Bábonymegyer Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2017. (V.22.) önkormányzati rendelete
A 2016. évi zárszámadásról
Hatályos: 2017. 05. 22- 2021. 03. 07Bábonymegyer Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2017. (V.22.) önkormányzati rendelete
A 2016. évi zárszámadásról
2017-05-22-tól 2021-03-08-ig
Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének
6/2017. (V.22.)
RENDELETE
a 2016. évi zárszámadásról
Bábonymegyer Község Önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat 2016. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:
I.
A BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE
1. §
(1) Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő - testülete a 2016. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót
146.008 e Ft bevétellel (1.sz. melléklet),
95.940 e Ft kiadással (1.sz. melléklet),
50.068 e Ft maradvánnyal jóváhagyja.
(2) Az önkormányzat, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv bevételeit és kiemelt kiadási előirányzatának teljesítését a 2.számú mellékletekben foglaltaknak megfelelően jóváhagyja.
(3) Az önállóan működő intézmény bevételeit és kiemelt kiadási előirányzatának teljesítését a 3. számú mellékletekben foglaltaknak megfelelően jóváhagyja.
(4) Az önkormányzat költségvetésében szereplő átadott pénzeszközök teljesítését az 6. sz. mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.
(5) Az önkormányzat, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv bevételeit forrásonként és a kiadásokat – ezen belül a kiemelt kiadásokat kormányzati funkciónként részletezve - a 7. számú mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.
2. §
Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak teljesítését 17.901 e Ft főösszegben, valamint célonkénti részletezését a 5. számú mellékletben foglaltak szerint határozza meg.
3. §
A képviselő-testület az önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 13. számú melléklet szerint állapítja meg. Az önkormányzat 2016 évben közvetett támogatást nem nyújtott.
4. §
Az önkormányzat több éves kihatással járó kiadásait a 17. számú melléklet szerint állapítja meg.
5. §
Az Önkormányzatnak 2016. 12.31-én hitelállománya nincs.
II.
AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA
6. §
- Az Önkormányzat 2016. év december 31-i állapot szerinti konszolidált mérlegét a 11. számú mellékletben részletezett adatok alapján 499.985 e Ft mérlegfőösszegben állapítja meg.
- Az Önkormányzat vagyonkimutatását a 12. számú melléklet szerint jóváhagyja.
- A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és a saját bevételek alakulásának az összevetését a 15.sz. melléklet szerint állapítja meg.
III.
A MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA
7. §
- Az Önkormányzat 2016. évi maradványát 50.068 e Ft összegben a 10. számú mellékletnek megfelelően hagyja jóvá, melyből 1.794 e Ft kötelezettséggel terhelt maradvány, melyből 1.619 e Ft államháztartáson belüli megelőlegezés.
- A helyi önkormányzatok kiegészítő és kötött felhasználású állami támogatások elszámolása után az önkormányzatnak a 2016-os évre vonatkozóan 1.346 e Ft visszafizetési kötelezettsége keletkezett, melyből 1.085 e Ft a lakossági ivóvíz és csatornatámogatás, és a szociális feladatokra kapott támogatás 261 e Ft.
- Az önkormányzat a 2016 évi mérleg szerinti eredményét – 12.032 e Ft összeggel hagyja jóvá, melyet a 9. sz. melléklet tartalmaz.
III.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
8. §
A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.
Bábonymegyer, 2017. május 17.
Kiss Sándorné Dr. Vanó Szilárd
polgármester jegyző
I N D O K O L Á S
a 6/2017.(V.22.) sz.
a 2016. évi zárszámadásról szóló rendelethez
A 2016. évi költségvetés végrehajtása a következők szerint alakult:
BEVÉTELEK ALAKULÁSA:
Az év során a bevételek 99 %-ra teljesültek a módosított előirányzathoz viszonyítva ezen belül a működési bevételek teljesülése meghaladta a tervezett előirányzatot.
A működési bevétel, koncessziós díj bevételéből, a bérleti díjakból, közüzemi díjak elszámolása utáni visszatérítésekből, a szociális kölcsön és köztemetés törlesztő részleteiből, az intézményi ellátási díjakból, illetve kamatbevételekből tevődik össze.
A 2016. évi adókivetések március 15. előtt megtörténtek. Az adó befizetésére kamatmentesen két egyenlő részletben van lehetőség, minden év március 15. és szeptember 15. napjáig.
A közhatalmi bevételek meghaladták a tervezett előirányzatot a helyi adók 106%-ra, az átengedett központi adók 131%-ra teljesültek.
Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ez 100 %-os teljesülést jelentett, a következő megbontás szerint:
- Helyi önkormányzatok működésének általános feladatainak és ágazati feladat támogatása 15.152 e Ft
- Köznevelési feladatok támogatása 11.753 e Ft
- Szociális és gyermekétkeztetés feladatokhoz való hozzájárulás 12.928 e Ft
- Könyvtári és közművelődési feladatok támogatása 1.200 e Ft
- Működési célú és kiegészítő támogatás 8.262 e Ft
Mindösszesen 49.295 e Ft
Az egyéb működési célú támogatások közt az önkormányzat a közfoglalkoztatási programjaira és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményhez kapcsolódó Erzsébet utalványára kapta, illetve a mammográfiai vizsgálat utazási költség 60%-nak megtérítését.
Finanszírozási bevételként az államháztartáson belüli megelőlegezés szerepel 1.619 e Ft értékben.
KIADÁSOK ALAKULÁSA:
A működési kiadások 55 %-ra teljesültek (2.sz. melléklet).
A működési kiadás személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, dologi kiadásból, ellátottak pénzbeli juttatásaiból, működési célú kiadásokból tevődik össze.
A személyi juttatások és a munkaadót terhelő járulékok a hivatalsegéd, választott tisztségviselők, mozgókönyvtáros megbízási díja, és a közfoglalkoztatásban résztvevőkkel kapcsolatos kiadásokat érintik.
A személyi juttatás 85%-ra, a munkaadókat terhelő járulékok 92%-ra teljesült a módosított előirányzathoz képest.
Dologi kiadások 49%-ra teljesültek. E kiadások közt az önkormányzat tulajdonában lévő közterületek és az általa fenntartott épületek üzemeltetése, működtetése, karbantartása szerepel.
A működési célra átadott pénzeszközök 98 %-ban teljesültek (6.sz. melléklet).
A kötelező alapfeladatok ellátásához a Többcélú Kistérségi Társulásnak, Tab Város Önkormányzatának a szennyvíz agglomerációhoz, a KEK részére a járó beteg és az ügyeleti ellátáshoz, illetve a Délnyugat-Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás működéséhez járult hozzá az önkormányzat.
A Magyar Államkincstár részére visszafizetésre került a 2015.évi fel nem használt normatíva.
A 2016-os évben a Pro-Maternitas Kft., a Bábonymegyer Községért Közalapítványt, a Nyugdíjas klub támogatása, illetve a Római Katolikus Plébániát támogatta az önkormányzat.
A Pelso-Kom Nonprofit Kft. részére 194 e Ft értékben támogatta, illetve a D.R.V részére a lakossági ívóvíz- és csatorna támogatás került átadásra.
Az ellátottak pénzbeli juttatásai 37%-ra teljesültek a módosított előirányzathoz viszonyítva.
A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.
Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el. Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak egy ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.
A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.
Bábonymegyer Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II.20.) rendelete (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:
1.Települési támogatások:
- Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:
Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege lehet.
2016. évben egyedi kérelem alapján 13 fő részére 130 e Ft került kifizetésre települési támogatás létfenntartási gondok enyhítésére, valamint 5 alkalommal természetbeni ellátás került megállapításra.
A fenti támogatás iránti kérelem elutasítására 16 esetben került sor.
Ugyancsak évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező nyugdíjasokat a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti.
A képviselő-testület 180 fő nyugdíjas, illetve nyugdíjszerű ellátásban részesülő személy részére összesen 900 e Ft támogatás kifizetését ítélte meg a 2016. évben.
A 2016. évben települési támogatásban részesítettek létszáma a tervezettnek 10-szerese, míg a pénzbeli kiadások a tervezettnek 6,5-szöröse volt.
- Szociális célú tűzifa:
Települési támogatásként nyújtott, szociális célú tűzifára elsősorban az Szt. szerinti aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, vagy - tekintet nélkül annak természetbeni vagy pénzbeli formában történő nyújtására - települési támogatásban (e támogatásban részesülők közül különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos támogatásban részesülők) részesülő, illetve a Gyvt.-ben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család jogosult, aki a fenti ellátások valamelyikére a kérelem benyújtását megelőző hat hónapból legalább egy hónapig jogosult. 2016. év I. félévében a 2015. évben szociális célú tűzifaprogramban benyújtott és elnyert pályázat alapján 54 személy részére került települési támogatás megállapításra. A 2016. évben szociális célú tűzifaprogramban nem nyújtott be pályázatot Bábonymegyer Község Önkormányzata.
- Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:
Bábonymegyer Község Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege, amennyiben az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 300 %-át nem haladja meg, 20 e Ft, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál.
A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát. 2016. évben 2 személy részesült elhunyt hozzátartozó eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatásban, részükre összesen 40 e Ft került kifizetésre.
A vizsgált időszakban támogatási kérelem nem került elutasításra.
- Kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás:
Bábonymegyer Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-ának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével számított egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj minimum mindenkori összegének 100 %-át eléri, de annak 300 %-át nem haladja meg, és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.
A 2016. évben 1 fő részesült kamatmentes kölcsön formájában nyújtott települési támogatásban, részére 50 e forint került megállapításra.
Ezen időszak alatt 2 fő kérelme került elutasítására.
- Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás:
A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint aki egyedülálló és nettó jövedelme nem haladja meg az 50 e Ft-ot, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a 25 e Ft-ot, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem meghaladja a 25 e Ft-ot, de az 50 e Ft-ot nem haladja meg.
A támogatás összege jövedelemtől függően egyedülálló esetében 4 e Ft, valamint családos esetében 2,5 e Ft, illetve 5 e Ft.
2016. december 31. napján 11 személy részesült lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban. A vizsgált időszakban 11 igénylő kérelme került elutasításra.
A költségvetés tervezésekor 40 háztartás támogatásával, és 1.920 e Ft előirányzattal számoltunk.
- Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás:
Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Bábonymegyer Község közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú közeli hozzátartozónak az alábbi feltételek együttes fennállása esetén: az igénylő 18. életévét betöltött tartós beteg személy gondozását, ápolását végzi; kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35 e Ft-ot, egyedülálló esetén a 42 e Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.
Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15 e Ft/hó.
2016. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás folyósítására nem került sor, ilyen ellátás iránti kérelem nem érkezett a vizsgált időszakban.
2. Köztemetés:
A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.
2016. évben 1 elhunyt közköltségen történő eltemettetésére került sor, melynek költségét az elhunyt lakóhely szerinti önkormányzata megtérítette Bábonymegyer Község Önkormányzata részére.
3. Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:
Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak 2016. évben gyermekenként 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.
2016. december 31-én 44 gyermek részesült ebben az ellátásban. 2016. évre 70 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre 812 e Ft volt a tervezett előirányzat. A vizsgált időszakban 2 kérelem került elutasításra.
Előző év azonos időpontjában 55 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben. A támogatásban részesítettek száma 11 fővel - 20 %-kal – csökkent.
4. Oktatási intézmények tanulóinak nyújtott támogatás:
- Tanulói támogatás:
A helyi rendelet alapján, nappali tagozaton középiskolai tanulmányokat folytató diákok támogatásban részesülhetnek, amennyiben
- hallgatói jogviszonyukat az intézmény által kiállított iskolalátogatási igazolással igazolják, továbbá
- félévi értesítőjük vagy év végi bizonyítványuk másolata igazolja, hogy tanulmányi átlaguk legalább a 4,0-es átlageredményt eléri.
Félévi értesítő alapján a támogatás minden év február 1. napjától június 30. napjáig, év végi bizonyítvány alapján minden év szeptember 1. napjától az azt követő év január 31. napjáig kerül folyósításra.
A 2016. január 1-én hatályos helyi rendelet alapján a február 1. napjától június 30. napjáig terjedő időszakra 2,5 e Ft támogatásban részesültek az arra jogosultak.
Ezen időszak alatt összesen 43 e Ft került 4 fő részére támogatásként kifizetésre.
A 2016. szeptember 1-től hatályos, módosított helyi rendelet szerint az arra jogosult diákok 4 e Ft/hó támogatásban részesülnek. E támogatási összegben 2 középiskolai tanulmányokat folytató diák részesült 2016. december 31. napjáig, részükre összesen 32 e Ft került kifizetésre. A vizsgált időszakban támogatási kérelem nem került elutasításra. A költségvetés tervezésekor 6 tanuló támogatásával számoltunk, 160 e Ft összegben.
- Iskolakezdés előtti támogatás:
A képviselő-testület az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket évente két alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti. Az oktatási, nevelési intézménynél fennálló jogviszonyról a tanköteles korhatárt betöltött tanulók esetén az intézmény igazolását csatolni kell.
A 2016. évben a képviselő-testület döntése alapján 62 tanuló részesült iskola típusonként változó mértékű (3e Ft – 8 e Ft), összesen 340e Ft támogatásban.
