Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2018. (XII.20.) önkormányzati rendelete
A pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015.(II.20.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Hatályos: 2019. 01. 01- 2021. 02. 09Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2018. (XII.20.) önkormányzati rendelete
A pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015.(II.20.) önkormányzati rendeletének módosításáról
2019-01-01-tól 2021-02-10-ig
LULLA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
7/2015.(VI.30.), 9/2015.(X.29.), 10/2015. (XI.12.), 13/2015.(XII.10.), 5/2016.(VI.21.), 4/2018.(V.28.), 5/2018.(VII.31.), 10/2018.(XII.20.) számú rendelettel módosított
5/2015. (II.20.) rendelete
a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról
Lulla Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában, 48. § (4) bekezdésében, 132. § (4) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, 29. § (2) bekezdésében, 131. § (1) bekezdésében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:
- fejezet Általános rendelkezések
A rendelet célja
- §
(1)[1] E rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében szabályozza a pénzbeli és természetbeni juttatások, valamint a szociális ellátások igénybevételének helyi szabályait, rendelkezzék a szociális és a személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevételének jogosultságáról, mértékéről, igénybevételük módjáról és térítési díjairól.
(2) A Képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, egyidejűleg ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni.
(3) E rendelet a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szt.) és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben (a továbbiakban: Gyvt.) foglalt rendeletalkotási kötelezettségnek megfelelően rendelkezik az Önkormányzat által nyújtható szociális ellátásokról.
A rendelet hatálya
- §
A rendelet hatálya kiterjed:
a) Lulla Község közigazgatási területén élő lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkező magyar állampolgárokra, bevándoroltakra és letelepedettekre, hontalanokra, a magyar hatóságok által menekültként elismert személyekre az Szt. 3. § (2)-(4) bekezdésében foglalt eltérésekkel.
b) Az Szt. 6. §-a alapján az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Lulla Község közigazgatási területét tartózkodási helyként megjelölte.
c) Az Szt. 7. §-ának (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében a fentiekben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a Magyar Köztársaság területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.
d) A szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi I. törvény (a továbbiakban: Szmtv.) szerinti a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában az Szmtv.-ben meghatározottak szerint a szabad mozgás és a 3 hónapot meghaladó tartózkodási jogát a Magyarország területén gyakorolja, és bejelentett lakóhellyel rendelkezik.
e) [2]A személyes gondoskodást nyújtó ellátások tekintetében a Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központra (a továbbiakban: Alapszolgáltatási Központ) és az általa nyújtott ellátásokra, valamint a családsegítés és gyermekjóléti szolgálat esetében a Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központra.
Az ellátásokat a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulást alkotó önkormányzatok által kötött megállapodás alapján más településeken lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező lakosok vehetik igénybe.
Eljárási rendelkezések
- §
(1)[3] Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása iránti kérelmeket a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) lehet szóban, vagy írásban előterjeszteni.
(2) Civil szervezetek is kezdeményezhetik a hivatalból történő eljárást. Eljárás kezdeményezésük nem terjed ki intézményi ellátás igénybevételének kezdeményezésére.
(3) A rendszeres ellátásokat (lakhatás elősegítése érdekében nyújtott, valamint ápolási célú települési támogatás) utólag, minden hónap 5. napjáig kell kifizetni, a nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a pénztárból, külön kérelem esetén átutalással történik.
(4) E rendelet alkalmazásában a vagyon alatt az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti fogalmat kell érteni.
(5)[4]
(6) A képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyek esetében az érdemi döntést megelőző eljárás során felmerült kérdésekben a végzéseket a polgármester bocsátja ki.
- §
(1) A kérelmező köteles kérelmében a saját, valamint a családja vagyoni és jövedelmi viszonyairól nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó (2) – (4) bekezdésben meghatározott bizonyítékokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni. A kérelemnek tartalmaznia kell az Szt. 18. § a) és f) pontjában szereplő adatokat.
(2) A kérelemhez csatolni kell:
a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelméről szóló munkáltatói igazolást, kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényét, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonatot, illetve a folyósító szerv igazolását,
b) vállalkozónál lezárt adóév esetében az illetékes NAV igazolását, a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi jövedelemadó alapjáról, még le nem zárt adóév esetén a könyvelő igazolását a kérelem beadását megelőző 12 hónap nettó jövedelméről,
c) könyvelővel nem rendelkező vállalkozó és egyéb – nem havi rendszerességgel szerzett - jövedelmek esetében a kérelmező büntetőjogi és anyagi felelőssége mellett e rendelet 2. számú melléklete szerinti formában tett nyilatkozatát a havi átlagos nettó jövedelméről,
d)[5] a középfokú nevelés-oktatásban részt vevő tanulók, valamint a felsőoktatásban részt vevő hallgatók ösztöndíjának esetében – ha jogszabály másként nem rendelkezik - a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban kapott ösztöndíj összegéről szóló, a középfokú nevelési-oktatási intézmény vagy a felsőoktatási intézmény által kiadott igazolást.
Amennyiben a kérelmező a b) pontban meghatározott igazolást nem csatolja, írásos kérelem esetén a Hivatal intézkedik annak beszerzéséről.
(3) Amennyiben az igénylő, vagy családja jövedelme kizárólag, vagy túlnyomórészt vállalkozásból, vagy vagyonhasznosításból származik, valamint kétség merül fel a nyilatkozat valódisága tekintetében, akkor az ügyintéző megkeresi a NAV Megyei Igazgatóságát a jövedelemadó alapjának igazolására.
(4) A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.
(5) Nem kérhető igazolás azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásában fellelhetők, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 36. §-ának (2)-(3) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve igazolás beszerezhető.
(6) A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát a szociális ügyekkel foglalkozó osztály az alábbiak szerint ellenőrizheti:
- megkeresheti az illetékességgel rendelkező adóhatóságot,
- megkeresheti a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet,
- megkeresheti a közlekedési igazgatási hatóságot,
- elrendelheti környezettanulmány készítését,
- megkeresheti az igazolást kiállító szervet, munkáltatót.
