Kisbárapáti Község Önkormányzata község képviselő testületének 9/2020 (XII.28.) önkormányzati rendelete
a Falugondnoki szolgálatról
Hatályos: 2021. 01. 01- 2021. 04. 15Kisbárapáti Község Önkormányzata község képviselő testületének 9/2020 (XII.28.) önkormányzati rendelete
a Falugondnoki szolgálatról
Kisbárapáti Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 60. § (4) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. §
A rendelet hatálya kiterjed Kisbárapáti község közigazgatási területén életvitelszerűen élő azon
a) magyar állampolgárokra,
b) bevándoroltakra és letelepedettekre,
c) hontalanokra,
d) magyar hatóság által menekültként elismert személyekre,
e) hajléktalanokra,
akik szociális körülményeik, ezen belül koruk, egészségi állapotuk és egyéb aktuális élethelyzetük alapján alkalmilag vagy tartósan jogosulttá válnak a szolgáltatás igénybevételére.
2. §
(1) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatok:
a) közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatok,
b) közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó kiegészítő feladatok,
c) önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatások,
d) egyéb feladatok.
(2) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó közvetlen személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatok:
a) közreműködés étkeztetésben,
b) közreműködés a házi segítségnyújtásban,
c) közreműködés a közösségi és szociális információk szolgáltatásában,
d) egészségügyi ellátáshoz való hozzájutás segítése,
e) gyermekszállítás, óvodások, iskolások, fiatalok szállítása.
(3) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó kiegészítő feladatok:
a) közösségi, művelődési, sport-és szabadidős tevékenységek szervezése, segítése,
b) egyéni hivatalos ügyek intézésének segítése, lakossági igények továbbítása,
c) egyéb szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatásokhoz való hozzáférésben való közreműködés,
d) egyéb lakossági szolgáltatások biztosításában való közreműködés.
(4) A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatások:
a) az ételszállítás önkormányzati intézménybe
b) az önkormányzati információk közvetítése a lakosság részére
c) a falugondnoki szolgálat működtetésével kapcsolatos teendők ellátása.
(5) A falugondnoki szolgálat az (1)-(4) bekezdésben meghatározott szolgáltatások részeként
a) szállítás,
b) megkeresés és
c) közösségi fejlesztés szolgáltatási elemeket biztosít.
II. ELJÁRÁSI RENDELKEZÉSEK
1. A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatok rangsorolása
3. §
A falugondnok elsősorban az alapfeladatnak minősülő szoláltatásokat köteles ellátni, a kiegészítő feladatnak minősülő lakossági szolgáltatások, az önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatások, valamint a szolgálat által nyújtott egyéb szolgáltatások csak akkor teljesíthetők, ha azok biztosítása az alapfeladatok ellátását nem veszélyezteti.
2. A falugondnoki szolgáltatás igénybevételi rendszere
4. §
(1) A szolgáltatás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő vagy törvényes képviselője kérelmére történik.
(2) A rendeletben szereplő szolgáltatások iránti kérelmet a falugondnoknál, vagy a polgármesternél lehet írásban vagy szóban előterjeszteni oly módon, hogy a településen belüli szolgáltatási igényt minimum 2 munkanappal, a településen kívüli szolgáltatási igényt pedig minimum 3 munkanappal előbb kell bejelenteni.
(3) Amennyiben az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője a falugondnok döntését vitatja, a tudomásszerzéstől számított öt munkanapon belül a polgármesterhez fordulhat panasszal.
(4) A falugondnoki szolgáltatás igénybevétele térítésmentes.
3. A falugondnoki szolgálat ellátása
5. §
(1) A falugondnok feladatait a munkaköri leírásában, a jelen rendeletben foglaltak szerint, valamint a polgármester utasításának megfelelően köteles ellátni. Tevékenységéről évente beszámol a képviselő-testületnek.
(2) A falugondnoki szolgáltatás körébe tartozó feladatok napi, heti, havi megszervezése – az előre bejelentett és időközben felmerült igények ismeretében – a falugondnok feladata és felelőssége.
1. melléklet
KISBÁRAPÁTI KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
FALUGONDNOKI SZOLGÁLATÁNAK
SZAKMAI PROGRAMJA
Kisbárapáti Község Önkormányzata – a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 60. §-a, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I.7.) SZCSM rendelet 39. §-a alapján – az Önkormányzat által fenntartott falugondnoki szolgálat szakmai programját az alábbiak szerint határozza meg:
A szakmai program Kisbárapáti község közigazgatási területén működő falugondnoki szolgáltatásra terjed ki. A szakmai programot egyes elemeinek változása esetén módosítani kell. A szakmai programot a helyben szokásos módokon nyilvánosságra kell hozni.
A szolgálat fenntartója: Kisbárapáti Község Önkormányzata
Székhelye: 7282 Kisbárapáti, Fő u. 83.
Ügyfélfogadás helye: 7282 Kisbárapáti, Fő u. 83.
Képviselője: Keszegné Csordás Krisztina, polgármester
Elérhetősége:
- telefonszám: 30/604-1754
- email cím: kisbarpolgarmester@gmail.com
A fenntartó felhatalmazza a polgármestert, hogy az egyes falugondnoki szolgáltatások igénybevételét engedélyezze.
1. A megvalósítani kívánt programok konkrét bemutatása, a létrejövő kapacitások, a nyújtott szolgáltatáselemek, tevékenységek leírása
A falugondnoki szolgáltatás törvényben meghatározott célja az aprófalvak és a külterületi, vagy egyéb belterületi lakott helyek intézményhiányából eredő hátrányainak enyhítése, az alapvető szükségletek kielégítését segítő szolgáltatásokhoz, közszolgáltatásokhoz, valamint egyes alapszolgáltatásokhoz való hozzájutás biztosítása, továbbá az egyéni, és közösségi szintű szükségletek teljesítésének segítése.
Kisbárapáti község lakosainak száma jelenleg 407 fő. A településre jellemzőek az aprófalvas településszerkezetből adódó sajátosságok, így a helyben elérhető egyes közszolgáltatások, munkalehetőségek hiánya, illetve alacsony száma, a tömegközlekedés szűk lehetőségei.
