Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2013 (XI.29.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról
Hatályos: 2014. 05. 01- 2014. 12. 31Szociális ellátás
Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2013 (XI.29.) önkormányzati rendelete a szociális ellátásokról
2014-05-01-tól 2014-12-31-ig
Ságvár
Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és
szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdésében és
140/R. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2)
bekezdésében és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX.
törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a
következőket rendeli el:
I.
Fejezet
Általános
rendelkezések
1.
A rendelet célja, hatálya
1.§ A
rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében
meghatározza az önkormányzat által biztosított egyes szociális ellátási
formákat, azok szervezetét, az ellátásra jogosultság feltételeit, valamint
érvényesítésének garanciáit.
2. §
A rendelet hatálya Ságvár község közigazgatási területén lakóhellyel
rendelkező, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban:
Sztv.) 3. §-ában meghatározott személyekre terjed ki.
3.§ A rendelet által alkalmazott fogalmak értelmezésére
az Sztv. 4. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.
II.
fejezet
A szociális gondoskodás rendszere
2. A
szociális rászorultságtól függő ellátások formái
4. §
Az önkormányzat a szociális gondoskodásra vonatkozó kötelezettségeinek
teljesítését
a) pénzbeli- és természetbeni ellátások nyújtásával;
b) személyes gondoskodást biztosító alapellátások
megszervezésével valósítja meg.
5. §
(1) Szociális rászorultság esetén a jogosult számára a települési önkormányzat
képviselő-testülete a Sztv.-ben, illetve a rendeletében meghatározott
feltételek szerint a (2) és (3) bekezdésben megállapított ellátásokat nyújtja.
(2) Az önkormányzat
pénzbeli ellátásként önkormányzati segélyt nyújt.
(3)
Az
önkormányzat az alábbi természetben nyújtott ellátásokat nyújtja:
a) köztemetés,
b) közgyógyellátás,
c)[1] önkormányzati segély.
3. Hatásköri
szabályok
6.§ A képviselő-testület
az alább felsorolt hatáskörök gyakorlását a jegyzőre ruházza át:
a) önkormányzati segély
megállapítása,
b) méltányossági
közgyógyellátásra való jogosultság megállapítása,
c)[2]
7.§ A képviselő-testület
az alább felsorolt hatáskörök gyakorlását a polgármesterre ruházza át:
a) köztemetés részletekben
történő visszafizetésének engedélyezése,
b) a rendeletben
megállapított kivételes méltánylást érdemlő esetben nyújtott önkormányzati
segély.
4. Az
ellátások megállapításának szabályai
8. § (1) Ha a rendelet eltérő szabályt nem állapít meg, az
ellátás iránti kérelmet a Ságvári Közös
Önkormányzati Hivatalnál lehet előterjeszteni, kizárólag a Hivatal által e
célra rendszeresített formanyomtatványon.
(2) Amennyiben a szociális ellátást kérő az általa
kérelmezett ellátás helyett más ellátásra lenne jogosult, erre a tényre a
figyelmét fel kell hívni, illetőleg amennyiben a benyújtott iratok alapján
annak feltételei fennállnak az ellátást részére hivatalból meg kell állapítani.
9. § (1) A jogosultság
megállapításakor
a)
a
havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői
tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén
a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,
b)
a
nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem
esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap
alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni, azzal, hogy a
b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt
időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal
arányos összegében kell beszámítani.
(2)
Ha
a vállalkozási tevékenység megkezdésétől eltelt időtartam nem éri el a 12
hónapot, akkor az egyhavi átlagos jövedelmet a vállalkozási tevékenység
időtartama alapján kell kiszámítani.
(3)
A
kérelmező által benyújtott jövedelemnyilatkozathoz minden esetben csatolni kell
a jövedelem valódiságát igazoló iratokat. Ezek különösen a következők lehetnek:
a munkáltató által kiadott keresetigazolás, rendszeres pénzellátásoknál az azt
megalapozó határozat vagy a kifizetésről szóló igazolószelvény, egyéb
jövedelmeknél az azokat megalapozó határozat, kifizetési bizonylat, igazolás,
szerződés stb. Nyugdíj-, illetve nyugdíjszerű ellátás esetén a minden év elején
a Nyugdíjfolyósító szerv által kiadott, nyugdíj összegéről szóló igazolást és a
kérelem beadását megelőző hónapban kifizetett nyugdíj összegéről szóló
kifizetési bizonylatot kell benyújtani.
(4)
Nincs
szükség igazolásra azon adatok tekintetében, melyek az önkormányzat nyilvántartásaiban
fellelhetőek.