- fejezet
A települési támogatás
- §
(1) A települési támogatást a családi segélyezés elvének érvényesítésével kell biztosítani. A családban életvitelszerűen együtt élő személyek életmódját, szociális helyzetét, a rászorultságot egységben kell vizsgálni. A nyújtandó támogatást úgy kell megállapítani, hogy elősegítsék a család létfenntartási és lakhatási lehetőségeit.
(2) A települési támogatás egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A természetbeni szociális ellátás formájáról és módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.
(3) A készpénzben megállapított települési támogatás felhasználásáról a jogosult az összeg felvételétől számított 30 napon belül elszámoltatható.
A települési támogatás formái
- §
Települési támogatás
- a létfenntartási gondok enyhítése;
- szociális célú tűzifa;
- az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás;
- kamatmentes kölcsön;
- a lakhatás támogatása;
- ápolási támogatás
- [6]elemi kár következményeinek elhárítása
céljából nyújtható.
- §
(1) Lulla Község Képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő, életvitelszerűen Lullán lakó,- vagy tartózkodási hellyel rendelkező, nagykorú személyek részére települési támogatást nyújt.
(2) A települési támogatás adható eseti jelleggel vagy meghatározott időszakra havi rendszerességgel.
(3) Települési támogatásban elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások – így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadásokhoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez – vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.
(4)[7] A települési támogatás egyszeri összege, rászorultsághoz igazodva maximum 25.000,- Ft lehet.
(5) Települési támogatásban lehet részesíteni kérelemre vagy hivatalból – különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére – azt a személyt,
a) aki egyedülálló és nettó jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg,
b) akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át nem haladja meg.
7/A. §[8]
Lulla Község Képviselő-testülete a Rendelet 7. § (5) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő személyt maximum 10.000 forint erejéig, települési támogatásban részesítheti.
- §[9]
Hivatalból vagy kérelemre évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, amennyiben a 7. § (3) bekezdésében meghatározott körülmény fennáll. Az így megállapított támogatás összege maximum 25.000,- Ft lehet.
- §
Évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező nyugdíjasokat a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti.
- §
(1) A települési támogatás megállapítása előtt indokolt esetben környezettanulmányt kell készíteni.
(2) Sürgős szükség esetén, - ha az igénylő életkörülményei indokolják, az azonnali segítséget - a támogatás bizonyítási eljárás nélkül, az igénylő nyilatkozata alapján kiutalható.
- §
[10](1) Települési támogatásként nyújtott, szociális célú tűzifára elsősorban az Szt. szerinti aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, vagy - tekintet nélkül annak természetbeni vagy pénzbeli formában történő nyújtására - települési támogatásban (e támogatásban részesülők közül különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos támogatásban részesülők) részesülő, illetve a Gyvt.-ben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család jogosult, aki a fenti ellátások valamelyikére a kérelem benyújtását megelőző hat hónapból legalább egy hónapig jogosult.
(2) A szociális célú tűzifa adható kérelemre, vagy hivatalból az (1) bekezdésben meghatározott személyeknek.
(3) A kérelemre nyújtott szociális tűzifában megállapított települési támogatásra az települési támogatásra megállapított szabályokat kell alkalmazni, amennyiben a kérelmező nem részesül az (1) bekezdésben meghatározott ellátás valamelyikében.
(4) Amennyiben a polgármester megítélése szerint létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetben van a támogatni kívánt személy, úgy hivatalból, jövedelemre tekintet nélkül nyújtható a szociális tűzifában megállapított települési támogatás.
[11](5) Amennyiben a kérelmező az (1) bekezdésben felsorolt ellátások közül az Szt. szerinti aktív korúak ellátására vagy időskorúak járadékára az (1) bekezdésben meghatározott időszakra jogosult, úgy arról az ellátást folyósító szerv igazolását a kéreleméhez csatolni kell.
[12](6) A rászorulók részére háztartásonként legfeljebb 5 m3 tűzifa biztosítására kerülhet sor.
[13](7) A szociális tűzifában részesülőtől ellenszolgáltatást nem kér a Képviselő-testület.
- §
- Lulla Község Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás összege
- az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 %-a, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének kétszeresét meghaladja, de annak háromszorosát nem haladja meg, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségei 10%-ánál,
- az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 70 %-ának megfelelő összeg, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegét eléri, de annak kétszeresét nem haladja meg, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költsége 10 %-ánál,
- az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-ának megfelelő összeg, ha az eltemettető családjában az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegét nem éri el, azonban nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költsége 10 %-ánál.
(2) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatásban az az eltemettető részesíthető, aki a haláleset időpontjában Lulla állandó lakos volt.
(3) A temetési költségek finanszírozása érdekében települési támogatás nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.
(4) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás iránti kérelmet a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül lehet benyújtani a Hivatal szociális ügyintézőjénél.
(5) A kérelemhez, a kérelem benyújtásával egyidejűleg csatolni kell e rendelet 4. § (2) bekezdésében meghatározottakon kívül:
- halotti anyakönyvi kivonatot,
- a temetés költségeiről a segélyt kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát, amelyet a Hivatal munkatársa pecséttel lát el, igazolva a támogatás kifizetését.
- §
- Lulla Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 350%-ának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt,
a) akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 100 %-át eléri, de annak kétszeresét nem haladja meg és
b) rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.
(2) Nem részesíthető kölcsönben az (1) bekezdésben megjelölt feltételeknek megfelelő személy, ha:
a) önhibájából került nehéz anyagi helyzetbe, vagy
b) nem rendelkezik olyan jövedelemmel, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.
(3) A kölcsönt, ha annak összege az öregségi nyugdíj mindenkori összegét nem haladja meg hat hónap, az öregségi nyugdíj mindenkori összegének kétszeresét nem haladja meg kilenc hónap, az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 350 %-át nem haladja meg tizenkettő hónap alatt kell visszafizetni, az előre meghatározott részletekben, havonta.
(4) Az első részletet a kölcsön felvételét követő hónap 15. napjáig kell visszafizetni.
(5) A kölcsönben részesülőkkel az 1. sz. melléklet szerinti szerződést a polgármester köti meg.
- §
- A lakhatás elősegítése érdekében települési támogatásként
- közüzemi díj támogatás a megjelölt szolgáltatóhoz történő utalással,
- készpénzben
állapítható meg.
