Somogyjád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2014(II.25.) önkormányzati rendelete
Somogyjád Község Önkormányzata 2014. évi költségvetéséről
Hatályos: 2014. 08. 30- 2014. 11. 27Somogyjád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2014(II.25.) önkormányzati rendelete
Somogyjád Község Önkormányzata 2014. évi költségvetéséről
2014-08-30-tól 2014-11-27-ig
Somogyjád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében és 97. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
ELSŐ RÉSZ
I. Fejezet
Általános rendelkezések
1. Az önkormányzati rendelet hatálya
1. § (1) Somogyjád Község Önkormányzata 2014. évi költségvetéséről szóló rendelet (a továbbiakban: Rendelet) hatálya Somogyjád Község Önkormányzatára (a továbbiakban: Önkormányzat), Somogyjád Község Önkormányzatának Képviselő-testületére (továbbiakban: Képviselő-testület) és az Önkormányzat által irányított költségvetési szervre, a Somogyjádi Közös Önkormányzati Hivatalra (a továbbiakban: Közös Hivatal) terjed ki.
(2) E Rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó, e Rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.
2. Címrend
2. § (1) A Képviselő-testület a címrendet a (2)-(6) bekezdés szerint állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület és a Közös Hivatal külön-külön alkotnak 1-1 címet. Az alcímeken belüli előirányzat-csoportok a működés, felhalmozás. Ezek felsorolását e Rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő Képviselő-testület és Közös Hivatal a 3/A, 3/B mellékletek szerinti felsorolásban, külön- külön címet alkotnak.
(4) Az előirányzat-csoportok kiemelt előirányzatokra tagozódnak.
(5) A felhalmozási kiadások összessége együtt alkot címet
(6) Az alcímeken belüli jogcímcsoportok államigazgatási, kötelező és nem kötelező önkormányzati feladatokra vannak bontva. A jogcímcsoportokon belül az egyes feladatok soronként megjelöltek.
II. Fejezet
Részletes rendelkezések
1. A költségvetés bevételeinek és kiadásainak fő összege, a hiány mértéke
3. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat és a Közös Hivatal együttes 2014. évi költségvetését
a) 870.902[1] ezer Ft tárgyévi költségvetési bevétellel,
b) 1.003.775[2] ezer Ft tárgyévi költségvetési kiadással
c) 132.873 ezer Ft hiánnyal tervezi.
Ezen belül:
- a működési bevételeket 702.171[3] e Ft-ban
ebből:
1.1Működési saját bevételeket 64.900[4] e Ft-ban
1.2. Közhatalmi bevételeket 18.250[5] e Ft-ban
1.3. Önkormányzat működési támogatása 423.960[6] e Ft-ban
1.4. Véglegesen átvett pénzeszközök
államháztartáson kívülről 0 e Ft-ban
1.5. Támogatások államháztartáson belülről 135.311[7] e Ft-ban
1.6. a költségvetési hiány belső finanszírozását
szolgáló előző évi pénzmaradványt 7.176 e Ft-ban
1.7. intézményfinanszírozást 52.574[8] e Ft-ban
- a működési kiadásokat 636.747[9] e Ft-ban
ebből:
2.1. személyi juttatások kiadásait 121.182[10] e Ft-ban
2.2. a munkaadókat terhelő járulékokat és a
szociális hozzájárulási adót 26.572[11] e Ft-ban
2.3.dologi kiadásokat 130.055[12] e Ft-ban
2.4. az ellátottak pénzbeli juttatásait 34.869[13] e Ft-ban
2.5.egyéb működési kiadásokat 318.659[14] e Ft-ban
2.6. tartalékot 5.410[15] e Ft-ban
3. a felhalmozási bevételeket 301.604[16] e Ft-ban
ebből:
3.1 a költségvetési hiány belső finanszírozását
szolgáló előző évi pénzmaradványt 125.697 e Ft-ban
3.2. felhalmozási bevételek 0 e Ft-ban
3.3.felhalmozási célú pénzeszköz átvétel 4.200[17] e Ft-ban
3.4.Támogatásértékű felhalmozási bevétel 93.962[18] e Ft-ban
3.5. Rövid lejáratú hitelfelvétel összegét 77.745 e Ft-ban
4. a felhalmozási kiadásokat 314.454[19] e Ft-ban
ebből:
- beruházások összegét 107.379[20] e Ft-ban
- felújítások összegét 9.938 e Ft-ban
- tartalékot 114.351[21] e Ft-ban
- egyéb felhalmozási célú támogatás összegét 5.041[22] e Ft-ban
- rövid lejáratú hitel visszafizetés összegét 77.745 e Ft-ban
állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az 3. § (1) bekezdésben megállapított tárgyévi egyesített költségvetési bevételeket és kiadásokat a 2. melléklet alapján fogadja el. Az önkormányzat működési bevételét és kiadását a 2./A. melléklet, a felhalmozási bevételeit és kiadásait a 2/B.. melléklet alapján hagyja jóvá.
