Újvárfalva Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendelete

Újvárfalva Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2013. (XII.18.) önkormányzati rendelete a szociális ellátások helyi szabályozásáról

Hatályos: 2014. 01. 01- 2015. 02. 26

Újvárfalva Község Önkormányzat Képviselő-testületének

10/2013. (XII.18.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályozásáról




Újvárfalva Község Önkormányzat Képviselő-testülete, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a következőekben: Szt.) 10.§.(1) bekezdésében, 26. §-ában, az 50. § (3) bekezdésében, valamint a 132. § (4) bekezdés c), d) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet


A szociális igazgatás és a szociális ellátás általános szabályai 


1. Általános rendelkezések


1.§.


    A rendelet célja, hogy megállapítsa az önkormányzat által a helyi sajátosságoknak megfelelő szociális rászorultságtól függő pénzben, valamint természetben biztosított szociális ellátások formáit, szervezeti kereteit, az eljárási és jogosultsági szabályokat, továbbá azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit.


    2, A rendelet hatálya


    2.§.


    1. A rendelet hatályára vonatkozóan az Szt. 3.§-a az irányadó.


    1. A személyes gondoskodást nyújtó ellátások tekintetében a rendelet hatálya kiterjed Újvárfalva önkormányzat által szervezett és nyújtott ellátásokra. 


    3. Eljárási rendelkezések


    3.§.


    1. Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása és a szociális alapszolgáltatások igénybevétele iránti kérelmeket a Somogysárdi Közös Önkormányzati Hivatal, Újvárfalva Kirendeltségén, Újvárfalva, Szabadság tér 12. (továbbiakban: Közös Hivatalnál) lehet szóban, vagy írásban előterjeszteni.



    1. Az e rendeletben szabályozott szociális alapszolgáltatások biztosítása társulás keretében fenntartott intézmény, Alapszolgáltatási Központ és „Együtt Könnyebb” Idősek Otthona, Somogyjád, Fő u. 8. (továbbiakban: Alapszolgáltatási Központ) útján történik. Az alapszolgáltatás igénybevétele iránti kérelmet a Központ Vezetőjéhez vagy a Közös Hivatalnál lehet szóban vagy írásban előterjeszteni.


    1. Civil szervezetek is kezdeményezhetik a hivatalból történő eljárást. Eljárás kezdeményezésük nem terjed ki intézményi ellátás igénybevételének kezdeményezésére.


    1. A személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások igénybevétele önkéntes. Az ellátást igénylő a kérelmét formanyomtatványon nyújthatja be.


    1. Elektronikus úton a rendeletben meghatározott önkormányzati hatósági ügyfajták nem intézhetők.


    4.§.


    1. A kérelmező a kérelmében saját, valamint a vele egy háztartásban lakó személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól köteles nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg kell becsatolnia.


    1. A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása iránti kérelem tartalmazza:
    • az ellátást igénylő személynek az Szt. 18. § a), b), c), g) és h) pontjában szereplő adatait,
    • az igényelt szociális ellátás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokat, nyilatkozatokat.


    1. A jövedelemtől függő szociális ellátások esetében a jövedelem típusának megfelelő igazolás vagy annak fénymásolata a jövedelemről tett nyilatkozat melléklete.


    1. A jogosultság megállapításakor figyelembe vehető jövedelemre vonatkozóan az Szt. 10.§ (2)-(3) bekezdése az irányadó.


    1. A jövedelem számításakor figyelmen kívül hagyandó jövedelemre vonatkozóan az Szt. 10.§ (4) bekezdése az irányadó.


    1. A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.


    1. Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Közös Hivatal nyilvántartásában fellelhetők, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 36. §-ának (2)-(3) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve igazolás beszerezhető.


    5.§.


    1. A rendszeres ellátások folyósítása havonta utólag, kifizetése minden hónap 5.-éig, nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a pénztárból, külön kérelem esetén átutalással történik. A házipénztárból történő döntést követő azonnali kifizetés létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében történhet.


    1. Amennyiben a jövedelemszámításnál irányadó időszakban az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege változik, akkor időarányosan annak az időszaknak az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegével kell számolni, amelynek a nettó jövedelemét a kérelmező igazolja.