A település a falugondnoki szolgálat működtetésével és fenntartásával a következőket kívánja elérni:
- a település demográfiai, társadalmi hanyatlásának megállítása, e folyamat visszaszorítása, a település népességmegtartó erejének növelése;
- a település és a lakosság elszigeteltségének mérséklése;
- a lakosság életfeltételének javítása, a településen a jobb életminőség elérése;
- a közszolgáltatásokhoz való hozzájutás elősegítése;
- a közlekedés lehetőségeinek javítása;
- az önkormányzat által nyújtandó szociális alapellátások kiépítésének és működtetésének elősegítése;
- a településre nézve kedvező gazdasági folyamatok elindítása;
- a települési funkciók bővítése;
- a közösség fejlesztése, a helyi társadalom és civil szféra erősítése;
- helyi adottságokhoz és sajátosságokhoz igazodó egyéni és közösségi szintű igények kielégítése;
- az esélyegyenlőség feltételeinek megteremtése, javítása.
A falugondnoki szolgálat feladatait 1 fő közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott falugondnok útján, a többi szociális szolgáltatással egymást kölcsönösen kiegészítve látja el.
A falugondnoki szolgálat
- közvetlen, személyes szolgáltatásokat, ezen belül alap- és kiegészítő feladatokat,
- az önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatásokat, valamint
- egyéb szolgáltatásokat
biztosít.
A falugondnoki szolgáltatás igénybevevője a településen életvitelszerűen tartózkodó lakosság azon része, amely szociális körülményei, ezen belül kora, egészségi állapota és egyéb aktuális élethelyzete alapján, alkalmilag vagy tartósan jogosulttá válik a szolgáltatás igénybevételére.
A falugondnoki szolgáltatás valamennyi eleme térítésmentes.
2. A más intézményekkel történő együttműködés módja
A Falugondnoki Szolgálat az ellátandó feladatok optimális megvalósítása érdekében együttműködik:
1. a közszolgáltatást végző szervekkel, ezen belül elsősorban:
- Kisbárapáti Község Önkormányzatával (székhely: 7282 Kisbárapáti, Fő u. 83.) amellyel a kapcsolattartás rendszeresen, a polgármester személyes vagy telefonos megkeresésével történik,
- az Andocsi Közös Önkormányzati Hivatallal (székhely: 8675 Andocs, Szent Ferenc tér 1.), amellyel a kapcsolattartás rendszeresen, a jegyző személyes vagy telefonos megkeresésével történik,
- a Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal (székhely: 8660 Tab, Petőfi S. u. 4.), amellyel a kapcsolattartás rendszeresen, főként a szociális étkeztetési, házi segítségnyújtási feladatokat ellátó személyek személyes vagy telefonos megkeresésével történik,
- az Andocs Község Önkormányzata Család- és gyermekjóléti szolgálata (székhely: 8675 Andocs, Szent Ferenc tér 1.), amellyel a kapcsolattartás rendszeresen, személyes vagy telefonos megkereséssel történik,
2. az általános iskolákkal, ezen belül:
- az Andocsi Szent Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolával (székhely: 8675 Andocs, Szent Ferenc tér 8.),
- az Andocsi Szent Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kisbárapáti Tagintézményével (székhely: 7282 Kisbárapáti, Fő utca 91.),
3. az óvodával, ezen belül:
- a Kisbárapáti Napköziotthonos Óvodával (székhely: 7282 Kisbárapáti, Fő utca 78.).
4. a háziorvossal,
5. a védőnővel,
6. egyéb egészségügyi intézményekkel,
7. a járási hivatallal,
8. a településen működő társadalmi és civil szervezetekkel.
A 2-8. pont alatt nevesített szervekkel és személyekkel a kapcsolattartás alkalomszerűen, személyes vagy telefonos megkereséssel történik.
Az együttműködés kiterjed a problémák jelzésére, a kölcsönös tájékoztatásra, egymás tevékenységének megismerésre, konzultációra, állapot felmérésekre, esetmegbeszélésekre.
Kisbárapáti község Somogy megyében, a Tabi járásban fekvő kistelepülés.
1. A település demográfiai mutatói, a lakosság egészségügyi, szociális és kulturális jellemzői
Kisbárapáti község lakosainak száma 407 fő.
A település lakossága a magyarországi folyamatokhoz hasonlóan évről évre fogyó tendenciát mutat. Ez egyrészt a természetes fogyás eredménye, a születések száma csökken, a halálozások száma emelkedik, másik része pedig a településről való elvándorlásból fakad, bevándorlás nem jellemző.
A lakosság nemek szerinti megoszlását tekintve a férfiak és a nők aránya egyenlőnek mondható.
A korcsoportonkénti megoszlás a következők szerint alakul:
- 0-18 éves 70 fő
- 19-65 éves 251fő
- 65 éven felüli 86 fő
A településen a lakosság korösszetétele kedvezőtlen, viszonylag magas az időskorúak aránya, a fiatalkorúak száma pedig az aktív korú lakossághoz képest alacsony. Ma már kevéssé jellemző a több generáció együttélése, ami megnehezíti az önmaguk ellátásában segítségre szoruló időskorúak gondozását. Emiatt egyre növekszik azok aránya, akik idősen egyedül élnek.
Mindemellett növekvő tendenciát mutat azok száma is, akik különböző szociális problémákkal küzdenek, és emiatt segítségre szorulnak. A településen találkozhatunk munkanélküli és tartósan beteg személyekkel is, az ő számuk alacsony.
A település lakóinak jellemzően általános iskolai és középiskolai végzettsége van, a jövedelmek is a végzettségeknek megfelelően alakulnak. A településen a kisebb, 1 vagy 2 gyermekes családok vannak többségben, 3 vagy több gyermek vállalása nem jellemző.
A népesség elöregedése, a családi struktúrák változásai, valamint a lakosság anyagi helyzete romlásának következtében megnőtt az igény a személyes gondoskodási formák iránt. Az egyes szociális ellátásokra elsősorban az időskorúak és a szociálisan hátrányos helyzetű rétegek részéről van igény.
2. A település szolgáltatásokkal való ellátottsága
A település igazgatásilag az Andocsi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozik. A hivatal székhelye Andocs községben van, amely a településtől 14 km-re fekszik.
