Pamuk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelete

Pamuk Község Önkormányzata 2025.évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 02. 15

Pamuk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelete

Pamuk Község Önkormányzata 2025.évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 02. 15

[1] Pamuk Község Önkormányzata 2025. évi költségvetésének összeállításakor a takarékos, ésszerű gazdálkodás elvét, valamint az önkormányzat gazdálkodásának tervszerű működését helyezte előtérbe.

[2] A Képviselő-testület az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, annak bizottságára, a polgármesterre, az Önkormányzat költségvetési szervére.

II. Fejezet

Az önkormányzat bevételei és kiadásai

2. § Az önkormányzat költségvetésében szereplő nem intézményi kiadások és bevételek külön címet alkotnak.

(1) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetésének 2025. évi bevételi és kiadási fő összeget 74.386. e Ft-ban állapítja meg.

Ezen belül:
70.381. eFt működési célú bevétel
68.781. eFt működési célú kiadással
4.005. eFt felhalmozási jellegű bevétellel
5.605. eFt felhalmozási jellegű kiadással
állapítja meg.
(2) A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt célelőirányzatok: (Adatok: e Ft-ban)

Működési bevételek

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

Mindösszesen

eredeti

eredeti

eredeti

eredeti

Intézményi működési bevétel

0

1 260

1 260

Önk közhatalmi bevétele

3 215

3 215

Önkormányzatok müködésének ált.támogatása

22 562

22 562

Szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása

13 044

13 044

Működési célú pénzeszköz átvétel

21 385

21 385

Működési célú pénzmaradvány

8 915

8 915

Működési célú bevételek összesen

69 121

1 260

0

70 381

Felhalmozási bevételek

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

Mindösszesen

eredeti

eredeti

eredeti

eredeti

Felh. és tőke jell.bev.

1 200

1 200

Felhalmozási célú pénzeszköz átvétel

0

Felhalmozási célú pénzmaradvány

2 805

2 805

felhalmozás célú bevételek összesen

4 005

0

0

4 005

BEVÉTELEK MINDÖSSZESEN:

73 126

1 260

0

74 386

Működési kiadások

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

Mindösszesen

eredeti

eredeti

eredeti

eredeti

Személyi juttatás

33 315

33 315

Munkaadót terhelő járulék

2 298

2 298

Dologi kiadások, egyéb folyó kiadások

16 238

16 238

ÁFA - kiadások

1 377

1 377

Működési célú pe. átadás, egyéb tám.

6 638

6 638

Működési tartalék

7 655

1 260

8 915

Kölcsönök

0

0

Működési célú kiadások összesen

67 521

1 260

0

68 781

Felhalmozási kiadások

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

Mindösszesen

eredeti

eredeti

eredeti

eredeti

fejlesztési kiadások

0

0

beruházási kiadások

2 800

2 800

fejlesztési tartalék

2 805

2 805

felhalmozási célú kiadások összesen

5 605

0

0

5 605

KIADÁSOK MINDÖSSZESEN:

73 126

1 260

0

74 386

(1) A helyi önkormányzat költségvetési bevételeit és kiadásait kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladat szerinti bontásban a rendelet 4. sz melléklete tartalmazza.
(2) A helyi önkormányzat nevében végzett beruházásokat és felújításokat kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladat szerinti bontásban a rendelet 10. sz és a 10/A sz. melléklete tartalmazza.
(3) A helyi önkormányzat nevében a lakosságnak nyújtott támogatásokat kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladat szerinti bontásban a rendelet 7. sz. melléklete tartalmazza.
(4) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek kiadásait kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladat szerinti bontásban a rendelet 14. sz. melléklete tartalmazza.
(5) A képviselő-testület Pamuk Község Önkormányzatának költségvetését kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladat szerinti bontásban a rendelet 5. sz. melléklete tartalmazza.
(6) A képviselő-testület Pamuk Község Önkormányzatának és intézményeinek engedélyezett létszámát rendelet 16. sz. melléklete tartalmazza.
(7) A képviselő-testület a közfoglalkoztatottak engedélyezett létszámát rendelet 17. sz. melléklete tartalmazza.
(8) Azokat a fejlesztési célokat, amelyek megvalósításához Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. CXCIV. tőrvény (Stabilitási tv.) 3. § (1) bekezdése szerint adósságot keletkező ügylet megkötése szükséges, valamint az adósságot keletkező ügyletek várható együttes összegét a rendelet 12.mellélete tartalmazza.
(9) Az adósságot keletkező ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól a 353/2011.(XII.30.) Korm.rendelet 2. §(1) bekezdésében meghatározott saját bevételek és a Stabilitási tv.3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkező ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségek arányát a rendelet 11. mellélete tartalmazza.
(10) A helyi önkormányzat költségvetési mérlegét önként vállalt és államigazgatási feladat szerinti bontásban a rendelet 15. sz melléklete tartalmazza.
(11) A képviselő testület az önkormányzat céltartalékát és általános tartalékát a rendelet 6. sz melléletében felsorolt célokra állapítja meg.
(12) A képviselő-testület a 2025. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 8. sz melléklet tartalmazza.
Az önkormányzat által adott közvetett támogatásokat tartalmazó kimutatást a rendelet 13. sz melléklete tartalmazza.

A bevételi többlet keletkezése

3. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület, illetve pénzintézeti lekötés után hasznosíthatja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 10.000.000.-Ft-ig a képviselő testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésen esetenként dönt.

Előirányzat átcsoportosítások

4. § (1) A polgármesteri hatáskörben végrehajtott előirányzat módosításokról a jogszabályi előírásoknak megfelelően a Képviselő- testületet folyamatosan tájékoztatni kell.

(2) A képviselő- testület felhatalmazza a polgármestert a központi céljellegű előirányzatok célszerinti felhasználására, továbbá a képviselő-testület a jóváhagyott kiadási, bevételi előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 2.000 e Ft összeghatárig a polgármesterre ruházza át. A képviselő- testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az év közben bekövetkezett, előre nemlátható események hatására a beruházás és fejlesztés előirányzatokra a költségvetés egyéb jogcímeinek terhére 2.000 e Ft átcsoportosítást végezhessen.

III. Fejezet

A 2025. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

5. § (1) Az önkormányzat költségvetési rendeletében jóváhagyott beruházások és felújítások lebonyolítása a közbeszerzési törvény szerint történik. Értékhatár alatti beszerzések esetén 2 millióFt-ig a polgármester dönt 2 millió Ft felett pedig az önkormányzat Beszerzési Szabályzatának megfelelően történik a beszerzés.

(2) A Képviselő- testület felhatalmazza a polgármestert az év folyamán, a bérkifizetéshez – a likviditás fenntartása érdekében szükséges hitel felvételére.

6. § (1) Ha a helyi önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut vagy bevételei e a tervezettől elmaradnak, á tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja .

(2) A képviselő-testület a 3§-ban foglaltak kivételével -negyedévenként, döntése szerinti időpontban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés-a helyi önkormányzatot éríntő módon- a meghatározott, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

7. § A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.

Létszám és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások

8. § (1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám-és bérgazdálkodási jogkörben eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.

(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási díjas tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összeségében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.

9. § A Képviselő-testület által jóváhagyott előirányzatok, és költségvetési létszámkeretek közötti átcsoportosítást a képviselő-testület engedélyezheti.

(1) Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a polgármester negyedévente köteles beszámolni a képviselő-testületnek.

(2) A polgármester a helyi önkormányzat gazdálkodásának a három negyedéves helyzetéről a következő évi költségvetési koncepcióval együtt november 30-ig tájékoztatja a Képviselő-testületet a költségvetés előirányzatainak időarányos alakulásáról, a tartalék felhasználásáról a hiány illetőleg többlet összegének alakulásáról, valamint a költségvetés teljesülésének alakulásáról.

