Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2020. (II.10.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről

Hatályos: 2020. 09. 15- 2021. 01. 26

Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének

5/2020.(IX.14.) rendelettel módosított

2/2020.(II.10.)

RENDELETE

az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről


Bábonymegyer Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a 2020. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2020. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Bábonymegyer Község Önkormányzatának képviselő-testületére és az önkormányzat által irányított költségvetési szervre terjed ki.


2. §


  1. [1]Az önkormányzat 2020.évi összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1. sz. melléklet tartalmazza.


  1. [2]Az önkormányzat –elemi költségvetés szerinti- költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 2.sz. melléklet tartalmazza.


  1. [3]Az önállóan működő költségvetési szerv engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 3.sz. melléklet tartalmazza.


  1. [4]A képviselő-testület az önkormányzat költségvetésében szereplő feladatok bevételeit és kiadásait kormányzati funkciónként a 4.1. és 4.2. számú melléklet szerint állapítja meg.


  1. [5]A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a 5. számú melléklet tartalmazza.


  1. [6]Az önkormányzat beruházási és felújítási bevételeit és kiadásait feladatonként az 6. sz. melléklet tartalmazza.


  1. Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit a 7.sz. melléklet tartalmazza.



A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


  1. [7]A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2020. évi költségvetését 147 078 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


 82 911 eFt     tárgyévi bevétellel,

            64 167 eF tfinanszírozási bevétellel (előző évi maradvány)

            147 078 e Ft   tárgyévi kiadással,


            Főösszegen belül:       121 134 e Ftműködési célú bevétellel,

                                               111 308 e Ft működési célú kiadással,

                                   9 826eFt működési célú többlettel


                                               25 944 e Ft felhalmozási célú bevétellel,

                                               35 770 eFt felhalmozási célú kiadással,

  9 826 e Ft felhalmozási célú hiánnyal állapítja meg.


(2)     A költségvetésben jelentkező hiányt a képviselő-testület az előző évi maradvány igénybevételével finanszírozza.


  1. Az önkormányzatnak 2020. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


  1. [8]A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási

műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                         82 911eFt

működési költségvetés finanszírozási bevétele                               38 223 e Ft

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                         111 308 eFt

ebből:

        - a személyi juttatások kiadásai                                             34 764 eFt

        - a munkaadókat terhelő járulékok                              5 595 eFt

        - a dologi kiadások                                                                33135 eFt

        - az ellátottak pénzbeli juttatásai                                             7 336 eFt

        - egyéb működési célú kiadás                                               28 636e Ft

                    ebből:

- egyéb működési célú támogatás                             10 700 eFt

- általános tartalék                                         17 886 eFt

                                 - céltartalék                                       50 eFt


- államháztartáson belüli megelőlegezés visszafizetése                     1 842 e Ft


felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétel        0 e Ft

felhalmozási költségvetés finanszírozási bevétele             25 944 e Ft




felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás                        35 770eFt

ebből:

        - a beruházások összege                                            12 922eFt

              - a felújítások összege                                        21 948 e Ft

        - egyéb felhalmozási célú kiadások                               900 eFt


(5)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 5. és 6. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(6)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2020. évben - a közfoglalkoztatottak nélkül- 7 fő.


(7)       A közfoglalkoztatottak éves létszáma 8 fő.



Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.



Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2020. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.








Tartalékok

6. §[9]


Az önkormányzat 17 936eFt tartalékot képez, melyből 17886eFt az általános tartalék   50 eFt pedig céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.


Több éves kihatással járó feladatok

7 §


Az önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettsége – 13.sz. melléklet szerint- nincs.


8. §


  1. Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultság ellátások jogcímeit és összegeit a 8.sz. melléklet tartalmazza.
  2. [10]Az előirányzat felhasználási tervet a 9. sz. melléklet tartalmazza.


  1. A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 10. sz. melléklet tartalmazza.


  1. [11]A 2020. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 11. sz. melléklet tartalmazza.


  1. Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások kimutatását a 12. sz. melléklet tartalmazza.


  1. A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összevetését a 14. sz. melléklet tartalmazza.



A 2020. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

9. §


  1. A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.


  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.


  1. A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.
  2. Az önkormányzat előirányzatai - kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatók. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.


  1. A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.



  1. A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 500 e Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


  1. Az egységes rovatrend normatív jutalmak és céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10%-áig vállalható kötelezettség.


