Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 11. 27- 2024. 11. 27

Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.11.27.

Lábod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk 1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról a következőket rendeli el:

1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Lábod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk 1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 43. §. (3) bekezdése alapján a következőket rendeli el:”

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 5. § (4) bekezdés c)–f) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A képviselő – testület, a polgármester, a jegyző, a bizottságok, a közös önkormányzati hivatal kör alakú pecsétjének közepén Magyarország címere van, a körívben pedig a következő feliratok olvashatók:)

„c) Polgármester Lábod,
d) Lábodi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője,
e) Lábodi Közös Önkormányzati Hivatal
f) Szociális és Ügyrendi Bizottság”

3. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 11. § (4) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat önként vállalt feladatként gondoskodik:)

„b) Egészségügyi alapellátás – házi-, gyermekorvosi és iskolaegészségügyi – ellátásról.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 11. § (4) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat önként vállalt feladatként gondoskodik:)

„d) Községüzemeltetési feladatokról: A közüzemi csatornahálózatba nem vezetett háztartási szennyvíz elszállását, ártalmatlanítását az önkormányzat saját szolgáltatással biztosítja. A temetkezési szolgáltatást a Somogy Megyei Temetkezési Kft-vel kötött megállapodás alapján biztosítja.”

4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 15. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A személyes érintettség bejelentési kötelezettsége tárgyában a Szociális és Ügyrendi Bizottság folytat le vizsgálatot. A bejelentési kötelezettség fennállásáról a Képviselő-testület a vizsgálat lefolytatását követően külön határozatban dönt.”

5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 16. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést 8 napon belül a Szociális és Ügyrendi Bizottság elé terjeszti kivizsgálás végett, és erről az érintett képviselőt írásban tájékoztatja. Egyben felkéri, hogy 8 napon belül nyilatkozzon az összeférhetetlenségi ok fennállásáról, illetve kezdeményezze annak megszüntetését.

(3) Ha a képviselő az összeférhetetlenség megszüntetésének megtörténtét bejelentette és az összeférhetetlen tisztségről szóló lemondásának másolatát a polgármesternek az (1) bekezdésben megjelölt határidőn belül átadta, a Szociális és Ügyrendi Bizottság az összeférhetetlenségi eljárást megszünteti.”

6. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 20. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Képviselő-testület szükség szerint, általában havonta a 4. hétfői napon, de évente legalább 10 alkalommal ülésezik a Hivatal tanácstermében.

(2) A Képviselő-testület üléseinek időpontjáról, helyéről és napirendjéről a Hivatal a lakosságot az ülés előtt legalább 3 nappal előbb hirdetmény útján tájékoztatja. A hirdetmény a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján kerül kifüggesztésre.”

7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 21. § (1)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze minden hónap 4. hétfői napján, illetve szükség szerint.

(2) A Képviselő-testület üléseit a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a Szociális és Ügyrendi Bizottság Elnöke hívja össze.

(3) A képviselők és meghívottak a Képviselő-testület ülése előtt 3 nappal elektronikus úton megkapják az ülés írásos előterjesztéseit.

(4) A Képviselő-testület rendkívüli esetben rövid úton (telefonon, e-mail útján) is összehívható.”

8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 27. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, illetve felkérésére, vagy akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti. Együttes akadályoztatásuk esetén az ülést a Szociális és Ügyrendi Bizottság Elnöke vezeti.”

9. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 42. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Képviselő-testület határozatairól a Hivatal nyilvántartást vezet.”

10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 44. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A testületi ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a kormányhivatalnak elektronikus formában kell megküldeni. A jegyzőkönyv egy kinyomtatott példányát a tárgyévet követően be kell köttetni.”

11. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 49. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) 2,3A polgármester megbízatását főállású foglalkoztatási jogviszonyban tölti be.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 49. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) Az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén az egyéb munkáltatói jogokat a Szociális és Ügyrendi Bizottság Elnöke gyakorolja.”

12. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 51. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a Képviselő-testület összehívására, működésére, az ülés vezetésére vonatkozó hatáskört a Szociális és Ügyrendi Bizottság Elnöke gyakorolja az SZMSZ-ben meghatározott általános szabályok szerint.”

13. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 54. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) Lábod Község Önkormányzata tagja a települések csatornahálózatának és Nagyatád Szennyvíztisztító telepének fejlesztése érdekében létrehozott Nagyatádi Regionális Szennyvíztársulásnak.

(4) Lábod Község Önkormányzata tagja a települések hulladékgazdálkodási vagyonának közös hasznosításáról, működtetéséről történő gondoskodás érdekében létrehozott Hulladékgazdálkodási Vagyont Működtető Nyugat-somogyi Önkormányzati Társulásnak.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 54. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A Képviselő –testület a többcélú társulás megállapodásában meghatározott feladatokon kívüli feladatok ellátására további együttműködési megállapodást köthet a kistérséghez vagy más kistérséghez tartozó önkormányzattal, és a vármegyei Önkormányzattal.”

14. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 55. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Képviselő-testület a költségvetési rendelet tervezet első fordulóját január hónapban tárgyalja meg.”

15. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

16. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..)

a) 22. § (2) bekezdés a) pontja,

b) 22. § (2) bekezdés c)–g) pontja,

c) 38. §-a,

d) 55. § (5) bekezdése.

17. § Ez a rendelet 2024. november 27-én lép hatályba.

1. melléklet a 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelethez

2. számú melléklet
A Szociális és Ügyrendi Bizottság feladat és hatásköre

1. Létfenntartási gondok enyhítéséhez nyújtott rendkívüli települési támogatás megállapítása

2. Gyermek érdekében nyújtott települési támogatás megállapítása.

3. Kamatmentes kölcsön formájában nyújtott települési támogatás megállapítása

4. A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatások megállapítása

5. Nyugdíjasok települési támogatása

6. A képviselő-testület munkatervében meghatározott előterjesztések véleményezése, illetve előterjesztés készítés.

7. Dönt a bizottsági tag esetében a döntéshozatalból való kizárásról.

8. Kétévente beszámol a képviselőtestületnek a bizottság munkájáról, az átruházott hatáskörben végzett feladatok végrehajtásáról.

9. Vizsgálja a képviselők megbízatásának törvényességét.

10. Megvizsgálja a képviselők összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyeit és erről jelentést ad a képviselő-testületnek.

11. Ellátja a képviselők titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.

12. Figyelemmel kíséri az önkormányzat szerveinek szabályszerű működését.13. Ellátja a polgármester, alpolgármester és képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket (vizsgálat, nyilvántartás, kezelés, őrzés)”