Kaposújlak község képviselő testületének 3/2017 (III.07.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 03. 07Kaposújlak község képviselő testületének 3/2017 (III.07.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
2017-03-07-tól
Kaposújlak Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
3/2017. (III.07.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
(Egységes szerkezetben a 8/2017. (IX.20.), 3/2018. (V.31.) önkormányzati rendelettel)
Kaposújlak Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésben és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya kiterjed a képviselő-testületre, valamint a támogatásban részesített magányszemélyekre, jogi személyiséggel rendelkező, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre.
2. §
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (2) bekezdésében foglaltak alapján a képviselő-testület a címrendet az 1. számú melléklet szerint állapítja meg.
I.
A költségvetés bevételeinek és kiadásainak
fő összege
3. §
Kaposújlak Községi Önkormányzat 2017. évi költségvetését a Tisztelt Képviselő-testület
8 742 798 Ft tárgyévi költségvetési bevétellel
8 742 798 Ft tárgyévi költségvetési kiadással
állapítja meg.
(1)1,2 Kaposújlak Községi Önkormányzat 2017. évi költségvetésén belül
Bevételi főösszegét: 202 998 154 Ft-ban
ebből:
- a működési célú támogatásokat 2 255 466 Ft-ban
- egyéb működési célú támogatásokat 15 947 004 Ft-ban
- felhalmozási célú támogatásokat 28 500 000 Ft-ban
- a közhatalmi bevételeket 45 087 394 Ft-ban
- a működési célú bevételeket 5 650 862 Ft-ban
- finanszírozási bevételeit 105 557 428 Ft-ban
*ebből pénzmaradvány: 105 485 428 Ft
Kiadási főösszegét: 202 998 154 Ft-ban
ebből:
- a működési célú kiadásokat 169 349 708 Ft-ban
ebből:
- a személyi juttatások kiadásait 25 200 000 Ft-ban
- a munkaadókat terhelő járulékokat 5 000 000 Ft-ban
- a dologi kiadásokat 25 023 694 Ft-ban
- ellátottak pénzbeli juttatása 2 698 000 Ft-ban
- működési célú kiadás 111 428 014 Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 33 600 446 Ft-ban
ebből:
- a beruházások összegét 33 600 446 Ft-ban
finanszírozási kiadás: 48 000 Ft-ban
állapítja meg.
(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradványt működési, illetve felhalmozási célú igénybevétel szerinti tagolásban a 7. számú melléklet alapján hagyja jóvá.
Az önkormányzat bevételei és kiadásai
4. §
(1) Az önkormányzat bevételeit forrásonként e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
(2) Az önkormányzat kiadási előirányzatait e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
(3) Az önkormányzat összevont költségvetési mérlegét e rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.
(4) A képviselő-testület a felhalmozási kiadásokat feladatonként e rendelet 5. számú melléklete szerint állapítja meg.
(5) A képviselő-testület az önkormányzat éves létszám-előirányzatát összesen, e rendelet 6. számú melléklete szerint állapítja meg.
A bevételi többlet kezelése
5. §
(1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
Általános és céltartalék
6. §
A képviselő-testület az önkormányzat fejlesztési céltartalékát
51 323 844 Ft összegben állapítja meg.
Előirányzat-felhasználási ütemterv
7. §
A 2017. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 8. számú melléklet tartalmazza.
8. §.
(1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a testület dönt a polgármester előterjesztésére a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok felosztásáról és az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek saját hatáskörben kezdeményezett rendelet módosításáról a képviselő testület dönt.
Az előirányzat-módosításának szabályai
9. §
(1) Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatók az előirányzat módosításával. Az előirányzatok megváltoztatása e költségvetési rendeletben meghatározottak szerint történik.
(2) A képviselő-testület előterjesztés alapján negyedévente - a féléves beszámolóval, illetve a koncepcióval egyidejűleg - de legkésőbb a zárszámadási rendelettervezet képviselő-testület elé terjesztését közvetlenül megelőző testületi ülésen, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások
10. §
(1) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.