  1. Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:


  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére
  7. hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések,
  8. szociális ellátások, segélyek,
  9. pályázati, letéti díjak visszafizetése,
  10. térítési díjak visszafizetése,
  11. bérleti díj túlfizetésének kifizetése.


10. §


Az önállóan működő intézmény költségvetési támogatását - finanszírozási szükségletének megfelelően - biztosítja a képviselő-testület, amely összességében nem haladhatja meg a támogatás időarányos összegét.



ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

11. §


(1)          A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester - az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2020.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.


(2)          Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Bábonymegyer, 2020. február 6.


                           Knopf Antal                                             Dr. Szierer Anikó
                           polgármester                                    jegyző és aljegyző hiányában

                                                                             Városüzemeltetési és Hatósági Irodavezető












Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a 2020. szeptember 15. napjától hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Bábonymegyer, 2020. szeptember 4.




                                                                                  Kónyáné Dr. Zsarnovszky Judit

                                                                                                     jegyző















Indoklás

Bábonymegyer Község Önkormányzata

2/2020.(II.6.) sz. költségvetési rendelethez


Az Országgyűlés a 2019. évi LXXI. törvénnyel elfogadta Magyarország 2020.évi központi költségvetését.

2020 év tekintetében a Kormány változatlan prioritásként tűzte ki, az államadósság mértékének csökkentését, és a fegyelmezett költségvetési politikát.

A központi költségvetésben kiemelt helyen szerepel a családok támogatása (adókedvezményekkel, célzott támogatásokkal), az életpályaprogramok továbbvitele, a foglalkoztatottság növelése és a hazai forrásból megvalósuló beruházások ösztönzése.


2020. évi önkormányzati támogatások szabályozása:


A költségvetési törvény értelmében az Országgyűlés támogatást biztosít a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak támogatására az alábbiak szerint:

A településüzemeltetési feladatok támogatása


  • Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátásának támogatása

A támogatás a települési önkormányzatokat a zöldterületek, és az azokhoz kapcsolódó építmények kialakításához és fenntartásához kapcsolódóan a belterület nagysága alapján illeti meg, melynek mértéke 25 200Ft /ha.


  • Közvilágítás fenntartásának támogatása

A támogatás a települési önkormányzatokat a településen történő közvilágítás biztosításához kapcsolódóan illeti meg. A támogatás meghatározása a településen kiépített kisfeszültségű hálózat kilométerben meghatározott hossza alapján történik, az alábbi, a 2018. évi országosan összesített önkormányzati beszámolóban szereplő „Közvilágítás” kormányzati funkció alapján település kategóriánként számított átlagos, egy kilométerre jutó nettó működési kiadások figyelembevételével.

10 001 fő alatti település esettén a támogatás mértéke 320 000 Ft/km.


  • Köztemető fenntartásával kapcsolatos feladatok támogatása

A támogatás a települési önkormányzatokat a köztemető fenntartásával kapcsolatos feladataihoz kapcsolódóan illeti meg, a 2018. évi országosan összesített önkormányzati beszámolóban szereplő „Köztemető-fenntartás, és -működtetés” kormányzati funkció település kategóriánként számított egy négyzetméterre eső nettó működési kiadások figyelembevételével. Az így meghatározott támogatás összege legalább 100 000 forint. 10 001 fő alatti település esettén a támogatás mértéke 69 Ft/m2.


  • Közutak fenntartásának támogatására

A támogatás a települési önkormányzatokat a közutak fenntartásával kapcsolatos feladataihoz kapcsolódóan illeti meg, a 2018. évi országosan összesített önkormányzati beszámolóban szereplő „Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása” és „Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása” kormányzati funkciók alapján település kategóriánként számított nettó működési kiadások figyelembevételével. 10 001 fő alatti település esettén a támogatás mértéke 227 000 Ft/km.

  • Egyéb önkormányzati feladatok

Az 1000 fő lakosságszámot meg nem haladó települések esetén, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség nem haladja meg a 32 000 forintot, településenként legalább 5 000 000 Ft.


  • Külterületen élő lakosok A központi költségvetés támogatást biztosít a lakott külterülettel rendelkező települési önkormányzatoknak a 2019. január 1-jei külterületi lakosok száma alapján, melynek összege 2 550,-Ft/fő.
  • Nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz ártalmatlanítása: Az összegyűjtött és a hatóságilag kijelölt lerakóhelyeken igazoltan elhelyezett, nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz mennyisége (m3) után igényelhető 100 Ft/m3 támogatás, amely összeg a fajlagos lakossági ráfordítások (díjak) csökkentéséhez járul hozzá.
  • Polgármesteri illetmény támogatása: A támogatás a 32 000 forint egy lakosra jutó adóerő-képességet meg nem haladó adóerő-képességű települési önkormányzatokat illeti meg a tényleges különbözet és az önkormányzat egy lakosra jutó adóerő-képessége szerint.
  • A települési önkormányzatok könyvtári és közművelődési feladataihoz az önkormányzat 1 210, -Ft/fő, de legalább 1 800 000 Ft támogatást kap.


