Nagycsepely Község Önkormányzata Képviselő- testületének 1/2019 (II.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 10. 01- 2020. 12. 13Nagycsepely Község Önkormányzata Képviselő- testületének 1/2019 (II.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
2019-10-01-tól 2020-12-14-ig
Egységes szerkezetben a 8/2019.(IX.30.) számú rendelettel
Nagycsepely Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya
(1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre terjed ki.
2. § A költségvetés bevételei és kiadásai
(1)[1] A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi költségvetését:
41 672 146 Ft | Költségvetési bevétellel |
66 999 831 Ft | Költségvetési kiadással |
25 327 685 Ft 7 418 385 Ft 17 909 300 Ft 1 56 330 Ft 26 384 015 Ft 0 Ft | Költségvetési egyenleggel - ebből működési (hiány,többlet) - felhalmozási (hiány,többlet) Finanszírozási kiadással Maradvánnyal Általános tartalékkal |
Ezen belül:
- a működési célú és finanszírozási bevételt 50 456 161 Ft-ban
ebből:
- finanszírozási célú pénzügyi műveleteket 0 Ft-ban
- előző évi maradványt 26 384 015 Ft-ban
- vállalkozási maradványt 0 Ft-ban
- a működési célú és finanszírozási kiadásokat 50 146 861 Ft-ban
ebből:
- a személyi juttatások kiadásait 14 390 828 Ft-ban
- a munkaadókat terhelő járulékokat és a Szoc.ho-t 2 800 000 Ft-ban
- a dologi kiadásokat 8 820 419 Ft-ban
- a szociálpolitikai ellátásokat és egyéb jutt.-okat 7 086 031 Ft-ban
- támogatás értékű működési kiadást 15 993 253 Ft-ban
- működési célú pénzeszköz átadást 0 Ft-ban
- függő, átfutó tétel 1 056 330 Ft-ban
- az általános tartalékot 0 Ft-ban
- a céltartalékot 0 Ft-ban
- a felhalmozási célú bevételt 17 600 000 Ft-ban
ebből:
- finanszírozási célú pénzügyi műveleteket 0 Ft-ban
- előző évi pénzmaradványt 17 600 000 Ft-ban
- vállalkozási maradványt 0 Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 17 909 300 Ft-ban
ebből:
- intézményi beruházások összegét 309 300 Ft-ban
- felújítások összegét 17 600 000 Ft-ban
- kormányzati beruházások összegét 0 Ft-ban
- lakástámogatás összegét 0 Ft-ban
- lakásépítés összegét 0 Ft-ban
- felhalmozási kölcsön nyújtását 0 Ft-ban
- felhalmozási célú kölcsön törlesztését 0 Ft-ban
- egyéb felhalmozási kiadások összegét 0 Ft-ban
- felhalmozási célú tartalékot 0 Ft-ban
állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.
(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(5) A működési és felhalmozási hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év(ek) költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.
3. § A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi. Az Önkormányzat nem rendelkezik adósságot keletkeztető ügyletekkel, nincsenek kezességvállalásokból fennálló kötelezettségei.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza. Nemleges.
(3) Az Önkormányzat 2019. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi. Nemleges.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá. Nincs EU-s pályázata az önkormányzatnak.
(8) Az Önkormányzat a kiadások között 0 Ft általános, 0 Ft céltartalékot állapít meg.
4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Az önkormányzat esetében normatív jutalmak és céljuttatás, projektprémium költségvetési kiadási előirányzatai terhére a költségvetési évben együttesen a törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12 %-áig, vállalható kötelezettség.
(5) Az önkormányzat állományába tartozó személy részére megbízási díj vagy más szerződés alapján díjazás a munkaköri leírása szerint számára előírható feladatra nem fizethető. Más esetben díjfizetésére a feladatra vonatkozóan előzetesen írásban kötött szerződés az Ávr. és a belső szabályzat szabályai szerint igazolt teljesítése után kerülhet sor. A szerződésben ki kell kötni, hogy a díj kizárólag abban az esetben illeti meg a költségvetési szerv állományába tartozó személyt, ha a szerződésben rögzített feladat mellett a munkakörébe tartozó feladatainak is maradéktalanul eleget tett.