Kormányablak ügyintézés települési ügysegédek híján helyben nincs, Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálat vagy „kormányablakbusz” a települést nem érinti, azonnali ügyintézés a településtől kb. 30 km-re található Tab városban érhető el a legközelebb.
A településen bölcsőde nem, egycsoportos óvoda és összevont 1-4 osztályos tagiskola működik. A felső tagozatos általános iskolás korú gyermekek a környező települések általános iskoláiba járnak, elsősorban szintén Andocsra. Az iskolás gyermekeket menetrendszerinti Volán buszjáratok szállítják az iskolába. A településen középiskola nem működik. A közelebbi középiskolák Tab és Kaposvár városokban találhatóak.
A háziorvos heti 5 alkalommal helyben rendel, fél 8-tól fél 12-ig. Szakosodott házi gyermekorvosi rendelés legközelebb Tab városban érhető el, a fogorvosi ellátás is itt, illetve Igalban vehető igénybe, a Védőnői Szolgálat székhelye helyben van, de a jelenleg GYES-en lévő kolléganőt Nágocs településről helyettesítik. A járóbeteg-ellátást biztosító szakrendelő intézet Tabon, kórház pedig Siófokon található a legközelebb. Egyes szakellátások, nagyobb kórház a megyeszékhelyen, Kaposvár városban érhetők el. Gyógyszertár helyben nem működik, a legközelebbi gyógyszertár Andocs községben (14 km), illetve Igal városban (15 km) van.
Az Önkormányzat a Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központ intézmény által biztosítja a házi segítségnyújtást és az időskorúak nappali ellátását. A szociális étkeztetés a Kisbárapáti Önkormányzati Konyha elnevezésű saját fenntartású intézmény útján biztosított.
A családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatási feladatokat az Önkormányzat 2016.01.01-től a közös hivatal székhelytelepülése, Andocs Község Önkormányzata Család- és gyermekjóléti szolgálata útján biztosítja. A családgondozó a településen minden héten tart fogadóórát, illetve látogatja a családokat.
Az Önkormányzat ugyan nem önálló intézményként, de működtet Kultúrházat Házat, azonban Könyvtár van helyben.
A település közműellátottsága kielégítő, a vezetékes ivóvíz-, gáz- és villanyhálózat igen, de a szennyvízcsatorna hálózat nincs kiépítve.
A településen a közlekedéshez való hozzáférés nehézkes. A település a fő közlekedési útvonalaktól viszonylag távol helyezkedik el, egyetlen bekötőútján a 6505-ös Kaposvár-Szántód főútvonalról közelíthető meg. A szomszédos Fiad zsáktelepüléstől mindössze 10 km-re haladó R67-es gyorsforgalmi út csak földúton érhető el. Az autóbusszal történő közlekedés nem kielégítő, vasútvonal áthalad a településen, a vasútállomás a településközponttól gyalog 15 percre található, az autóbuszjáratok száma pedig kevésnek mondható, nem igazodik a lakosság szükségleteihez.
A lakosság a település méretéből és földrajzi elhelyezkedéséből adódóan a kereskedelem és a lakossági szolgáltatások területén jelentős hátrányt szenved.
Kisebb élelmiszerbolt a településen működik, emellett heti 3 alkalommal mozgóbolt és hetente egyszer húsbolt is jár a településen, nagyobb bevásárlóközpontok viszont Kaposvár megyeszékhely városban találhatók a legközelebb.
A postai szolgáltatás helyben nem, csak mobilposta szolgáltatással biztosított, továbbá banki szolgáltatások igénybevételére sincs mód, bankautomata (ATM) sem üzemel a településen.
A helyi vállalkozók, vállalkozások száma nagyon kevés, szakemberekből is hiány van.
Helyben nagyon kevés a munkalehetőség, a legtöbb munkavállalónak más településeken kell munkát vállalnia, így gyakori a mindennapos ingázás. Az Önkormányzat azonban jelentős munkaadó a településen, vannak állandó alkalmazottai, illetve közfoglalkoztatóként is több embernek biztosít munkát.
3. Közösségi élet, civil szervezetek
A településen jelenleg több civil szervezet is működik, melyek a következők: Kisbárapátiért Szülőfaluért Alapítvány (7282 Kisbárapáti, Fő u. 52.), Kisbárapátiért Ifjúsági, Szabadidő és Polgárőr Egyesület (7282 Kisbárapáti, Fő u. 80.), valamint az Őszirózsa Nyugdíjasklub. A településen minden évben több rendezvény, ünnepi műsor is megrendezésre kerül, amelyek szervezőként, fellépőként, ünnepeltként, vagy éppen nézőként a lakosság nagy részét megmozgatják.
A falugondnoki szolgálat elsősorban az alapfeladatnak minősülő szolgáltatásokat köteles ellátni, a kiegészítő feladatok, az önkormányzati feladatok megoldását segítő, közvetett szolgáltatások, illetve az egyéb szolgáltatások csak akkor teljesíthetők, ha azok biztosítása az alapfeladatok ellátást nem veszélyezteti.
1. A falugondnoki szolgálat közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapfeladatai
1.1. Közreműködés az étkeztetésben
A feladatellátás tartalma, módja: Az Önkormányzat a szociális étkeztetést a Kisbárapáti Önkormányzati Konyha elnevezésű saját intézménye által biztosítja. Az intézmény konyhájáról az ebédet a településen házhoz kiszállítják az ellátottaknak. A falugondnok közreműködik az ebéd kiszállításában.
Emellett a falugondnok részt vesz az ellátottakkal való kapcsolattartásban. Feladata a szolgáltatást igénybe vevőkkel való beszélgetés során a további alapellátási igények felmérése és továbbítása a fenntartó felé. A falugondnok a további szolgáltatásokra vonatkozó igényeket szükség szerint írásban rögzíti, és javaslatot tesz a fenntartónak azok megoldására.
Amennyiben van a településen arra rászoruló gyermek, akkor az Önkormányzat által biztosítandó gyermekétkeztetés megszervezésében és lebonyolításában is részt vesz a falugondnok.
