Patalom Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2011. (IV.12.) önkormányzati rendelete
Patalom Községi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2014. 12. 19- 2016. 05. 26Patalom Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2011. (IV.12.) önkormányzati rendelete
Patalom Községi Önkormányzat Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Bevezető rész1
Általános rendelkezések
1. § (1)2 A képviselő-testület és szervei számára az Ötv-ben és más jogszabályokban meghatározott feladatokat, hatásköri, szervezeti és működési előírásokat, az SZMSZ-ben foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.
(2) Az önkormányzat
a) hivatalos megnevezése: Patalom Községi Önkormányzat (továbbiakban önkormányzat).
b) címe: 7463 Patalom, Kossuth u. 58.
c) illetékességi területe: Patalom község közigazgatási területe.
(3) A képviselő-testületnek öt tagja van, négy fő képviselő és a polgármester.
(4) A képviselő-testület hivatalának
a)3 megnevezése: Magyaratádi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal)
b) címe: 7463 Magyaratád, Hősök tere 4.
2. § Az önkormányzat jelképeiről és azok használatának rendjéről az önkormányzatnak a Patalom község jelképeiről és a jelképek használatáról szóló rendelete rendelkezik.
3. § (1) A község történeti múltjának és jelenlegi helyzetének, főbb adatainak rövid áttekintését az 1. számú függelék tartalmazza.
(2) A polgármester és a képviselő-testület tagjainak névsorát a 2. számú függelék tartalmazza.
A képviselő-testület feladat- és hatásköre
4. §4 Az önkormányzati feladat- és hatáskörök főszabályként a képviselő-testületet illetik meg, mely hatásköröket – az Mötv. 42. §-ában foglalt kivételekkel – önkormányzati rendeletben a képviselő-testület a polgármesterre, a bizottságára, a részönkormányzat testületére, a jegyzőre, a társulására átruházhatja.
5. § (1)5 A települési önkormányzat feladatát és hatáskörét az Ötv. 8. §-sa tartalmazza.
(2) Az önként vállalt feladatokról az önkormányzat költségvetési rendeletében a fedezet biztosításával egyidejűleg kell dönteni.
(3)6 A képviselő-testület a helyi közszolgáltatások szervezésében, a helyi társadalom- és gazdaságszervező munkában – ezek fejlesztése érdekében – együttműködik a megyei önkormányzattal. A koordináció keretében közvetlen cél a megyei tervek, koncepciók, elképzelések kidolgozásában való közvetlen részvétel, valamint azok egyeztetése a helyi elképzelésekkel. A folyamatos és rendszeres kapcsolattartás a polgármester, illetve a jegyző feladata.
A képviselő-testület működése
6. § (1)7 Az alakuló ülés összehívásáról a választás jogerős eredményének megállapítását követő tizenöt napon belül a megválasztott polgármester gondoskodik
(2) Az alakuló ülésen dönteni kell a polgármester és az alpolgármester tiszteletdíjáról.
(3) A képviselő-testület a képviselő-testület tagjai közül egy alpolgármestert választ.
(4) A polgármester kizárólagos joga az alpolgármester személyére javaslatot tenni, aki akkor lesz alpolgármester, ha a titkos szavazás során a képviselők minősített többségének szavazatát megkapja.
(5) Ha a polgármester által első alkalommal javasolt személy nem nyeri el a képviselők minősített többségének támogatását, az alakuló ülésen újbóli javaslattételre kerül sor, melynek során a polgármester az elsőnek javasolt személyt ismét javasolhatja alpolgármesternek.
(6) Ha a polgármester jelöltje nem kapja meg a titkos szavazás során a minősített többség szavazatát, a szavazás az alakuló ülésen háromszor ismételhető meg. Ha a harmadik szavazási eljárás során sem tudja megválasztani a képviselő-testület az alpolgármestert, a képviselő-testület az alakuló ülésen alpolgármestert nem választ. Ez esetben az alpolgármester választás napirendi pontot az alakuló ülést követő első rendes testületi ülésig el kell napolni.
7. § (1) A testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart. Az ülések számába az évente kötelező egy közmeghallgatás nem számít bele.
(2) A képviselő-testület az üléseit az önkormányzat tanácstermében, a közmeghallgatásokat a faluházban tartja.
(3) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A képviselő-testület összehívását a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzéséért felelős szerv, valamint népi kezdeményezés is indítványozhatja.
(4) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni
a) a képviselőket,
b) a jegyzőt,
c) az önkormányzat által fenntartott intézmények vezetőit az intézményeket érintő napirendekre,
d) akiket a polgármester vagy a képviselő-testület indokoltnak tart és
e) a helyi társadalmi szervezetek, érdekképviseleti szervek, valamint egyéb civil szervezetek képviselőit, amennyiben az őket érintő napirendek tárgyalásánál a részvételt igénylik.
(5) A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazatai joggal vesznek részt, mely magába foglalja a tanácskozás jogát is.
(6) A képviselő-testület ülésén tanácskozási jog illeti meg valamennyi napirendi ponthoz kapcsolódóan
a) a jegyzőt és
b) a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzéséért felelős szerv vezetőjét, vagy annak megbízottját.
