Büssü Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2021. (III.11.) önkormányzati rendelet
az Önkormányzat 2021. évi költségvetéséről
Hatályos: 2022. 02. 19- 2022. 05. 30Büssü Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2021. (III.11.) önkormányzati rendelet
az Önkormányzat 2021. évi költségvetéséről
Büssü Községi Önkormányzat Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 27/2021. (I.29.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésének felhatalmazása alapján Büssü Községi Önkormányzat képviselő-testületének rendeletalkotási hatáskörét gyakorolva az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak szerveire (polgármester, bizottságok) terjed ki.
2. § (1) A képviselő-testület a címrendet a (2) bekezdés szerint állapítja meg.
(2) Az önkormányzat költségvetésében szereplő kiadások és bevételek e rendelet 1. melléklete szerint külön-külön címet alkotnak.
A költségvetés bevételeinek és kiadásainak
fő összege, a hiány/többlet mértéke
3. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2021. évi költségvetését
a)1 207 289 294 Ft tárgyévi költségvetési bevétellel,
b)2 207 289 294 Ft tárgyévi költségvetési kiadással és
c) 0 Ft költségvetési hiánnyal állapítja meg.
(2) Ezen belül:
a)3 a működési célú bevételt 116 680 742 Ft-ban
b) ebből:
ba) finanszírozási célú pénzügyi műveleteket 0 Ft-ban
bb) előző évi pénzmaradványt 21.671.439 Ft-ban
bc) rendkívüli önkormányzati támogatást 3.600.000 Ft-ban
bd) vállalkozási maradványt 0 Ft-ban
be) a működési célú kiadásokat 107.058.526 Ft-ban
c) ebből:
ca)4 a személyi juttatások kiadásait 38 368 228 Ft-ban
cb)5 szociális hozzájárulási adót 5 745 490 Ft-ban
cc)6 a dologi kiadásokat 46 487 459 Ft-ban
cd)7 az ellátottak pénzbeli juttatásait 17 823 400 Ft-ban
ce)8 speciális célú támogatásait 1 128 800 Ft-ban
cf) az általános tartalékot 845.798 Ft-ban
cg) a céltartalékot 0 Ft-ban
ch) előző évi támogatás visszafizetését 4.450.279 Ft-ban
ci)9 a felhalmozási célú bevételt 90 608 552 Ft-ban
d) ebből:
da) finanszírozási célú pénzügyi műveleteket 0 Ft-ban
db) előző évi pénzmaradványt 48.164.397 Ft-ban
dc) vállalkozási maradványt 0 Ft-ban
dd)10 a felhalmozási célú kiadást 90 608 552 Ft-ban
d) ebből:
da) beruházások összegét 45.900.000 Ft-ban
db) felújítások összegét 0Ft-ban
dc) kormányzati beruházások összegét 0 Ft-ban
dd) lakástámogatás összegét 0 Ft-ban
de) lakásépítés összegét 0 Ft-ban
df) egyéb felhalmozási kiadások összeg 2.264.397 Ft-ban állapítja meg.
(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradványt, vállalkozási maradványt – beleértve az Áht. 73. § (1) bekezdés a) pont ac) alpontja szerinti betét visszavonását - működési, illetve felhalmozási célú igénybevétel szerinti tagolásban e rendelet 2. melléklete alapján hagyja jóvá.
(3) A képviselő-testület a (2) bekezdésen kívüli költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló, finanszírozási célú pénzügyi műveletek bevételeit, kiadásait működési, illetve felhalmozási cél szerinti tagolásban a 3. melléklet alapján hagyja jóvá.
Az önkormányzat bevételei és kiadásai
4. § (1) A helyi önkormányzat költségvetési bevételeit – kivéve az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit - e rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(2) A helyi önkormányzat költségvetési kiadásait e rendelet 5. melléklete tartalmazza.
(3) A helyi önkormányzat nevében végzett beruházások kiadásait beruházásonként e rendelet 6. melléklete tartalmazza.