    1. A készpénzben megállapított ellátást a jogosult vagy meghatalmazottja veheti át.



    6.§.


    1. Amennyiben a pénzbeli és természetbeni ellátás iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, az igénylőnél környezettanulmányt kell készíteni.


    1. Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről, ha életkörülményeit a Közös Hivatalnál már bármely ügyben, a kérelem benyújtását megelőző egy éven belül vizsgálta és azokban lényeges változás nem feltételezhető. 


    7.§.


    1. A rendszeres szociális segély, lakásfenntartási támogatás, önkormányzati segély egészben, vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A folyósítás módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.


    1. A rendszeres szociális segély természetbeni szociális ellátás formájában akkor nyújtható, ha a családban a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 68.§-a szerint védelembe vett gyermek él. A védelembe vett gyermeknél a megállapított rendszeres szociális segély megállapított összegének 20%-a, de legfeljebb 60%-a nyújtható természetben.


    8.§.

      

    A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához, ha a kérelmező életvitele alapján vélelmezhető, hogy a jövedelemigazolásban feltüntetett összegen felül egyéb jövedelemmel is rendelkezik, a kérelmező kötelezhető arra, hogy családja vagyoni viszonyairól a 63/2006.(III.27.) Korm. r. 1. sz. melléklete szerinti formanyomtatványon nyilatkozzék.


    9.§.


    A szociális ellátásra jogosultság, a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.



    II. Fejezet


    Szociális ellátások


    4. Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások


    10.§.


    1. Szociális rászorultság esetén a jogosult számára a települési önkormányzat képviselő-testülete az Szt.-ben, valamint e rendeletben meghatározott feltételek szerint:

    a, lakásfenntartási támogatást,

    b, önkormányzati segélyt,

    c, időskorúak egyszeri támogatását

    állapít meg (a továbbiakban együtt: szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások).


    1. A fenti ellátások esetén a jogosultság fennállását - ha a jogszabály eltérően nem rendelkezik - az ellátás megállapítását követően naptári évenként egy alkalommal ismételten vizsgálni kell.


    5. Rendszeres szociális segély


    11.§.


    1. A rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személyek körének meghatározására, megszüntetésére, összegére, felülvizsgálatára és a hajléktalan személyek részére történő rendszeres szociális segély megállapítására az Szt. rendelkezéseit változtatás nélkül alkalmazza.


    1. A rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátása megállapításának, folyósításának feltételeként Újvárfalva község önkormányzata által kijelölt, Alapszolgáltatási Központ köteles együttműködni.


    1. A képviselő-testület az aktív korúak ellátásárát, rendszeres szociális segélyt állapít meg, a 1993. évi III. törvény 37.§.(1) bekezdés d, pontja alapján, aki munkaképességét legalább 40%-ban elvesztette, az Országos Orvos-szakértői Intézet szakvéleménye alapján.


    6. Az együttműködés eljárási szabályai


    12.§.


    1. A rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személy az önkormányzat által kijelölt szervvel együttműködésre köteles. Az együttműködési kötelezettség kiterjed:

    a, az együttműködésre kijelölt szervnél nyilvántartásba vételre,

    b, beilleszkedést segítő programról való írásbeli megállapodás megkötésére,

    c, a programban foglaltak teljesítésére.


    1. Az együttműködésre kijelölt szerv: az Alapszolgáltatási Központ.


    1. A rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személy köteles:
    1. a rendszeres szociális segélyre való jogosultságot megállapító határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül, – az egészségkárosodott jogcímen jogosultakat kivéve - megjelenni az együttműködésre kijelölt szervnél, nyilvántartásba vétel céljából,
    2. együttműködni az együttműködésre kijelölt szervvel a beilleszkedést segítő program elkészítésében,
    3. a nyilvántartásba vételtől számított 60 napon belül a beilleszkedést segítő programban való részvételről szóló írásos megállapodást megkötni,
    4. köteles a folyamatos kapcsolattartásra az együttműködésre kijelölt szervnél, és a megállapodásban foglalt időközönként az együttműködésre kijelölt szervnél megjelenni, legalább 3 havonta.


