Bábonymegyer Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2014. (IV.18.) önkormányzati rendelete
A 2013. évi zárszámadásról.
Hatályos: 2014. 04. 18- 2021. 03. 07Bábonymegyer Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2014. (IV.18.) önkormányzati rendelete
A 2013. évi zárszámadásról.
2014-04-18-tól 2021-03-08-ig
Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének
5/2014. (IV.18.)
RENDELETE
a 2013. évi zárszámadásról
Az önkormányzat képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény /továbbiakban: Áht./ 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján a 2013. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:
I.
A BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE
1. §
(1.) Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő - testülete a 2013. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót
110.835 eFt bevétellel (1.sz.melléklet),
101.964 eFt kiadással (1.sz.melléklet),
7.690 eFt tárgyévi pénzmaradvánnyal
jóváhagyja.
(2.) Az önkormányzat mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv bevételeit forrásonként és a kiadásokat – ezen belül a kiemelt kiadásokat szakfeladatonként részletezve - a 13. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.
(3.) Az önkormányzat mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv és az önállóan működő intézményének bevételeit és kiemelt kiadási előirányzatának teljesítését a 2. és a 3. számú mellékletekben foglaltaknak megfelelően jóváhagyja.
(4.) Az önkormányzat költségvetésében szereplő átadott pénzeszközök teljesítését az 6. sz. mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.
2. §
Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak teljesítését 9.885 eFt főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 5. számú mellékletben foglaltak szerint határozza meg.
3. §
A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 8. számú melléklet szerint állapítja meg. Az önkormányzat 2013 évben közvetett támogatást nem nyújtott.
4. §
A képviselő-testület a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban a 14. számú melléklet szerint fogadja el.
5. §
Az Önkormányzatnak 2013. 12.31-én hitelállománya nincs.
II.
AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA
6. §
(1.) Az Önkormányzat 2013. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 9. és 10. számú mellékletben részletezett intézményenkénti mérlegadatok alapján 331.545 eFt-ban állapítja meg.
(2.) Az Önkormányzat vagyonleltárát a 10. számú melléklet szerint jóváhagyja.
7. §
Az Önkormányzat adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 11. sz. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.
III.
A PÉNZMARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA
8. §
Az Önkormányzat /önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv/ és a Bábonymegyeri Napsugár Óvoda /önállóan működő intézmény/ együttes 2013. évi költségvetési módosított pénzmaradványát 7.787 eFt összegben a 7. számú mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.
IV.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
9. §
A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.
Bábonymegyer, 2014. április 16.
Kiss Sándorné Dr. Szűts Dóra
polgármester jegyző
I N D O K O L Á S
a 5/2014. (IV.18.)sz.
a 2013. évi zárszámadásról szóló rendelethez
A 2013. évi költségvetés végrehajtása a következők szerint alakult:
BEVÉTELEK ALAKULÁSA:
Az év során a bevételek 42 %-ra teljesültek a módosított előirányzathoz viszonyítva (1. sz. melléklet), ezen belül a működési bevételek teljesülése 99 %-os. (4.sz. melléklet)
Az intézményi működési bevétel, amely az összes bevétel 1,9 %-át teszi ki, a bérleti díjakból, a 2012. évi villamos és gázenergia elszámolásból, a szociális kölcsön és köztemetés törlesztő részleteiből, az intézményi ellátási díjakból és a kamatbevételekből tevődik össze.
Az intézményi működési bevételek 52 %-ra teljesültek. Nagy mértékű eltérés az intézményi ellátási díjak teljesítésénél mutatkozik (40%), a tervezett 2.170 eFt-hoz képest a befolyt összeg 867 eFt.
A 2013. évi adókivetések 2013. március 15. előtt megtörténtek. Az adó befizetésére kamatmentesen két egyenlő részletben van lehetőség, minden év március 15. és szeptember 15. napjáig.
A helyi adók 112 %-ra, míg az átengedett központi adók (gépjárműadó) 99 %-ra teljesültek.
A bírságok, pótlékok és egyéb sajátos bevételeknél 164 eFt volt a teljesítés.
Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ez 100 %-os teljesülést jelentett, a következő megbontás szerint:
- Normatív állami hozzájárulás 42.345 eFt,
- Normatív kötött felhasználású támogatás: 11.245 eFt
- Központosított előirányzatok 5.617 eFt,
- Egyéb működési célú központi támogatás 4.409 eFt,
- Kiegészítő támogatások 1.569 eFt
- Fejlesztési célú támogatások 781 eFt.
