Bábonymegyer Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015. (II.20.) önkormányzati rendelete

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról

Hatályos: 2018. 03. 30- 2018. 08. 14

BÁBONYMEGYER KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

8/2015.(VI.30.) és a 11/2015.(XI.18.), 14/2015.(XII.15.), 6/2016.(VIII.24.), 7/2017.(IX.12.), 13/2017.(XII.20.), 3/2018.(III.29.) önkormányzati rendelettel módosított


5/2015. (II.20.)

ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE


a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról


Bábonymegyer Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában, 48. § (4) bekezdésében, 132. § (4) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, 29. § (2) bekezdésében, 131. § (1) bekezdésében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:


  1. fejezet Általános rendelkezések

A rendelet célja


  1. §


(1)[1]      E rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében szabályozza a pénzbeli és természetbeni juttatások, valamint a szociális ellátások igénybevételének helyi szabályait, rendelkezzék a szociális és a személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevételének jogosultságáról, mértékéről, igénybevételük módjáról és térítési díjairól.


(2)     A Képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, egyidejűleg ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni.


(3)     E rendelet a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szt.) és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben (a továbbiakban: Gyvt.) foglalt rendeletalkotási kötelezettségnek megfelelően rendelkezik az Önkormányzat által nyújtható szociális ellátásokról.


A rendelet hatálya


  1. §


A rendelet hatálya kiterjed:


a)       Bábonymegyer Község közigazgatási területén élő lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkező magyar állampolgárokra, bevándoroltakra és letelepedettekre, hontalanokra, a magyar hatóságok által menekültként elismert személyekre az Szt. 3. § (2)-(4) bekezdésében foglalt eltérésekkel.


b)      Az Szt. 6. §-a alapján az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Bábonymegyer Község közigazgatási területét tartózkodási helyként megjelölte.


c)       Az Szt. 7. §-ának (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében a fentiekben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a Magyar Köztársaság területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.


d)      A szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi I. törvény (a továbbiakban: Szmtv.) szerinti a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában az Szmtv.-ben meghatározottak szerint a szabad mozgás és a 3 hónapot meghaladó tartózkodási jogát a Magyarország területén gyakorolja, és bejelentett lakóhellyel rendelkezik.


e)       [2]A személyes gondoskodást nyújtó ellátások tekintetében a Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központra (a továbbiakban: Alapszolgáltatási Központ) és az általa nyújtott ellátásokra, valamint a családsegítés és gyermekjóléti szolgálat esetében a Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központra.

          Az ellátásokat a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulást alkotó önkormányzatok által kötött megállapodás alapján más településeken lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező lakosok vehetik igénybe.


Eljárási rendelkezések

  1. §


(1)[3]    Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása iránti kérelmeket a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) lehet szóban, vagy írásban előterjeszteni.


(2)     Civil szervezetek is kezdeményezhetik a hivatalból történő eljárást. Eljárás kezdeményezésük nem terjed ki intézményi ellátás igénybevételének kezdeményezésére.


(3)     A rendszeres ellátásokat (lakhatás elősegítése érdekében nyújtott, valamint ápolási célú települési támogatás) utólag, minden hónap 5. napjáig kell kifizetni, a nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a pénztárból, külön kérelem esetén átutalással történik.


(4)     E rendelet alkalmazásában a vagyon alatt az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti fogalmat kell érteni.


(5) [4]  

(6)     A képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyek esetében az érdemi döntést megelőző eljárás során felmerült kérdésekben a végzéseket a polgármester bocsátja ki.



  1. §


(1)     A kérelmező köteles kérelmében a saját, valamint a családja vagyoni és jövedelmi viszonyairól nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó (2) – (4) bekezdésben meghatározott bizonyítékokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni. A kérelemnek tartalmaznia kell az Szt. 18. § a) és f) pontjában szereplő adatokat.


(2)     A kérelemhez csatolni kell:


a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelméről szóló munkáltatói igazolást, kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényét, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonatot, illetve a folyósító szerv igazolását,


b) vállalkozónál lezárt adóév esetében az illetékes NAV igazolását, a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi jövedelemadó alapjáról, még le nem zárt adóév esetén a könyvelő igazolását a kérelem beadását megelőző 12 hónap nettó jövedelméről,


c) könyvelővel nem rendelkező vállalkozó és egyéb – nem havi rendszerességgel szerzett - jövedelmek esetében a kérelmező büntetőjogi és anyagi felelőssége mellett e rendelet 2. számú melléklete szerinti formában tett nyilatkozatát a havi átlagos nettó jövedelméről,


d)[5] a középfokú nevelés-oktatásban részt vevő tanulók, valamint a felsőoktatásban részt vevő hallgatók ösztöndíjának esetében – ha jogszabály másként nem rendelkezik - a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban kapott ösztöndíj összegéről szóló, a középfokú nevelési-oktatási intézmény vagy a felsőoktatási intézmény által kiadott igazolást.


Amennyiben a kérelmező a b) pontban meghatározott igazolást nem csatolja, írásos kérelem esetén a Hivatal intézkedik annak beszerzéséről.


(3)     Amennyiben az igénylő, vagy családja jövedelme kizárólag, vagy túlnyomórészt vállalkozásból, vagy vagyonhasznosításból származik, valamint kétség merül fel a nyilatkozat valódisága tekintetében, akkor az ügyintéző megkeresi a NAV Megyei Igazgatóságát a jövedelemadó alapjának igazolására.


(4)     A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.


(5)     Nem kérhető igazolás azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásában fellelhetők, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 36. §-ának (2)-(3) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve igazolás beszerezhető.


(6)     A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát a szociális ügyekkel foglalkozó osztály az alábbiak szerint ellenőrizheti:

  1.  megkeresheti az illetékességgel rendelkező adóhatóságot,
  2.  megkeresheti a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet,
  3.  megkeresheti a közlekedési igazgatási hatóságot,
  4.  elrendelheti környezettanulmány készítését,
  5.  megkeresheti az igazolást kiállító szervet, munkáltatót.


  1. fejezet

A települési támogatás


  1. §


(1) A települési támogatást a családi segélyezés elvének érvényesítésével kell biztosítani. A családban életvitelszerűen együtt élő személyek életmódját, szociális helyzetét, a rászorultságot egységben kell vizsgálni. A nyújtandó támogatást úgy kell megállapítani, hogy elősegítsék a család létfenntartási és lakhatási lehetőségeit.


(2) A települési támogatás egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A természetbeni szociális ellátás formájáról és módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.