(7) A képviselő-testület ülésén tanácskozási jog illeti meg a napirendi pontra vonatkozóan
a) a napirend előkészítőit,
b) a téma szerint érintett szerv vezetőit és
c) a polgármester vagy a képviselő-testület által indokoltnak tartott, meghívott személyt.
(8) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek és a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy a meghívókat az ülés előtt legalább négy nappal korábban megkapják.
(9) Az önkormányzat hirdetőtábláján közzé kell tenni a testületi ülések helyét, időpontját és napirendi pontjait tartalmazó meghívót.
(10) A polgármester rendkívüli testületi ülést köteles összehívni a képviselők legalább egynegyedének, napirendet is tartalmazó indítványára. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a képviselő-testület ülését telefonon is össze lehet hívni, a sürgősség okát azonban közölni kell.
8. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános.
(2) A képviselő-testület zárt ülést tart az Mötv. 46. § (2) bekezdés a) pontjában szabályozott esetekben.
(3) A képviselő-testület zárt ülést rendelhet el az Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontjában szabályozott esetekben.
(4) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai a jegyző, továbbá meghívása esetén a közös önkormányzati hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt.
(5) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, ha ő is akadályoztatva van, a jelenlévő legidősebb képviselő vezeti.
(6) A polgármester az ülés vezetése során
a) megállapítja, hogy a képviselő-testület ülését az SZMSZ szerint hívták-e össze,
b) megállapítja az ülés határozatképességét,
c) az ülés teljes ideje alatt ellenőrzi a határozatképességet,
d) előterjeszti az ülés napirendjeit.
(7) Amennyiben megállapításra kerül az ülés határozatképtelensége az ülést tizenöt napon belül újra össze kell hívni.
(8) A képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz. A döntéshez egyszerű többség szükséges, amellyel kapcsolatos döntést a jegyzőkönyvben nem kell számmal ellátni.
9. § (1) Előterjesztésnek minősülnek a meghívóban szereplő és az új, napirenden kívül felvett napirendi javaslat, a képviselő-testület által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, a beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztést írásban, vagy szóban kell benyújtani.
(3) Kötelezően írásos előterjesztést kell készíteni
a) rendeletalkotáshoz,
b) a szervezet kialakítására vonatkozó javaslathoz,
c) helyi népszavazás, népi kezdeményezés kiírásához,
d) költségvetési, zárszámadási előterjesztéshez,
e) valamennyi önkormányzati vállalkozással kapcsolatos ügyhöz,
f) Ptk-ból eredő jogügyletekkel kapcsolatos ügyekhez,
g) intézmény alapításához, megszüntetéséhez és átszervezéséhez.
(4) Az írásos előterjesztés főbb elemei
a) az első rész, amelyben meg kell határozni az előterjesztés címét, tárgyát, ismertetni kell az előzményeket (testületi megállapodásokat, a hozott határozatok eredményeit) a tárgykört rendező jogszabályokat az előkészítésben részt vevők véleményét, s mindazokat a körülményeket, tényeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják,
b) a második rész, amely
ba) rendeletalkotást igénylő napirend esetén a rendelet-tervezetet,
bc) határozat hozatalt igénylő napirend esetén az egyértelműen megfogalmazott, a végrehajtásért felelősök megnevezésével és a határidők, esetleges részhatáridők megjelölésével ellátott határozati javaslatot
tartalmazza.
(5) Az egyedi ügyekre vonatkozó előterjesztések a tényállás lényeges elemeit és a határozati javaslatot tartalmazzák.
(6) Az előterjesztést a napirendi pont előadója készíti elő.
(7) A polgármester különleges szakértelmet igénylő ügyekben szakértőt is felkérhet az előterjesztés és a döntési javaslat összeállítására. Az előterjesztést törvényességi szempontból ez esetben is a jegyző véleményezi.
10. § (1) Sürgősségi indítványra a képviselő-testület - a polgármester véleményének meghallgatása után - soron kívül dönthet az előterjesztésről. Sürgősségi indítványt nyújthatnak be, a polgármester, az alpolgármester, a képviselők és a jegyző a napirendek elfogadása előtt.
(2) A sürgősségi indítványt tevő ismerteti az indítványt, a sürgősség okának megjelölésével. Ha a polgármester vagy valamely képviselő ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését – az indítvány tárgyalása előtt – vitára kell bocsátani.
(3) Ha a testület helyt ad a sürgősségi indítványnak, úgy azt első napirendként kell tárgyalnia.
(4) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, s a napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, hogy az érintett előterjesztést a képviselő-testület hányadik napirendként tárgyalja.
Vita, szavazás
11. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit, melynek során
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóbeli kiegészítést tehet,
b) az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama legfeljebb öt perc lehet, ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama a kettő percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.
(3) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.
(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatait a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
(5) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.
(6) Személyes megjegyzésre az adott tárgy lezárása után módot kell adni annak, aki az álláspontjával összefüggésben keletkezett félreértéseket kívánja elosztani. A személyes megjegyzésre három perc adható és csak egy alkalommal lehet élni vele.
(7) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt, a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(8) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület az elhangzás sorrendjében, majd az eredeti határozati javaslatról.
