Kutas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015. (III. 26.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2015. 03. 28- 2017. 11. 30

Kutas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015. (III. 26.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

2015.03.28.

Kutas Község Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk.(1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Kutas Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat). Székhelye: Kutas, Petőfi u. 70.

(2) Az Önkormányzat Képviselő-testületének elnevezése: Kutas Község Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: Kutas, Petőfi u. 70.

(3) Az önkormányzat címere:image1.jpeg

(4) A címer leírása: Vágással és hasítással négy részre osztott álló csücskös talpú pajzs, melynek első kék mezejében két oldalról egy-egy hatágú ezüstcsillagtól kísért gombos szárú arany kehely lebeg, második ezüst mezejében zöld dombon álló stilizált tölgyfa áll, harmadik ezüst mezejében levelekkel kísért zöld szőlőfürt lebeg, negyedik kék mezejében lebegő, leveles arany búzakalász szerepel, melyet két oldalról egy-egy lebegő, csúcsával felfelé, élével befelé fordított ezüst kaszapenge kísér. A címerpajzson két oldalról egy-egy alul keresztbe tett szárú, arany makkokkal megrakott zöld tölgyfaág keresztezi. A címerpajzs fölött lebegő, hármas tagolású, íves arany szalagon fekete betűs KUTAS felirat olvasható. Jelentése: A szőlőfürt, a búzakalász, és a kaszapenge a mezőgazdasági termelést jelzik. A két csillaggal kísért kehely Kutas korábban használt pecsétjein is szerepelt, miként a fa motívuma is, amelyet itt azért tölgyfaként jelenítenek meg, mert ez kapcsolódik a leginkább az európai népek természetvallásos mítoszaihoz. A korábbi elemek átvétele a történeti folytonosságot fejezi ki.

(5) Az önkormányzat hivatalos köralakú pecsétjén Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat:

a) Kutas Község Önkormányzat Képviselő-testülete. Ezen bélyegzővel kell ellátni a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyekben kiadmányozásra kerülő iratokat, illetve a testületi ülések jegyzőkönyveit. A bélyegző lenyomata az SZMSZ 1. számú melléklete

b) Kutas Község Polgármestere. Ezen bélyegzővel kell ellátni a polgármester hatáskörébe tartozó ügyekben kiadmányozásra kerülő iratokat. A bélyegző lenyomata az SZMSZ 2. számú melléklete

(6) Az Önkormányzat illetékességi területe: Kutas község közigazgatási területe

(7) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök, valamint az önkormányzati jogok gyakorlásával felruházott szervezet megnevezése: Kutas Község Önkormányzat Képviselő-testülete

(8) Kutas Község Önkormányzat Képviselő-testületét a polgármester képviseli.

(9) Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapításáról és adományozásáról, az önkormányzati jelképekről és azok használatának rendjéről külön rendeletet alkot.

(10) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.kutas.hu

2. § (1) Az önkormányzat hivatalos kapcsolatot tart fenn a Romániában lévő Hargita Megyei Csikszépvíz községgel. A kialakított kapcsolatot tovább kell ápolni és szélesíteni. A testvérfalui kapcsolatról szóló megállapodás az SZMSZ 10. sz. függelékét képezi.

II. Fejezet

Az önkormányzat feladata, hatásköre, szervei

3. § (1) A helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatokat a Mötv. 13. § (1) bekezdése határozza meg.

(2) Az önkormányzat a feladatai körében támogatja a lakosság önszerveződő közösségeinek tevékenységét, együttműködik e közösségekkel, biztosítja a helyi közügyekben való széles körű állampolgári részvételt.

(3) Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják. A képviselő-testület szervei:

a) - a polgármester,

b) - a képviselő-testület Vizsgáló Bizottsága,

c) - a képviselő-testület Szociális Bizottsága

d) - a közös önkormányzati hivatal,

e) - a jegyző,

f) - a társulás.

(4) Az önkormányzat a Mötv. 12. §-ban meghatározott feltételekkel és módon vállalhat önként magára feladatot.

A Képviselő-testület átruházott hatáskörei

4. § (1) A képviselő-testület egyes hatásköreit átruházhatja:

a) polgármesterre,

b) bizottságra,

c) jegyzőre,

d) társulásra - törvényben meghatározottak szerint.

(2) A képviselő-testület a hatáskörgyakorlás átruházásáról, illetőleg visszavonásáról annak felmerülésekor dönt.

(3) A képviselő-testület az átruházott hatáskör gyakorlójának utasításokat adhat, döntését megsemmisítheti és megváltoztathatja, illetőleg az átruházott hatáskört gyakorló szervet beszámoltatja.

(4) A képviselő-testület által átruházott hatáskörök tovább nem ruházhatók.

(5) Az átruházott hatáskör gyakorlója - az e kereten belül tett - intézkedéseiről, azok eredményeiről a soron következő - rendes - ülésen beszámol.

(6) A képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható hatásköröket a Mötv. 42. §-a tartalmazza.

(7) A (6) bekezdésben felsoroltakon kívül a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik:

a) a képviselő-testület hatáskörébe utalt választás és kinevezés alkalmával a személyi alapbér meghatározása,

b) helyi közügy megoldásának vállalása, illetőleg arról történő lemondás,

c) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, alapítás, megszüntetés.

A Képviselő-testület

5. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 6 fő. (A Képviselő-testület névjegyzékét, a képviselők és a polgármester elérhetőségeit az 1. sz. függelék tartalmazza)

(2) Képviselő-testület kötelezően ellátandó, valamint önként vállalt feladatai jegyzékét e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza és e feladatok kormányzati funkcióit a 2. sz. függelék tartalmazza

(3) A képviselő-testület feladat- és hatáskörét képviselő-testületi ülésen gyakorolja.

(4) A képviselő-testület akkor határozatképes, ha a megválasztott települési képviselők több mint fele - azaz 4 fő - jelen van.

(5) A polgármester, az önkormányzati képviselővel szemben kezdeményezett összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálását a Vizsgáló Bizottság hatáskörébe utalja.

(6) A képviselő vagyonnyilatkozatot köteles tenni - törvényben meghatározott módon és időben -, melyet a Vizsgáló Bizottság tart nyilván és ellenőriz.

(7) A polgármesterre megfelelően alkalmazni kell a képviselőkre vonatkozó összeférhetetlenségi, méltatlansági, vagyonnyilatkozat-tételi szabályokat.

III. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE

A képviselő-testület ülései

6. § (1) A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

(2) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább hat alkalommal tart ülést.

(3) A polgármester távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester gondoskodik a képviselő-testület összehívásáról, és a polgármester távollétében vezeti az ülést.

(4) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze és vezeti.

(5) Az ülés helye - kivéve a közmeghallgatást - a Községháza (Kutas, Petőfi u. 70. ) tanácskozóterme. ( a Képviselő-testület székhelye)

(6) Abban az esetben, ha valamely fontos ok (helyszín megtekintése, stb.) ezt szükségessé teszi, az elnök saját, vagy bármely képviselő, vagy bizottság javaslatára a (4) bekezdéstől eltérő más helyszínre is összehívhatja az ülést. A jegyzőkönyvvezetésre vonatkozó szabályokat ebben az esetben is maradéktalanul be kell tartani.

(7) A (4) bekezdés szerinti tartós akadályozatásnak minősül - a 30 napot meghaladó távoliét.

7. § (1) A Képviselő-testület tagjait az ülés helyének, napjának és kezdési időpontjának, a javasolt napirend tárgyának és előadójának megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni. A meghívóhoz mellékelni kell a tárgyalandó napirendi pontokhoz kapcsolódó írásos előterjesztéseket.

(2) A meghívó és az írásos előterjesztés kiküldésének módja:

a) személyes kézbesítés útján

b) elektronikus úton a képviselő által megadott elektronikus elérhetőségre.

c) zárt ülésen tárgyalandó írásos előterjesztés elektronikus úton nem kerülhet kiküldésre.

d) zárt ülésen tárgyalandó írásos előterjesztés kizárólag az Képviselő-testület hivatalos pecsétjével lezárt borítékban küldhető ki.

A Képviselő-testület a fenntartható fejlődés, a környezettudatos hivatal elősegítése, valamint költségtakarékossági szempontok figyelembevételével az írásos előterjesztések kiküldésének módjában prioritásként az elektronikus kiküldést preferálja, kivéve a zárt üléseken tárgyalandó írásos előterjesztések esetét.

(3) Meghívó és előterjesztés kiküldése:

a) Rendes ülés esetén a meghívót és az írásos előterjesztést úgy kell kiküldeni, hogy azt a képviselők az ülés időpontja előtt legalább 5 nappal megkapják.

b) Rendkívüli ülés esetén a meghívót és az írásos előterjesztést úgy kell kiküldeni, hogy azt a képviselők az ülés időpontja előtt legalább 24 órával megkapják.

c) Halasztást nem tűrő esetben a meghívóval egyenértékű a képviselők telefonon történő értesítése, amelyről hivatalos feljegyzést kell készíteni, és azt kell csatolni a jegyzőkönyvhöz.