(3) A Képviselő-testület a költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló tervezett pénzmaradványt, -beleértve az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 73 §. (1) bekezdés a) pont ac) alpontja szerinti betét visszavonását felhalmozási célú igénybevételre tervezett tagolásban a 2., 2/A., 2/B. mellékletek alapján hagyja jóvá.
(4) A Képviselő-testület a költségvetési egyensúly megteremtése érdekében a 3. § (1) bekezdés c) pontja szerinti költségvetési hiány belső finanszírozását az előző évi pénzmaradványából tervezi.
(5) Az Önkormányzat olyan fejlesztési célt nem tervez, amelynek megvalósításához a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik szükségessé.
4. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat és a Közös Hivatal működési kiadási előirányzatait kiemelt előirányzatonként részletezve a 3. melléklet, valamint jogcímcsoportonkénti alábontását a 3/A., és a 3/B. melléklet alapján hagyja jóvá.
(2) A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetését kormányzati funkciókódonkénti bontásban a 3/A. számú melléklet alapján hagyja jóvá.
5. § A Képviselő-testület a felújítási címet a címrendről szóló 2. § (5) bekezdésében megjelölt bontásban a 4. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
6. § A Képviselő-testület az Önkormányzat felhalmozási kiadásai címet a címrendről szóló 2. § (6) bekezdésben megjelölt bontásban az 5. melléklet alapján hagyja jóvá.
2. Tartalékok
7. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2014. évi
a) tartalékát 119.761[23] e Ft-tal,
a 6. melléklet alapján hagyja jóvá.
(2) Az általános tartalék és a fejlesztési tartalék felhasználásáról a képviselő-testület az erre vonatkozó igény felmerülésekor egyedi határozatban dönt.
8. §. A Képviselő-testület az Önkormányzat és a Közös Hivatal éves létszám előirányzatát, valamint külön táblázatban a közfoglalkoztatottak éves létszám a 7. melléklet alapján hagyja jóvá.
9. §. A költségvetési évet követő 2 év várható előirányzatait - amelyet a Képviselő-testület a költségvetési év folyamatai és áthúzódó hatásai, valamint a gazdasági előrejelzések szerint állapított meg – a 8. melléklet tartalmazza.
3. Több éves kihatással járó feladatok
10. § A képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatot nem tervez.
4. Előirányzat-felhasználási ütemterv
11. § A Képviselő-testület a 2014. év várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről készített előirányzat-felhasználási ütemtervet havi bontásban a 10. melléklet alapján hagyja jóvá.
5. Közvetett támogatások
12. § Az Önkormányzat által adott közvetett támogatásokat a 11. melléklet tartalmazza.
13. § Az Önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásokat, szociális, rászorultsági jellegű ellátásokat e rendelet 12. melléklete tartalmazza.
14. § A Képviselő-testület a lakossági és közösségi szolgáltatások támogatásáról, - amelyeket nem az Önkormányzat költségvetési szervei útján végeztet – a 13. mellékletben foglaltaknak megfelelően döntött.
