Lulla Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2017. (II.13.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 02. 16- 2021. 02. 09


        Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének

8/2017.(XI.30.), 1/2018.(II.15.) rendelettel módosított

1/2017. (II.13.)

RENDELETE

az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről


Lulla Község önkormányzatának képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2017. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2017. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Lulla Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.


2. §


(1)[1]    Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1. sz. melléklet tartalmazza, kötelező, önként vállalt, illetve államigazgatási feladatokra bontásban.


(2)[2]    A kiadásokat és bevételeket kormányzati funkciók szerinti bontásban a 2.1 és 2.2. sz. melléklet tartalmazza.


  1. [3]A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a 3. számú melléklet tartalmazza.


(4)[4]    Az önkormányzat beruházási és felújítási bevételeit és kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(5)[5]    Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit az 5. sz. melléklet tartalmazza.


A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1)[6]    A Képviselő-testület a helyi önkormányzat2017. évi költségvetését 50.066eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


                        36.788eFt tárgyévi bevétellel,

         13.278eFt finanszírozási bevétellel

                        50.066eFt tárgyévi kiadással,


                        Főösszegen belül: 34.762eFt működési célú bevétellel

                                                            37.092eFt működési célú kiadással

2.330 eFtműködési célú hiánnyal


                                                           15.304eFt tárgyévi felhalmozási célú bevétellel

                                                           12.974eFt felhalmozási célú kiadással

2.330eFt felhalmozási célú többlettel

állapítja meg.


(2)[7]    A költségvetésben jelentkező tárgyévi 13.278 e Ft hiányt a képviselő-testület a belső-finanszírozási bevétellel biztosítja.


(3)     Az önkormányzatnak 2017. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


(4)[8]      A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozásiműveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                       25.703 eFt

működési költségvetés finanszírozási bevétele                             9.059eFt

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                         37.092eFt

ebből:

        - a személyi juttatások kiadásai                                 11.983eFt

        - a munkaadókat terhelő járulékok                            1.947eFt

        - a dologi kiadások                                                      8.244eFt

        - az ellátottak pénzbeli juttatásai                               2.167eFt

        - egyéb működési célú kiadás                                     12.193eFt

                    ebből:

- egyéb működési célú támogatás         4.389 eFt

                                - az általános tartalék                         7.754eFt

                                - a céltartalék                                     50eFt

         -finanszírozási kiadás                                                               558 eFt



a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétel                    11.735eFt

felhalmozási költségvetés finanszírozási bevétele             3.569 e Ft

a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás          12.974eFt


ebből:

        - a beruházások összege                                            1.674eFt

        - a felújítások összege                                               11.000eFt

        - egyéb felhalmozási kiadás                                           300 e Ft

         

(5)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és 4. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(6)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2017. évben -a közfoglalkoztatottak nélkül- 1 fő.


(7)     A közfoglalkoztatottak éves létszáma 7 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2017. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.


Tartalékok

6. §[9]


Az önkormányzat 7.804eFt tartalékot képez, melyből 7.754 eFt az általános tartalék, 50 eFt pedig céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.




Több éves kihatással járó feladatok

7. §


Az önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettsége -7.sz.melléklet szerint- nincs.


8. §


(1) A 2017. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.


(2) Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházásokat a 8. sz. melléklet tartalmazza.


(3)[10] Az előirányzat felhasználási tervet a 9. sz. melléklet tartalmazza.


(4) Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 10. sz. melléklet tartalmazza.

(5)[11] A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 11. sz.

      melléklet tartalmazza.

(6) A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügylete és saját bevételek összevetését a 12. sz. melléklet tartalmazza.



A 2017. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

9. §


(1)     A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.


  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.


  1. A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.


(4)     Az önkormányzat előirányzatai -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.


(5)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.


(6)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 100 e Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


  1. Az egységes rovatrend Normatív jutalmak és Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.


(8)     Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében   kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére
  7. hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek.



ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

10. §


(1)     A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht. 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2017. évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht. 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.


(2)     Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Lulla, 2017. február 7.