(5)
A
pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának,
valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm.
rendelet által említett ellátások tekintetében a kérelemhez az ott felsorolt
bizonyítékokat kell csatolni. Az egyéb ellátások tekintetében a Korm. rendelet
1. mellékletében szereplő vagyon-nyilatkozatot kell alkalmazni.
(6) Mellőzni kell a jövedelem-nyilatkozatot és a vagyoni helyzetről szóló nyilatkozatot, ha a kérelmező a kérelem benyújtását megelőző 3 hónapon belül már részesült olyan ellátásban, amelyhez a jövedelmi-és vagyoni helyzetét igazolta, és vélelmezhető, hogy helyzetében nem történt a jogosultságát érintő változás. Erről a kérelmező írásban köteles nyilatkozni.
10. §
(1) A döntésre jogosult a benyújtott kérelem, annak mellékletei valamint az
esetlegesen készítendő környezettanulmány alapján köteles meghozni döntését.
Környezettanulmány készítése kötelező, ha az elbírálásra jogosult a beadott
dokumentumok alapján indokoltnak látja, illetve ha a kérelemben előadott
életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása
szükségessé teszi. Mellőzni kell a környezettanulmány felvételét, ha a
kérelmező a kérelem benyújtását megelőző 6 hónapon belül már valamilyen
ellátásban részesült, és vélelmezhető, hogy körülményeiben nem állt elő
változás, illetve erről nyilatkozott.
(2)Amennyiben a környezettanulmány eredményeként
vélelmezhető, hogy a kérelmező jövedelmi és vagyoni helyzetére vonatkozóan
valótlan adatot közölt, az Sztv. 10. § (6) bekezdés szerint felhívhatja a
kérelmezőt az általa lakott lakás, illetve saját és a családja tulajdonában
álló vagyon fenntartási költségeit igazoló dokumentumok benyújtására. Abban az
esetben ha a fenntartási költségek meghaladják a jövedelemnyilatkozatban
szereplő jövedelem 50%-át, a jövedelmet a fenntartási költségek
figyelembevételével kell megállapítani.
(3)Amennyiben a döntésre jogosult a szociális ellátás
igénylésére vonatkozó kérelemben foglaltaknak helyt ad, az ügyben egyszerűsített
határozat hozható.
(4)Amennyiben a jövedelemszámításnál irányadó időszakban
az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege változik, akkor időarányosan
annak az időszaknak az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegével kell
számolni, amelynek a nettó jövedelemét a kérelmező igazolja.
5. Az ellátás
folyósításának és ellenőrzésének szabályai
11.§
(1) A rendszeres ellátások folyósítása havonta utólag,
kifizetése minden hónap 5-éig, nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat
jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a postai úton, vagy kérelem
esetén átutalással történik. A házipénztárból történő kifizetés létfenntartást
veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében engedélyezhető.
(2) A pénzügyi ügyintéző a
havi kifizetés előtt a szociális ellátások tekintetében a szociális
ügyintézővel egyeztetést végez.
12.§ (1) A szociális
ellátások megállapításának szabályszerűségét legalább
félévente ellenőrizni kell. Az
ellenőrzés szúrópróbaszerűen a pénzbeli
és természetbeni szociális ellátások megállapítására irányuló eljárások
legalább 5%-ára terjed ki, a kérelem felvételétől az eljárás befejezéséig a munkafolyamat minden részletére.
(2) Az ellenőrzésről feljegyzést kell készíteni, amelyben meg kell határozni
az esetleges hibák kijavításának határidejét és annak felelősét.
13.§ Amennyiben a pénzbeli és természetbeni ellátás
iránti kérelemben előadott
életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása
szükségessé teszi, vagy annak gyanúja merül fel, hogy a jogosult az ellátást
nem rendeltetésének megfelelően használja
fel, az igénylőnél
környezettanulmányt kell készíteni, majd ezt követően az ellátást haladéktalanul felül kell vizsgálni.
6. A
jogosulatlanul igénybevett ellátás visszatérítése
14. § (1) Az Sztv. 17. §-ában foglaltak szerint
jogosulatlanul igénybevett ellátás és annak kamatai megtérítésének elrendelése
esetén, a visszafizetés méltányosságból részben vagy egészben akkor engedhető
el, ha a visszafizetés olyan helyzetet eredményezne, amely a kérelmező vagy
családja megélhetését súlyosan veszélyeztetné, vagy amelyben ismételten
szociális gondoskodásra szorulna. A visszafizetésre kötelezett és családja
jövedelmi viszonyainak vizsgálatára a Sztv. 17. § (4) bekezdésében foglaltak
alkalmazandók.
