Kercseliget község képviselő testületének 5/2017 (IV.6..) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 05. 01


Kercseliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének

5./2017. (IV.6.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint
az azokért fizetendő díjak mértékéről



Kercseligyet Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.


I. Fejezet


1. Általános rendelkezések


1.§       A rendelet hatálya Kercseliget Község Önkormányzat (a továbbiakban:
            Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötések (a továbbiakban:
             anyakönyvi esemény) kapcsán az e rendelet szerinti szolgáltatások igénybevevőire,
             valamint a Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal anyakönyvvezetőire terjed ki.


2.§      E rendelet alkalmazásában:

            a.) hivatali       helyiség:          az önkormányzat által biztosított, házasságkötés
                 lebonyolítására alkalmas helyiség: Kercseliget Község Polgármesteri Hivatal
                 nagyterme - 7256 Kercseliget, Fő u. 33. szám alatt,

            b.) hivatali munkaidő: a Nagyberki Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és
                  Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

            c.) hivatali munkaidőn kívüli idő: munkaszüneti napok kivételével: péntek 14.00 órától –
                 18.00 óráig, szombat 10.00 órától – 18.00 óráig.



II. Fejezet


2. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai


3.§ (1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését a rendelet 1.
            melléklete
szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő
            bejelentkezéskor.


      (2) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt.

       

      (3) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton lehet.
    

      (4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell
             lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az
             engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

   

       (5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az

            anyakönyvvezető meggyőződött arról, hogy a helyszínen az anyakönyvi esemény

            ünnepélyes és  méltó  körülmények  között  megtartható, valamint az anyakönyvi

            alapiratok és a  személyes adatok védelme biztosított. A külső helyszínen zajló
            anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok
            biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.


      (6) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelemhez    csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának, üzemeltetőjének, azzal

            rendelkezni jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló nyilatkozatát, vagy a használatról szóló megállapodás másolatát.


3. Az anyakönyvi események díja


4.§ (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi
              esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

     

        (2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításnak díja:

             a.) amennyiben  legalább  az  egyik  fél  Kercseligeten  állandó  lakóhellyel rendelkezik:
                  bruttó 6.000 Ft, vagy

             b.) amennyiben egyik fél sem rendelkezik Kercseligeten állandó lakóhellyel:
                   bruttó 12.000 Ft.

     

        (3) Az  anyakönyvi  esemény  –  az igénylő  döntése  szerint  igénybe  vehető  –  többlet
             szolgáltatásainak díját a rendelet 2.melléklete tartalmazza.

     

        (4) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:

            a.) a hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben közreműködő és az egyéb szolgáltatás
                 nélkül lebonyolított anyakönyvi esemény, továbbá

             b.) a rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal   
                   fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben
                   vagy lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény.


5.§    Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:

           a.) amennyiben  legalább  az  egyik  fél  Kercseligeten  állandó  lakóhellyel rendelkezik:
                  bruttó 10.000 Ft, vagy

            b.) amennyiben egyik fél sem rendelkezik Kercseligeten állandó lakóhellyel:
                 bruttó 20.000 Ft.


6.§ (1) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a        szolgáltatási díjfizetési kötelezettséget az anyakönyvvezető által biztosított csekkel, vagy
            a Hivatal pénztárába történő befizetéssel kell teljesíteni.

      

       (2) A szolgáltatási díjnak a befizetését a feladóvevény/befizetési szelvény bemutatásával
             kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat Nagyberki Közös
             Önkormányzati Hivatal számlájára / pénztárába, legkésőbb az anyakönyvi
             eseményt megelőzően 15 nappal korábban kell teljesíteni.

      

       (3) Amennyiben az anyakönyvi esemény az Önkormányzat, vagy a Közös Hivatal hibájából
             meghiúsul, a  kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.


4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke


7.§ (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő
            anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben        meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 5 .000 Ft díjazás illeti meg.

   

      (2) A hivatali munkaidőn és helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában
            közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló
            törvényben     meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 10.000 Ft díjazás
            illeti meg.

     


(3)      A jegyző – figyelemmel a hatályos jogszabályok rendelkezéseire – az anyakönyvvezető
            részére évente egy alkalommal, a feladat ellátására tekintettel nettó 30.000 Ft összegben
            munkaruha juttatást biztosít. A munkaruha juttatás kifizetése és elszámolása a ruházati
            költségtérítésre vonatkozó szabályok alapul vételével történik, azzal, hogy az összeg
            felhasználásáról az anyakönyvvezető számlával köteles elszámolni tárgyév december 15-
            ig. Az anyakönyvvezető a munkaruha juttatást az alábbi ruházat megvásárlására
            fordíthatja: cipő, kosztüm, szoknya, blúz, öltöny, ing, nyakkendő. A munkaruha
            kihordási ideje egy év.



III. Fejezet


5. Záró rendelkezések


8.§ (1) A rendelet 2017. május .1-én lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően
            bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell
            alkalmazni.

    

       (2) Hatályát veszti a Kercseliget Község Önkormányzata Képviselő-testületének
               a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés
               szabályairól és díjairól szóló 10/2011.(VIII.03.) Önkormányzati rendelete.




                        Mecseki János                                    Kaposvölgyiné dr Hangyál Margit

                         polgármester                                                             jegyző






Záradék:


A rendelet kihirdetve: 2017. április 6.


Kaposvölgyiné dr. Hangyál Margit jegyző