(4) A képviselő-testület ülése nyilvános. A nyilvánosság biztosítása érdekében a Képviselőtestület ülésének időpontjáról és helyszínéről, a javasolt napirendi pontokról a nyilvánosságot (a település lakosságát) az önkormányzat hirdetőtábláján és az önkormányzat hivatalos honlapján történő értesítés kifüggesztésével kell tájékoztatni.

(5) A képviselő-testület zárt ülést tart a Mötv. 46. § (2) bekezdésében nevesített napirendi ügyek esetében.

(6) A Képviselő-testület zárt ülést rendel el a választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor,

a) ha az ügyben érintett személy a nyilvános ülésen való tárgyalásba nem egyezik bele,

b) ha az ügyben érintett személy személyes adatainak nyilvános ülésen történő tárgyalásához nem járul hozzá,

c) és erről szóló nyilatkozatát a napirend tárgyalását megelőzően a nyilvános ülésen szóban jelzi a Képviselő-testület felé, vagy

d) nyilatkozatát írásban benyújtja a Képviselő-testület felé, legalább a testületi ülés megnyitását megelőzően.

(7) A Képviselő-testület zárt ülést rendelhet el egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül

a) a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá

b) az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor,

c) a pályázat tárgyalásakor,

ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.

(8) A közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét a Képviselő-testület a zárt ülés tartása esetén is biztosítja. A közérdekű adatot és közérdekből nyilvános adatot tartalmazó képviselő-testületi döntés nyilvánosságát a képviselő-testület a döntés közzétételével biztosítja. A közzététel biztosításának felelőse a jegyző. A közzétételt az önkormányzat hirdetőtábláján vagy a hivatalos honlapján történő kihirdetésével, vagy a közérdekű adatok nyilvántartásába való felvétellel lehet biztosítani.

(9) A Képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a jegyzőt, aljegyzőt

b) a napirendi pontok előadóit,

c) nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének elnökét,

d) akiket a polgármester és a Képviselő-testület indokoltnak tart.

(10) A Képviselő-testület zárt üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a jegyzőt, aljegyzőt

b) a képviselő-testület nem képviselő tag alpolgármesterét

c) a napirendi pontok előadóit

d) a szakértőt

(11) A határozatképtelen ülést 5 napon belül ugyanazon napirendi pontok megtárgyalására újra össze kell hívni.

Alakuló ülés

8. § (1) Az alakuló ülést a polgármester hívja össze és vezeti.

(2) Az alakuló ülés napirendi pontjai:

a) a Helyi Választási Bizottság tájékoztatója

b) önkormányzati képviselők eskütétele

c) polgármester eskütétele

d) polgármesteri program ismertetése

e) a bizottsági tagok megválasztása

f) alpolgármester megválasztása

g) alpolgármester eskütétele

h) alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása

i) polgármester illetményének megállapítása

j) Szervezeti és Működési Szabályzat felülvizsgálata

(2) Az alakuló ülésen a polgármester illetményére vagy tiszteletdíjára és költségtérítésére a kötelezően megválasztandó Vizsgáló Bizottság Elnöke tesz javaslatot, a Bizottság által meghozott döntés alapján.

(3) A Vizsgáló Bizottság bonyolítja le az alpolgármester választását.

(4) A Bizottságok tagjaira a polgármester tesz javaslatot.

(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely a képviselő-testület alakuló üléséről készült jegyzőkönyv mellékletét képezi és tartalmazza:

a) a választás időpontját,

b) helyszínét,

c) a jelen lévők felsorolását,

d) a szavazás eredményét,

e) a szavazást lebonyolító bizottság elnökének és tagjainak aláírását.

Rendes ülés

9. § (1) A Képviselő-testület az évente legalább 6 rendes ülést tart.

(2) A rendes ülést munkanapokon kell megtartani.

Rendkívüli ülés

10. § (1) A polgármester a Képviselő-testület ülését soron kívül is összehívhatja, amennyiben arra a döntés meghozatalára vonatkozó idő rövidsége miatt szükség van.

(2) Rendkívüli ülést kell összehívni a

a) képviselők 1/4-ének (2 fő)

b) képviselő-testület bizottságának,

c) a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára

d) ha haladéktalanul dönteni kell a hatáskörbe tartozó ügyben.

(3) Amennyiben az ülés összehívására a (2) bekezdésben nevesítettek indítványára kerül sor, úgy az indítványnak tartalmaznia kell:

a) az ülés időpontjára,

b) az ülés napirendjére,

c) az ülés összehívásának indokára vonatkozó

valamennyi rendelkezésre álló információt.

(4) A (2) bekezdés szerinti indítvány beérkezésétől vagy az ok felmerülésétől számított 15 napon belül a polgármester köteles az ülést összehívni.

(5) A rendkívüli ülésen csak az a napirend tárgyalható, amire az indítvány vonatkozik, vagy amely az ülés meghívóján szerepel.

A képviselő-testületi ülés vezetése

11. § (1) A polgármester a képviselő-testület ülését;

a) összehívja, megnyitja, berekeszti, szünetet rendel el,

b) megállapítja a határozatképességet, számba veszi az igazoltan, illetve az igazolatlanul távollévőket.

(2) A polgármester ülésvezetési feladatai, jogköre:

a) az ülés vezetése,

b) a szó megadása, megtagadása,

c) szó megvonása, tárgyra térésre felszólítás,

d) napirend előtti és ügyrendi kérdésben történő szó megadása és megtagadása,

e) az ülés félbeszakítása,

f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,

g) avaslattétel napirendek összevont illetve elkülönített tárgyalására,

h) a polgármester a vitára bocsátott kérdés tárgyalásakor csak a vita berekesztése, az ülés félbeszakítása esetén, illetve a határozathozatalt követően szünet elrendelése, illetve az ülés berekesztése után hagyhatja el az üléstermet.

i) iRendkívüli esemény esetén (vendég érkezése, egészségügyi ok) félbeszakításnak, illetve szünet elrendelésének van helye.

(3) A polgármester vitavezetési feladatai:

a) napirendi pontként megnyitja és berekeszti a vitát,

b) szavazást rendel el

c) megállapítja a szavazás eredményét

d) kimondja a határozatot.

(4) A polgármester egyéb feladatai, jogköre:

a) megilleti a felszólalási jog a képviselő-testület ülésén bármikor,

b) az ülés rendjének biztosítása,

c) tájékoztatást ad az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről.

d) beszámol a két ülés között hozott - átruházott hatáskörében meghozott - döntéseiről,

e) jelentést ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról.

Tárgyra térés, a szó megvonása

12. § (1) Azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a polgármester felszólíthatja hogy térjen a tárgyra. A felszólításnak tartalmaznia kell, hogy annak eredménytelensége esetén az a felszólalótól a szó megvonásra kerül.

(2) A polgármester a felszólítás eredménytelensége után megvonja a szót.

Az ülés félbeszakítása

13. § (1) Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakítja.

(2) A félbeszakítás időtartama nem haladhatja meg a 30 percet, kivéve, ha a rend helyreállításához indokoltan hosszabb idő szükséges.

Napirendi pontok tárgyalásának elnapolása

14. § (1) A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását.

(2) Ha az elnapolással az előterjesztő egyetért, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz és határozatában meghatározza a napirend tárgyalásának határidejét.

(3) Amennyiben az elterjesztő az elnapolással nem ért egyet az elnapolás kérdését a polgármester vitára bocsátja. A testület ezt követően hozza meg határozatát, melyben a napirend tárgyalásának határidejét megjelöli.

Vita bezárása

15. § (1) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, a polgármester a vitát bezárja. Nem zárható be a vita, ha olyan képviselő kíván hozzászólni, aki az adott napirendi pont vitájában még nem kapott szót, vagy az előterjesztő szóbeli kiegészítés előtt kapott csak szót.

(2) Az előterjesztő, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a vita bezárását. A képviselőtestület e kérdésben vita nélkül határoz.

Rendfenntartás

16. § (1) Ha valamely jelenlévő felszólalása során a képviselő-testület tekintélyét vagy valamely jelenlévőt sértő kifejezést használ, illetőleg ha egyébként a szabályzatnak a tanácskozás rendjére és a szavazásra vonatkozó szabályait megszegi, a polgármester rendreutasíthatja.

(2) Ha a polgármester felszólalása során a testület tekintélyét, vagy bármely képviselőt sértő kifejezést használ, abban az esetben a sértett, a képviselő-testület tekintélyének sérelme esetén bármely képviselő a képviselő-testülethez fordulhat. A képviselő-testület a polgármestert határozatban figyelmezteti, hogy a jövőben tartózkodjon az ilyen magatartástól. A továbbiakban a polgármesterre a rendfenntartás szabályai ugyanúgy vonatkoznak, mint bármely képviselőre.