Az ellátottak köre: A szociális étkeztetésben részesülők, akik szociálisan rászorultak, mivel koruk, egészségi állapotuk, fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük, szenvedélybetegségük, miatt nem képesek gondoskodni önmaguk vagy eltartottaik részére a legalább napi egyszeri meleg étkezésről, valamint a gyermekétkeztetésben résztvevő gyermekek.
A feladatellátás rendszeressége: folyamatos.
1.2. Közreműködés a házi segítségnyújtásban
A feladatellátás tartalma, módja: Az Önkormányzat a házi segítségnyújtást szintén a Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központ intézmény útján biztosítja 1 fő házi gondozóval. A falugondnok azon feladatok ellátásában működik közre, amelyek kívül esnek a képesített gondozók által, a személyi gondozás keretén belül végezhető feladatok (pl. etetés, gyógyszerezés, személyi higiénia biztosítása, egészségügyi ellátások) körén, és képesítést sem igényelnek. A falugondnok szociális segítés keretében segítséget nyújt a rászorultak fizikai erejét és/vagy mozgásképességét meghaladó feladatok megoldásában, többek között:
- közreműködhet a lakókörnyezeti higiénia megtartásában (pl. takarítás; szennyes összegyűjtése),
- közreműködhet a háztartási tevékenységben, a mindennapi életvitel fenntartásában (pl. bevásárlás; csekkek, levelek feladása; kisebb, speciális szakértelmet nem igénylő javítási, karbantartási munkák elvégzése; nehezebb tárgyak mozgatása; ház körüli, feladatok ellátása, fabehordás, hóeltakarítás, fűnyírás)
- segítséget nyújthat a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében és a kialakult veszélyhelyzet elhárításában,
- szükség esetén segíthet a bentlakásos szociális intézménybe történő beköltözésben.
A falugondnok külön kérelemre részt vehet a házi gondozók ellátotthoz való szállításában is. A gondozóknak és a falugondnoknak feladataikat kölcsönösen együttműködve kell ellátniuk.
A falugondnok a házi segítségnyújtásban való közreműködéssel hozzájárul ahhoz, hogy az igénybe vevő szükségletei saját környezetében, életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően, meglévő képességeinek fenntartásával, felhasználásával, fejlesztésével biztosítottak legyenek.
Az ellátottak köre: Házi segítségnyújtásban részesülők, akik koruk és/vagy egészségi állapotuk miatt önmaguk ellátására saját erőből nem képesek, és mások róluk nem gondoskodnak.
A feladatellátás rendszeressége: hetente többször.
1.3. Közreműködés a közösségi és szociális információk szolgáltatásában
A feladatellátás tartalma, módja: A helyi közösségi életbe való bekapcsolódáshoz és a szociális biztonság megteremtéséhez szükséges információk eljuttatása az igénylőknek, és a település lakosságának.
A falugondnok feladata a helyben vagy a legközelebbi település(ek)en elérhető szolgáltatások igénybevételének lehetőségeire vonatkozó információforrások és információk felkutatása, és az ezekről történő tájékoztatás. A feladat nemcsak a célzott információ igénylést és nyújtást foglalja magában, hanem egy szélesebb körű lakossági tájékoztató tevékenységet, mely többféle módon történhet pl. lakossági fórumokon, rendezvényeken, hirdetményi úton.
Az ellátottak köre: A közösségi és szociális ellátásokra vonatkozó információkat igénylők, illetve potenciálisan a település lakossága.
A feladatellátás rendszeressége: folyamatos.
1.4. Az egészségügyi ellátáshoz való hozzájutás biztosítása
1.4.1. Háziorvosi rendelésre szállítás
A feladatellátás tartalma, módja: A háziorvosi ellátásról Kisbárapáti községben a Dulcamara Bt. gondoskodik. A háziorvos rendelési helye a településen van. Heti 5 alkalommal a település orvosi rendelőjében tart rendelést, a többi nap Kisbárapáti Község Önkormányzat gesztorságával ügyeleti rendben történik a rendelés.
A falugondnok feladata igény szerint az arra rászorultaknak a rendelésre, illetve szükség esetén más település szakrendelésére szállítása vagy kísérése. Emellett a betegek megbízhatják a receptek megíratásával és kiváltásával is.
Az ellátottak köre: Azok a rászoruló személyek, akik számára a háziorvoshoz való eljutás elsősorban egészségi állapotuk, életkoruk, egyéni élethelyzetük és szociális helyzetük miatt nehézséget okoz.
A feladatellátás rendszeressége: hetente többször.
1.4.2. Egyéb egészségügyi intézménybe szállítás
A feladatellátás tartalma, módja: A fogorvosi ellátás Igalban, illetve házi gyermekorvosi szakrendelés Tab városban, más szakorvosi rendelések pedig Siófok és Kaposvár városokban vehetők igénybe, kórházi ellátás is ez utóbbi településeken van. A helyettes védőnő helyben hetente tart tanácsadást, de az ő székhelye Nágocs településen található. Felmerülhet az igénye az esti vagy hétvégi orvosi ügyeletre történő szállításnak is. Ezt akkor kell megoldani, ha nem a Kisbárapáti székhelyű az ügyeletes orvos és várhatóan nem tud időben a helyszínre érkezni.
A falugondnok feladata igény szerint az arra rászorultaknak az egyéb egészségügyi ellátást végző személyekhez, illetve intézményekbe történő szállítása vagy kísérése.
Minden esetben alkalmazkodni kell a rendelési időkhöz és az előírt időpontokhoz.
Az ellátottak köre: Azok a rászoruló személyek, akik számára az egyéb egészségügyi ellátást végző személyekhez, illetve intézményekbe való eljutás elsősorban egészségi állapotuk, életkoruk, egyéni élethelyzetük és szociális helyzetük miatt nehézséget okoz.
A feladatellátás rendszeressége: hetente
E két feladat ellátása során, a szállítás engedélyezésekor minden esetben figyelembe kell venni az igénylő egészségügyi állapotát, a kezelés jellegét (szükséges, ajánlott, rehabilitációs jellegű stb.), az igénylő és családja szociális helyzetét. Az egészségügyi állapot, a kezelés jellege, valamint a szociális helyzet megítélése során szükség szerint ki kell kérni a háziorvos, a házi gondozó véleményét, illetve szükség esetén környezettanulmányt kell készíteni. A fertőző betegek szállításánál különösen körültekintően kell eljárni.
