Szentgáloskér Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete
Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2022. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 05. 29- 2025. 05. 29Szentgáloskér Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (V. 28.) önkormányzati rendelete
Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2022. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a 2024. évi általános önkormányzati választások után a közös önkormányzati hivatali struktúrában bekövetkezett változásokra tekintettel, a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának aktualizálása céljából az önkormányzati rendelet módosítása mellett döntött.
[2] Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2022. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet 1. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A képviselő-testület hivatalának neve: Igali Közös Önkormányzati Hivatal.”
2. § A Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2022. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A települési képviselők és a polgármester aktuális névjegyzékét a jegyző az Igali Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, Szentgáloskér Községi Önkormányzat hivatalos honlapján közzéteszi.”
3. § A Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2022. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A képviselő-testületi ülések időpontjáról, helyéről és napirendjéről az ülés előtt legalább három nappal hirdetmény útján értesíteni kell a lakosságot. A tájékoztatónak tartalmaznia kell, hogy a napirendek anyaga megtekinthető az Igali Közös Önkormányzati Hivatalban illetve az önkormányzat hivatalos honlapján.”
4. § A Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2022. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet 12. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, továbbá meghívása esetén az Igali Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt.”
5. § A Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2022. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet 22. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A választópolgárok az Mötv. 52. § (3) bekezdésben meghatározott betekintési jogukat az Igali Közös Önkormányzati Hivatalnál, ügyfélfogadási időben előzetes bejelentkezés során gyakorolhatják”
6. § A Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2022. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet „A jegyző” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„A jegyző és az aljegyző”
7. § (1) A Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2022. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet 34. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) Az aljegyzőt a jegyző helyettesítésére és feladatai ellátásának segítésére, a jegyző javaslatára a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti település polgármestere az Mötv. 81. § (2) bekezdése, és a 83. § c) pontjába foglalt rendelkezés alapján nevezi ki. Az aljegyző feladatait a jegyző határozza meg.”
(2) A Szentgáloskér Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2022. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet 34. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A jegyzői és aljegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén, a tisztség betöltetlensége, illetve akadályoztatása kezdő időpontjától számított legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a közös önkormányzati hivatal olyan köztisztviselőjét bízza meg, aki a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelel.”
8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.