatást nyújthat.

(4) A Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltsége  igény esetén biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát. Ennek valamint a (2) bekezdésben meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségek viselése a helyi nemzetiségi önkormányzat tagja és tisztségviselője telefonhasználata költségeinek kivételével a helyi önkormányzatot terheli.



21. Az önkormányzat alaptevékenységének funkciók szerinti besorolása, megnevezése, felsorolása


36.§ Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását, megnevezését és felsorolását e rendelet 1. melléklete tartalmazza.


22. Záró rendelkezések


37. § (1) Ez a  rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.


(2) Hatályát veszti:

1. Bakonysárkány Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (I.27.) önkormányzati rendelet,

2. Bakonysárkány Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról. szóló 3/2011.(I.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 12/2011.(IV.28.). önkormányzati rendelet.


                       Ősz Ferenc                                                              Bendáné Perlaki Beáta

                  polgármester                                                                                 jegyző


Kihirdetve: 2014. október 30.


                                       Bendáné Perlaki Beáta

                                jegyző

   





Egységes szerkezetbe foglalva: 2018. december 16.


dr. Cserhalmi Antal

jegyző









  1. Melléklet a 9/2014.(X.30.) önkormányzati rendelethez[1]


Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása, megnevezése, felsorolása

Alaptevékenységi besorolás:

Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége


Kormányzati funkciók:

011130            Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános      igazgatási tevékenysége

011220         Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320            Köztemető – fenntartás- és működtetés

013350            Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016010            Országgyűlési, önkormányzati és európai  parlamenti            képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016020            Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

021020          Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés

041232            Téli közfoglalkoztatás

041231         Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041233            Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236            Országos közfoglalkoztatási program

041237          Közfoglalkoztatási mintaprogram

045120         Út, autópálya építése

045150         Egyéb szárazföldi személyszállítás

045160            Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

051030          Nem veszélyes települési hulladék vegyes begyűjtése, szállítása, átrakása

051040         Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

052020            Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052080            Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

061020          Lakóépület építése

064010            Közvilágítás

066020            Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

066010            Zöldterület kezelés

072111         Háziorvosi alapellátás

072311         Fogorvosi alapellátás

074031         Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032         Ifjúság egészségügyi gondozás

081045         Szabadidősport-(rekrációs sport-) tevékenység és támogatása 

082042         Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082070         Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

082091         Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092            Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082093         Közművelődés-egész életre kiterjedő tanulás-amatőr művészetek

082044            Könyvtári szolgáltatás

091110         Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

091120         Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

091140         Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

091212         Sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű nevelésének,

oktatásának szakmai feladatai 1-4. évfolyamon   

091220         Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésévei,                                                         oktatásával összefüggő működtetési feladatok    

092112         Sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű nevelésének,                                                  oktatásának szakmai feladatai 5-8. évfolyamon

092120         Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésévei,                                                      oktatásával összefüggő működtetési feladatok

096010            Óvodai intézményi étkeztetés

096015         Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096020            Iskolai intézményi étkeztetés

104030         Gyermekek napközbeni ellátása

104042         Család és gyermekjólétei szolgáltatások

106010            Lakóingatlan szociális célú bérbeadása üzemeltetése

106020         Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051            Szociális étkeztetés

107052            Házi segítségnyújtás

107054            Családsegítés

107055         Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás


Bakonysárkány Község Önkormányzat Képviselő-testületének

9/2014.(X.30.) önkormányzati rendelete


az  önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról


Bakonysárkány Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.  cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, a közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése


1. § Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Bakonysárkány Községi Önkormányzat.

2. § Az Önkormányzat székhelye: 2861 Bakonysárkány, Béke u.100.

3. § A közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése: Császári Közös Önkormányzati Hivatal. 


2. A képviselő-testület ülései


4. § (1) A képviselő-testület munkatervében megjelölt időpontban (a továbbiakban: rendes ülés) ülésezik.

 (2) Az alakuló ülés, a rendes ülés, a rendkívüli ülés hivatalos helyszíne: Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltségének tárgyalóterme. A közmeghallgatást a Faluházban tartja a képviselő-testület.


3. A rendes ülés


5. § (1) A képviselő-testület évente legalább 7 alkalommal rendes ülést tart.

(2) Az ülés napját a tárgyhó negyedik hetének keddjére, 18,30 órára kell ütemezni.

(3) A képviselő-testület június és július hónapban nem tart ülést.


4. Rendkívüli ülés


6. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítvány írásban vagy elektronikus formában a polgármesternél terjeszthető elő.

(2) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.