A betegszállítás biztonságos megoldása érdekében a falugondnoknak rendelkeznie kell az alapvető elsősegély-nyújtási ismeretekkel.
A falugondnok a betegszállítás tekintetében kompetenciáját nem lépheti át, kizárólag járóbeteg-szállítást végezhet, a sürgősségi betegszállítást nem helyettesítheti, kivéve, ha mentő kihívására nincs lehetőség.
A betegszállítás mellett az egészségügyi dolgozók szállításában történő közreműködés is lehet feladat, amennyiben az másképp nem megoldható.
1.4.3. Gyógyszerkiváltás, és a gyógyászati segédeszközökhöz való hozzájutás biztosítása
A feladatellátás tartalma, módja: Gyógyszerkiváltásra legközelebb Andocs településen (14 km) vagy Igal városban (15 km) van lehetőség. A betegek igény szerint felkeresik a falugondnokot, aki a recepteket összegyűjtve kiváltja a gyógyszereket, és azokat minden beteg részére házhoz kihord. A falugondnoknak a gyógyszereket név szerint külön kell csomagoltatnia, a vásárlást pedig a beteg felé a pontos elszámolás miatt nyugtával kell igazolnia. A falugondnok ezt a feladatot az igénylők gyógyszertárba történő szállításával is megoldhatja. Ezzel biztosított a településen élő beteg emberek gyógyszerellátottsága, és így a gyógyulás folyamata is felgyorsítható.
A falugondnok azon személyek részére, akiknek gyógyászati segédeszközökre van szüksége, igény szerint segítséget nyújt a beszerzés helyének felkutatásában, a beszerzés lebonyolításában, és akár a segédeszköz kiszállításában is.
Az ellátottak köre: Azok a rászoruló személyek, akik elsősorban egészségi állapotuk, életkoruk, egyéni élethelyzetük és szociális helyzetük miatt önállóan nem tudnak gondoskodni gyógyszereik, gyógyászati segédeszközeik beszerzéséről.
A feladatellátás rendszeressége: hetente.
1.5. A gyermekek szállítása
A tömegközlekedés hiányosságai miatt és a gyermekek biztonságos közlekedése érdekében a falugondnok részt vesz a gyermekek szállításában. A szállítás a lakóhelytől, vagy egy maghatározott gyülekezési helyről az adott köznevelési intézménybe, illetve onnan vissza a településre történik. A szállítást elsősorban az andocsi székhelyű intézményekbe kell végezni, más intézményekbe történő szállítás csak egyedi elbírálás után végezhető.
1.5.1. Óvodába, iskolába szállítás
A feladatellátás tartalma, módja: A gyermekszállítási feladatok egyik része a tankötelezettség megoldásában történő segítségnyújtás. A gyermekek rendszeres óvodába, általános iskolába történő szállítása Andocs településre buszjárattal megoldott. Amennyiben szükséges – elsősorban, ha a tömegközlekedésben, a külön buszok járataiban fennakadás van, vagy műszaki probléma adódik, továbbá ha a szünetek ideje alatt vannak olyan családok, akik ügyeletet igényelnek – a falugondnoki gépjármű eseti jelleggel részt vehet a gyermekek szállításában.
A szállításhoz kapcsolódó másik feladat a gyermekek esélyegyenlőségét biztosítandó szolgáltatásokhoz való hozzájutásának segítése, ilyenek például a logopédiai és egyéb fejlesztő foglalkozások, úszásoktatás, zenetanulás, néptánc, sportolási lehetőségek, színház.
Az ellátottak köre: Óvodás, iskolás korú gyermekek.
A feladatellátás rendszeressége: alkalomszerű.
1.5.2. Egyéb gyermekszállítás
A feladatellátás tartalma, módja: A falugondnok több igény esetén rendezvényekre, kirándulásokra, versenyekre, ünnepségekre, egyéb gyermekprogramokra szállíthatja a gyermekeket a közösségi programokban való részvételük érdekében.
Az ellátottak köre: Óvodás, iskolás korú gyermekek.
A feladatellátás rendszeressége: alkalomszerű.
2. A falugondnoki szolgálat közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó kiegészítő feladatai
2.1. Közösségi, művelődési, sport- és szabadidős tevékenységek szervezése, segítése
A feladatellátás tartalma, módja: A településen a közösségi rendezvények, összejövetelek szervezése és lebonyolítása az Önkormányzatra hárul. Ezen feladat ellátásához nyújthat segítséget a falugondnok.
Feladatainak egy része a rendezvények szervezéséhez, népszerűsítéséhez kapcsolódik. Mivel a lakossággal közeli kapcsolatban áll, élvezi bizalmukat, ismeri szükségleteiket, könnyen felmérheti az igényeiket, és ezáltal a közéleti események szervezője lehet.
A feladat másik része a gépjárművel történő szállítás a rendezvényekre, összejövetelekre a településen belül. Ez az Önkormányzat által olyan közzétett és meghirdetett rendezvényekre vonatkozik, ahol a közzététel tartalmazza a személyszállítási feladat falugondnoki szolgálat keretében való biztosítását is.
Ezen túl lehetőség van arra, hogy a lakosság más településeken lévő rendezvényeken, programokon is részt vegyen. A falugondnok tevékenysége a településen kívüli közösségi, kulturális események szervezésére is kiterjed, azoknak rendszeres szervezője lehet: pl. színházlátogatás, kirándulások, egyházi eseményekre történő szállítás.
Az ellátottak köre: A település lakosai, közösségei.
A feladatellátás rendszeressége: alkalomszerű.
2.2. Egyéni hivatalos ügyek intézésének segítése, lakossági igények továbbítása
A feladatellátás tartalma, módja: A falugondnok segítséget nyújt az egyéni hivatalos ügyek intézésében, amely történhet az igénylők adott hivatalokba, intézményekbe történő szállításával, illetve az ügyek falugondnok által történő elintézésével is, aki ez esetben megbízottként, meghatalmazottként jár el.
Ide tartozik többek között a különféle ügyek elintézéséről való tájékozódás és tájékoztatás, az ügyintézéshez szükséges kérelmek, igénylőlapok, egyéb beadványok kitöltésének segítése, illetve segítségnyújtás ezen dokumentumok továbbításában.