(3) A készpénzben megállapított települési támogatás felhasználásáról a jogosult az összeg felvételétől számított 30 napon belül elszámoltatható.


A települési támogatás formái


  1. §


Települési támogatás

  1.  a létfenntartási gondok enyhítése;
  2.  szociális célú tűzifa;
  3. az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás;
  4. kamatmentes kölcsön;
  5. a lakhatás támogatása;
  6.  ápolási támogatás

céljából nyújtható.


  1. §


(1)     Bábonymegyer Község Képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő, életvitelszerűen Bábonymegyeren lakó,- vagy tartózkodási hellyel rendelkező, nagykorú személyek részére települési támogatást nyújt.


(2)     A települési támogatás adható eseti jelleggel vagy meghatározott időszakra havi rendszerességgel.


(3)     Települési támogatásban elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások – így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadásokhoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez – vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.


(4)     Az települési támogatás egyszeri összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege lehet.


(5)     Települési támogatásban lehet részesíteni kérelemre vagy hivatalból – különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére – azt a személyt,


a)   aki egyedülálló és nettó jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg,


b)   akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át nem haladja meg.


  1. §


Hivatalból vagy kérelemre évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, amennyiben a 7. § (3) bekezdésében meghatározott körülmény fennáll. Az így megállapított támogatás összege maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege lehet.


  1. §[6]


Évente egy alkalommal, jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül, a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő nyugdíjasokat a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti.


  1. §


(1)     A települési támogatás megállapítása előtt indokolt esetben környezettanulmányt kell készíteni.


(2)     Sürgős szükség esetén, - ha az igénylő életkörülményei indokolják, az azonnali segítséget - a támogatás bizonyítási eljárás nélkül, az igénylő nyilatkozata alapján kiutalható.







  1. §


(1)[7]      Települési támogatásként nyújtott, szociális célú tűzifára elsősorban az Szt. szerinti aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, vagy - tekintet nélkül annak természetbeni vagy pénzbeli formában történő nyújtására - települési támogatásban (e támogatásban részesülők közül különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos támogatásban részesülők) részesülő, illetve a Gyvt.-ben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család jogosult, aki a fenti ellátások valamelyikére a kérelem benyújtását megelőző hat hónapból legalább egy hónapig jogosult.



(2)     A szociális célú tűzifa adható kérelemre, vagy hivatalból az (1) bekezdésben meghatározott személyeknek.


(3)     A kérelemre nyújtott szociális tűzifában megállapított települési támogatásra az települési támogatásra megállapított szabályokat kell alkalmazni, amennyiben a kérelmező nem részesül az (1) bekezdésben meghatározott ellátás valamelyikében.


(4)     Amennyiben a polgármester megítélése szerint létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetben van a támogatni kívánt személy, úgy hivatalból, jövedelemre tekintet nélkül nyújtható a szociális tűzifában megállapított települési támogatás.


(5)[8]  Amennyiben a kérelmező az (1) bekezdésben felsorolt ellátások közül az Szt. szerinti aktív korúak ellátására vagy időskorúak járadékára az (1) bekezdésben meghatározott időszakra jogosult, úgy arról az ellátást folyósító szerv igazolását a kéreleméhez csatolni kell.


(6)[9] A rászorulók részére háztartásonként legfeljebb 5 m3 tűzifa biztosítására kerülhet sor.


(7)[10] A szociális tűzifában részesülőtől ellenszolgáltatást nem kér a Képviselő-testület.


  1. §


(1)     Bábonymegyer Község Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege, amennyiben az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 300 %-át nem haladja meg, 20.000,- Ft, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál.


(2)     Az (1) bekezdés szerinti települési támogatásban az az eltemettető részesíthető, aki a haláleset időpontjában Bábonymegyer állandó lakos volt.


(3)     A temetési költségek finanszírozása érdekében települési támogatás nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.


(4)     Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás iránti kérelmet a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül lehet benyújtani a Hivatal szociális ügyintézőjénél. 


(5)     A kérelemhez, a kérelem benyújtásával egyidejűleg csatolni kell e rendelet 4. § (2) bekezdésében meghatározottakon kívül:

      - halotti anyakönyvi kivonatot,

- a temetés költségeiről a segélyt kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát, amelyet a Hivatal munkatársa pecséttel lát el, igazolva a támogatás kifizetését.


  1. §


(1)     Bábonymegyer Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-ának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével számított egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj minimum mindenkori összegének 100 %-át eléri, de annak 300 %-át nem haladja meg, és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.


(2)     Nem részesíthető kölcsönben az (1) bekezdésben megjelölt feltételeknek megfelelő személy, ha:

a) önhibájából került nehéz anyagi helyzetbe, vagy

b) nem rendelkezik olyan jövedelemmel, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére

c) a kérelem benyújtását megelőző öt évben igénybe vett kölcsönét nem, vagy késedelmesen fizette vissza.


(3)     A kölcsönt, ha annak összege az öregségi nyugdíj minimumot nem haladja meg hat hónap, az öregségi nyugdíj minimum kétszeresét nem haladja meg kilenc hónap, az öregségi nyugdíj minimum háromszorosát nem haladja meg tizenkettő hónap alatt kell visszafizetni, az előre meghatározott részletekben, havonta.


(4)       Az első részletet a kölcsön felvételét követő hónap 15. napjáig kell visszafizetni.


(5)     A kölcsönben részesülőkkel az 1. sz. melléklet szerinti szerződést a polgármester köti meg.


  1. §


  1. A lakhatás elősegítése érdekében települési támogatásként


  1.  közüzemi díj támogatás - elsősorban hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj támogatás - a megjelölt szolgáltatóhoz történő utalással,
  2. készpénzben

állapítható meg.


  1. A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint


a)      aki egyedülálló és nettó jövedelme nem haladja meg az 50.000,- Ft-ot,


b)      akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a 25.000,- Ft-ot,


  1. akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem meghaladja a 25.001,- Ft-ot, de az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg.


  1. A lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás összege


  1. a (2) bekezdés a) pontja esetén 4.000,- Ft,


  1. a (2) bekezdés b) pontja esetében 5.000,- Ft,


  1. a (2) bekezdés c) pontja esetében 2.500,- Ft.


  1. A lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás 1 évre kerül megállapításra.


  1. A rászorulót a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illeti meg a lakhatás érdekében nyújtott települési támogatás, amennyiben az egyéb feltételeknek megfelel.