(9) Szavazategyenlőség esetén a polgármester szünetet rendel el, majd újra elrendeli a szavazást. Amennyiben ismételt szavazategyenlőség áll fenn, a testület a következő ülésén határoz, és mindaddig napirenden tartja a kérdést, amíg döntés nem születik.
(10)8 Amennyiben a képviselő nem tesz eleget az Mötv. 49. § (1) bekezdése szerinti személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének, a mulasztás tudomásra jutását követő soron következő képviselő-testületi ülésen a képviselő-testület határozattal dönt arról, hogy az érintett képviselő a döntést követő két hónapra eső, képviselői tisztségére tekintettel járó tiszteletdíja megvonásra kerül.
12. § (1) A minősített többséghez a megválasztott települési képviselők több mint a felének a szavazata szükséges.
(2) Minősített többség szükséges az Mötv. 50. §-ában szabályozott esetekben.
(3) A képviselő-testület a döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással hozza. Titkos szavazást tarthat az Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben. Zárt ülés tartása esetén a polgármester nyomatékosan felhívja a figyelmet a tárgyalt ügy bizalmas kezelésére és az azzal kapcsolatos titoktartási kötelezettségre.
(4)9
13. § (1) A kérdés az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezettel, működéssel, döntés-előkészítéssel kapcsolatos felvetés vagy tudakozódás, amelynek rövidnek, tömörnek kell lennie.
(2) A kérdésre a megkérdezett a képviselő-testületi ülésen köteles választ adni, a válasz időtartama legfeljebb öt perc lehet.
(3) A települési képviselő a képviselő-testületi ülésen – lehetőleg a napirendek lezárása után –
a) a polgármestertől,
b) az alpolgármestertől és
c) a jegyzőtől
önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet (interpellálhat), amelyre az ülésen szóban – vagy legkésőbb a képviselő-testületi ülést követő tizenöt napon belül – írásban érdemi választ kell adni.
(4) Ha az interpelláció benyújtására a képviselő-testület ülését megelőzően legalább tíz nappal sor került, úgy arra a képviselő-testületi ülésen kell érdemi választ adni.
(5) Az interpelláció tárgyának kivizsgálásába az interpelláló települési képviselőt is be kell vonni. A képviselő-testület részletesebb kivizsgálást is elrendelhet, amellyel a polgármestert vagy az alpolgármestert bízhatja meg.
(6) A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik, majd a válasz elfogadásról vita nélkül a testület dönt.
14. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik, amelynek során
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ, ismételt figyelmeztetés esetén megvonhatja tőle a szót, vagy ismétlődő rendzavarás esetén javaslatot tehet a testületnek a rendbontó települési képviselő tiszteletdíjának csökkentésére,
b) rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít.
(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el. A tanácskozás rendjének állampolgár általi megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig a rendzavaró állampolgárt a terem elhagyására is kötelezheti.
(3) A polgármesternek a rend fenntartása érdekében tett intézkedése ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vele vitába szállni nem lehet.
15. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(2)10 A képviselő-testület nyilvános és zárt üléséről egy példányban kell jegyzőkönyvet készíteni.
(2a)11 Az eredeti jegyzőkönyv
a) szkennelés útján elállított elektronikus példányát, az arra kijelölt elektronikus felületen, tizenöt napon belül meg kell küldeni a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzéséért felelős szervnek,
b) egy hitelesített másolati példányát – a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével – a hivatalban hozzáférhetővé kell tenni a települési képviselők és más érdeklődők számára.
(3) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv tartalmazza:
a) az ülés helyét, időpontját,
b) a megjelent települési képviselők nevét (távolmaradt képviselők névsorát),
c) az ülésen tanácskozási joggal résztvevők nevét,
d) az ülés megnyitását,
e) az elfogadott napirendeket,
f) napirendenként az előadó és a felszólaló nevét, a kérdéseket, a hozzászólások lényegét,
g) a határozathozatal, rendeletalkotás módját,
h) a szavazás eredményét és a határozat szövegét, a rendelet címét és számát,
i) külön indítványra a kisebbségi véleményt,
j) a polgármester esetleges intézkedéseit, a testületi ülésen történt fontosabb eseményeket,
k) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat és határozatokat,
l) a név szerinti szavazás eredményét a név és a szavazat rögzítésével,
m) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó észrevételét és
n) az ülés bezárását.
(4) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz csatolni kell
a) a meghívót,
b) a jelenléti ívet,
c) az írásban kiküldött előterjesztéseket és azok mellékleteit,
d) a megalkotott rendeleteket és
e) a települési képviselő írásban is benyújtott hozzászólását.
(5) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá.
(6)12
(7)13
Az önkormányzati rendeletalkotás
16. §15
17. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) a települési képviselők,
b) a polgármester,
c) az alpolgármester,
d) a jegyző és
e) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetek vezetői.
(2) A rendelet-tervezetet a hivatal tárgy szerint érintett köztisztviselője a jegyző irányításával készíti el, azonban az elkészítéssel kapcsolatos feladatokban való közreműködésre külső szakértő is megbízató.