(2) A kötelezett kérelmére a visszafizetésre
részletfizetés is engedélyezhető, a részletfizetés időtartama azonban nem lehet
hosszabb, mint az ellátás jogosulatlan igénybevételének időtartama.
III.
fejezet
Aktív
korúak ellátására jogosult személyek kötelezettségei
7. Aktív korúak ellátása
15.§
(1) A Sztv.
33.§-34.§-35.§-36.§-aiban meghatározottak alapján megállapított foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak
esetében jogosultsági feltételként Ságvár Község Önkormányzatának
Képviselő-testülete kötelezi az ellátás jogosultját a lakókörnyezete
rendezettségének biztosítására. Ezen kötelezettség keretében a jogosult köteles
az általa és családja által életvitelszerűen lakott lakóingatlan udvarának
rendben- és tisztán tartására, a kert területének rendben tartására, gaz- és
parlagfű mentesítésére, az ingatlana előtti (melletti) terület, járda és árok
tisztán tartására, télen a járda síkosság mentesítésére, az ingatlan állagnak
megóvására. A jogosult köteles az ingatlanában az alapvető higiéniai szabályok
betartására.
(2) Amennyiben a Munkaügyi Központ a foglalkoztatást
helyettesítő támogatásra jogosult számára együttműködést ír elő, úgy Ságvár és Környéke Önkormányzati Feladatellátó Társulás
Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatával mint az együttműködésre kijelölt szerv, a 63/2006.
(III.27.) Korm. rendelet 17. § (12)-(14) bekezdésében foglaltak szerint jár el.
Tájékoztatási kötelezettséget a Családsegítő Szolgálat a Munkaügyi Központ felé
teljesít, illetve a Munkaügyi Központ tájékoztatja a Családsegítő Szolgálatot,
ha a támogatásra jogosult személy együttműködési kötelezettsége megszűnik vagy
törlik az álláskeresők nyilvántartásából.
8.
A
rendszeres szociális segélyben részesülő együttműködési kötelezettsége
16. §
(1) A Sztv. 33. § szerinti aktív korúak ellátására jogosult rendszeres
szociális segélyben részesülő (továbbiakban: rendszeres szociális segélyben
részesülő) személy - kivéve az egészségkárosodott jogosultat – Ságvár és
Környéke Önkormányzati Feladatellátó Társulás Családsegítő és Gyermekjóléti
Szolgálatával (továbbiakban: Családsegítő Szolgálat) köteles együttműködni.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt együttműködés keretein
belül a rendszeres szociális segélyben részesülő személy a Sztv. 37/A.§-ban és
a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és
megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006.
(III.27.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 17. §-ában foglaltakat
figyelembe véve
a)
a határozatban
megjelölt Családsegítő Szolgálat szervezeti egységénél nyilvántartásba veteti
magát,
b)
a
beilleszkedési programról írásban a Családsegítő Szolgálattal megállapodik,
c)
a
beilleszkedést segítő programban foglaltakat teljesíti.
(3)
A
beilleszkedést segítő program tartalmazza, hogy a rendszeres szociális
segélyben részesülő személy köteles a Családsegítő Szolgálattal való
kapcsolattartásra.
(4)
A
beilleszkedést segítő program a rendszeres szociális segélyben részesülő
személy szociális helyzetéhez, mentális és egészségi állapotához igazodva
tartalmazhatja az egyéni képességeket fejlesztő vagy az életmódot formáló,
illetve munkavégzésre irányuló felkészítő
a)
tanácsadáson
és/vagy
b)
csoportos
foglalkozáson való részvételt.
c)
rendszeres
szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személy az
önkormányzat által kijelölt szervvel együttműködésre köteles.
(5)A rendszeres szociális
segélyben részesülő személy részéről az együttműködés
megszegésének minősül, ha:
a) a Családsegítő Szolgálatnál nyilvántartásba vétel
céljából nem jelenik meg,
b) a megállapodásban foglalt időpontokban a Családsegítő
Szolgálatnál nem jelenik meg és távolmaradását nem igazolja,
c)
a
beilleszkedési programban foglaltakat nem teljesíti,
d) képzésen való részvétel elmulasztása, illetve a képzést
önhibájából nem fejezi be.
17. §
(1) Ha a rendszeres szociális segélyben részesülő nem köti meg a beilleszkedési
programról szóló megállapodást, vagy az általa vállalt beilleszkedési
programban foglaltaknak nem tesz eleget, akkor a Családsegítő Szolgálat
értesíti a Jegyzőt.
