Segesd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2015.(V.5.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól

Hatályos: 2016. 04. 26- 2016. 12. 31

Segesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a)-b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. A rendelet hatálya


1. §


A rendelet hatálya Segesd Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötés, valamint gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás során az e rendeletben meghatározott szolgáltatást igénybe vevőkre, valamint a Segesdi Közös Önkormányzati Hivatalnál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvezetőkre terjed ki.


2. Értelmező rendelkezések


2. §


E rendelet alkalmazásában:

a)      anyakönyvi esemény: a házasságkötés;

b)      családi esemény: gyermekköszöntő, jubileumi házasságkötés és házasságkötést megerősítő szertartás;

c)      alapszolgáltatás: Az anyakönyvvezetőnek a hivatali helyiségben a munkaideje alatt az anyakönyvi-, illetve családi esemény során jogszabályban rögzített eljárása és szövege, valamint a hivatali helyiség használata az esemény alatt.

d)     hivatali munkaidő: A Segesdi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

e)      hivatali helyiség: Az Önkormányzat házasságkötő terme. Amennyiben a házasságkötésre, vagy családi esemény megtartására kijelölt hivatali helyiség műszaki, technikai vagy egyéb ok miatt nem áll rendelkezésre, abban az esetben megfelelő helyiség biztosításáról a jegyző gondoskodik.



3. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő események engedélyezésének szabályai


3. §


(1) Anyakönyvi-, illetve családi eseményt hivatali munkaidőben és hivatali munkaidőn kívüli időben az Önkormányzat házasságkötő termében (Segesd, Szabadság tér 1.) lehet lebonyolítani.


(2) A hivatali helyiségen kívül anyakönyvi-, illetve családi esemény tartását a jegyző akkor engedélyezheti, ha a külső helyszín alkalmas az anyakönyvi-, illetve családi esemény méltóságteljes, ünnepélyes lebonyolítására és a jogszabályban előírt feltételek biztosítására, továbbá az e rendeletben meghatározott díjat megfizetik.


(3) Anyakönyvi-, illetve családi esemény hivatali helyiségen kívüli helyszínen való tartásának engedélyezése iránti kérelmet az esemény tervezett időpontját megelőző 30 nappal előbb írásban kell benyújtani a jegyzőhöz.


(4) Az anyakönyvvezető meggyőződik a külső helyszín alkalmasságáról.


(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi-, illetve családi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi-, illetve családi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli esemény nem veszélyeztetheti.


4. §


(1) Az önkormányzati intézményekben tartandó anyakönyvi-, illetve családi eseményt az intézményvezető vagy az általa kijelölt személy írásbeli jóváhagyása után tervezheti az anyakönyvvezető.


(2) Családi eseményt csak hivatali munkaidőn kívül lehet tartani.


4. Az anyakönyvi-, illetve családi események díjazása


5. §


(1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.


(2) Az anyakönyvi-, illetve családi esemény házasságkötő teremben hivatali munkaidőn kívüli, valamint hivatali helyiségen kívüli lebonyolításának díját e rendelet 1. melléklete [1] tartalmazza.


(3) Rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében, az egészségügyi és szociális intézményben továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi-, illetve családi esemény díjmentes.


5. Díjfizetésre vonatkozó szabályok


6. §


(1) A hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi-, illetve családi esemény esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként az Önkormányzat részére díjat kell fizetni.

A fizetendő díj mértékét a rendelet 1. melléklete [2] állapítja meg. Az önkormányzat által biztosított egyéb szolgáltatásokért fizetendő díjak mértékét a rendelet 2. melléklete állapítja meg.


(2) Az (1)-(2) bekezdésekben meghatározott díjat az anyakönyvi-, illetve családi eseményt megelőző 15. napig be kell fizetni Segesd Község Önkormányzata pénzforgalmi bankszámlájára, vagy a házipénztárba. A befizetés tényét az anyakönyvvezető felé igazolni kell.


(3) Az anyakönyvi-, illetve családi esemény elmaradása esetén a befizetett díjat a kérelmező részére, az anyakönyvvezető írásos jelzése alapján az Önkormányzat visszautalja.


(4) Rendkívüli körülmények esetén, így különösen akkor, ha valamelyik fél büntetés-végrehajtási intézetben fogvatartott, mozgáskorlátozottsága, orvosi igazolással alátámasztott súlyos egészségi állapota vagy kora miatt különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatali helyiségében való megjelenés, a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi-, illetve családi esemény díjmentes.


(5) Házasság, egyéb családi esemény (névadó, házasság megerősítése, házassági évforduló) hivatali helyiségen kívül történő megkötéséért, illetve megtartásáért fizetendő díj mértéke, független a házasság, egyéb családi esemény megkötésének, illetve megtartásának napjától.


