Cserénfa Község Önkormányzat Képviselőtestületének 5/2017(V.29..) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, és a hivatali munkaidőn kívül történő családi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól
Hatályos: 2021. 02. 10Cserénfa Község Önkormányzat Képviselőtestületének 5/2017(V.29..) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, és a hivatali munkaidőn kívül történő családi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól
2021-02-10-tól
(egységes szerkezetben, hatályos 2021. február 10-től)
Cserénfa Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2)bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva és az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b)pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a 2010. évi I. törvény 19. § (1) és (2) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- A rendelet hatálya
- §
A rendelet hatálya Cserénfa Község Önkormányzat illetékességi területén történő
a)anyakönyvi bejegyzést igénylő családi esemény
b)anyakönyvi bejegyzést nem igénylő családi esemény kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.
- A családi esemény lebonyolítása és szolgáltatási díjak
2.§
(1) Cserénfa Község önkormányzat Képviselő-testülete a családi események megrendezésével kapcsolatos szolgáltatásokat az anyakönyvvezető útján térítési díj ellenében és térítésmentesen biztosítja.
(2) A kijelölt hivatali helyiségben, munkaidőben díjmentesek az alábbi alapszolgáltatások.
a) ünnepség céljára megfelelően berendezett helyiség
b) ünnepi beszéd, emléklap, gyertya
c) gépi zene.
(3)[1] Nem tartható családi esemény az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 27. § (2) bekezdésben meghatározott időpontokban, kivéve a közeli halállal fenyegető állapotot.
3.Hivatali helyiségen kívüli családi esemény
3.§
(1) A hivatali helyiségen kívül, valamint munkaidőn kívül történő családi események megrendezését az anyakönyvvezető térítési díj ellenében vállalhatja.
(2) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő közreműködését a jegyzőtől írásban kell kérni.
(3) A hivatali helyiségen kívüli családi esemény akkor engedélyezhető, ha az érintettek a törvényi feltételek teljesülésén túl igazolják a 4.§ (1) – (4) bekezdés szerinti díj befizetését.
(4) A hivatali helyiségen kívüli családi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető meggyőződött, hogy arra méltó, ünnepélyes helyszínen és körülmények között történik.
4.Az anyakönyvi és családi esemény szolgáltatási díjai
4.§
(1) A hivatali helyiségben munkaidőn kívüli családi esemény esetén a többletszolgáltatás ellentételezésként bruttó 10.000 Ft díjat kell fizetni.
(2) A hivatali helyiségen és munkaidőn kívüli családi esemény esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként bruttó 15.000 Ft díjat kell fizetni.
(3)[2]A szolgáltatási díjat legkésőbb a családi eseményt megelőző 5 munkanappal a Batéi Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési számlájára csekken, vagy házipénztárban kell befizetni.
(4)[3] Az (1)-(2) bekezdésben meghatározott díj befizetését az engedély-kérelem benyújtásával egyidejűleg a befizetett díjat igazoló bizonylat bemutatásával kell igazolni. A kérelem elutasítása esetén a befizetett díjat a kérelmező részére, a határozat jogerőre emelkedésétől számított 5 munkanapon belül vissza kell fizetni.
(5)[4] Amennyiben a családi eseményt az igénybevevők a kitűzött időpont előtt legalább 3 nappal megelőzően írásban lemondják, a befizetett díjat részükre a bejelentést követő 5 munkanapon belül a Hivatal visszafizeti.
5.A családi esemény lebonyolításáért járó díjazás
5.§[5]
Ha az anyakönyvvezető a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben a rendkívüli munkavégzésért meghatározott szabadidő kiadását nem kérte, úgy
a) hivatalos helyiségben munkaidőn kívül megtartott családi esemény esetén bruttó 8.000,-Ft.
b) hivatalos helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívüli családi esemény esetén bruttó 12.000,-Ft díj illeti meg.
6.Értelmező rendelkezések
6.§
E rendelet alkalmazásában:
(1) Hivatali helyiség: Cserénfa Község Önkormányzat tulajdonát képező Kultúrház, Cserénfa, Szent István tér 1.
(2) Hivatali munkaidőn kívüli családi esemény: hétfőtől-csütörtökig: 16.-30-től -19.00 óráig, pénteken 14.00 és 19.00 óra közötti, szombaton 9.00-19.00 óra közötti időpont
(3) Hivatali munkaidőben tartott családi esemény: a Batéi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
(4) Anyakönyvi bejegyzést nem igénylő családi esemény: névadó, házassági fogadalom megerősítése.
(5) Anyakönyvi bejegyzést igénylő családi esemény: házasságkötés.
(6) Családi esemény: a (4) és (5) bekezdés szerinti esemény.
7. Záró rendelkezések
7. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Cserénfa Község Önkormányzat Képviselő-testületének a a hivatali helyiségen kívüli, és a hivatali munkaidőn kívül történő családi esemény engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 6/2015(VII.1..) önkormányzati rendelete.
Papp Lajos Patakiné Kercsó Szilvia
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve: Cserénfa, 2017. május 29.
Patakiné Kercsó Szilvia
jegyző
Egységes szerkezetben a 11/2019. (XI.27.) önk. rendelettel, valamint a 2/2021. (II.9.) önk. rendelettel.
Patakiné Kercsó Szilvia
jegyző
Módosította a 2/2021. (II.9.) önk. rendelet Hatályos: 2021. február 10-től
Módosította a .11/2019. (XI.27) önk. rendelet Hatályos: 2020. január 01-től
Módosította a 11/2019. (XI.27.) önk. rendelet Hatályos: 2020. január 01-től
Módosította a 11/2019. (XI.27.) önk. rendelet Hatályos: 2020. január 01-től
Módosította a 11/2019. (XI.27.) önk. rendelet Hatályos: 2020. január 01-től