15. § (1) Az Önkormányzat költségvetési mérlegét e rendelet 14. melléklete tartalmazza.
16. § A Képviselő-testület az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit, kiadásait, valamint az Önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat a 15. melléklet szerint hagyja jóvá.
6. A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések, a hitelműveletekkel kapcsolatos hatáskörök
17. § (1) Az önkormányzat 2014. évben hitelfelvételt irányoz elő.
7. A bevételi többlet kezelése
18. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület államilag garantált értékpapír vásárlással, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.
(2) A gazdálkodás során az év közben létrejött hozambevétel és megtakarítás összegét a Képviselő-testület tőkegarantált értékpapír vásárlással, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.
(3) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 150.000 e Ft-ig a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
(4) A (2) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 150.000 e Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
(5) Az (1) és (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a Képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
(6) A Közös hivatal a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételét - a Képviselő-testület egyidejű tájékoztatásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű egyidejű előirányzat-módosítás után – többletfeladatai ellátására használhatja fel.
A Képviselő-testület ezt az előirányzat- módosítási jogosultságot indokolt esetben az érintett költségvetési szerv értesítése mellett magához vonhatja.
8. A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
19. § A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.
20. § (1) A Közös Hivatal éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.
(2) A Közös Hivatal éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, illetve kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.
(3) A Közös Hivatalnál tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.
(4) A Közös Hivatal számadási kötelezettséggel tartozik a részére juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.
(5) A Közös Hivatal kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthat be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladatellátása költségvetési többlettámogatást igényel.
(6) Az Önkormányzat a Közös Hivatal éven túli fejlesztési kötelezettségét csak a Képviselő-testület jóváhagyásával vállalhat.
(7) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert és a Közös Hivatal vezetőjét arra, hogy amennyiben a rendelkezésre álló személyi kiadás és szociális hozzájárulási adó előirányzatok összege erre fedezetet biztosít, megbízási szerződéses jogviszony keretében láttassa el azokat a többbletfeladatokat, amelyeket az önkormányzat, vagy a Közös Hivatal, köztisztviselői, az Önkormányzat munkavállalói kinevezésükben, illetőleg munkaszerződésükben rögzített munkaidejük terhére - az alapfeladatok ellátásának sérelme nélkül - ellátni nem tudnak.
21. § (1) Ha az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A Képviselő-testület a (1) bekezdés alapján - az első negyedév kivételével – negyedévenként, döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
9. A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai
22. § (1) Az Önkormányzat a költségvetését, valamint a Közös Hivatal előirányzatát a rendeletének módosításával megváltoztathatja. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
23. § Az Önkormányzat és a Közös Hivatal bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
24. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról (a továbbiakban: SZMSZ) szóló 5/2011. (IV. 29.) számú önkormányzati rendelet 1. mellékletében szereplő átruházott hatáskörökön túl a jóváhagyott kiadásai előirányzatok közötti és a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogát fenn tartja.
(2) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a későbbi években - a Képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb többletkiadással nem járhatnak.
(3) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról az érdekeltek negyedévente, a negyedévet követő első Képviselő-testületi ülésen kötelesek beszámolni. A költségvetési rendelet módosítására a polgármester ezzel egyidejűleg javaslatot tesz.
25.§ (1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a testület dönt a polgármester előterjesztésére a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok felosztásáról és a Közös Hivatal saját hatáskörben kezdeményezett rendelet módosításáról a képviselő testület a 24. §.-ban foglalt módon dönt.
26. § A Közös Hivatal költségvetési támogatását a Képviselő-testület „kiskincstári” rendszerben biztosítja.
10. Támogatási szerződés
27. § A Képviselő-testület az egyéb szervezeteknek nyújtott támogatásokat a támogatási szerződésekben meghatározottak szerint, a polgármesterrel egyeztetett módon és ütemben bocsátja rendelkezésükre.