Központosított előirányzatként jelentkezik a lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása 10 eFt-tal és a lakossági víz-és csatornaszolgáltatás támogatása 4.609 eFt-tal, valamint a nyári gyermekétkeztetés támogatása 998 eFt-tal.
Egyéb központi támogatásként jelenik meg a szerkezetátalakítási tartalékból folyósított támogatás 3.302 eFt-tal illetve a természetbeni támogatás 945 eFt-tal. A költségvetési szerveknél foglalkoztatottak 2013.évi kompenzációjára 162 eFt-ot folyósítottak önkormányzatunk részére.
Működőképesség megőrzését szolgáló kiegészítő támogatás címén Bábonymegyer Község Önkormányzata 1.569 eFt támogatást kapott.
A működési célú támogatásértékű bevételeknél 21.919 eFt a teljesítés, melyből 75 eFt a kiegészítő gyermekvédelmi támogatás, 20.481 eFt a közfoglalkoztatás támogatása. Tab Város Önkormányzatától 2012.évi elszámolás címén 499 eFt-ot vettünk át az óvodára, valamint 864 eFt-ot a felső tagozatra.
A Bábonymegyer Községért Közalapítványtól 90 eFt vissza nem térítendő támogatást kaptunk, ebből 20 eFt–ot a falunap lebonyolítására, a Búzavirág Nyugdíjas Klub kirándulására további 30 eFt-ot, 40 eFt-ot óvodai játékok vásárlására.
A fejlesztési bevételek 5 %-ra realizálódtak (5. sz. melléklet).
A kiadási előirányzatok egy részének elmaradása automatikusan maga után vonja a bevételek kiesését. A KEOP Ivóvízminőség-javító program kiadási előirányzata csupán 4 %-ra teljesült, így a támogatás lehívásában az előirányzathoz képesti elmaradás is hasonló mértékű, 3%-os, összege 3.314 eFt.
Hasonlóképpen alakult a pályázathoz kapcsolódó felhalmozási célú ÁFA-visszaigénylés teljesítése is, itt 2%-ra realizálódott a bevétel, 547 eFt összegben.
Felhalmozási bevételként jelentkezik még a DRV Zrt. által átutalt koncessziós díj 798 eFt összegben.
A DDOP pályázat keretén belül a közösségi közlekedés fejlesztésének támogatására 30 eFt összeget folyósítottak az önkormányzat számlájára.
A START-munkaprogram keretén belül vásárolt nagy értékű tárgyi eszközökre (rázóasztal, betonkeverő) a támogatás összesen 305 eFt, valamint a Kazán-programra 669 eFt.
KIADÁSOK ALAKULÁSA:
A kiadások a módosított előirányzathoz viszonyítva 38 %-ra realizálódtak, az 1. sz. melléklet alapján.
A működési kiadások 90 %-ban teljesültek (4. sz. melléklet). A működési kiadás, amely az összes kiadás 91 %-át teszi ki, a személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, szociális juttatásokból, működési célú támogatásértékű kiadásból és átadott pénzeszközből, valamint a dologi kiadásokból tevődik össze.
A dologi kiadások közé tartoznak a helyi hivatal, közösségi ház, sportpálya, köztemető működtetési kiadásai, a közüzemi díjak, a postaköltség, a vagyonbiztosítás, a bankköltségek és egyéb szolgáltatási díjak.
A működési célú pénzeszközátadások teljesülése 99 %-os. A kötelező alapfeladatok ellátásáért /hivatali feladatok, iskolai ellátás, óvodai ellátás, orvosi ügyelet, a családsegítő és gyermekjóléti szolgálat/ az önkormányzat az összes kiadás 20,6 %-át térítette meg az ellátó Tab Város Önkormányzatának és a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulásnak.
A Somogy Megyei Munka-és Tűzvédelmi Társulásnak 57 eFt pénzeszközt adtunk át működésre.