(3) A polgármester a rendfenntartás érdekében tett - a szabályzatban meghatározottintézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem szabad.

(4) Ha az (1) bekezdés szerinti rendre utasítás eredménytelen, a polgármester javaslatot tesz a képviselő-testületnek, hogy a képviselőt határozatban rója meg.

(5) A javaslatról a képviselő-testület felszólalás és vita nélkül határoz.

(6) Ha valamely jelenlévő zavarja meg a tárgyalás rendjét a polgármester először rendreutasítja, ismételt rendzavarás esetén - szükség szerint az ülés félbeszakításával - a rendzavaró tárgyalóteremből való eltávolításáról gondoskodik. A rendreutasításnak tartalmaznia kell a jogkövetkezményekre történő figyelmeztetést.

Távoliét

17. § (1) A képviselő köteles részt venni a képviselő-testület ülésén, valamint a bizottságnak az ülésén, amelynek tagja.

(2) Igazoltnak kell tekinteni annak a képviselőnek a távollétét, aki:

a) engedéllyel, (maximálisan évi 3 rendes ülés)

b) betegség miatt volt távol.

(4) Az igazoltan és igazolatlanul távollévők nyilvántartásáról a Közös Önkormányzati Hivatal a testületi ülések jelenléti ívei alapján gondoskodik, és negyedévente adatot szolgáltat a Polgármester felé.

Napirend

18. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) a polgármester jelentése a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az átruházott hatáskörben meghozott döntéseiről,

b) polgármesteri tájékoztató a két ülés közötti eseményekről,

c) rendeleti javaslatok,

d) határozati javaslatok,

e) beszámolók,

f) tájékoztatók,

g) felvilágosítások,

h) indítványok, javaslatok

(2) A képviselő-testület üléseinek napirendjére fel kell venni az előterjesztésnek minősülő, továbbá a Képviselő-testület, a Képviselő-testület bizottsága, a polgármester és a jegyző által előzetesen javasolt:

a) rendeleti javaslatot,

b) határozati javaslatot,

c) beszámolót,

d) és tájékoztatót.

Előterjesztés

19. § (1) Az előterjesztések írásban és szóban terjeszthetők elő.

(2) Kizárólag írásban terjeszthetők elő:

a) a rendelettervezetek,

b) a gazdasági és

c) vagyoni ügyek.

(3) A testületi ülésre előterjesztést tehet:

a) - a polgármester

b) - a bizottság elnöke o bármely képviselő

c) - a jegyző,

d) - mindazok, akiket a képviselő-testület előterjesztés elkészítésére kötelez.

(4) A Képviselő-testület Vizsgáló Bizottságának Elnöke tehet írásbeli előterjesztést, és nyújthat be határozati javaslatot a Bizottsági ülésen hozott döntés alapján:

a) a polgármester illetményének vagy tiszteletdíjának, illetve költségtérítése mértékének megállapítására

b) a polgármester illetményének vagy tiszteletdíjának, illetve költségtérítése mértékének emelésére

c) az alpolgármester választásáról,

d) titkos szavazás lebonyolításáról,

e) polgármester és a képviselő-testületi tagok összeférhetetlenségi ügyeinek vizsgálatára

f) a képviselő-testület tájékoztatására a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítéséről.

(5) Amennyiben valamely napirendi javaslat az időközben felmerült szoros határidő, az önkormányzat érdeke, vagy pályázat miatt az határidőben nem terjeszthető elő, a sürgősség tényének rövid indokolásával, legkésőbb az ülés kezdetét megelőzően az előterjesztésre jogosult szóbeli vagy kötelezően írásban előterjesztendő napirend esetén írásbeli előterjesztésként sürgősségi indítványt nyújthat be. A sürgősségi indítvány napirendre tűzéséről egyszerű többséggel a képviselő-testület határoz.

(6) Az írásban, vagy szóban előterjesztett határozati javaslat követelményei:

a) egyértelműen megfogalmazott legyen,

b) az alternatív döntésre előkészített feladatok egymástól jól elkülönültek legyenek,

c) meg kell nevezni a végrehajtás felelősét,

d) meg kell jelölni a végrehajtás határidejét,

e) korábbi hatályban lévő döntésre utalás.

írásbeli előterjesztés

20. § (1) Az írásbeli előterjesztéseket a Közös Önkormányzati Hivatal illetve a Kirendeltségen kell leadni, legalább az ülést megelőző 10 nappal előbb.

(2) Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásban foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását. Az ülésen kiosztott előterjesztésre csak halaszthatatlan döntés esetében kerülhet sor, a jegyző törvényességi véleményezésével.

(3) Az írásos előterjesztés főbb elemei:

a) a tárgy pontos meghatározása

b) az előterjesztő meghatározása

c) az előkészítésben résztvevők megnevezése

d) a tárgykört rendező jogi normák felsorolása

e) annak áttekintése, hogy a témakör szerepelt-e már korábban is napirenden, s ha igen, akkor milyen döntés született

f) az előkészítés során felmerült kisebbség véleményének bemutatása (ha a kisebbségben maradt fél kéri)

g) nemzetiségi véleménynyilvánításhoz kötött előterjesztés esetén a települési nemzetiségi önkormányzat véleménye

h) - az önkormányzat költségvetését befolyásoló tényezők bemutatása

i) - a határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll

j) - az esetleges alternatív döntésre előterjesztett javaslatok egymástól elkülönülő megfogalmazása

k) - a meghozandó döntés indokainak bemutatása

l) - a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezése

m) - a végrehajtási határidő megjelölése.

A kiküldött előterjesztésekkel kapcsolatban a bizottság és bármely képviselő módosító indítványt nyújthat be a képviselő-testületi ülésen.

(4) A képviselő-testület elé csak törvényességi szempontból megvizsgált előterjesztés kerülhet. Az előzetes törvényességi vizsgálat biztosítása a jegyző feladata. A vizsgálat célszerűségre nem terjed ki.

(5) A képviselő-testület ülésére következő ügyekben kötelező az írásbeli anyagok készítése: a képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható döntésekre vonatkozó előterjesztések, így különösen:

a) a rendeletalkotás;

b) szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás;

c) a helyi népszavazás, helyi népi kezdeményezés elrendelése, kitüntetések és elismerő címek alapítása;

d) a gazdasági program, a hitelfelvétel, a kötvénykibocsátás, a kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, alapítványi forrás átvétele és átadása;

e) önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

f) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

g) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;

h) közterület elnevezése, köztéri szobor, műalkotás állítása;

i) eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál;

j) a bíróságok ülnökeinek megválasztása;

k) állásfoglalás intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről, ha a szolgáltatás a települést is érinti;

l) a településfejlesztési eszközök és a településszerkezeti terv jóváhagyása;

m) területszervezési kezdeményezés;

n) amit törvény a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe utal.

na) - SZMSZ meghatározása.

nb) - gazdasági társasággal kapcsolatos előterjesztések.

nc) - önkormányzati vállalkozással kapcsolatos ügyek.

nd) - helyi adókra vonatkozó előterjesztés,

ne) - Ptk-ból eredő önkormányzati, polgári, jogi jogügylet,

nf) - gazdasági program, költségvetési megállapítása, végrehajtásukról szóló beszámoló

Szóbeli előterjesztés

21. § (1) Egyszerűbb ügyekben az előterjesztés írásbeli megfogalmazása elhagyható, elegendő egy jól megszerkesztett és világosan megfogalmazott határozati javaslat.

(2) A szóban előterjesztett határozati javaslatról a képviselő-testület

a) érdemben dönt, vagy

b) írásbeli előterjesztés benyújtásához köti az érdemi döntést, és felhívja a

szóbeli előterjesztőt az írásos előterjesztés benyújtására.

Beszámolók

22. § (1) Az alábbi szervezetek írásban beszámolni kötelesek:

a) az önkormányzati fenntartású intézmények és intézményfenntartó társulás intézményeinek vezetői évente az intézmény működéséről

b) Közös Önkormányzati Hivatal vezetője, a hivatal tevékenységéről évente, illetve - külön törvényben meghatározott esetekben történő - beszámolója

c) a költségvetési rendeletben támogatást kapott, nem önkormányzati fenntartású önszerveződő közösségek képviselői, mely beszámoló része a támogatás felhasználását tartalmazó, iratokkal (pénzügyi dokumentummal) alátámasztott pénzügyi beszámoló és szakmai beszámoló jogszabályban beszámolásra kötelezett szervek és szervezetek.

(2) A beszámoló elfogadásáról a testület határozatot hoz. Amennyiben a beszámolót a testület nem fogadta el, határozatot hoz a beszámoló újbóli előterjesztésének időpontjára. Ezzel egy időben - pénzügyi támogatást kapott szervezet esetében - határoz a pénzügyi támogatás folyósításának felfüggesztéséről.

