Szorosad Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2016 (II.12.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi rendszeréről szóló 2/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2016. 02. 13- 2020. 12. 28Szorosad Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2016 (II.12.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi rendszeréről szóló 2/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
2016-02-13-tól 2020-12-29-ig
Szorosad Község Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2016.(II.12.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi rendszeréről szóló
2/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Szorosad Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 1. § (2) bekezdésében, az Szt. 10. § (1) bekezdésében, az Szt. 26. §-ában, az Szt. 32. § (1) bekezdés b) pontjában, az Szt. 32. § (3) bekezdésében, az Szt. 45. § (1) és (3) bekezdésében, az Szt. 48. § (4) bekezdésében, az Szt. 58/B. § (2) bekezdésében, az Szt. 62. § (2) bekezdésében, az Szt. 92. § (1) bekezdés a) pontjában, az Szt. 92. § (2) bekezdésében, az Szt. 132. § (4) bekezdésében, az Szt. 134/E. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Szorosad Község Önkormányzata Képviselő-testületének a szociális ellátások hely rendszeréről szóló 2/2015.(II.27.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: „R”) az alábbiak szerint módosul:
- §
A „R” 16. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„Települési támogatás
16. §
(3) A települési támogatás adható
a) rendkívüli települési támogatás,
b) lakhatási támogatás,
c) születési támogatás
d) temetési támogatás
formájában.”
- §
A „R” az alábbi 18. §-al egészül ki, egyidejűleg a „R” jelenlegi 18. §-a 19. §-ra, 19. §-a 20. §-ra, 20. §-a 21. §-ra, 21. §-a 22. §-ra, 22. §-a 23. §-ra, 23. §-a 24. §-ra, 24. §-a 25. §-ra, 25. §-a 26. §-ra, 26. §-a 27. §-ra, 27. §-a 28. §-ra, 28. §-a 29. §-ra módosul.
„Lakhatási támogatás
18. §
(1) A lakhatási támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.
(2) Lakhatási támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 71.250,- Ft-ot és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.
(2a) A lakhatási támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol
a) a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,
b) a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,
c) a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,
d) a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,
e) a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.
(2b) Ha a háztartás
a) (2a) bekezdés a)-c) pontja szerinti tagja magasabb összegű családi pótlékban vagy fogyatékossági támogatásban részesül, vagy
b) (2a) bekezdés d) vagy e) pontja szerinti tagjára tekintettel magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak,
a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.
(2c) Ha a háztartásban gyermekét egyedülállóként nevelő szülő - ideértve a gyámot és a nevelőszülőt - él, a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.
(3) A lakhatási támogatás esetében a lakhatás elismert havi költsége az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összegét a képviselő-testület 450,- Ft-ban határozza meg.
(4) A lakhatási támogatás esetében elismert lakásnagyság
a) ha a háztartásban egy személy lakik 35 nm,
b) ha a háztartásban két személy lakik 45 nm,
c) ha a háztartásban három személy lakik 55 nm,
d) ha a háztartásban négy személy lakik 65 nm,
e) ha négy személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság és minden további személy után 5-5 nm,
de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.
(5) A lakhatási támogatás egy hónapra jutó összege
a) a lakhatás elismert havi költségének 30%-a, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 14.250,- Ft-ot,
b) a lakhatás elismert havi költségének és a támogatás mértékének (a továbbiakban: TM) szorzata, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem az a) pont szerinti mértéket meghaladja,
de nem lehet kevesebb, mint 2500 forint, azzal, hogy a támogatás összegét 100 forintra kerekítve kell meghatározni.
(6) Az (5) bekezdés b) pontja szerinti TM kiszámítása a következő módon történik:
TM = 0,3 - | J - 0,5x28500 28500 | × 0,15, |
ahol a J a jogosult háztartásában egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelmet jelöli. A TM-et századra kerekítve kell meghatározni.
(7) A lakhatási támogatást egy évre kell megállapítani.