    1. Az Alapszolgáltatási Központ, a rendszeres szociális segély folyósításának időtartama alatt az együttműködés keretében:
    1. figyelemmel kíséri az aktív korúak ellátásának megállapításáról szóló határozatban megállapított határidő betartását, és annak megszegése esetén megvizsgálja a mulasztás okát, továbbá a rendszeres szociális segélyre jogosult személyt a jogerős határozat alapján, - a szervnél történő megjelenésekor - nyilvántartásba veszi,
    2. tájékoztatja a rendszeres szociális segélyre jogosult személyt a beilleszkedést segítő program elkészítésének menetéről, a programok típusairól, az együttműködés eljárási szabályairól,
    3. a nyilvántartásba vételtől számított hatvan napon belül a rendszeres szociális segélyre jogosult személy bevonásával kidolgozza az egyéni élethelyzethez igazodó beilleszkedést segítő programot, és arról a segélyben részesülő személlyel írásban megállapodást köt,
    4. folyamatosan kapcsolatot tart a rendszeres szociális segélyre jogosult személlyel és legalább háromhavonta személyes találkozás útján figyelemmel kíséri a beilleszkedést segítő programban foglaltak betartását,
    5. legalább évente írásos értékelést készít a beilleszkedést elősegítő program végrehajtásáról, és amennyiben szükséges - a rendszeres szociális segélyre jogosult személy bevonásával - módosítja a programot,
    6. jelzi a jegyzőnek, ha a rendszeres szociális segélyre jogosult személy együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget,
    7. a (4 ) bekezdés e) pontja szerinti éves értékelés megküldésével tájékoztatja a jegyzőt a beilleszkedést segítő program végrehajtásáról,
    8. az előírt határidők (15 nap, 60 nap) be nem tartása, megjelenés elmulasztása esetén írásban felszólítja a rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személyt a mulasztás okának igazolására,
    9. vizsgálja, hogy a rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személy az előírt képzésen, programban való részvételi kötelezettségének eleget tesz-e,
    10. elbírálja a benyújtott igazolási kérelmeket,
    11. az igazolási kérelem elutasítását követőn 15 napon belül a mulasztásról értesíti a körjegyzőt.


    1. A rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személy beilleszkedését segítő program a következőkre terjed ki:
    1. munkaerő-piaci integrációt célzó oktatás, képzés, munkavégzésre történő felkészülés,
    2. életmódformáló tanácsadás, szociális, mentális képességek fejlesztésére.


    7. Az együttműködési kötelezettség megszegése


    13.§.


    Az együttműködési kötelezettség megszegésének minősül:

    1. aktív korúak ellátásának megállapításáról szóló határozatban megállapított határidő elmulasztása,(pl. megállapodás megkötésére előírt határidő elmulasztása)
    2. megjelenési kötelezettség elmulasztása,
    3. képzésen való részvétel elmulasztása,
    4. előírt programban való részvétel elmulasztása.


    8. Az együttműködési kötelezettség megszegésének következményei


    14.§.


    Ha a rendszeres szociális segélyben részesülő személy a segély folyósításának időtartama alatt együttműködési kötelezettségét neki felróhatóan az együttműködésre kijelölt szervnél két éven belül ismételten megszegi, akkor az aktív korúak ellátására való jogosultságot meg kell szüntetni.



    9. Lakásfenntartási támogatás


    15.§.


    1. Az önkormányzat az Szt.-ben meghatározott jogosultaknak lakásfenntartási támogatást nyújt.


    1. A lakásfenntartási támogatásra jogosultak körére az Szt. 38.§ (1)-(2) bekezdésében, valamint 39.§-ban foglaltak az irányadók.


    1. Normatív lakásfenntartási támogatás esetén a lakásfenntartás elismert havi költségére, az elismert lakásnagyságra, valamint a lakásfenntartási támogatás havi összegére az Szt. 38.§ (3)-(8) bekezdésében foglaltak az irányadók.


    10. Önkormányzati segély


    16.§.


    1. Önkormányzati segélyre jogosultak körére az Szt. 45.§ (1) bekezdésében foglaltak az irányadók.


    1. Önkormányzati segélyben részesíthető kérelemre az a személy, akinek az egy főre számított havi családi jövedelemhatára nem alacsonyabb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130%-ánál.