10. § A 4§ (3) bekezdésen kívül gazdálkodás során létrejött hiány finanszírozásának módja a hitelfelvétel, a hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő- testületet illetik meg.

11. § (1) A polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti- e törvény rendelkezéseitől eltérő- intézkedést hozhat az állampolgárok élet és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben), melyről a képviselő-testületnek be kell számolni.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajt végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat teljesíthet.

Önkormányzati biztos kirendelése

12. § (1) Ha a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv harminc napon túli elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, a képviselő-testület a költségvetési szervhez – az Áht. 71. § (2) és (3) bekezdésben foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.

(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.

(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja

a) az önkormányzat képviselő-testületének pénzügyi bizottsága,

b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,

c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,

d) a költségvetési szerv vezetője.

(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.

IV. Fejezet

Vegyes záró rendelkezések

13. § (1) E rendelet rendelkezéseit 2025. január 01. napjától kell alkalmazni.

(2) Ez a rendelet 2025. február 15-én lép hatályba.

1. melléklet

2. melléklet

3. melléklet

4. melléklet

2025. évi költségvetési bevételének és kiadásának részletezése

Adatok: e Ft-ban

Működési bevételek

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

Mindösszesen

eredeti

eredeti

eredeti

eredeti

Intézményi működési bevétel

0

1 260

1 260

Önk közhatalmi bevétele

3 215

3 215

Önkormányzatok müködésének ált.támogatása

22 562

22 562

Szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása

13 044

13 044

Működési célú pénzeszköz átvétel

21 385

21 385

Működési célú pénzmaradvány

8 915

8 915

Működési célú bevételek összesen

69 121

1 260

0

70 381

Felhalmozási bevételek

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

Mindösszesen

eredeti

eredeti

eredeti

eredeti

Felh. és tőke jell.bev.

1 200

1 200

Felhalmozási célú pénzeszköz átvétel

0

Felhalmozási célú pénzmaradvány

2 805

2 805

felhalmozás célú bevételek összesen

4 005

0

0

4 005







BEVÉTELEK MINDÖSSZESEN:

73 126

1 260

0

74 386

Működési kiadások

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

Mindösszesen

eredeti

eredeti

eredeti

eredeti

Személyi juttatás

33 315

33 315

Munkaadót terhelő járulék

2 298

2 298

Dologi kiadások, egyéb folyó kiadások

16 238

16 238

ÁFA - kiadások

1 377

1 377

Működési célú pe. átadás, egyéb tám.

6 638

6 638

Működési tartalék

7 655

1 260

8 915

Kölcsönök

0

0

Működési célú kiadások összesen

67 521

1 260

0

68 781

Felhalmozási kiadások

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

Mindösszesen

eredeti

eredeti

eredeti

eredeti

fejlesztési kiadások

0

0

beruházási kiadások

2 800

2 800

fejlesztési tartalék

2 805

2 805

felhalmozási célú kiadások összesen

5 605

0

0

5 605

KIADÁSOK MINDÖSSZESEN:

73 126

1 260

0

74 386

0

0

0

0

5. melléklet

5.melléklet az 1/2025 (II.14.) rendelethez

adatok eFt-ban

Pamuk Község Önkormányzat költségvetése

Pamuk Községi Önkormányzat bevételei

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

2025

eredeti

eredeti

eredeti

eredeti előirányzat

Működési bevételek:

I.

Intézményi működési bevételek

0

1 260

0

1 260

1.1

Alaptevékenység bevételei

1.2

Intézmények egyéb sajátos bevételei

0

1 250

0

1 250

Bérleti díjak (Telenor,Telekom)

1 000

1 000

Egyéb szolgáltatás

0

50

50

Földterület,telek bérbeadása

200

200

1.3.

Egyéb Államházt. kívülről szárm kamatbev.

