Pamuk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2015. (XI. 25.) önkormányzati rendelete

A HIVATALI HELYISÉGEN KÍVÜLI, ÉS A HIVATALI MUNKAIDŐN KÍVÜL TÖRTÉNŐ HÁZASSÁGKÖTÉS LÉTESÍTÉSE ENGEDÉLYEZÉSÉNEK SZABÁLYAIRÓL ÉS DÍJAIRÓL

Hatályos: 2015. 12. 01- 2017. 05. 18

Pamuk Község Önkormányzata Képviselő-testületének

 8/2015. (XI. 25.) önkormányzati rendelete


A HIVATALI HELYISÉGEN KÍVÜLI, ÉS A HIVATALI MUNKAIDŐN KÍVÜL TÖRTÉNŐ HÁZASSÁGKÖTÉS LÉTESÍTÉSE ENGEDÉLYEZÉSÉNEK SZABÁLYAIRÓL ÉS DÍJAIRÓL


Pamuk Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.


A rendelet hatálya

1.§

A rendelet hatálya kiterjed Pamuk Község Önkormányzata illetékességi területén történő házasságkötésre (továbbiakban: anyakönyvi esemény), valamint a gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötés megerősítési szertartásra (továbbiakban: családi szertartás).





A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

2. §

 (1) Anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben és hivatali munkaidőn kívüli időben a Somogyvári Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) 8698 Somogyvár, Kaposvári utca 2. szám alatti házasságkötő termében lehet lebonyolítani.


(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt munkaidőben, valamint a (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően, hivatali munkaidőn túl pénteken és szombaton lehet lebonyolítani. Az erre irányuló kérelmet a szándék bejelentésekor e rendelet 1. sz. melléklete szerinti nyomtatványon kell előterjeszteni.


(3) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményeket pénteken 14.00 óra és 19.00 óra, szombaton 10.00 óra és 19.00 óra között lehet lebonyolítani. Az erre irányuló kérelmet a szándék bejelentésekor az e rendelet 2. sz. melléklete szerinti nyomtatványon kell előterjeszteni.


(4) A hivatali helyiségen kívül történő és a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.


(5) A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha a felek a törvényi feltételek teljesülésén túl, igazolják e rendelet 3. §-ban meghatározott díj befizetését.


Anyakönyvi események díja

3. §

(1) Pamuk Község Önkormányzata hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.


(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény esetén az ügyfél által a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díj mértéke 20.000.-Ft

(3) Hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény esetén az ügyfél által a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díj mértéke 10.000.-Ft


(4) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott díj befizetését az engedély-kérelem benyújtásával egyidejűleg, a Somogyvári Közös Önkormányzati Hivatal házipénztárába befizetett számla bemutatásával kell igazolni. A kérelem elutasítása esetén a befizetett díjat a kérelmező részére 5 munkanapon belül vissza kell fizetni.


(5) Rendkívüli körülmény esetén, különös tekintettel a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, a külső helyszínen lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.


Anyakönyvvezető részére fizetendő díj

4. §

(1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményben közreműködő anyakönyvvezetőt esetenként bruttó 10.000.-Ft díjazás illeti meg.


(2)A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményben közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy nettó 6.000.-Ft díjazás illeti meg.



Hatálybalépés


5. §  Ez a rendelet a 2015. december 01. napján lép hatályba.
    




Pamuk, 2015. november 24.





Tóth Csaba sk.

polgármester

dr. Molnár Éva sk.

jegyző






A rendelet kihirdetése megtörtént.


Pamuk, 2015. november 25.




dr. Molnár Éva sk.

jegyző




















1. sz. melléklet a 8/2015.(XI. 25.) önkormányzati rendelethez


A HIVATALI HELYISÉGEN KÍVÜLI ANYAKÖNYVI ESEMÉNY MEGTARTÁSA IRÁNTI KÉRELEM



Somogyvári Közös

Önkormányzati Hivatal

JEGYZŐJÉNEK


8698 Somogyvár

Kaposvári utca 2.



Alulírottak kérjük, a 201…………………………..án/én………..órára tervezett házasságkötési szertartásnak a Pamuk…………………………utca……..sz. alatti …………………………………(a tervezett helyszín pontos meghatározása) megtartásának engedélyezését.


Kijelentjük, hogy az Atv. 18.§ (3) bekezdés a), b), c) d) pontjaiban foglalt feltételek teljesítését a saját költségünkön, a 8/2015.(XI. 25.) önkormányzati rendelet rendelkezéseinek megfelelően vállaljuk.


Somogyvár, ..................................................



név: ..............................................................      név:...............................................................


lakcím:...........................................................      lakcím:...........................................................




                       aláírás                                                                                     aláírás



Záradék:


A hivatali helyiségen kívüli, a kérelemben megjelölt helyszínen a szertartás megtartását




                 engedélyezem                                                                    nem engedélyezem



Somogyvár,……………………………




dr. Molnár Éva

jegyző









2. sz. melléklet a 8/2015.(XI. 25.) önkormányzati rendelethez


A HIVATALI MUNKAIDŐN KÍVÜLI IDŐPONTRA TERVEZETT ANYAKÖNYVI ESEMÉNY IRÁNTI KÉRELEM


Somogyvári Közös

Önkormányzati Hivatal

JEGYZŐJÉNEK


8698 Somogyvár

Kaposvári utca 2.





Alulírottak kérjük a tervezett házasságkötési szertartásnak 20… hó…. nap… óra… perckor történő megtartásának engedélyezését.


Somogyvár , .................................................





név: ..............................................................      név:...............................................................


lakcím:...........................................................      lakcím:...........................................................




                       aláírás                                                                                     aláírás





Záradék:


A kérelemben megjelölt időpontban a szertartás megtartását




                 engedélyezem                                                                    nem engedélyezem




Somogyvár,……………………………




dr. Molnár Éva

jegyző