- [14] A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint
- akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a 35.000,- Ft-ot,
- akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem meghaladja a 35.000,- Ft-ot, de a 70.000,- Ft-ot nem haladja meg,
- aki egyedül élő és nettó jövedelme nem haladja meg a 70.000,- Ft-ot.
- [15] A lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás összege
- a (2) bekezdés a) pontja esetében 5.000,- Ft,
- a (2) bekezdés b) pontja esetében 4.000,- Ft,
- a (2) bekezdés c) pontja esetében 5.000,- Ft.
- A lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás 1 évre kerül megállapításra.
- A rászorulót a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illeti meg a lakhatás érdekében nyújtott települési támogatás, amennyiben az egyéb feltételeknek megfelel.
- Amennyiben a támogatás folyósítása alatt a támogatott lakcíme megváltozik, úgy a lakcímváltozás hónapjának utolsó napjával a támogatást meg kell szüntetni.
- Amennyiben a támogatás folyósítása alatt a támogatott meghal, úgy a halál hónapjának utolsó napjával az ellátást meg kell szüntetni, és a halál hónapjára járó támogatást az együtt élő, nagykorú családtag részére kell kifizetni. Amennyiben az elhunyt egyedül élt, úgy a hagyatéki előadónak be kell jelenteni a támogatás hagyatéki leltárba történő felvétele miatt.
- Az áram közszolgáltatási díjat havonta kell a közszolgáltató részére átutalni. A támogatás havi mértéke a lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás teljes összege.
- Amennyiben a kérelmező nem rendelkezik áram közszolgáltatási szerződéssel, úgy a támogatás összegét egyéb közszolgáltató részére kell utalni.
- Készpénzben abban az esetben állapítható meg lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás, ha a kérelmező egyáltalán nem rendelkezik közszolgáltatási szerződéssel. Ebben az esetben bérleti szerződéssel, valamint a lakcímmel köteles igazolni jogosultságát.
- A kérelemhez csatolni kell a közszolgáltatási szerződést, kivételt képez a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjra vonatkozó bejelentőlapot.
- §
(1) Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Lulla Község közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú közeli hozzátartozónak az alábbi feltételek együttes fennállása esetén
- az igénylő
aa) 18. életévét betöltött tartós beteg személy gondozását, ápolását végzi;
ab) kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására;
ac) regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult;
ad) családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek;
ae) nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra;
- a 18. életévét betöltött tartós beteg személy háztartásában a kérelmezőn kívül ápolásra, gondozásra alkalmas, a) pont ac) alpontja szerinti más személy nincs;
- az ápoló és az ápolt között tartási, életjáradéki vagy öröklési szerződés nem áll fenn.
(2) Az ápolási támogatást a 3. sz. melléklet szerinti kérelemmel lehet igényelni, amelyhez csatolni kell a háziorvos által kitöltött, 4. sz. melléklet szerinti igazolást.
(3) Az ápolási célú települési támogatás folyósítás alatt az ápolást végző személy ápolási kötelezettségének teljesítése bármikor ellenőrizhető.
(4) Az ápolási célú települési támogatásra való jogosultságot meg kell szüntetni, ha az ápolást végző személy a kötelezettségét nem teljesíti.
(5) Az ápolást végző személy a kötelezettségét akkor nem teljesíti, ha
a) az ápoltnak és lakókörnyezetének a tisztasága nem megfelelő,
b) az ápolt élelmezése, gyógyszeradagolása nem megfelelő.
(6) Arra vonatkozóan, hogy az ápolást végző személy a jogszabályban előírt ápolási kötelezettségét teljesíti-e, a Hivatal munkatársa az ápolt lakóhelyén készített környezettanulmány útján bizonyosodik meg.
(7)[16] A (3) bekezdés szerinti eljárást hivatalból, a háziorvos, vagy a Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ munkatársának a bejelentésére kell lefolytatni.
(8) Az ápolási célú települési támogatás összege 15.000,- Ft/hó.
(9) Az ápolási támogatást 12 hónapra állapítható meg, és a kérelem benyújtásának napjától kell megállapítani.
(10) Amennyiben a támogatás folyósítása alatt az ápolt, vagy az ápoló meghal, úgy a halál hónapjának utolsó napjával az ellátást meg kell szüntetni, és a halál hónapjára járó támogatást az együtt élő, nagykorú családtag részére kell kifizetni. Amennyiben az elhunyt egyedül élt, úgy a hagyatéki előadónak be kell jelenteni a támogatás hagyatéki leltárba történő felvétele miatt.
15/A. §[17]
(1) Lulla Község Képviselő-testülete az elemi kárt szenvedett, a településen állandó lakóhellyel, vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező, életvitelszerűen a településen élő személyt hivatalból, a jövedelem vizsgálata nélkül, rendkívüli települési támogatásban részesítheti.
(2) A rendkívüli települési támogatás egyszeri összege - a rászorultságtól és a kár mértékétől függően – maximum 200.000,- Ft lehet.
(3) A rendkívüli támogatás összegének felhasználást a támogatott a támogatás kifizetését követő 6 hónapon belül, számlákkal köteles igazolni.
(4) E rendelet alkalmazásában elemi kár alatt különösen a víz, szél, jég, tűz, hó, villámcsapás, vihar okozta károkat kell érteni.
- §
(1) A 7. §, a 8. §, a 9. §, a 11. § (1) – (3) bekezdései, a 13. § és a 15. § szerinti települési támogatás megállapítása Lulla Község Képviselő-testülete hatáskörébe tartozik.
(2)[18] A 7/A. §, a 11. § (4) bekezdés és a 12. § szerinti települési támogatás megállapítása a polgármester hatáskörébe tartozik.
(3) A 14. § szerinti települési támogatás megállapítása a jegyző hatáskörébe tartozik.
Köztemetés
- §
Az Szt. 48. § (1) bekezdése szerinti közköltségen történő eltemettetés megállapításáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.
- fejezet
Oktatási intézmények tanulóinak nyújtható támogatások
- §
- A képviselő-testület évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át.
A támogatás összege:
- 8 000 Ft, amennyiben az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át meghaladja
- 14 000 Ft, amennyiben az egy főre eső jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át nem haladja meg.