A 2016. évi kiadások tervezésekor 30 gyermek beiskolázási támogatásával számoltunk 150 e Ft összegben.
5.Szünidei gyermekétkeztetés:
Új ellátási forma a szünidei gyermekétkezés, mely ellátást a településen élő hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek igényelhetik.
Az elmúlt évben a településen nem volt igény erre az ellátásra.
A fejlesztési célú kiadások a módosított előirányzathoz viszonyítva 87%-ban realizálódtak. (5.sz.melléklet).
Bábonymegyer, Dózsa Gy. u. és Rudnay Gy. u. közötti útszakaszon, valamint Szent I. u. buszmegálló környékén a közvilágítás bővítése1.514 e Ft összegért.
Bábonymegyer, 0203 hrsz.-ú József Attila és a 726 hrsz.-ú Szent István utcai gyalogjárdák burkolatjának felújítása történt meg 13.529 e Ft összegben.
101e Ft értékben dolomit kő vásárlása történt útpadka rendezéséhez.
Az óvoda épületének vízszigetelése 666 e Ft + ÁFA, udvarán előtető építése 860 e Ft értékekben készült el.
Filótás Antal tervező a bábonymegyeri kultúrház felújítására elkészítette a terveket 240 e Ft összegben.
Az önkormányzat megbízta a tabi önkormányzatot a szennyvízelvezetési agglomerációs lehatárolás elkészítésének lebonyolításával. A dokumentáció elkészítésére Tab város önkormányzata megbízási szerződést kötött a Kristály Kft.-vel, amelynek költsége 889 e Ft. A tervezési költség 5 település között oszlik meg (Tab nem fizet), így Bábonymegyer önkormányzata 178 e Ft megfizetését vállalta.
Benyújtott pályázatok:
2016 novemberében Bábonymegyer Község Önkormányzata a „Vidéki térségek kisméretű infrastruktúrájának és alapvető szolgáltatásainak fejlesztése” című felhívásra Torvaj és Zala községgel konzorciumban pályázatot nyújtott be. A projekt benyújtásához szükséges előkészítő munkákra, és a pályázat pozitív elbírálása esetén a projektmenedzsment során felmerülő feladatok elvégzésére a B2010 Kft.-vel 435 e Ft + ÁFA megbízási díjért szerződést kötött Bábonymegyer önkormányzata, amelyből Bábonymegyer önkormányzata 145 e Ft + ÁFA összeget fizet. A megbízási díj fedezetét a képviselő-testület a 2017. évi költségvetés terhére biztosítja. Nyertes pályázat esetén a szükséges önerő 670 e Ft. A pályázat elbírálása 2017 második félévében várható.
Vis-maior pályázatot nyújtott be a település az esőzések okozta károk helyreállítására. Becsült károk helyreállítási költsége összesen: 17.186 e Ft. A településnek 2.500 e Ft önerőt kell vállalni.
Beruházás:
- 1 db bérleti szerződés került megszüntetésre.
- közfoglalkoztatás keretén belül beszerzésre került hólapát 5 e Ft értékben, talicska 10 e Ft értékben, hintafűrész 465 e Ft értékben, valamint csiszológép és kézi gyalu összesen 151 e Ft értékben.
- óvodai beruházás keretében beszerzésre került egy spot lámpa 6 e Ft, szőnyeg 25 e Ft, vírusirtó használati jog 12 e Ft, mosógép 78 e Ft, 20 db szék 129 e Ft, 8 db asztal 170 e Ft, valamint csúszdaházat mászóval 686 e Ft értékben.
- temetőhöz készítettünk 7 db utcai ülőkét 70 e Ft értékben.
- közösségi házhoz beszerzésre került 6 db asztal 126 e Ft értékben, szőnyeg, függöny, és rúdkarnis összesen 105 e Ft értékben, valamint sörpad és létra összesen 63 e Ft értékben.
- hirdetőtábla került elhelyezésre a buszmegállóban 28 e Ft értékben
- A PELSO-KOM Nonprofit Kft. saját tőke rendezése érdekében 187 e Ft összegben tőkeemelése megtörtént.
- A József Attila utcai és a Szent István utcai járda felújítása befejeződött, közvilágítási oszlopok létesítése megtörtént összesen 11.845 e Ft értékben.