Felszólalás a képviselő-testület ülésén

23. § (1) A felszólalások típusa:

a) napirend előtti felszólalás,

b) felszólalás ügyrendi kérdésben,

c) napirendhez kapcsolódó felszólalás.

(2) Napirend előtti felszólalást a képviselők, a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a téma írásbeli megjelölésével az ülés megkezdése előtt legalább egy nappal korábban írásban jelentheti be a polgármesternél. A felszólalás időtartama 2 perc.

(3) Napirend előtti felszólalásról a képviselő-testület nem nyit vitát.

(4) Napirend előtti felszólalásra, meg kell adni a lehetőséget az ügyben érintett válaszára 2 percben. Amennyiben a napirend előtti felszólalás ügyében érintett nincs jelen, vagy a felszólalás olyan kérdésben történik, melynek megítélése bonyolultabb kérdésre irányul - különösen egy konkrét ügyben, amelyet meg kell vizsgálni -, úgy a napirend előtti felszólalásra az ügyben érintett a következő rendes ülés alkalmával, napirend előtt válaszolhat.

Felszólalás az ügyrendhez

24. § (1) A tárgyalt napirendet érintő kérdésben bármelyik képviselő, bármikor szót kérhet és javaslatot tehet, a képviselő-testület a javaslat felett vita nélkül határoz.

(2) Napirendet érintő kérdésben ügyrendi felszólalás olyan, a képviselő-testület működésének, ülésének rendjével kapcsolatos, a tárgyalt napirendi pont tartalmát érdemben nem érintő észrevétel, javaslat, amely kizárólag eljárási kérdésre irányulhat.

Napirendhez kapcsolódó felszólalás

25. § (1) Az elfogadott napirendhez tartozó előterjesztés tárgyalása előtt a napirend előadója az előterjesztését szóban kiegészítheti. Az előterjesztés előadójához a testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni. A polgármester minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.

(2) Az ülésen megjelent állampolgároknak - kérdésükre - a polgármester hozzászólási jogot biztosíthat.

(3) A napirendi ponthoz való hozzászólásra kézfelemeléssel kell jelentkezni.

(4) Az ülés során egy felszólaló egy napirendi ponthoz legfeljebb három esetben szólhat hozzá. Az első felszólalás ideje 10 percnél, a második 5 percnél hosszabb nem lehet.

(5) Az előterjesztő, a polgármester, az alpolgármester és a jegyző több alkalommal is hozzászólhatnak.

(6) A tanácskozási joggal rendelkezők, illetve az eseti felszólalásra engedéllyel rendelkezők napirendi pontonként legfeljebb egy esetben 5 perc időtartamban szólalhatnak fel.

(7) A felszólalások során a korábban tett módosító javaslatot annak előterjesztője visszavonhatja.

(8) A vita lezárása után a napirend előterjesztője válaszolhat a hozzászólásokra. Az előterjesztőt megilleti a zárszó joga, melyben összefoglalja az elhangzottakat. Amennyiben módosító javaslat hangzott el, azok támogatásáról illetve elutasításáról indokoltan nyilatkozik. Nem kell arra a módosító javaslatra reagálni, melyet annak előterjesztője a zárszót megelőzően visszavont.

A szavazás rendje

26. § (1) A képviselő-testület a napirendi pont vitájának lezárása és a zárszó után nyílt szavazással rendeletet alkot, vagy határozatot hoz.

(2) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat, rendeletet módosító indítványokat egyenként bocsátja szavazásra, úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati, rendeletet módosító javaslatról döntsön a testület.

(3) A szavazás előtt a polgármester a jegyzőnek ad szót, amennyiben ő bármely javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(4) Szavazni „igen"-nel, vagy „nem"-mel lehet. A képviselő a szavazástól „tartózkodhat".

(5) Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt, úgy a polgármester szünet elrendelése után újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.

(6) Ha a Képviselő-testület a (2) bekezdésben szabályozott eljárásban újból nem hoz döntést, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésen ismételten napirendre kell tűzni, feltéve, hogy a döntésre:

a) törvényi kötelezettség, vagy

b) szerződésből eredő kötelezettség teljesítése miatt van szükség.

(7) A Mötv. 49. § (2) bekezdése szerinti személyes érintettségre vonatkozó képviselői - ide értve a polgármestert is - bejelentési kötelezettség elmulasztásának jogkövetkezménye a megrovás, melyet a Képviselő-testület nyilvános ülésén meghozott határozattal mond ki.

(8) A Mötv. 50 § szerinti minősített többség szükséges

a) a rendeletalkotás;

b) szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás;

c) önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

d) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

e) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;

f) az önkormányzati képviselő kizárásához, az összeférhetetlenség, valamint a méltatlanság megállapításához, a képviselői megbízatás megszűnéséről való döntéshez,

g) a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti zárt ülés elrendeléséhez

Név szerinti szavazás

27. § (1) Név szerinti szavazást kell tartani

a) a képviselők 1/4 -ének indítványára,

b) bizottság indítványára.

(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző egyenként felolvassa a jelenlévő képviselők nevét (ABC sorrendben). Az a képviselő, akinek a nevét felolvassák, értetően „igen" vagy „nem" kifejezéssel nyilvánítja ki véleményét, vagy „tartózkodhat" a szavazástól.

(3) Ugyanazon döntési javaslat esetében egy alkalommal lehet név szerinti szavazást javasolni.

(4) Név szerinti szavazást rendelhet el:

a) önkormányzati tulajdonról való rendelkezés

b) nagyobb összegű hitelfelvétel

c) a helyi népszavazás kiírása

d) képviselő-testület feloszlatása esetén.

(5) Nem lehet név szerinti szavazást tartani:

a) a bizottság összetételére és létszámára tekintettel, valamint

b) ügyrendi kérdésekben.

Titkos szavazás

28. § (1) A képviselő-testület a Mötv 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben titkos szavazást tarthat. A titkos szavazás elrendelésére indítványt tehet:

a) polgármester

b) bármely képviselő,

c) bizottság.

(2) A szavazás borítékba helyezett az önkormányzat bélyegzőjével ellátott szavazólapon, urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely a testületi ülés jegyzőkönyvének része.

(3) Titkos szavazásnál Vizsgáló Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság jár el. Ha a vizsgáló bizottság tagja vagy tagjai az ülésről távolmaradtak, úgy a polgármester javaslata alapján a testület nyílt egyszerű szavazással a bizottság létszámát 3 főre kiegészíti.

(4) Szavazni akként lehet, hogy a szóban feltett kérdésre a képviselő a (2) bekezdésben meghatározott szavazólapon feltüntetett „igen" vagy „nem", "tartózkodom" kifejezés alatti négyzetbe tett „X" vagy „+" jel feltüntetésével lehet. Amennyiben más alternatívák közül kell választani, akkor az alternatíva - Vizsgáló Bizottság által meghatározott - számát illetve jelét kell a szavazólapon feltüntetni.

(5) A Vizsgáló Bizottság a 1. sz. függelék alapján összeállított névjegyzék aláírása után átadja a szavazólapokat, majd a szavazás befejeztével összeszámolja a szavazatokat, megállapítja a szavazás eredményét, erről a képviselő-testületnek jelentést tesz.

(6) A titkos-szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni. Titkos szavazás esetén a jegyzőkönyvbe kerül:

a) - a szavazás helye, napja,

b) - a bizottság tagjainak neve és önkormányzati tisztsége,

c) - a szavazás során felmerült körülmények,

d) - a szavazás eredménye.

(7) A Vizsgáló Bizottság jelentése alapján a polgármester megállapítja és kihirdeti a határozatot.

A Képviselő-testület döntései

29. § (1) A képviselő-testület döntései:

a) - Képviselő-testületi határozat,

b) - önkormányzati rendelet.

(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt:

a) a napirend elfogadásáról,

b) az ügyrendi kérdésekről,

c) a képviselői felvilágosítás-kérésről, valamint a kérdésre adott válasz elfogadásáról

d) név szerinti szavazás elrendeléséről,

e) tájékoztatók elfogadásáról.

(3) A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza

a) - a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban,

b) - a végrehajtás határidejét és

c) - a végrehajtásért felelős megnevezését.

(4) A képviselő-testület hatósági határozataira - az Mötv-ben foglalt eltérésekkel - a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. tv. rendelkezéseit kell alkalmazni.

(5) A képviselő-testület határozatait naptári év elejétől folyamatos, növekvő egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozatok jelölése a következő formában történik: "***/20***. ( hó ... nap) Kt. határozat"

(6) A jegyző gondoskodik a képviselő-testületi határozatok nyilvántartásáról. A határozat-nyilvántartás formáját a 3. számú függelék tartalmazza.

30. § (1) A képviselő-testület, a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.

(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) - polgármester

b) - települési képviselő

c) - képviselő-testület bizottsága,

d) - jegyző.