Szociális feladatok támogatása

A támogatás a 32 000 forint egy lakosra jutó adóerő-képességet meg nem haladó települési önkormányzatok egyes szociális jellegű feladataihoz járul hozzá.

- Rászoruló gyermekétkeztetés

A támogatás a rászoruló gyermekek Gyvt. 21/C. § (1) bekezdés a) pontjában szereplő gyermekek szünidei étkeztetését biztosító települési önkormányzatokat illeti meg, az étkezési adagok száma alapján. A támogatás összege az egy lakosra jutó adóerő-képességtől függő fajlagos összegek figyelembevételével kerül meghatározásra.

Köznevelés:


Továbbra is önkormányzati feladat:

  • Óvodai nevelés területén az óvodák fenntartása és működtetése
  • Iskola területén a működtetést átvette az állam 2017. január elsejétől.


Önkormányzati köznevelés feladatok finanszírozása


Óvodapedagógusok és segítőik bértámogatása

            Elve: Jogszabály szerinti oktatásszervezési paraméterek alapján a havi átlagkeresetek finanszírozása

            Lépései:

  • gyerekszámból, csoportátlagból – elismert csoportszám
  • pedagógus kötelező óraszámból, elismert csoportszámból – elismert pedagógus létszám
  • átlagkeresetből, elismert pedagógus létszám - bértámogatás


Gyermekétkeztetés


  • A támogatási rendszer az előző évhez hasonlóan van kialakítva, nem gyermekenkénti fajlagos összeg jár, hanem
    • Elismert dolgozók bértámogatása
    • Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása alapján.

Elismert dolgozók bértámogatása:

  • kapacitástól függő számított dolgozói létszám (ellátotti létszám alapján elismert dolgozói létszám)

Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása:

  • béren kívüli egyéb kiadások (dologi és kiadások) támogatására szolgál


A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai:


A támogatás öt részből tevődik össze:

  • Helyi önkormányzatok működési célú költségvetési támogatás: itt van többek között a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása.
  • Helyi önkormányzatok felhalmozási célú költségvetési támogatása: pl. önkormányzati feladat ellátást szolgáló fejlesztések támogatása a könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás
  • Önkormányzatok rendkívüli támogatása: amelyre az önkormányzatok működőképességük megőrzése érdekében nyújthatnak be.
  • Önkormányzati elszámolások
  • Vis maior támogatás

de ezekre a pályázatokra majd év közben külön lehet pályázni.


Részletes indoklás


BEVÉTELEK:


Működési bevételek:


Az előző évekhez hasonlóan a működési bevételeknél a tervezhető lehetőségek közt vettük számba a kamatbevételt, bérleti díjakat, a kamatmentes kölcsön és a köztemetés törlesztő részleteit, koncessziós díj bevételét, földbérleti díjakat, valamint az intézményi ellátási díjak bevételét.


Közhatalmi bevételek:


Helyi adók:


Helyi adókból 19 000 e Ft bevétellel számolunk, amely az iparűzési adóból és a magánszemélyek kommunális adójából származik.


Átengedett központi adók:

Az átengedett központi adók összetétele a tavalyihoz hasonlóan alakul. A gépjármű adóból továbbra is 40% illeti meg a települési önkormányzatot, SZJA átengedés nincs.

Gépjárműadóra 1 700 e Ft bevételt terveztünk


Az egyéb közhatalmi bevételek közt terveztük a késedelmi pótlék díjat 50 e Ft összegben.


Önkormányzat működési támogatásai:


Az önkormányzatnak állami támogatásból 46 046 e Ft bevétele várható. A támogatás összegeit a 10. sz. melléklet tartalmazza.


  • Helyi önkormányzatok működésére 17 229 e Ft
  • Köznevelési feladatok ellátásához 13 402 e Ft
  • Gyermekétkeztetésre 6 859 e Ft
  • Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetésére 60 e Ft
  • Egyéb szociális feladatok támogatására 6 696 e Ft
  • Könyvtári és közművelődési feladatokra 1 800 e Ft


Egyéb működési célú támogatás:


Közfoglalkoztatás támogatására 8 281 e Ft-tal, a humánszolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében EFOP-1.5.3 pályázatból származó támogatásból 3 433 e Ft-tal terveztünk.