Működési célú pénzeszköz átadásként jelentkezik a Bursa Hungarica ösztöndíjra 90 eFt, a Koppány-völgye KEK-nek járóbeteg szakellátásra 2.307 eFt, a Hulladékgazdálkodási Konzorciumnak 54 eFt, a Pro Maternitas Kft-nek az Anyatejes Nap megrendezéséhez 5 eFt, a Tabi Fúvószenekari Egyesületnek 15 eFt, árvízvédelemre 40 eFt, a Bábonymegyer Községért Közalapítványnak 75 eFt, míg a DRV-nek lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatására 4.609 eFt-ot adtunk át. (6. sz. melléklet)
Szociális kiadások alakulása
Az összkiadás 16,8 %-a került kifizetésre szociális juttatásként a lakosságnak az alábbi jogcímekre:
Rendszeres szociális segély 2.546 eFt
Foglalkoztatást helyettesítő támogatás 7.139 eFt
Normatív lakásfenntartási tám. 3.512 eFt
Kiegészítő gyermekvéd. tám. 75 eFt
Átmeneti segély 60 eFt
Temetési segély 120 eFt
Ápolási díj alanyi jogon 127 eFt
Ápolási díj méltányossági alapon 792 eFt
Szociális étkeztetés 46 eFt
Tanulói támogatás 98 eFt
Szociális kölcsön 180 eFt
Közgyógyellátás 72 eFt
Természetbeni támogatás 945 eFt
Nyári gyermekétkeztetés 997 eFt
Házi segítségnyújtás 68 eFt
Köztemetés 321 eFt
Összesen 17.098 eFt
2013. január 1-től nagy változást jelent a Járási rendszer kialakítása. A járáshoz átkerült államigazgatási hatáskörök közül a legjelentősebb változások a szociális pénzbeli és természetbeni ellátásokat érintették. Járási szint mellett is megmaradnak jegyzői hatáskörök, illetve vannak olyanok, amelyeket közösen kell ellátni, tehát bizonyos ügyekben mint pl. az ápolási díj, vagy a közgyógyellátás a jegyzőnek és a járási hivatalnak is van hatásköre. Többnyire azok a hatáskörök maradnak az önkormányzatoknál, amelyeket a község saját költségvetéséből biztosít, ezek a következők:
Rendszeres pénzbeli ellátások:
Aktív korúak ellátása:
Magyarország 2012. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CLXVI. törvény alapján a foglalkoztatást helyettesítő támogatás (FHT) 2012. január hó 1. napjától az öregségi nyugellátás havi összegéről, annak 80 %-ára (22.800.-Ft/hó) csökkent.
A nyugdíjkorhatár emelkedése miatt rendszeres szociális segélyre életkoruknál fogva – a korábbi 55. életévet betöltő személyek helyett – az jogosult, aki a rá irányadó nyugdíjkorhatárt öt éven belül betölti. A jogszabályváltozás következtében az 55 év feletti személyek is foglalkoztathatóvá váltak, így nagyobb lehetőség nyílik a munkaerő-piacra történő visszavezetésükre.
Az FHT felülvizsgálat során meg kell szüntetni azon személyek ellátását, akik egy éve részesülnek az ellátásban, és ezen idő alatt nem tudtak legalább 30 nap kereső tevékenységet igazolni, illetve az Flt. szerinti és legalább hat hónap időtartamra meghirdetett képzésben nem vettek részt.
2013. december 31-én 61 fő volt jogosult aktív korúak ellátására, melyből 53 fő foglalkoztatást helyettesítő támogatásban (közülük 16 fő ellátása szünetelt, közfoglalkoztatása, illetve rövid idejű munkavégzése miatt), 6 fő nyugdíjkorhatárt 5 éven belül betöltők, 2 fő egészségkárosodottak rendszeres szociális segélyében részesült.
Az előző év azonos időszakában 55 fő részesült aktív korúak ellátásában. A 2013. évre 75 fő ellátásával számoltunk.
Ápolási díj:
Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított havi rendszerességű anyagi hozzájárulás.
2013. január hó 1. napjától az alanyi jogon, jövedelemtől függetlenül járó ápolási díj megállapítása a járási hivatalok hatáskörébe került, az önkormányzat hatáskörében csak a méltányossági alapon megállapítandó ápolási díj maradt, melynek a fedezetét a település saját költségvetéséből biztosítja. Ezen ellátás esetében az ápolási díjra való jogosultság megállapítása előtt az ápoló családjának a jövedelmét vizsgálnunk kell.
2013. december 31-én 2 személy részesült ápolási díjban hozzátartozójuk ápolására, gondozására tekintettel.
Előző év azonos időszakában 3 személy részesült ezen ellátásban.