                         Kleiber Jenőné                                            Dr. Vanó Szilárd
                           polgármester                                                       jegyző














Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a 2018. február 16. napjától hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Lulla, 2018. február 13.



                       


                                                                                   Dr. Vanó Szilárd

                                                                                              jegyző














Indokolás

Lulla Község Önkormányzata

1/2017. (II.13.) sz. költségvetési rendeletéhez


Az Országgyűlés a 2016. évi XC. törvénnyel elfogadta Magyarország 2017.évi központi költségvetését.


A Kormány továbbra is elkötelezett a költségvetési hiány, valamint az államadósság csökkenő pályájának biztosításában.

Továbbra is fő szempont a foglalkoztatottság növelése, ennek fő része a közfoglalkoztatás.

A 2017. évet érintő költségvetési politika prioritásának tekinti az Otthonteremtést és az adóságcsökkentést.

Csökken a személyi jövedelemadó kulcsa, a fontosabb élelmiszerek áfája, emelet az internet és a vendéglátás áfája is.



2017. évi önkormányzati támogatások szabályozása:

A költségvetési törvény értelmében az Országgyűlés támogatást biztosít a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak támogatására az alábbiak szerint:



-A településüzemeltetési feladatok támogatása:


I.1.ba  Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása 1.057.020  Ft

I.1.bb  Közvilágítás fenntartásának támogatása 1.120.000 e Ft

I.1.bc,  Köztemető fenntartásával kapcsolatos feladatok támogatása 100.000 Ft

I.1.bd Közutak fenntartásának támogatása 440.380 Ft

I.1.c   Egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatása 1000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 5.000.000 Ft.

I.d Nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz ártalmatlanítása 2.000 Ft


-A települési önkormányzatok könyvtári és közművelődési feladataihoz az önkormányzat 1.140.-forint/fő, de legalább 1.200.000 Ft támogatást kap.


-Kiegészítő támogatás: Mivel Lulla Község a leghátrányosabb települések közé tartozik, lakosainak száma csupán 191 fő és az egy lakosra jutó adóerő képessége nem haladja meg az 5.000 Ft-ot, így kiegészítő támogatásra is jogosult, melynek mértéke 2.818.656 Ft.


-Külterületen élő lakosok után 112.200 Ft támogatás illeti meg a települést.


-Szociális feladatok támogatása:


Elsősorban a helyi hatáskörű pénzbeli és természetbeni ellátáshoz kapcsolódik. 2017. évben 2.818.656 Ft támogatást kap a község erre a célra.

A helyi önkormányzatok által felhasználható központosított előirányzatok köre jelentősen nem változott.


Részletes indokolás


BEVÉTELEK:


- Működési bevételek:

Működési bevételként 31 e Ft közterület használati díj-, 136 e Ft koncessziós díj bevételt, temetői hozzájárulásként 50 e Ft bevételt terveztünk.


-Helyi adókból 1.800 e Ft bevétellel számolunk, mely 1.200 e Ft iparűzési adóból és 600 e Ft magánszemélyek kommunális adójából származik. Késedelmi pótlékként 15 e Ft befizetés várható.


-Átengedett központi adók, támogatások:

A gépjárműadónak továbbra is 40 %-a illeti meg a helyi önkormányzatokat, ennek összege 2017-ben várhatóan 500 e Ft lesz.


- Állami támogatások:

Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból összesen 24.397 e Ft bevétele várható, melyből 13.942 e Ft működési célú, 10.455 e Ft felhalmozási célú (vis major) támogatás.

A támogatás összegeit a 11. sz. melléklet tartalmazza.


Hitelfelvételt 2017. évben nem terveztünk.



KIADÁSOK:


A tervezéshez a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.

A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.


-Önkormányzatok és önk. hiv. jogalkotó és ált. igazgatási tevékenysége

A külső személyi juttatások között a polgármester tiszteletdíját, költségtérítését vettük figyelembe.

A személyi juttatások között a hivatalsegéd munkabére, ruházati költségtérítése és az étkezési költségtérítése szerepel.


A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal működési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közüzemi díjakat, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, a nyomtatványok, irodaszerek költségeit.