Maradvány:


Az önkormányzatnak az előző évben 64 174 e Ft maradványa keletkezett, melyből költségvetési célú maradvány 38 230 e Ft, felhalmozási célú maradvány 25 944 e Ft.

A 25 944 e Ft a TOP-1.4.1-16-SO1-2019-00010 azonosítószámú óvodai eszközbeszerzés nyertes pályázatát (9 200 e Ft), az önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatását (7 511 e Ft), illetve a MFP-FOB/2019 kódszámú óvodafejlesztés pályázatát (9 233 e Ft) jelenti.

Az óvoda maradványa 36 e Ft.


KIADÁSOK:


Személyi juttatások között a polgármester és az alpolgármester illetményét, költségtérítését,

a képviselők tiszteletdíját terveztük, melynek összege 8 554 e Ft.

A hivatalsegéd munkabérét, ruházati költségtérítését, valamint 1 fő karbantartó munkabérét terveztük 4 050 e Ft összegben.

930 e Ft megbízási díj is tervezésre került takarítói, fűnyírói, síkosság mentesítési feladatok ellátására, illetve a gyermekétkeztetéssel kapcsolatos adminisztratív teendők ellátására.

Mozgókönyvtári feladatok ellátásával kapcsolatosan 351 e Ft megbízási díj került tervezésre.

Az EFOP pályázat keretében 100 %-ban támogatott mentor munkabére 1 967 e Ft.

Közfoglalkoztatásban foglalkoztatottak személyi juttatásaira 6 922 e Ft lett tervezve, ami szintén 100%-ban támogatott.

Egyéb külső személyi juttatásokra, reprezentációra 200 e Ft lett tervezve.


A munkaadókat terhelő járulékok és a szociális hozzájárulási adó a személyi juttatások után fizetendő, ami összeségében 3 108 e Ft-ot jelent.


A dologi kiadások között terveztük a működéssel kapcsolatos kiadásokat, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közüzemi díjakat, a postaköltséget, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosítását, nyomtatványok, irodaszerek költségeit, a riasztó felügyeleti díját. Valamint a karbantartásokkal kapcsolatos kiadásokat, a beruházásokkal kapcsolatos tervezési díjakat. A gyermekek iskolai étkeztetését, közvilágítást, a vízdíjat, az önkormányzat tulajdonában álló gépek karbantartásának, a köztemető fenntartásának költségeit, a közutak karbantartását, a közösségi ház és a klubhelyiség, az orvosi rendelő működési költségeit, az egyéb épületek vagyonbiztosítását, és egyéb szolgáltatási díjakat, valamint ezek áfa-ját is tartalmazza. Tervezésre került az energiamegtakarítási intézkedési terv elkészítésének költsége, a gyepmesteri feladatok után keletkezett kiadások, rendezvényekkel kapcsolatos kiadások.


Működési célra átadott pénzeszközök mindösszesen 10 700 e Ft, melyet a 7.sz.melléklet tartalmaz.


A Koppány-völgye Többcélú Kistérségi társulás feladataihoz való hozzájárulás tervezett összege 950 e Ft.

A Magyar Államkincstár részére történő tervezett visszafizetés a téli rezsicsökkentéssel kapcsolatosan keletkezett, a lakosság által be nem váltott utalványok után.

Az Emberi Erőforrások Támogatáskezelő Hazai Programok Igazgatóságának 200 e Ft átadás lett tervezve a Bursa ösztöndíjban részesülő hallgatók számára.


A „Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft-vel történő megállapodás alapján 4 000 e Ft működési célú pénzeszköz átadást terveztünk járóbeteg-szakellátásra, a háziorvosi ügyeleti ellátásra 4 000 e Ft-ot.

Működési célú pénzeszköz átadásként jelentkezik még az Anyatejes világnapra történő átadás a Pro Maternitas Kft részére 50 e Ft értékben.

A további átadások a mellékletben megtalálhatóak.


A beruházások közt tervezésre került a térfigyelő rendszer bővítése, a közművelődéssel és könyvtári feladatok ellátásához kapcsolódóan eszközbeszerzés, illetve egy fűkasza beszerzése.

A önkormányzati feladatok ellátásához laptop kerül beszerzésre a képviselő-testület, illetve a polgármester és alpolgármester részére.