(4) A helyi önkormányzat nevében végzett felújítások kiadásait felújításonként e rendelet 7. melléklete tartalmazza.
(5) A helyi önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásokat, szociális, rászorultsági jellegű ellátásokat e rendelet 8. melléklete tartalmazza.
(6) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek kiadásait, valamint a helyi önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait e rendelet 9. melléklete tartalmazza.
(7) A képviselő-testület az önkormányzat foglalkoztatotti létszámát kiemelt előirányzatonként a 10. melléklet szerint hagyja jóvá.
(8) A képviselő-testület a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként a 11. melléklet szerint hagyja jóvá.
(9) Azokat a fejlesztési célokat, amelyek megvalósításához Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (továbbiakban: Stabilitási tv.) 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése szükséges, valamint az adósságot keletkeztető ügyletek várható együttes összegét e rendelet 12. melléklete tartalmazza.
(10) Az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól a 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott saját bevételek és a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségek arányát e rendelet 13. melléklete tartalmazza.
(11) Az önkormányzat költségvetési mérlegét e rendelet 14. melléklete tartalmazza.
(12) A képviselő-testület az önállóan működő költségvetési szervek bevételeit és kiadásait a Büssüi Tarkabarka Óvoda vonatkozásában e rendelet 19. melléklete szerint hagyja jóvá.
A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések, a hitelműveletekkel kapcsolatos hatáskörök
5. § (1) A képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése érdekében 0 Ft forrás kiegészítő hitel felvételét hagyja jóvá. Ezen belül a felhalmozási célú hitel 0 Ft, a legfeljebb 1 éves időtartamra felvehető folyószámlahitel összege 0 Ft.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a számlavezető bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak a bankszámla-szerződésben rögzített 2021. évi kondíciókkal történő aláírására, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér és más rövid lejáratú hitel felvételére.
A bevételi többlet kezelése
6. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 3.000.000 Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
Általános és céltartalék
7. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat cél tartalékát 0 Ft összegben e rendelet 15. mellékletében felsorolt célokra állapítja meg.
(2) A képviselő-testület az önkormányzat általános tartalékát 845.798 Ft összegben állapítja meg.
(3) Az általános tartalék felhasználásáról a képviselő-testület az erre vonatkozó igény felmerülésekor egyedi határozatban dönt.
Több éves kihatással járó feladatok
8. § A képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait e rendelet 16. melléklete szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
Előirányzat-felhasználási ütemterv
9. § A 2021.évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 17. melléklet tartalmazza.
Közvetett támogatások
10. § Az önkormányzat által adott közvetett támogatásokat tartalmazó kimutatást e rendelet 18. melléklete tartalmazza.
A 2021. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
11. § (1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő Göllei Közös Önkormányzati Hivatal.
(2) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(3) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(4) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(5) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője felelős.
12. § (1) Ha a helyi önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A képviselő-testület a (1) bekezdés alapján -döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidőig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
Az előirányzat-módosításának szabályai
13. § A helyi önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási és bevételi előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
Támogatási szerződés
14. § (1) A támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.
(2) A támogatási szerződésben meg kell határozni:
a) a támogatott tevékenység konkrét meghatározását,
b) a támogatás összegét,
c) a támogatás felhasználásának célját,
d) a támogatás időtartamát, felhasználásának határidejét,
e) a támogatás rendelkezésre bocsátásának módját, feltételeit, ütemezését,
f) a beszámolással, továbbá az ellenőrzéssel kapcsolatos szabályokat,
g) a jogosulatlanul igénybe vett támogatás jogkövetkezményeit, visszafizetésének rendjét,
h) a támogatással kapcsolatos iratok, valamint a támogatás felhasználását alátámasztó bizonylatok teljes körű megőrzésének határidejét,
i) a támogatott tevékenység megvalósításában közreműködők bevonásának lehetőségét, a közreműködők által megvalósítható tevékenységeket,
j) a támogatás nyújtásához szükséges adatok és az azokban bekövetkező változások támogató felé történő bejelentésének kötelezettségét,
k) a támogatási szerződéstől való elállás, felmondás okait, valamint a támogatás visszavonásának okait.