 -Felhalmozási és tőkejellegű kiadások:

Közfoglalkoztatási program keretein belül különféle szerszámok, kis értékű tárgyi eszközök beszerzését tervezzük 300 e Ft értékben.

Gazdasági épület bővítése 3.050 e Ft-ba kerül, melynek forrása az adósságkonszolidációban részt nem vett önkormányzatok pályázatán elnyert és 2016. decemberében lefolyósított 2.950 e Ft.

Temető kerítés építéshez szükséges anyagok megvásárlása 500 e Ft-ot tesz ki.

Könyvtár működéséhez szükséges tárgyi eszköz beszerzést terveztünk 50 e Ft értékben, Közművelődési rendezvények lebonyolításához kapcsolódóan 127 e Ft beruházásra számítunk.

Lulla- Pusztaszemes- Kereki- Bálványos szennyvíz agglomerációs beruházáshoz kapcsolódóan 826 e Ft kiadás várható.


Vis major támogatás keretein belül, a 2016. évi nyári viharok okozta károk helyreállítására 10.455 e Ft nyert az Önkormányzat, melyből Dózsa György és Temető utca  útburkolatának felújítására kerül sor 13.255 e Ft értékben



-Tartalékok:

2017. évre tartalékként 500 e Ft-ot irányoztunk elő, 450 e Ft-ot általános tartalékként és 50 e Ft céltartalékként.


-Egyéb kormányzati funkció kiadásai:

A személyi juttatások és járulékok a közfoglalkoztatottak bérét, a reprezentációt és ezek járulékait tartalmazzák.


A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját, a különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, az önkormányzat tulajdonában álló ingatlanok karbantartásának, a közutak karbantartásának, a köztemető fenntartásának költségeit.


A kötelező alapfeladat ellátására – mint az óvodai nevelés a Tab Város Önkormányzatával megkötött megállapodás alapján biztosítani kell a pénzeszközök átadását. Az óvodás gyermekek után 58 e Ft hozzájárulással számoltunk.

Az Önkormányzatnak központi elvonás, befizetési kötelezettséget kell teljesíteni a 2015. évi normatív támogatás elszámolásából adódóan Magyar Államkincstár felé 380 e Ft összegben.

Tabi Közös Önkormányzati Hivatal működéséhez 1.200 e Ft-tal járul hozzá az Önkormányzat.

Koppány Völgye Többcélú Kistérségi Társulás részére 141 e Ft átadást irányoztunk elő.

Dél Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás működéséhez a hozzájárulás várhatóan 50 e Ft lesz.

Dél-Dunántúli Ivóvízminőség-javító Társulás részére működésének hozzájárulásaként 65 e Ft átadást terveztünk.


A háziorvosi ügyelethez való hozzájárulás mértéke éves szinten 650 e Ft-ot tesz ki, járóbeteg szakellátásra 700 e Ft kerül átadásra  a  „Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft-vel történő megállapodás alapján.

Pelso-Kom Nonprofit Kft. részére 70 e Ft átadást várható.

Civil szervezetek támogatására 10 e Ft-ot terveztünk.


A fenti támogatások összegét e rendelet 5. számú melléklete tartalmazza.



- Közfoglalkoztatás

 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 2017.03.01-2018.02.28-ig 4 fő bevonásával az alábbi tevékenységet végzik: közterületek, parkok takarítása, gondozása, síkosság-mentesítés, hó eltakarítás, favágás, parlagfű-mentesítés. Ebben a programban az előző mezőgazdasági programokban ültetett gyümölcsfák gondozását is ellátják.


Áthúzódó két programban foglalkoztatunk 2-főt hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében, valamint 6 főt a mezőgazdasági projektben 2017. február 28-ig.


A fenti programokkal éves szinten 5 fő foglalkoztatását tervezzük.


-Szociális kiadások alakulása:


A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Lulla Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:

Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 70 %-a lehet.

Továbbá évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező nyugdíjasokat a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti.

A 2016. évre kifizetett támogatás figyelembe vételével, 2017. évre az előző évinél 76 %-al magasabb összegben került megtervezésre a létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat.


