Ordacsehi Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2015(VI.30.) önkormányzati rendelete

Ordacsehi Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2015.(VI.30.) önkormányzati rendelete a hulladékkezelési közszolgáltatásról, a településtisztaság biztosításáról szóló 8/2014.(V.05.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 06. 30- 2015. 06. 30

Ordacsehi Község Önkormányzat  Képviselő-testületének

10/2015. (VI.30.) önkormányzati rendelete


A hulladékkezelési közszolgáltatásról, a településtisztaság biztosításáról szóló 8/2014.(V.05.) önkormányzati rendelet módosításáról


Ordacsehi Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88.§ (4) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. Cikk (2) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 5. pontjában és 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja.


1. §


A helyi hulladékkezelési közszolgáltatásról, a településtisztaság biztosításáról szóló 8/2014.(V.05.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4.§ (5) bekezdése kiegészül a következőkkel:


„A természetes személy tulajdonában lévő ingatlanon általa összegyűjtött települési hulladékot a közszolgáltató által használt kaposmérői hulladéklerakó telepen (címe: Hetes, 062/1 hrsz., üzemeltetője: CWC Invest Kft.) adhatja le. A leadáskor igazolnia kell, hogy Ordacsehiben rendelkezik ingatlannal, mely után a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás díját a közszolgáltató részére megfizette.

A természetes személy havonta legfeljebb egy alkalommal szállíthat be a telepre kommunális hulladékot. A beszállítható mennyiség alkalmanként nem haladhatja meg az 1 m3 mennyiséget.”


2. §


A Rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(2) A települési hulladékot csak gyűjtőedényben vagy műanyag zsákban, az 1. mellékletben a szállítás időszakára meghatározott kezdő időpontot megelőzően, az azt megelőző nap 16 órától szabad kihelyezni az ingatlan bejárata előtti közterületre. A kihelyezés helye az úttest szilárd burkolatától számított 1 és 2 méter közötti távolságban lehet, oly módon hogy a hulladék a közszolgáltató járművére könnyen felhelyezhető legyen. A hulladékgyűjtő edény biztonságos kihelyezése végett az ingatlanhasználó az ingatlana előtti füves közterületen az általa díjfizetés alapján használt hulladékgyűjtő edények számának megfelelő számú, legfeljebb 40X40 cm-es szilárd felületet (pl. beton járdalap) alakíthat ki a talaj szintjével megegyező magasságban.”


3. §


A Rendelet 5. § (8) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(8) A gyűjtőedényben elhelyezhető települési szilárd hulladék maximális tömege:”



Edényzet

Települési szilárd hulladék

(kg)

60 literes

12

80 literes

16

120 literes

25

240 literes

50



4. §


A Rendelet 7. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(5) Az ingatlanhasználó a közszolgáltatás szüneteltetését kezdeményezheti a közszolgáltatónál, amennyiben az ingatlant legalább 6 hónapig folyamatosan nem használja és erről írásban nyilatkozik, valamint a szüneteltetés idejének végén a szüneteltetés időszakát, illetve egy évnél hosszabb időintervallum esetében legalább évente egyszer egész évet magába foglaló „nullás” közüzemi számlákkal (víz, villany) igazolja, hogy az ingatlant egyáltalán nem használta.

A szüneteltetés a bejelentést követő hónap első napjától vehető igénybe.”


5. §


A Rendelet 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) Az ingatlant nem életvitel szerűen használó tulajdonosok esetében az éves hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj 50%-át kell megfizetni. A díjkedvezmény igénybevételét a tulajdonos az Önkormányzatnál kiállított igazolás csatolásával a közszolgáltatónál kérelmezheti. Az igazolás kiadását követően bekövetkezett változást a tulajdonos 15 napon belül köteles a közszolgáltatónak bejelenteni. Ez esetben az új állapot alapján a közszolgáltatónak történt bejelentést követő hónap első napjától kell a teljes díjat megfizetni.”