(2) A kettő, vagy több gyermekes, továbbá gyermeküket egyedül nevelő szülők az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekekre tekintettel gyermekenként napi 30 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek, utolsó alkalommal abban a tanévben, amelyben a gyermek(ek) az általános iskola 8. osztályát befejezi. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesülnek.
(3)[19] A képviselő-testület a nappali tagozaton oktatási és nevelési intézménybe járó, életvitelszerűen a településen élő gyermekeket évente egy alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti. A tárgy év szeptember hó 1. napja előtt 16. életévét betöltött tanulók esetén az oktatási intézménynél fennálló jogviszonyról az intézmény igazolását utólag csatolni kell.
(4) A képviselő-testület az életvitelszerűen a településen élő gyermekeket évente egy alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti. A tárgy év szeptember hó 1. napja előtt 16. életévét betöltött tanulók esetén az oktatási intézménynél fennálló jogviszonyról az intézmény igazolását utólag csatolni kell.
(5)[20] A legalább egy éve állandó lullai lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen élő, nappali tagozaton tanulmányokat folytató diák 5.000,- Ft tanulói támogatásban részesülhet, amennyiben tárgyév augusztus 15. napjáig év végi bizonyítványának másolatával igazolja, hogy tanulmányi átlaga legalább a 4,3-as átlageredményt eléri.
A támogatás utolsó alkalommal abban a tanévben állapítható meg, amelyben a tanuló a középiskola nappali tagozatát befejezi.
(6)[21] A (2) bekezdésében, az (5) bekezdésben szabályozott támogatást átruházott hatáskörben a polgármester állapítja meg.
Újszülöttek támogatása
- §
- A Képviselő-testület az újszülött gyermeket egyszeri támogatásban részesítheti. A támogatás összege 20.000 Ft.
- Az újszülött szülője a támogatás összegének felhasználását a támogatás megállapítását követő 6 hónapon belül köteles igazolni.
- A támogatás megállapítása a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik
[22]Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj
19/A. §
(1) Lulla Község Önkormányzata Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjban részesíti a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszerről szóló mindenkor hatályos rendelet szerint kiírt pályázat alapján a felsőoktatásban résztvevő szociálisan rászoruló hallgatókat.
(2) A pályázati kiírásról és a következő évi támogatások összegéről a pályázat kiírásával egyidejűleg, a csatlakozás feltételeként meghatározott időpontig, évente dönt a képviselő-testület. A támogatás összegét a képviselő-testület a következő évi költségvetésében tervezi.
(3) A beérkezett pályázatok elbírálását kizárólag a pályázó szociális helyzete alapján Lulla Község Képviselő-testülete végzi.
(4) Szociálisan hátrányos helyzetűnek azt a pályázót minősíti a képviselő-testület, akinél a vonatkozó hatályos rendelet szerinti szociális körülmények valamelyike fennáll.
(5) A kérelemhez csatolandó mellékleteket, a jövedelemszámításnál figyelembe veendő időszakot - ha jogszabály másként nem rendelkezik - e rendelet 4. § (2) bekezdése tartalmazza.
- fejezet
Szociális szolgáltatások
20. §
(1) Lulla Község Önkormányzata az alábbi személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:
a) szociális információs szolgáltatás
b) étkeztetés
c) házi segítségnyújtás
d) [23]
e) nappali ellátás
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben felsorolt alapszolgáltatások megszervezésével segítséget nyújt a szociálisan rászorultak részére saját otthonukban és lakókörnyezetükben önálló életvitelük fenntartásában, valamint egészségi állapotukból, mentális állapotukból vagy más okból származó problémáik megoldásában.
Szociális információs szolgáltatás
21. §
(1) Szociális információs szolgáltatás nyújtásával gondoskodik az önkormányzat arról, hogy a szociális biztonság megteremtéséhez kapcsolódó ellátásokat és szolgáltatásokat igénylők megfelelő tájékoztatást kapjanak az ellátások hozzáférhetőségével és az igénybevételükre vonatkozó szabályokkal kapcsolatban.
(2) A szociális információs szolgáltatást átruházott hatáskörben a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal látja el.
A szociális információs szolgáltatást igénylők az Alapszolgáltatási Központot ügyfélfogadási időben személyesen kereshetik fel. Igény esetén a családgondozók otthonukban biztosítják az igénylők részére a fenti szolgáltatást. Emellett a helyi önkormányzat, illetve a jegyző hatáskörébe tartozó ellátások vonatkozásában a Hivatal szociális előadói is biztosítanak szociális információs szolgáltatást.
(3) A szociális információs szolgáltatás elérhetőségéről és a szolgáltatás keretében biztosított információk köréről hirdetmény útján tájékoztatja az önkormányzat a lakosságot.
Étkeztetés
22. §
(1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről gondoskodik az önkormányzat, akik azt önmaguknak, illetve önmaguknak és eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani
a) koruknál fogva, akik a 65. életévüket betöltötték,
b)[24] egészségi állapotuk miatt, akik nyugellátásban, vagy nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátásban, rehabilitációs ellátásban, egészségkárosodásukra tekintettel rendszeres szociális segélyben részesülnek, két hónapot meghaladóan táppénzben részesülnek,
c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,
d) szenvedélybetegségük, vagy
e) hajléktalanságuk
miatt.
(2) Az önkormányzat az étkeztetést átruházott hatáskörben a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal látja el.
Házi segítségnyújtás
23. §
(1) Házi segítségnyújtás keretében gondoskodik az önkormányzat
a) azokról az időskorú személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek és róluk nem gondoskodnak,
b) azokról a pszichiátriai betegekről, fogyatékos személyekről, valamint szenvedélybetegekről, akik állapotukból adódóan az önálló életvitellel kapcsolatos feladataik ellátásában segítséget igényelnek, de egyébként önmaguk ellátására képesek,
c) azokról az egészségi állapotuk miatt rászoruló személyekről, akik ezt az ellátási formát igénylik,
d) azokról a személyekről, akik a rehabilitációt követően a saját lakókörnyezetükbe történő visszailleszkedés céljából támogatást igényelnek önálló életvitelük fenntartásához.
