Balatonszentgyörgy Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015(II.26.) önkormányzati rendelete

a szociális gondoskodás helyi szabályairól

Hatályos: 2015. 05. 08- 2021. 11. 14

Balatonszentgyörgy Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015(II.26.) önkormányzati rendelete

a szociális gondoskodás helyi szabályairól1

2015.05.08.

Balatonszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: Szt.) 1. §-ának (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában, 48. § (4) bekezdésében, 92. § (1) bekezdésében, a 115. § (3) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdésében, valamint a gyermekvédelemről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) 18. §(2) bekezdésében, 29. §-ában, 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

AZ ELLÁTÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI

A rendelet hatálya

1. § (1) A pénzbeli ellátások tekintetében e rendelet területi hatálya Balatonszentgyörgy község közigazgatási területére terjed ki.

(2) A rendelet személyi hatályára vonatkozóan az Szt. 3. §-a, és a Gyvt. 4. §-a az irányadó a (3) bekezdés figyelembevételével.

(3) E rendelet tárgyi hatálya az alábbi támogatásokra terjed ki:

a) Pénzbeli és természetbeni települési támogatások tekintetében:

aa) rendkívüli települési támogatás

ab) temetési támogatás

ac) kelengyetámogatás,

ad) felsőfokú tanulmányokat folytató fiatalok támogatása

ae) tankönyvtámogatás, tanévkezdési támogatás

af) gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtandó támogatás

b) Szociális és gyermekvédelmi szolgáltatások tekintetében:

ba) étkeztetés,

bb) házi segítségnyújtás,

bc) családsegítés,

bd) idősek nappali ellátása,

be) gyermekjóléti szolgáltatás,

bf) gyermekek nappali étkeztetése,

bg) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,

bh) támogató szolgálat,

bi) bölcsődei ellátás.

bj) tanyagondnoki szolgálat

c) köztemetést

(4) A (3) bekezdés ba), bb), bc), bd), be) pontjában felsorolt ellátásokat a Balatoni Szociális Társulás által fenntartott Balatonkeresztúri Alapszolgáltatási Központ, a (3) bekezdés bf) pontban meghatározott ellátást a társulási megállapodásban foglaltak szerint, valamint a a Balatonszentgyörgy Környéki Önkormányzatok Társulása által fenntartott Balatonszentgyörgyi Margaréta Óvoda konyháján keresztül biztosítja, a bg), bh) bi) pontban felsorolt ellátásokat a Marcali Kistérség Többcélú Társulása biztosítja a Marcali SZESZK intézményén keresztül, a bj) ellátást az önkormányzat az általa fenntartott tanyagondnoki szolgálaton keresztül.

2. Eljárási rendelkezések

2. § (1) Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni települési támogatások megállapítása iránti kérelmeket a Balatonszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatalnál (a továbbiakban: Hivatal) lehet szóban vagy írásban előterjeszteni.

(2) Amennyiben az e rendeletben szabályozott szociális alapszolgáltatások biztosítása társulás keretében fenntartott intézmény útján történik, az igénybevétele iránti kérelmet a Központ vezetőjéhez lehet szóban vagy írásban előterjeszteni.

(3) A kérelmet – ha törvény másként nem rendelkezik – az a szociális hatáskört gyakorló szerv bírálja el, amelynek illetékességi területén a kérelmező lakcíme van.

(4) Civil szervezetek is kezdeményezhetik a hivatalból történő eljárást. Kezdeményezésük nem terjedhet ki intézményi ellátás igénybevételének kezdeményezésére.

(5) A személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások igénybevétele önkéntes. Az ellátást igénylő a kérelmét a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999.(XI.24.) SZCSM rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon nyújthatja be.

(6) Elektronikus úton e rendelet hatálya alá tartozó ügyek nem intézhetőek.

3. § (1) A kérelmező köteles a kérelmében saját, valamint a vele egy háztartásban lakó személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól nyilatkozni, továbbá a kérelem benyújtásával egyidejűleg köteles a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékokat kérelméhez becsatolni.

(2) A pénzbeli és természetbeni települési támogatások megállapítása iránti kérelem tartalmazza:

a) a támogatást igénylő személynek az Szt. 18. §-ának a), c), h) pontjában szereplő adatait,

b) az igényelt települési támogatás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokat, nyilatkozatokat.

A jövedelemtől függő települési támogatások esetében a jövedelem típusának megfelelő igazolás, vagy annak fénymásolata a jövedelemről tett nyilatkozat melléklete.