(3) A rendelet alkotás menete:

a) A települési képviselő és képviselő-testület bizottsága rendeletalkotásra irányuló indítványát a polgármesterhez kell benyújtani, aki tájékoztatja a testületet a rendelet kezdeményezéséről.

b) A képviselő-testület állást foglal a rendelet szükségességéről, a rendelettervezet előkészítéséről és annak módjáról. Állásfoglalását határozati formában hozza meg.

c) A testület meghatározza az előkészítés menetét, megbízza bizottságát vagy az előkészítésre, külön bizottságot hoz létre. Indokolt esetben szakértőt kér fel. Erről szóló döntéseit határozati formában hozza meg.

(4) A településen élő nemzetiségiek körét érintő ügyekben - külön törvényben meghatározott esetekben - a rendeletalkotást megelőzően a településen működő nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének véleményét, törvényben meghatározottak esetén, egyetértését ki kell kérni a rendelettervezet benyújtását megelőző 30 nappal előbb.

(5) Megfelelő előkészítés és előzetes hatásvizsgálat lefolytatása után nyújtható be a képviselő-testülethez a rendelet tervezete, annak indoklásával együtt. Az indoklásában és az előzetes hatásvizsgálatban be kell mutatni azokat a társadalmi, gazdasági és szakmai körülményeket, amelyek a javasolt szabályozást szükségessé teszik, továbbá ismertetni kell a jogi megoldás szempontjait is. A rendelet szabályaihoz indokolt esetben jogkövetkezmények tartoznak, amelyek ösztönöznek az előírások követésére, illetőleg felhívják a figyelmet a joghátrányra, az előírást be nem tartók számára.

(6) Rendeletben kell szabályozni különösen:

a) az önkormányzat vagyonával kapcsolatos kérdéseket

a) a helyi népszavazás és népi kezdeményezés feltételeit és eljárási rendjét

a) a helyi adók megállapítását

a) az önkormányzat költségvetését

a) a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadását.

(7) A rendelet elfogadását követően a hiteles szöveg megszerkesztése a jegyző feladata.

(8) Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.

(9) Az önkormányzati rendelet a helyben szokásos módon kell kihirdetni, a kihirdetésről a jegyző gondoskodik.

(10) Helyben szokásos módnak az önkormányzat hirdetőtáblán történő, legalább 15 napig történő folyamatos kifüggesztés, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján történő közzététel minősül.

(11) Az önkormányzati rendeleteket a képviselő-testület ciklusonként felülvizsgálja.

(12) A képviselő-testület rendeletéit naptári év elejétől folyamatos, növekvő egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendeletek sorszáma mellett fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját. A rendeletek jelölése a következő formában történik: "Kutas Község Önkormányzat Képviselő-testületének ****/20**. ( hó ... nap) önkormányzati rendelete".

(13) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeletéinek nyilvántartásáról, valamint a módosított rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról. A rendelet-nyilvántartás formáját a 4. számú függelék tartalmazza.

A jegyzőkönyv

31. § (1) A képviselő-testület üléséről kettő példányban, a tanácskozás lényegét tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A jegyzőkönyv tartalmazza az Mötv. 52. § (1) bekezdésében felsoroltakat, továbbá:

a) a távol maradt képviselők nevét, a távoliét okát,

b) a napirend előtti felszólalásokat és annak lényegét,

c) napirendi pontonként az előadók nevét és az előterjesztés módját

d) a szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, és az előterjesztett határozati javaslatokat

e) a határozathozatal módját,

f) az elhangzott bejelentéseket, kérdéseket, interpellációkat, azokkal kapcsolatos válaszokat

g) a képviselő-testület ülésén /folyamatában/ történt fontosabb eseményeket,

h) a képviselő kérésére véleményének szó szerinti rögzítését.

(3) Bármely képviselő, valamint tanácskozási joggal rendelkező jelenlévő az ülésen kérheti, hogy nyilatkozatát szó szerint vegyék jegyzőkönyvbe, mely nem tagadható meg. Ennek tényét a jegyzőkönyvben jelezni kell.

(4) A jegyzőkönyv elválaszthatatlan melléklete a jelenléti ív, a meghívó, az írásbeli előterjesztések, a módosító javaslatok és egyéb beadványok.

(5) A jegyzőkönyvet, az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles megküldeni a Somogy Megyei Kormányhivatal részére.

(6) Az előző évi jegyzőkönyvek egy-egy példányát az év elején be kell köttetni, s az önkormányzat irattárába el kell helyezni.

(7) Ha a nyílt testületi ülésről hangfelvétel vagy filmfelvétel is készül,

a) a filmfelvételt a helyi Kábeltévében közzé kell tenni.

b) a hangfelvételt tartalmazó kazettát, vagy elektronikus fájlt, vagy médiafájlt az ülést követően a Közös Önkormányzati Hivatalban (elektronikus fájl és médiafájl esetében cd-n, vagy pendrive-on) kell tárolni,

c) a jegyző az elkészült felvételekről elkészíti az ülés jegyzőkönyvét, és gondoskodik a felvételek megfelelő tárolásáról.

d) a hangkazettákról, elektronikus fájlokról, médiafájlokról a jegyző az ülések időrendi sorrendjében nyilvántartás vezet.

e) A jegyzőkönyvekbe és felvételekbe biztosítja a betekintési jogot, melynek időpontját és a betekintő szerv/személy nevét a nyilvántartásba bevezeti.

f) A hangkazetták, elektronikus fájlok, médiafájlok selejtezésére a ciklust követő választás hónapjának végén kerül sor, melyet a jegyző és a jegyző által megbízott személy végez el.

Nyilvánosság

32. § (1) A választópolgár - zárt ülés kivételével - betekinthet a képviselő-testület üléseinek jegyzőkönyveibe, (a Közös Önkormányzati Hivatal erre kijelölt irodájában, ügyfélfogadási időben) azok egyes részeiről vagy egészéről másolatot kérhet. A másolás költségei a kikérőt terhelik.

(2) A nyílt testületi ülésről készült jegyzőkönyvek - mellékletek és előterjesztések nélkül - hozzáférhető az önkormányzat hivatalos honlapján.

Lakossági fórum

33. § (1) A jelentősebb testületi döntések, helyzetértékelések előtt az önkormányzat választott képviselői és bizottságai lakossági fórumot szervezhetnek. A lakossági fórumok a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatást, a fontosabb döntések előkészítésében való bevonását szolgálják.

(2) Lakossági fórumok

a) Falugyűlés

b) Közmeghallgatás

(3) A falugyűlés: A helyi önkormányzat a lakosság tájékoztatása, véleményének megismerése céljából falugyűlés elé terjesztheti a helyi közösség életében alapvető jelentőségű kérdéseket.

(4) Közmeghallgatás:

a) A képviselő-testület évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart, amely nem számít bele az évente kötelezően megtartandó testületi ülések számába.

b) A képviselő-testület közmeghallgatáson lehetővé teszi az állampolgároknak, a társadalmi szervezeteknek, hogy közvetlenül terjesszék elő közérdekű kezdeményezéseiket.

(5) A közmeghallgatás kiírására a testületi ülés összehívásával kapcsolatos szabályok az irányadók.

(6) A közmeghallgatáson feltett kérdésekre lehetőség szerint azonnal válaszolni kell. Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester megvizsgálja, és arra 15 napon belül írásbeli választ nyújt a kérdezőnek. A válaszról a képviselőtestületet a soron következő ülésen tájékoztatja.

III. Fejezet

A Képviselő-testület szervei

A Képviselő-testület bizottságai

34. § (1) A képviselő-testület bizottsága előkészítő, véleményezőjavaslattevő, ellenőrzési feladatokat ellátó - az SZMSZ 5. sz. függelékében meghatározott feladatkörében, döntési jogkörrel rendelkező választott testületi szerv.

(2) A képviselő-testület állandó bizottságot hoz létre, és ideiglenes (ad hoc) bizottságot hozhat létre.

(3) A képviselő-testület az ideiglenes (ad hoc) bizottságot meghatározott időre vagy feladat elvégzésére hozza létre. Az ideiglenes (ad hoc) bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

(4) Ideiglenes (ad hoc) bizottságot célszerű létrehozni:

a) - önkormányzati rendelet előkészítésére, felülvizsgálatára, előzetes hatásvizsgálatának lefolytatására

b) - beruházás, felújítás, környezetvédelmi program végrehajtásának megszervezésére.

(5) Az ideiglenes (ad hoc) bizottság megszűnik, ha

a) a feladatát elvégezte és jelentését a testület jóváhagyta,

b) a testület a bizottságot határozatával felosztatta,

c) a bizottság megalakítását kimondó határozatban megjelölt feltétel bekövetkezett, határidő eltelt.

(6) A Képviselő-testület az alábbi két állandó bizottságot hozza létre:

a) Vizsgáló Bizottság

b) Szociális Bizottság

(7) A bizottságok tagjainak számát és összetételét, valamint feladatkörét az 5. sz. függelék tartalmazza.

