Bolhás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 11. 30- 2019. 11. 30

Bolhás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének


8/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelete


a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

16/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet módosításáról



Bolhás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. §


Bolhás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SzMSz.) 6. § -a az alábbi (5) bekezdéssel egészül ki:


(5) A képviselő-testület kölcsönös érdek alapján együttműködik a helyi nemzetiségi önkormányzattal, biztosítja számára a megállapodás szerinti működési feltételeket. Az együttműködési megállapodást az 1. függelék tartalmazza.”



2. §


Az SzMSz. 35. § (1) bekezdése az alábbi h) ponttal egészül ki:

„h) a helyi roma nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete.”


3. §


Az SzMSz. az alábbi alcímmel egészül ki:


„28/A. A nemzetiségi önkormányzat működési feltételeinek biztosítása


53/A. §


A hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzat működéséhez, döntései előkészítéséhez és azok végrehajtásához az alábbi segítséget adja:

  1. a nemzetiségi önkormányzatok üléseinek előkészítése (meghívók készítése, kiküldése),
  2. jegyzőkönyvek helyszíni vezetése, majd elkészítése,
  3. határozati kivonatok elkészítése és kézbesítése,
  4. a nemzetiségi önkormányzatok pénzügyi döntéseivel kapcsolatos feladatok ellátása, segítség nyújtás a költségvetésük tervezéséhez, végrehajtásához.”



4. §


(1) Az SzMSz. 8. § (1) bekezdésében az „az” szövegrész helyébe, az „a” szöveg lép.


(2) Az SzMSz. 8. § (4) bekezdésében a „szerdáján” szövegrész helyébe, a „hétfőjén” szöveg lép.


(3) Az SzMSz. 8. § (6) bekezdésében a „18.00” szövegrész helyébe, a „14.00” szöveg lép.


(4) Az SzMSz. 10. § (3) bekezdés c) pontjában az „az önkormányzat által fenntartott intézmények vezetőitől,” szövegrész helyébe az „a helyi roma nemzetiségi önkormányzat elnökétől,” szöveg lép.


(5) Az SzMSz. 14. § a) pontjában az „az önkormányzat által fenntartott intézmények vezetőit,” szövegrész helyébe, az „a helyi roma nemzetiségi önkormányzat elnökét,” szöveg lép.


(6) Az SzMSz. 36. § (1) bekezdésében a „32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet (a továbbiakban: KIM rendelet) 9. § (2)” szövegrész helyébe, az „5/2019. (III. 13.) IM rendelet 11. § (2)” szöveg lép.


(7) Az SzMSz. 49. § (2) bekezdésében az „az 1. függelék” szövegrész helyébe, az „a 2. függelék” szöveg lép.



5. §


E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.




                       

                   Szabó Bence László                                               Nagy Zoltán Sándorné

                        polgármester                                                                  jegyző





Kihirdetési záradék:



A rendelet kihirdetve: 2019. november 29.


Nagy Zoltán Sándorné

jegyző





1. függelék a 16/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez





EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS


(a települési ROMA NEMZETISÉGI önkormányzattal)






EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS



amely létrejött egyrészről Bolhás Községi Önkormányzat [képviseli: Szabó Bence László polgármester, székhely: 7517 Bolhás, Kossuth Lajos u. 48., (a továbbiakban: Önkormányzat)],

másrészről Bolhás Községi Roma Nemzetiségi Önkormányzat [képviseli: Balogh István elnök, székhely: 7517 Bolhás, Kossuth Lajos u. 46., (a továbbiakban: Nemzetiségi Önkormányzat]  

(a továbbiakban együtt: Felek) között a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njtv.) 80. § (2) bekezdése és 159. § (3) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 27. § (2) bekezdése  alapján az alulírott helyen és időben, a következő feltételekkel.


Az Együttműködési Megállapodás (a továbbiakban: megállapodás) jogi háttérszabályozása (az Njtv. és Áht. előírásain túlmenően):

  • a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény,
  • Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény,
  • Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (a továbbiakban: Stabilitási tv.),
  • az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.),
  • az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet.



I. Fejezet

Az Önkormányzat és Nemzetiségi Önkormányzat együttműködési lehetőségeinek területei és formái


  1. Az Önkormányzat, illetve a Somogyszobi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat részére az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, szakmai segítséget nyújt, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos gazdálkodási és adminisztratív végrehajtási feladatok ellátásól.