(3) A jövedelem

a) munkaviszonyból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző három havi nettó kereset átlagáról kiállított munkáltatói igazolással,

b) nyugdíj, rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátás esetén a kifizetett ellátást igazoló szelvénnyel, banki átutalással, a nyugdíjfolyósító szerv által tárgyév elején megküldött elszámolási lappal, vagy az ellátást megállapító határozattal,

c) álláskeresési támogatás esetén a Munkaügyi Kirendeltség által kiállított, a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított támogatás összegéről szóló igazolással, ennek hiányában az utolsó havi folyósítás összegét igazoló szelvénnyel, vagy bankszámlakivonattal, banki igazolással,

d) vállalkozásból származó jövedelem esetén az adóhatóság által kiállított igazolással, az adóbevallással le nem zárt időszakra vonatkozóan havi bontásban kiállított könyvelői igazolással, ennek hiányában a vállalkozó nyilatkozatával,

e) ösztöndíj esetén a közép-, illetve felsőoktatási intézmény által kiállított igazolással, vagy a számítógépes nyilvántartásból kinyomtatott, és a hallgató aláírásával ellátott adatlappal,

f) egyéb jövedelem esetén írásban tett nyilatkozattal igazolható.

(5) A jogosultság megállapításakor figyelembe vehető jövedelemre vonatkozóan az Szt. 10. § (2)-(3) bekezdése az irányadó.

(6) A jövedelem számításakor figyelmen kívül hagyandó jövedelemre vonatkozóan az Szt. 10. § (4)-(5) bekezdése az irányadó.

(7) A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.

(8) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásában fellelhetők, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 36. §-ának (2)-(3) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve igazolás beszerezhető.

(9) Amennyiben a pénzbeli és természetbeni települési támogatás megállapítása iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, az igénylőnél környezettanulmányt kell készíteni.

(10) Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről, ha életkörülményeit a Hivatal már bármely ügyben – a kérelem benyújtását megelőző egy éven belül – vizsgálta, és azokban lényeges változás nem feltételezhető.

(11) A pénzbeli és természetbeni települési támogatásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező kötelezhető arra, hogy családja vagyoni viszonyairól a 63/2006.(III.27.) Kormányrendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon nyilatkozzék.

(12) A pénzbeli és természetbeni települési támogatásra való jogosultság, a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

(13) A rendszeres települési támogatásban részesülő személy a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények (jövedelmi, vagyoni viszonyok, családi állapot, lakcím stb.) megváltozását 15 napon belül köteles bejelenteni a Hivatalnak.

E kötelezettségről a támogatást megállapító határozatban tájékoztatni kell a jogosultat. A bejelentés elmulasztása esetén vizsgálni kell a támogatás jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevételét.
E rendeletben meghatározott feltételek hiányában, vagy e rendelet megsértésével nyújtott rendszeres települési támogatást meg kell szüntetni, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt pedig kötelezni kell
a pénzbeli támogatás visszafizetésére,
a természetben nyújtott támogatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére.
A támogatást megállapító szerv a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatás megtérítését az arról való tudomásszerzést követő három hónapon belül rendelheti el.
Nem lehet a megtérítést elrendelni, ha az igénybevételtől, illetőleg folyamatos támogatás esetén a támogatás megszűnésétől egy év már eltelt.
Ha a támogatás megállapítója a rendszeres települési támogatás megtérítését rendeli el, a kötelezett kérelmére engedélyezheti a megtérítés összegének részletekben történő megfizetését.
A részletfizetés időtartama nem haladhatja meg a 12 hónapot.
A támogatás megállapítója a kötelezett kérelmére a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét legfeljebb 50 %-os mértékben csökkentheti, vagy elengedheti, amennyiben a kötelezett családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedülálló személy esetében 200 %-át nem haladja meg.
3.Hatásköri szabályok

4. § A képviselő-testület a saját és a polgármester hatáskörébe tartozó pénzbeli és természetbeni települési támogatások esetében, a közigazgatási hatósági eljárás során valamennyi végzés meghozatalára vonatkozó hatáskör gyakorlását a jegyzőre ruházza át. A jegyző jogosult a döntést nem igénylő eljárási cselekményekben történő eljárásra.

5. § (1) A rendszeres támogatások folyósítása havonta utólag, minden hónap 5-éig, a nem rendszeres támogatások kifizetése az ellátást megállapító határozatban megjelölt időpontban történik a házipénztárból, vagy a jogosult lakossági folyószámlájára történő átutalás útján. Házipénztárból történő kifizetés esetén a támogatást a jogosult, vagy meghatalmazottja veheti fel. A házipénztárból történő, a döntést követő azonnali kifizetés létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében történhet.