5. A képviselő-testület munkaterve


7. § (1) A munkatervet a polgármester a tárgyidőszakot megelőző év december 15-ig terjeszti a képviselő-testület elé. A munkatervet legkésőbb a beterjesztéstől számított 15 napon belül fogadja el a képviselő-testület.

(2) A munkaterv-tervezet összeállításakor kötelező javaslattevők:

a) az alpolgármester,

b) a települési képviselő,

c) a képviselő-testület bizottsága.

(3) A javaslattevők javaslatukat írásban a tárgyidőszakot megelőző év december 1. napjáig juttatják el a polgármesternek.

8. § (1) A munkatervet a polgármester állítja össze a beérkezett javaslatok alapján, aki saját javaslattal is kiegészítheti azt. A figyelembe nem vett javaslatok esetén a képviselő-testület ülésén részletes tájékoztatót tart a polgármester a figyelembe nem vett javaslatok indokairól.

(2) A munkaterv tartalmi elemei a következők:

a) az ülések tervezett időpontja, napirendje,

b) a napirend előterjesztőjének neve,

c) annak a napirendnek a megjelölése, amelyet valamely bizottság nyújt be,

d) a napirend előkészítésében résztvevő megnevezése, és

e) a közmeghallgatás időpontja.


6. Meghívó


9. § (1) A rendes ülések meghívóját és a kapcsolódó előterjesztéseket a képviselő-testület tagjai részére az ülés előtt legalább 3 nappal el kell juttatni elektronikus formában.  A tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés meghívóját szintén az ülés előtt 3 nappal kapják meg elektronikus formában.

(2) A rendkívüli ülésekre történő meghívás történhet írásban, szóban, elektronikus úton, olyan módon, hogy az ülés előtt legalább 1 nappal megkapják a meghívót a képviselők, a bizottságok képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagjai, az intézményvezetők, valamint a napirendi pontban érintett személyek, szervek képviselői.

(3) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal a napirend témájától függően meg kell hívni:

a) a bizottságok képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagjait,

b) intézmények vezetőit,

c) nemzetiségi önkormányzat elnökét,

d) egyházak képviselőit.

(4) A képviselő-testületi ülésekre szóló meghívót az önkormányzat hirdetőtábláján is el kell helyezni. A meghívó tartalmazza az ülés helyét, idejét , napirendjét.

10. § A meghívó mellékletét képezi az előterjesztés, szükség esetén a kérelem, egyéb javaslat. 

11. § Az előterjesztés írásban és szóban is beterjeszthető. Az előterjesztés tartalmazza a tényállást, valamint lehetőség szerint döntési alternatívákat. A rendelet tervezetek, a gazdasági és vagyoni ügyek csak írásban terjeszthetők elő.



7. Előterjesztés


12. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) minden a munkatervbe felvett és új – tervezett napirenden kívüli – dokumentum;

b) a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) Előterjesztést a polgármester, alpolgármester, a jegyző, a bizottság elnöke, a képviselők, illetve az intézményvezetők tehetnek.

(3) Az előterjesztés első sorban írásban kerül benyújtásra. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 10. napig kell a jegyzőhöz eljuttatni.

(4) Az ülés vezetője halaszthatatlan esetben szóbeli sürgősségi előterjesztést is engedélyezhet (szóban vagy írásban). Sürgősségi előterjesztés akkor terjeszthető be, ha határidő mulasztás vagy önkormányzati érdeksérelem nélkül a következő ülésre már nem terjeszthető be. A sürgősségi előterjesztést legkésőbb az ülés napirendjének megszavazásáig lehet előterjeszteni, melyet az előterjesztéskor meg is kell indokolni.

(5) Az előterjesztés tartalmi és alaki követelményei:

a) Az előterjesztés első része tartalmazza:

aa) a címet vagy tárgyat, az előzmények ismertetetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntéseket,

ab) az előkészítésben részt vevők nevét, véleményét,

ac) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést, és a döntést indokolják,

b) Az előterjesztés második része tartalmazza:

ba) az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,

bb) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.



8. Az ülés vezetése


13. § (1) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén az ülést az ügyrendi  bizottság elnöke hívja össze és vezeti. A polgármester, az alpolgármester, és az ügyrendi bizottság elnöke (a továbbiakban együtt: ülést vezető) állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:

a) az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a határozatképességet és azt az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

d) minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát,

e) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,

f) az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot, és

g) a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot.