    1. Az önkormányzati segély, a rászorultsághoz igazodva, legalább 3.000 Ft, maximum 30.000 Ft.


    1. Rendkívüli méltánylást érdemlő esetben, pl.: elemi csapás, hosszabb kórházi ápolással járó, tartós táppénzes állomány, betegség, baleset, stb., hivatalból vagy kérelemre évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható. Ebben az esetben az átmeneti segély összege egyedi mérlegelés alapján kerül megállapításra a rendkívüli méltánylást érdemlő körülmény egyedi értékelését követően.


    1. Az (1) bekezdésen túl önkormányzati segélyben részesíthető, – a temetést követő 6 hónapon belül – az, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott és a településen bejelentett lakóhellyel rendelkezik.


    1. Az (5) bekezdés szerinit kérelemhez, a kérelem benyújtásával egyidejűleg csatolni kell:
    1. a temetés költségeiről, a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított számla eredeti példányát,
    2. az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatát,

    amennyiben nem a haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzattól kéri az önkormányzati segélyt, valamint a kérelmező és a vele közös háztartásban élők utolsó havi jövedelemigazolásait.


    1. Az (5) bekezdés szerinti segély összege 12.000 forint.


    17.§.


    1. Önkormányzati segély kamatmentes kölcsön formájában is nyújtható az alábbi esetekben:
    1. elemi kár esetén, a lakás és a berendezési tárgyak helyreállítására vagy pótlására,
    2. tartós betegség esetén megélhetésre,
    3. temetési költség fedezésére,
    4. a család megélhetését veszélyeztető egyéb méltányolható körülmény esetére.


    1. Átmeneti segélyként megállapított kamatmentes kölcsön visszafizetési ideje legfeljebb egy év, amely időtartama alatt havi egyenlő mértékben kell a kölcsönt visszafizetni.


    1. Kamatmentes kölcsön visszafizetési időtartamát a polgármester kérelmenként egyénileg mérlegelve állapítja meg.


    1. Háromhavi törlesztő részlet befizetésének elmulasztása esetén a teljes kamatmentes kölcsönt 15 napon belül egy összegben a mindenkori késedelmi kamattal növelten kell visszafizetni.


    18.§.


    1. Az önkormányzati segély megállapítása előtt indokolt esetben környezettanulmányt kell készíteni. Indokolt esetnek minősül, ha a rendkívüli méltánylást igénylő eset megítélése során a kérelmező lakhatási körülményeinek részletes ismerete szükséges. 


    1. Sürgős szükség esetén, - ha az igénylő életkörülményei indokolják az azonnali segítséget - a segély bizonyítási eljárás nélkül, az igénylő nyilatkozata alapján kiutalható.


    1. Az önkormányzati segély iránti kérelmet a Közös Hivatalban lehet benyújtani. 


    1. Az önkormányzati segély megállapításával kapcsolatos hatáskört a polgármester gyakorolja.


    11. Időskorúak egyszeri támogatása


    19.§.


    Amennyiben az önkormányzati költségevetés lehetővé teszi – hivatalból, jövedelemre tekintet nélkül – a karácsonyi ünnepek előtt, a nyugdíjas korú idősek részére támogatást biztosít. A támogatás összegét a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetésének függvényében állapítja meg.


    III. Fejezet


     Természetben nyújtott szociális ellátások


    12. Köztemetés


    20.§.


    A köztemetés elrendelésére vonatkozó Szt. 48.§.(1)-(5) bekezdés szerinti szabályozást Újvárfalva Község Önkormányzat Képviselő-testülete változtatás nélkül alkalmazza.


    13. Közgyógyellátás


    21.§.


    (1) Méltányosságból kérelemre, egyedi elbírálás alapján, annak a személynek is megállapítható a közgyógyellátásra való jogosultsága, aki szociálisan rászorult, és gyógyszerköltsége olyan magas, hogy azt létfenntartása veszélyeztetése nélkül nem képes viselni, akinél az egy főre számított havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át nem haladja meg, egyedül élő esetén 200%-át,  továbbá a havi rendszeres gyógyító ellátás költsége eléri, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át.