(3) A képviselő-testület minden év november 15-ig megalkotandó éves belső ellenőrzési tervébe beépíti a helyi önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználása elszámolásának ellenőrzését.
(4) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő, illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 2 évig nem ítélhető meg.
15. § A nettó 5 millió Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.
Önkormányzati biztos kirendelése
16. § (1) Ha a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv harminc napon túli elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, a képviselő-testület a költségvetési szervhez – az Áht. 71. § (2) és (3) bekezdésben foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.
(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.
(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja
a) az önkormányzat képviselő-testületének bizottsága,
b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,
c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,
d) a költségvetési szerv vezetője.
(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.
Záró és egyéb rendelkezések
17. § (1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon, 2021. március 11. napján lép hatályba.
1. melléklet
CÍM |
ALCÍM |
JOGCÍMCSOPORT |
ELŐIRÁNYZAT-CSOPORT |
KIEMELT ELŐIRÁNYZAT |
Községi Önkormányzat és a költségvetésében szereplő kiadások |
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége |
kötelező feladat |
||
Igazgatás |
működés |
Személyi jellegű kiadások |
||
Munkaadót terhelő járulékok |
||||
Dologi jellegű kiadások |
||||
Egyéb működési célú támogatások |
||||
felhalmozás |
Felújítás |
|||
Beruházás |
||||
kölcsönök |
||||
egyéb speciális célú |
||||
Város- és községgazdálk. |
működés |
Személyi jellegű kiadások |
||
Munkaadót terhelő járulékok |
||||
Dologi jellegű kiadások |
||||
Közcélú foglalkoztatás |
működés |
Személyi jellegű kiadások |
||
Munkaadót terhelő járulékok |
||||
Dologi jellegű kiadások |
||||
Közutak |
működés |
Dologi jellegű kiadások |
||
felhalmozás |
Felújítás |
|||
Beruházás |
||||
Szociális ellátás |
működés |
Ellátottak pénzbeni juttatásai |
||
Közvilágítás |
működés |
Dologi jellegű kiadások |
||
Saját ingatlan |
működés |
Dologi jellegű kiadások |
||
Belvíz-, vízkár elhárítás |
működés |
Dologi jellegű kiadások |
||
nem kötelező feladat |
||||
Falugondnoki szolgálat |
működés |
Személyi jellegű kiadások |
||
Munkaadót terhelő járulékok |
||||
Dologi jellegű kiadások |
||||
Könyvtár |
működés |
Személyi jellegű kiadások |
||
Dologi jellegű kiadások |
||||
Művelődés |
működés |
Dologi jellegű kiadások |
||
Felújítás |
felhalmozás |
Felújítás kiadásai |
||
Fejlesztés |
Óvoda,Tájház,sárrázó |
felhalmozás |
Fejlesztés kiadásai |
|
2. melléklet
2020. december 31-ei pénzmaradvány összege: |
63 893 407 |
Ft |
||||
Ebből: |
