Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2017 (VI.25.)

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény engedélyezésének szabályairól, valamint a házasságkötésért és családi eseményért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 06. 26- 2021. 07. 07

Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2017 (VI.25.)

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény engedélyezésének szabályairól, valamint a házasságkötésért és családi eseményért fizetendő díjak mértékéről

Lábod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. §. (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (továbbiakban: At.) 96. §. a)-b) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. §. (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. §

.

A rendelet hatálya Lábod község közigazgatási területén történő házasságkötések, valamint családi események társadalmi megünneplése kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.

2. §

.

(1) E rendelet alkalmazásában:

a) családi esemény: névadó, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás.

b) hivatali helyiség: Községi Művelődési Ház (7551 Lábod, Kossuth u. 87.) nagyterme és közösségi terme, a Lábodi Közös Önkormányzati Hivatal (7551 Lábod, Kossuth u. 57.) anyakönyvi és családi esemény lebonyolítására alkalmas tárgyalóterme.

c) hivatali munkaidő: a Lábodi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

d) munkaszüneti nap: az At. 27. §. (2) bekezdésében meghatározott napok.

A hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben történő házasságkötés és családi esemény

3. §

.

A hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben történő házasságkötés és családi esemény ingyenes.

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény engedélyezésének szabályai

4. §

.

1. Házasságkötést és családi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton és vasárnap is lehet. A közeli haláleseti állapotot kivéve munkaszüneti napokon házasságot kötni nem lehet.

2. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény megrendezését az anyakönyvvezető térítési díj ellenében vállalhatja.

3. Az anyakönyvvezető hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő közreműködését a település jegyzőjétől írásban, a kérelem indokolásával kell kérni.

4. A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés és családi esemény engedélyezésére irányuló kérelmet írásban, az esemény bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani az anyakönyvvezető útján a település jegyzőjéhez, e rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon. A kérelemről a jegyző esetenként, az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt. A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a választott helyszínen szemlét tart, melyről feljegyzést készít, és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.

5. A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés és családi esemény engedélyezése során figyelembe kell venni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett házasságkötést és családi eseményt. Azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívül tervezett esemény nem veszélyeztetheti.

6. A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és családi esemény engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt. A kérelmet írásban, az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani e rendelet 2. melléklete szerinti formanyomtatványon.

Házasságkötés és családi esemény díjazása, díjfizetési kötelezettség

5. §

.

1. A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésért és családi eseményért eseményenként 5.000.- Ft + mindenkor hatályos ÁFA szolgáltatási díjat kell fizetni, mely tartalmazza a személyi és tárgyi feltételek biztosítását.

2. A hivatali helyiségen kívüli házasságkötésért és családi eseményért eseményenként 10.000.- Ft + mindenkor hatályos ÁFA szolgáltatási díjat kell fizetni, mely tartalmazza a tárgyi és személyi feltételek biztosítását.

3. Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésért és családi eseményben történő közreműködéséért eseményenként bruttó 5.000.- Ft díjazás illeti meg.

4. Az (1)-(2) bekezdésben megállapított díjakat legkésőbb az eseményt megelőző hét szerdai pénztári napjáig a Lábodi Közös Önkormányzati Hivatal házipénztárába kell megfizetni az erről kiállított számla alapján.

5. A közreműködő anyakönyvvezetőt megillető díjazás kifizetése havonta, utólag a jegyző igazolása alapján történik.

Záró rendelkezések

6. §

.

1. Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az At. és végrehajtási rendeleteinek rendelkezési az irányadók.

2. E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötések, anyakönyvi események engedélyezéséről és szolgáltatási díjairól szóló 3/2014. (III. 3.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.

1. melléklet

Lábodi Közös Önkormányzati Hivatal

Jegyzőjének

Lábod

Kossuth u. 57.

Kérelem

hivatali helyiségen kívüli házasságkötés/családi esemény engedélyezéséhez

Alulírottak kérjük házasságkötésünk/családi eseményünk hivatali helyiségen kívül történő engedélyezését az alábbi hivatali helyiségen kívüli helyszínen:

A helyszín megnevezése:.............................................................................................................................

Név:............................................................................................................................................

Születési hely,idő:.......................................................................................................................

Anyja neve:.................................................................................................................................

Lakcím:.......................................................................................................................................

Név:.............................................................................................................................................

Születési hely, idő:......................................................................................................................

Anyja neve:.................................................................................................................................

Lakcím:.......................................................................................................................................

Tudomásul vesszük, hogy engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötés/családi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításánál, ha

  • a) a tanúk, és ha szükséges tolmács vagy jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,
  • b) gondoskodunk a házasságkötés méltó keretéről,
  • c) gondoskodunk az anyakönyv helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről (természeti elemektől: eső, hó, szél, stb. elleni védelem).

A …................Ft összegű díjat határidőig befizetjük a Lábodi Közös Önkormányzati Hivatal házipénztárába.

A jegyző által meghozott döntés ellen fellebbezési jogunkról lemondunk.

Lábod, ….....................................................

…..................................................... …..........................................................

kérelmező aláírása kérelmező aláírása

Az engedély kibocsátását javaslom /nem javaslom.

….............................................................

anyakönyvvezető

2. melléklet

Lábodi Közös Önkormányzati Hivatal

Jegyzőjének

Lábod

Kossuth u. 57.

Kérelem

hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés/családi esemény engedélyezéséhez

Alulírottak kérjük házasságkötésünk/családi eseményünk hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezését

…....................év.....................................hónap...........nap..................óra időpontra.

Név:.......................................................................................................................................................

Születési hely, idő:.................................................................................................................................

Anyja neve:............................................................................................................................................

Lakcím:..................................................................................................................................................

Név:.......................................................................................................................................................

Születési hely, idő:.................................................................................................................................

Anyja neve:............................................................................................................................................

Lakcím:..................................................................................................................................................

A …................Ft összegű díjat határidőig befizetjük a Lábodi Közös Önkormányzati Hivatal házipénztárába.

A jegyző által meghozott döntés ellen fellebbezési jogunkról lemondunk.

Lábod, ….....................................................

…..................................................... .............................................................

kérelmező aláírása kérelmező aláírása