6. Az anyakönyvvezető és egyéb közreműködő díjazása


7. §


(1) [3] Az anyakönyvvezetőt hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi-, illetve családi eseménynél történő közreműködése esetén, eseményenként az Önkormányzat részére megfizetett díjon felül


a) „alapszolgáltatásos” szertartás esetén bruttó 4.000 Ft,

b) ünnepélyes szertartás esetén bruttó 9.000 Ft díjazás illeti meg.


(2) [4] Az egyéb közreműködőt hivatali munkaidőn kívül anyakönyvi-, illetve családi eseménynél történő szerepvállalása esetén, eseményenként az Önkormányzat részére megfizetett díjon felül


a) technikusi, hangosítási feladat ellátása esetén bruttó 3.500 Ft,

b) technikusi, hangosítási, versmondási összevont feladat ellátása esetén bruttó 6.000 Ft díjazás illeti meg.


(3) [5] A hivatal anyakönyvvezetői feladatokat ellátó köztisztviselőit évente egy alkalommal 40.000 Ft összegű ruházati támogatás illeti meg.


(4) A kifizetett ruházati támogatás felhasználása és elszámolása az alábbiak szerint történhet:

a) az anyakönyvvezető köteles a támogatás összegével a hivatal nevére szóló, a számviteli szabályoknak megfelelő számlával legkésőbb a tárgyév december 15. napjáig elszámolni;

b) a számlán feltüntetett vásárlási időpontként az adott év január 1-től december 15-ig terjedő időszak szerepelhet;

            c) A számlákon megnevezhető:

                       ca) felsőruházati termék: szoknya, kosztüm, blúz, nadrág, ing, blézer;

                       cb) lábbeli: csizma, cipő, szandál, papucs;

                       cc) kiegészítők: női táska, sál, harisnya, ékszerek;

cd) lehetőség van a ruházati termék egyedi elkészítésére is, ehhez anyagszámlát (szövet, selyem stb.), valamint a szolgáltatói számlát kell hozni, megnevezve a készterméket.



7. Záró rendelkezések


8. §


(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.


(2) E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentetett házassági szándék, valamint családi esemény alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.



9. §

Hatályát veszti az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól szóló 4/2013. (III. 29.) önkormányzati rendelet.





                 Péntek László                                                                   dr. Varga Katalin

                 polgármester                                                                             aljegyző



Kihirdetve: 2015. május 5.



                                                             dr. Varga Katalin

                                                                     aljegyző

1. melléklet a 8/2015. (V. 5.) önkormányzati rendelethez



Az Önkormányzat részére fizetendő díjak


1.

Hivatali munkaidőben, a hivatali helyiségben tartott anyakönyvi eseményért az ügyfél által fizetendő díj.

Nyújtott szolgáltatás: alapszolgáltatás

ingyenes

2.

Házasság, egyéb családi esemény (névadó, házasság megerősítése, házassági évforduló) hivatali munkaidőn túli – hétköznapi és szombati napokon – történő megkötéséért, illetve megtartásáért az ügyfél által fizetendő díj.

Nyújtott szolgáltatás: alapszolgáltatás

15 000 Ft

3.

Házasság, egyéb családi esemény (névadó, házasság megerősítése, házassági évforduló) hivatali munkaidőn túli – vasárnap és ünnepnapokon – történő megkötéséért, illetve megtartásáért az ügyfél által fizetendő díj

Nyújtott szolgáltatás: alapszolgáltatás

25 000 Ft

4.

Házasság, egyéb családi esemény (névadó, házasság megerősítése, házassági évforduló) hivatali helyiségen kívül történő megkötéséért, illetve megtartásáért az ügyfél által fizetendő díj

Nyújtott szolgáltatás: alapszolgáltatás

30 000 Ft


2. melléklet a 8/2015. (V. 5.) önkormányzati rendelethez



Az önkormányzat által biztosított egyéb szolgáltatásokért fizetendő nettó díjak


Gyertyagyújtás

200 Ft

Virágrendelés

200 Ft

Nászpohár (2 db)

1 500 Ft

Anyakönyvi kivonat borító

1 000 Ft

Technikai eszköz használata (CD, magnó, külön-külön)

1 000 Ft

Szerzői jogdíj

500 Ft

Asztali dísz

3 000 Ft

[1]

Módosította a 8/2016. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 4. §-a 2016. április 25. napjával.

[2]

Módosította a 8/2016. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 4. §-a 2016. április 25. napjával.

[3]

Módosította a 8/2016. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 1. §-a 2016. április 25. napjával.

[4]

Módosította a 8/2016. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 2. §-a 2016. április 25. napjával.

[5]

Módosította a 8/2016. (IV. 25.) önkormányzati rendelet 3. §-a 2016. április 25. napjával.