    (2) A közgyógyellátás iránti  iránti kérelmet a 63/2006.(III.27.) Korm. rendelet 9. számú melléklet szerinti formanyomtatványon a Közös Hivatalnál kell benyújtani. A kérelemhez csatolni kell a 63/2006.(III.27.) Korm.rendelet 35.§-ban előírt igazolásokat, iratokat.



    IV. Fejezet


     Szociális szolgáltatások


    14. Az egyes szociális szolgáltatások szabályai


    22.§.


    1. A szociális szolgáltatások körére vonatkozóan az Szt. 57. § (1) bekezdésében foglaltak az irányadóak.


    1. Az alapszolgáltatások tekintetében az Szt.59/A.§ alapján a szociális rászorultságot jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, valamint támogató szolgáltatás esetében vizsgálni kell.


    1. Az egyes szociális alapszolgáltatások térítésmentes biztosítására vonatkozóan az Szt. 115/A.§-ban foglaltak az irányadóak.


    1. Az ingyenes ellátásban részesülőkre vonatkozóan az igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 114.§ (3) bekezdésében foglaltak az irányadóak.


    15. Az ellátások igénybevétele


    23.§.


    1. E rendeletben felsorolt személyes gondoskodást nyújtó alapellátások keretében az ellátást biztosító intézménybe történő felvétel, valamint az ellátások igénybevétele iránti kérelmet a Közös Hivatalhoz vagy az Alapszolgáltatási Központ intézményvezetőjéhez kell benyújtani, a 9/1999. (XI. 24.) SZCSM. rendelet 1. sz. melléklete szerinti formanyomtatványon.


    1. A jogviszony keletkezéséről és az ellátás iránti kérelemről az Alapszolgáltatási Központ intézményvezetője dönt.


    1. Külön eljárás nélkül akkor biztosítható ellátás, ha indokolt az igénylő azonnali ellátása. Az írásos kérelmet és a jövedelemigazolást ebben az esetben is mellékelni kell.


    1. Az intézményvezető külön eljárás nélkül ellátásban részesíti azt, aki a 9/1999. (XI. 24.) SZCSM rendelet 15. § (1) bekezdésében foglalt feltételeknek megfelel.



    16. Falugondnoki szolgáltatás


    24.§.


    1. A falugondnoki szolgáltatás szabályai vonatkozásában az Szt. 60.§-ában foglaltak az irányadók. A falugondnoki szolgáltatás keretében a jogszabályban meghatározottakon belül az önkormányzat az alábbiakat biztosítja:

    - enyhíti a település intézményhiányából eredő hátrányait,

    - biztosítja az alapvető szükségletek kielégítését célzó szolgáltatásokhoz való hozzájutást, valamint az egyes alapszolgáltatásokhoz való hozzájutást, valamint segíti az egyéni és a közösségi szintű szükségletek teljesítését.


    1. Az ellátás iránti kérelmet a kérelmező lakóhelye szerinti Közös Hivatalhoz kell benyújtani, a kérelemről a polgármester dönt.


    17. Étkeztetés


    25.§.


    1. Az étkeztetés jogosultsági feltételeire vonatkozóan az Szt. 62. § (1) bekezdésében foglaltak az irányadók.


    1. Étkeztetésben részesíti az önkormányzat azt az igénylőt, illetve az általa eltartottat is, aki jövedelmétől függetlenül kora vagy egészségi állapota miatt nem képes az étkezéséről más módon gondoskodni.


    1. Az ellátás iránti kérelmet a Közös Hivatalhoz lehet benyújtani.


    1. Az ellátás iránti kérelemről a Polgármester dönt.


    18. Házi segítségnyújtás


    26.§.


    1. A házi segítségnyújtásra vonatkozóan az Szt. 63.§-ban foglaltak az irányadók.


    1. Az ellátás iránti kérelmet a kérelmező lakóhelye szerinti települési önkormányzat Közös Hivatalhoz vagy az Alapszolgáltatási Központ intézményvezetőjéhez lehet benyújtani.


    1. Az ellátás iránti kérelemről a Alapszolgáltatási Központ intézményvezetője dönt.


    1. A gondozásra fordított időt a gondozási napló alapján kell megállapítani.


    1. Az ellátás igénybevétele, valamint annak megszüntetése a Alapszolgáltatási Központ intézményvezetője intézkedése alapján az Szt. 93-94/A. § rendelkezéseinek megfelelően történik.