A falugondnok munkája során köteles a lakosságtól érkező közérdekű kéréseket, javaslatokat, bejelentéseket az Önkormányzat felé tolmácsolni, valamint az Önkormányzat intézkedéseit a lakossággal megismertetni, és a visszajelzéseket továbbítani. Feladatellátása során rendszeres kapcsolatban van a lakossággal, problémáikat, kéréseiket meghallgatja.
Az ellátottak köre: A település lakosai, közösségei.
A feladatellátás rendszeressége: alkalomszerű.
2.3. Közreműködés az egyéb alapszolgáltatások biztosításában
A feladatellátás tartalma, módja: A falugondnok fontos feladata a szociális alapszolgáltatások, valamint a gyermekjóléti szolgálat igénybevételéhez nyújtott segítség, a szolgáltatásokat nyújtó intézményekkel, szakemberekkel való folyamatos kapcsolattartás, igény esetén külön kérelemre a szakemberek szállítása.
A falugondnok munkája során folyamatosan figyelemmel kíséri a lakosság, és különösen a veszélyeztetett családok életkörülményeit. Észlelnie kell a veszélyhelyzeteket, a különböző szenvedélybetegségeket (alkohol, drog stb.). Különös figyelemmel kell lennie a gyermekek helyzetére, az esetleges gyermekbántalmazásra, a családon belüli erőszakra. Amennyiben ilyen esetek tudomására jutnak, azonnal köteles tájékoztatni a fenntartót, hogy a szükséges intézkedésekre (megelőzés, kríziskezelés) sor kerülhessen.
A falugondnok részt vesz a veszélyhelyzetek elhárítását célzó intézkedésekben (otthonba szállítás, gyermekjóléti és családsegítő szolgálattal való együttműködés, a krízishelyzetben lévő családok szakemberekkel történő látogatása).
A jelzőrendszer elemeként figyelemmel kíséri a magányosan élőket, esetleges egészségromlásukról tájékoztatja a háziorvost. Amennyiben azt tapasztalja, hogy önmagukról saját háztartásukban már segítséggel sem képesek gondoskodni, jelzi az ellátás szükségességét a fenntartónak, illetve a szociális intézményhálózat munkatársainak. A magatehetetlen személyek esetében gondoskodik a hozzátartozók értesítéséről, a kórházba vagy otthonba került egyedülálló lakosokat látogatja. Emellett, amennyiben szükséges, gondoskodik az ellátásban részesülő jogosultak idősek napközi otthonába, és visszaszállításáról.
Az ellátottak köre: A településen élő szociális, egészségügyi és mentálhigiénés problémák miatt veszélyeztetett, illetve krízishelyzetbe került személyek, családok.
A feladatellátás rendszeressége: folyamatos.
2.4. Közreműködés az egyéb lakossági szolgáltatások biztosításában
2.4.1. Napi beszerzések lebonyolítása
A feladatellátás tartalma, módja: A napi beszerzések során a mindennapi megélhetéshez szükséges árukat, pl. alapvető élelmiszereket a falugondnok a településen található boltból beszerzi és házhoz szállítja. Több igénybe vevő kérése esetén a falugondnok őket el is szállíthatja a boltba.
Az ellátottak köre: Azok a rászorultak, akik e szolgáltatást igénylik, s annak teljesítéséről más módon nem tudnak gondoskodni, illetve az számukra aránytalan terhet jelentene.
A feladatellátás rendszeressége: hetente többször.
3. A falugondnoki szolgálat által nyújtott – az önkormányzati feladatok megoldását segítő – közvetett szolgáltatások
A falugondnok – amennyiben ez nem a személyes segítségnyújtás rovására történik – közreműködhet azon önkormányzati feladatok megoldásában is, amelyeknek célja szintén a település lakosságának minél jobb ellátása, tájékoztatása, de amely feladatokat nem személyesen és közvetlenül az egyes rászorulók, igénybe vevők számára végez. A falugondnok ezeket a feladatokat a polgármester utasításai alapján végzi, összehangolva a személyes szolgáltatások körébe tartozó feladataival.
3.1. A település ellátását, működését szolgáló anyag- és árubeszerzés az Önkormányzat számára
A feladatellátás tartalma, módja: A falugondnok közreműködik többek között a településüzemeltetési feladatok ellátásához, illetve az önkormányzati rendezvények megszervezéséhez, lebonyolításához szükséges különféle anyagok, illetve áruk beszerzésében. A beszerzés történhet a településen, illetve azon kívül is. Ha az árubeszerzés önkormányzati szervezésben zajlik, s azok egységcsomagos jellegűek, azonos terméket érintenek, a pénz beszedése történhet előre, az önkormányzati hivatal közreműködésével is. Erre vonatkozóan a jegyző utasítást adhat.
Az ellátottak köre: Az Önkormányzat, és a települési lakosai, közösségei.
A feladatellátás rendszeressége: alkalomszerű.
3.2. Az önkormányzati információk közvetítése a lakosság számára
A feladatellátás tartalma, módja: A falugondnok közreműködik az önkormányzati információk közvetítésében. E feladatkörében eljárva eljuttatja az önkormányzati hirdetményeket, meghívókat, leveleket, szórólapokat a lakosság részére.
Az ellátottak köre: Az Önkormányzat, és a települési lakosai, közösségei.
A feladatellátás rendszeressége: alkalomszerű.
3.3. A falugondnoki szolgálat működtetésével kapcsolatos teendők ellátása
A feladatellátás tartalma, módja: A falugondnoki szolgálat működéséhez szükséges biztosítani a tárgyi feltételeket is. Ez jelenti elsősorban a feladat ellátásához használt falugondnoki gépjármű folyamatos, üzemképes, és a feladat ellátásának megfelelő állapotban tartását. Ennek érdekében a falugondnok gondoskodik az üzemanyag beszerzéséről, valamint a gépjármű takarításáról, szervízeléséről. Lényeges továbbá a feladat ellátásához szükséges dokumentációk (menetlevél, tevékenységnapló) folyamatos, naprakész vezetése.
Az ellátottak köre: A falugondnoki szolgálatot valamennyi igénybe vevő személy.