Működési célú pénzmaradvány |
32 650 139 |
Ft |
|||
Felhalmozási célú pénzmaradvány |
31 243 268 |
Ft |
||||
Költségvetési hiány összege: |
0 |
Ft |
||||
Ebből: |
Hiány finansz. szolg. pénzmaradvány |
Ft |
||||
Lekötött betétek összesen |
0 |
Ft |
||||
Ebből: |
Visszavonás működési célra |
Ft |
||||
Visszavonás felhalm. célra |
Ft |
|||||
3. melléklet
Költségvetési hiány összege: |
0 |
Ft |
||||
Ebből: |
Pénzmaradványból finanszírozott rész |
Ft |
||||
Önkormányzati fejezeti tartalék |
Ft |
|||||
Egyéb forrásból fedezett rész |
0 |
Ft |
||||
Költségvetési hiány fennmaradó részének fedezetére szolgáló hitel tagolása |
||||||
Működési célú hitel |
0 |
Ft |
||||
Felhalmozási célú hitel |
0 |
Ft |
||||
7. melléklet
Sor-szám |
Feladat megnevezése |
Össes kiadás |
Előző év végéig |
Bázis évi (előzetes) tény |
Terv évi előirányzat |
||
1=2+3+4 |
2 |
3 |
4 |
||||
2021. évi |
2021. évi |
||||||
eredeti |
mód. |
eredeti |
mód. |
||||
1. |
0 |
||||||
0 |
0 |
8. melléklet
Támogatott lakossági szolgáltatások 2021. évben |
|||
Támogatás címe |
Támogatás összege |
||
Vízdíj támogatás |
Ft |
||
Szemétszállítás |
Ft |
||
ÖSSZESEN: |
0 |
Ft |
9. melléklet
Megnevezés |
Bevétel |
Kiadás |
Megjegyzés |
||||||||||||
Támogatást biztosító megnevezése |
2021. év előtti támogatás |
2021. évi támogatás |
2021. évi utáni támogatás |
Támogatás mind-összesen |
2021. év előtti kiadás |
2021 évi kiadás |
2021 év utáni kiadás |
Kiadás összesen |
|||||||
Uniós forrás |
Kormányzati forrás |
BM EU önerő forrás |
Egyéb forrás |
Saját forrás |
Összesen |
||||||||||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10. melléklet
Szakfeladat |
fő |
Önkormányzatok igazgatási tevékenysége |
0 |
Város- és községgazdálkodás |
0 |
Falugondnoki szolgálat |
1 |
Művelődési ház |
0 |
Könyvtár |
0 |
Összesen |
1 |
11. melléklet
2021 |
január |
7 |
fő |
február |
7 |
fő |
|
március |
5 |
fő |
|
április |
5 |
fő |
|
május |
5 |
fő |
|
június |
5 |
fő |
|
július |
5 |
fő |
|
augusztus |
5 |
fő |
|
szeptember |
5 |
fő |
|
október |
5 |
fő |
|
november |
5 |
fő |
|
december |
5 |
fő |
|
átlag: |
5,333333 |
fő |
12. melléklet
Fejlesztési célok megnevezése |
Adósságot keletkeztető ügylet összege |
0 |
|
Összesen: |
0 |
13. melléklet
1. A saját bevételek és az adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségek aránya
Saját bevételek |
2021 |
a helyi adóból származó bevétel, |
2 550 000 |
az önkormányzati vagyon és az önkormányzatot megillető vagyoni értékű jog értékesítéséből és hasznosításából származó bevétel, |
0 |
az osztalék, a koncessziós díj és a hozambevétel, |
2 379 740 |
a tárgyi eszköz és az immateriális jószág, részvény, részesedés, vállalat értékesítéséből vagy privatizációból származó bevétel, |
0 |
bírság-, pótlék- és díjbevétel, valamint |
0 |
a kezességvállalással kapcsolatos megtérülés. |
0 |
Összesen: |
4 929 740 |
2.