  1. Amennyiben a támogatás folyósítása alatt a támogatott lakcíme megváltozik, úgy a lakcímváltozás hónapjának utolsó napjával a támogatást meg kell szüntetni.


  1. Amennyiben a támogatás folyósítása alatt a támogatott meghal, úgy a halál hónapjának utolsó napjával az ellátást meg kell szüntetni, és a halál hónapjára járó támogatást az együtt élő, nagykorú családtag részére kell kifizetni. Amennyiben az elhunyt egyedül élt, úgy a hagyatéki előadónak be kell jelenteni a támogatás hagyatéki leltárba történő felvétele miatt.


  1. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat havonta kell a közszolgáltató részére átutalni. A támogatás havi mértéke a közszolgáltató által meghatározott díj, de nem lehet több, mint a lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás teljes összege.


  1. Amennyiben a (8) bekezdésben meghatározott összeg nem meríti ki a megállapított támogatás mértékét, úgy a fennmaradó támogatás összegét egyéb közszolgáltató részére kell utalni.


  1. Készpénzben abban az esetben állapítható meg lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás, ha a kérelmező egyáltalán nem rendelkezik közszolgáltatási szerződéssel. Ebben az esetben bérleti szerződéssel, valamint a lakcímmel köteles igazolni jogosultságát. 


  1. A kérelemhez csatolni kell a közszolgáltatási szerződést, kivételt képez a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjra vonatkozó bejelentőlapot.


  1. §


(1)[11] Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Bábonymegyer Község közigazgatásai  területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személynek az alábbi feltételek együttes fennállása esetén


  1.  az igénylő

aa) 18. életévét betöltött tartós beteg, közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi;

ab) kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására;

ac) társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult;

ad) családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek;

ae) nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra;

af) keresőtevékenységet nem folytat;

ag) álláskeresési támogatásban nem részesül;


  1.  a 18. életévét betöltött tartós beteg személy háztartásában a kérelmezőn kívül ápolásra, gondozásra alkalmas, a) pont ac) alpontja szerinti más személy nincs;


  1. az ápoló és az ápolt között tartási, életjáradéki vagy öröklési szerződés nem áll fenn.


(2)     Az ápolási támogatást a 3. sz. melléklet szerinti kérelemmel lehet igényelni, amelyhez csatolni kell a háziorvos által kitöltött, 4. sz. melléklet szerinti igazolást.


(3)     Az ápolási célú települési támogatás folyósítás alatt az ápolást végző személy ápolási kötelezettségének teljesítése bármikor ellenőrizhető.


(4)     Az ápolási célú települési támogatásra való jogosultságot meg kell szüntetni, ha az ápolást végző személy a kötelezettségét nem teljesíti.


(5)     Az ápolást végző személy a kötelezettségét akkor nem teljesíti, ha

a) az ápoltnak és lakókörnyezetének a tisztasága nem megfelelő,

b) az ápolt élelmezése, gyógyszeradagolása nem megfelelő.


(6)     Arra vonatkozóan, hogy az ápolást végző személy a jogszabályban előírt ápolási kötelezettségét teljesíti-e, a Hivatal munkatársa az ápolt lakóhelyén készített környezettanulmány útján bizonyosodik meg.


(7)[12]   A (3) bekezdés szerinti eljárást hivatalból, a háziorvos, vagy a Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ munkatársának a bejelentésére kell lefolytatni.


(8)     Az ápolási célú települési támogatás összege 15.000,- Ft/hó.


(9)     Az ápolási támogatást 12 hónapra állapítható meg, és a kérelem benyújtásának napjától kell megállapítani.


(10) Amennyiben a támogatás folyósítása alatt az ápolt, vagy az ápoló meghal, úgy a halál hónapjának utolsó napjával az ellátást meg kell szüntetni, és a halál hónapjára járó támogatást az együtt élő, nagykorú családtag részére kell kifizetni. Amennyiben az elhunyt egyedül élt, úgy a hagyatéki előadónak be kell jelenteni a támogatás hagyatéki leltárba történő felvétele miatt.


(11)[13] Amennyiben az ápoló e szakasz (1) bekezdés a) pontjának ac) pontjában, ae) pontjában és ag) pontjában meghatározott ellátásra válik jogosulttá, illetve keresőtevékenységet folytat, úgy az ápolási célú települési támogatást a körülmény bekövetkezése hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.


  1. §


(1)     A 7. §, a 8. §, a 9. §, a 11. § (1) – (3) bekezdései, a 13. § és a 15. § szerinti települési támogatás megállapítása Bábonymegyer Község Képviselő-testülete hatáskörébe tartozik.


(2)     A 11. § (4) bekezdése, a 12. § és a 14. § szerinti települési támogatás megállapítása a polgármester hatáskörébe tartozik.


Köztemetés


  1. §


Az Szt. 48. § (1) bekezdése szerinti közköltségen történő eltemettetés megállapításáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.


  1. fejezet

Oktatási intézmények tanulóinak nyújtható támogatások


  1. §


  1. Az oktatási intézmények tanulói 18 éves korig, utolsó alkalommal abban a tanévben, amelyben a 18. életévüket betöltik, a következő juttatásokban részesülhetnek:


  1. Bábonymegyer Község Képviselő-testülete évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át.

     

A támogatás összege:

  • 8 000 Ft, amennyiben az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át meghaladja
  • 14 000 Ft, amennyiben az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át nem haladja meg.


(3)[14]  Nappali tagozaton középiskolai tanulmányokat folytató diákok 4.000.-Ft/hó támogatásban részesülhetnek, amennyiben

        - hallgatói jogviszonyukat az intézmény által kiállított iskolalátogatási igazolással igazolják, továbbá

        - félévi értesítőjük vagy év végi bizonyítványuk másolata igazolja, hogy tanulmányi átlaguk legalább a 4,0-es átlageredményt eléri.


(4)     Félévi értesítő alapján a támogatás minden év február 1. napjától június 30. napjáig, év végi bizonyítvány alapján minden év szeptember 1. napjától az azt követő év január 31. napjáig kerül folyósításra.


(5)[15]   Bábonymegyer Község Képviselő-testülete az oktatási és nevelési intézménybe járó, bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő, egyéb kedvezményben (mint például rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény) nem részesülő gyermekeket évente két alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti. Az oktatási, nevelési intézménynél fennálló jogviszonyról a tanköteles korhatárt betöltött tanulók esetén az intézmény igazolását csatolni kell.


 (6)    A (3) bekezdésében szabályozott támogatást átruházott hatáskörben a polgármester állapítja meg.


Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj


18/A. §[16]


(1)     Bábonymegyer Község Képviselő-testülete Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjban részesíti a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszerről szóló mindenkor hatályos rendelet szerint kiírt pályázat alapján a felsőoktatásban résztvevő, szociálisan rászoruló hallgatókat.


(2)     A pályázati kiírásról és a következő évi támogatások összegéről a pályázat kiírásával egyidejűleg, a csatlakozás feltételeként meghatározott időpontig, évente dönt Bábonymegyer Község Képviselő-testülete. A támogatás összegét a képviselő-testület a következő évi költségvetésében tervezi.


(3)     A beérkezett pályázatok elbírálását kizárólag a pályázó szociális helyzete alapján, Bábonymegyer Község Képviselő-testülete végzi.


(4)     Szociálisan hátrányos helyzetűnek azt a pályázót minősíti a képviselő-testület, akinél a vonatkozó hatályos rendelet szerinti szociális körülmények valamelyike fennáll.


(5)     A kérelemhez csatolandó mellékleteket, a jövedelemszámításnál figyelembe veendő időszakot - ha jogszabály másként nem rendelkezik - e rendelet 4. § (2) bekezdése tartalmazza.



  1. fejezet

Szociális szolgáltatások


19. §


(1)     Bábonymegyer Község Önkormányzata az alábbi személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

a) szociális információs szolgáltatás

b) étkeztetés

c) házi segítségnyújtás

d) [17]

e) nappali ellátás


(2)     Az önkormányzat az (1) bekezdésben felsorolt alapszolgáltatások megszervezésével segítséget nyújt a szociálisan rászorultak részére saját otthonukban és lakókörnyezetükben önálló életvitelük fenntartásában, valamint egészségi állapotukból, mentális állapotukból vagy más okból származó problémáik megoldásában.


Szociális információs szolgáltatás


20. §


(1)     Szociális információs szolgáltatás nyújtásával gondoskodik az önkormányzat arról, hogy a szociális biztonság megteremtéséhez kapcsolódó ellátásokat és szolgáltatásokat igénylők megfelelő tájékoztatást kapjanak az ellátások hozzáférhetőségével és az igénybevételükre vonatkozó szabályokkal kapcsolatban.


(2)     A szociális információs szolgáltatást átruházott hatáskörben a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal látja el.

A szociális információs szolgáltatást igénylők az Alapszolgáltatási Központot ügyfélfogadási időben személyesen kereshetik fel. Igény esetén a családgondozók otthonukban biztosítják az igénylők részére a fenti szolgáltatást. Emellett a helyi önkormányzat, illetve a jegyző hatáskörébe tartozó ellátások vonatkozásában a Hivatal szociális előadói is biztosítanak szociális információs szolgáltatást.


(3)     A szociális információs szolgáltatás elérhetőségéről és a szolgáltatás keretében biztosított információk köréről hirdetmény útján tájékoztatja az önkormányzat a lakosságot.


Étkeztetés


21. §


(1)     Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről gondoskodik az önkormányzat, akik azt önmaguknak, illetve önmaguknak és eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani

a) koruknál fogva, akik a 65. életévüket betöltötték,

b)[18] egészségi állapotuk miatt, akik nyugellátásban, vagy nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátásban, rehabilitációs ellátásban, egészségkárosodásukra tekintettel rendszeres szociális segélyben részesülnek, két hónapot meghaladóan táppénzben részesülnek,

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

d) szenvedélybetegségük, vagy

e) hajléktalanságuk

    miatt.


(2)     Az önkormányzat az étkeztetést átruházott hatáskörben a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal látja el.


Házi segítségnyújtás


22. §


(1)     Házi segítségnyújtás keretében gondoskodik az önkormányzat

a) azokról az időskorú személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek és róluk nem gondoskodnak,

b) azokról a pszichiátriai betegekről, fogyatékos személyekről, valamint szenvedélybetegekről, akik állapotukból adódóan az önálló életvitellel kapcsolatos feladataik ellátásában segítséget igényelnek, de egyébként önmaguk ellátására képesek,

c) azokról az egészségi állapotuk miatt rászoruló személyekről, akik ezt az ellátási formát igénylik,

d) azokról a személyekről, akik a rehabilitációt követően a saját lakókörnyezetükbe történő visszailleszkedés céljából támogatást igényelnek önálló életvitelük fenntartásához.


(2)     Házi segítségnyújtás igénybevételét megelőzően – az Szt. 68/A. § (4) bekezdése szerinti kivétellel - vizsgálni kell a gondozási szükségletet. A szolgáltatás iránti kérelem alapján az intézményvezető, ennek hiányában a jegyző által felkért szakértő végzi el az igénylő gondozási szükségletének vizsgálatát.


(3)     A házi segítségnyújtást a szakvéleményben meghatározott napi gondozási szükségletnek megfelelő időtartamban, de legfeljebb napi 4 órában kell nyújtani. Ha a gondozási szükséglet a napi 4 órát meghaladja, a szolgáltatást igénylőt az intézményvezető tájékoztatja a bentlakásos intézményi ellátás igénybevételének lehetőségéről.


(4)     A települési önkormányzat a megállapított gondozási szükséglettel rendelkező, házi segítségnyújtást igénylő személyek ellátásáról köteles gondoskodni.


(5)     Az önkormányzat a házi segítségnyújtást átruházott hatáskörben a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal látja el.



[19]Családsegítés és gyermekjóléti szolgálat


23. §


(1)[20]   A családsegítést és gyermekjóléti szolgálatot a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye szerinti települési önkormányzat, Tab Város a Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ útján látja el.


(2)     [21]


Az ellátás igénybevétele


24. §


(1)     A 21. § és a 22. §-ban felsorolt ellátások igénybevétele iránti kérelmet a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központ intézményvezetőjéhez (a továbbiakban: intézményvezető) kell benyújtani.


(2)     A szociális ellátás iránti kérelmekről az intézményvezető dönt. Döntéséről írásban értesíti az ellátást igénylőt, illetve törvényes képviselőjét.


(3)     Ha az ellátást igénybe vevő, illetve törvényes képviselője az intézményvezetőjének (2) bekezdés szerinti döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.


(4)     Az ellátás igénybevételének megkezdésekor az intézményvezető az ellátást igénylővel, illetve törvényes képviselőjével az Szt. 94/C. § (1) bekezdése szerinti megállapodást köt.