(8) A bizottságok tagjaira javaslatot tehet a polgármester előzetes egyeztetések alapján. Egy képviselő több bizottságnak is tagja lehet, de elnöki tisztséget csak egy bizottságban tölthet be.

(9) A bizottságok szükség szerint üléseznek. A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti, de a bizottságot a polgármester indítványára is össze kell hívni. Az elnököt akadályoztatása esetén a korelnök helyettesíti.

(10) A bizottság üléseire a képviselő-testületi ülésekre alkalmazott szabályokat kell alkalmazni.

A polgármester

35. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el, foglalkoztatási jogviszonya sajátos közszolgálati jogviszony.

(2) A megválasztott polgármester illetményét vagy tiszteletdíját és költségtérítését a Képviselő-testület állapítja meg, a Vizsgáló Bizottság javaslata alapján, melyet a Bizottság Elnöke terjeszt elő az alakuló ülésen.

(3) A polgármester az Mötv. 67. §.ban meghatározott feladatokat látja el, továbbá feladata

a) az önkormányzat demokratikus működésének, széleskörű nyilvánosságának biztosítása

b) a településfejlesztés, közszolgáltatások szervezése

c) a települési képviselők, bizottságok munkájának segítése

d) együttműködés a önszerveződő közösségi szervezetekkel és egyéb szervekkel

e) kapcsolattartás a nem önkormányzati tevékenységet végző szervekkel, vállalatokkal, intézményekkel.

(4) A polgármester ügyfélfogadásának rendjét az 6. sz. függelék tartalmazza.

(5) A polgármester az Mötv. 68. § (l)-(2) bekezdésében meghatározottak alapján bármely olyan ügyben dönthet, amelyet az Mötv. 42. §-a nem említ.

(6) A polgármester az Mötv. 68. § (3) bekezdésében meghatározottak alapján bármely olyan halaszthatatlan ügyben dönthet, amely a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik, és amelyet az Mötv. 42. §-a nem említ.

(7) A polgármester az 1994. évi LXIV. tv. (a továbbiakban: Pttv.) 2. § (4) bekezdésében foglalt írásbeli nyilatkozatát az alpolgármesteri tisztség betöltetlensége esetén a Képviselőtestület korelnökének adja át, részére juttatja el.

Az alpolgármester

36. § A Képviselő-testület saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ, aki tisztségét társadalmi megbízatásban Iája el. Az alpolgármester feladatait a polgármester irányításával végzi.

A települési képviselő

37. § (1) A képviselőt az Ötv.-ben és az SZMSZ-ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg ill. terhelik. A települési képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli választóinak érdekeit, jogait és kötelességei azonosak.

(2) A képviselő főbb jogai:

a) - részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk megszervezésében és ellenőrzésében,

b) - a képviselőt a polgármester bevonhatja a döntések előkészítésébe, a különböző szervekkel folytatott tárgyalásokba,

c) - megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet,

d) - kérelme alapján hozzászólását szó szerint tartalmazza a jegyzőkönyv, írásban is benyújtott hozzászólását csatolni kell a jegyzőkönyvhöz,

e) - kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a bizottságnak, a polgármesternek, a képviselő-testület által önkormányzati ügyben hozott döntését,

f) - a jegyzőtől igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést,

g) - a bizottság ülésén tanácskozási joggal vehet részt,

h) - javasolhatja a bizottság elnökének feladatkörükbe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság a legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a képviselőt meg kell hívni,

i) - kérdést tehet fel,

j) - döntéseit kizárólag saját meggyőződése alapján, választóit képviselve hozza meg, szavazatát megindokolni nem köteles, őt szavazata, döntése, véleménye miatt htrány nem érheti.

k) - helyi rendelet keretei között jogosult tiszteletdíjra, természetbeni juttatásra.

(3) A képviselő főbb kötelezettsége:

a) -tevékeny részvétel a képviselő-testület és bizottsága munkájában,

b) - olyan magatartás tanúsítása, mely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

c) - felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében és vizsgálatokban,

d) - köteles bejelenteni, ha az ülésen való megjelenésében akadályoztatva van,

e) - rendszeres kapcsolatot kell tartani a választópolgárokkal, lakossági közösségekkel,

f) - köteles a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti és magántitkot megőrizni, titoktartási kötelezettsége megbízatásának lejárta után is fennmarad,

g) - köteles az adott napirend tárgyalásának megkezdésekor bejelenteni, ha az ügy saját magát vagy hozzátartozóját személyesen érinti, vagy ha az ügy elsőfokú döntéshozatalában részt vett.

(4) A képviselő aktívan közreműködik a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében és végrehajtásának szervezésében és ellenőrzésében.

(5) A képviselő felvilágosítást kérhet önkormányzati ügyekben, amelyre az érintettnek érdemi választ kell adnia. Ha az adott választ a képviselő nem fogadja el, akkor a válasz elfogadásáról a képviselő-testület dönt. Amennyiben a testület sem fogadja el a választ, akkor az ügyben részletes vizsgálatot kell indítani, amelyben az eredetileg felvilágosítást kérő képviselő köteles részt venni.

(6) Az önkormányzati képviselőt a polgármester, a jegyző, a Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal törzshivatalánál dolgozó ügyintézői, az önkormányzati fenntartású intézmények vezetői, alkalmazottai munkaidő alatt kötelesek fogadni.

(7) A törvényben meghatározott kötelezettségeit megszegő képviselő, bizottsági tag, tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület csökkentheti, megvonhatja, melyre a Mötv.33. § szabályai az irányadóak.

A jegyző, aljegyző

38. § (1) A jegyző vezeti a Közös Önkormányzati Hivatalt, és ellátja az Mötv. 81. § (3) bekezdésében meghatározott feladatokat.

(2) A jegyző munkájának segítésére - Mötv-ben meghatározottak alapján - a Közös Önkormányzati Hivatalt vezető polgármester aljegyzőt nevez ki.

(3) A jegyző a Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó települések tekintetében a Kirendeltségeken biztosítja - a Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló megállapodásban foglaltak alapján - az állandó ügyfélfogadást.

(4) A jegyző az ügyfélfogadás rendjét a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában szabályozza, melyet a Közös Önkormányzati Hivatalt alkotó települések Képviselő-testületei együttes ülésen fogadnak el.

(5) A jegyző és az aljegyző a Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltségein fogadónapot tartanak, melynek rendjét a 7. sz. függelék tartalmazza.

(6) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége esetén - figyelemmel az Mötv 82. § (2) - (3) bekezdéseiben meghatározottakra - külön jogszabályi rendelkezések szerinti képesítéssel és alkalmazási feltételekkel rendelkező közös önkormányzati hivatali köztisztviselő bízható meg a jegyző helyettesítésére, a helyettesítési rend szerint.

(7) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha a döntésüknél jogszabálysértést észlel. Jelzését a képviselő-testület és a bizottság ülésén a döntés meghozatalát megelőzően, szóban terjeszti elő. A polgármester által meghozott döntés esetében írásban, hivatalos feljegyzés formájában teszi meg jelzését, melyet a polgármester részére hivatalos iratként eljuttat, részére átad.

(8) A Képviselő-testület által meghozott döntés esetében írásban, hivatalos feljegyzés formájában teszi meg jelzését, melyet a képviselő-testület valamennyi tagja részére hivatalos iratként eljuttat, részére átad.

Társulások

39. § (1) Amennyiben az önkormányzat társulásban vesz részt, úgy a társulásban az önkormányzatot a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester képviseli.

(2) A polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén az önkormányzatot a társulásban a polgármester által megjelölt személy képviseli.

(3) Az önkormányzati feladatellátásra kötött társulási megállapodások jegyzékét, valamint a társulásra átruházott hatáskörök felsorolását a 8. sz. függelék tartalmazza.

A Közös Önkormányzati Hivatal

40. § (1) A Képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdésében foglalt feladatai ellátására közös önkormányzati hivatalt hoz létre, Bakháza, Kutas, Kisbajom, Szabás és Tarany települések részvételével.

(2) A Közös Önkormányzati Hivatal hivatalos elnevezése: Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal. Székhelye: 7541. Kutas, Petőfi u. 70.

(3) A Közös Önkormányzati Hivatal - a létrehozását megállapító megállapodásban foglaltak alapján - Kirendeltségeket működtet az állandó ügyfélszolgálat biztosítása érdekében.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal Kirendeltségeinek elnevezése, és címe:

a) - Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal Kisbajomi Kirendeltsége, 7542. Kisbajom, Kossuth u. 111.

b) - Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal Szabási Kirendeltsége, 7544. Szabás, Fő u. 152.

c) - Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal Taranyi Kirendeltsége, 7514. Tarany Szent Lu.20.

(5) A Közös Önkormányzati Hivatal működését és ügyfélfogadási rendjét Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg, melyet a Közös Önkormányzati Hivatalt alkotó települések Képviselő-testületei együttes ülésen fogadnak el.

