Szulok Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2020.(II.27.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Hatályos: 2020. 02. 28- 2021. 05. 26Szulok Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2020.(II.27.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Szulok Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdés bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak szerveire (polgármester, bizottsága) és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.
(2) A Képviselő-testület költségvetésében kötelező feladatai mellett önként vállalt feladatként strandfürdő és kempingszolgáltatást lát el, államigazgatási feladatra bevételt és kiadást nem állapít meg.
I.
A költségvetés bevételeinek és kiadásainak
fő összege, a hiány mértéke
2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2020. évi költségvetését
74.368.826,- Ft tárgyévi költségvetési bevétellel, és
74.368.826,- Ft tárgyévi költségvetési kiadással
állapítja meg.
Ezen belül:
- a működési célú bevételt 55.601.276,- Ft-ban
ebből:
- finanszírozási célú pénzügyi műveleteket 0Ft-ban
- előző évi pénzmaradványt 993.596,- Ft-ban
- vállalkozási maradványt 0Ft-ban
- a működési célú kiadásokat 55.601.276,- Ft-ban
ebből:
- a személyi juttatások kiadásait 20.928.000,-Ft-ban
- a munkaadókat terhelő járulékokat és a 0Ft-ban
- szociális hozzájárulási adót 3.178.200,- Ft-ban
- a dologi kiadásokat 17.565.000,- Ft-ban
- az ellátottak pénzbeli juttatásait 4.615.000,- Ft-ban
- egyéb működési célú kiadásokat 8.257.000,- Ft-ban
- az általános tartalékot 100.489,- Ft-ban
- a céltartalékot0Ft-ban
-
- a felhalmozási célú bevételt 18.767.550,-Ft-ban
-
- finanszírozási célú pénzügyi műveleteket 0 .-Ft-ban
- előző évi pénzmaradványt 13.433.260,-Ft-ban
- vállalkozási maradványt 0Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 18.767.550,- Ft-ban
-
- intézményi beruházások összegét 0,- Ft-ban
- felújítások összegét 17.767.550.Ft-ban
- gépek, berendezések vásárlásának összegét 1.000.000,- Ft-ban
- lakástámogatás összegét 0Ft-ban
- lakásépítés összegét 0Ft-ban
- egyéb felhalmozási kiadások összegét 0- Ft-ban
állapítja meg.
(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradványt, vállalkozási maradványt – beleértve az Áht. 73. § (1) bekezdés a) pont ac) alpontja szerinti betét visszavonását - működési, illetve felhalmozási célú igénybevétel szerinti tagolásban a 1. melléklet alapján hagyja jóvá.
(3) A képviselő-testület a (2) bekezdésen kívüli költségvetési hiányt az Mötv 111. § (4) bekezdése alapján nem tervez.
Az önkormányzat bevételei és kiadásai
3. § (1) A helyi önkormányzat költségvetési bevételeit – kivéve az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit - e rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(2) A helyi önkormányzat költségvetési kiadásait e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(3) A helyi önkormányzat nevében végzett beruházások kiadásait beruházásonként e rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(4) A helyi önkormányzat a 2020. évre tervezett felújítások kiadásait felújításonként e rendelet 5. sz. melléklete tartalmazza.
(5) A helyi önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásokat, szociális, rászorultsági jellegű ellátásokat e rendelet 6. melléklete tartalmazza.
(6) A Képviselő-testület európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programokat, projekteket a 7. sz. melléklet tartalmazza.
(7) A képviselő-testület önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervet nem tart fenn.
(8) A képviselő-testület önállóan működő költségvetési szervet nem tart fenn.
(9) A képviselő-testület az önkormányzati dolgozók létszámát 4 főben, a közfoglalkoztatottak létszámát az Önkormányzatnál 6 főben határozza meg. A fizetési számlához kapcsolódóan törvény alapján a foglalkoztatotti jogviszonyban: közalkalmazott, Munka törvénykönyve alapján foglalkoztatott állandó dolgozó, főállású polgármester részére havonta adható bankszámla-hozzájárulás mértéke 2020. évben 1.000,- Ft.
(10) Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (továbbiakban: Stabilitási tv.) 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletet a Képviselő-testület nem tervez.
(11) Az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól a 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott saját bevételek és a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeket a képviselő-testület nem tervez.
(12) Az önkormányzat költségvetési mérlegét e rendelet 8. melléklete tartalmazza.
A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések, a hitelműveletekkel kapcsolatos hatáskörök
4. § A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a számlavezető bankkal az esetleges átmeneti likviditási nehézségek áthidalására éven belül lejáró hitel felvételére.
A bevételi többlet kezelése
5. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 500.000 Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
Általános és céltartalék
6. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat céltartalékot nem különít el
(2) A képviselő-testület 2020. évre általános tartalékként 100.489,- Ft-ot különít el.