Szociális célú tűzifa szállítási költsége:

Települési támogatásként nyújtott, szociális célú tűzifára elsősorban a szociális törvény szerinti aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, vagy lakáscélú települési támogatásban részesülő, illetve a halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család jogosult, aki a fenti ellátások valamelyikére a kérelem benyújtását megelőző hat hónapból legalább egy hónapig jogosult.

A 2016. évben az előző évinél 24 %-al több szociális célú tűzifában részesült a település, továbbá a tűzifát a támogatás mértékénél köbméterenként 1270 forinttal magasabb áron sikerült megvásárolni, ezért 2017. évben ezen ellátásra fordítandó előirányzat mértékét 88 %- al megemeltük.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás összege az eltemettető családja jövedelmének a függvényében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 és 100 %-a (28.500.-forint) között változik.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2017. évre az előző évivel azonos, azaz 3 hozzátartozó segélyezésével számoltunk.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtott települési támogatás

Lulla Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban részesítheti évente egy alkalommal, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 350%-ának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 100 %-át eléri, de annak kétszeresét nem haladja meg.

2017. évre az előző évivel azonos, azaz 2 igénylő támogatásával számoltunk.


Lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs a szociális törvény 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével az előző évinél 4 fővel kevesebb igénylővel számoltunk a lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás tervezése során.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Lulla Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a szociális törvény 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult a szociális törvény 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.

2016. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránti kérelem nem érkezett, ezért az előző évi tervnél alacsonyabb, azaz 1 fő támogatásával számoltunk 2017. évre.


Köztemetés:

A köztemetés megállapításának feltételeit a szociális törvény szabályozza. Köztemetés iránt évek óta nem jelentkezik igény, ezért csak 1 fő támogatásával számoltunk 2017. évre.


Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások


Üdülési támogatás:

A képviselő-testület évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át. A támogatás összege a jogosult családja jövedelmének a függvényében 8.000 és 14.000 forint között változik.

Üdülési támogatás iránt évek óta nem jelentkezik igény, ezért csak 1 fő támogatásával számoltunk 2017. évre.


Étkezési térítési díjkedvezmény

A helyi rendelet értelmében a kettő, vagy több gyermekes, továbbá gyermeküket egyedül nevelő szülők az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekekre tekintettel gyermekenként napi 30 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek utolsó alkalommal abban a tanévben amelyikben a gyermek(ek) az általános iskola 8. osztályát befejezi. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesül(nek).

2016. évben étkezési térítési díjkedvezmény nem került megállapításra, ezért 2017. évre csak 2 gyermek támogatásával számoltunk.


Gyermekek iskola kezdés és karácsony előtti támogatása:

A képviselő-testület életvitelszerűen a településen élő gyermekeket iskolakezdés és karácsony előtte egy-egy alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével, 2017. évre az előző évinél 25 %-al magasabb jogosultszámot terveztünk a gyermekek iskola kezdésére és karácsony előtti támogatásárára.


Újszülöttek támogatása:

A helyi rendelet értelmében a képviselő-testület az újszülött gyermeket egyszeri 20 e forint összegű támogatásban részesítheti.

2016 évben csak 3 újszülött támogatása került sor, ezért az előző évinél magasabb, azaz 3 igénylő támogatásával számoltunk.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak 2016. évben gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.

A jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás összege 2017. évben 5800 forintról 6000 forintra emelkedik, illetve a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetén 6500 forintra.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével, 2017. évre az előző évi tervnél 17 %-al kevesebb, azaz 10 ellátásra jogosulttal számoltunk a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény tervezése során.


Szociális étkezésben részesülők támogatása:

A 2016. évben a településen szociális étkezésben részesülő személy részére nem került megállapításra kedvezmény, ezért 2017. évre csak 1 ellátott támogatásával számoltunk.


Szünidei gyermekétkeztetés:

Új ellátási forma a szünidei gyermekétkezés, mely ellátást a településen az elmúlt évben nem igényelték, ezért 2017. évre csak 2 igénylő támogatásával számoltunk.