(2) A polgármester, a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elnapolását, illetve a javasolt sorrend megváltoztatását. A települési képviselő az ülés napirendjének megszavazása előtt kezdeményezheti rendelet megalkotását, vagy határozat meghozatalát. Amennyiben az ülés napirendjébe nem kerülnek a javaslatok, a következő képviselő-testületi ülés napirendjébe kötelezően fel kell venni a képviselő javaslatát, javaslatait.

(3) Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban a képviselő-testületi ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

14. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.

(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.

15. § (1) A nyilvános ülésen a képviselő-testület tagjain kívüli személyek (a továbbiakban: hallgatóság) a kijelölt helyen a terem jobb és bal oldalán elhelyezett széksorokon foglalhatnak helyet.

(2) A hallgatóság a napirendekhez hozzászólhatnak.

(3) A polgármester legfeljebb 5 perc időtartamú hozzászólási jogot biztosít a hallgatóság minden egyes tagjának.



9. A tanácskozás rendjének fenntartása


16. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása.

(2) A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a feladatai a következők:

a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és

b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.



10. Döntéshozatal


17. § (1) A képviselő-testület döntéseit – határozat, rendelet – kézfeltartás útján történő szavazással hozza.

(2) A szavazatok igen, nem, illetve tartózkodó tartalmúak lehetnek.

(3) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő;

b) a polgármester;

c) az alpolgármester,

d) a bizottság elnöke,

e) a jegyző.

(4) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.

(5) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata.

(6) A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:

a) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el. A tervezet előkészítésével a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság részt vesz a b) pontban meghatározott esetben.

b) A tervezetet megvitatás céljából az illetékes bizottság elé kell terjeszteni, amely azt megvitatja, amennyiben a hatáskörébe tartozik a rendelet-tervezet előkészítése. Erre az ülésre a jegyzőt és szükség szerint más külső szakembereket is meg kell hívni.

c) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.



11. Nyílt, név szerinti és a titkos szavazás


18. §  A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

19. § (1) A név szerinti szavazás esetén a polgármester a települési képviselők névsorát betűrendben kell felolvasni.

(2) A települési képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak.

(3) A polgármester szavazatát mindig utolsóként adja le.

20. § (1) A titkos szavazás lebonyolítása a 3 fős ügyrendi bizottság feladata.

 (2) A szavazólap elkészítéséről a bizottság elnöke gondoskodik. A szavazólapot a lepecsételt urnába kell helyezni a titkos szavazáskor.

(3) A képviselő-testület tagjainak a nevét a polgármester felolvassa, majd a polgármestertől a szavazólapot átveszik a települési képviselők. A polgármester mindig utoljára veszi fel a szavazólapot.

21. § A szavazólap kitöltését követően a lepecsételt urnába kell helyezni. A szavazás lezárását követően az ügyrendi bizottság tagjai összeszámolják a leadott szavazatokat. A szavazás végeredményét az ügyrendi bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.



12. A rendelet kihirdetése


22. § (1) Az önkormányzati rendeletet a Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltségének épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki.

(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja. Az önkormányzati rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.

(3) Az önkormányzati rendelet egy példánya a községi könyvtárban is megtalálható.



13. Közmeghallgatás


23. § (1) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület munkatervében rendelkezik. Közmeghallgatás összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 15 nappal a következő helyeken:

a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,

b) a elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.

 (2) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester vizsgálja, és 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

24. § A közmeghallgatáson a képviselő-testület önálló napirendeket is megtárgyalhat.



14. Jogszabálysértés jelzése


25. § (1) A  jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, és szerveinek, ha a döntés meghozatala előtt, vagy a döntés meghozatalát követően jogszabálysértést észlel, vagy a képviselő-testület,  és szervei működése jogszabálysértő.

(2) A jegyző észrevételét:

a) a döntést hozó szerv jegyzőkönyvéhez csatolja, vagy

b) a képviselő-testület ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja, vagy

c) írásban tájékoztatást küld a polgármesternek, bizottság vagy társulás elnökének.

                                                          



15. Bizottságok


26. § (1) A Képviselő-testület Ügyrendi Bizottságot és Közbeszerzési Bíráló  Bizottságot létre.

 (2) Az Ügyrendi Bizottság 3 képviselő tagból áll. Az Ügyrendi Bizottság feladata:

a)     a vagyonnyilatkozatok kezelése, nyilvántartása, ellenőrzése, vizsgálata,

b)     a méltatlansági és összeférhetetlenségi ügyekben eljárás,

c)      a 30 napon belül nem megszüntethető összeférhetetlenség esetén a lemondó nyilatkozás átvétele, kezelése.

d)  a titkos szavazások lebonyolítása

e) benyújtja a szociális, gyermekvédelmi, térítési díjjal kapcsolatos rendelet-tervezeteket.