Közfoglalkoztás 2016. – Bábonymegyer:
Bábonymegyer Község Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerő Piaci Pont hatósági szerződést kötött a 2016. évi közfoglalkoztatás támogatására. Önkormányzatunknál 2016-ban a közfoglalkoztatás keretében az alábbi START munkaprogramban, illetve egyéb hosszú időtartamú közfoglalkoztatás keretében történt foglalkoztatás:
PROGRAM MEGNEVEZÉSE | LÉTSZÁM | Foglalkoztatás időtartama |
Start Helyi sajátosságokra épülő erdő program | 11 fő | 2015.03.01 - 2016.02.29. |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás Téli program | 1 fő | 2015.12.01 – 2016.02.29. |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás Téli program | 2 fő | 2015.12.01 – 2016.02.29. |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás település karbantartó képzéses program | 2 fő | 2015.12.01 – 2016.06.30. |
Start Belvíz program | 7 fő | 2016.03.01 - 2016.10.31. |
Start Helyi sajátosságokra épülő erdő program | 7 fő | 2016.03.03 – 2017.02.28. |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás közterület takarító | 1 fő | 2016.07.01 – 2016.09.19. |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás település karbantartó képzéses program | 3 fő | 2016.09.01 – 2016.11.30. |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás betanított festő-mázoló képzés | 1 fő | 2016.12.08 – 2016.12.13. |
A 2015. évről áthúzódó Startmunka keretében erdő program folytatásában 11 fő foglalkoztatására került sor. A támogatás 100 %-os volt.
A 2015. évről áthúzódó téli közfoglalkoztatás keretében hosszabb időtartamú programban 3 fő valamint, 2 fő képzéses programban vett részt, a képzés nem indult el a program ideje alatt. A 3 fő az önkormányzatnál dolgozott közterület takarító munkakörben, a közfoglalkoztatotti bér és szociális hozzájárulási adó támogatása 100 %-os volt.
2016. évben tovább folytatódott a Start helyi sajátosságokra épülő erdő munkaprogram 7 fővel, valamint Start belvíz program 7 fővel. A támogatás 100 %-os volt mind a két program esetében.
2016. évben a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 3 fő település karbantartói képzésen vett részt. A képzés alatt a közfoglalkoztatottak mentesítve voltak a munkavégzési kötelezettség alól. Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 1 fő az önkormányzatnál dolgozott közterület takarító munkakörben. A 2016.december 8-án 1 fővel induló képzéses programban a munkavállaló nem felelt meg az egészségügyi alkalmassági vizsgálaton, ezért megszüntetésre került a munkaviszonya és a program is.
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás támogatására önkormányzatunk 3 alkalommal nyújtott be kérelmet 5 fő foglalkoztatására. A fluktuáció miatt a programban összesen 8 fő foglalkoztatására került sor, egy személy természetesen több programban is részt vett. A hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében a támogatás, a közfoglalkoztatotti bér és szociális hozzájárulási adó 100 %-os volt.
Közvetett támogatás indoklása:
Az önkormányzat 2016. évben közvetett támogatást nyújtott 5 e Ft összegben. (13.sz. melléklet). Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII.tv.134§ alapján méltányosság címén.
Többéves kihatással járó kötelezettségek:
A KEOP ivóvízminőség-javító program keretein belül az 1.sz. Mélyépítő Kft. jól teljesítési garancia vállalása szerepel, amit az önkormányzat számára be is fizetett. Ez az összeg szolgál az önkormányzat számára pénzügyi fedezetként. A jótállási idő 2017. május 6. napjáig szól. Ha ezt követően sikeresen lezárul a felülvizsgálat, az önkormányzatnak vissza kell utalnia a jótállás összegét.
A kimutatást a 17.sz. melléklet tartalmazza.
Az önkormányzat maradványa:
Az Önkormányzat 2016. évi maradványát 50.069 e Ft összegben a 10. számú mellékletnek megfelelően hagyja jóvá, melyből 1.794 e Ft kötelezettséggel terhelt maradvány, melyből 1.619 e Ft államháztartáson belüli megelőlegezés.
A helyi önkormányzatok kiegészítő és kötött felhasználású állami támogatások elszámolása után az önkormányzatnak a 2016-os évre vonatkozóan 1.346 e Ft visszafizetési kötelezettsége keletkezett, melyből 1.085 e Ft a lakossági ivóvíz és csatornatámogatás, és a szociális feladatokra kapott támogatás 261 e Ft.
Az óvodának 132 e Ft maradványa keletkezett, mivel nincs kötelezettséggel terhelt maradványa, azt az önkormányzat elvonja.
Az önkormányzat hitelállománya:
Bábonymegyer Község Önkormányzatának 2016.12.31-én hitelállománya nincs.
Tab, 2017. május 17.
Kiss Sándorné
polgármester