(5)     Nem kell az Szt. 94/C. § (1) bekezdés szerint megállapodást kötni

a) népkonyhán történő étkeztetés,

b) családsegítés,

c) falu- és tanyagondnoki szolgáltatás,

d) szenvedélybetegek részére nyújtott alacsonyküszöbű ellátás,

e) utcai szociális munka,

f) hajléktalanok nappali melegedője,

g) hajléktalanok éjjeli menedékhelye,

h) ha az ellátás időtartama a 30 napot nem haladja meg, hajléktalanok átmeneti szállása

esetén.


(6)     Külön eljárás nélkül akkor biztosítható ellátás, ha indokolt az igénylő azonnali ellátása. Az írásos kérelmet és a jövedelemigazolást ebben az esetben is mellékelni kell.


(7)     Az intézményvezető külön eljárás nélkül ellátásban részesítheti azt, aki a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 15. § (1) bekezdésében foglalt feltételeknek megfelel. A soron kívüli elhelyezés iránti igény sorrendben megelőzi a többi kérelmet.


Az intézményi jogviszony megszűnése


25. §


(1)     Az intézményi jogviszony megszűnik

a) az intézmény jogutód nélküli megszűnésével,

b) a jogosult halálával,

c) a határozott idejű intézeti elhelyezés esetén a megjelölt időtartam lejártával, kivéve, ha e törvény rendelkezései alapján az elhelyezés időtartama meghosszabbítható.


(2)     Az intézményi jogviszony megszüntetését a jogosult, illetve törvényes képviselője kezdeményezheti. A jogosult, illetve törvényes képviselője kezdeményezése alapján az intézményvezető az intézményi jogviszonyt megszünteti. Ilyen esetben a jogviszony a felek megegyezése szerinti időpontban, ennek hiányában a megállapodásban foglaltak szerint szűnik meg.


(3)     Az intézményvezető az intézményi jogviszonyt megszünteti, ha a jogosult

a) másik intézménybe történő elhelyezése indokolt,

b) a házirendet súlyosan megsérti,

c) intézményi elhelyezése nem indokolt.


(4)     Az intézmény vezetője az ellátás megszüntetéséről, valamint a megszüntetés ellen tehető panaszról írásban értesíti a jogosultat, illetve törvényes képviselőjét. Ha a megszüntetéssel a jogosult, illetve törvényes képviselője nem ért egyet, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül az intézmény fenntartójához fordulhat. Ilyen esetben az ellátást változatlan feltételek mellett mindaddig biztosítani kell, amíg a fenntartó, illetve a bíróság jogerős és végrehajtható határozatot nem hoz.


Térítési díjak


26. §


(1)     Az étkezésért, házi segítségnyújtásért személyi térítési díjat kell fizetni, melyet az intézményvezető a vonatkozó jogszabályi előírásokra, valamint a (2)-(5) bekezdésre figyelemmel állapít meg.


(2)[22]     A képviselő-testület az étkeztetés intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban 450,- Ft/ ebéd összegben határozza meg.


(3)     Az (2) bekezdés alapján meghatározott térítési díj összegét növelni kell az étel kiszállításra számított térítési díj összegével, amennyiben az igénybevevő az étkeztetést az igénybevétel helyére történő szállítás mellett veszi igénybe.


(4)     A (3) bekezdés szerinti étel kiszállításra számított térítési díj összege: 220,- Ft/ebéd.


(5)     A képviselő-testület a házi segítségnyújtás intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban 200,-Ft/óra/fő-ben határozza meg.


27. §


(1) [23] A képviselő-testület az intézményi térítési díjat a következők szerint határozza meg:



Napközi otthonos óvoda 3-6 éves korig

                     


Nettó nyersanyag-norma (Ft)

Nettó intézményi térítési díj (Ft)

Tízórai

67

67

Ebéd

171

171

Uzsonna

48

48

Összesen

286

286



Általános Iskola 6-14 éves korig



Nettó nyersanyag-norma (Ft)

Nettó intézményi térítési díj (Ft)

Tízórai

67

67

Ebéd

186

186

Uzsonna

48

48

Összesen:

301

301



(2) Az (1) bekezdésben foglalt intézményi térítési díjat a mindenkori ÁFA összege növeli.


  1. Fejezet


Átmeneti rendelkezések


  1. §


Aki 2015. március 1. napja előtt Bábonymegyer Község Önkormányzatától méltányossági ápolási díjban részesült, és 2015. március hónapban ápolási célú települési támogatás iránt nyújt be kérelmet, annak első alkalommal a kérelem benyújtása hónapjának első napjával kell a támogatást megállapítani.








  1. Fejezet

Vegyes és záró rendelkezések

Záró és hatályba léptető rendelkezések


  1. §


  1. Ez a rendelet a 2015. március 1. napján lép hatályba.


  1. A rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően benyújtott kérelmek esetén kell alkalmazni.


  1. E rendelet hatálybalépésével egy időben hatályát veszti Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a szociális igazgatást és a szociális ellátást szabályozó 20/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelete.


  1. E rendelet hatálybalépésével egy időben Bábonymegyer Község Önkormányzat Képviselő-testületének a gyermekvédelem helyi szabályozásáról szóló 8/2006. (V. 22.) rendelet hatályát veszti.


Bábonymegyer, 2015. február 18.




                  Dr. Szűts Dóra                                                      Kiss Sándorné

                          jegyző                                                            polgármester




















Záradék:



Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a 2018. március 30. napjától hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.



Bábonymegyer, 2018. március 26.




                                                                                  Dr. Vanó Szilárd

                                                                                           jegyző


























1. számú melléklet

KÖLCSÖNSZERZŐDÉS



Az 1993. évi III. tv. 45. § /1/ bekezdése, valamint Bábonymegyer Község Képviselő-testületének …../2015. (……. …….) számú rendeletének 13. §-a alapján:


1./        mely létrejött a Bábonymegyer Község Önkormányzatának Képviselő-testülete /képviseli: …………………. polgármester/,

            valamint ……  ………………..……………… Bábonymegyer, ……………………………….

            utca …… szám alatti lakos /továbbiakban: adós/, /an.: ………………………………...

            szig.szám: ………………………………… / között az alábbi feltételekkel.


2./        A …….... / ……….. sz. határozattal az 1./ pontban szereplő személy ………………Ft

            azaz: ……..……………………………………………………………….forint összegű

            visszatérítendő kamatmentes kölcsönbe részesül.


3./        Az 1./ pontban szereplő személy a kölcsönt …………………………………… céljára kapja.


4./        A szerződés azonnali hatállyal felmondásra kerül, ha az adós nem a célnak megfelelően használja fel a kölcsönt.