(2) A rendkívüli települési támogatás természetbeni formában is nyújtható. A folyósítás módjáról a támogatást megállapító határozatban kell rendelkezni.

II. Fejezet

SZOCIÁLIS RÁSZORULTSÁGTÓL FÜGGŐ PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBENI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁSOK

Rendkívüli települési támogatás

6. § (1) A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére rendkívüli települési támogatást állapít meg.

(2) Rendkívüli települési támogatásban elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások – így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások – vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.

(3) A rendkívüli települési támogatás kérelemre és hivatalból, különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság, vagy más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy, vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére is megállapítható.

(4) Rendkívüli települési támogatás természetbeni juttatásként, az önkormányzat rendelkezésére álló készlet erejéig tűzifa, vagy élelmiszer-csomag formájában is nyújtható.

7. § (1) Rendkívüli települési támogatásban kell részesíteni kérelemre azt a létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyt, akinek a családjában az 1 főre számított havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedülálló esetén jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át nem haladja meg.

(2) A rendkívüli települési támogatás alkalmankénti összege nem lehet kevesebb 4.000 Ft-nál és nem haladhatja meg a 15.000 Ft-ot.

(3) Az adott naptári évben egy személy, illetve család részére nyújtott rendkívüli települési támogatás éves összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át.

Pénzbeni rendkívüli települési támogatást ugyanazon családban élők részére évente legfeljebb négy alkalommal lehet megállapítani, feltéve, hogy az előző támogatás megállapítása óta legalább 90 nap eltelt.
Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően évente egy alkalommal – jövedelemre való tekintet nélkül - legfeljebb 25.000 Ft összegű rendkívüli települési támogatást, vagy visszatérítendő támogatást lehet megállapítani, ha a kérelmező létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe kerül, vagy a kérelmező családjában létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet áll elő.
Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetnek minősül, ha a kérelmező családjában igazoltan:
tartós betegség, tartós táppénz vagy rokkantság miatt jelentős jövedelem-kiesés következett be,
elemi kár vagy baleset miatt jelentős anyagi kár keletkezett,
nagy értékű gyógyászati segédeszközt kell beszerezni és a segédeszközre szoruló személy közgyógyellátásra nem jogosult,
előre jelzett körülmények miatt legfeljebb háromhavi közüzemi díjtartozás halmozódott fel, melyet önerőből nem tudnak kiegyenlíteni,
a nyugdíj, vagy egyéb rendszeres pénzellátás folyósítása a jogosultság megállapításának elhúzódása miatt késik.
A rendkívüli települési támogatás megállapítását a képviselő-testület a Szociális és Egészségügyi Bizottságra ruházza át.
Halasztást nem tűrő, azonnali intézkedést igénylő esetekben a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetben lévő személy részére a polgármester átruházott hatáskörben azonnali kifizetésű rendkívüli települési támogatást állapíthat meg jövedelemre tekintet nélkül maximum 15.000.- Ft összeghatárig. Egyéb esetekben a rendkívüli települési támogatás megállapításánál a (6) bekezdésben foglaltak az irányadóak.
III. Fejezet

EGYÉB PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBENI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁSOK

6.Temetési támogatás

8. § (1) Az önkormányzat temetési költségekhez való hozzájárulásként temetési támogatást nyújt annak, aki az elhunyt személy temetéséről gondoskodott.

(2) A temetési támogatás összege 30 .000 Ft.

(3) A temetési támogatás iránti kérelmet a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül lehet benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztő.

(4) A kérelemhez csatolni kell a nem helyben anyakönyvezett elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatát és a temetés költségeiről – a támogatást kérő, vagy a vele egy háztartásban élő családtagja nevére kiállított - temetési számla eredeti példányát.

(5) A temetési támogatás megállapításával kapcsolatos hatáskör gyakorlását a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.

7.Kelengyetámogatás

9. § (1) Az önkormányzat kelengyetámogatásban részesíti azt az anyát, aki a gyermek születésének időpontjában Balatonszentgyörgy községben állandó lakóhellyel rendelkezik.

1. A támogatási kérelemhez be kell csatolni a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát.

(3) A támogatás összege gyermekenként 40.000 Ft.

(4) A támogatás megállapításának feltétele a gyermek születési anyakönyvi kivonatának bemutatása.

(5) A kelengyetámogatás a gyermek születését követő 180 napon belül benyújtott igény esetén állapítható meg. A határidő elmulasztása jogvesztő.

(6) A kelengye támogatás megállapításával kapcsolatos hatáskör gyakorlását a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.