A TOP-1.4.1.-16 a foglalkoztatás és az élet minőség javítása családbarát munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztésével elnevezésű pályázattal kapcsolatos óvodai eszközbeszerzés.

Az óvodai beruházással kapcsolatosan ajtó csere került tervezésre 400 e Ft összegben.


Felújítási kiadások:


Az önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatása és az önkormányzat által biztosított önerőből a háziorvosi rendelő tetőfelújítására kerül sor 8 307 e Ft értékben.

A MFP-FOB/2019 kódszámú óvodafejlesztés pályázatból az óvoda tetőhéjazat cseréje valósul meg.

Az önkormányzat tulajdonában lévő ravatalozó épületének tetőfelújítására 3 000 e Ft került tervezésre.

A képviselő-testület a 42/2019.(V.22.) számú határozattal elfogadta a hálózati szivattyúakna építészeti és gépészeti felújítását, valamint az 1. sz. kútakna építészeti és gépészeti felújítását, melynek 1 928 e Ft költségét az eszközhasználati díj terhére biztosítja az önkormányzat.


Tartalékok:

2020. évre 20 842 e Ft tartalékot képeztünk, melyből 20 792 e Ft az általános tartalék,

50 e Ft pedig céltartalék.


Közfoglalkoztatás:


Bábonymegyer Község Önkormányzata 2020. évben hosszabb időtartamú program keretében 8 fő foglalkoztatásával biztosítaná a település karbantartási (közterületek, parkok takarítása és gondozása, kommunális feladatok ellátása, fűnyírás, parlagfű-mentesítés, bozót- és cserje irtás, temetők karbantartása, vízelvezető árkok tisztítása, síkosság-mentesítés, hóeltakarítás) feladatait, amennyiben a munkaügyi központ erre programjaival lehetőséget biztosít. A program támogatottsága várhatóan 100%-os lesz.

Áthúzódó programként jelenleg 1 programban folyik a közfoglalkoztatás:

  • Hosszabb időtartamú programban 2019. március 1-jétől 2020. február 29-ig 4 fő közterület takarítói feladatot lát el.


A fenti áthúzódó programmal együtt éves szinten átlagosan 8 fő foglalkoztatását tervezi közfoglalkoztatási jogviszony keretében a 2020. évi költségvetésben.


Szociális ellátások:


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.

Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés maradt, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.

A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat állapíthat meg.

Bábonymegyer Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II.20.) rendelete (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza által nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. A helyi rendelet által nyújtható ellátások a következők:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg.

Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege lehet.

Ugyancsak évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő nyugdíjasokat a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti.

A képviselő-testület az elemi kárt szenvedett, a településen állandó lakóhellyel, vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő személyt hivatalból, a jövedelem vizsgálata nélkül, rendkívüli települési támogatásban részesítheti.

A 2019. évi tényadatok figyelembevételével, valamint a rendeletmódosítás miatti magasabb összegű támogatás lehetősége miatt, a 2019. évinél 7 %-kal magasabb összegű a 2020. évre létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítható előirányzat.

Az egyéb támogatásokra fordítandó összegek növekedése miatt a 2019. évi kiadásokhoz viszonyítva 33 %-kal csökkentettük a 2020. évre létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítható előirányzatot.

A települési támogatás egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. 2019. évben természetbeni formában nyújtható települési támogatás nem került megállapításra, 2020. évre a 2019. évivel azonos előirányzattal terveztünk.

Elemi kár következményeinek elhárítása céljából nyújtható települési támogatásra fordítható előirányzat a 2019. évi tényadatokat figyelembe véve került a 2020. évre tervezésre.


Összességében a 2020. évre létfenntartási gondok enyhítésére fordítható előirányzat 5 %-kal magasabb a 2019. évinél.



Szociális célú tűzifa:

Települési támogatásként nyújtott, szociális célú tűzifára elsősorban az Szt. szerinti aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, vagy - tekintet nélkül annak természetbeni vagy pénzbeli formában történő nyújtására - települési támogatásban (e támogatásban részesülők közül különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos támogatásban részesülők) részesülő, illetve a Gyvt.-ben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család jogosult, aki a fenti ellátások valamelyikére a kérelem benyújtását megelőző hat hónapból legalább egy hónapig jogosult.