Adósságot keletkeztető ügyletek |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
hitel, kölcsön, kezességvállalás/hulladékg.,ivóvíz jav./ |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
értékpapír |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
váltó |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
pénzügyi lízing |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
adásvételi szerződés megkötése a visszavásárlási kötelezettség kikötésével |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
legalább háromszázhatvanöt nap időtartamú halasztott fizetés, részletfizetés, és a még ki nem fizetett ellenérték, |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
külföldi hitelintézetek által, származékos műveletek különbözeteként az Államadósság Kezelő Központ Zrt.-nél elhelyezett fedezeti betétek, és azok összege. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Összesen: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14. melléklet
1. Bevétel
MŰKÖDÉSI BEVÉTELEK |
Ft |
Települési Önkormányzatok Működésének Tám. |
11 156 984 |
Hozzájárulás a pénzbeli szociális ellátásokhoz |
14 532 000 |
Könyvtári, közművelődési és múzeumi faledatok |
2 270 000 |
Falugondnoki szolgálat támogatása |
4 479 000 |
Egyes köznevelési és gyermekétkeztetési felad. Tám. |
32 677 351 |
Egyéb önkormányzati feladat |
8 820 012 |
Kiegészítő támogatás |
3 600 000 |
Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetése |
2 622 000 |
Helyi adók, bírságok, pótlékok |
2 550 000 |
Egyéb saját bevétel |
2 379 740 |
Támogatás értékű bevétel |
9 922 216 |
Polgármesteri illetmény támogatása |
0 |
Működési célú pénzmaradvány |
21 671 439 |
MŰKÖDÉSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN: |
116 680 742 |
1.1. Felhalmozási bevételek
FELHALMOZÁSI BEVÉTELEK |
Ezer Ft |
Felhalmozási célú önkormányzati bevételek |
90 608 552 |
FELHALMOZÁSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN: |
90 680 742 |
1.2. Bevételek összesen
BEVÉTELEK MINDÖSSZESEN: |
207 289 294 |
A költségvetés egyenlege (hiány): |
0 |
2. Kiadások
MŰKÖDÉSI KIADÁSOK |
Ft |
Támogatás értékű műk. kiadás egyéb önk-i társ. |
2 850 088 |
Támogatás értékű műk. kiadás felügy. alá tar.költs. |
35 215 669 |
Támogatás értékű műk. kiadás non-profit szerv. |
110 000 |
Személyi juttatások |
14 538 918 |
Munkaadót terhelő járulékok |
2 098 447 |
Dologi jellegű kiadások |
38 748 143 |
Ellátottak pénzbeni juttatása |
17 823 400 |
Tartalékok: - működési célú általános tartalék |
845 798 |
Előző évi támogatás visszafizetése |
4 450 279 |
MŰKÖDÉSI KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
116 680 742 |
2.1. Felhalmozási kiadások
FELHALMOZÁSI KIADÁSOK |
Ezer Ft |
Felújítási kiadások |
0 |
Beruházás |
90 608 552 |
Felhalmozási célú céltartalék |
0 |
FELHALMOZÁSI KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
90 608 552 |
2.2. Kiadások összesen
KIADÁSOK MINDÖSSZESEN: |
207 289 294 |
15. melléklet
1. Céltartalék felosztása
cél megnevezése |
összeg |
Összesen: |
0 |
16. melléklet
A többéves kihatással járó feladatok előirányzatai |
|||||
feladat megnevezése |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
hosszú lejáratra kapott kölcsönök |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
tartozások fejlesztési célú |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
tartozások működési célú |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
beruházási és fejlesztési hitelek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
működési célú hosszú lejáratú hitelek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
egyéb hosszú lejáratú kötelezettségek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
17. melléklet
1. Előirányzat felhasználási ütemterv
megnevezés |
jan. |
febr. |
márc. |
ápr. |
máj. |
jún. |
júl. |
aug. |
szept. |
okt. |
nov. |
dec. |
Össz. |
bevételek |
|||||||||||||
előző évi pénzmaradvány |
69 835 836 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
69 835 836 |
||
költségvetési bevételek |
3956666,3 |
3956666 |
3956666 |
3956666 |
3956666 |
3956666 |
3956666 |
3956666 |
3956666 |
3956666 |
3956666 |
3956666 |
47 479 996 |
köznevelési támogatás |