(2) Házi segítségnyújtás igénybevételét megelőzően – az Szt. 68/A. § (4) bekezdése szerinti kivétellel - vizsgálni kell a gondozási szükségletet. A szolgáltatás iránti kérelem alapján az intézményvezető, ennek hiányában a jegyző által felkért szakértő végzi el az igénylő gondozási szükségletének vizsgálatát.
(3) A házi segítségnyújtást a szakvéleményben meghatározott napi gondozási szükségletnek megfelelő időtartamban, de legfeljebb napi 4 órában kell nyújtani. Ha a gondozási szükséglet a napi 4 órát meghaladja, a szolgáltatást igénylőt az intézményvezető tájékoztatja a bentlakásos intézményi ellátás igénybevételének lehetőségéről.
(4) A települési önkormányzat a megállapított gondozási szükséglettel rendelkező, házi segítségnyújtást igénylő személyek ellátásáról köteles gondoskodni.
(5) Az önkormányzat a házi segítségnyújtást átruházott hatáskörben a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal látja el.
[25]Családsegítés és gyermekjóléti szolgálat
24. §
(1)[26] A családsegítést és gyermekjóléti szolgálatot a Tabi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye szerinti települési önkormányzat, Tab Város a Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ útján látja el.
(2) [27]
Az ellátás igénybevétele
25. §
(1) A 22. § és a 23. §-ban felsorolt ellátások igénybevétele iránti kérelmet a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központ intézményvezetőjéhez (a továbbiakban: intézményvezető) kell benyújtani.
(2) A szociális ellátás iránti kérelmekről az intézményvezető dönt. Döntéséről írásban értesíti az ellátást igénylőt, illetve törvényes képviselőjét.
(3) Ha az ellátást igénybe vevő, illetve törvényes képviselője az intézményvezetőjének (2) bekezdés szerinti döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
(4) Az ellátás igénybevételének megkezdésekor az intézményvezető az ellátást igénylővel, illetve törvényes képviselőjével az Szt. 94/C. § (1) bekezdése szerinti megállapodást köt.
(5) Nem kell az Szt. 94/C. § (1) bekezdés szerint megállapodást kötni
a) népkonyhán történő étkeztetés,
b) családsegítés,
c) falu- és tanyagondnoki szolgáltatás,
d) szenvedélybetegek részére nyújtott alacsonyküszöbű ellátás,
e) utcai szociális munka,
f) hajléktalanok nappali melegedője,
g) hajléktalanok éjjeli menedékhelye,
h) ha az ellátás időtartama a 30 napot nem haladja meg, hajléktalanok átmeneti szállása
esetén.
(6) Külön eljárás nélkül akkor biztosítható ellátás, ha indokolt az igénylő azonnali ellátása. Az írásos kérelmet és a jövedelemigazolást ebben az esetben is mellékelni kell.
(7) Az intézményvezető külön eljárás nélkül ellátásban részesítheti azt, aki a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 15. § (1) bekezdésében foglalt feltételeknek megfelel. A soron kívüli elhelyezés iránti igény sorrendben megelőzi a többi kérelmet.
Az intézményi jogviszony megszűnése
26. §
(1) Az intézményi jogviszony megszűnik
a) az intézmény jogutód nélküli megszűnésével,
b) a jogosult halálával,
c) a határozott idejű intézeti elhelyezés esetén a megjelölt időtartam lejártával, kivéve, ha e törvény rendelkezései alapján az elhelyezés időtartama meghosszabbítható.
(2) Az intézményi jogviszony megszüntetését a jogosult, illetve törvényes képviselője kezdeményezheti. A jogosult, illetve törvényes képviselője kezdeményezése alapján az intézményvezető az intézményi jogviszonyt megszünteti. Ilyen esetben a jogviszony a felek megegyezése szerinti időpontban, ennek hiányában a megállapodásban foglaltak szerint szűnik meg.
(3) Az intézményvezető az intézményi jogviszonyt megszünteti, ha a jogosult
a) másik intézménybe történő elhelyezése indokolt,
b) a házirendet súlyosan megsérti,
c) intézményi elhelyezése nem indokolt.
(4) Az intézmény vezetője az ellátás megszüntetéséről, valamint a megszüntetés ellen tehető panaszról írásban értesíti a jogosultat, illetve törvényes képviselőjét. Ha a megszüntetéssel a jogosult, illetve törvényes képviselője nem ért egyet, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül az intézmény fenntartójához fordulhat. Ilyen esetben az ellátást változatlan feltételek mellett mindaddig biztosítani kell, amíg a fenntartó, illetve a bíróság jogerős és végrehajtható határozatot nem hoz.
Térítési díjak
27. §
(1) Az étkezésért, házi segítségnyújtásért személyi térítési díjat kell fizetni, melyet az intézményvezető a vonatkozó jogszabályi előírásokra, valamint a (2)-(5) bekezdésre figyelemmel állapít meg.
(2)[28] A képviselő-testület az étkeztetés intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban 630,- Ft/ ebéd összegben határozza meg.
(3) Az (2) bekezdés alapján meghatározott térítési díj összegét növelni kell az étel kiszállításra számított térítési díj összegével, amennyiben az igénybevevő az étkeztetést az igénybevétel helyére történő szállítás mellett veszi igénybe.
(4)[29] A (3) bekezdés szerinti étel kiszállításra számított térítési díj összege: 250,- Ft/ebéd.
(5)[30] A képviselő-testület a házi segítségnyújtás intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban
a) 90.000 Ft jövedelem határig 250,- Ft/óra/fő;
b) 90.001 Ft és 110.000 közötti jövedelem határig 300,- Ft/óra/fő;
c) 110.001 Ft jövedelem határtól 350 Ft/óra/fő határozza meg.
- Fejezet
Átmeneti rendelkezések
- §
Aki 2015. március 1. napja előtt Lulla Község Önkormányzatától méltányossági ápolási díjban részesült, és 2015. március hónapban ápolási célú települési támogatás iránt nyújt be kérelmet, annak első alkalommal a kérelem benyújtása hónapjának első napjával kell a támogatást megállapítani.
- Fejezet
Vegyes és záró rendelkezések
Záró és hatályba léptető rendelkezések
- §
- Ez a rendelet a 2015. március 1. napján lép hatályba.
- A rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően benyújtott kérelmek esetén kell alkalmazni.