(2) Az együttműködésre kijelölt szerv, a Ságvár és Környéke Önkormányzati Feladatellátó Társulás
Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatával a 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet 17. § (12)-(14)
bekezdésében jár el a rendszeres szociális segélyre jogosult személlyel történő
együttműködés során.
A jegyző az együttműködésre kijelölt szervvel
kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségét fenti Korm. rendelet 17. § (15)
bekezdésében foglaltaknak megfelelően teljesíti.
IV.
fejezet
Pénzbeli ellátások
9.
Önkormányzati
segély
18. § (1) A jegyző önkormányzati segélyben részesítheti
azokat a személyeket, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról nem
tudnak gondoskodni.
(2)
Önkormányzati segélyben – a 20.§-ban szabályozott, halálesethez kapcsolódóan
kért önkormányzati segély kivételével – az a rászoruló részesíthető, akinek:
a) a
családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj
mindenkori legkisebb összegének 150%-át,
b)
egyedül élő esetében az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi
nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át,
és
vagyonnal nem rendelkezik.
(3) Az
önkormányzati segély egy családon belül évi két alkalommal adható, összege
legalább 5.000– Ft, de legfeljebb 20.000,-Ft lehet.
(4)[3] Az (1) bekezdés alapján az a személy nem tud
önmaga és családja létfenntartásáról gondoskodni, akinek
a)
legalább két hónapos közüzemi díj tartozása van,
b)
közgyógyellátásra nem jogosult és a gyógyszerköltségét nem képes kifizetni,
c) egyéb
igazolt rendkívüli kiadása keletkezett,
d)
gyermeke iskoláztatása, étkeztetése nem megfelelő,
e)
lakhatásának elvesztése, közüzemi szolgáltatás megszűnése áll fenn,
f) gyermeke betegsége, kezelése miatt váratlan kiadásai merülnek fel,
g)
hosszabb ideig történő kórházi gyógykezelés, tartós betegség, baleset miatti
jelentős jövedelem kieséssel küzd,
h)elemi
kár, baleset, bűncselekmény miatti jelentős anyagi kárt szenvedett.
19.§ A
polgármester kivételes méltánylást érdemlő esetben
évi egy alkalommal önkormányzati segélyt
állapíthat meg annak a rászorulónak, akinek a családjában az egy főre jutó
jövedelem meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének
150%-át, de nem éri el a 200%-át. Ebben az esetben az önkormányzati segély
összege legalább 10.000,-Ft, legfeljebb 30.000,-Ft lehet.
20. § (1)
A halálesethez kapcsolódóan kért önkormányzati segélyben az részesíthető, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem
nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át.
(2) Az
elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként
megállapított önkormányzati segély összege a helyben szokásos legolcsóbb
temetési költség 20%-a. A helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 200.000
Ft.
(3) A kérelemhez, a
kérelem benyújtásával egyidejűleg csatolni kell a temetés költségeiről-a
kérelmező nevére kiállított számla eredeti példányát, az elhunyt személy
halotti anyakönyvi kivonatát, ha nem a haláleset helye szerint illetékes
települési önkormányzattól kéri a temetési segélyt, valamint a kérelmező és a
vele közös háztartásban élők utolsó havi jövedelemigazolásait.
21.§ Az
önkormányzati segély iránti kérelemhez mellékelni kell a kérelemben
feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, valamint
az alkalmanként jelentkező, nem
várt többletkiadás felmerülését igazoló iratokat.
22.§ Az
önkormányzati segélyben részesített személyek a segély felhasználásáról utólag
elszámolni kötelesek. Amennyiben a segélyben részesített személy az elszámolási
kötelezettségének nem tesz eleget, a további segélyezésből a kötelezettség
teljesítéséig ki kell zárni.
V.
fejezet
Természetben
nyújtott ellátások
10.Köztemetés
23. §
(1) A köztemetést az önkormányzat az Sztv. 48. §-ában meghatározott feltételek
szerint nyújtja.
(2)A köztemetés költségeit hagyatéki teherként a
területileg illetékes közjegyzőnél kell bejelenteni, vagy hagyaték, illetve
hagyatéki eljárás hiányában a temetésre köteles személyt (személyeket) a
köztemetés költségeinek megtérítésére kell kötelezni.