28. § (1) Az Önkormányzat által nyújtott, nem normatív, céljellegű, fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatokat a helyben szokásos módon, illetve az elektronikus információszabadságról szóló 2005. évi XC. törvénynek megfelelően közzé kell tenni legkésőbb a döntés meghozatalát követő 60-ik napig, minden 200 e Ft-ot meghaladó támogatás esetén.
(2) Nem kell közzétenni a támogatást akkor, ha a támogatott kérelmét visszavonja, vagy lemond a támogatásról.
29.§ A támogatott a kapott támogatásról a támogatás felhasználását követően, legkésőbb 2013. január 15-ig köteles elszámolni.
30. § A nettó 5 millió Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.
31. § A Környezetvédelmi Alap bevételeit a környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. számú törvény 21/B. § (1)-(3) bekezdésében meghatározottak alapján kell felhasználni.
32. § (1) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester az Önkormányzat költségvetése körében átmeneti – Áht. rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
33. § (1) A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet terjeszt a Képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek az Önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.
(2) Az Önkormányzat költségvetés teljesítése jelentős veszélyeztetésének minősül különösen: - ha a helyi adóbevételek a féléves beszámolóig időarányosan nem realizálódnak.
34. § (1) Az átcsoportosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére kivéve az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 36. §. (2) bekezdésében foglalt eseteket.
(2) Felhalmozási célú előirányzatát kizárólag az előző évi pénzmaradványa terhére változtathatja meg.
(3 A Közös Hivatal saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról a jegyző előkészítésében a polgármester a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja. A Képviselő-testület negyedévente, de legkésőbb a Közös Hivatal számára az éves beszámoló irányító szervhez történő megküldésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja ennek megfelelően a költségvetési rendeletét.
11. Létszám és bérgazdálkodás
35. § (1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva az intézmény részére engedélyezett létszám (álláshely) keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.
(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.
(3) A Közös Hivatal csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.
(4) A Közös Hivatalnál keletkezett bérmaradványból jutalom kifizetésére – kivéve a többletbevételből történő kifizetést – csak abban az esetben kerülhet sor, ha valamennyi jogszabály szerinti fizetési kötelezettségét teljesíti.
(5) A Közös Hivatalnál túlóra, helyettesítési díj elszámolására, kifizetésére átalány alkalmazásával nem kerülhet sor.
36. §. A Képviselő-testület a közalkalmazotti illetmények megállapításánál csak a törvény által kötelezően előírt, illetve a testület által engedélyezett átsorolások, illetve kedvezmények többletköltségeire biztosít önkormányzati támogatást.
12. Szolgáltatási szerződés
37. §. Az Önkormányzat által felügyelt költségvetési szervekben szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételének szabályai:
- Az Önkormányzat által felügyelt Közös Hivatalnál, szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében külső személy vagy szervezet az e §-ban meghatározott feltételekkel vehető igénybe.
- A szolgáltatási szerződést írásban kell megkötni.
- A szerződéskötés feltétele, hogy
a.) a költségvetési szerv az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy
b.) eseti, nem rendszeres jellegű feladat ellátása szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátásához megfelelő szakértelemmel rendelkező személy átmenetileg nem áll rendelkezésre.
- Jogszabályban vagy a Közös Hivatal SZMSZ-ben meghatározott vezetői feladat ellátására szolgáltatási szerződés nem köthető.
- A feladat ellátásának – a fenntartóval egyeztetett - részletes feltételeit, az ellátható feladatokat a költségvetési szerv SZMSZ-ben határozza meg.
- A szerződésnek tartalmaznia kell különösen:
a.) az ellátandó feladatot,
b.) a díjazás mértékét,
c.) részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdésben írt feltétel mely körülményre tekintettel áll fenn,
d.) a szerződés időtartamát,
e.) szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köteles(ek) a feladat ellátására, valamint,
f.) a teljesítés igazolására felhatalmazott személy megnevezését
13. Közös Hivatal pénzmaradványa
38. § (1) Az Önkormányzat Közös Hivatal pénzmaradványát a Képviselő-testület hagyja jóvá.
