Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018 (II.28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 09. 29- 2018. 10. 30Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018 (II.28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
2018-09-29-tól 2018-10-30-ig
(Egységes szerkezetbe foglalva a 8/2018 (V.30.), a 9/2018 (VI.29.) és a 16/2018. (IX.28. ) önkormányzati rendelettel)
2018.szeptember 29-i időállapot
Ságvár Község Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 34. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. §
- A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a közös önkormányzati hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §[1]
(1) A központi intézkedés és helyi döntések következtében a költségvetési rendelet 2. § (1) bekezdésében megállapított
Költségvetési bevételét | 15.644.579 Ft-tal |
Költségvetési kiadását | 41.177.669 Ft-tal |
módosítja és az önkormányzat 2018. évi
módosított költségvetési bevételét | 451.509.478 Ft-ban |
módosított költségvetési kiadását | 1.071.649.231 Ft-ban |
a költségvetési egyenleg összegét -ebből működési hiány felhalmozási hiány | -620.139.753 Ft-ban 60.731.653 Ft 557.408.100 Ft |
ezenkívül 1.020.279.612 Ft finanszírozási bevétellel valamint 405.700.859 Ft finanszírozási kiadással állapítja meg.
A kiadási főösszegen belül a módosított kiemelt előirányzatokat
425.893.390 Ft | Működési költségvetés módosított kiadásai |
133.341.500 Ft | Személyi juttatások |
26.179.090 Ft | Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
154.124.900 Ft | Dologi kiadások |
5.679.500 Ft | Ellátottak pénzbeli juttatásai |
106.568.400 Ft | Egyéb működési célú kiadások |
472.000 Ft |
|
0 Ft | Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n belülre |
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre |
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre |
98.284.000 Ft | Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre |
0 Ft | Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre |
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre |
0 Ft | Árkiegészítések, támogatások |
0 Ft | Kamattámogatások |
7.812.400 Ft | Egyéb működési célú támogatások ÁH-n kívülre |
644.945.100 Ft | Felhalmozási költségvetés módosított kiadásai |
644.945.100 Ft | Beruházások |
559.612.000 Ft |
|
0 Ft | Felújítások |
0 Ft | - ebből: EU-s forrásból felújítás |
0 Ft | Egyéb felhalmozási kiadások |
0 Ft |
|
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre |
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre |
0 Ft | Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n belülre |
0 Ft | Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre |
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre |
0 Ft | Lakástámogatás |
0 Ft | Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n kívülre |
810.741 Ft | Tartalék |
405.700.859 Ft | Finanszírozási kiadások |
jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1 melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.
(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten az 2.1. és a 2.2. mellékletek részletezik.
(5) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év(ek) költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.
(6) A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében az adott évi saját bevételek 20 %-át, de legfeljebb 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges. Az adott évi saját bevételek 20 %-át, de legfeljebb a 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet esetében a hiány külső finanszírozása fejlesztési hitelből /vagy/ az előző év költségvetési maradványának igénybevételével történik.
A költségvetés részletezése
3. §
A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat 2018. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, közös hivatali megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9.1, 9.1.1., 9.1.2., 9.1.3., 9.2., 9.2.1., 9.2.2.,9.2.3., mellékletek szerint határozza meg.
(8) Az Önkormányzat a kiadások között 5.846.362 Ft általános tartalékot állapít meg.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
4. §
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Az Önkormányzatnál a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 11 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.
(5) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(6) Az Önkormányzat vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – negyedévente a tárgynegyedévi állapotnak megfelelően a tárgynegyedévet követő hó 15-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(7) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a polgármester gyakorolja.
Az előirányzatok módosítása
5. §
- Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról (2) és (4) bekezdésben foglalt kivétellel a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 50.000.000 Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza.
(3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2018. december 31-ig gyakorolható.
(4) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(5) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(6) Az Önkormányzat alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(7) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(8) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
A gazdálkodás szabályai
6. §
- A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
- A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben rendelkezik.
- Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
- Az önkormányzati, közös hivatali, évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások
7. §
(1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.
(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.
(3) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.
(4) Az Önkormányzat által céljuttatás címén tervezett előirányzat nem haladhatja meg az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 8 %-át.
(5) Az Önkormányzatnál és költségvetési szerveinél foglalkoztatottak 2018. évre megállapított éves cafeteria kerete bruttó 200 000 forint.
(6) Az Önkormányzatnál és költségvetési szerveinél foglalkoztatottak részére a munkáltató a 2018. évben havonta 1000 forint összegű bankszámla hozzájárulást biztosít, amelynek utalása negyedévente történik a foglalkoztatott számlájára.
A támogatások, intézményfinanszírozások, folyósításának és elszámolásának rendje
8. §
(1) A költségvetési szerv intézményfinanszírozását a képviselő-testület az önkormányzat finanszírozási terve szerint biztosítja.
- A társulásnak adandó támogatást az önkormányzat a finanszírozási terv szerint biztosítja.
- Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a támogatási szerződésben foglaltak alapján kerülnek kiutalásra.
(4) A képviselő-testület a fiatalok életkezdési támogatásához a benyújtott kérelmek alapján 30.000 forint egyszeri támogatást állapíthat meg a szociális keret terhére.
- A nettó 5 000 000 forintot elérő, vagy azt meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.
- A környezetvédelmi Alap bevételeit (talajterhelési díjból befolyt bevételek) a környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény 21/B § (2)-(3) bekezdése alapján kell felhasználni.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
9. §
(1) Az önkormányzat ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában foglaltak szerint gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró és vegyes rendelkezések
10. §
- Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2018. január 01-jétől kell alkalmazni.
Budainé Vajk Ildikó Kecskés Gábor
jegyző polgármester
Kihirdetési záradék:
A rendelet a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2018. február 28. napján kihirdetésre került. A kihirdetés időtartama 30 nap.
Ságvár, 2018. február 28.
Budainé Vajk Ildikó
jegyző
A rendelet hiteléül:
Ságvár, 2018. szeptember 29.
Budainé Vajk Ildikó
jegyző
Módosította a 16/2018. (IX.28.) önkormányzati rendelet, hatályos 2018. szeptember 29.-étől.