A költségvetés tervezése során éves szinten átlagosan 5 fő ápolási díjra jogosult személlyel számoltunk, így várhatóan a tervezett alatt alakul az ellátásban részesülők száma.
Lakásfenntartási támogatás:
A települési önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújthat annak a családnak vagy személynek, aki a lakásával kapcsolatos költségeit nehezen, vagy egyáltalán nem képes fedezni, és a jogszabályokban meghatározott feltételeknek megfelel.
A jövedelemszámítás alapja 2011. szeptember hó 1-től az egy főre jutó jövedelem helyett, a háztartás fogyasztási szerkezetét jobban kifejező fogyasztási egység lett. Ezen ellátásra az jogosult, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át (71.250.- forintot), és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.
2013. december 31-én 63 háztartás részesült lakásfenntartási támogatásban, 2012. december 31-én ezen ellátásban részesülő háztartások száma 61 volt.
A költségvetés tervezésekor 100 háztartás támogatásával számoltunk 6.000 eFt összegben
Éves szinten a tervezett szerint alakult az ellátás igénybevevők száma.
Bursa Hungarica Ösztöndíj :
A képviselő-testület a 2012. november 28-i testületi ülésén döntött arról, hogy 3 fő főiskolai vagy egyetemi tanulmányokat folytató hallgatót részesít támogatásban. A támogatás összege 10 hónapon keresztül havonta 3000 forint.
Az ösztöndíjra 90.000 forint támogatást ítélt meg a képviselő-testület.
A 2013. évi költségvetés tervezésekor e célra 240 e forintot különített el az önkormányzat.
Eseti pénzbeli ellátások:
Átmeneti segély:
A települési önkormányzat képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére a helyi rendeletben meghatározott feltételek szerint átmeneti segélyt nyújt, mely pénzbeli vagy természetbeni szociális ellátás formájában is adható.
A községben az 2013. évben során 26 személy részesült átmeneti segélyben (7 fő készpénzben, míg 19 fő természetben, tűzifa formájában), 5 fő átmeneti segély iránti kérelmét a képviselő-testület elutasította. A tavalyi év hasonló időszakában 11 személy részesült átmeneti segélyben, 5 fő átmeneti segély iránti kérelmét a képviselő-testület elutasította.
A költségvetés tervezésekor 14 fő támogatásával számoltunk, 140 e forint összegben.
Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás:
Bábonymegyer Község Képviselő-testülete a gyermekvédelem helyi szabályozásáról szóló 8/2006. (V.22.) (a továbbiakban: helyi gyermekvédelmi rendelet) rendeletében szabályozottak szerint – rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban részesítheti (évente egy alkalommal) azokat a gyermekeket nevelő családokat, amelyek egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíjminimum 150 %-át. A képviselő-testület döntése alapján a támogatás pénzbeli és természetbeni ellátás formájában is nyújtható.
A vizsgált időszakban rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megállapítására Bábonymegyer községben a tavalyi évhez hasonlóan, nem került sor. A 2013. évi költségvetés tervezésekor 10 támogatási esettel számoltunk.
Közgyógyellátás:
A közgyógyellátás a szociálisan rászorult személy részére – egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához – az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos kiadások kompenzálását célzó hozzájárulás. 2013. január hó 1 napjától az önkormányzattól már csak méltányossági alapon igényelhető a közgyógyellátási igazolvány, a jogosultsági feltételek a helyi rendeletben kerültek szabályozásra.
2013. évben 3 fő részére állapítottunk meg méltányosságból közgyógyellátásra való jogosultságot. Kérelem elutasítására 2 estben került sor, mind a 2 alkalommal az igazolt gyógyszerköltség nem érte el a helyi rendeletben meghatározott mértéket.
A költségvetésben éves szinten 2 fő közgyógyellátás iránti igényével számoltunk. Az előző év azonos időszakában 1 fő részesült ezen ellátási formában.
Temetési segély:
A temetési segély olyan szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátás, amelyet a települési önkormányzatok nyújthatnak a rászorultak részére. Tekintettel arra, hogy a temetési segély szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások körébe tartozik, ezért csak annak a személynek állapítható meg, aki úgy gondoskodott az elhunyt személy temetéséről, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra kötelezett hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése saját, illetve a családja létfenntartását veszélyezteti.