5./        A kölcsönt az adós …….. hónap alatt köteles visszafizetni, az első törlesztő részlet 20.... ………………………15-ig esedékes összege ………………. Ft, minden további részlet a tárgyhó 15-ig esedékes összege ………………………..   Ft.


6./        Késedelmes fizetés esetén a kölcsön meg nem fizetett része egy összegben esedékessé válik, mely után az adós a Ptk-ban meghatározott mértékű késedelmi kamatot köteles fizetni.


7./        Amennyiben az adós részletfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az Önkormányzat jövedelméből / munkabér, nyugdíj, stb./ letiltás útján érvényesítheti a kamatokkal növelt követelését, vagy kamatokkal növelt követelése összegére fizetési meghagyás kibocsátását kezdeményezheti a közjegyzőnél.


8./        E megállapodásból származó egyéb vitás ügyek eldöntésére a felek a Siófoki Járásbírósághoz fordulhatnak.


Bábonymegyer, 20..... év ……………….. hó ….. nap


                       

            …………………………………….                          ……………………………………

                                   adós                                                               polgármester


Előttük, mint tanúk előtt:


1.)……………………………………………………………………..

2.)……………………………………………………………………..

























2. számú melléklet

Jövedelemnyilatkozat

I. Személyi adatok

1. A kérelmező személyre vonatkozó személyi adatok:

Neve: .........................................................................................................................................

Születési neve: .........................................................................................................................

Anyja neve: ..............................................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: ......................................................................................................

Lakóhely: .................................................................................................................................

Tartózkodási hely: ...................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .....................................................................................

Telefonszám (nem kötelező megadni): ....................................................................................

Bankszámlaszám (akkor kell megadni, ha a folyósítást bankszámlára kéri) ............................

A folyószámlát vezető pénzintézet neve: .................................................................................

2. A kérelmező családi állapota:

□ egyedülálló

□ házastársával/élettársával él együtt

3. A házastárs/élettárs személyi adatai:

Neve: .........................................................................................................................................

Születési neve: ..........................................................................................................................

Anyja neve: ..............................................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: .......................................................................................................

Lakóhely: .................................................................................................................................

Tartózkodási hely: ....................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ....................................................................................


A kérelmezővel együtt élők  (gyermekek) adatai

Név:                                       Szül időpont               Hozzátartozói minőség

………………………………………           …………………….. …………………………

………………………………………           …………………….  …………………………

………………………………………           …………………….. …………………………

………………………………………           …………………….. …………………………

………………………………………           …………………….. …………………………


II. Jövedelmi adatok:

Jövedelem típusa:

Kérelmező

Házastárs/ élettárs

Gyermek

Gyermek

Gyermek

Összesen:

Havi jövedelme (forint)

Nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás:







Kereső tevékenységből származó jövedelem







Egyéb jövedelem







Összesen:







Büntetőjogi  és anyagi felelősségem tudatában kijelentem, hogy

- kérelmező:

életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó),

- házastárs/élettárs:

életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó),

- a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Dátum: ................................................

 ................................................
kérelmező aláírása

 ................................................
kérelmező házastársának/élettársának és a családban élő nagykorú hozzátartozóknak az aláírása





















3. számú melléklet

KÉRELEM

Ápolási célú települési támogatás


1. Az ápolást végző személyre vonatkozó adatok

1.1. Személyes adatok

1.1.1. Neve:     

1.1.2. Születési neve:     

1.1.3. Anyja neve:     

1.1.4. Születési hely, idő (év, hó, nap):     

1.1.5. Lakóhelye:     

1.1.6. Tartózkodási helye:     

1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:     

1.1.8. Adóazonosító jele:     

1.1.9. Állampolgársága:     

1.1.10. Az ápolt személlyel való rokoni kapcsolata:     

1.1.11. Telefonszám (nem kötelező megadni):     

1.1.12. Fizetési számlaszám (akkor kell megadni, ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri):     

1.1.13. A fizetési számlát vezető pénzintézet neve:     

1.1.14. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.1.14.1.  szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

1.1.14.2.  EU kék kártyával rendelkező, vagy

1.1.14.3.  bevándorolt/letelepedett, vagy

1.1.14.4.  menekült/oltalmazott/hontalan.

1.2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok

1.2.1. Az ápolási támogatás megállapítását arra való tekintettel kérem, hogy az ápolt személy:

1.2.1.1.  18. életévét betöltött tartósan beteg.

1.2.2. Kijelentem, hogy

1.2.2.1. keresőtevékenységet:

1.2.2.1.1.  nem folytatok,

1.2.2.1.2.  napi 4 órában folytatok,

1.2.2.1.3.  otthonomban folytatok;

1.2.2.2. nappali tagozaton tanulói, hallgatói jogviszonyban nem állok;

1.2.2.3. rendszeres pénzellátásban

1.2.2.3.1.  részesülök és annak havi összege: .....................,

1.2.2.3.2.  nem részesülök;

1.2.2.4. az ápolási tevékenységet:

1.2.2.4.1.  a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen,

1.2.2.4.2.  az ápolt személy lakóhelyén/tartózkodási helyén

végzem (a megfelelő aláhúzandó);

1.2.2.5. életvitelszerűen a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó).

2. Az ápolt személyre vonatkozó adatok

2.1. Személyes adatok

2.1.1. Neve:     

2.1.2. Születési neve:     

2.1.3. Anyja neve:     

2.1.4. Születési hely, idő (év, hó, nap):     

2.1.5. Lakóhelye:     

2.1.6. Tartózkodási helye:     

2.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:     

2.1.8. Ha az ápolt személy cselekvőképtelen vagy cselekvőképességében teljesen korlátozott, a törvényes képviselő neve:

2.1.9. A törvényes képviselő lakcíme:     

2.2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó nyilatkozat

2.2.1.  Egyetértek azzal, hogy az otthoni ápolásomat, gondozásomat az ápolási támogatásat kérelmező hozzátartozóm végezze.

3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Kelt: ............................................................................, ....................................................

    ..........................................................     ...................................................

    az ápolást végző személy aláírása    az ápolt személy vagy törvényes képviselője aláírása
























4. számú melléklet

IGAZOLÁS ÉS SZAKVÉLEMÉNY

az ápolási díj megállapításához/kötelező felülvizsgálatához

(Az ápolt személy háziorvosa tölti ki.)