(3) A képviselő-testület – a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél a rendelet-tervezet tartalmához – szabályozási elveket, szempontokat állapíthat meg.
(4) Az önkormányzati rendeletek előkészítése során széleskörű elemzésből kell kiindulni, ahol figyelembe kell venni:
a) a szabályozni kívánt társadalmi-gazdasági viszonyokat,
b) a tudományos eredményeket,
c) az állampolgári jogok és kötelességek érvényesülését, az érdek-összeütközések feloldásának lehetőségét,
d) a témát már szabályozó jogszabályokat, gazdaságpolitikai irányelveket, a hazai joggyakorlatot,
e) a szabályozandó tárgy szerint érintett szervezetek, szakemberek véleményét,
f) az esetleges lakossági közvélemény-kutatás eredményét és
g) a szabályozás várható hatását és a végrehajtás feltételeit
amelyekről a képviselő-testületet tájékoztatni kell.
(5) A polgármester egyes rendelet-tervezeteket az érdemi vita előtt közmeghallgatásra bocsáthat.
(6) A polgármester a rendelet-tervezetet – amennyiben sor került rá – a véleményezést követően, indokolással együtt a képviselő-testület elé terjeszti, ezzel egyidejűleg tájékoztatja a képviselő-testületet az előkészítés és véleményeztetés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő kisebbségi javaslatokról is, utalva a mellőzés indokaira. A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.
(7) Az önkormányzati rendeletet a jegyző és a polgármester írják alá és az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni, azt követően a jegyző gondoskodik arról, hogy az érintettek tudomást szerezzenek az abban foglaltakról.
(8) Az önkormányzati rendelet megjelölése – az alábbi sorrendben –
a) „Patalom Községi Önkormányzat Képviselő-testületének” kifejezést
b) a rendelet sorszámát arab számmal,
c) a „/”jelet,
d) a rendelet kihirdetésének évét arab számmal,
e) zárójelben a rendelet kihirdetésének hónapját római számmal és napját arab számmal,
f) az „önkormányzati rendelete” kifejezést és
g) a rendelet címét foglalja magában.
(9) A rendelet-tervezet megjelölése – a rendelet sorszáma és a kihirdetés ideje kivételével – a (8) bekezdésben foglalt elemeket az ott meghatározott sorrendben foglalja magában.
(10) A (8) bekezdés g) pontja szerinti címet úgy kell megfogalmazni, hogy a cím utolsó szavához „ról”, „ről” rag kapcsolódjon.
(11) Az önkormányzati rendeletek végrehajtására kötelezettek – a polgármester vagy a jegyző indítványára – tájékoztatást adnak a végrehajtás helyzetéről és a végrehajtás fontosabb tapasztalatairól.
(12) A jegyző köteles a hatályos rendeletekről naprakész nyilvántartást vezetni, valamint ötévenként gondoskodik a hatályos önkormányzati rendeletek felülvizsgálatáról, amelynek eredményéről előterjesztést készít a képviselő-testület számára.
Munkaterv
18. § (1) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv, amelynek tervezetét a polgármester irányításával a jegyző állítja össze és a polgármester terjeszti jóváhagyásra a képviselő-testület elé.
(2) A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérni
a) az alpolgármestertől,
b) a települési képviselőktől,
c) az önkormányzati intézmények vezetőitől és
d) a civil szervezetek vezetőitől.
(3) A (2) bekezdés szerint beérkezett javaslatokról a polgármester tájékoztatja a képviselő-testületet.
(4) A munkaterv főbb tartalmi elemei
a) a képviselő-testületi ülések tervezett időpontjai, napirendjei,
b) azoknak a napirendeknek a megjelölése, amelyeknek előkészítésénél közmeghallgatást kell tartani,
c) az előkészítésben résztvevők felsorolása,
d) a napirend előterjesztőjének, felelősének a megjelölése és
e) meghívandók felsorolása.
(5) A képviselő-testület munkaterve egy évre készül.
A települési képviselő
19. § (1) A települési képviselő (továbbiakban: képviselő) tevékenysége során hivatalos személyként jár el.
(2)16 A képviselőt az Mötv. 32-34. §-ában és e rendeletben rögzített jogok illetik, valamint kötelezettségek terhelik..
20. § (1) A képviselő
a) részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk megszervezésében és ellenőrzésében,
b) kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a polgármester átruházott hatáskörben hozott döntését,
c) sürgős, azonnali intézkedést igénylő közérdekű ügyben kezdeményezheti a hivatal intézkedését, a jegyző a megtett intézkedésről 8 napon belül köteles tájékoztatást nyújtani.
(2) A képviselő az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak szerinti tiszteletdíjra jogosult.
21. § A képviselő köteles
a) tevékenyen, aktívan részt venni a képviselő-testület munkájában,
b) írásban vagy szóban előre bejelenteni, ha a képviselő-testület ülésén való részvételben, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,
c) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre és a választók bizalmára,
d) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésben, valamint a különböző vizsgálatokban,
e) a tudomására jutott állami, szolgálati titkot megőrizni, valamint figyelembe venni az Alkotmánynak, a Polgári Törvénykönyvnek és a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvénynek a magántitokra és a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályait,
f) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal és a különböző önszerveződő közösségekkel.