A 2016. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:

Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe.


Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.


Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások alakulása:

Az önkormányzatnak 2017. évben nincs Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása.



Lulla, 2016. február 07.











                                                                                                Kleiber Jenőné
                                                                                                  polgármester


















Indokolás

Lulla Község Önkormányzata

8/2017. (XI.30.) sz. költségvetési rendelet módosításához


 A Képviselő-testület az 1./2017.(II.13.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2017. évi költségvetését.

Jelen rendelet-tervezet az alábbi változásokat tartalmazza:


  • Az állami támogatások összege az alábbi tételekkel változott:

Polgármester illetményére kapott támogatás 883 eft

Minimálbér és garantált bérminimumra kapott támogatás 382 eft.

Településarculati kézi könyv elkészítése 1.000 e ft

A vismaior támogatásra kapott összeggel nőtt az állami támogatás és csökkent az egyéb támogatás értékű bevétel.

Ezek az előirányzatok a kiadási előirányzaton is átvezetésre kerültek.

  • A maradvány összege a zárszámadási rendeletnek megfelelően került módosításra, mely  528 e ft-tal több a tervezettnél.
  • A 48./2017.(VII.11.) számú határozat alapján a Polgárőrség 25 e Ft támogatást kapott.
  • A fentiek hatására a tartalék 503 eft-tal nőtt.



Lulla, 2017. november 28.







                                                                                                Kleiber Jenőné
                                                                                                  polgármester

















Indokolás

Lulla Község Önkormányzata

                  1/2018.(II.15.) sz. költségvetési rendelet módosításához


A Képviselő-testület az 1./2017.(II.13.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2017. évi költségvetését.

Jelen rendelet-tervezet az alábbi változásokat tartalmazza:


Bevételek:

  • A működési bevételt 185 e Ft -al növeltük a szociális kölcsönök és a Bursa Hungarica támogatás miatt.
  • A működési célú átvett pénzeszköz Államháztartáson kívül 91 e Ft-al növekedett a DRV Zrt. lakossági szolgáltatási támogatásának visszafizetése miatt.
  • A felhalmozási célú bevételek 530 e Ft-al növekedett ingatlan- és tárgyi eszköz értékesítéséből adódóan.
  • Az Államháztartáson belüli megelőlegezés összege a finanszírozási bevételt növelte 650 e Ft-al.
  • A felhalmozási célú állami támogatás összességében250 e Ft-alcsökkent.
  • Az állami támogatások összege 946 e Ft-tal nőtt aminimálbér és garantált bérminimumra  valamint a polgármesteri bérkiegészítésre kapott támogatás miatt.



Kiadások:

  • A személyi juttatás összege 1.039 e Ft-al , ezzel együtt a munkaadót terhelő járulékok is növekedtek 201 e Ft-al.
  • A dologi kiadás csökkent 795 e Ft-al.
  • Egyéb működési célú támogatás 1.040 e Ft-al növekedett Lulla- Kereki- Pusztaszemes- Bálványos szennyvízelvezetési és tisztítási támogatás miatt.
  • A beruházás összege csökkent 4.179 eFt-al, a 4.melléklet szerint.
  • A felhalmozási célú támogatás összege 300 e Ft-al növekedett alakástámogatás miatt.
  • A felújítás összege 2.255 e Ft-al csökkent, a 4.melléklet szerint.
  • A tartalék összege 6.801 e Ft-talemelkedett.


Így a kiadások és a bevételek összege is összességében 2.152 e Ft-tal emelkedett.




Lulla, 2018. február 12.




                                                                                                Kleiber Jenőné
                                                                                                  polgármester


[1]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 1. § (1) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[2]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 1. § (2) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[3]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 1. § (3) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[4]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 1. § (4) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[5]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 1. § (5) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[6]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 2. § (1) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[7]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 2. § (2) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[8]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 2. § (3) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[9]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 3. §-a, az 1/2018.(II.15.) rendelet 3. §-a, hatályos 2018. február 16. napjától.

[10]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 4. § (1) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[11]

Módosította a 8/2017.(XI.30.) rendelet 4. § (2) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.