Kaposkeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2014 (X.20.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2011. (IV.19.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2014. 10. 20- 2014. 10. 20Kaposkeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2014 (X.20.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2011. (IV.19.) önkormányzati rendelet módosításáról
2014-10-20-tól 2014-10-21-ig
Kaposkeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53,. §. (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§
A Kaposkeresztúr Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2011. (IV.19.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Ör.) 9. §. (1), (2) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„9. §
- Az alakuló ülést, a választást követő 15 napon belül a polgármester hívja össze és vezeti az ülést.
- Az alakuló ülésen a helyi választási bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testület tagjainak megválasztásának eredményét.
(5) Az alakuló ülés kötelező napirendi pontja:
- képviselők és polgármester eskütétele,
- bizottsági tagok megválasztása,
- polgármesteri program ismertetése,
- polgármester juttatásainak megállapítása,
- polgármester javaslatára alpolgármester választása és juttatásainak megállapítása,
- Szervezeti és Működési Szabályzat (továbbiakban: SZMSZ) felülvizsgálata. „
2. §.
Az Ör. 11. §. (6) bekezdése az alábbi h) ponttal egészül ki:
„ (6) A képviselő-testületi ülésre meg kell hívni:)
- a nemzetiségi önkormányzat elnökét.
3. §.
Az Ör. 12. §. (3) bekezdése az alábbi e) ponttal egészül ki:
„(3)A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi
pontjához kapcsolódóan:)
e) a nemzetiségi önkormányzat elnökét.
4. §.
Az Ör. 28. §. (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„28. §. (3) Az ügyrendi és jogi bizottság feladatai:
a szavazatszámlálási feladatok ellátása az alpolgármester titkos választása során,
a polgármester juttatásának törvény alapján történő rögzítése,
a képviselők, a polgármester összeférhetetlensége és méltatlansága esetén az eljárás lefolytatása,
vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos feladatok ellátása,”
5. §.
Az Ör. 30. §. (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„30. §. (1) A képviselő-testület saját tagjai közül - a polgármester javaslatára, titkos szavazással a képviselő-testület megbízatásának időtartamára - a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítésére 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. „
6. §.
Az Ör. az alábbi VI/A. fejezettel és 35/A,. §-al egészül ki:
VI. fejezet
Nemzetiségi önkormányzat
35/a. §
(1) A települési önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat működéséhez való hozzájárulást külön megállapodás alapján az éves költségvetésében rögzíti.
(2) A települési önkormányzat A nemzetiségek jogairól szóló törvény 80. §-a alapján külön megállapodásban rögzíti a nemzetiségi önkormányzat részére a működésükhöz szükséges feltételeket.
(3) A felek a megállapodást a nemzetiségi önkormányzat alakuló ülését követő 30 napon belül elfogadják és minden év január 31-ig módosíthatják.
(4) A települési önkormányzat a nemzetiséggel kapcsolatos egyeztetésekre a 6. függelékében meghatározott személyt jelöli ki kapcsolattartásra.”
7. §.
(1) E rendelet 2014. október 20-án 13.óra 30 perkor lép hatályba.
(2) A rendelet a kihirdetését követő napon hatályát veszti.
(3)Az Ör. 1. és 3. mellékletei helyébe ezen rendelet mellékletei lépnek.
(4)A rendelet függelékeinek folyamatos vezetéséről, naprakész állapotban tartásáról a jegyző gondoskodik.
Budánné Simonfalvi Katalin Patakiné Kercsó Szilvia
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve:
Kaposkeresztúr, 2014. október 22-én 13. óra 25 perckor.