2723112,6 |
2723113 |
2723113 |
2723113 |
2723113 |
2723113 |
2723113 |
2723113 |
2723113 |
2723113 |
2723113 |
2723113 |
32 677 351 |
saját bevétel |
2000000 |
2929740 |
4 929 740 |
||||||||||
átvett pe. ÁHT-n kívülről |
|||||||||||||
támogatás értékű bevétel |
300000 |
300 000 |
|||||||||||
felhalmozási bevételek |
0 |
0 |
|||||||||||
bevételek összesen |
76515615 |
6679779 |
8979779 |
6679779 |
6679779 |
6679779 |
6679779 |
6679779 |
9609519 |
6679779 |
6679779 |
6679779 |
155 222 923 |
kiadások |
|||||||||||||
támogatások folyósítása |
2934639,1 |
2934639 |
2934639 |
2934639 |
2934639 |
2934639 |
2934639 |
2934639 |
2934639 |
2934639 |
2934639 |
2934639 |
35 215 669 |
támogatásértékű működési kiadás |
1000000 |
831288 |
1 831 288 |
||||||||||
önkormányzati működési kiadás |
5834297,4 |
5834297 |
5834297 |
5834297 |
5834297 |
5834297 |
5834297 |
5834297 |
5834297 |
5834297 |
5834297 |
5834297 |
70 011 569 |
támogatásértékű felhalmozási kiadások |
0 |
0 |
|||||||||||
önkormányzati felhalmozási kiadások |
0 |
0 |
0 |
0 |
2264397 |
0 |
5000000 |
0 |
0 |
0 |
40900000 |
0 |
48 164 397 |
kiadások összesen |
8768936,5 |
8768937 |
8768937 |
8768937 |
12033334 |
8768937 |
14600225 |
8768937 |
8768937 |
8768937 |
49668937 |
8768937 |
155222923 |
18. melléklet
Támogatás megnevezése |
Összeg |
|||||||||
ellátottak térítési díjának, illetve kártérítésének méltányossági alapon történő elengedésének összege |
0 |
|||||||||
lakosság részére lakásépítéshez, lakásfelújításhoz nyújtott kölcsönök elengedésének összege |
0 |
|||||||||
helyi adónál, gépjárműadónál biztosított kedvezmény, mentesség összege adónemenként |
0 |
|||||||||
helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény, mentesség összege |
0 |
|||||||||
egyéb nyújtott kedvezmény vagy kölcsön elengedésének összege |
0 |
19. melléklet
1. Bevétel
MŰKÖDÉSI BEVÉTELEK |
Ft |
Gyermekétkeztetés üzemeltetési támogatása |
1 532 801 |
Óvodapedagógusok és segítőik bértámogatása |
23 825 550 |
Óvoda működtetési támogatás |
3 603 800 |
Óvodapedagógusok kiegészítő támogatása |
864 000 |
Kedvezményes gyermekétkeztetés bértámogatása |
2 851 200 |
Önkormányzati támogatás |
0 |
Előző évi pénzmaradvány |
2 538 318 |
MŰKÖDÉSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN: |
35 215 669 |
1.1. Felhalmozási bevételek
FELHALMOZÁSI BEVÉTELEK |
Ft |
Intézményi felh. kiadás támog. közp.ktgvetési szervtől |
0 |
Felhalmozási célú önkormányzati bevételek |
0 |
FELHALMOZÁSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN: |
0 |
1.2. Bevételek mindösszesen
BEVÉTELEK MINDÖSSZESEN: |
35 215 669 |
2. Kiadások
MŰKÖDÉSI KIADÁSOK |
Ft |
Személyi juttatások |
23 829 310 |
Munkaadót terhelő járulékok |
3 647 043 |
Dologi jellegű kiadások |
7 739 316 |
MŰKÖDÉSI KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
35 215 669 |
2.1. Felhalmozási kiadások
FELHALMOZÁSI KIADÁSOK |
Ft |
Támogatás értékű felhalmozási kiadások |
0 |
Felhalmozási célú céltartalék |
0 |
FELHALMOZÁSI KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
0 |
2.2. Kiadások mindösszesen
KIADÁSOK MINDÖSSZESEN: |
35 215 669 |
A 3. § (1) bekezdés a) pontja a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (1) bekezdés b) pontja a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdés a) pontja a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdés c) pont ca) alpontja a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdés c) pont cb) alpontja a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdés c) pont cc) alpontja a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdés c) pont cd) alpontja a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdés c) pont ce) alpontja a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdés c) pont ci) alpontja a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdés d) pont dd) alpontja a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. melléklet a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. melléklet a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 6. melléklet a Büssü Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 18.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.