- E rendelet hatálybalépésével egy időben hatályát veszti Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a szociális igazgatást és a szociális ellátást szabályozó 13/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelete.
- E rendelet hatálybalépésével egy időben Lulla Község Önkormányzat Képviselő-testületének a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 5/1998. (IV. 6.) rendelet hatályát veszti.
Dr. Szűts Dóra Kleiber Jenőné
jegyző polgármester
Záradék:
Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a 2019. január 1. napjától hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.
Lulla, 2018. december 13.
Dr. Vanó Szilárd
jegyző
1. számú melléklet
KÖLCSÖNSZERZŐDÉS
Az 1993. évi III. tv. 45. § /1/ bekezdése, valamint Lulla Község Képviselő-testületének …../2015. (……. …….) számú rendeletének 13. §-a alapján:
1./ mely létrejött a Lulla Község Önkormányzatának Képviselő-testülete /képviseli: …………………. polgármester/,
valamint …… ………………..……………… Lulla, ……………………………….
utca …… szám alatti lakos /továbbiakban: adós/, /an.: ………………………………...
szig.szám: ………………………………… / között az alábbi feltételekkel.
2./ A …….... / ……….. sz. határozattal az 1./ pontban szereplő személy ………………Ft
azaz: ……..……………………………………………………………….forint összegű
visszatérítendő kamatmentes kölcsönbe részesül.
3./ Az 1./ pontban szereplő személy a kölcsönt …………………………………… céljára kapja.
4./ A szerződés azonnali hatállyal felmondásra kerül, ha az adós nem a célnak megfelelően használja fel a kölcsönt.
5./ A kölcsönt az adós …….. hónap alatt köteles visszafizetni, az első törlesztő részlet 20.... ………………………15-ig esedékes összege ………………. Ft, minden további részlet a tárgyhó 15-ig esedékes összege ……………………….. Ft.
6./ Késedelmes fizetés esetén a kölcsön meg nem fizetett része egy összegben esedékessé válik, mely után az adós a Ptk-ban meghatározott mértékű késedelmi kamatot köteles fizetni.
7./ Amennyiben az adós részletfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az Önkormányzat jövedelméből / munkabér, nyugdíj, stb./ letiltás útján érvényesítheti a kamatokkal növelt követelését, vagy kamatokkal növelt követelése összegére fizetési meghagyás kibocsátását kezdeményezheti a közjegyzőnél.
8./ E megállapodásból származó egyéb vitás ügyek eldöntésére a felek a Siófoki Járásbírósághoz fordulhatnak.
Lulla, 20..... év ……………….. hó ….. nap
……………………………………. ……………………………………
adós polgármester
Előttük, mint tanúk előtt:
1.)……………………………………………………………………..
2.)……………………………………………………………………..
2. számú melléklet
Jövedelemnyilatkozat
I. Személyi adatok
1. A kérelmező személyre vonatkozó személyi adatok:
Neve: .........................................................................................................................................
Születési neve: .........................................................................................................................
Anyja neve: ..............................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap: ......................................................................................................
Lakóhely: .................................................................................................................................
Tartózkodási hely: ...................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .....................................................................................
Telefonszám (nem kötelező megadni): ....................................................................................
Bankszámlaszám (akkor kell megadni, ha a folyósítást bankszámlára kéri) ............................
A folyószámlát vezető pénzintézet neve: .................................................................................
2. A kérelmező családi állapota:
□ egyedülálló
□ házastársával/élettársával él együtt
3. A házastárs/élettárs személyi adatai:
Neve: .........................................................................................................................................
Születési neve: ..........................................................................................................................
Anyja neve: ..............................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap: .......................................................................................................
Lakóhely: .................................................................................................................................
Tartózkodási hely: ....................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ....................................................................................
A kérelmezővel együtt élők (gyermekek) adatai
Név: Szül időpont Hozzátartozói minőség
……………………………………… …………………….. …………………………
……………………………………… ……………………. …………………………
……………………………………… …………………….. …………………………
……………………………………… …………………….. …………………………
……………………………………… …………………….. …………………………
II. Jövedelmi adatok:
Jövedelem típusa: | Kérelmező | Házastárs/ élettárs | Gyermek | Gyermek | Gyermek | Összesen: |
Havi jövedelme (forint) | ||||||
Nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás: | ||||||
Kereső tevékenységből származó jövedelem | ||||||
Egyéb jövedelem | ||||||
Összesen: | ||||||
Büntetőjogi és anyagi felelősségem tudatában kijelentem, hogy
- kérelmező:
életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó),
- házastárs/élettárs:
életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó),
- a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság illetékes igazgatósága útján - ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Dátum: ................................................
................................................ | ................................................ |
3. számú melléklet
KÉRELEM
Ápolási célú települési támogatás
1. Az ápolást végző személyre vonatkozó adatok
1.1. Személyes adatok
1.1.1. Neve:
1.1.2. Születési neve:
1.1.3. Anyja neve:
1.1.4. Születési hely, idő (év, hó, nap):
1.1.5. Lakóhelye:
1.1.6. Tartózkodási helye:
1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:
1.1.8. Adóazonosító jele:
1.1.9. Állampolgársága:
1.1.10. Az ápolt személlyel való rokoni kapcsolata:
1.1.11. Telefonszám (nem kötelező megadni):
1.1.12. Fizetési számlaszám (akkor kell megadni, ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri):
1.1.13. A fizetési számlát vezető pénzintézet neve:
1.1.14. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
1.1.14.1. szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
1.1.14.2. EU kék kártyával rendelkező, vagy
1.1.14.3. bevándorolt/letelepedett, vagy
1.1.14.4. menekült/oltalmazott/hontalan.
1.2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok
1.2.1. Az ápolási támogatás megállapítását arra való tekintettel kérem, hogy az ápolt személy:
1.2.1.1. 18. életévét betöltött tartósan beteg.