Patakiné Kercsó Szilvia
jegyző
1.melléklet a 8/2014.(X.20.) önkormányzati rendelettel módosított 6/2011.(IV.19.) önkormányzati rendelethez
Az önkormányzat által ellátandó alapfeladatokról, szakfeladat szerinti rendben az Mötv. 13. §-ában felsorolt feladatok alapján
1 | Kományzati funkciók és Szakfeladatok |
2 | 011130 - 841126 Önkormányzatok és önk. Hivatalok jogalkotó és ált. ig.tev |
3 | 013320-960302 - Köztemető fenntartás és működtetés |
4 | 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcs. Feladatok |
5 | 041231- 890441- Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
6 | 041233- 890442-Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
7 | 041232 - Start munkaprogram téli közfoglalkoztatás |
8 | 041237 -Közfoglalkoztatási Mintaprogramok |
9 | 045125 - út, autópálya építése |
10 | 045160 - 522001 - Közutak, hidak üzemeltetése, fenntartása |
11 | 061220- Lakóépület építése |
12 | 063020 Víztermelés- kezelés, ellátás |
13 | 064010 - 841402 Közvilágítás |
14 | 066020- 841403 Város-községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
15 | 072111 - 862101 - Háziorvosi alapellátás |
16 | 074011 Foglalkoztatás-egészségügyi alapellátás |
17 | 081030- 931102 - Sportlétesítmények működtetése |
18 | 081045- 931301 Szabadidősport, rekreációs sporttevékenység támogatása |
19 | 082044-910123 - Könyvtári szolgáltatás |
20 | 082091 Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
21 | 082092- 910502 - Közművelődés, hagyományos közösségi, kulturális értékek gondozása |
22 | 084031- 890301 - Civil szervezetek működési támogatása |
23 | 084070 A fitalok táradalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolg. Fejl.működt. |
24 | 091140- 851011-5 - Óvodai nevelés, ellátás, működtetési feladatok |
25 | 091120 -Köznmvelési int. 5-8 évf. tanulók nev. Okt. összefüggő működtetési fel. |
26 | 091220- 852011 Köznevelési intézmény 1-4. évf.tanulók nevelésével, okt. fel. |
27 | 101150- 882116 - Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások |
28 | 101150- 882202 - Betegséggel kapcsolatos pénzbeni ellátások, támogatások |
29 | 103010- 882123 - Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátásai |
30 | 104042- 889201-5 Gyermekjóléti szolgáltatások |
31 | 104051- 882117 - Gyermekvédelmi pénzbeni és természetbeni ellátások |
32 | 104051- 882119 - Gyermekvédelmi pénzbeni és természetbeni ellátások |
33 | 105010- 882111 -Munkanélküli aktív korúak ellátásai |
34 | 106020- 882113 - Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
35 | 107055- 889928- Falugondnoki ellátás |
36 | 107060- 882122 - Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások |
37 | 107060- 882129 - Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások |
38 | 107060- 882203 - Egyéb szociális pénzbeni és természetbeni ellátások |
3. melléklet a 8/2014. (X.20 önkormányzati rendelettel módosított 6/2011.(IV.19.) önkormányzati rendelethez
Ügyrendi és jogi bizottság feladatai
I. Feladatok meghatározása
Az ügyrendi bizottság az alábbi feladatokat látja el:
1.szavazatszámlálással kapcsolatos feladatok lebonyolítása az alpolgármester választásakor,
2.a polgármester juttatásának törvényi szinten történő rögzítése
3.a képviselők és a polgármester összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárással kapcsolatos feladatok ellátása,
4. a képviselők, polgármester és hozzátartozójuk vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos feladatok ellátása,
II. Feladatok részletezése
1.A szavazatszámlálással kapcsolatban ellátja:
a)alpolgármester választás lebonyolítását,
b) szavazatszámlálás előkészítését, eredmény megállapítását, kihírdetését
2. A polgármester juttatásainak törvényi szinten történő rögzítése- döntési jogkör nincs
3. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatban ellátja:
a) Vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, azonosítókkal való ellátását
b) Vagyonnyilatkozatok határidőben történő beadására felhívás megtétele,
c) Vagyonnyilatkozatok kiosztását,
d) Vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás lefolytatását, amennyiben azt bárki kezdeményezi, és erről tájékoztatni a képviselőtestületet,
e) Kezdeményezni a képviselőtestületnek – a polgármester útján - a vagyonnyilatkozat-tételi határidő elmulasztása esetén a képviselői juttatások megvonását
f) A vagyonnyilatkozati azonosítók nyilvántartását.
g) A képviselők és polgármester vagyonnyilatkozatába történő betekintést biztosítja, amelyhez legalább a bizottsági elnök jelenléte szüksége.
h)A vagyonnyilatkozatok nyilvántartását a Batéi Közös Önkormányzati Hivatal épületében lévő páncélszekrényben biztosítja.
4. Összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárással kapcsolatban:
a) A képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárásával kapcsolatban a vizsgálat lefolytatását.
b) Az összeférhetetlenségi és méltatlansági vizsgálat lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület elé terjesztés döntésre.
c) A polgármester M.ötv-ben foglalt összeférhetetlenség és méltatlanság fennállása esetén indítványt tesz a testület elé az összeférhetetlenség kivizsgálására