I. Igazolom, hogy

Neve:     

Születési neve:     

Anyja neve:     

Születési hely, év, hó, nap:     

Lakóhely:     

Tartózkodási hely:     

Társadalombiztosítási Azonosító Jele:     

 Tartósan beteg

Fenti igazolást nevezett részére

 ........................... fekvőbeteg-szakellátást nyújtó intézmény ....................................................... szakrendelő intézet szakorvosa által kiadott .................... keltű igazolás/zárójelentés, alapján állítottam ki.

II. Szakvéleményem szerint a fent nevezett személy tartós betegsége miatt állandó és tartós gondozásra szorul. A gondozás várható időtartama:

 3 hónapnál hosszabb, vagy

 3 hónapnál rövidebb.

Dátum: ............................................................

..................................................

háziorvos aláírása

munkahelyének címe

P. H.





















ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


BÁBONYMEGYER KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II.20. rendelete


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 2015. március 1. napján bekövetkező jelentős változásai miatt új rendelet megalkotása vált szükségessé.

2015. március 1. napjától a korábbi önkormányzati segélyt, lakásfenntartási támogatást, méltányossági ápolási díjat felváltja a települési támogatás. Tekintettel arra, hogy Bábonymegyer Község Önkormányzat Képviselő-testületének a gyermekvédelem helyi szabályozásáról szóló 8/2006. (V. 22.) rendelete (a továbbiakban: gyermekvédelmi rendelet) kiüresedett, a meglévő és alkalmazott szabályozása átkerült e rendeletbe. Minderre tekintettel a gyermekvédelmi rendelet hatályon kívül helyezésre került.



Bábonymegyer, 2015. február 18.



                                                                                                        Kiss Sándorné

                                                                                                        polgármester






























ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


BÁBONYMEGYER KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról 5/2015. (II.20.) számú rendeletének módosítására


Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról 5/2015. (II.20.) számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbiak indokolták.


Az iskolai étkezések térítési díja 2013. március 1. napjával, az óvodai étkezések térítési díja 2013. július 1. napjával került megállapításra. Az azóta eltelt több mint 2 év alatt a nyersanyagnormák jelentősen emelkedtek, illetve az azokat előíró jogszabályok megváltoztak.


A GAMESZ vezetője tájékoztatta Bábonymegyer Község Önkormányzatának Képviselő-testületét, hogy szükséges a térítési díj emelése. Hatályba lépett a közétkeztetésre vonatkozó táplálkozás-egészségügyi előírásokról szóló 37/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet (a továbbiakban: EMMI rendelet), amely meghatározza a közétkeztetés táplálkozás-egészségügyi követelményeit, az étkeztetés, étrendtervezés és a diétás ételkészítés személyi feltételeit, valamint a hatósági ellenőrzés szabályait.


Az EMMI rendelet meghatározza az adható ételféleségeket, összetételüket, energiatartalmukat korcsoportok szerinti nyersanyag-kiszabati előírást egy adagra/fő rendel el, amit bírságolás mellett ellenőriz a hatóság.


A Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a 28/2015. (VI.15.) TKT számú határozatával döntött arról, hogy a tabi főzőhely vonatkozásában a szociális étkeztetés intézményi térítési díját 390 Ft/ebéd/főről 450 Ft/ebéd/főre változtatja. A pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról 5/2015. (II.20.) számú rendelet (a továbbiakban: Rendelet) tartalmazza az étkeztetés intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban. Tekintettel arra, hogy a fenntartó módosította az étkeztetés intézményi térítési díját, szükséges a Rendelet módosítása e tekintetben is.


Bábonymegyer, 2015. június 30.




                                                                                           Kiss Sándorné

                                                                                              polgármester

























ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


BÁBONYMEGYER KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) számú rendeletének módosítására


Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.


Bábonymegyer Község Önkormányzata a Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 1. melléklet IX. Helyi önkormányzatok támogatásai fejezet 13. A helyi önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó kiegészítő támogatása jogcím szerinti települési önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárláshoz kapcsolódó kiegészítő támogatására (a továbbiakban: Pályázat) pályázatot nyújtott be, amelyet pozitív elbírálásban részesítettek.


A Rendelet szociális tűzifa kiosztására vonatkozó szabályozása nem felelt meg maradéktalanul a Pályázat előírásainak, tekintettel arra, hogy a tavalyi, BM rendelet szerinti feltételekkel került szabályozásra.


A fentiek miatt szükségessé vált a Rendelet módosítása.



Bábonymegyer, 2015. november 16.




                                                                                           Kiss Sándorné

                                                                                              polgármester






















ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


BÁBONYMEGYER KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) számú rendeletének módosítására


Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.


A Gyvt. 2016. január 1. napjától hatályos 94. § (2a) bekezdése, valamint az Szt. 2016. január 1. napjától hatályos 86. § (1) bekezdése alapján a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti települési önkormányzat köteles biztosítani a gyermekjóléti szolgálatot és a családsegítést.


Ennek megfelelően Bábonymegyer Község Önkormányzatának 2016. január 1. napjától nem lesz feladata a gyermekjóléti szolgálat és a családsegítés működtetése.


A fentiek miatt szükségessé vált a Rendelet módosítása.



Bábonymegyer, 2015. december 10.




                                                                                           Kiss Sándorné

                                                                                              polgármester


















ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


BÁBONYMEGYER KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendeletének módosítására


Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.


A szociális étkeztetés esetében a jogosulti kör bővítésre került. Korábban a rehabilitációs ellátásra jogosultak nem vehették igénybe az étkeztetést, holott egészségi állapotuk sok esetben indokolttá tette volna.


Módosításra került továbbá a tanulói támogatás összege.


A Rendelet megalkotása óta eltelt egy év során néhány, a gyakorlatban felmerült probléma miatt szintén szükséges volt a Rendelet módosítása.



Bábonymegyer, 2016. augusztus 22.




                                                                                           Kiss Sándorné

                                                                                              polgármester





















ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


BÁBONYMEGYER KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendeletének módosítására


Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) számú rendelet (a továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi okok indokolták:


A Rendelet megalkotása óta eltelt 2 évben több, a Rendelet alkalmazhatóságát nehezítő rendelkezésre derült fényt:


A Rendelet két helyen szabályozta, hogy a települési támogatás nem csak pénzbeli, hanem természetbeni ellátásként is nyújtható.


Az ápolási célú települési támogatás esetében a megszüntetés esetei pontosításra kerültek.


Az oktatási intézmények tanulóinak nyújtható támogatások feltételeinek pontosítása, kiegészítése vált szükséges.


A Képviselő-testület Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj pályázathoz csatlakozása miatt szükségessé vált a pályázat benyújtásának szabályozása.




Bábonymegyer, 2017. szeptember 6.