(6) A Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendjét -a Szervezeti és Működési Szabályzata alapján - a 9. sz. függelék tartalmazza.

Helyi népszavazás, népi kezdeményezés

41. § (1) A helyi népszavazás és népi kezdeményezés a helyi sajátosságok érvényesítése érdekében történő önkormányzati jogok gyakorlását jelentik.

(2) A helyi népszavazás és népi kezdeményezés kérdését külön önkormányzati rendelet szabályozza.

IV. Fejezet

Az önkormányzat gazdasági alapjai

42. § (1) Az önkormányzat saját tulajdonnal rendelkezik és költségvetési bevételeivel, kiadásaival önállóan gazdálkodik, éves költségvetésében meghatározottak alapján.

(2) Az önkormányzatok költségvetése az államháztartás része, ahhoz teljes pénzforgalmával kapcsolódik. Az önkormányzati költségvetés az állami költségvetéstől elkülönül, ahhoz az állami támogatásokkal és más költségvetési kapcsolatokkal kötődik.

(3) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(4) Az önkormányzat gazdálkodását a jegyző által készített, a polgármester által jóváhagyott pénzügyi-gazdálkodási szabályzatok alapján végzi.

(5) A képviselő-testület hosszú távú fejlesztési elképzeléseit gazdasági programban, fejlesztési tervben rögzíti, melyet a képviselő-testület az alakuló ülését követő hat hónapon belül fogad el. Tervezetének elkészítéséről és a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.

(6) A gazdasági program az önkormányzat részére helyi szinten határozza meg mindazon célkitűzéseket, feladatokat, amelyek a költségvetési lehetőségekkel összhangban, a helyi társadalmi, környezeti, gazdasági adottságok figyelembe vételével - a megyei, térségi koncepciókhoz illeszkedve - az önkormányzat által nyújtandó kötelező és önként vállalt feladatok biztosítását, fejlesztését szolgálják.

(7) A képviselő-testület a gazdasági programban meghatározottakat figyelembe veszi, minden gazdasági jellegű, a gazdálkodásra, a település működtetésére, fejlesztésére vonatkozó döntésnél, különös tekintettel az éves költségvetési rendeletek elkészítése és összeállítása során.

V. Fejezet

Az önkormányzat vagyona

43. § (1) Az önkormányzat vagyona a nemzeti vagyon része, az önkormányzat vagyona törzsvagyon és a törzsvagyon körébe nem tartózó, üzleti vagyon lehet. Az önkormányzat törzsvagyona az a nemzeti vagyon, amely közvetlenül a kötelező önkormányzati feladatkör ellátását vagy hatáskör gyakorlását szolgálja.

(2) Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályaitól külön rendeletet alkot.

VI. Fejezet

Nemzetiségi együttműködések

44. § (1) A településen roma nemzetiségi önkormányzat működik.

(2) A helyi önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat közötti együttműködés szabályait együttműködési megállapodásban rögzítik.

(3) A helyi önkormányzat a nemzetiségi jogok gyakorlásának biztosítása érdekében, az együttműködés keretén belül biztosítja a 2011. évi CLXXIX. törvényben meghatározott feltételeket.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal minden szervezeti egysége - feladat és hatáskörébe tartozó ügyekben - köteles a nemzetiségi önkormányzat munkáját segíteni.

(5) A képviselő-testület és szervei, valamint a nemzetiségi önkormányzat közötti rendszeres kapcsolattartás és együttműködés biztosítása érdekében:

a) - a nemzetiségi önkormányzat elnöke tanácskozási joggal részt vesz a képviselőtestületi üléseken,

b) - a nemzetiségi önkormányzat véleményt nyilváníthat, és javaslatot tehet az önkormányzat éves költségvetéséhez.

c) - az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat az üléseinek lebonyolításához szükséges helyiséget a Petőfi u.70. szám alatti épületben, illetve közmeghallgatásaihoz, fórumaihoz a Petőfi u. szám alatti Kultúrotthon tanácstermében. Az Önkormányzat továbbá lehetővé teszi a Nemzetiségi Önkormányzat részére az önkormányzati intézményekben a rendezvényeinek ingyenes megszervezését.

d) - A képviselő-testület a Kutasi Közös Önkormányzati Hivatalon keresztül biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását és az ezzel járó költségek viselését, a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket.

e) - A Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző, vagy aljegyző és a Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal témafelelősei részt vesznek.

f) - A Nemzetiségi Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a jegyző az Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal hivatali apparátusán keresztül biztosítja.

g) - A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele stb.) a jegyző az Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal hivatali apparátusán keresztül biztosítja.

VII. Fejezet

Záró rendelkezések

45. § (1) Jelen rendelet kihirdetését követő második napon lép hatályba.

(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző, helyben szokásos módon gondoskodik.

(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Kutas község Önkormányzat Képviselő-testülete 1/2014.(1.14.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet

A Képviselő-testület bélyegző lenyomata
image1.jpeg

2. melléklet

2. sz. melléklet
A Polgármester által használt bélyegző lenyomata
image1.jpeg

3. melléklet

Az Önkormányzat kötelezően ellátandó, valamint önként vállalt feladatainak jegyzéke

Feladat megnevezése

Ellátja

Mód, mérték1

1.

Településfejlesztés

+

Saját feladatellátás

2.

Településrendezés

+

Saját feladatellátás

3.

Épített és természeti értékek védelme

+

Saját feladatellátás, Helyi védelem kialakítása, működtetése

4.

Egészséges ivóvízellátás

+

DRV ZRT-vel kötött üzemeltetési szerződés alapján

5.

Vízrendezés és csapadékvíz elvezetés

+

Saját feladatellátás

6.

Helyi közbiztonság

-

-

7.

Köztemető fenntartás

+

Saját feladatellátás

8.

Helyi közutak, közterületek fenntartása

+

Saját feladatellátás

9.

Folyékony hulladék elszállítása

+

Saját feladatellátás Saját szennyvíztelepre

10.

Köztisztaság, Településtisztaság, hulladékgazdálkodás

+

Kommunális szilárd hulladék elszállítás Szerződés: KVG ZRT. Kaposvár

11.

Idősek napközbeni ellátása

-

-

12.

Helyi közvilágítás

+

EON

13.

Foglalkoztatás megoldása

+

Saját feladatellátás.
Közfoglalkoztatás biztosítása

14.

Alapfokú nevelés (óvodai ellátás)

+

Saját feladatellátás

15.

Alapfokú nevelés, oktatás

+

Állami feladatellátás

16.

Szociális alapellátás

+

Társulás (Kutasi Szociális
Alapszolgáltató Társulás)

17.

Gyermek és Ifjúságvédelem

+

Társulás (Kutasi Szociális
Alapszolgáltató Társulás)

18.

Közművelődési feladatok ellátása

+

Saját feladatellátás helyi Művelődési Ház, IKSZT, könyvtári feladatok: Somogy Megyei Könyvtárral megállapodás

19.

Helyi önkéntes civil szervezetek támogatása

+

Saját feladatellátás

20.

Egészséges életmód közösségi feltételeinek biztosítása és alapfokú eü-i ellátás

+

Saját feladatellátás védőnői szolgálat, háziorvosi körzet, fogorvosi körzet, társulás: ügyeleti hálózat,

21.

Sport

+

Saját feladatellátás

22.

Nemzetiségi ügyek

+

Együttműködési megállapodása helyi Roma Önkormányzattal

1 A jogszabály által kötelezően előírt feladatok mértéke és módja külön nem kerül részletezésre. A feladatellátás mértéke kötelezően ellátandó feladatnál 100%, felvállalt feladatnál anyagi lehetőségektől függően

1. függelék a 3. melléklethez

1. sz. függelék
A Képviselő-testület névjegyzéke,
és elérhetőségei

Képviselő neve

Tisztsége

Lakcíme

Telefonos elérhetősége

E-mail címe

Ütő Szabolcs

Polgármester

7541 Kutas, Kossuth u. 34

30/634-69-97

utoszabolcs@citromail.hu

Fenyvesi Zoltán

Alpolgármester

7541 Kutas, Petőfi u. 49.

30/701-18-33

Garzó László

Képviselő

7541 Kutas, Petőfi u. 59.

30/516-90-95

Egyed György

Képviselő

7541 Kutas, Táncsics u. 60.

30/235-70-08

Pávlicz Zsolt

Képviselő

7541 Kutas, Szellő u. 8.

70/315-53-02

Vargáné Bergovecz Szilvia

Képviselő

7541 Kutas, Petőfi u. 43.

70/612-76-07

Nyúl Mária

Képviselő

7541 Kutas, Kossuth u. 36.

30/193-26-26

2. függelék a 3. melléklethez

Megnevezés
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
Köztemető-fenntartás és -működtetés
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
Országos közfoglalkoztatási program
Közfoglalkoztatási mintaprogram
Út, autópálya építése
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített
begyűjtése, szállítása, átrakása
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
Közvilágítás
Zöldterület-kezelés
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
Háziorvosi alapellátás
Fogorvosi alapellátás
Ifjúság-egészségügyi gondozás
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
Könyvtári szolgáltatások
Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások
fejlesztése, működtetése
Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával
összefüggő működtetési feladatok
Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával
összefüggő működtetési feladatok
Óvodai intézményi étkeztetés
Iskolai intézményi étkeztetés
Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

3. függelék a 3. melléklethez

Képviselő-testületi határozatok nyilvántartása

Határozat

Határidő

Felelős

Megtett intézkedések, ellátott feladatok

Ügyirat száma

Pénzügyi, költségvetési kihatás

Egyéb feljegyzések

Száma

Tartalma

4. függelék a 3. melléklethez

Önkormányzati rendeletek nyilvántartása
évre

Sor sz.

