Nagyberki község képviselő testületének 4/2017 (IV.20..) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2017. 05. 01- 2024. 03. 18Nagyberki község képviselő testületének 4/2017 (IV.20..) önkormányzati rendelete
Nagyberki Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya Nagyberki Község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötések (a továbbiakban: anyakönyvi esemény) kapcsán az e rendelet szerinti szolgáltatások igénybevevőire, valamint a Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal anyakönyvvezetőire terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában:
a) hivatali helyiség: az önkormányzat által biztosított, házasságkötés lebonyolítására alkalmas helyiség: Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal tanács- és házasságkötő termei - 7255 Nagyberki, Újváros u. 1. szám alatt.
b) hivatali munkaidő: a Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
c) hivatali munkaidőn kívüli idő: munkaszüneti napok kivételével: péntek 14.00 órától – 18.00 óráig, szombat 10.00 órától – 18.00 óráig.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3. § (1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését a rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő
bejelentkezéskor.
(2) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt.
(3) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az
engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszínen az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyvi alapiratok és a személyes adatok védelme biztosított. A külső helyszínen zajló anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.
(5) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelemhez csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának, üzemeltetőjének, azzal rendelkezni jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló nyilatkozatát, vagy a használatról szóló megállapodás másolatát.
Az anyakönyvi események díja
4. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításnak díja:
a) amennyiben legalább az egyik fél Nagyberki állandó lakóhellyel rendelkezik: bruttó 6.000 Ft, vagy
b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik Nagyberki állandó lakóhellyel: bruttó 12.000 Ft.
(3) Az anyakönyvi esemény – az igénylő döntése szerint igénybe vehető – többlet szolgáltatásainak díját a rendelet 2.melléklete tartalmazza.
(4) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:
a) a hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben közreműködő és az egyéb szolgáltatás nélkül lebonyolított anyakönyvi esemény, továbbá
b) a rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben
vagy lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény.
5. § Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:
a) amennyiben legalább az egyik fél Nagyberki állandó lakóhellyel rendelkezik: bruttó 10.000 Ft, vagy
b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik Nagyberki állandó lakóhellyel: bruttó 20.000 Ft.
6. § (1) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a szolgáltatási díjfizetési kötelezettséget az anyakönyvvezető által biztosított csekkel, vagy a Hivatal pénztárába történő befizetéssel kell teljesíteni.
(2) A szolgáltatási díjnak a befizetését a feladóvevény/befizetési szelvény bemutatásával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat legkésőbb az
anyakönyvi esemény létesítését megelőzően 15 nappal korábban kell teljesíteni.
(3) Amennyiben az anyakönyvi esemény az Önkormányzat hibájából meghiúsul, a kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.
Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
7. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 5 .000 Ft díjazás illeti meg.
(2) A hivatali munkaidőn és helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 10.000 Ft díjazás illeti meg.
(3) A jegyző – figyelemmel a hatályos jogszabályok rendelkezéseire – az anyakönyvvezető részére évente egy alkalommal, a feladat ellátására tekintettel nettó 30.000 Ft összegben munkaruha juttatást biztosít. A munkaruha juttatás kifizetése és elszámolása a ruházati költségtérítésre vonatkozó szabályok alapul vételével történik, azzal, hogy az összeg felhasználásáról az anyakönyvvezető számlával köteles elszámolni tárgyév december 15-ig. Az anyakönyvvezető a munkaruha juttatást az alábbi ruházat megvásárlására fordíthatja: cipő, kosztüm, szoknya, blúz, öltöny, ing, nyakkendő. A munkaruha kihordási ideje egy év.
Záró rendelkezések
8. § (1) A rendelet 2017. május 1-én lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.
(2) Hatályát veszti a Nagyberki Község Önkormányzata Képviselő-testületének a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés
szabályairól és díjairól szóló 16/2011.(XI.16.) Önkormányzati rendelete.
(3) Záradék: A rendelet kihirdetve: 2017. április 20.
1. melléklet a 4/2017. (IV. 20.) önkormányzati rendelethez
hivatali helyiségen kívüli / hivatali munkaidőn kívüli
házasságkötés létesítésének engedélyezéséhez
a) a tanúk- szükség esetén – tolmács vagy jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,
b) gondoskodunk a házasságkötés létesítésének méltó keretéről,
c) gondoskodunk az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe vissza utazásáról,
d) gondoskodunk az anyakönyvvezető őrizetében lévő anyakönyvi alapiratoknak a házasságkötés létesítésének helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe való biztonságos visszaszállításáról, valamint az anyakönyvi alapiratok helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.
e) a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tévő körülmény bekövetkezése esetén a házasság megkötésére alkalmas helyszínként……………………………………………………………………………….jelöljük meg.
2. melléklet a 4/2017. (IV. 20.) önkormányzati rendelethez