1.2.2. Kijelentem, hogy
1.2.2.1. keresőtevékenységet:
1.2.2.1.1. nem folytatok,
1.2.2.1.2. napi 4 órában folytatok,
1.2.2.1.3. otthonomban folytatok;
1.2.2.2. nappali tagozaton tanulói, hallgatói jogviszonyban nem állok;
1.2.2.3. rendszeres pénzellátásban
1.2.2.3.1. részesülök és annak havi összege: .....................,
1.2.2.3.2. nem részesülök;
1.2.2.4. az ápolási tevékenységet:
1.2.2.4.1. a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen,
1.2.2.4.2. az ápolt személy lakóhelyén/tartózkodási helyén
végzem (a megfelelő aláhúzandó);
1.2.2.5. életvitelszerűen a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó).
2. Az ápolt személyre vonatkozó adatok
2.1. Személyes adatok
2.1.1. Neve:
2.1.2. Születési neve:
2.1.3. Anyja neve:
2.1.4. Születési hely, idő (év, hó, nap):
2.1.5. Lakóhelye:
2.1.6. Tartózkodási helye:
2.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:
2.1.8. Ha az ápolt személy cselekvőképtelen vagy cselekvőképességében teljesen korlátozott, a törvényes képviselő neve:
2.1.9. A törvényes képviselő lakcíme:
2.2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó nyilatkozat
2.2.1. Egyetértek azzal, hogy az otthoni ápolásomat, gondozásomat az ápolási támogatásat kérelmező hozzátartozóm végezze.
3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Kelt: ............................................................................, ....................................................
.......................................................... ...................................................
az ápolást végző személy aláírása az ápolt személy vagy törvényes képviselője aláírása
4. számú melléklet[31]
IGAZOLÁS ÉS SZAKVÉLEMÉNY
az ápolási célú települési támogatás megállapításához
(Az ápolt személy háziorvosa tölti ki.)
I. Igazolom, hogy
Neve:
Születési neve:
Anyja neve:
Születési hely, év, hó, nap:
Lakóhely:
Tartózkodási hely:
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:
tartósan beteg.
Fenti igazolást nevezett részére
................................... fekvőbeteg-szakellátást nyújtó intézmény ..................................... …………................... szakrendelő intézet szakorvosa által kiadott .................... keltű igazolás/zárójelentés, alapján állítottam ki.
II. Szakvéleményem szerint a fent nevezett személy tartós betegsége miatt állandó és tartós gondozásra szorul. A gondozás várható időtartama:
3 hónapnál hosszabb, vagy
3 hónapnál rövidebb.
Dátum: ............................................................
..................................................
háziorvos aláírása
munkahelyének címe
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
LULLA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II20.) rendelete
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 2015. március 1. napján bekövetkező jelentős változásai miatt új rendelet megalkotása vált szükségessé.
2015. március 1. napjától a korábbi önkormányzati segélyt, lakásfenntartási támogatást, méltányossági ápolási díjat felváltja a települési támogatás. Tekintettel arra, hogy Lulla Község Önkormányzat Képviselő-testületének a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 5/1998. (IV. 6.) rendelet (a továbbiakban: gyermekvédelmi rendelet) kiüresedett, a meglévő és alkalmazott szabályozása átkerült e rendeletbe. Minderre tekintettel a gyermekvédelmi rendelet hatályon kívül helyezésre került.
Lulla, 2015. február 17.
Kleiber Jenőné
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
LULLA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról 5/2015. (II.20.) számú rendeletének módosítására
Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról 5/2015. (II.20.) számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.
A Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a 28/2015. (VI.15.) TKT számú határozatával döntött arról, hogy a tabi főzőhely vonatkozásában a szociális étkeztetés intézményi térítési díját 390 Ft/ebéd/főről 450 Ft/ebéd/főre változtatja. A pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról 5/2015. (II.20.) számú rendelet (a továbbiakban: Rendelet) tartalmazza az étkeztetés intézményi térítési díját a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás, mint fenntartó döntésével összhangban. Tekintettel arra, hogy a fenntartó módosította az étkeztetés intézményi térítési díját, szükséges a Rendelet módosítása.
Lulla, 2015. június 25.
Kleiber Jenőné
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
LULLA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról 5/2015. (II. 20.) számú rendeletének módosítására
Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) számú rendelet (továbbiakban: Szociális rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.
Lulla Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 76/2015. (IX. 9.) sz. határozatával csatlakozott a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer 2016. évi pályázati fordulójához.
A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj a felsőoktatási intézmények szociálisan hátrányos helyzetű hallgatói részére nyújt rendszeres anyagi segítséget.
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 26. §-a értelmében a képviselő-testület a hatáskörébe tartozó pénzbeli ellátásokat kiegészítheti, és a szociálisan rászorultak részére - a rendeletében meghatározott módon és feltételek szerint - más pénzbeli támogatásokat is megállapíthat.
A fentiekre tekintettel az ösztöndíj odaítélésének szabályairól rendeleti formában kell rendelkezni, ezért a helyi szabályozás az önkormányzat a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló rendeletébe kerül beépítésre.
Az önkormányzat 2008-ban csatlakozott utoljára a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer pályázatához. Tekintettel arra, hogy nem volt az utóbbi években érdeklődő a pályázat iránt, a 2015-ben megalkotott rendelet nem tartalmazta a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj elbírálásának szabályait.
Lulla, 2015. október 21.
Kleiber Jenőné
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
LULLA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) számú rendeletének módosítására
Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.
Lulla Község Önkormányzata a Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 1. melléklet IX. Helyi önkormányzatok támogatásai fejezet 13. A helyi önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó kiegészítő támogatása jogcím szerinti települési önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárláshoz kapcsolódó kiegészítő támogatására (a továbbiakban: Pályázat) pályázatot nyújtott be, amelyet pozitív elbírálásban részesítettek.
A Rendelet szociális tűzifa kiosztására vonatkozó szabályozása nem felelt meg maradéktalanul a Pályázat előírásainak, tekintettel arra, hogy a tavalyi, BM rendelet szerinti feltételekkel került szabályozásra.
A fentiek miatt szükségessé vált a Rendelet módosítása.
Lulla, 2015. november 10.
Kleiber Jenőné
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
LULLA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) számú rendeletének módosítására
Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.
A Gyvt. 2016. január 1. napjától hatályos 94. § (2a) bekezdése, valamint az Szt. 2016. január 1. napjától hatályos 86. § (1) bekezdése alapján a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti települési önkormányzat köteles biztosítani a gyermekjóléti szolgálatot és a családsegítést.