Rendelet száma

Rendelet címe

Hatályba helyezés időpontja

Módosítás száma

Hatályon kívül helyezés

Megjegyzés

5. függelék a 3. melléklethez

A képviselő-testület bizottságai
A Szociális Bizottság tagjai:
1. Pávlicz Zsolt elnök
2. Vargáné Bergovecz Szilvia bizottsági tag
3. Egyed György bizottsági tag
4. Borbély Csabáné bizottsági tag (külső)
A bizottság feladata:
- Megállapítja a képviselő-testület átruházott hatáskörében, a képviselő-testület szociális rendeletében meghatározottak szerinti önkormányzati segélyt
- Véleményezi a szociális rendelet-tervezetet
- Véleményezi a költségvetési rendelet szociális ellátásokkal kapcsolatos kiadási előirányzatait
A Vizsgáló Bizottság tagjai:
1. Garzó László elnök
2. Pávlicz Zsolt bizottsági tag
3. Nyúl Mária bizottsági tag
A bizottság feladata:
- polgármester, képviselő-testületi tagok, vagyonnyilatkozatainak nyilvántartása, ellenőrzése
- a képviselő-testület tájékoztatása a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítéséről, a határidő lejártát követő első testületi ülésen
- polgármester, képviselő-testületi tagok összeférhetetlenségi ügyeinek vizsgálata,
- javaslattétel a polgármester illetményére/tiszteletdíjára és költségtérítésére
- javaslattétel a polgármester illetményének/tiszteletdíjának emelésére,
- polgármesterrel szembeni fegyelmi eljárás lefolytatása
- a képviselő-testület döntése alapján hatáskörébe utalt vizsgálatok lefolytatása
- titkos szavazáskor a szavazatszámláló bizottsági feladatok ellátása.

6. függelék a 3. melléklethez

A polgármester ügyfélfogadásának rendje

Kedd
Csütörtök

8,00 -12,00 óráig
8,00 -12,00 óráig

7. függelék a 3. melléklethez

A jegyző ügyfélfogadásának rendje
A székhelytelepülésen minden héten hétfőn 09.00- 12.00 óráig tart ügyfélfogadást.
A Szabási Kirendeltségen minden hónap első kedden 9.00- 10.30 óráig tart ügyfélfogadást.
A Kisbajomi Kirendeltségen minden hónap első kedd 10.30 -12.00 óráig tart ügyfélfogadást.
A Taranyi Kirendeltségen minden csütörtökön 8.00 -16.00 óráig tart ügyfélfogadást.
Az aljegyző ügyfélfogadásának rendje
A Szabási Kirendeltségen minden kedden 9.00 - 11.00 óráig tart ügyfélfogadást.
A Kisbajomi Kirendeltségen minden csütörtökön 9.00 - 11.00 óráig tart ügyfélfogadást.
Bakháza községben minden szerdán 9.00 - 11.00 óráig tart ügyfélfogadást

8. függelék a 3. melléklethez

Az önkormányzati feladatellátásra kötött társulási megállapodások jegyzéke,
valamint a társulásra átruházott hatáskörök felsorolása

Társulás megnevezése

Társulásra átruházott hatáskörök

Kutas Központú Szociális Alapszolgáltató Társulás
(Kutas, Tarany Bakháza, Beleg községekkel)

Szociális alapellátás, gyermek és ifjúságvédelem ellátására irányuló feladatkör

Nagyatádi Kistérség Többcélú Társulás

-

9. függelék a 3. melléklethez

Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendje
Kutas központi hivatal ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 08.00-12.00
13.00-16.00
Kedd: 13.00-16.00
Szerda: 08.00-12.00
Csütörtök: 08.00-12.00
13.00-16.00
Péntek: Ügyfélfogadás nincs I
Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal Taranyi Kirendeltségének ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 08.00-12.00
12.30- 16.00
Kedd: 08.00-12.00
12.30- 16.00
Szerda: Ügyfélfogadás nincs !
Csütörtök: 08.00-12.00
12.30- 16.00
Péntek: Ügyfélfogadás nincs I
Bakháza községben:
Hétfő: Ügyfélfogadás nincs I
Kedd: Ügyfélfogadás nincs !
Szerda: 09.00-11.00
Csütörtök: Ügyfélfogadás nincs !
Péntek: Ügyfélfogadás nincs I
Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal Kisbajom! Kirendeltségének ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 08.00-12.00
13.00-16.00
Kedd: 13.00-16.00
Szerda: 08.00-12.00
Csütörtök: Ügyfélfogadás nincs !
Péntek: 08.00-12.00.
Kutasi Közös Önkormányzati Hivatal Szabási Kirendeltségének ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 08.00-12.00
13.00-16.00
Kedd: 13.00-16.00
Szerda: 08.00-12.00
Csütörtök: Ügyfélfogadás nincs !
Péntek: 08.00-12.00.

10. függelék a 3. melléklethez

Testvértelepüléssel kötött megállapodás
Együttműködési
megállapodásimage1.jpegimage2.jpeg
Szépvíz Község Önkormányzata
(melyet képvisel Ferencz Tibor polgármester)
és
Kutas Község Önkormányzata
(melyet képvisel Ütő Szabolcs polgármester) között.
I.
A két önkormányzat folytatni kívánja az 1990-ben megkezdett együttműködést
az önkéntesség, kölcsönösség és a szolidaritás elvének érvényesülésével.
II.
A felek ismételten elismerik és megerősítik a települések között 1996. szeptember 14. napján
kötött együttműködési megállapodást, azt szellemében és tartalmában folytatni kívánják.
Az abban foglaltakat szem előtt tartva ismételten kiemelik és deklarálják
az alábbi feltételeket.
III.
A felek segítik és szorgalmazzák a két település polgárainak, intézményeinek
(oktatási, kulturális, egyházi, sport-), valamint civil szervezeteinek kapcsolatfelvételét
és a meglévő kapcsolatok mélyítését. Fenntartják és ápolják az iskolák közötti
baráti kapcsolatokat. Fokozottan elősegítik a gyermekek csereüdültetését.
A települések mindenkori vezetői folyamatosan munkálkodnak ezen célok
elérése érdekében.
IV.
A két fél támogatja a gazdasági és civil szféra együttműködését, rendszeresen
információval látják el azokat.
A szerződő felel? törekednél? arra, hogy az önkormányzatok évente egy-egy alkalommal
kölcsönös látogatást tegyenek egymás községébe. Gondoskodnak arról, hogy
a testvértelepülések lakossága kölcsönösen megismerje egymás életét, történelmét,
szokásait, fejlődésük eredményeit.
VI.
Mindkét fél lehetőségeihez mérten bekapcsolódik az országos és regionális
határon túli együttműködésbe.
VII.
Kutas Község Önkormányzata kötelezettséget vállal arra, hogy lehetőségeihez
mérten igyekszik támogatni a szépvízi magyar közösségek munkáját.
VIII.
A kezdeményezések és a kapcsolat céljainak megvalósítása érdekében a felek lehetőség
szerint évente értékelik az együttműködés tapasztalatait, egyeztetik a kapcsolatok
továbbfejlesztését szolgáló elképzeléseiket.
IX.
Az együttműködési megállapodás a nemzetközi jog tiszteletének szellemében íródik alá.
Ezen megállapodás - mely a két település képviselő-testületének jóváhagyásával lép
hatályba - magyar nyelven készült, négy példányban, és határozatlan időre szól.
Jelen okirat mellékletét képezi a két település képviselői között,
1996. szeptember 14. napján kötött együttműködési megállapodás.
Kelt Szépvízen. 2010. november 20-án

11. függelék a 3. melléklethez

A települési képviselők, a polgármester által tett eskü szövege
Eskü
„Én, (eskütevő neve) becsületemre és lelkiismeretemre fogadom, hogy Magyarországhoz és annak Alaptörvényéhez hű leszek; jogszabályait megtartom és másokkal is megtartatom; képviselői/polgármesteri tisztségemből eredő feladataimat a Kutas település fejlődésének előmozdítása érdekében lelkiismeretesen teljesítem, tisztségemet a magyar nemzet javára gyakorlom.
(Az eskütevő meggyőződése szerint)
Isten engem úgy segéljen!"