  1. A megállapodás részletesen tartalmazza az Önkormányzat és a Nemzetiségi Önkormányzat együttműködésére vonatkozó szabályokat, az eljárási rendet, valamint a munkamegosztás és a felelősség rendszerét, azaz
  1. az Önkormányzat és a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetésének előkészítésével és megalkotásával, valamint a költségvetéssel összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével, továbbá a helyi nemzetiségi önkormányzat önálló fizetési számla nyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével és adószám igénylésével kapcsolatos határidőket és együttműködési kötelezettségeket, a felelősök konkrét kijelölésével,
  2. a Nemzetiségi Önkormányzat kötelezettségvállalásaival kapcsolatosan a helyi önkormányzatot terhelő ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási, szakmai teljesítésigazolási feladatokat, továbbá a felelősök konkrét kijelölését,
  3. a Nemzetiségi Önkormányzat kötelezettségvállalásának a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott szabályait, különösen az összeférhetetlenségi, nyilvántartási kötelezettségeket,
  4. a Nemzetiségi Önkormányzat működési feltételeinek és gazdálkodásának eljárási és dokumentációs részletszabályaival, a belső ellenőrzéssel, valamint az ezeket végző személyek kijelölésének rendjével, és az adatszolgáltatási feladatok teljesítésével kapcsolatos előírásokat, feltételeket,
  5. a jegyző vagy annak megbízottjának részvételét a Nemzetiségi Önkormányzat testületi ülésein, és esetleges törvénysértés észlelése esetén jelzési kötelezettségét.



II. Fejezet

A költségvetés elkészítésének, jóváhagyásának és végrehajtásának rendje



  1. Költségvetés elkészítése és elfogadása


1.1. A Hivatal gondoskodik a Nemzetiségi Önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról. Ezek során a Hivatal részéről a Nemzetiségi Önkormányzattal való kapcsolattartással megbízott személy a Hivatal szakmailag illetékes ügyintézője, a munkaköri leírásában foglaltaknak megfelelően (továbbiakban: költségvetési megbízott).


1.2. Az Áht.-ban és az Ávr.-ben meghatározott tartalmú költségvetési határozat-tervezet Áht.-ban meghatározott benyújtási határidőt megelőző elkészítéséről a költségvetési megbízott gondoskodik, amelyet a Nemzetiségi Önkormányzat elnöke (továbbiakban: elnök) nyújt be a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete elé.


1.3. A költségvetési megbízott a költségvetési határozat-tervezetet az Áht.-ban meghatározott benyújtási határidő előtt legalább 15 nappal megelőzően egyezteti az elnökkel, a vitás kérdéseket tisztázzák, tájékoztatja a tervezetek készítésére vonatkozó határidőkről, ennek keretében az elnök rendelkezésére bocsátja a Nemzetiségi Önkormányzatra vonatkozó adatokat.


1.4. A költségvetési határozatot megalapozó döntésekre (pl.: tiszteletdíjak mértéke) az elnök legkésőbb a költségvetési határozatot tárgyaló képviselő-testületi ülésen tesz javaslatot.


1.5. A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetésének elfogadásáról az ezt tartalmazó jegyzőkönyv másolatának a Hivatal szakmailag illetékes ügyintézője, a munkaköri leírásában foglaltaknak megfelelően (a továbbiakban: testületi ügyintéző) útján történő megküldésével tájékoztatja a költségvetési megbízottat.


1.6. Az Önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatának törvényességéért, a bevételi és kiadási előirányzatok megállapításáért, az esetleges adósságrendezési eljárás során tartozásaiért felelősséggel nem tartozik.


1.7. Amennyiben az Önkormányzat képviselő-testülete a saját költségvetése tárgyalásakor az előterjesztésben foglalt – és a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatában szereplő –, Nemzetiségi Önkormányzatnak esetlegesen juttatandó támogatás összegén változtat, úgy a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete a költségvetését újratárgyalja és az új támogatás összegével új vagy módosító határozatot hoz.


1.8. A Nemzetiségi Önkormányzat évente, legkésőbb a költségvetetési határozat elfogadásáig határozatban állapítja meg

  1. a Stabilitási tv. 45. § (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeinek és
  2. a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek a költségvetési évet követő három évre várható összegét.



