Nagyberki község képviselő testületének 4/2017 (IV.20..) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 05. 01- 2024. 03. 18

Nagyberki község képviselő testületének 4/2017 (IV.20..) önkormányzati rendelete

2017.05.01.

Nagyberki Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya Nagyberki Község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötések (a továbbiakban: anyakönyvi esemény) kapcsán az e rendelet szerinti szolgáltatások igénybevevőire, valamint a Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal anyakönyvvezetőire terjed ki.

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) hivatali helyiség: az önkormányzat által biztosított, házasságkötés lebonyolítására alkalmas helyiség: Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal tanács- és házasságkötő termei - 7255 Nagyberki, Újváros u. 1. szám alatt.

b) hivatali munkaidő: a Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

c) hivatali munkaidőn kívüli idő: munkaszüneti napok kivételével: péntek 14.00 órától – 18.00 óráig, szombat 10.00 órától – 18.00 óráig.

II. Fejezet

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

3. § (1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését a rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő

bejelentkezéskor.

(2) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt.

(3) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az

engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszínen az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyvi alapiratok és a személyes adatok védelme biztosított. A külső helyszínen zajló anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.

(5) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelemhez csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának, üzemeltetőjének, azzal rendelkezni jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló nyilatkozatát, vagy a használatról szóló megállapodás másolatát.

Az anyakönyvi események díja

4. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításnak díja:

a) amennyiben legalább az egyik fél Nagyberki állandó lakóhellyel rendelkezik: bruttó 6.000 Ft, vagy

b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik Nagyberki állandó lakóhellyel: bruttó 12.000 Ft.

(3) Az anyakönyvi esemény – az igénylő döntése szerint igénybe vehető – többlet szolgáltatásainak díját a rendelet 2.melléklete tartalmazza.

(4) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:

a) a hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben közreműködő és az egyéb szolgáltatás nélkül lebonyolított anyakönyvi esemény, továbbá

b) a rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben

vagy lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény.

5. § Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:

a) amennyiben legalább az egyik fél Nagyberki állandó lakóhellyel rendelkezik: bruttó 10.000 Ft, vagy

b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik Nagyberki állandó lakóhellyel: bruttó 20.000 Ft.

6. § (1) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a szolgáltatási díjfizetési kötelezettséget az anyakönyvvezető által biztosított csekkel, vagy a Hivatal pénztárába történő befizetéssel kell teljesíteni.

(2) A szolgáltatási díjnak a befizetését a feladóvevény/befizetési szelvény bemutatásával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat legkésőbb az

anyakönyvi esemény létesítését megelőzően 15 nappal korábban kell teljesíteni.

(3) Amennyiben az anyakönyvi esemény az Önkormányzat hibájából meghiúsul, a kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.

Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

7. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 5 .000 Ft díjazás illeti meg.

(2) A hivatali munkaidőn és helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 10.000 Ft díjazás illeti meg.

(3) A jegyző – figyelemmel a hatályos jogszabályok rendelkezéseire – az anyakönyvvezető részére évente egy alkalommal, a feladat ellátására tekintettel nettó 30.000 Ft összegben munkaruha juttatást biztosít. A munkaruha juttatás kifizetése és elszámolása a ruházati költségtérítésre vonatkozó szabályok alapul vételével történik, azzal, hogy az összeg felhasználásáról az anyakönyvvezető számlával köteles elszámolni tárgyév december 15-ig. Az anyakönyvvezető a munkaruha juttatást az alábbi ruházat megvásárlására fordíthatja: cipő, kosztüm, szoknya, blúz, öltöny, ing, nyakkendő. A munkaruha kihordási ideje egy év.

III. Fejezet

Záró rendelkezések

8. § (1) A rendelet 2017. május 1-én lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.

(2) Hatályát veszti a Nagyberki Község Önkormányzata Képviselő-testületének a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés

szabályairól és díjairól szóló 16/2011.(XI.16.) Önkormányzati rendelete.

(3) Záradék: A rendelet kihirdetve: 2017. április 20.

1. melléklet a 4/2017. (IV. 20.) önkormányzati rendelethez

Kérelem

hivatali helyiségen kívüli / hivatali munkaidőn kívüli

házasságkötés létesítésének engedélyezéséhez

Alulírottak kérjük házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli / hivatali munkaidőn kívüli* engedélyezését.
Név:
….........................................................................................................................
Lakcím:
….........................................................................................................................
Kézbesítési cím:
….........................................................................................................................
Név:
….........................................................................................................................
Lakcím:
….........................................................................................................................
Kézbesítési cím:
….........................................................................................................................
Az esemény időpontja:
…......................................................................................................................
A hivatali helyiségen kívüli helyszín:
Nagyberki ,...................................................................közterület..............................házszám/hrsz.
A helyi rendeletben megállapított szolgáltatási díj / díjak befizetését vállaljuk.
A házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli lebonyolítása esetén tudomásul vesszük, hogy az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre, ha:

a) a tanúk- szükség esetén – tolmács vagy jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,

b) gondoskodunk a házasságkötés létesítésének méltó keretéről,

c) gondoskodunk az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe vissza utazásáról,

d) gondoskodunk az anyakönyvvezető őrizetében lévő anyakönyvi alapiratoknak a házasságkötés létesítésének helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe való biztonságos visszaszállításáról, valamint az anyakönyvi alapiratok helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.

e) a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tévő körülmény bekövetkezése esetén a házasság megkötésére alkalmas helyszínként……………………………………………………………………………….jelöljük meg.

Nagyberki, 20….................................................
…............................................................. ….....….............…..........................................
aláírás aláírás
Az engedély kibocsátását javaslom / nem javaslom. *
Hivatali időn kívüli engedélyezés / hivatali helyiségen kívüli engedélyezés esetén a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidőt / az önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű díjazást kérem. *
..............................................................
közreműködő anyakönyvvezető
* kívánt részt alá kell húzni

2. melléklet a 4/2017. (IV. 20.) önkormányzati rendelethez

A házasságkötésnél igénybe vehető többletszolgáltatások díjai:
1.) Zeneszolgáltatás (gépi zene) díjmentes
2) Anyakönyvi emléklap díjmentes
3.) Ünnepi szertartás szervezésének egyéb költségei díjmentes
4.) Gyertyagyújtás 2.000 Ft
5.) Pezsgős koccintás 1.500 Ft
A mellékletben megszabott díjak a mindenkor hatályos ÁFA-t tartalmazzák.