Szulok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XII. 13.) önkormányzati rendelete
Szulok Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2014.(XII.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 12. 14- 2025. 12. 15Szulok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XII. 13.) önkormányzati rendelete
Szulok Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2014.(XII.15.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] ] Szulok Község Önkormányzat Képviselő-testülete működésének részletes szabályainak, helyi közügyek intézésének, a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásának, illetve a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának szervezeti és működési kereteinek az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése céljából,
[2] Szulok Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Szulok Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2014.(XII.15.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A Szulok Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2014.(XII.15.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„15/A. A képviselő-testület döntései
22/A. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) önkormányzati képviselő;
b) a polgármester, alpolgármester;
c) a jegyző;
d) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetének vezetője
e) a nemzetiségi önkormányzat testülete;
f) önkormányzati intézmény vezetője.
(2) A rendeletalkotásra vonatkozó kezdeményezést a polgármesternél vagy a képviselő-testületnél írásban lehet előterjeszteni.
(3) Az indítvány tárgyában a jegyző a törvényességi szempontok és a szakmai megvalósíthatóság figyelembe vételével, előzetesen állást foglal.
(4) A kezdeményezésről a polgármester a soron következő testületi ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
(5) A képviselő-testület:
a) állást foglal a rendeletalkotás szükségességéről;
b) meghatározza a rendelet-tervezet elkészítésének főbb elveit, menetét, az egyeztetés rendjét;
c) szakértőket kérhet fel az előkészítésben való részvételre.
22/B. § (1) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti elő. A rendelet-tervezet elkészítésére legalább 15 napos határidőt kell biztosítani.
(2) A tervezetet a jegyző véleményével együtt, megvitatás céljából a képviselő-testület elé kell terjeszteni. Erre az ülésre szükség szerint más külső szakembert is meg lehet hívni.
(3) A rendelet végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.
22/C. § (1) A Képviselő-testület határozata:
a) normatív határozat;
b) egyedi határozat.
(2) A határozat:
a) egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből,
b) a végrehajtásért felelős személy, szerv megnevezéséből,
c) a határidő megjelöléséből áll.
(3) A lejárt határidejű, de végre nem hajtott határozatok esetében a polgármester javaslatot tesz a határozat hatályon kívül helyezésére vagy módosítására, vagy a végrehajtási határidő módosítására.”
3. § A Szulok Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2014.(XII.15.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A rendeleteket a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszközök közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019.(III.13.) IM rendeletben foglaltak szerint kell megjelölni.”
4. § A Szulok Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2014.(XII.15.) önkormányzati rendelet 34. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A képviselő a képviselő-testület ülésén írásban vagy szóban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát.”
5. § A Szulok Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2014.(XII.15.) önkormányzati rendelet 37. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„37. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a Közös Önkormányzati Hivatal felsőfokú végzettséggel rendelkező köztisztviselője látja el maximum 3 hónap időtartamra.”
6. § Ez a rendelet 2025. december 14-én lép hatályba.