Nágocs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (VI. 22.) önkormányzati rendelete
a települési hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 2/2022. (I.13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2022. 06. 23- 2022. 06. 23Nágocs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (VI. 22.) önkormányzati rendelete
a települési hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 2/2022. (I.13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Nágocs Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk. (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének és 19. pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva, a települési hulladékgazdálkodással kapcsolatos közszolgáltatásról a következőket rendeli el:
1. § (1) A települési hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 2/2022. (I. 13.) önkormányzati rendelet 11. § (3)–(8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) Az ingatlan használójának a közszolgáltatás igénybevételére vonatkozó kötelezettsége szünetel, amennyiben az ingatlanhasználó kérelmére az önkormányzat megállapítja és igazolja , hogy az ingatlan üresen áll (lakatlan) mindaddig, amíg ez az állapot fennáll. A közszolgáltatás szünetelésének legrövidebb időtartama 3 hónap.
(4) A kérelmet Nágocs Község Önkormányzatához kell benyújtani. A kérelemben megjelölt időtartam csak teljes naptári hónapokra szólhat. A szüneteltetés bejelentésekor meg kell jelölni a szünetelés kezdetének és végének napját, pontos okát.
(5) A kérelem elbírálásáról a tényállás teljes körű tisztázását követően a Polgármester dönt. A szünetelési kérelemhez csatolni kell a polgármester által kiállított igazolást.
(6) Amennyiben a 11. § (3) bekezdésében meghatározott feltételek fennállnak, a szüneteltetés időtartamát a Polgármester legfeljebb két év időtartamra állapítja meg, amelyről a közszolgáltatót értesíti.
(7) A szolgáltatás szüneteltetésének részleteit, feltételeit a közszolgáltató az ingatlanhasználónak írásban visszaigazolja.
(8) Amennyiben a szünetelés feltételeiben változás következik be, az ingatlan tulajdonosa, használója ezt a közszolgáltató, valamint a Polgármester részére haladéktalanul, írásban köteles bejelenteni.”
(2) A települési hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 2/2022. (I. 13.) önkormányzati rendelet 11. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) Ha az ingatlanhasználó utólag nem tudja igazolni, hogy az ingatlant nem használja, a szüneteltetés teljes időszakára a közszolgáltatási díjat kamattal növelten egy összegben köteles a közszolgáltatási díj számlázásra és beszedésre jogosult részére megfizetni. A szüneteltetés jogosultságának fennállását a polgármester a közszolgáltató kérésére soron kívül, a szünetelés bármely időszakában jogosult ellenőrizni.”
2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.