A képviselő-testület szervei
22. § (1) A képviselő-testület egy, három tagú állandó bizottságot választ a települési képviselők közül.
(2) A Bizottság elnökének és tagjainak névsorát e rendelet 3. számú függeléke tartalmazza.
(3) A képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot is létrehozhat, amelynek megbízatása feladatának elvégzéséig és az erről szóló jelentés képviselő-testület általi elfogadásáig tart.
(4) Az állandó bizottság neve: Patalom Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Ügyrendi és Jogi Bizottsága (a továbbiakban: Bizottság).
(5) A Bizottság hatáskörébe tartozik
a) vizsgálat lefolytatása a polgármester és a képviselők összeférhetetlenségi ügyeiben,
b) a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatainak nyilvántartása, ellenőrzése és vizsgálata,
c) javaslattétel a polgármester tiszteletdíjának emelésére,
d) titkos szavazással kapcsolatos szavazatszámláló bizottsági feladatok ellátása,
e) a képviselő-testület által kiírt pályázatok bonyolításával, beérkezett pályázatok bontásával kapcsolatos feladatok ellátása,
f) az SZMSZ felülvizsgálatában való részvétel és
g) javaslattétel az SZMSZ módosítására.
(6) A Bizottság működésére e rendelet 7. § (4)-(8) bekezdésében, a 9. §-ában, 14 §-ában foglaltakat kell megfelelően alkalmazni azzal, hogy
a) a bizottsági ülés összehívásával, levezetésével kapcsolatos feladatokat a bizottság elnöke látja el,
b) a bizottság összehívását a polgármester is kezdeményezheti,
c) az elnök akadályoztatása esetén a bizottsági ülést a bizottság megbízott tagja vezeti.
(7) A képviselő-testület hatáskört nem ruház át a bizottságra.
(8) A bizottság üléséről jelenléti ívet és feljegyzést kell készíteni. A feljegyzést a bizottság elnöke és a jegyző írja alá.
(9) A bizottság évente egy alkalommal beszámol a képviselő-testületnek a tevékenységéről.
23. § (1) A polgármester a feladatát társadalmi megbízatásban látja el.
(2) A polgármester hatáskörét, feladatait törvény vagy annak felhatalmazása alapján kormányrendelet állapítja meg.
(3) A polgármester a képviselő-testület működésével összefüggésben
a) segíti a képviselők munkáját,
b) összehívja és vezeti a testület üléseit, biztosítja az ülés rendjét, részt vesz a képviselő-testület döntéseinek végrehajtásában és a végrehajtás ellenőrzésében,
c) képviseli az önkormányzatot,
d) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat és
e) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást, a közakarat érvényesülését.
(4) A polgármester a hivatalt fenntartó önkormányzatok polgármestereivel együtt – a jegyző javaslatainak figyelembe vételével – irányítja a hivatalt az önkormányzat munkájának szervezésével, a képviselő-testület döntéseinek előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokban.
(5) A polgármester az önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatosan
a) felelős az önkormányzat gazdálkodásának szabályszerűségéért,
b) a képviselő-testület elé terjeszti a költségvetés és zárszámadás tervezetét,
c) gondoskodik a helyi önkormányzat költségvetésének végrehajtásáról,
d) tájékoztatja a képviselő-testületet az évközi gazdálkodásról,
e) kötelezettséget vállal a helyi önkormányzat nevében.
(6) Egyéb jogszabályban foglalt hatáskörén túl
a) véleményt nyilvánít a település életét érintő kérdésekben,
b) nyilatkozik a sajtónak,
c) a hivatal köztisztviselőivel kapcsolatos egyes munkáltatói jogok tekintetében egyetértési jogot gyakorol a hivatalt fenntartó polgármesterekkel együtt,
d) ellátja a honvédelmi törvényben megfogalmazott honvédelmi és polgári védelmi feladatokat,
e) biztosítja, hogy a választópolgárok részt vehessenek a képviselő-testület ülésein,
f) összehívja és vezeti a lakossági fórumokat,
g) meghatározza a közmeghallgatással összekötött napirendek tárgyait, kitűzi az ilyen tárgyú testületi ülések időpontját.
(7) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését. Az ülés összehívására és vezetésére vonatkozóan az e rendeletben foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
(8) A (7) bekezdés vonatkozásában tartós akadályoztatásnak minősül a 30 napot meghaladó betegség, külszolgálat, büntető- vagy egyéb eljárás miatti tisztségből való felfüggesztés.
24. § (1) A képviselő-testület – saját tagjai közül, a polgármester javaslatára, titkos szavazással – a képviselő-testület megbízatásának időtartamára, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester feladatait a polgármester határozza meg, aki a meghatározott feladatokat a polgármester irányításával és felhatalmazása alapján látja el.
25. §17 (1) A jegyző vezeti az önkormányzat hivatalát, aljegyző nem kerül kinevezésre.
(2) A jegyző felett az egyéb munkáltatói jogköröket a hivatal székhely településének polgármestere gyakorolja.
(3) A jegyző helyettesítését távollétében, vagy akadályoztatása esetén a hivatal szervezeti és működési szabályzatában meghatározott helyettese látja el.