  1. A költségvetési előirányzatok módosítása


2.1. A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetése képviselő-testülete határozatával módosítható.


2.2. A Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozatának az Áht. 34. § (1)–(4) bekezdésében foglalt módosítását a költségvetési megbízott készíti elő, a képviselő-testülethez történő benyújtásról az elnök gondoskodik.



  1. Egyéb költségvetési együttműködés


3.1. A Nemzetiségi Önkormányzat elemi költségvetését a költségvetési megbízott készíti el és jóváhagyásra az elnök elé terjeszti.


3.2. Az Ávr. 29. § (1) bekezdése szerinti határozat-tervezet elkészítéséről a költségvetési megbízott, a képviselő-testülethez történő benyújtásról az elnök gondoskodik.


3.3. Az Áht. 78. § (2) bekezdése szerinti likviditási tervet a költségvetési megbízott készíti el és az elnök előterjesztésére a képviselő-testület hagyja jóvá.


3.4. A költségvetési megbízott a Nemzetiségi Önkormányzat által meghatározott határidőben segítséget nyújt az adószám igénylésével, önálló fizetési számla nyitásával kapcsolatban.



  1. Költségvetési információ


4.1. A képviselő-testület által jóváhagyott éves költségvetésről, a jogszabályban előírtakról - az államháztartás pénzügyi információs rendszere keretében – adatszolgáltatást kell teljesíteni.


4.2. A Hivatal elkészíti – a vonatkozó kormányrendelet és a minisztériumi tájékoztató alapján - a költségvetési információt a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetéséről, az Áht. 107-108. §-ában és az Ávr.-ben meghatározottakról és benyújtja az államkincstárhoz.


4.3. Az elnök a 4.1.-4.2. pontban foglaltakra kiterjedően a költségvetési megbízott útján a beszámolási kötelezettség teljesítéséhez információt szolgáltat és beszámol a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési határozata időarányos teljesítéséről.


5.Zárszámadás, beszámoló


5.1. A Nemzetiségi Önkormányzat Áht.-ban meghatározott tartalmú költségvetési beszámolójának, illetve zárszámadási határozatának tervezetét a költségvetési megbízott készíti elő és az elnök nyújtja be a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete elé.


5.2. A költségvetési megbízott a költségvetési beszámoló-, illetve zárszámadás-tervezetet az Áht.-ban meghatározott benyújtási határidő előtt legalább 15 nappal megelőzően egyezteti az elnökkel, a vitás kérdéseket tisztázzák, tájékoztatja a tervezetek készítésére vonatkozó határidőkről, ennek keretében az elnök a költségvetési megbízott rendelkezésére bocsátja a szükséges adatokat.


6.Belső ellenőrzés


6.1. A Nemzetiségi Önkormányzat operatív gazdálkodásának ellenőrzése – a Hivatal gazdálkodásával összefüggésben – a Hivatal belső ellenőrzésének részét képezi.


6.2. A belső ellenőrzésnek a Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos megállapításai nyomán szükséges intézkedések meghozatala az elnök feladata.



III. Fejezet

A költségvetési gazdálkodás bonyolításának rendje



  1. A költségvetési gazdálkodás általános szabályai


1.1.    A Nemzetiségi Önkormányzat az Önkormányzat számlavezető pénzintézeténél önálló számlát vezet, bevételeivel és kiadásaival szabadon gazdálkodik.


1.2.    A Nemzetiségi Önkormányzat operatív gazdálkodását a Hivatal segíti, a képviselő-testület döntése alapján intézkedik a személyi kifizetésekről, gondoskodik a közterhek befizetéséről.


1.3. A Hivatal a Nemzetiségi Önkormányzat költségvetési előirányzatán belül, annak figyelemmel kísérésével végzi a gazdálkodási szabályok betartása mellett gazdálkodási feladatait.


1.4. A Hivatal a Nemzetiségi Önkormányzat számára olyan analitikus nyilvántartást vezet, amely biztosítja az előirányzat-felhasználás figyelemmel kísérését.



  1. Kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, érvényesítés, utalványozás, szakmai teljesítés igazolása


2.1.    A Nemzetiségi Önkormányzat nevében kötelezettségvállalásra az Ávr. 52. § (7) bekezdése alapján a nemzetiségi önkormányzat elnöke vagy az általa írásban felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult. A kötelezettségvállalásért a Nemzetiségi Önkormányzat tartozik helytállni.