    19. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás


    27.§.


    1. A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevételére, a jogosultság igazolására vonatkozóan az Szt. 65.§-ban foglaltak az irányadók.


    1. Az ellátás iránti kérelmet a kérelmező lakóhelye szerinti települési önkormányzat Közös Hivatalhoz vagy az Alapszolgáltatási Központ intézményvezetőjéhez lehet benyújtani.


    1. Az ellátás iránti kérelemről az Alapszolgáltatási Központ intézményvezetője dönt.


    20. Családsegítés


    28.§.


    1. A családsegítésre vonatkozóan az Szt. 64.§-ban foglaltak az irányadók.


    1. A családsegítés keretében a képviselő-testület az Szt.-ben meghatározott ellátásokat biztosítja.


    1. A családsegítést a képviselő-testület az Alapszolgáltatási Központ biztosítja.


    21. Közösségi ellátások


    29.§.


    A közösségi ellátás szabályozására a Szt. 65/A. §-ban foglaltak az irányadók.


    22. Nappali ellátás


    30.§.


    1. Az ellátás szabályozására az Szt. 65/F. § rendelkezései az irányadók.


    1. A nappali térítési díjára vonatkozóan a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II.17.) Korm. r. 15.§-ban foglaltak az irányadók.


    1. Az ellátás iránti kérelmet a kérelmező lakóhelye szerinti települési önkormányzat Közös Hivatalhoz vagy az Alapszolgáltatási Központ intézményvezetőjéhez lehet benyújtani.


    1. Az ellátás iránti kérelemről az Alapszolgáltatási Központ intézményvezetője dönt.


    23. Térítési díj


    31.§.


    1. Az intézményi térítési díjak megállapítására vonatkozóan a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II.17.) Korm. r. 2-7.§-ban foglaltak az irányadóak.


    1. A térítési díj megállapítására, beszedésére vonatkozóan e rendeletben nem szabályozott kérdések tekintetében az Szt. 114-119/B. §-ában foglaltak az irányadók.


    1. Az intézményi térítési díjat a képviselő-testület évente 1 alkalommal vizsgálja felül.


    1. Az intézményi térítési díjakat beépülnek a társulásban fenntartott Alapszolgáltatási Központ gesztor önkormányzatának rendeletébe. A térítési díjakat tájékoztató jelleggel a rendelet 1. függeléke tartalmazza.


    24. A személyi térítési díjak megfizetése


    32.§.


    A személyi térítési díj megfizetésére vonatkozóan az Szt. 114-119/B. §-ában, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II.17.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.


    25. A fizetendő személyi térítési díj csökkentése, elengedése


    33.§.


    Térítési díjkedvezményt, illetve mentességet nem állapít meg a képviselő-testület.


    26. Intézményi jogviszony


    34.§.


    Az intézményi jogviszony keletkezésére vonatkozóan az Szt. 94-94/D.§-ban foglaltak az irányadók.


    27. Az intézményvezető és az ellátást igénybevevő között kötendő megállapodás


    35.§.


    A megállapodásban foglaltak szabályozására vonatkozóan az Szt. 94/C. §-ában foglaltak az irányadók.


    28. Az intézményi jogviszony megszűnése


    36.§.


    Az intézményi ellátás megszűnésére az Szt. 100-101.§-ában foglaltak az irányadók.



    29. Házirend


    37.§.


    Az intézmény házirendjét a Képviselő-testület hagyja jóvá.



    V. Fejezet 


    Záró rendelkezések


    38.§.


    1. E rendelet 2014. január 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépése után indult ügyekben, illetve a jogerősen el nem bírált, folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.


    1. Azon ellátottak részére, akik a rendelet hatályba lépésekor a módosított 5/2011. (V.1.) önkormányzati rendeletben szabályozott ellátásban részesülnek, az ellátás 2014. augusztus 31. napjáig folyósítható.


    1. A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Újvárfalva Község Önkormányzat Képviselő-testültének 5/2011.(V.1.) önkormányzati rendelete.