(4) A jegyző feladatait és kötelességeit az Mötv. 81. § (3) bekezdése, törvények és rendeletek, valamint e rendelet tartalmazza.
A képviselő-testület hivatala
26. §18 (1) Patalom Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Patalom, Orci és Zimány Községek Önkormányzatainak Képviselő-testületeivel közösen működtetik a hivatalt.
(2) A hivatal döntésre előkészíti a hatáskörébe utalt önkormányzati hatósági, államigazgatási ügyeket, ellátja a képviselő-testületek, bizottságok, polgármesterek munkájával kapcsolatos adminisztrációs feladatokat.
(3) A hivatal vezetője a jegyző, a hivatal képviseletében kötelezettséget a jegyző vállal.
(4) A hivatal önálló költségvetési szerv, melynek működési, fenntartási, fejlesztési költségeihez a fenntartó önkormányzatok az állami támogatáson felül a tárgyévet megelőző év január 1-i lakosságszám arányában járulnak hozzá.
(5) A hivatal igény- és szükség szerint köteles adatokat szolgáltatni és jelentést készíteni a képviselő-testületnek.
(6) A települési képviselő a jegyző útján igényelheti a hivataltól a képviselői munkához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést.
(7) A hivatallal kapcsolatos képviselő-testületi döntést igénylő témákat a hivatalt fenntartó önkormányzatok együttes képviselő-testületi ülésén (továbbiakban: együttes ülés) kell tárgyalni.
(8) Az együttes üléseket a hivatalt fenntartó önkormányzatok polgármesterei együtt hívják össze úgy, hogy lehetőség szerint egy naptári éven belül mindegyik önkormányzat székhelyén megtartásra kerüljön legalább egy együttes ülés.
(9) Az együttes ülést az adott együttes ülés megtartásának helye szerinti önkormányzat polgármestere vezeti le.
(10) Az együttes ülésre e rendelet 7. § (4)-(10) bekezdésében, a 8-14. §-ában, valamint 15. § (1)-(6) bekezdésében foglaltakat kell megfelelően alkalmazni azzal, hogy a jegyzőkönyvet a hivatalt fenntartó önkormányzatok polgármesterei és a jegyző írja alá.
(11) A hivatal működésével kapcsolatos részletes szabályokat a hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.”
Vagyonnyilatkozat-tétel
27. § (1)19 A vagyonnyilatkozat-tételi eljárással kapcsolatosan az Ügyrendi és Jogi Bizottság az Mötv. 39. §-ában foglaltakat megfelelően alkalmazza.
(2) Vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Bizottságnál bárki kezdeményezhet. Az eljárás eredményéről a képviselő-testületet annak soron következő ülésén tájékoztatni kell.
Az önkormányzat társulásai
28. § (1) Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vesz részt.
(2) A képviselő-testület a rendelkezésre álló szellemi és anyagi eszközökkel támogatja a polgárai olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok (közügyek) megoldására irányulnak.
(3) A társulás létrehozható
a) közös intézmény fenntartására,
b) nagyobb költségigényű beruházások megvalósítására,
c) tervek, fejlesztési koncepciók, programok egyeztetésére,
d) lakossági szükségletek kielégítését szolgáló beruházási és településfejlesztési tervek összehangolására,
e) a jogi felvilágosító munkával kapcsolatos tapasztalatok, módszerek közös konzultációkon történő megvitatására.
(4) A koordináció fajtái:
a) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző kölcsönös meghívása az egymást érintő napirendek megtárgyalására,
b) együttes testületi ülések tartása,
c) közös (ideiglenes) bizottságok szervezése, meghatározott közös érdekű feladatok ellátására.
(5) Az önkormányzat részvételével működő társulások jegyzékét a 4. számú függelék tartalmazza.
A lakossági kapcsolattartás formái
29. § A képviselő-testület önálló rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és a népi kezdeményezés rendjét.
Lakossági fórumok
30. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egyszer közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás során az állampolgárok és a településen működő civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek és közérdekű javaslatot tehetnek.
(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a lakosságot 10 nappal előbb hirdetőtáblákon értesíteni kell.
(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
(5) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre vonatkoznak a képviselő-testület nyílt ülésének jegyzőkönyvére irányadó, e rendelet 15. § (1) bekezdésében és a 15. § (3)-(5) bekezdésében foglalt szabályok.
(6) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben és jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében, vagy az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából lakossági fórumot hívhat össze, amelyet a polgármester vezet és amelyre meg kell hívni a képviselőket és a jegyzőt
(7) A lakossági fórum helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről az önkormányzat hirdetőtábláján kell tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 10 nappal.
(8) A lakossági fórumról nem kell jegyzőkönyvet készíteni.
Az önkormányzat gazdasági alapjai
31. §20 (1) Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó részletes szabályokat az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendelet határozza meg.
(2) A polgármester az önkormányzat vagyoni helyzetének változásáról évente egy alkalommal a közmeghallgatáson köteles tájékoztatni a lakosságot.