Támogatási szerződés
11. §.
(1) Az 100 000 ezer Ft-ot meghaladó összegű támogatások (éves támogatási keretösszeg meghatározása is ide értendő) átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.
(2) Civil szervezet tekintetében meghatározott éves keretösszeg esetén a civil szervezet vezetője a keretösszeg erejéig a támogatási kérelmében megtervezett események / rendezvények megszervezéséhez szükséges konkrét összeget a kapcsolódó költségeket tartalmazó számla ellenében számolhatja el.
(3) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő, illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 1 évig nem ítélhető meg.
12. §.
Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően, illetve negyedévente egyenlő részletekben kerüljenek kiutalásra.
Önkormányzati biztos kirendelése
13. §
(1) Ha a helyi önkormányzati költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor a képviselő-testület a költségvetési szervnél az Áht. 100/F. § (5) bekezdésében foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.
(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.
14. §
Előzetes hatásvizsgálati lap
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a alapján)
A tervezett jogszabály társadalmi, gazdasági, költségvetési hatása:
A helyi önkormányzat az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése értelmében a költségvetését a költségvetési rendeletben állapítja meg, amely elősegíti a jelenlegi pénzügyi helyzetről a valós kép kialakítását és meghatározza az éves gazdálkodási lehetőségeket. A költségvetés végrehajtása során elsőbbséget élvez az önkormányzat működőképességének biztosítása, az önkormányzat kötelező feladatainak ellátásához szükséges forrás biztosítása, valamint a képviselő testületi döntésekből származó kötelezettségvállalások biztosítása.
Környezeti és egészségi következményei:
A költségvetés rendelkezik támogatás értékű működési kiadás formájában, valamint az érvényes társulási megállapodások alapján - többek között – az egészségügyi és szociális, valamint a gyermekjóléti feladatok ellátásáról, ezáltal biztosítja az önkormányzat által közvetlenül ellátandó és az említett feladatokat érintő finanszírozások zökkenőmentes megvalósulását, mely hozzásegíti a fenti feladatokat ellátó intézményt ahhoz, hogy fedezete legyen ezen feladatok ellátására, mely pozitív kihatással van településünk lakosságának egészségi állapotára, szociális életkörülményeire.
Adminisztratív terheket befolyásoló hatások:
A költségvetés elkészítése és a hozzá kapcsolódó feladatok ellátása a munkatársak munkaköri leírásában szerepel.
A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Az Áht.24.§. (2) bekezdése alapján a „Jegyző által előkészített költségvetési rendelettervezetet a polgármester a központi költségvetésről szóló törvény hatályba lépését követő negyvenötödik napig nyújtja be a képviselő testületnek. „ Ennek elmaradása mulasztásban megnyilvánuló jogszabálysértést von maga után, mely esetben Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 132.§. (1) bekezdés a) pontja alapján a Kormányhivatal törvényességi felhívással élhet.
Fentieken túl, ha a képviselő testület a költségvetési rendeletet a jogszabályban meghatározott határidőig nem alkotta meg és az átmeneti gazdálkodásról sem alkotott rendeletet, a polgármester jogosult a helyi önkormányzatot megillető bevételek és az előző év költségvetési rendeletben meghatározott kiadási irányzatok keretei között a kiadások időarányos teljesítésére.
A jogszabály megalkotásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A költségvetés végrehajtása az Áht. és a számviteli törvényről szóló 2000. évi C. törvény, valamint az államháztartás szervezeti beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságáról szóló 4/2013. (I.11.) kormányrendelet előírásai szerint a Hivatal végzi.
Záró és egyéb rendelkezések
15. §.
(1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Kaposújlak, 2017. február 13.
Csabai Tamás sk. dr. Mészáros Renáta sk.
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
Kihirdetve: 2017. március 7.
dr. Mészáros Renáta sk.
jegyző