Több éves kihatással járó feladatok
7. §
1. A képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatokat nem tervez.
2. Az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól a 353/2011(XII.30.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott saját bevételek és a Stabilitási tv . 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségek arányát e rendelet 9. melléklete tartalmazza.
Előirányzat-felhasználási ütemterv
8. § A 2020. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 10. melléklet tartalmazza.
Közvetett támogatások
9. § Az Önkormányzat a helyi iparűzési adórendelete szerint adómentességet biztosít a háziorvos részére.
II.
A 2020. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
10. § (1) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2014. (XII.15.) önkormányzati rendeletben átruházott hatáskörökön túl a jóváhagyott kiadási, bevételi előirányzatok közötti és a céltartalék terhére történő átcsoportosítás jogát nem ruházza át
(2) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a későbbi években a képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb többletkiadással nem járhatnak.
(3) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról az érdekeltek negyedévente, a negyedévet követő első képviselő-testületi ülésen kötelesek beszámolni. A költségvetési rendelet módosítására a polgármester ezzel egyidejűleg javaslatot tesz.
(4) A képviselő-testület a polgármester által kezdeményezett rendelet-módosításáról a 15. § (2) bekezdésben foglalt módon dönt.
11. § (1) A Közös Hivatal éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a jegyző, mint a költségvetési szerv vezetője a felelős.
(2) A Közös Hivatal éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, illetve kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.
(3) A Közös Hivatal tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.
(4) A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.
(5) A Közös Hivatal kizárólag a képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthat be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.
(6) A Közös Hivatal éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhat.
12. §
.
A Közös Hivatal pénzmaradványát a fenntartó képviselő-testületek hagyják jóvá.
13. § (1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a Homokszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal.
(2) A helyi nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve - a helyi nemzetiségi önkormányzattal történő megállapodás alapján - a költségvetési szervként működő Közös Önkormányzati Hivatal.
14. § (1) Ha a helyi önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A képviselő-testület a (1) bekezdés alapján - az első negyedév kivételével – negyedévenként, döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai
15. § (1) A helyi önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási és bevételi előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2)-(6) bekezdésekben foglalt kivétellel a képviselő-testület dönt.
(2) A Közös Hivatal a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzatait saját hatáskörben módosíthatja, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthat végre a (3) – (6) bekezdésben foglalt szabályok betartása mellett.
(3) Az átcsoportosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére kivéve az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 36. §. (2) bekezdésében foglalt eseteket.
(4) A költségvetési szerv a gazdálkodási év során elért többletbevételeit 500.000,- Ft értékhatárig saját hatáskörben felhasználhatja.
(5) Az értékhatárt meghaladó többletbevételek felhasználásról – a jegyző által benyújtott kérelem alapján – a Képviselő-testületek döntenek.
(6) A jegyző a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításokat, valamint a többletbevételek felhasználáshoz kapcsolódó módosításokat köteles az irányító szervnek beterjeszteni, melyről a polgármester a képviselő-testületet 30 napon belül tájékoztatja.
Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások
16. § (1) A költségvetési szerv által jutalmazásra tervezett előirányzat (prémium címén teljesítményösztönzésre, személyi ösztönzésre) az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 1 %-a.
(2) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.
(3) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.
(4) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.
Támogatási szerződés
17. § (1) A támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.
(2) A támogatási szerződést a 6/2011. (VII.15.) számú önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint kell megkötni
(3) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő, illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 2 évig nem ítélhető meg.
18. § A nettó 2 millió Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.
19. § A költségvetési szerv költségvetési támogatását a képviselő-testület a költségvetési szervek pénzellátási rendje szerint biztosítja. Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően, illetve negyedévente egyenlő részletekben kerülnek kiutalásra.
20. § A Környezetvédelmi Alap bevételeit a tartós környezetkárosodások kármentesítésére kell felhasználni.
Önkormányzati biztos kirendelése
21. § (1) Ha a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv harminc napon túli elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, a képviselő-testület a költségvetési szervhez – az Áht. 71. § (2) és (3) bekezdésben foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.
(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.
(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja
- a) az önkormányzat képviselő-testületének pénzügyi bizottsága,
- b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,
- c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,
- d) a költségvetési szerv vezetője.
(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.
Záró és egyéb rendelkezések
22. § (1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet
Pénzmaradvány
2. melléklet
A helyi önkormányzat bevételei
3. melléklet
A helyi önkormányzat kiadásai
4. melléklet
A helyi önkormányzat nevében végzett beruházások kiadásai beruházásonként
5. melléklet
A helyi önkormányzat nevében végzett felújítások kiadásai felújításonként
6. melléklet
Lakosságnak juttatott támogatások
7. melléklet
EU támogatással megvalósuló programok, projektek kiadásai
8. melléklet
Az önkormányzat költségvetési mérlege
9. melléklet
Adósságot keletkeztető ügyletek
10. melléklet
Előirányzat felhasználási ütemterv