8.Tankönyvtámogatás, tanévkezdési támogatás

10. § . (1) Az önkormányzat hivatalból az éves szociális segélykeret összegének figyelembe vételével tankönyvtámogatást állapíthat meg a család jövedelmi viszonyaitól függetlenül az általános iskolai oktatásában részesülő, ingyenes tankönyvre nem jogosult gyermek, fiatal felnőtt tankönyvköltségeihez.

(2) A tankönyvtámogatás kifizetésének feltétele a tankönyvek árát igazoló díjbekérő levél másolatának csatolása.

(3) A tankönyvtámogatás iránti igényt minden év július 1. – október 31. napjáig lehet benyújtani, melynek elmulasztása jogvesztő.

(4) Kérelem benyújtása estén ingyenes tankönyvtámogatásban részesül az a Balatonszentgyörgyön állandó lakóhellyel rendelkező, középiskolai nappali tagozatos tanuló, akinek a családjában az 1 főre számított havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át nem haladja meg.

(5) Kérelem esetén, illetve a polgármester és a szociális bizottság javaslata alapján az önkormányzat az éves szociális segélykeret összegének figyelembe vételével meghatározott összegű, esetleg a teljes tankönyvköltség erejéig tankönyvtámogatást, tanévkezdési támogatást állapíthat meg a családi jövedelmi viszonyoktól függetlenül minden balatonszentgyörgyi állandó lakcímmel rendelkező középiskolás tanuló tankönyvköltségeihez.

(6) A középfokú oktatási intézményben tanulók esetében a tankönyvtámogatás kifizetésének feltétele iskolalátogatási igazolás, továbbá a tankönyvek árát igazoló névre szóló számla bemutatása, a számla hátoldalán az oktatási intézmény bélyegzőjével és rövid szöveges igazolásával ellátva.

A támogatást a kérelmező részére készpénzben kell kifizetni.
A tankönyv-, illetve iskolakezdési támogatás kifizetésére a (2) és (6) bekezdésben írt dokumentumok másolatának becsatolása alapján kerül sor az önkormányzat házipénztára útján 3 munkanapon belül.
Az (1) bekezdésben meghatározott tankönyvtámogatás megállapítását a képviselő-testület a polgármesterre átruházza.
A (4) bekezdésben megállapított tanévkezdési támogatás megállapítását a képviselő-testület a Szociális és Egészségügyi Bizottságra átruházza.
9.Felsőfokú tanulmányokat folytató fiatalok támogatása

11. § . (1) Pályázatot nyújthatnak be azok a balatonszentgyörgyi állandó lakóhellyel rendelkező fiatalok, akik az ország bármely egyetemének, vagy főiskolájának nappali tagozatán az első diplomájuk megszerzésére irányuló tanulmányokat folytatnak és a pályázat benyújtásakor a 25. életévüket még nem töltötték be.

(2) A pályázatokat az önkormányzati felhívásban megjelölt határidőben és űrlapon kell benyújtani. A pályázati felhívásban megjelölt határidő jogvesztő.

(3) A támogatás formája: vissza nem térítendő pénzbeni támogatás.

(4) A támogatás mértéke a község költségvetési helyzetének függvényében, a polgármester javaslatának figyelembe vételével a Szociális és Egészségügyi Bizottság egyetértése mellett 2.000-5.000 Ft/hó összegű lehet, azonos mértékben minden pályázó esetén.

(5) A támogatás megállapítását a Szociális és Egészségügyi Bizottság átruházott hatáskörben végzi a pályázatok benyújtását követő hónapban.

10. Gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtandó támogatás

12. § . (1) Az önkormányzat esetenként gyógyszertámogatásban részesítheti azt a közgyógyellátási igazolvánnyal nem rendelkező személyt, akinek:

a) tartós egészségromlás következtében folyamatosan magas a gyógyszerköltsége,

b) eseti megbetegedése esetén jelentős megterhelést okozó gyógyszerköltségei miatt átmenetileg létfenntartását veszélyeztető élethelyzetbe kerül és a (2) bekezdésben meghatározott feltételeknek megfelel.

(2) Gyógyszertámogatásra jogosult az (1) bekezdésben határozott személy

a) ha családjában az 1 főre számított havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedülálló személy esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, feltéve,

b)gyógyszerköltségének összege meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 30 %-át.

(3) A gyógyszertámogatás évente legfeljebb 6 alkalommal igényelhető, esetenként maximum a gyógyszerköltség 50 %-ig.

(4) A gyógyszertámogatásra való jogosultság megállapításának céljából – a jövedelemigazoláson kívül – a kérelemhez mellékelni kell a háziorvos, vagy kezelőorvos igazolását, melynek tartalmaznia kell a kérelmező részére rendelt gyógyszerek megnevezését és mennyiségét, valamint a gyógyszertár igazolását a kérelmező által fizetendő gyógyszerköltség összegéről.