(6) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
5. § Az előirányzatok módosítása
- Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2) és (4) bekezdésben foglalt kivétellel a Képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 500 000 Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza.
(3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2019. december 31-ig gyakorolható.
(4) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(5) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
(6) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(7) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(8) Az önkormányzat képviselő-testülete a Közös Önkormányzati Hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában - a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben foglaltaktól és a 2018. évi L törvényben foglaltaktól eltérően - az illetményalapot legalább 20% -al magasabb összegben 46 380,- Ft-ban állapítja meg.
6. § Támogatási szerződés
(1) A 10 ezer Ft-ot meghaladó összegű támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.
(2) A támogatási szerződésben meg kell határozni:
a) a támogatott tevékenység konkrét meghatározását,
b) a támogatás összegét,
c) a támogatás felhasználásának célját,
d) a támogatás időtartamát, felhasználásának határidejét,
e) a támogatás rendelkezésre bocsátásának módját, feltételeit, ütemezését,
f) a beszámolással, továbbá az ellenőrzéssel kapcsolatos szabályokat,
g) a jogosulatlanul igénybe vett támogatás jogkövetkezményeit, visszafizetésének rendjét,
h) a támogatással kapcsolatos iratok, valamint a támogatás felhasználását alátámasztó bizonylatok teljes körű megőrzésének határidejét,
i) a támogatott tevékenység megvalósításában közreműködők bevonásának lehetőségét, a közreműködők által megvalósítható tevékenységeket,
j) a támogatás nyújtásához szükséges adatok és az azokban bekövetkező változások támogató felé történő bejelentésének kötelezettségét,
k) a támogatási szerződéstől való elállás, felmondás okait, valamint a támogatás visszavonásának okait.
(3) A képviselő-testület évente a december 31-ig megalkotandó éves belső ellenőrzési tervébe beépíti a helyi önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználása elszámolásának ellenőrzését.
(4) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő, illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 2 évig nem ítélhető meg.
9. § Szolgáltatási szerződés
Az önkormányzat által irányított költségvetési szervekben szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételének szabályai:
(1) Az önkormányzat által felügyelt költségvetési szervnél, szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében külső személy vagy szervezet az e §-ban meghatározott feltételekkel vehető igénybe.
(2) A szolgáltatási szerződést írásban kell megkötni.
(3) A szerződéskötés feltétele, hogy
a.) a költségvetési szerv az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy
b.) eseti, nem rendszeres jellegű feladat ellátása szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátásához megfelelő szakértelemmel rendelkező személy átmenetileg nem áll rendelkezésre.
(4) Jogszabályban vagy a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladat ellátására szolgáltatási szerződés nem köthető.
(5) A feladat ellátásának – a fenntartóval egyeztetett - részletes feltételeit, az ellátható feladatokat a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatban határozza meg.
(6) A szerződésnek tartalmaznia kell különösen:
- az ellátandó feladatot,
- a díjazás mértékét,
- részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdésben írt feltétel mely körülményre tekintettel áll fenn,
- a szerződés időtartamát,
- szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köteles(ek) a feladat ellátására, valamint,
- a teljesítés igazolására felhatalmazott személy megnevezését.
10. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról függetlenített belső ellenőr útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
11. § Záró és vegyes rendelkezések
(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Kötcse, 2019. február 14.
Gerstnerné dr.Kiss Ildikó s.k. | Máj Károly s.k. |
címzetes főjegyző | polgármester |
Kihirdetési záradék:
Kihirdetve: 2019. február 15.
Gerstnerné dr.Kiss Ildikó s.k.
címzetes főjegyző
Módosította a 8/2019.(IX.30.) ör. Hatályos 2019. október 01-től.