Az utalványozásra csak az érvényesítés után kerülhet sor. Az utalványozás írásbeli rendelkezés. A pénzügyi teljesítésre az utalványozás után, az érvényesítés és az utalványozás ellenjegyzése mellett kerülhet sor.


2.2.    Ellenjegyzésre az Ávr. 55. § (2) bekezdés g) pontja alapján a jegyző által írásban kijelölt, a Hivatal állományához tartozó köztisztviselő jogosult. Az ellenjegyzésre jogosult feladata meggyőződni arról, hogy a kötelezettségvállalás és az utalványozás megfelel-e a jogszabályi előírásoknak és biztosított-e a fedezet. Amennyiben az ellenjegyző véleménye szerint a kötelezettségvállalás és az utalványozás fentiekkel ellentétes, úgy köteles a szabálytalanságra felhívni a kötelezettségvállaló figyelmét. Ha a kötelezettséget vállaló és utalványozó továbbra is ragaszkodik a jogszabállyal, nemzetiségi önkormányzati határozattal ellentétes utasításhoz, az ellenjegyző az utalványra rávezeti, hogy „az ellenjegyzés utasításra történt”. Erről az ellenjegyzésre jogosultnak a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületét 8 napon belül tájékoztatnia kell.


2.3.    Érvényesítést a Hivatal szakmailag illetékes ügyintője, a munkaköri leírásának megfelelően végzi. Az érvényesítés során meg kell vizsgálni a kiadások teljesítésnek és a bevételek beszedésének jogosságát, így azt, hogy a kötelezettségvállalás alapján megtörténhet-e a teljesítés, a megrendelt szolgáltatást elvégezték-e, a megrendelt anyag leszállításra került-e, a számlázás megfelelő-e, az szabályszerű-e és számszakilag megfelelő-e, a fedezet rendelkezésre áll-e. Az érvényesítés ezen feladatok elvégzésének igazolását jelenti, amelyet az okmányra vezetett záradékban kell rögzíteni. A záradék tartalmazza a megállapított összeget és a könyvviteli elszámolásra vonatkozó főkönyvi számlaszámot.


2.4.    A Nemzetiségi Önkormányzat esetében a szakmai teljesítés igazolására az elnök, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes jogosult. A szakmai teljesítés igazolására vonatkozó részletes szabályokról a Hivatal belső szabályzata rendelkezik.


2.5.    A kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, érvényesítés, utalványozás és teljesítésigazolás során be kell tartani az Ávr. 60. §-ában foglalt összeférhetetlenségi szabályokat. A kötelezettségvállalásra, ellenjegyzésre, utalványozásra és érvényesítésre a Pénzkezelési Szabályzat nemzetiségi önkormányzatokra vonatkozó részében nevesített személyek jogosultak.


  1. Pénzellátás, bankszámlarend


3.1.    A központi általános működési támogatásban és feladatalapú támogatásban a Nemzetiségi Önkormányzat a mindenkori költségvetési törvényben foglalt feltételek alapján részesül.


3.2.    A Nemzetiségi Önkormányzat a gazdálkodásával összefüggő pénzforgalmat saját számláján bonyolítja, amelyet a Hivatal kezel. A számla feletti rendelkezési jog az elnököt és az általa meghatalmazott személyt – a banki aláírás-bejelentés szerint – illeti meg.


3.3. A Hivatal biztosítja, hogy a számvitel és analitikai nyilvántartás során a Nemzetiségi Önkormányzat bevétele, kiadása, pénzmaradványa elkülönítetten kimutatásra kerüljön, megteremtve ezzel az önálló pénzgazdálkodás feltételét.



  1. A vagyontárgyak kezelésének szabályai


4.1.    A Nemzetiségi Önkormányzat vagyontárgyairól a nyilvántartást a Hivatal vezeti, amely tartalmazza a megalakulásakor juttatott vagyont és folyamatosan a vagyonváltozást. A szükséges információkat, dokumentációkat az elnök biztosítja, illetőleg a vagyontárgy felvételéhez kapcsolódó bizonylatokat szolgáltatja.


4.2.    A Nemzetiségi Önkormányzat vagyonával való gazdálkodás a Nemzetiségi Önkormányzat határozatának megfelelően történik. A leltározás megszervezése a Hivatal feladata, amelyben az elnök vagy az általa kijelölt nemzetiségi képviselő közreműködik.