6. §


A Rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) A közszolgáltatási díj megállapítása valamennyi hulladékgyűjtő edényméret esetében, általános forgalmi adó nélkül számított díjtétel meghatározásával történik, amely tartalmazza a hulladék begyűjtése, szállítása, ártalmatlanítása, monitorozása, valamint a számlázás és a díjbeszedés költségeit is.”


7. §


A Rendelet 9. §- kiegészül az alábbi (8) bekezdéssel:


„A lakóingatlant egyedül és életvitelszerűen használó természetes személy ingatlanhasználó választhatja egy olyan gyűjtőedény használatát, amelynek űrmértéke a 60 litert nem haladja meg. Az ingatlanhasználó a 60 litert meg nem haladó gyűjtőedény használatának lehetőségét csak abban az esetben veheti igénybe, ha annak tényét, hogy a lakóingatlant egyedül és életvitelszerűen használja, a települési önkormányzat által kiadott igazolás útján a közszolgáltató részére bizonyítja.”




8. §



A Rendelet az alábbi 9/A. §-sal egészül ki:


9/A. §


„(1) A Képviselő-testület a lakóingatlanukat életvitelszerűen és egyedül használó, természetes személy ingatlanhasználók részére e tény bizonyítására vonatkozó igazolás (a továbbiakban: igazolás) kiállításával kapcsolatos hatáskörét átruházza a polgármesterre.

(2) Az igazolás kiállítására vonatkozó kérelmet Ordacsehi Község Polgármesterének címezve a Balatonboglári Közös Önkormányzati Hivatalhoz kell benyújtani.

(3) Az igazolás kiállításával kapcsolatos eljárásban a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény előírásait kell alkalmazni

(4) Az életvitelszerűen egyedül élés igazolására irányuló kérelemhez csatolni kell a kérelmező adott ingatlanra vonatkozó lakcímkártyájának másolatát.

(5)Az eljárás során kérelmező és az általa megnevezett két tanú jegyzőkönyvben rögzített nyilatkozatot tesz annak bizonyítására, hogy a kérelmező a kérelmezett ingatlanban életvitelszerűen és egyedül él.

(6) A polgármester az igazolás kiállításával kapcsolatos eljárásban hivatalból megkeresi az érintett ingatlanra vonatkozóan bejelentett lakcímmel rendelkezőkről történő adatszolgáltatásra a Balatonboglári Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjét.

(7) Az igazolás érvényességi ideje - a feltételek fennállta esetén – 65 év feletti kérelmezők esetében 5 év, 45 és 65 év közötti kérelmezők esetében 2 év, 45 év alatti kérelmezők esetében 1 év.

(8) Az igazolásnak tartalmaznia kell:

  1. a természetes személy ingatlanhasználó nevét, természetes személyazonosító adatait és bejelentett lakcímét,
  2. a kérelmezett ingatlan adatait,
  3. az igazolás érvényességi idejét

(9) Amennyiben az igazolás érvényességi ideje alatt az igazolás kiadására vonatkozó feltételekben változás következik be, az ingatlanhasználó köteles azt 15 napon belül Ordacsehi Község Polgármesterének bejelenteni.

(10) Az aki a 9/A. § /9/. bekezdés szerinti bejelentési kötelezettségét elmulasztja, köteles a közszolgáltató részére visszamenőleg a 60 literes és az igazolási kérelem benyújtásakor használt edényzet közötti közszolgáltatási díjkülönbözetét kamattal növelten egy összegben megfizetni.

(11) a 9.§ (8) bekezdése alkalmazásában a lakóingatlant egyedül és életvitelszerűen használó természetes személy: aki életvitelszerűen egyedül él és rendelkezik a települési önkormányzat erről szóló igazolásával ”



E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.


Ordacsehi, 2015.június 23.



                                                                                 

                 polgármester                                                                                          jegyző



A rendelet 2015.június 30.napján kihirdetésre került.



                                                                                                

                                                                                                                            jegyző