Pamuk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (II. 5.) önkormányzati rendelete
Pamuk Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1./2014.(II. 05.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
Hatályos: 2014. 02. 05Pamuk Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2014.(II.5.) önkormányzati rendelete
Pamuk Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1./2014.(II. 05.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
2014-02-05-tól 2014-12-31-ig
Pamuk Község Önkormányzat Képviselő-testületének
1./2014.(II. 05.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
Pamuk Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk. (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§.
A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, a polgármesterre, az, az önkormányzat részvételével létrehozott igazgatási és intézményfenntartó társulásokra.
2.§.
Az önállóan működő és gazdálkodó és részben önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervként működő intézmények külön-külön egy –egy címet alkotnak. A címrendet az 1. számú melléklet tartalmazza.
Az önkormányzat költségvetésében szereplő nem intézményi kiadások külön címet alkotnak.
- A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetésének 2014. évi bevételi és kiadási főösszegét 60.789. e Ft-ban állapítja meg.
Ezen belül:
53.089. e Ft működési célú bevétel
53.089. e Ft működési célú kiadással
7.700. e Ft felhalmozási jellegű bevétellel
7.700. e Ft felhalmozási jellegű kiadással
állapítja meg.
- A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt célelőirányzatok:
Működési bevételek | Önkormányzat |
Intézményi működési bevétel | 1 350 |
Önk. közhatalmi bevétele | 2 730 |
Önkormányzatok működésének ált. támogatása | 13 210 |
Szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása | 4 710 |
Normatív kötött felhasználású támogatások | 4 815 |
Működési célú pénzeszköz átvétel | 26 174 |
Likvid hitel felvétel | 0 |
Kölcsönök visszatérülése | 100 |
Működési célú bevételek összesen | 53 089 |
Felhalmozási bevételek | Önkormányzat |
Felh. és tőke jell. bev. | 7 700 |
Felhalmozási célú pénzeszköz átvétel | 0 |
felhalmozás célú bevételek összesen | 7 700 |
BEVÉTELEK MINDÖSSZESEN: | 60 789 |
Működési kiadások | Önkormányzat |
Személyi juttatás | 22 211 |
Munkaadót terhelő járulék | 3 798 |
Dologi kiadások, egyéb folyó kiadások | 16 354 |
ÁFA - kiadások | 2 125 |
Működési célú pe. átadás, egyéb tám. | 7 473 |
Tartalékok | 300 |
Kölcsönök | 0 |
Működési célú kiadások összesen | 53 089 |
Felhalmozási kiadások | Önkormányzat |
fejlesztési kiadások | 7 700 |
finanszírozási kiadások | 0 |
felhalmozási célú kiadások összesen | 7 700 |
KIADÁSOK MINDÖSSZESEN: | 60 789 |
- Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak részletezését az 2. és az 3 számú mellékletekben állapítja meg.
- Az önkormányzat és költségvetési szerveinek, és kiadási főösszegét, s ezen belül a (2)-(5) bekezdésben megállapított bontás szerint, külön-külön a 4. sz. melléklet tartalmazza.
- A Képviselő-testület 2014. évben az önkormányzat létszámkeretét a 2.§-ban megállapított címek vonatkozásában a 10. számú melléklet szerint állapítja meg.
- A Képviselő-testület a 2014. évi költségvetés önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervenkénti bevételi és kiadási előirányzatait e rendelet 6. számú melléklete szerint hagyja jóvá.
- Az Önkormányzat összevont költségvetési mérlegét e rendelet 12. számú melléklete tartalmazza.
- Az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatások kimutatását e rendelet 11. számú melléklete tartalmazza.
- A képviselő testület az Európai Uniós támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit, kiadásait, valamint az Önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat e rendelet 9. számú melléklete tartalmazza.
- Az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól a 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott saját bevételek és a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségek arányát e rendelet 13. melléklete tartalmazza.
3.§.
(2) A Képviselő- testület nem engedélyezi, hogy a költségvetési szervek évközben saját hatáskörű előirányzat módosítást hajtsanak végre a kiemelt előirányzatok között.
4.§.
Előirányzat átcsoportosítások
(1) Az intézmények 2014. évi költségvetési előirányzatai e rendeletben meghatározottakhoz képest változhatnak a Képviselő- testület évközi döntései eredményeként.
- központi döntés alapján kapott pótelőirányzattal,
- intézményi célfeladatok terhére,
- forráshiány részbeni elismerésének összegével.
