Háromfa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2017 (X.9.)
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény engedélyezésének szabályairól, valamint a házasságkötésért és családi eseményért fizetendő díjak mértékéről szóló 8/2017.(VII.3.) önkormányzati rendelete módosítására
Hatályos: 2017. 10. 10- 2021. 03. 21Háromfa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2017 (X.9.)
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény engedélyezésének szabályairól, valamint a házasságkötésért és családi eseményért fizetendő díjak mértékéről szóló 8/2017.(VII.3.) önkormányzati rendelete módosítására
2017-10-10-tól 2021-03-22-ig
Háromfa Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. §. (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény ( továbbiakban: At.) 96. §. a.)-b) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. §. (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény engedélyezésének szabályairól, valamint a házasságkötésért és családi eseményért fizetendő díjak mértékéről szóló 8/2017.(VII.3.) önkormányzati rendelet ( továbbiakban: Ör) módosítására a következőket rendeli el:
1.§.
Az Ör 4.§. helyébe a következő rendelkezés lép:
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény engedélyezésének szabályai
4.§.
(1) Házasságkötést és családi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton és vasárnap is lehet. A közeli haláleseti állapotot kivéve munkaszüneti napokon házasságot kötni nem lehet.
(2) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény megrendezését az anyakönyvvezető térítési díj ellenében vállalhatja.
(3) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő közreműködését a település jegyzőjétől írásban, a kérelem indokolásával kell kérni.
(4) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés és családi esemény engedélyezésére irányuló kérelmet írásban, az esemény bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani az anyakönyvvezető útján a település jegyzőjéhez, e rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon. A kérelemről a jegyző esetenként, az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt. A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a választott helyszínen szemlét tart, melyről feljegyzést készít, és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.
(5) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés és családi esemény engedélyezése során figyelembe kell venni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett házasságkötést és családi eseményt. Azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívül tervezett esemény nem veszélyeztetheti.
(6) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt. A kérelmet írásban, az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani e rendelet 2. melléklete szerinti formanyomtatványon.
2. §.
Az Ör 5§. helyébe a következő rendelkezés lép:
Házasságkötés és családi esemény díjazása, díjfizetési kötelezettség
5.§.
(1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésért és családi eseményért eseményenként 5.000.- Ft + mindenkor hatályos ÁFA szolgáltatási díjat kell fizetni, mely tartalmazza a személyi és tárgyi feltételek biztosítását.
(2) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötésért és családi eseményért eseményenként 10.000.- Ft + mindenkor hatályos ÁFA szolgáltatási díjat kell fizetni, mely tartalmazza a tárgyi és személyi feltételek biztosítását.
(3) Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésért és családi eseményben történő közreműködéséért eseményenként bruttó 5.000.- Ft díjazás illeti meg.
(4) Az (1)-(2) bekezdésben megállapított díjakat legkésőbb az eseményt megelőző hét szerdai pénztári napjáig a Lábodi Közös Önkormányzati Hivatal Háromfai Kirendeltségének házipénztárába kell megfizetni az erről kiállított számla alapján.
(5) A közreműködő anyakönyvvezetőt megillető díjazás kifizetése havonta, utólag a jegyző igazolása alapján történik.
3. §.
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő első napon lép hatályba. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Háromfa, 2017. október 02
Brantmüller Zoltán Nagy Balázs
polgármester jegyző
Kihirdetve:
Háromfa, 2017. október 09.
Nagy Balázs
jegyző