Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 27- 2024. 11. 27Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Lábod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk 1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról a következőket rendeli el:
1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 5. § (4) bekezdés c)–f) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A képviselő – testület, a polgármester, a jegyző, a bizottságok, a közös önkormányzati hivatal kör alakú pecsétjének közepén Magyarország címere van, a körívben pedig a következő feliratok olvashatók:)
3. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 11. § (4) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önkormányzat önként vállalt feladatként gondoskodik:)
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 11. § (4) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önkormányzat önként vállalt feladatként gondoskodik:)
4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 15. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A személyes érintettség bejelentési kötelezettsége tárgyában a Szociális és Ügyrendi Bizottság folytat le vizsgálatot. A bejelentési kötelezettség fennállásáról a Képviselő-testület a vizsgálat lefolytatását követően külön határozatban dönt.”
5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 16. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést 8 napon belül a Szociális és Ügyrendi Bizottság elé terjeszti kivizsgálás végett, és erről az érintett képviselőt írásban tájékoztatja. Egyben felkéri, hogy 8 napon belül nyilatkozzon az összeférhetetlenségi ok fennállásáról, illetve kezdeményezze annak megszüntetését.
(3) Ha a képviselő az összeférhetetlenség megszüntetésének megtörténtét bejelentette és az összeférhetetlen tisztségről szóló lemondásának másolatát a polgármesternek az (1) bekezdésben megjelölt határidőn belül átadta, a Szociális és Ügyrendi Bizottság az összeférhetetlenségi eljárást megszünteti.”
6. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 20. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület szükség szerint, általában havonta a 4. hétfői napon, de évente legalább 10 alkalommal ülésezik a Hivatal tanácstermében.
(2) A Képviselő-testület üléseinek időpontjáról, helyéről és napirendjéről a Hivatal a lakosságot az ülés előtt legalább 3 nappal előbb hirdetmény útján tájékoztatja. A hirdetmény a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján kerül kifüggesztésre.”
7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 21. § (1)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze minden hónap 4. hétfői napján, illetve szükség szerint.
(2) A Képviselő-testület üléseit a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a Szociális és Ügyrendi Bizottság Elnöke hívja össze.
(3) A képviselők és meghívottak a Képviselő-testület ülése előtt 3 nappal elektronikus úton megkapják az ülés írásos előterjesztéseit.
(4) A Képviselő-testület rendkívüli esetben rövid úton (telefonon, e-mail útján) is összehívható.”
8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 27. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, illetve felkérésére, vagy akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti. Együttes akadályoztatásuk esetén az ülést a Szociális és Ügyrendi Bizottság Elnöke vezeti.”
9. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 42. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Képviselő-testület határozatairól a Hivatal nyilvántartást vezet.”
10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 44. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A testületi ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a kormányhivatalnak elektronikus formában kell megküldeni. A jegyzőkönyv egy kinyomtatott példányát a tárgyévet követően be kell köttetni.”
11. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 49. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) 2,3A polgármester megbízatását főállású foglalkoztatási jogviszonyban tölti be.”
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 49. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén az egyéb munkáltatói jogokat a Szociális és Ügyrendi Bizottság Elnöke gyakorolja.”
12. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 51. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a Képviselő-testület összehívására, működésére, az ülés vezetésére vonatkozó hatáskört a Szociális és Ügyrendi Bizottság Elnöke gyakorolja az SZMSZ-ben meghatározott általános szabályok szerint.”
13. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 54. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) Lábod Község Önkormányzata tagja a települések csatornahálózatának és Nagyatád Szennyvíztisztító telepének fejlesztése érdekében létrehozott Nagyatádi Regionális Szennyvíztársulásnak.
(4) Lábod Község Önkormányzata tagja a települések hulladékgazdálkodási vagyonának közös hasznosításáról, működtetéséről történő gondoskodás érdekében létrehozott Hulladékgazdálkodási Vagyont Működtető Nyugat-somogyi Önkormányzati Társulásnak.”
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 54. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A Képviselő –testület a többcélú társulás megállapodásában meghatározott feladatokon kívüli feladatok ellátására további együttműködési megállapodást köthet a kistérséghez vagy más kistérséghez tartozó önkormányzattal, és a vármegyei Önkormányzattal.”
14. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 55. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A Képviselő-testület a költségvetési rendelet tervezet első fordulóját január hónapban tárgyalja meg.”
15. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..) 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
16. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2014 (XII.23..)
a) 22. § (2) bekezdés a) pontja,
b) 22. § (2) bekezdés c)–g) pontja,
c) 38. §-a,
d) 55. § (5) bekezdése.
17. § Ez a rendelet 2024. november 27-én lép hatályba.
1. melléklet a 12/2024. (XI. 26.) önkormányzati rendelethez
1. Létfenntartási gondok enyhítéséhez nyújtott rendkívüli települési támogatás megállapítása
2. Gyermek érdekében nyújtott települési támogatás megállapítása.
3. Kamatmentes kölcsön formájában nyújtott települési támogatás megállapítása
4. A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatások megállapítása
5. Nyugdíjasok települési támogatása
6. A képviselő-testület munkatervében meghatározott előterjesztések véleményezése, illetve előterjesztés készítés.
7. Dönt a bizottsági tag esetében a döntéshozatalból való kizárásról.
8. Kétévente beszámol a képviselőtestületnek a bizottság munkájáról, az átruházott hatáskörben végzett feladatok végrehajtásáról.
9. Vizsgálja a képviselők megbízatásának törvényességét.
10. Megvizsgálja a képviselők összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyeit és erről jelentést ad a képviselő-testületnek.
11. Ellátja a képviselők titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.
12. Figyelemmel kíséri az önkormányzat szerveinek szabályszerű működését.13. Ellátja a polgármester, alpolgármester és képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket (vizsgálat, nyilvántartás, kezelés, őrzés)”