                                                                                            Kiss Sándorné

                                                                                              polgármester
















ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


BÁBONYMEGYER KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendeletének módosítására


Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) számú rendelet (a továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi okok indokolták:

A Rendelet szerint évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező nyugdíjasokat a képviselő-testület települési támogatásban részesíthette.

A településen sokan rendelkeznek lakóhellyel, azonban nem élnek életvitelszerűen a településen. Indokolt a támogatás igénybevételéhez az életvitelszerű településen tartózkodás kikötése.

Az élelmiszerek ára az inflációs rátánál nagyobb mértékben növekedett. A kedvezményes ÁFA kulcsú termékek árai visszatértek a korábbi szintre, továbbá a 2018-as év elején szintén áremelkedés várható, így elmondható, hogy a nyersanyagnormák emelése elengedhetetlen, mindezek befolyásolják az intézményi ékeztetésben részesülő gyermekek után fizetendő térítési díjakat. Emiatt szükséges volt a térítési díjak emelése.


Bábonymegyer, 2017. december 12.





                                                                                             Kiss Sándorné

                                                                                              polgármester






















ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének

egyes önkormányzati rendeletek hatályon kívül helyezésére és módosítására


Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének egyes önkormányzati rendeletek hatályon kívül helyezésére és módosítására a 3/2018.(III.22.) önkormányzati rendelet megalkotását az alábbiak indokolták.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 1. § 17. pont b) alpontja alapján a helyi önkormányzat elektronikus ügyintézést biztosító szerv, és mint ilyen, az Eüsztv. 2. §-a alapján köteles biztosítani a feladat-és hatáskörébe tartozó ügy, valamint a jogszabály alapján biztosítandó szolgáltatásai igénybevételéhez, lemondásához vagy módosításához szükséges ügyeknek az ügyfelekkel történő elektronikus intézését. Ezen kötelezettségét az önkormányzat az Eüsztv. 108. § (1) bekezdése értelmében 2018. január 1. napjától köteles biztosítani az Eüsztv.-ben meghatározottak szerint.

Figyelemmel arra, hogy az önkormányzat 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézést biztosító szerv, így nem zárhatja ki az elektronikus ügyintézés lehetőségét, emiatt Bábonymegyer Község Önkormányzat Képviselő-testületének a közigazgatási hatósági eljárásban alkalmazott elektronikus ügyintézésről szóló 17/2005. (X.31.) rendeletének (a továbbiakban: Ör.) hatályon kívül helyezése vált szükségessé.

Felülvizsgálatra kerültek Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének hatályban lévő rendeletei. Megállapításra került, hogy az Ör. mellett az alábbi rendeletek hatályon kívül helyezése is szükséges, tekintettel arra, hogy az önkormányzat az adott feladatot már nem látja el, illetve a köztisztviselők számára a rendelet alapján adott juttatásokat Bábonymegyer Község Önkormányzata már nem biztosítja.

A felülvizsgálat eredményeként szükséges volt az Ör. mellett az alábbi rendeletek hatályon kívül helyezése:

  • Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a kéményseprő-ipari közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 18/2005.(X. 31.) rendelete
  • Bábonymegyer Község Önkormányzatának a középiskolai végzettségű köztisztviselőket megillető illetménykiegészítés mértékéről szóló 7/2003. (VII. 25.) rendelete
  • Bábonymegyer Község Önkormányzatának a polgármesteri hivatalban foglalkoztatott köztisztviselőket megillető szociális, jóléti és egészségügyi juttatásokról, valamint szociális és kegyeleti támogatásokról szóló 14/2001. (XI. 23.) rendelete.

Figyelemmel arra, hogy Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendelet szintén tartalmazott rendelkezést az elektronikus ügyintézés kizárására vonatkozóan, így az adott rendelkezés módosítása vált szükségessé.


Bábonymegyer, 2018. március 22.



                                                                                           Kiss Sándorné

                                                                                             polgármester

[1]

Módosította a 14/2015.(XII.15.) rendelet 1. §-a, hatályos 2016. január 1. napjától.

[2]

Módosította a 14/2015.(XII.15.) rendelet 2. §-a, hatályos 2016. január 1. napjától.

[3]

Módosította a 3/2018.(III.29.) rendelet 5. §-a, hatályos 2018. március 30. napjától.

[4]

Hatályon kívül helyezte a 7/2017.(IX.12.) rendelet 1. §-a, hatálytalan 2017. szeptember 15. napjától.

[5]

Módosította a 6/2016.(VIII.24.) rendelet 1. §-a, hatályos 2016. szeptember 1. napjától.

[6]

Módosította a 13/2017.(XII.20.) rendelet 1. §-a, hatályos 2018. január 1. napjától.

[7]

Módosította a 11/2015.(XI.18.) számú rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2015. november 19. napjától.


[8]

Módosította a 11/2015. (XI.18.) számú rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2015. november 19. napjától.

[9]

Módosította a 11/2015. (XI.18.) számú rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2015. november 19. napjától.

[10]

Módosította a 11/2015. (XI.18.) számú rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2015. november 19. napjától.


[11]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 15. napjától.

[12]

Módosította a 6/2016.(VIII.24.) rendelet 2. §-a, hatályos 2016. szeptember 1. napjától.

[13]

Beiktatta a 7/2017.(IX.12.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 15. napjától.

[14]

Módosította a 6/2016.(VIII.24.) rendelet 3. §-a, hatályos 2016. szeptember 1. napjától.

[15]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 3. §-a, hatályos 2017. szeptember 15. napjától.

[16]

Beiktatta a 7/2017.(IX.12.) rendelet 4. §-a, hatályos 2017. szeptember 15. napjától.

[17]

Hatályon kívül helyezte a 14/2015.(XII.15.) rendelet 3. §-a, hatálytalan  2016. január 1. napjától.

[18]

Módosította a 6/2016.(VIII.24.) rendelet 4. §-a, hatályos 2016. szeptember 1. napjától.

[19]

Módosította a 14/2015.(XII.15.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2016. január 1. napjától.

[20]

Módosította a 14/2015.(XII.15.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2016. január 1. napjától.

[21]

Hatályon kívül helyezte a 14/2015.(XII.15.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatálytalan 2016. január 1. napjától.

[22]

Módosította a 8/2015.(VI.30.) számú rendelet 1. §-a, hatályos 2015. július 1. napjától.

[23]

Módosította a 8/2015. (VI.30.) számú rendelet 2. §-a,13/2017.(XII.20.) rendelet 2. §-a,  hatályos 2018. január 1. napjától.