A vizsgált időszakban 6 hozzátartozó részére került megállapításra temetési segély.
Köztemetés:
A haláleset szerint illetékes települési önkormányzat polgármesterének kell gondoskodnia az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.
A 2013. évben köztemetés elrendelésére 2 alkalommal került sor 320 e Ft összegben. A költségvetés tervezésekor 3 esettel, és 450 e Ft előirányzattal számoltunk.
Szociális kölcsön:
Bábonymegyer Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig - kamatmentes szociális kölcsönben részesítheti évente egy alkalommal legfeljebb a mindenkori öregségi nyugdíj minimum háromszorosának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíjminimum mindenkori összegét eléri, de annak kétszeresét nem haladja meg, és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére és vele szemben nem állnak fenn a helyi rendeletben meghatározott kizáró okok.
A képviselő-testület a vizsgált időszakban 4 bábonymegyeri lakost részesített szociális kölcsönben, 180 ezer forint összegben, 3 fő kérelmét elutasította. Az előző év hasonló időszakában 6 személy részesült szociális kölcsönben. A költségvetés tervezésekor 4 alkalommal, és 350 eFt előirányzattal számoltunk.
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:
Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal - augusztusban és novemberben - kapnak jelenleg gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. 2013. év december hó 31-én 78 gyermek részesült ebben az ellátásban.
2013. évre 140 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 1.624 ezer forint.
Előző év azonos időpontjában 109 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben.
A támogatásban részesítettek számának csökkenését figyelhetjük meg.
Egyéb szociális illetve gyermekvédelmi támogatás:
Táborozási támogatás:
A helyi gyermekvédelmi rendelet értelmében Bábonymegyer Község Polgármestere évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesíti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át.
Táborozási támogatás megállapítására 2013. évben nem került sor.
A 2013. évi költségvetés tervezésekor 4 tanuló támogatást terveztünk 56 e forint összegben.
Oktatási intézmények tanulóinak nyújtott támogatás:
A nappali tagozaton középiskolai tanulmányokat folytató diákok 2.500.-Ft/hó támogatásban részesülnek, amennyiben
- hallgatói jogviszonyukat az intézmény által kiállított iskolalátogatási igazolással igazolják, továbbá
- félévi értesítőjük vagy év végi bizonyítványuk másolata igazolja, hogy tanulmányi átlaguk legalább a 4,0-es átlageredményt eléri.
Félévi értesítő alapján a támogatás minden év február 1. napjától június 30. napjáig, év végi bizonyítvány alapján minden év szeptember 1. napjától az azt követő év január 31. napjáig kerül folyósításra.
E támogatási formában 6 középiskolai tanulmányokat folytató diák részesült 2013. december 31. napjáig. A tavalyi év hasonló időszakában 6 diákot támogatott a képviselő-testület.
A költségvetés tervezésekor 10 tanuló támogatásával számoltunk, 250 ezer forint összegben.
Óvodáztatási támogatás:
A települési önkormányzat jegyzője az óvodáztatási támogatásra való jogosultságát - kérelmére - annak a szülőnek állapítja meg, akinek gyermeke tekintetében a halmozottan hátrányos helyzet fennállását a jegyző megállapította, és a gyermek legkésőbb annak az óvodai nevelési évnek a kezdetéig, amelyben az ötödik életévét betölti, megkezdi az óvodai nevelésben való tényleges részvételt és a kérelem benyújtását megelőző időszakban legalább két hónapon keresztül rendszeresen jár óvodába.
Az óvodáztatási támogatás összege a 2012. évhez hasonlóan 2013. évben gyermekenként első alkalommal 20.000 Ft, ezt követően esetenként és gyermekenként 10.000 Ft.
2013. évben a településen óvodáztatási támogatás megállapítására egy esetben került sor. 2013. évben 2 gyermek óvodáztatási támogatásával számoltunk 50.000 forint összegben.
Nyári gyermekétkeztetés:
Bábonymegyer Község Önkormányzata 2013. évben sikeres pályázatot nyújtott be a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek nyári gyermekétkeztetésére, melyet a Nemzeti Erőforrás Minisztérium 30/2013. (IV.30.) napján kiadott rendeletében (a továbbiakban: rendelet) szabályozott.
Bábonymegyer település a hátrányos helyzetű települések közé került besorolásra a rendelet szerint.