A feladatellátás rendszeressége: naponta.
4. A falugondnoki szolgálat által nyújtott egyéb szolgáltatások
A falugondnoki szolgálat a felsorolt tevékenységek mellett, a fő tevékenységi körökbe nem sorolt egyéb térítésmentes szolgáltatásokat is nyújthat.
4.1. Kórházi, szociális otthoni, stb. látogatás céljára történő szállítás
A feladatellátás tartalma, módja: Kórház, illetve bentlakásos intézmény a településen nincs, legközelebb Kaposvár megyeszékhely városban találhatók ilyenek. Ezt a feladatot legalább 3 fő egyidejű igénye esetén, egy intézményt vagy szállítási helyet érintően kell biztosítani, egyedi igények csak különösen indokolt esetben teljesíthetők.
Az ellátottak köre: Azok a rászorultak, akik a fenti szolgáltatásokat igénylik, s azok teljesítéséről más módon nem tudnak gondoskodni, illetve az számukra aránytalan terhet jelentene.
A feladatellátás rendszeressége: alkalomszerű.
4.2. Családi eseményekre történő szállítás
A feladatellátás tartalma, módja: Ezt a feladatot legalább 3 fő egyidejű igénye esetén, a településen belül egy szállítási helyet érintően kell biztosítani, egyedi igények csak különösen indokolt esetben teljesíthetők.
Az ellátottak köre: Azok a rászorultak, akik erről más módon nem tudnak gondoskodni, illetve az számukra aránytalan terhet jelentene.
A feladatellátás rendszeressége: alkalomszerű.
4.3. Közreműködés a tömegközlekedéshez való hozzájutásban
A feladatellátás tartalma, módja: A tömegközlekedés elégtelensége okot adhat a falugondnoki szolgálat tevékenységi körének közlekedési szolgáltatásokkal történő bővítésére. A településen a vasútvonal halad át, a vasútállomás a településközponttól gyalog 15 percre található, az autóbuszjáratok száma pedig kevésnek mondható. A falugondnoki szolgálat közreműködhet a tömegközlekedéshez való csatlakozás biztosításában, de menetrendszerű járatot nem üzemeltethet. A közlekedési szolgáltatásokhoz való kapcsolódás az egyedi eseteket preferálja (késői járatokhoz, iskolások közlekedéséhez való igazodás, munkába járás elősegítése).
Az ellátottak köre: A település rászorult lakosai, akik a közlekedést másként nem tudják megoldani, illetve az egyéb megoldás aránytalanul nagy terhet jelentene számukra.
A feladatellátás rendszeressége: alkalomszerű.
4.4. Közreműködés a foglalkoztatás elősegítésében
A feladatellátás tartalma, módja: A falugondnoki szolgálat a foglalkozás elősegítése érdekében részt vehet a munkanélküliek járási hivatalba, és onnan vissza a településre szállításában. Emellett közreműködhet az önkormányzati alkalmazottaknak a munkavégzés helyére történő szállításában, továbbá amennyiben a település állandó munkaviszonnyal rendelkező munkavállalóinak a munkahelyre történő eljutása akadályba ütközik - elsősorban, ha a tömegközlekedésben, a külön buszok járataiban fennakadás van, vagy műszaki probléma adódik - eseti jelleggel részt vehet az ő munkahelyükre történő szállításában is.
Az ellátottak köre: A településen élő munkanélküliek és munkavállalók, akik a közlekedést másként nem tudják megoldani, illetve az egyéb megoldás aránytalanul nagy terhet jelentene számukra.
A feladatellátás rendszeressége: alkalomszerű.
Fenti feladatok mellett a falugondnok köteles ellátni mindazokat a feladatokat, amelyekkel a polgármester megbízza.
A település lakossága a helyben szokásos módokon tájékozódhat a falugondnoki szolgáltatás által nyújtott lehetőségekről. A szolgáltatás igénybevétele önkéntes, a szolgáltatást igénylő vagy törvényes képviselője kérelmére történik.
A korlátozottan cselekvőképes személy kérelmét törvényes képviselője beleegyezésével, illetve önállóan is előterjesztheti. Ha a szolgáltatást igénylő cselekvőképtelen, kérelmét törvényes képviselője terjeszti elő. Emellett más szociális szolgáltatást nyújtó személyek (házi gondozó, családgondozó) is kérhetik ellátottjaik számára a szolgáltatás igénybevételét.
A szolgáltatás iránti eseti, illetve rendszeres igények az alábbi módokon jelezhetők, valamint a kapcsolattartásra is ezeken a módokon van lehetőség:
- személyesen: a falugondnok, vagy a polgármester felkeresésével,
- telefonon: a falugondnok telefonon történő mobil elérhetősége biztosított, így az igénybe vevők távollétében is jelezni tudják számára szükségleteiket,
- írásban: az ellátottak rendszeres ellátási igényeiket, észrevételeiket és esetleges panaszaikat írásban is jelezhetik a szolgáltatás fenntartójának
A szolgáltatásra igényt tartó személynek a településen belüli szolgáltatási igényét minimum egy munkanappal előbb, a településen kívüli szolgáltatási igényét pedig három munkanappal előbb kell bejelentenie és leegyeztetnie a falugondnokkal, illetve a polgármesterrel.
A szolgáltatás iránti igények kielégítésének lehetőségéről és módjáról a falugondnok a polgármesterrel együtt dönt. A feladatellátás egyrészt a bejelentés sorrendjétől, másrészt a bejelentett probléma fontosságától, sürgősségétől függ. Az igények teljesítésének mérlegelésekor ügyelni kell arra, hogy az időben is rendszeres, közvetlen, személyes szolgáltatások körébe tartozó alapellátási feladatok nem sérülhetnek, valamint a gazdaságosság szempontjának figyelembe vételével kell dönteni. Az igénybevétel indokoltságát az igénylő adott élethelyzete, rászorultsága alapján kell megállapítani, függetlenül az igénybe vevő egyéb, az akut élethelyzetet nem feltétlenül befolyásoló körülményeitől (családi körülmények, jövedelmi helyzet stb.) Amennyiben a szolgáltatási igény elutasításra kerül, azt az igénylő felé írásban kell jelezni. Azon szolgáltatási, szállítási igényeket, amelyek eltérnek a rendszeres tevékenységektől, a polgármester engedélyezi.