0

10

0

10

II.

Önkormányzatok sajátos működési bevételei

3 215

0

0

3 215

Helyi adók

2.1

Magánszemélyek kom. adója

2 000

2 000

Építményadó

1 000

1 000

Pótlék,bírság

100

100

Átengedett központi adók

2.2

Termöföld bérbeadásából sz.jövedelem

115

115

III.

Helyi Önkormányzatok müködésének általános támogatása

22 562

0

0

22 562

3.1

Település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás

22 562

0

0

22 562

Zöldterület fenntartása

1 695

1 695

Közvilágítás fenntartása

2 178

2 178

Közvilágítás fenntartása (kieg)

5 970

5 970

Köztemető fenntartása

100

100

Közút fenntartása

1 240

1 240

Egyéb önkormányzati feladatok támogatása

6 600

6 600

Polgármesteri illetmény támogatása

4 779

4 779

IV.

Szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása

10 774

0

0

10 774

A települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása

3 836

3 836

Tanyagondnoki támogatás

6 344

6 344

Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetése

426

426

Rendkívüli gyvt.

168

168

VI.

Települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása

2 270

0

0

2 270

Könyvtári és közm.feladatok támogatása

2 270

2 270

VII.

Felhalmozási és tőke jellegű bevételek

1 200

0

0

1 200

Koncessziós bevétel (DRV)

1 200

1 200

VIII.

Véglegesen átvett pénzeszközök

21 385

0

0

21 385

START-munkaprogram bér+járulék támogatása (100%)

16 534

16 534

START-munkaprogram dologi kiadások támogatása (100%)

4 851

4 851

IX.

Előző évi pénzmaradvány igénybevétele

11 720

0

0

11 720

Működési célú pénzmaradvány (főszámla)

1 955

1 955

Működési célú pénzmaradvány (alszámla)

1 879

1 879

Működési célú pénzmaradvány (közfoglalkoztatás)

2 531

2 531

Letéti számla

2 550

2 550

Felhalmozási célú pénzmaradvány (Drv)

2 805

2 805

BEVÉTEL ÖSSZESEN:

73 126

1 260

0

74 386

74 386

Pamuk Községi Önkormányzat kiadásai

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

2025

eredeti

eredeti

eredeti

eredeti előirányzat

I.

Hivatali igazgatás

12 129

0

0

12 129

1.

Személyi juttatások

7 963

0

0

7 963

Polgármester alapillet.

5 302

5 302

Alpolgármet.tiszt.díja

786

786

Képviselők tiszteletdíja

1 080

1 080

Megáll.alapj. Költségtérítés

795

795

2.

Járulékok

1 035

0

0

1 035

Szociális hozzájárulási adó

1 035

0

0

1 035

3.

Dologi kiadások

2 315

0

0

2 315

Irodaszer, nyomtatvány

150

150

Egyéb üzemeltetési anyagok

50

50

Fénymásoló karbantartás,bérleti díj

400

400

Informatikai szolgáltatások (webhely, softwer)

150

150

Telefondíjak

500

500

Vásárolt élelmezés

300

300

Tisztítószer

150

150

Ügyvédi díj

156

156

Áfa

459

459

4.

Egyéb befizetési kötelezettségek

816

0

0

816

Bankköltség

400

400

Cégautó adó

366

366

Adók,díjak, káresemények egyéb kifizetések

50

50

II.

Községgazdálkodás

24 093

0

0

24 093

1.

Személyi juttatások

16 420

0

0

16 420

Mezőgazdasági projekt 12 hó (6 fő)

16 420

16 420

2.

Járulékok

115

0

0

115

Szociális hozzájárulási adó (6,75 %)

115

0

0

115

3.