(3)Hagyaték hiányában, illetve ha a hagyaték csak hagyatéki teherből áll és a kérelmező és családja vagyonnal nem rendelkezik a Polgármester a visszafizetést elrendelő határozat jogerőre emelkedését követő 30 napon belül, kérelemre, méltányosságból engedélyezhet: részletfizetést, ha a temetésre köteles
a)
egyedül
élő esetén a havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének
háromszorosát nem éri el, vagy
b)
családjában
egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb
összegének két és félszeresét nem éri el.
11. Közgyógyellátás
24. § (1) A jegyző az Sztv. 50. § (3) bekezdésében
foglaltak alapján közgyógyellátásra való jogosultságot állapít meg annak a
személynek, aki szociálisan rászorult és a gyógyszerköltsége olyan magas, hogy
azt létfenntartása veszélyeztetése nélkül nem képes viselni.
(2) Az (1) bekezdés
alkalmazásában azt kell rászorultnak tekinteni, akinek:
a) a családjában az egy
főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb
összegének 150%-át,
b) egyedül élő esetében
jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 200%-át, és
akinek a havi rendszeres
gyógyító ellátás költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb
összegének 25%-át.
11/A. Önkormányzati
segély[4]
25.§
A jegyző természetben nyújtott önkormányzati segélyben részesítheti azokat a
személyeket, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról nem tudnak
gondoskodni.
26.
§ (1) A természetben nyújtott önkormányzati segély az alábbi formákban állapítható
meg:
a)
élelmiszercsomag,
b)
tüzelőanyag,
c)
tanszercsomag-juttatás,
d)
gyermekétkeztetési térítési díj kifizetésének támogatása.
(2)
Élelmiszercsomag annak a kérelmezőnek állapítható meg, aki saját maga és
családja mindennapi étkeztetéséről nehézségek árán tud gondoskodni.
(3)
Tüzelőanyag annak a kérelmezőnek állapítható meg, aki a tartózkodására alkalmas
ingatlan fűtését nehezen tudja biztosítani.
(4)
Tanszercsomag-juttatás annak a családnak állapítható meg, ahol a gyermek
általános vagy középfokú oktatási intézmény nappali tagozatán folytat
tanulmányokat. Nem állapítható meg tanszercsomag-juttatás annak a szülőnek, aki
gyereke után rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül.
(5)
Gyermekétkeztetési térítési díj kifizetésének támogatása annak a szülőnek
állapítható meg, akinek gyermekére tekintettel családi pótlékot folyósítanak.
Nem állapítható meg gyermekétkeztetési térítési díj kifizetése annak a
szülőnek, aki gyereke után rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül. A
megállapított támogatást az étkezést biztosító intézmény részére kell átutalni.
27. § A természetben nyújtott önkormányzati
segélyre a 25-26. §-ban nem szabályozottak tekintetében a rendeletben
foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.
12.
Szociális
szolgáltatások[5]
13. Étkeztetés[6]
14.Családsegítés[7]
15.
Házi segítségnyújtás[8]
VI.
Fejezet
Záró
rendelkezések
31.§ (1) Ez a rendelet a 2014. január 1-jén lép hatályba.
(2)A rendelet
rendelkezéseit a hatályba lépése után indult ügyekben, illetve a jogerősen el
nem bírált, folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
(3) A rendelet hatálybalépésével egy
időben hatályát veszti Ságvár Község Önkormányzat Képviselő-testületének a
felnőtt korúakra vonatkozó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 3/2011
(I.21.) önkormányzati rendelete.
(4)A
rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Ságvár, 2013. november 28.
Kecskés
Gábor s.k
dr. Schmieder Ibolya s.k
polgármester jegyző
Kihirdetési
záradék:
A rendelet a Ságvári Közös
Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2013. november
29. napján kihirdetésre került. A kihirdetés időtartama 30 nap.
Ságvár, 2013. november 29.
dr.
Schmieder Ibolya s.k
jegyző
[1] Módosította a 7/2014
(IV.30.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos 2014.05.01-től.
[2] [2] Hatályon kívül
helyezte a 3/2014 (II.06.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.03.01-től.
[3] Beiktatta a 7/2014 (IV.30.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos 2014.05.01-től.
[4] Beiktatta a 7/2014
(IV.30.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2014.05,01-től.
[5] Hatályon kívül
helyezte a 3/2014 (II.06.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.03.01-től.
[6] Hatályon kívül
helyezte a 3/2014 (II.06.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.03.01-től.
[7] Hatályon kívül
helyezte a 3/2014 (II.06.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.03.01-től.
[8] Hatályon kívül
helyezte a 3/2014 (II.06.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.03.01-től.