A településen (az akkori állapot szerint) 97 kiskorú gyermek részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben. Közülük – előzetes felmérést követően - 42 gyermek részére került leigénylésre a támogatás.
Önkormányzatunk az 61/2013.(V.15.) számú határozatával felhatalmazta a polgármestert arra, hogy a nyári gyermekétkezetés lebonyolítására tabi GAMESZ-szel, a támogatás mértékével megegyező tartalmú szerződést kössön.
A vállalkozó vállalta, hogy az ételt a támogatás legalább harminc százalékának megfelelő értékben a települési önkormányzatok részére szociális nyári gyermekétkeztetés céljából 2013. évben nyújtott támogatás igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, felhasználásának, elszámolásának és ellenőrzésének részletes szabályairól szóló 30/2013. (IV.30.) EMMI rendelet 2. § (1) bekezdése szerinti
a) a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) 3. § 18. pontja szerinti mezőgazdasági őstermelő,
b) a kistermelői élelmiszer-termelés, -előállítás és -értékesítés feltételeiről szóló 52/2010. (IV. 30.) FVM rendelet 2. § (1) pontja szerinti kistermelő,
c) a termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény (a továbbiakban: Tft.) 3. § i) pontja szerinti családi gazdálkodó, vagy
d) a Tft. 3. § k) pontjában meghatározott mezőgazdasági tevékenységet folytató, a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény 3. § (3) bekezdése szerinti mikrovállalkozás
[az a)-d) pontban meghatározottak a továbbiakban együtt: termelő] által megtermelt vagy előállított alapanyagokból biztosítja, vagy önként vállalt önkormányzati feladat körében termelteti.
A tabi GAMESZ vállalta, hogy a termelő által megtermelt vagy előállított alapanyagokat az elszámolásnál számlával vagy a kistermelővel, vállalkozóval kötött szerződéssel igazolja.
A tabi GAMESZ önkormányzatunk felé július, augusztus és szeptember hónapban benyújtotta számláit, továbbá számláit illetve együttműködési megállapodását a legalább 30%-os kistermelői alapanyag biztosításáról.
Az étel kiszállítását településünkön az Alapszolgáltatási Központ munkatársai végezték el.
Fejlesztési célú kiadások
Beruházási, felújítási feladatok
A fejlesztési célú kiadások 6 %-ban teljesültek, összességében 9.885 eFt értékben. (5.sz.melléklet)
A KEOP-pályázat teljesítésénél nagy mértékű elmaradás mutatkozik a bevételeknél részletezett ok miatt. A tervezett 157.992 eFt-hoz képest 6.515 eFt az elköltött összeg, ez 4%-os teljesítést jelent.
START Biomassza kazán építésére 2.355 eFt-ot, valamint szintén a START munkaprogram keretén belül nagy értékű tárgyi eszközökre (rázóasztal, betonkeverő) 305 eFt-ot fordítottunk.
Szoftvert (iskolai étkezési nyilvántartó program) 64 eFt értékben vásárolt az önkormányzat.
2 db tűzcsap cseréje vált szükségessé, ezek 575 eFt-ba kerültek.
A ZŐŐD Kft-ben vásárolt részesedés értéke 71 eFt.
Bábonymegyer Ivóvízminőség-javító Program
A Környezetvédelmi és Energia Operatív Program KEOP-7.1.0/11 pályázati konstrukció keretében „Bábonymegyer és Som-Daránypuszta Ivóvízminőség-javító Program” tárgyú pályázat visszavonásra került és önállóan nyújtotta be ismételten pályázatát Bábonymegyer Község Önkormányzata.
Az előkészítési szakaszra 4.442.100 Ft támogatásban részesült, melyből a közreműködő szervezet 2012 első félévében 1.110.525 Ft előleget az önkormányzat számlájára átutalt.
Az elmúlt évben aláírásra került a szerződés a tervezésre, tanulmányok és vizsgálatok készítésére, a projektmenedzsment feladatokra, a közbeszerzési feladatokra, valamint a tájékoztatás és nyilvánosság feladatra.
2012. évben a nyilvánosságra egy 75 e Ft+ÁFA összegű részszámlát nyújtott be a vállalkozó. A megkötött szerződések szerint a további számlák 2013-ban kerültek kiállításra.
A közbeszerzési feladatokra vonatkozó nettó 490 eFt utófinanszírozással került kiegyenlítésre, illetve az előleg terhére támogatás elszámolásra.
