Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (II. 6.) önkormányzati rendelete
Ságvár Község Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről
Hatályos: 2014. 08. 14- 2015. 05. 042014. évi költségvetés
Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014 (II.06.) önkormányzati rendelete Ságvár Község Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről
2014-08-14-tól 2015-05-05-ig
Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének
1/2014 (II.06.) önkormányzati rendelete
Ságvár Község Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről
[egységes szerkezetben a módosításáról szóló 10/2014. (VIII. 13.) és 7/2015. (V. 4.) önkormányzati rendelettel]
Ságvár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 120. § (1) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1.§ A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint annak költségvetési szerveire.
2. Az önkormányzat összesített 2014. évi költségvetése
2. §[1] (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetési kiadási és bevételi főösszegét 400.232 ezer forintban állapítja meg.
3. § (1)[2] Az önkormányzat összesített 2014. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:
a) önkormányzatok működési támogatása 142.710 ezer forint,
b) működési és felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 83.829 ezer forint,
amelyből:
ba) működési célú támogatások 83.829 ezer forint,
bb) felhalmozási célú támogatások 0 ezer forint;
c) közhatalmi bevételek 66.680 ezer forint,
d) működési bevételek 30.413 ezer forint,
e) felhalmozási bevételek 0 ezer forint,
f) működési és felhalmozási célú átvett pénzeszközök 54.761 ezer forint,
amelyből
fa) működési célú átvett pénzeszközök 1.761 ezer forint,
fb) felhalmozási célú átvett pénzeszközök 25.000 ezer forint,
fc) felhalmozási célú önkormányzati támogatás 28.000 ezer forint;
g) finanszírozási bevételek 21.839 ezer forint,
amelyből
ga) belföldi finanszírozás bevételei (pénzmaradvány, rövid lejáratú hitelfelvétel)
21.839 ezer forint,
gb) külföldi finanszírozás bevételei 0 ezer forint,
gc) adóssághoz nem kapcsolódó származékos ügyletek bevételei
0 ezer forint.
(2)[3] Az önkormányzat összesített bevételeiből
a) a kötelező feladatok bevételei 226.539 ezer forint,
b) az önként vállalt feladatok bevételei 170.364 ezer forint,
c) állami (államigazgatási) feladatok bevételei 3.329 ezer forint.
(3)[4] Az önkormányzat összesített bevételeiből
a) működési bevételek 317.727 ezer forint,
b) felhalmozási bevételek 82.505 ezer forint.
(4) Az Önkormányzat 2014. évi bevételeit kiemelt előirányzatonként a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(5) Az (1) bekezdésben meghatározott kiemelt bevételi előirányzatok a-f) pontjai az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet 2. §-ban rögzített kiemelt előirányzatok, a többi kiemelt bevételi előirányzat meghatározásáról a helyi önkormányzat saját hatáskörben dönt.
4. § (1)[5] Az önkormányzat összesített 2014. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak:
a) működési költségvetés 317.727 ezer forint,
melyből
aa) személyi juttatások 84.639 ezer forint,
ab) munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 20.059 ezer forint,
ac) dologi kiadások 70.535 ezer forint,
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai 11.180 ezer forint,
ae) egyéb működési célú kiadások 131.314 ezer forint;
b) felhalmozási költségvetés 82.505 ezer forint,
melyből
ba) beruházások 47.955 ezer forint,
bb) felújítások 6.550 ezer forint,
bc) egyéb felhalmozási kiadások 28.000 forint;
c) finanszírozási kiadások 0 ezer forint,
melyből
ca) belföldi finanszírozás kiadásai (pénzmaradvány, hitelfelvétel)
0 ezer forint,
cb) külföldi finanszírozás kiadásai 0 ezer forint,
cc) adóssághoz nem kapcsolódó származékos ügyletek kiadásai
0 ezer forint.
(2)[6] Az önkormányzat összesített kiadásaiból
a) a kötelező feladatok kiadásai 226.539 ezer forint,
b) az önként vállalt feladatok kiadásai 170.364 ezer forint,
c) állami (államigazgatási) feladatok kiadásai 3.329 ezer forint.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott kiemelt kiadások előirányzatok a-b) pontjai az államháztartásról szóló törvény 6. § (3) bekezdésében rögzített kiemelt előirányzatok, a többi kiemelt kiadási előirányzat meghatározásáról a helyi önkormányzat saját hatáskörben dönt.
(4) Az Önkormányzat 2014. évi kiadásait kiemelt előirányzatonként a rendelet 3. melléklete tartalmazza.