Dologi kiadások

7 558

0

0

7 558

Hajtó és kenőanyag

500

500

Áramdíj (önkormányzat, kultúrház ,iskola épület, játszótér,temető)

150

150

Szemétszállítási díj

100

100

Vízdíjak

75

75

Karbantartási kiadás (gépek, járművek, épületek)

550

550

Karbantartási kiadás (napelem)

960

960

Áfa

371

371

START munkaprogramok kiadásai

3 820

3 820

START munkaprogramok kiadásai ÁFA

1 031

1 031

III.

Közvilágítás

5 969

0

0

5 969

Áramdíj

4 700

4 700

Áfa

1 269

1 269

IV.

Családsegítés

8 323

0

0

8 323

1.

Falugondnoki szolgálat

8 323

0

0

8 323

1.1.

Személyi juttatások

6 700

0

0

6 700

Alapilletmény

6 600

6 600

Ruházati költségtérítés

100

100

1.2.

Járulékok

858

0

0

858

Szociális hozzájárulási adó

858

858

1.3.

Dologi kiadások

765

0

0

765

Hajtó és kenőanyag

500

500

Jármű karbantartás (szerviz)

Áfa

135

135

Gépjármű Biztosítás (Peugeot)

130

130

V.

Gyermekétkeztetési feladatok

508

0

0

508

Dologi kiadások

508

0

0

508

Élelmiszer beszerzés,vásárolt élelmezés (rezsi+nyersanyag)

400

400

Áfa

108

108

VI.

Könyvtári és közművelődési feladataok

3 022

0

0

3 022

1.1

Személyi kiadások

2 232

0

0

2 232

Megbízási díj (könyvtáros) BJ

2 093

2 093

Megbízási díj

139

139

1.2

Járulékok

290

0

0

290

Szociális hozzájárulási adó

290

0

0

290

1.3

Dologi kiadások

500

0

0

500

Gyereknapra szolgáltatás bérlés (Vattacukor, ugrálóvár)

ÁFA 27%

500

500

VII.

Település szociális feladatainak kiadásai

4 004

0

0

4 004

Települési támogatás (pénzbeni)

200

200

Temetési segély

50

50

Tanévkezdési támogatás

400

400

Települési támogatás (természetbeni)

818

818

Települési támogatás ( év végén)

2 368

2 368

Rendkívüli gyvt.

168

168

VIII.

Pénzeszközátadások

1 818

0

0

1 818

Belső ellenőrzés

300

300

Kistérségi tagdíj

128

128

Polgárőr egyesület tám.

100

100

Emergency Service

150

150

Közös önkormányzati hivatal működésének támogatása

Háziorvosi szolgálat

900

900

Makai gyepmester 2008 kft szolgáltatás

240

240

A)

Működési célú kiadások

59 866

0

0

59 866

B)

Tartalék

10 460

1 260

0

11 720

Működési célú pénzmaradvány (főszámla)

1 955

1 955

Működési célú pénzmaradvány (alszámla)

619

1 260

1 879

Működési célú pénzmaradvány (közfoglalkoztatás)

2 531

2 531

Letéti számla

2 550

2 550

Felhalmozási célú pénzmaradvány (Drv)

2 805

2 805

C)

Fejlesztési kiadások

2 800

0

0

2 800

Fútés korszerüsités

900

900

Utak,hidak,önkormányzati épületek karbantartása,gépi földmunka

1 900

1 900

KIADÁSOK ÖSSZESEN:

73 126

1 260

0

74 386

6. melléklet

7. melléklet

Lakosságnak juttatott támogatások

Sor-szám

Megnevezés

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazga-tási feladat

Összesen

1

Települési támogatás (pénzbeni)

200

200

2

Temetési segély

50

50

3

Tanévkezdési támogatás

400

400

4

Települési támogatás (természetbeni)

818

818

5

Települési támogatás ( év végén)

2 368

2 368

6

Rendkívüli gyvt.

168

168

Összesen

4 004

0

0

4 004

8. melléklet

9. melléklet

10. melléklet

11. melléklet

12. melléklet

13. melléklet

14. melléklet

15. melléklet

16. melléklet

17. melléklet