Az előleg fennmaradó része visszafizetésre került, mivel időközben lehetőség nyílt változás bejelentéssel a szállítói finanszírozásra történő áttérésre. A Közreműködő Szervezet részéről a változásbejelentés jóváhagyásra került, a kiállított számlák önerejének kifizetését követően a számlák támogatástartalmát közvetlenül a vállalkozóknak utalta az Államkincstár.
Az első forduló záró elszámolása 2013. június 14-én a Közreműködő Szervezet címére megküldésre került.
Az Önerő Alap támogatását az Önkormányzat a kifizetési kérelemmel megküldte.
A második forduló pályázati anyaga elkészült, a tervezett beruházás összege 139.403.000 Ft a tervezett elszámolható költség (mely tartalmazza a projektmenedzsment, a közbeszerzés, mérnöki feladatok, tájékoztatás- nyilvánosság, és tartalékkeret költségét is) 162.785 000 Ft.
A pályázat 2013. május 21-én feladásra került. A Közreműködő Szervezet által kért hiánypótlás 2013. május 31-én lett postázva.
A pályázat kedvező elbírálásban részesült. A támogatási szerződés aláírása 2013. november 4-én megtörtént.
2013. november hónapban aláírásra kerültek a projektmenedzsment, a közbeszerzési szakértő, a mérnök, a PR és tájékoztatási feladatok ellátására szóló vállalkozási szerződések.
Lefolytatásra került a kivitelező kiválasztására vonatkozó közbeszerzési eljárás, szerződéskötésre 2014. év elején kerül sor.
Az Önerő Alap pályázat csak 2014. évben kerülhet benyújtásra.
Startmunka program
2013. január 31-én a startmunka mintaprogram keretében, a Bábonymegyer, Szent István u. hrsz.: 532/3 sz. alatti óvoda épületében biomassza tüzelésű fűtésrendszert alakítottak ki a Kapos Gáz Kft-vel kötött szerződés alapján bruttó 1.817.717 Ft vállalkozási díjért. A Calor 2000 Tüzeléstechnikai Kft-től 2013.01.15-én vásárolt biomassza tüzelésű kazán és automata aprítékadagoló került beépítésre bruttó 959.712-Ft értékben, valamint az Erdőgépker Kft-től, 2013.február 8-án a kazánhoz való pótalkatrészek kerültek beszerzésre bruttó 58.420 Ft összegben.
Útfelújítás
Keszeg Béla földmérő és térképész technikustól meg lett rendelve a Bábonymegyer, 092-es hrsz. földút 848 fm hosszának kitűzési munkái nettó 60.000 Ft értékben. A kitűzés megtörtént.
2013. május 13-án a startmunka mintaprogram keretében elnyert támogatás alapján meg lett rendelve a 092-es hrsz földes út gépi földmunkája Ágh Tamás agrárvállalkozótól bruttó 500.000 Ft értékben. A kivitelezési munkálatok elkészültek.
Tűzcsap csere
Két meghibásodott tűzcsap helyett (Bábonymegyer Szent I. u. 38 és Kossuth L. u. 24. előtt) új tűzcsapok beépítését rendelte meg az Önkormányzat a DRV Zrt-nél összesen bruttó 574.885 Ft értékben. Az új tűzcsapok beépítése megtörtént.
Vagyongazdálkodás
A START munkaprogram keretében 1db betonkeverő és 1db rázóasztal került beszerzésre 304.500 Ft értékben.
A START biomassza kazánprogram keretén belül a fűtésrendszer a Szent István utcai óvoda épületében került kialakításra, a beruházást 3.143.138 Ft értékben nyilvántartásba vettük.
A Szent István utcai iskola 2013. január 01. napjától fenntartásra és működtetésre átkerült a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ részére.
Közvetett támogatás indoklása:
Az önkormányzat 2013. évben közvetett támogatást nem nyújtott.
Több éves kihatással járó kötelezettségek:
A képviselő-testület a több éves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban a 14. számú melléklet szerint fogadja el.
Az önkormányzat pénzmaradványa:
Az önkormányzat 2013. évi helyesbített pénzmaradványa 7.787 eFt. (7. sz. melléklet).
Az önkormányzat hitelállománya:
Bábonymegyer Község Önkormányzatának 2013.12.31-én hitelállománya nincs.
Tab, 2014. április 16.
Kiss Sándorné
polgármester