A 2019. évben szociális célú tűzifaprogramban nem nyújtott be pályázatot Bábonymegyer Község Önkormányzata. 2020. évre 400.000,- Ft-ot terveztünk arra az esetre, ha az önkormányzat csatlakozna a pályázati kiíráshoz.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:


Bábonymegyer Község Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege, amennyiben az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 300 %-át nem haladja meg, 20.000,- Ft, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

A 2020. évre a 2019. évivel azonos létszámmal terveztünk, azaz 5 fő hozzátartozó segélyezésével számoltunk, 100.000,- Ft összegben.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás:


Bábonymegyer Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-ának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem a 22.800,- Ft-ot eléri, de az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át nem haladja meg, és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.

A 2019. évi tényadatokat figyelembe véve a kamatmentes kölcsön céljából nyújtható települési támogatás tekintetében a 2019. évinél 20 %-kal alacsonyabb létszámmal, valamint pénzügyi adatokkal számoltunk a 2020. évre.


Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint aki egyedülálló és nettó jövedelme nem haladja meg a 80.000,- Ft-ot, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a 40.000,- Ft-ot, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem meghaladja a 40.000,- Ft-ot, de a 70.000,- Ft-ot nem haladja meg.

A támogatás összege jövedelemtől függően egyedülálló esetében 5.000,- Ft, családos esetében 3.500,- forint, illetve 7.000,- forint.

A település tekintetében a 2020. évre a 2019. évi tényadatok figyelembevételével, a 2019. évivel azonos, azaz 20 háztartás támogatásával terveztünk, a támogatásra fordítandó tervezett előirányzat a 2019. évinél 33%-kal magasabb.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Bábonymegyer Község közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személynek az alábbi feltételek együttes fennállása esetén: az igénylő 18. életévét betöltött tartós beteg, közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására; társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.

A 2020. évre 1 személy támogatásával számoltunk 180.000,- Ft összegben.


Köztemetés:


A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

A 2020. évre köztemetés tekintetében 3 elhunyt eltemettetésének költségével számoltunk.


Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:


A 2019. évi tényadatok figyelembevételével a szociális étkezésre fordítandó előirányzat a 2019. évinél 32%-kal alacsonyabb összegben került megtervezésre a 2020. évre.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:


Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak 2019. évben gyermekenként 6.000, – 6.000, forint, illetve a hátrányos, vagy halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetében 6.500, – 6.500, forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.

A 2019. évi tényadatok figyelembevételével, 2020. évre a 2019. évi tervhez hasonlóan, 65 fő ellátásra jogosulttal, valamint előirányzattal számoltunk a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény tervezése során.


Oktatási intézmények tanulóinak nyújtott támogatás:


A helyi rendelet szerint a nappali tagozaton középiskolai tanulmányokat folytató diákok a középiskola befejezéséig, utolsó alkalommal abban a tanévben, amelyben a középiskolát befejezik, 7.000,- Ft/hó támogatásban részesülnek, amennyiben

- hallgatói jogviszonyukat az intézmény által kiállított iskolalátogatási igazolással igazolják, továbbá

- félévi értesítőjük vagy év végi bizonyítványuk másolata igazolja, hogy tanulmányi átlaguk legalább a 4,0-es átlageredményt eléri.

Félévi értesítő alapján a támogatás minden év február 1. napjától június 30. napjáig, év végi bizonyítvány alapján minden év szeptember 1. napjától az azt követő év január 31. napjáig kerül folyósításra.

A település tekintetében a 2020. évre 5 tanuló támogatásával számoltunk 350.000,- Ft összegben.


Beiskolázási támogatás:

A képviselő-testület az oktatási és nevelési intézménybe járó, bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő, egyéb kedvezményben (mint például rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény) nem részesülő gyermekeket évente két alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti. Az oktatási, nevelési intézménynél fennálló jogviszonyról a tanköteles korhatárt betöltött tanulók esetén az intézmény igazolását csatolni kell.

A 2020. évben 85 gyermek beiskolázási támogatásával számoltunk 500.000,- Ft összegben.


Üdülési támogatás


A helyi rendelet alapján a képviselő-testület évente egy alkalommal, jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül, 10.000,- Ft üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett, legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket.

A 2020. évre 4 gyermek üdültetésének támogatására fordítható összeg szerepel az előirányzatban.


Szünidei gyermekétkeztetés:


A településen élő hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek igényelhetik.

2019. évben a tervezettnél kevesebb gyermek vette igénybe ezt az ellátást. Tekintettel arra, hogy a jogosultak, azaz a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek létszáma növekvő tendenciát mutat, indokolttá tette, hogy a 2019. évivel azonos létszámmal, azaz 20 gyermek támogatásával számoltunk.