32. § (1)21 A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait Az államháztartásról szóló törvény és annak végrehajtási rendeletei, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét az adott évre vonatkozó Magyarország központi költségvetéséről szóló törvény határozza meg.
(2) A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik, amely során
a) az első fordulóban a költségvetés koncepciója kerül elkészítésre, az előzetesen rendelkezésre álló költségvetési irányelvek alapján, figyelembe véve a kötelező és önként vállalt feladatokat,
b) a második fordulóban a képviselő-testület megtárgyalja a költségvetési rendelet tervezetét (költségvetési javaslat), amely tartalmazza
ba) a bevételi előirányzatokat működési és felhalmozási bontásban,
bb) a kiadási előirányzatokat működési és felhalmozási bontásban.
(3) A költségvetési rendelet tervezetét a jegyző készíti el és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
(4) A zárszámadási rendelet-tervezet elkészítésére a (2) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében foglalt szabályok az irányadóak azzal, hogy az előirányzatok mellett a költségvetési évben teljesült bevételeket és kiadásokat számszerűsítve szerepeltetni kell.
(5) Az önkormányzat költségvetésének és zárszámadásának előterjesztésére vonatkozó szabályokról a képviselő-testület részére tájékoztatásul bemutatandó mérlegek tartalmának meghatározásáról szóló önkormányzati rendelet rendelkezik.
33. § (1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester a felelős.
(2) A veszteséges gazdálkodás következményei az önkormányzatot terhelik, kötelezettségeiért az állami költségvetés nem tartozik felelősséggel.
(3) Az önkormányzat fizetésképtelenné válását a hitelezők kérelmére bíróság állapítja meg.
(4) A fizetőképesség helyreállítása érdekében az önkormányzat köteles felfüggeszteni a hatósági és az alapvető lakossági szolgáltatások kivételével a feladatok finanszírozását.
(5) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről vagy befektetéséről a jogszabályok és ezen rendeletben foglaltak figyelembevételével, saját hatáskörében döntsön, melyről a testületet folyamatosan tájékoztatni kell.
(6) Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a hivatal látja el a hivatal által készített pénzügyi-gazdálkodási szabályzatok alapján.
(7)22 Az önkormányzatnál alkalmazott kormányzati funkciók felsorolását az 5. függelék tartalmazza.
34. § (1) Az önkormányzat és intézményei gazdálkodásának legmagasabb szintű ellenőrzését az Állami Számvevőszék végzi.
(2) Az önkormányzat és intézményei pénzügyi ellenőrzését
a) folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzéssel (FEUVE)
b) belsőellenőrzéssel
kell biztosítani.
(3) Az önkormányzatnál és a hivatalnál a (2) bekezdés b) pontja szerinti belsőellenőrzést a Kaposvár Környéki Belsőellenőrzési Társulás által alkalmazott köztisztviselő végzi.
(4)23
(5)24
35. § (1) A gazdasági program a képviselő-testület megbízatásának időtartamára, egy ciklusra vonatkozik.
(2) A gazdasági program helyi szinten meghatározza mindazon célkitűzéseket, feladatokat, amelyek a költségvetési lehetőségekkel összhangban a helyi társadalmi, környezeti, gazdasági adottságok átfogó figyelembe vételével – a kistérségi területfejlesztési koncepciókhoz illeszkedve – az önkormányzat által nyújtandó kötelező és önként vállalt feladatok biztosítását, fejlesztését szolgálják.
(3) A gazdasági program tartalmazza a fejlesztési elképzeléseket, a munkahelyteremtés feltételeinek elősegítését, a településfejlesztési politika, az adópolitika célkitűzéseit, az egyes közszolgáltatások biztosítására, színvonalának javítására vonatkozó lehetséges megoldásokat.
(4) A gazdasági program képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.
Záró rendelkezések
36. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a Patalom Község Önkormányzatának Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2003. (IV. 30.), valamint az azt módosító 3/2007.(IV. 13.) és 7/2007.(XI. 15.) rendeletek hatályukat vesztik.
(3) A hatályba lépő új SZMSZ-t meg kell küldeni a képviselő-testület tagjainak és a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzéséért felelős szerv részére.