Az igénybevétel dokumentálása az adott szolgáltatás elvégzésének elismerését igazoló tevékenységnapló vezetésével történik.
A falugondnoki szolgáltatásokról szóló tájékoztatás a helyben szokásos módokon történhet:
- hirdetményben a település hirdetőtábláin,
- szórólapokon, minden lakásba eljuttatva,
- a település honlapján,
- helyi rendezvényeken,
- személyesen, élőszóban: a falugondnok, polgármester, képviselők, önkormányzati hivatali dolgozók, védőnő, családsegítő, és házi segítségnyújtó útján.
A szolgáltatásokkal, és a felmerülő problémákkal kapcsolatban tájékoztatást munkaidejében a falugondnok, ügyfélfogadási időben a polgármester, a képviselők, illetve a közös hivatal erre felhatalmazott dolgozói adnak. A személyeket érintő konkrét változásokról a fenntartó személyre szóló tájékoztatást küld.
A tájékoztatás alapja a falugondnoki szolgálat szakmai programja és az Önkormányzatnak a falugondnoki szolgáltatásról szóló helyi rendelete.
1. Személyi feltételek
A falugondnokot a Képviselő-testület testületi ülésén választja meg. A falugondnoki állást képviselő-testületi döntés függvényében szükséges meghirdetni, elsősorban helyben szokásos módon a helyi lakosok körében.
A falugondnok közfeladatot ellátó személynek minősül.
A falugondnok feladatait a munkaköri leírásban foglaltak, valamint a polgármester utasításainak megfelelően látja el.
A falugondnok köteles:
- szakmai-közösségi tevékenységéről a polgármesternek rendszeresen, a Képviselő-testületnek pedig évente közmeghallgatás keretében beszámolni,
- elvégezni a fenntartó által finanszírozott, munkakör betöltéséhez szükséges falugondnoki alapképzést, falugondnokként ugyanis az alkalmazásától számított egy év után csak a tanfolyam elvégzését igazoló tanúsítvány birtokában dolgozhat,
- a fenntartó által támogatott kötelező továbbképzéseken részt venni, és a közalkalmazottak számára előírt kreditpontokat megszerezni,
- a szociális szolgáltatást végző munkatársakra vonatkozó etikai szabályokat betartani,
- minden munkanapon, illetve a munkaidőn túli munkába rendelés esetén az előírt időben munkavégzésre alkalmas állapotban munkára jelentkezni,
- az esetleges egészségügyi, fiziológiai állapotváltozását a polgármesternek mielőbb bejelenteni, hogy helyettesítése megoldható legyen, ez különösen vonatkozik a gépjárművezetés alóli felmentésre.
A falugondnok számára lehetőséget kell biztosítani – a feladatellátáshoz szükséges – közösségi összejöveteleken való részvételre, a szakmai szervezetekkel történő kapcsolattartásra.
A fenntartó a falugondnok távolléte esetén is köteles a feladatok folyamatos ellátásáról gondoskodni. A helyettesítés rendjét a polgármester határozza meg. A helyettesítés a falugondnok végzettségével, képesítésével azonos, vagy annál magasabb iskolai végzettséggel, képesítéssel rendelkező olyan személy eseti megbízású feladatellátásával történik, aki rendelkezik a falugondnoki gépjármű vezetésére alkalmas vezetői engedéllyel.
2. Tárgyi feltételek
A falugondnoki gépjárművet zárt helyen, a 7282 Kisbárapáti, Fő u. 83. szám alatt található ingatlanon kell tárolni. A falugondnok köteles a falugondnoki gépjárművet használat után minden nap ezen a helyen leállítani.
A falugondnok köteles a gépkocsit rendben, tisztán tartani, a szervizigényt figyelemmel kísérni.
A falugondnok 150 cm-nél alacsonyabb gyermekek szállítása esetén a közúti közlekedés szabályairól szóló rendeletben foglalt kivételeket figyelembe véve a gépjárműben a fenntartó által a szükséges darabszámban beszerzett gyermekbiztonsági rendszert köteles használni. A gyermekek ki- és beszállásának időtartama alatt a gépjármű vészvillogóját be kell kapcsolni.
A falugondnok jogosult a szolgáltatással kapcsolatos iratokba betekinteni és a falugondnoki gépjármű mellett a feladatellátásához szükséges egyéb, a fenntartó rendelkezésére álló eszközöket is használni (számítógép, internet, telefon stb).
A falugondnok tevékenységének, a szolgáltatások igénybevételének dokumentálására az alábbi dokumentumokat használja:
- nyilvántartás az igénybe vevőkről,
- gépjármű menetlevél,
- tevékenységnapló.
A falugondnoki szolgálat településen belüli és településen kívüli feladatellátást egyaránt feltételez.
A falugondnoki feladatok közül néhány esetben (pl. házi segítségnyújtás egyes elemei, információszolgáltatás, közösségi rendezvények szervezése) nélkülözhető a gépjármű használata, de a feladatok túlnyomó többsége a gépjármű igénybevételével látható el.
A falugondnoki szolgálat a gépjárművével a személyes szociális segítségnyújtást végezve egyúttal részét képezi annak a közlekedési rendszernek, amelynek révén a helyi lakosság általános szükségleteinek kielégítését az emberek szállításával segíti.
A tervezett gépkocsi-futás havi szinten: 1000-1500 km
A fenntartó, a falugondnok és a helyi közösség számára egyaránt fontos, hogy a falugondnoki szolgálat teljesítményét, hatékonyságát ismerje. A hatékonyság egyik mutatója az ellátott lakosságnak az összlakossághoz viszonyított aránya. Cél, hogy ez az arány minél magasabb legyen, a falugondnoki szolgáltatás igénybevételére jogosultak minél nagyobb hányada részesülhessen a szolgáltatásban.
A falugondnoki szolgálat szakmai programját Kisbárapáti Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 17/2020 (XII.28.) határozatával fogadta el.
A szakmai program 2021.01.01. napján lép hatályba.
Kelt: Kisbárapáti, 2020. december 28.
Keszegné Csordás Krisztina
polgármester
polgármester