(3) A Közbeszerzési Bíráló Bizottság  2 képviselő tagból és egy nem képviselő tagból áll.

(4) A Közbeszerzési Bíráló Bizottság  feladata:

a) Bakonysárkány Község Közbeszerzési Szabályzatának felülvizsgálata, módosításának véleményezése,

b) A pályázatok kiírása, a pályázati feltételek meghatározása, a beérkezett pályázatok értékelése, a hiánypótlások elrendelése, azok értékelése,

c) a bíráló lapok elkészítése, a bírálati szempontok szerinti bírálatok elvégzése,

d) a döntésre való előterjesztés elkészítése.



16 A bizottságok működésének közös szabályai


27. § (1)  A bizottságok önálló munkatervet készítenek minden év február 15-ig.

(2) A bizottságok üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – távollétében – az elnökhelyettes helyettesíti.

(3) A bizottságok munkájába külső szakértőt vonhatnak be.

(4) A bizottságok napirendjéhez előterjesztők lehetnek a bizottságok tagjai.

(5) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a bizottság elnökének kell benyújtani.

(6) Az előterjesztést szóban vagy írásban is előterjeszthető.

(7) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:

a) rendeletalkotással,

b) költségvetési szerv alapítással, megszüntetéssel, átszervezéssel, és

c) társulás alakításával, megszüntetésével

kapcsolatos ügyekben.

28. § (1) A bizottság tanácskozási rendjére, döntéshozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) A bizottsági ülés helyéről, időpontjáról, napirendjéről az ülést megelőző 5. naptól a bizottság elnöke tájékoztatást tesz közzé:

a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,

b) elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.



17. Az önkormányzat szervei


29. § (1) Az önkormányzat szervei:

a)     1 főállású polgármester

b)     1 társadalmi megbízatású alpolgármester, melyet a képviselők közül választanak,

c)      Ügyrendi Bizottság,

d)     Közbeszerzési Bíráló Bizottság,

e)     1 jegyző,

f)       Császári Közös Önkormányzati Hivatal, és

g)     a társulás.

(2) Az önkormányzat a következő társulásokban vesz részt:

a)  Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Társulás

b) Kisbéri Többcélú Kistérségi Társulás

     c) Aka-Bakonysárkány-Vérteskethely Köznevelési Intézményfenntartó Társulás

    d) KEOP program megvalósítására létrehozott Bakonysárkány-Vérteskethely-Kisbér Önkormányzati Társulás



18. A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk


30. § A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk estére a jegyzői feladatokat  legfeljebb hat hónap időtartamra az igazgatási előadó látja el.



19. Egyéb működési kérdések és a falugyűlés tartásának szabályai


31. §  A települési képviselők az ülésteremben a tanácskozás ideje alatt mobiltelefont nem használhatnak.

32. § A képviselő személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének elmulasztása esetén kettő hónapon át tiszteletdíjának 50 %-ára jogosult.

33.  § A képviselő-testületi ülésről, bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet a közös önkormányzati hivatal bakonysárkányi  kirendeltségében kell elhelyezni. A jegyzőkönyvek egy példányban készülnek.

34. § (1) A falugyűlést a polgármester hívja össze, legalább 50 választópolgár írásbeli kezdeményezésre. A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani. A kezdeményezésen meg kell jelölni a napirendet.

(2) A falugyűlés összehívásáról a polgármester hirdetmény közzétételével tájékoztatót tesz közzé a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján. A kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül kerül sor a falugyűlés összehívására.

(3)       A falugyűlés napirendjére csak olyan kérdések vehetők fel, melyek a településen tervezett ipari beruházás letelepedésével, a települési közszolgáltatások fejlesztésével kapcsolatosak.

(4) A falugyűlést a polgármester vezeti. 

(5) A falugyűlés a hirdetményben közzétett napirendeket tárgyalja.

(6) A megjelentek véleményüket személyenként 5 perc időtartamban fejthetik ki. Egy személy több alkalommal is hozzászólhat.

(7) Amennyiben több vélemény vagy hozzászólás nem érkezik, a polgármester összefoglalja röviden az elhangzottakat és a falugyűlést berekeszti.