(5) Rendkívüli méltánylást (a rászorult egészségi állapotának kezelése halasztást nem tűr) érdemlő esetben, esetenként, jövedelemre tekintet nélkül a gyermekek részére a teljes gyógyszerköltség összegéig lehetőség van a gyógyszerköltségek megtérítésére.

(6) Az (5) bekezdésben megállapított támogatás megállapítását a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.

(6) Az (1) bekezdésben meghatározott támogatás megállapítását a képviselő-testület a Szociális és Egészségügyi Bizottságra ruházza át.

IV. Fejezet

SZOCIÁLIS ÉS GYERMEKVÉDELMI SZOLGÁLTATÁSOK

13. § (1) Az önkormányzat a balatonkeresztúri székhelyű Balatoni Szociális Társulás által

fenntartott Alapszolgáltatási Központ útján biztosítja az
étkeztetést,
házi segítségnyújtást,
családsegítést,
nappali ellátást,
gyermekjóléti szolgáltatást,
Az önkormányzat a Marcali Kistérség Többcélú Társulása útján biztosítja a
jelzőrendszeres házi segítségnyújtást,
bölcsődei ellátást,
támogató szolgálat ellátását.
Az önkormányzat a Balatonszentgyörgy Környéki Önkormányzatok Társulása által fenntartott Balatonszentgyörgyi Margaréta Óvoda útján biztosítja a gyermekek nappali étkeztetését.
Az önkormányzat a tanyagondnoki szolgáltatást a külön önkormányzati rendeletében meghatározottak szerint biztosítja. A tanyagondnoki szolgáltatás igénybe vétele díjmentes.
Az (1) bekezdésben meghatározott ellátások igénybe vételére, fizetendő díjakra vonatkozó rendelkezéseket Balatonkeresztúr Község Önkormányzata a (2) bekezdésben foglaltakra vonatkozóakat Marcali Város Önkormányzata, a (3) bekezdésben foglaltra vonatkozót Balatonszentgyörgy Község Önkormányzata vonatkozó rendeletei tartalmazzák. A (4) bekezdésében foglalt tanyagondnoki szolgáltatást az önkormányzat által fenntartott szolgálaton keresztül biztosítja.
11.Gyermekjóléti szolgálat

14. § (1) gyermekjóléti szolgálat szervezési, szolgáltatási és gondozási feladatokat lát el a védőnői szolgálattal együttműködve.

(2) A szolgálat feladatai:

a) a településen élő gyermekek szociális helyzetének folyamatos figyelemmel kísérése,

b) a gyermekek jogairól, a részükre biztosított támogatásokról való tájékoztatás,

c) a védelembe vett gyermek gondozási - nevelési tervének elkészítése,

d) a nevelési - oktatási intézmények gyermekvédelmi feladatai ellátásának segítése,

e) a rendelet végrehajtásának figyelemmel kísérése,

f) felkérésre környezettanulmány készítése, az örökbe fogadni szándékozók körülményeinek

vizsgálata.

(3) A gyermekjóléti szolgáltatás térítésmentes.

V.FEJEZET
Köztemetés

15. § . (1)A köztemetéssel összefüggő feladatokat az Szt. 48. §-ában foglaltak szerint kell ellátni.

(2) A köztemetést átruházott hatáskörben a polgármester rendeli el.

(3) A köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezett személy kérelmére a képviselő-testület a köztemetés költségeinek megtérítését méltányosságból

a) elengedheti, vagy

b) csökkentheti.

VI. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

16. § A rendelet 2015. év március hó 1. napján lép hatályba. Rendelkezéseit a határozattal jogerősen el nem bírált, települési támogatások tekintetében folyamatban levő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) A rendelet hatálybalépését követően benyújtott települési támogatás iránti kérelmek elbírálása során a 2015. február 28-ig megállapított önkormányzati segélyt és gyógyszertámogatást, azok összegét be kell számítani.

17. § (1) Hatályát veszti a szociális és gyermekvédelmi pénzbei, természetbeni és intézményi ellátások helyi szabályozásáról szóló 16/2013.(XII.30.) önkormányzati rendelet.

(2) Ez a rendelet a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló szerződés kihirdetéséről szóló 2004. évi XXX. törvénnyel összhangban az Európai Közösségek jogszabályaival összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.

Lap tetejére

1

Az önkormányzati rendeletet a Balatonszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (XI. 5.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte 2021. november 15. napjával.