5.§ (1) A helyi önkormányzat nevében végzett
a) beruházási kiadások beruházásonként: napelemes pályázat, piac pályázat, csarnok pályázat,
b) felújítási kiadások felújításonként: közvilágítás korszerűsítés,orvosi rendelő felújítás, járdák felújítása, hidak felújítás, bel-és külterületi utak felújítása.
(2) Az önkormányzat intézménye által végzett beruházási kiadás: gépek, eszközök vásárlása 900 ezer forint.
(3) Az Önkormányzat 2014. évi felújítási és felhalmozási kiadásait kiemelt előirányzatonként a rendelet 4-5. melléklete tartalmazza.
(4) A helyi önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásai, szociális, rászorultság jellegű ellátásai:
a) foglalkoztatással, munkanélküliséggel kapcsolatos ellátások 400 ezer forint,
b) lakhatással kapcsolatos ellátások 400 ezer forint,
c) önkormányzati segélyek 2 500 ezer forint (Korábban:átmeneti segély, polgármester saját hatáskörben nyújtható segélyek, köztemetés)
d) családi támogatások 300 ezer forint.
6. § (1) A költségvetési egyenleg működési cél szerint 3 419 ezer forint hiánnyal került betervezésre.
(2) Az önkormányzat 2014. évi hiány finanszírozását a 2013. évi pénzmaradvány terhére tervezi
(3) A belső finanszírozáson belül az előző évek pénzmaradványának, vállalkozási maradványának igénybevétele 20 555 ezer forint, amelyből
a) működési célú 3 419 ezer forint,
b) felhalmozási célú 17 136 ezer forint.
7. § A képviselő-testület az önkormányzat 2014. évre összesített – közfoglalkoztatottak nélküli – létszám-előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg:
Ságvár község önkormányzata átlagos statisztikai állományi létszám:9 fő,
Ságvár Község önkormányzata által foglalkoztatott közfoglalkoztatotti létszám:6 fő,
Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal átlagos statisztikai állományi létszám:12 fő,
Ságvár és Környéke Önkormányzati Feladatellátó Társulás átlagos állományi létszám:4 fő,
Ságvári Bóbita Óvoda és Bölcsőde átlagos állományi létszám:19 fő,
Mindösszesen: 50 fő.
8. § Az Önkormányzat 2014. évi kiadásait és bevételeit mérlegszerűen a rendelet 8. melléklete tartalmazza.
9. § Az Önkormányzat 2014. évi előirányzat-felhasználási ütemtervét a rendelet 7. melléklete tartalmazza.
10. § Az Önkormányzat 2014. évi gördülő költségvetését 2014-2017 évre vonatkozóan a rendelet 6. melléklete tartalmazza.
3. A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
11. § (1) Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
A Képviselő-testület az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 34.§ (2) bekezdése alapján a jóváhagyott bevételi, kiadási előirányzatok között pályázati önrész biztosításához 5 000 ezer forintot meg nem haladó összeg átcsoportosításáról való döntés jogát a polgármesterre ruházza át.
(2) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – az államháztartásról szóló törvény rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
(4) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a későbbi években a képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb többletkiadással nem járhatnak.
(5) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról az érdekeltek negyedévente, a negyedévet követő első képviselő-testületi ülésen kötelesek beszámolni. A költségvetési rendelet módosítására a polgármester ezzel egyidejűleg javaslatot tesz.
12. § (1) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.
(2) A költségvetési szerv éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, illetve kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.
(3) A költségvetési szervnél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.
(4) A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.
(5) A költségvetési szervek kizárólag a képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.
(6) Az önkormányzat költségvetési szervei éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhatnak.
13. § (1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a testület dönt a polgármester előterjesztésére a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok felosztásáról és a költségvetési szervek saját hatáskörben kezdeményezett rendelet módosításáról a képviselő testület dönt.
14. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.
(2) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen az, amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.
(3) A helyi önkormányzati költségvetési szervek pénzmaradványát az intézmények költségvetésének elfogadásakor együttes testületi ülésen a fenntartók a 2014. évi költségvetésbe bevonták.
4. A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai
15. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatók az előirányzat módosításával. Az előirányzatok megváltoztatása e költségvetési rendeletben meghatározottak szerint történik.
(2) A költségvetési szerv saját hatáskörű előirányzat módosítást csak abban az esetben hajthat végre, ha a személyi juttatások és a munkaadót terhelő járulék előirányzatból dologi kiadásokra csoportosít át. Az átcsoportosítást a képviselő-testület rendelet-módosításban hagyja jóvá.