Bursa Hungarica Ösztöndíj:


A képviselő-testület Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjban részesíti a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszerről szóló mindenkor hatályos rendelet szerint kiírt pályázat alapján a felsőoktatásban résztvevő, szociálisan rászoruló hallgatókat.

A pályázati kiírásról és a következő évi támogatások összegéről a pályázat kiírásával egyidejűleg, a csatlakozás feltételeként meghatározott időpontig, évente dönt a képviselő-testület. A támogatás összegét a képviselő-testület a következő évi költségvetésében tervezi.

A 2020. évre a Bursa Hungarica Ösztöndíj pályázat keretében 2 fő támogatásával számoltunk 200.000,- Ft összegben.

Településkép védelmével kapcsolatos költségek:


Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testülete elfogadta Bábonymegyer Község Önkormányzata Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 9/2018.(XII.20.) önkormányzati rendeletét, amely 2019. január 1. napján lépett hatályba.


A védett érték karbantartása, állapotának megóvása a tulajdonos kötelezettsége. A védett érték tulajdonosának kérésére a szokásos jókarbantartási feladatokon túlmenő, a védettséggel összefüggésben szükségessé váló, a tulajdonost terhelő munkálatok finanszírozásához az önkormányzat támogatást adhat. A támogatás mértékét a Képviselő-testület évente a költségvetésben határozza meg.

A védett építmények felújítására nyújtható támogatásokra 2020. évre 500.000, - forint költséget terveztünk.

A település főépítésze - alkalmazása hiányában a polgármester - kérelemre szakmai konzultációt biztosít a településképi követelményekről.


Az építtetőnek vagy meghatalmazottjának az építés megkezdése előtt szakmai konzultációt kell kérni:

ha a tervezett építési tevékenység a lakóépület építésének egyszerű bejelentéséről szóló 155/2016. (VI.13.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó, egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenység alapján történő új lakóépület építése, illetve meglévő épület bővítése történik,

közterületen kapubeálló, híd építése, átépítése esetén,

új elektronikus hírközlési építmény elhelyezése esetén:

-műtárgynak minősülő antenna szerkezetnél, ha annak bármely irányú mérete a bruttó 6 m-t meghaladja,

-antennatartó szerkezet méretétől függetlenül a szerkezetre antenna felszerelésénél, ha az antenna bármely irányú mérete a 4,0 m-t meghaladja.


Településképi véleményezési eljárást kell lefolytatni az alábbi esetekben:

új építmény építési engedélyezési eljárását megelőzően,

meglévő építmény bővítésére, valamint a településképet érintő átalakítására irányuló építési, fennmaradási engedélyezési eljárást megelőzően, amelynél a településrendezési és építészeti-műszaki tervtanácsokról szóló 252/2006. (XII.7.) Korm. rendelet szerinti területi építészeti-műszaki tervtanácsnak nincs hatásköre, és amennyiben összevont telepítési eljárást, ezen belül telepítési hatásvizsgálati szakaszt nem kezdeményezett az építtető.


Településképi bejelentési eljárást kell lefolytatni az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt, építési engedély nélkül végezhető építési munkák közül:

az épület homlokzatához illesztett előtető, védőtető, ernyőszerkezet építése, meglévő felújítása, helyreállítása, átalakítása, korszerűsítése, bővítése, megváltoztatása estén, amennyiben közterületről látható,

szobor, emlékmű, kereszt, emlékjel építése, elhelyezése esetén, ha annak a talapzatával együtt mért magassága nem haladja meg a 6,0 m-t,

építménynek minősülő, háztartási hulladék elhelyezésére szolgáló hulladékgyűjtő és -tároló, sorompó, árnyékoló elhelyezése esetén, amennyiben közterületről látható.



A község teljes közigazgatási területére vonatkozóan településképi bejelentési eljárást kell lefolytatni: védett érték közterületre néző homlokzatán történő színezés, új tetőhéjalás, nyílászáró csere, valamint előtető építése esetén; védett értéken cégér, üzletfelirat stb. elhelyezése tekintetében; reklámok, reklámhordozók elhelyezésével kapcsolatban.

A településképi követelmények megszegése esetén a polgármester felhívja az ingatlantulajdonos figyelmét a jogszabálysértésre és végzésben megfelelő határidőt biztosít a jogszabálysértés megszüntetésére.

A polgármester véleménye a fent meghatározott esetekben az önkormányzati főépítész szakmai álláspontján alapul.