(2) A Képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a Közös Hivatalaz megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen, amikor az Önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.
14. A Képviselő-testület elrendeli:
39.§ (1) A központi szerveknél és egyéb helyeken fellelhető pályázatokon való részvételt. Saját forrás vállalása esetén a polgármester egyeztetést ír elő. Minden olyan pályázatnál, ahol önkormányzati saját forrást kell biztosítani (legyen az intézményi pályázat is), 500 ezer Ft-ig kötelezettséget vállalhat, 501 ezer Ft-tól pedig a Képviselő-testület.
(2) A Somogyádi Mikrotérségi Mesevár Óvoda és a Somogyjádi Alapszolgáltatási Központ és „Együtt Könnyebb Időskorúak Otthona intézményvezetői az ellátotti átlaglétszám változásáról, illetve az ellátotti átlaglétszámot is kötelesek június 30-ig és augusztus 31-ig a polgármester tájékoztatásaként írásban leadni. (Az állami támogatások visszafizetése, esetlegesen leigénylési kötelezettségekkel való számítás miatt.)
(3) Elrendeli, hogy a helyi bevételeket (adó) legalább negyedévenként át kell utalni a költségvetési elszámolási számlára a folyamatos észszerű gazdálkodás érdekében. Adó-végrehajtási, ellenőrzésekről, feltárásokról negyedévente írásos értékelés szükséges.
(4) Elrendeli, hogy folytatni kell a feladatellátás racionálisabb megszervezése érdekében tett intézkedéseket, lehetséges létszám leépítéseket.
40.§. Elrendeli, hogy a költségvetésben szereplő és a rendeletben külön nem szabályozott kiadási tételek felhasználására vonatkozóan a felhasználás rendjét és ütemét a polgármester határozza meg.
15. Önkormányzati biztos kirendelése
41. §. (1) Ha a Közös Hivatal 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy egyébként a 150 millió Ft-ot, s e tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor a Képviselő-testület a Közös hivatalhoz az Áht. 71.§ (2) és (3) bekezdésében foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.
(2) A tartozásállomány folyamatos figyelemmel kíséréséért a Közös Hivatal vezetője a felelős.
(3) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) számú bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a Képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.
(4) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja
a) az Önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,
b) az Önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,
c) a költségvetési szerv vezetője.
(5) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.
42.§. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy vis maior esemény bekövetkeztekor a káreseményt az Önkormányzat nevében a megyei területfejlesztési tanácsnak és a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság felé bejelentse.
MÁSODIK RÉSZ
II. Fejezet
Záró rendelkezések
43. § (1) A Képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
(2) A költségvetés gazdálkodás biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester, a törvényességért és a pénzügyi szabályosságért a jegyző felel.
(3) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a 2014. évi költségvetésben előírt bevételek beszedésére, kiadások teljesítésére.
(4) A Közös Hivazal költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért az alapító okiratban előírt tevékenységek ellátásáért, a szakmai hatékonyság és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítésért a gazdálkodási lehetőségek és a kötelezettségek összhangjáért, az intézményi számviteli rendért, a belső ellenőrzés megszervezéséért a költségvetési szervvezetője a felelős.
44. §. Jelen rendeletben nem szabályozott kérdésekben az ide vonatkozó törvények és rendeletek az irányadók.
45. §. Jelen rendelet 2014. február 25-én lép hatályba.
Somogyjád, 2014. február 20.
Lőrinczné Kiss Ilona | Pirkhofferné Szarka Ilona |
polgármester | címzetes főjegyző, jegyző |
Kihirdetési záradék:
A rendelet kihirdetve.
Somogyjád, 2014. február 21.
Pirkhofferné Szarka Ilona |
címzetes főjegyző, jegyző |
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 1/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete
Módosította Somogyjád Község Önkormányzata 9/2014. (IV.17.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 13/2014. (VIII.29.) számú önkormányzati rendelete, valamint Somogyjád Község Önkormányzata 20/2014. (XI.27.) számú önkormányzati rendelete