(3) A költségvetési szervek a jóváhagyott bevételi előirányzataikon felüli többletbevételeiket a költségvetési rendeletbe történő átvezetése, annak módosítása után használhatják fel.
(4) A jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül az átcsoportosításról a költségvetési szerv vezetője saját hatáskörben dönt.
(5) A költségvetési szerv a saját hatáskörű előirányzat módosításokról az irányító szervét negyedévenként tájékoztatja.
5. Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások
16. § (1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.
(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.
(3) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.
(4) A költségvetési szerv által jutalmazásra tervezett előirányzat (prémium címén teljesítményösztönzésre, személyi ösztönzésre) az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 8 %-a.
(5) Az Önkormányzat által céljuttatás címén tervezett előirányzat nem haladhatja meg az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 8 %-át.
(6) A köztisztviselőknek és a főállású polgármesternek a 2014. évben megállapított éves cafeteria kerete bruttó 200 ezer forint. A közalkalmazottak és munka törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállalók 2014. évben megállapított éves cafeteria kerete 96 ezer forint, melynek keretében havi 8 ezer forint értékű Erzsébet utalványt ad a munkáltató. Az önkormányzatnál és intézményeinél foglalkoztatottak részére egyaránt a munkáltató 2014. évben havonta 1 ezer forint bankszámla hozzájárulást ad, mely a munkabér fizetés napján kerül utalásra a dolgozó számlájára.
6. A támogatások, intézményfinanszírozások, folyósításának
és elszámolásának rendje
17. § (1) A költségvetési szerv intézményfinanszírozását a képviselő-testület az önkormányzat finanszírozási terve szerint biztosítja.
(2) A társulásnak adandó támogatást az önkormányzat finanszírozási terv szerint biztosítja.
(3) Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a támogatási szerződésben foglaltak alapján kerüljenek kiutalásra.
(4) A képviselő-testület a fiatalok életkezdési támogatásához a benyújtott kérelmek alapján 30 ezer forint egyszeri támogatást állapíthat meg a szociális keret terhére.
18. § A nettó 5 000 ezer forintot elérő, vagy azt meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.
19. § A környezetvédelmi Alap bevételeit (talajterhelési díjból befolyt bevételek) a környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény 21/B § (2)-(3) bekezdése alapján kell felhasználni.
7. Pótköltségvetés, költségvetés módosítása
20. § (1) A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.
(2) A helyi önkormányzati költségvetés teljesítése jelentős veszélyeztetésének minősül különösen:
- ha az önkormányzat adóbevételei az első félévben a tervezetthez viszonyítva 40 % alatt folynak be,
- ha az önkormányzattal szerződő fél (bérlet, értékesítés, szolgáltatási díj vállalása) a szerződési kötelezettségét a fizetési határidő lejártát követő 30 napon belül nem teljesíti, továbbá mindezen összegek meghaladják az 1 000 ezer forintot.
(3) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.
(4) Az (3) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 5 000 ezer forintig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
(5) A (4) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
8. Záró rendelkezések
21. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. Rendelkezéseit 2014. január 01. napjától kell alkalmazni.
(2) A rendelet hatályba lépésével egy időben hatályát veszti Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2012 (II.8.) önkormányzati rendelete az önkormányzat 2012. évi költségvetéséről.
22.§ A képviselő-testület a polgármesternek a rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások a rendeletbe beépítésre kerültek.
Ságvár, 2014. február 06.
Kecskés Gábor s.k dr. Schmieder Ibolya s.k
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2014. február 06. napján kihirdetésre került. A kihirdetés időtartama 30 nap.
Ságvár, 2014. február 06.
dr. Schmieder Ibolya s.k
jegyző
Módosította a 10/2014 (VIII.13.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. 08. 14-től. Módosította a 7/2015. (V. 4.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015.05.5-től.
Módosította a 10/2014 (VIII.13.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. 08. 14-től. Módosította a 7/2015. (V. 4.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015.05.5-től.
Módosította a 10/2014 (VIII.13.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. 08. 14-től. Módosította a 7/2015. (V. 4.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015.05.5-től.
Módosította a 10/2014 (VIII.13.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. 08. 14-től. Módosította a 7/2015. (V. 4.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015.05.5-től.
Módosította a 10/2014 (VIII.13.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. 08. 14-től. Módosította a 7/2015. (V. 4.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015.05.5-től.
Módosította a 10/2014 (VIII.13.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014. 08. 14-től. Módosította a 7/2015. (V. 4.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015.05.5-től.