A főépítészi munka elvégzésére 200.000, - forint költséget tervezünk.


Helyi lakáscélú támogatás, valamint a gyepmesteri feladatok ellátása:


Bábonymegyer Község Önkormányzatának a helyi lakáscélú támogatásokról szóló 1/2008. (I.24.) rendelete (a továbbiakban: lakáscélú rendelet) alapján az önkormányzat kamatmentes kölcsön és vissza nem térítendő támogatás formájában nyújthat támogatást az arra jogosult kérelmezőknek.

A lakáscélú rendelet alapján új és használt lakásvásárlás és építés esetén, valamint lakás korszerűsítése, felújítása esetén maximum 200 000 Ft, míg lakásbővítés és lakáscélú kölcsön törlesztő részleteinek megfizetéséhez kapcsolódó támogatás esetén maximum 100.00 Ft (2 fő) támogatás állapítható meg.

A fentiekre tekintettel 400.000, - Ft támogatási összeggel terveztünk a 2020-as évre.

A 2020. évi gyepmesteri feladatok ellátására 500.000, - Ft-ot terveztünk.


A 2020. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:

Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe (11.sz. melléklet).

Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete (13.sz. melléklet).


Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások alakulása:

Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházásokat a 12.sz. melléklet tartalmazza.

A humánszolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében EFOP-1.5.3. pályázatból 3 433 e Ft támogatás várható, illetve 2019. évben keletkezett 1 126 e Ft pénzmaradványunk, így az önkormányzat összesen 4 551 e Ft-ot használ fel 2020-ban.

A TOP-1.4.1.-16 A foglalkoztatás és az élet minőség javítása családbarát munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztésével elnevezésű pályázaton 9.200 e Ft támogatást nyert az önkormányzat, melyet a 2020. évben eszközbeszerzésre fordít az önkormányzat.



Bábonymegyer, 2020. február 6.





                                                                                                  Knopf Antal
                                                                                                  polgármester



























Indoklás

Bábonymegyer Község Önkormányzata

5/2020.(IX.14.) sz. költségvetési rendeletéhez


A Képviselő-testület a 2/2020. (II.10.) számú rendeletével elfogadta az önkormányzat 2020. évi költségvetését. Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek:


  • Az állami támogatás összege 1 998 e Ft-tal emelkedett a tervezethez képest. Ez az

összeg tartalmazza a bérkompenzációt, a köznevelési és a gyermekétkeztetési feladatok bérkiegészítésének támogatását, a közművelődéshez kapcsolódó feladatok kiegészítő támogatását. A májusi ebr felmérés során leadott igények szerint a rászoruló gyermekek szünidei étkeztetésének normatívája módosult. A 2019.évi zárszámadás elszámolásából pótlólagos támogatás jelenik meg.


  • A 92/2020 (IV.6.) Korm.rendelet értelmében, a gépjárműadó teljes egészében a

központi költségvetést illeti meg. Ezért a 2020.évi gépjárműadóra tervezett bevételt nulláztuk.


  • Az egyéb működési célú támogatások előirányzatát megemeltük 577 e Ft-tal, mivel a

„Nyári diákmunka” program keretében 4 fő diákot alkalmaz az önkormányzat 1 hónapos időtartamra, melynek támogatottsága 100 %-os.


  •   A 2020. évi maradvány tekintetében a működési célú előző évi maradvány összege az

óvodai költségvetésben 4 e Ft-tal emelkedett, 11 e Ft-tal csökkent az önkormányzat költségvetésében.


Kiadások:

  • A személyi juttatásokat és a munkaadókat terhelő járulékokat megemeltük a „Nyári diákmunka” keretében foglalkoztatottak bérköltségével
  • A dologi kiadásokat 33135 e Ft-ra megemeltük. Tervezésre kerültek a könyvtár és a házi orvosi rendelő festési és fűtés karbantartási munkálatai is.
  • A beruházásokra szánt összeget megemeltük 122 e Ft-tal, mert beszerzésre került egy háti permetező, illetve egy 1848/49-es emléktábla készült el.
  • A tartalék összege 17 936 e Ft-ra módosul.


Bábonymegyer, 2020. 08. 12.


                                                                                                  Knopf Antal
                                                                                                  polgármester


[1]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

[2]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

[3]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

[4]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

[5]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

[6]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 1. § (6) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

[7]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

[8]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

[9]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 3. §-a, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

[10]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

[11]

Módosította az 5/2020.(IX.14.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2020. szeptember 15. napjától.

Mellékletek