(8) Lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
(9) A (8) bekezdés alkalmazásában külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.
(10) A kérelmezőt a havi rendszerességgel járó lakhatási támogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illeti meg.
(11) A lakhatási támogatásra jogosult halála esetén a fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő és testvér egymást követő sorrendben veheti fel a halál hónapját követő hónap utolsó napjáig.
(12) Ha a lakhatási támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult meghal, a változás, illetve a haláleset hónapjára járó támogatást teljes összegben folyósítani kell, de a támogatás további folyósítását meg kell szüntetni.”
- §
A „R” 19. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„Születési támogatás
19. §
(1) Azt a családot vagy egyedülálló személyt, akinek gyermeke születik – gyermekenként – egyszeri 20.000,- Ft összegű születési támogatásban kell részesíteni, a család jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül.”
- §
A „R” 20. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„Temetési támogatás
20. §
(2) Temetési támogatásban az eltemettető jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül részesíthető.”
- §
Záró és hatályba léptető rendelkezések
Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.
Szorosad, 2016. február 12.
Simonics Ervin Gyula s. k. | Orbánné Zilizi Márta s. k. |
polgármester | jegyző |
Záradék:
A rendelet kihirdetve 2016. február 12. napján.
Szorosad, 2016. február 12.
Orbánné Zilizi Márta s. k.
jegyző
Általános indokolás
Szorosad Község Önkormányzata Képviselő-testületének
a szociális ellátások helyi rendszeréről szóló 2/2015.(II.27.) önkormányzati rendelete módosításáról rendelkező 3/2016.(II.12.) önkormányzati rendeletéhez
A szociális ellátások helyi rendszeréről szóló 2/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet megalkotása óta eltelt időszak tapasztalatai alapján a képviselő-testület szükségesnek és indokoltnak tartotta a születési és a temetési támogatás vonatkozásában a rendelet módosítását.
Részletes indokolás
Szorosad Község Önkormányzata Képviselő-testületének
a szociális ellátások helyi rendszeréről szóló 2/2015.(II.27.) önkormányzati rendelete módosításáról rendelkező 3/2016.(II.12.) önkormányzati rendeletéhez
A lakhatási támogatásról az igények felmerülése miatt vált szükségessé rendelkezni. A gyermeket vállaló családoknál a gyermek születésekor; az eltemettetésről gondoskodóknál a hozzátartozó elhalálozásakor jelentkező kiadások mindenképpen az anyagi terhek növekedését vonják maguk után, ezért a képviselő-testület e két támogatási forma vonatkozásában szükségesnek és indokoltnak tartotta kimondani, hogy a jogosultság jövedelmi viszonyokra való tekintet nélkül fennáll. A lakhatási támogatásról az igények felmerülése miatt vált szükségessé rendelkezni.
Szorosad, 2016. február 12.
Simonics Ervin Gyula s. k. |
polgármester |
Előzetes hatásvizsgálat
Szorosad Község Önkormányzata Képviselő-testületének
a szociális ellátások helyi rendszeréről szóló 2/2015.(II.27.) önkormányzati rendelete módosításáról rendelkező 3/2016.(II.12.) önkormányzati rendeletéhez
Tájékoztatás az előzetes hatásvizsgálat eredményéről
1. A jogszabály-tervezet hatásai
1.1. Társadalmi hatások: Társadalomra gyakorolt kedvezőtlen hatása nincs a rendelet módosításnak.
1.2. Gazdasági, költségvetési hatás: Az önkormányzat anyagi terhei jelentős mértékben nem növekednek.
1.3. Környezeti, egészségi következmények: Nincs
1.4. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások: Az adminisztratív terhek nem nőnek.
2. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: Az érintettek anyagi terhei mérsékelhetők.
3. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: Rendelkezésre állnak.
Szorosad, 2016. február 12.
Orbánné Zilizi Márta s. k. |
jegyző |