IV. Fejezet

A Nemzetiségi Önkormányzat működés feltételeinek biztosítása



  1. A Nemzetiségi Önkormányzat és elnöke jogainak gyakorlása


1.1.    A Nemzetiségi Önkormányzat kezdeményezési, javaslattételi, véleményezési és egyetértési jogait az Ntv.-ben meghatározottak szerint gyakorolja.


1.2.    A Nemzetiségi Önkormányzatot véleményének kifejtésére, illetve egyetértésének megadására a polgármester írásban hívja fel.


1.3.    A Nemzetiségi Önkormányzat kezdeményezését, javaslatát, véleményét, egyetértését a polgármesterhez juttatja el, amelyet az Önkormányzat képviselő-testületének ülésén a kapcsolódó előterjesztés tárgyalásakor vagy önálló előterjesztésben ismertetni kell.


1.4.    A Nemzetiségi Önkormányzat elnöke jogait az Ntv.-ben meghatározottak szerint gyakorolja. Feladata ellátásához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést a Hivatal biztosítja.



  1. A működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása


2.1.    Az Önkormányzat költségvetési rendeletében határozza meg a Nemzetiségi Önkormányzat részére esetlegesen biztosított hozzájárulás összegét.


2.2.    Az Önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat tevékenysége ellátásához hozzájárulását adja a Bolhás, Kossuth Lajos u. 46. szám alatti, 135 hrsz.-ú ingatlan (Integrált Közösségi Szolgáltató Tér) ingyenes használatához azzal, hogy azt a Szervezeti és Működési Szabályzatában foglalt ügyfélfogadási idejében használja az Njtv. 80. § (1) bekezdés a) pontjában foglaltak figyelembe vételével.


2.3.    Az Önkormányzat a kötelező nemzetiségi önkormányzati feladatok ellátását szolgáló rendezvény megtartására a Nemzetiségi Önkormányzat esetenkénti külön kérésére ingyenesen helyiséget biztosít valamely önkormányzati épületben.


2.4.    Az Önkormányzat biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat Ntv.-ben meghatározott önkormányzati feladatai ellátásához kapcsolódó költségeket – a testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata költségei kivételével -, különösen a használatába átadott helyiséghez, továbbá a helyiség infrastruktúrájához kapcsolódó rezsi- és fenntartási költségeket.


2.5.    A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületi munkáját és önkormányzati működését a testületi ügyintéző segíti. A képviselő-testületi előterjesztéseket és jegyzőkönyveket a testületi ügyintéző készíti el és gondoskodik azok Somogy Megyei Kormányhivatal részére történő eljuttatásáról.


2.6.    A testületi ügyintéző segíti a Nemzetiségi Önkormányzat tagjait tisztségviselői, képviselői feladataik ellátásában, előkészíti a hivatalos levelezést.


2.7.    A Nemzetiségi Önkormányzat törzskönyvi nyilvántartással kapcsolatos feladataiban a Hivatal pénzügyi ügyintézője, Orbán Attila Istvánné főelőadó nyújt segítséget.


2.8.    Az Önkormányzat megbízásából és képviseletében a jegyző vagy annak – a jegyzővel azonos képesítési előírásoknak megfelelő – megbízottja részt vesz a Nemzetiségi Önkormányzat testületi ülésein és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel.



V. Fejezet

Záró rendelkezések


1.    E megállapodás 2019. november 12. napján lép hatályba.


2.    E megállapodás rendes felülvizsgálatát minden év január 31. napjáig kell elvégezni.


3.    E megállapodást felül kell vizsgálni általános vagy időközi választás esetén az alakuló ülést követő 30 napon belül, illetve ha a jegyző a jogszabályok változása miatt a módosítás szükségességét az Önkormányzat és a Nemzetiségi Önkormányzat felé jelzi.




Bolhás, 2019. november 12.



            Szabó Bence László                                                              Balogh István

                  polgármester                                                                           elnök




Záradék:


Az Együttműködési Megállapodást Bolhás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a 176/2019. (XI. 11.) számú határozatával jóváhagyta.



Bolhás, 2019. november 12.



             Szabó Bence László                                                         Nagy Zoltán Sándorné

                   polgármester                                                                            jegyző



Az Együttműködési Megállapodást Bolhás Községi Roma Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete a 13/2019. (XI. 12.) számú határozatával jóváhagyta.




Bolhás, 2019. november 12.

                                                                                                               Balogh István

                                                                                                                       elnök