Som Község Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2019 (X.18.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról.

Hatályos: 2019. 10. 18- 2019. 10. 18

Som Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § (1) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2014 (XI. 26.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 31. Az Alpolgármesterek megnevezésű pontja helyébe az alábbi pont lép:

„31. Az alpolgármester


112. § A Képviselő-testület – a saját tagjai közül, a polgármester javaslatára, titkos szavazással – a polgármester helyettesítésre, munkájának segítésére egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.


113. § (1)  Az alpolgármester a polgármester mellett dolgozik, szakterületén döntések előkészítésével segíti a polgármestert. Az alpolgármester a Képviselő-testületnek tartozik felelősséggel, de az operatív napi munkában a polgármester irányításával látja el feladatát, munkarendjét a polgármester határozza meg.

(2) Az alpolgármester együttműködik a polgármesterrel az Önkormányzat képviseletében, a bizottságok munkájának összehangolásában, a Hivatal önkormányzati feladatainak felügyeletével kapcsolatos ügyek ellátásában. Közreműködik a Képviselő-testület olyan napirendi pontjainak előkészítésében és a határozatok végrehajtásában, amelyek a feladatkörével összefüggnek.


114. § Az alpolgármester munkafeltételeit a jegyző köteles biztosítani.


115. § E rendeletnek a polgármesterre vonatkozó rendelkezéseit – eltérő rendelkezés hiányában – az alpolgármesterre is alkalmazni kell. „


(2) A Rendelet 5. melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.


2.  § (1) A Rendelet 107. § (2) bekezdésében a „két fő” szövegrész helyébe a „három fő” szöveg lép.

(2)  A Rendelet 2. mellékletének 2.11. pontjában szereplő „pénzügyi” szövegrész helyébe az „aljegyzői”szöveg lép.


3. § Hatályát veszti a Rendelet

1. 22. §-ának g) pontja,

2. 67. §-ának g) pontja.


4. § Ez a rendelet a kihirdetését követően lép hatályba.




                      Kovács Szilveszter                                                      Budainé Vajk Ildikó

                           polgármester                                                                     jegyző


Kihirdetési záradék:


A rendelet a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2019. október 18. napján 9 óra 28 perckor kihirdetésre került. A kihirdetés időtartama 30 nap.



Ságvár, 2019. október 18.



                                                                                                           Budainé Vajk Ildikó

                                                                                                                      jegyző