20. A települési nemzetiségi önkormányzat testületi működésének biztosítása


35. § (1) Bakonysárkány Község Önkormányzata a települési nemzetiségi önkormányzat működéséhez, illetőleg a kultúrcsoportok részére teremhasználatot, a nemzetiségi önkormányzat kérésének megfelelően – lehetőségek szerint egyéb eszközöket – biztosít a Béke u. 100. szám alatti önkormányzati tulajdonú helyiségében, térítésmentesen.

(2) A települési nemzetiségi önkormányzat

a) gazdálkodásának végrehajtásával,

b) a testületi ülések előkészítésével, különösen a meghívók, az előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek és valamennyi hivatalos levelezés előkészítésével és postázásával,

c) a testületi döntések és a tisztségviselők döntéseinek előkészítésével, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatok ellátásával,

d) a helyi nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátásával

kapcsolatos feladatokat a Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltsége látja el.

(3) A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében e célra biztosított összeg erejéig a nemzetiségi önkormányzat működéséhez önkormányzati támogatást nyújthat.

(4) A Császári Közös Önkormányzati Hivatal Bakonysárkányi Kirendeltsége  igény esetén biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát. Ennek valamint a (2) bekezdésben meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségek viselése a helyi nemzetiségi önkormányzat tagja és tisztségviselője telefonhasználata költségeinek kivételével a helyi önkormányzatot terheli.



21. Az önkormányzat alaptevékenységének funkciók szerinti besorolása, megnevezése, felsorolása


36.§ Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását, megnevezését és felsorolását e rendelet 1. melléklete tartalmazza.


22. Záró rendelkezések


37. § (1) Ez a  rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.


(2) Hatályát veszti:

1. Bakonysárkány Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (I.27.) önkormányzati rendelet,

2. Bakonysárkány Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról. szóló 3/2011.(I.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 12/2011.(IV.28.). önkormányzati rendelet.


                       Ősz Ferenc                                                              Bendáné Perlaki Beáta

                  polgármester                                                                                 jegyző


Kihirdetve: 2014. október 30.


                                       Bendáné Perlaki Beáta

                                jegyző

   





Egységes szerkezetbe foglalva: 2019. február 16.


dr. Cserhalmi Antal

jegyző









  1. Melléklet a 9/2014.(X.30.) önkormányzati rendelethez[2][3]


Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása, megnevezése, felsorolása

Alaptevékenységi besorolás:

Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége


Kormányzati funkciók:

011130            Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános      igazgatási tevékenysége

011220         Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320         Köztemető – fenntartás- és működtetés

013350         Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016010     Országgyűlési, önkormányzati és európai  parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016020          Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

021020          Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés

041231         Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232          Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233          Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236          Országos közfoglalkoztatási program

041237          Közfoglalkoztatási mintaprogram

045120         Út, autópálya építése

045150         Egyéb szárazföldi személyszállítás

045160          Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

051030          Nem veszélyes települési hulladék vegyes begyűjtése, szállítása, átrakása

051040            Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

052020          Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052080          Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

061020          Lakóépület építése

064010          Közvilágítás

066020          Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

066010          Zöldterület kezelés

072111          Háziorvosi alapellátás

072311            Fogorvosi alapellátás

074031          Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032          Ifjúság egészségügyi gondozás

081045            Szabadidősport-(rekrációs sport-) tevékenység és támogatása 

082042            Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082070            Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

082091            Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092          Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082093          Közművelődés-egész életre kiterjedő tanulás-amatőr művészetek

082044            Könyvtári szolgáltatás

091140            Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

091220            Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésévei,                                                         oktatásával összefüggő működtetési feladatok    

092120            Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésévei,                                                      oktatásával összefüggő működtetési feladatok

096015            Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025            Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

104030            Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján

104042            Család és gyermekjólétei szolgáltatások

106010            Lakóingatlan szociális célú bérbeadása üzemeltetése

106020            Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051            Szociális étkeztetés szociális konyhán

107052            Házi segítségnyújtás

107055            Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

562912            Óvodai intézményi étkeztetés

562913            Iskolai intézményi étkeztetés

889924            Családsegítés


[1]

A 9/2014. (X. 30.) Ö.R. 1. számú mellékletét a 16/2018. (XII. 16.) számú Ö.R. 1. §-a módosította. Hatályos 2018. 12. 17.

[2]

A 9/2014. (X. 30.) Ö.R. 1. számú mellékletét a 16/2018. (XII. 16.) számú Ö.R. 1. §-a módosította. Hatályos 2018. 12. 17.

[3]

A 9/2014. (X. 30.) Ö.R. 1. számú mellékletét a 2/2019. (II. 15.) számú Ö.R. 1. §-a módosította. Hatályos 2019. 02. 16.