(2) A Képviselő- testület elrendeli, hogy az intézmény évközben saját hatáskörű előirányzat módosítást nem hajthatnak végre, a 2014. évi kiemelt előirányzataik csak a polgármester előzetes engedélyével módosíthatók.
(3) A polgármesteri hatáskörben végrehajtott előirányzat módosításokról a jogszabályi előírásoknak megfelelően a Képviselő- testületet folyamatosan tájékoztatni kell.
(4) A képviselő- testület felhatalmazza a polgármestert a központi céljellegű előirányzatok célszerinti felhasználására, továbbá a költségvetés kiemelt előirányzatain belül az 500 e Ft –ig történő átcsoportosításra.
5.§.
A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzat költségvetési rendeletében jóváhagyott beruházások és felújítások lebonyolítása.
(2) Az önkormányzat költségvetési rendeletében jóváhagyott beruházások és felújítások lebonyolítása a közbeszerzési törvény szerint történik. Értékhatár alatt árajánlatkéréssel 3 millió forintig a polgármester dönt, 3 millió forint felett a közbeszerzési törvény által megszabott értékig a Képviselő- testület, testületi döntés szerint ajánlatkéréssel, vagy nyilvános pályáztatással.
(3) A Képviselő- testület felhatalmazza a polgármestert az év folyamán, a bérkifizetéshez – a likviditás fenntartása érdekében szükséges hitel felvételére.
6.§.
A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
7.§.
Több éves kihatással járó feladatok
- A képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait e rendelet 6.melléklete szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
- A költségvetési évet követő 2 év várható előirányzatait a 7. számú melléklet tartalmazza (gördülő tervezés).
Az önkormányzat előirányzat felhasználási tervét a 8. számú melléklet tartalmazza.
8.§.
- A Képviselő-testület által jóváhagyott előirányzatok, és költségvetési létszámkeretek közötti átcsoportosítást a képviselő-testület engedélyezheti.
- Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a polgármester negyedévente köteles beszámolni a képviselő-testületnek.
- A polgármester a helyi önkormányzat gazdálkodásának első félévi helyzetéről a költségvetési évben szeptember 15-ig, míg három negyedéves helyzetéről a következő évi költségvetési koncepcióval együtt november 30-ig tájékoztatja a Képviselő-testületet a költségvetés előirányzatainak időarányos alakulásáról, a tartalék felhasználásáról a hiány illetőleg többlet összegének alakulásáról, valamint a költségvetés teljesülésének alakulásáról.
(4) Az intézmény a jóváhagyott bevételi előirányzataikon felüli többletbevételeiket csak a polgármesterrel történt egyeztetés és a képviselő- testület rendeletét módosító döntése után használhatja fel. Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő- testületet negyedévenként tájékoztatja, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló felügyeleti szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig.
9.§.
A gazdálkodás során létrejött hiány finanszírozásának módja a hitelfelvétel, a hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő- testületet illetik meg.
10.§.
- A polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti- e törvény rendelkezéseitől eltérő- intézkedést hozhat az állampolgárok élet és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben), melyről a képviselő-testületnek be kell számolni.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajt végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat teljesíthet.
11.§.
- Az Önkormányzat adósságot keletkeztető éves kötelezettségvállalásának (hitelfelvételének vizsgálata) kimutatását a 5. számú melléklet tartalmazza
12.§.
Önkormányzati biztos kirendelése
(1) Ha a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv harminc napon túli elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, a képviselő-testület a költségvetési szervhez – az Áht. 71. § (2) és (3) bekezdésben foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.
(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.
(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja
a) az önkormányzat képviselő-testületének pénzügyi bizottsága,
b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,
c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,
d) a költségvetési szerv vezetője.
(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.
13.§
Vegyes záró rendelkezések
E rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Pamuk, 2014. február 04.
Tóth Csaba dr. Molnár Éva
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve:
2014. február 05.
dr. Molnár Éva
jegyző
10. számú melléklet a 1./2014. (II. 05.) önkormányzati rendelethez
Pamuk Községi Önkormányzat
2014. évi létszámkeretének meghatározása
- Teljes munkaidőben foglalkoztatottak:
- Önkormányzati igazgatás
- polgármester 1 fő
- Községgazdálkodás
- közfoglalkoztatottak 25 fő
- közalkalmazott 1 fő