1. függelék az 5/2011. (IV. 12.) önkormányzati rendelethez
PATALOM KÖZSÉG TÖRTÉNETI MÚLTJA ÉS JELENLEGI HELYZETE
I. PATALOM KÖZSÉG VÁZLATOS TÖRTÉNETE
II. Regionális összefüggések
III. Népesség, foglalkoztatás
2. függelék az 5/2011. (IV. 12.) önkormányzati rendelethez
Keszler Ferenc polgármester
Kakas Ferenc alpolgármester
Czár Attila képviselő
Skoda Norbert képviselő
Szilágyi József képviselő
3. függelék az 5/2011. (IV. 12.) önkormányzati rendelethez
Skoda Norbert képviselő bizottság elnöke
Czár Attila képviselő bizottság tagja
Szilágyi József képviselő bizottság tagja
4. függelék az 5/2011. (IV. 12.) önkormányzati rendelethez
1. Magyaratád Patalom, Orci és Zimány Községi Önkormányzatok Körjegyzőségét fenntartó Társulás
2. Építésügyi Hatósági Igazgatási Társulás
3. Kaposvári Többcélú Kistérségi Társulás
4. Somogyjádi integrált mikrotérségi közoktatási társulás
5. Kaposvár és környéke Általános Iskolai Közoktatási intézményfenntartó Társulás
6. Alapszolgáltatási Központot fenntartó Társulás
7. Mernyei Integrált Szociális Központot Fenntartó Önkormányzatok Társulása
8. Adóügyi Hatósági Igazgatási Társulás
9. Pénzügyi, Végrehajtási Társulás
10. Kaposmenti Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás
11. Somogy Megyei Önkormányzatok Erdészeti és Vadgazdálkodási Társulása
12. Somogy Megyei Önkormányzatok Munka- és Tűzvédelmi Társulása
13. Dél-dunántúli Régió Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás
5. függelék
Törzskönyvi nyilvántartásban szerepelő alaptevékenységek |
Törzskönyvi nyilvántartásban nem szereplő további funkciók |
||
---|---|---|---|
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
||
011210 |
Az államháztartás igazgatása, szabályozása, ellenőrzése |
||
011220 |
Adó-, vám- és jövedéki igazgatás |
||
013320 |
Köztemető fenntartás és működtetés |
||
013350 |
Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
||
032020 |
Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek |
||
041220 |
Munkavédelmi célú támogatások |
||
041231 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
||
041232 |
Start munkaprogram - Téli közfoglalkoztatás |
||
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
||
041236 |
Országos közfoglalkoztatási program |
||
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
||
051010 |
Hulladékgazdálkodás igazgatása |
||
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
||
063020 |
Víztermelés, -kezelés, -ellátás |
||
Törzskönyvi nyilvántartásban szerepelő alaptevékenységek |
Törzskönyvi nyilvántartásban nem szereplő további funkciók |
||
064010 |
Közvilágítás |
||
066010 |
Zöldterület kezelés |
||
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
||
072312 |
Fogorvosi ügyeleti ellátás |
||
074013 |
Pálya- és munkaalkalmassági vizsgálatok |
||
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
||
074032 |
Ifjúság-egészségügyi gondozás |
||
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
||
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
||
082091 |
Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
||
086020 |
Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése |
||
091140 |
Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai |
||
091220 |
Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok |
||
092120 |
Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok |
||
104042 |
Gyermekjóléti szolgáltatások |
||
Törzskönyvi nyilvántartásban szerepelő alaptevékenységek |
Törzskönyvi nyilvántartásban nem szereplő további funkciók |
||
104050 |
Gyermekvédelmi, gyermekjóléti pénzbeli és természetbeni ellátások, családtámogatások |
||
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
||
107051 |
Szociális étkeztetés |
||
107052 |
Házi segítségnyújtás |
||
107053 |
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás |
||
107054 |
Családsegítés |
||
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
Szövegezését módosította: 11/2014.(XII. 18.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos: 2014.12.19-től.
Szövegezését módosította: 11/2014.(XII. 18.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos: 2014.12.19-től.
Módosította: 11/2014.(XII. 18.) önkormányzati rendelet 2. §-sa. Hatályos: 2014.12.19-től.
Módosította: 11/2014.(XII. 18.) önkormányzati rendelet 3. §-sa. Hatályos: 2014.12.19-től
Szövegezését módosította: 11/2014.(XII. 18.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos: 2014.12.19-től.
Szövegezését módosította: 11/2014.(XII. 18.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdés c) pontja. Hatályos: 2014.12.19-től
Módosította: 11/2014.(XII. 18.) önkormányzati rendelet 4. §-sa. Hatályos: 2014.12.18-től
Beiktatta: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 5. §-a. Hatályos: 2014. december 19-től.
Hatályon kívül helyezte a 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 6. §-a. Hatálytalan: 2014. december 19-től
Módosította: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 6. §-a. Hatályos: 2014. december 19-től
Beiktatta: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 6. §-a. Hatályos: 2014. december 19-től
Hatályon kívül helyezte: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdés a) pontja. Hatálytalan: 2014. december 19-től
Hatályon kívül helyezte: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdés a) pontja. Hatálytalan: 2014. december 19-től
Hatályon kívül helyezte: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdés a) pontja. Hatálytalan: 2014. december 19-től
Hatályon kívül helyezte: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdés b) pontja. Hatálytalan: 2014. december 19-től
Módosította: 10/2014. (XII. 17.) önkormányzati rendelet 8. §-a. Hatályos: 2014. december 18-tól
Módosította: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 9. §-a. Hatályos: 2014. december 19-től
Módosította: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 10. §-a. Hatályos: 2014. december 19-től
Módosította: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 11. §-a. Hatályos: 2014. december 19-től
Módosította: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 12. §-a. Hatályos: 2014. december 19-től
Módosította: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 13. §-a. Hatályos: 2014. december 19-től
Beiktatta:: 10/2014. (IX. 25.) önkormányzat rendelet 1. §-sa. Hatályos: 2014. 09. 26-tól.
Hatályon kívül helyezte: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdés c) pontja. Hatálytalan: 2014. december 19-től
Hatályon kívül helyezte: 11/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdés c) pontja. Hatálytalan: 2014. december 19-től