Ennek megfelelően Lulla Község Önkormányzatának 2016. január 1. napjától nem lesz feladata a gyermekjóléti szolgálat és a családsegítés működtetése.
A fentiek miatt szükségessé vált a Rendelet módosítása.
Lulla, 2015. december 3.
Kleiber Jenőné
polgármester
LULLA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
5/2016. (VI.21.)
RENDELETE
a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) számú rendeletének módosítására
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.
A szociális étkeztetés esetében a jogosulti kör került bővítésre. Korábban a rehabilitációs ellátásra jogosultak nem vehették igénybe az étkeztetést, holott egészségi állapotuk sok esetben indokolttá tette volna.
Módosításra került továbbá az oktatási és nevelési intézménybe járó, életvitelszerűen a településen élő gyermekeknek nyújtható támogatás jogosulti köre.
A Rendelet megalkotása óta eltelt egy év során néhány, a gyakorlatban felmerült probléma miatt szintén szükséges volt a Rendelet módosítása.
Lulla, 2016. június 21.
Kleiber Jenőné
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
LULLA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendeletének módosítására
Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi okok indokolták.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 1. § 17. pont b) alpontja alapján a helyi önkormányzat elektronikus ügyintézést biztosító szerv, és mint ilyen, az Eüsztv. 2. §-a alapján köteles biztosítani a feladat- és hatáskörébe tartozó ügy, valamint a jogszabály alapján biztosítandó szolgáltatásai igénybevételéhez, lemondásához vagy módosításához szükséges ügyeknek az ügyfelekkel történő elektronikus intézését. Ezen kötelezettségét az önkormányzat az Eüsztv. 108. § (1) bekezdése értelmében 2018. január 1. napjától köteles biztosítani az Eüsztv.-ben meghatározottak szerint.
A Rendelet 3. § (1) bekezdése rendelkezést tartalmazott az elektronikus ügyintézés kizárására vonatkozóan. Tekintettel arra, hogy az önkormányzat 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézést biztosító szerv, így nem zárhatja ki az elektronikus ügyintézés lehetőségét.
10.000,- Ft alatti települési támogatás esetében a polgármester jogosult a támogatás megállapítására.
A lakhatási célú települési támogatás esetében új támogatotti kategória került bevezetésre.
A gyermekek - tanulmányi eredménytől - függően, 5.000,- Ft támogatásban részesíthetőek.
A Rendelet 4. melléklete címének pontosítása szükségszerűvé vált.
Lulla, 2018. május 24.
Kleiber Jenőné
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
LULLA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendeletének módosítására
Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi okok indokolták.
A diákok körében gyakran előfordul, hogy több szakmát is tanulnak, így a 18. életévük betöltése után fejezik be a középiskolai tanulmányaikat. A rendelet módosítását követően 18. életév betöltése után is részesülhetnek a diákok tanulói támogatásban, utoljára azon a nyáron, amikor a középiskolai tanulmányaikat befejezik.
Egyszerűsítésre került a kérelem benyújtásának feltétele, a jövőben nem kell a kérelemhez csatolni iskolalátogatási igazolást, mivel a bizonyítvány bemutatásával igazolni tudja az igénylő az adott tanévre vonatkozóan a tanulói jogviszony fennállását.
Lulla, 2018. július 27.
Kleiber Jenőné
polgármester
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
LULLA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendeletének módosítására
Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi okok indokolták.
Szabályozásra került, hogy elemi kár által sújtott családokat hivatalból, magasabb összegű települési támogatásban lehet részesíteni jövedelemre való tekintet nélkül.
A lakhatás elősegítése céljából nyújtott települési támogatás jövedelemhatára, illetve támogatási össze megemelésre került. Az élethelyzetre tekintettel nyújtható települési támogatás adható legmagasabb összege szintén megemelésre került.
A Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a 35/2018. (X. 29.) TKT számú határozatával döntött arról, hogy a tabi főzőhely vonatkozásában a szociális étkeztetés intézményi térítési díját 2019. január hó 01. napjától 550,- Ft/ebéd/főről 630,- Ft/ebéd/főre változtatja.
Lulla, 2018. december 11.
Kleiber Jenőné
polgármester
Módosította a 13/2015.(XII.10.) számú rendelet 1. §-a, hatályos 2016. január 1. napjától.
Módosította a 13/2015.(XII.10.) számú rendelet 2. §-a, hatályos 2016. január 1. napjától.
Módosította a 4/2018.(V.28.) rendelet 1. §-a, hatályos 2018. május 29. napjától.
Hatályon kívül helyezte a 4/2018.(V.28.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatálytalan 2018. május 29. napjától.
Módosította az 5/2016.(VI.21.) rendelet 1. §-a, hatályos 2016. június 21. napjától.
Beiktatta a 10/2018.(XII.20.) rendelet 1. §-a, hatályos 2019. január 1. napjától.
Módosította a 10/2018.(XII.20.) rendelet 2. §-a, hatályos 2019. január 1. napjától.
Beiktatta a 4/2018.(V.28.) rendelet 2. §-a, hatályos 2018. május 29. napjától.
Módosította a 10/2018.(XII.20.) rendelet 3.§-a, hatályos 2019. január 1. napjától.
Módosította a 10/2015.(XI.12.) számú rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2015. november 13. napjától
Beiktatta a 10/2015.(XI.12.) számú rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2015. november 13. napjától
Beiktatta a 10/2015.(XI.12.) számú rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2015. november 13. napjától
Beiktatta a 10/2015.(XI.12.) számú rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2015. november 13. napjától
Módosította a 4/2018.(V.28.) rendelet 3. § (1) bekezdése, a 10/2018.(XII.20.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2019. január 1. napjától.
Módosította a 4/2018.(V.28.) rendelet 3. § (2) bekezdése, a 10/2018.(XII.20.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2019.január 1. napjától.
Módosította az 5/2016.(VI.21.) rendelet 2. §-a, hatályos 2016. június 21. napjától.
Beiktatta a 10/2018.(XII.20.) rendelet 5. §-a, hatályos 2019. január 1. napjától.
Módosította a 4/2018.(V.28.) rendelet 4. §-a, hatályos 2018. május 29. napjától.
Módosította az 5/2016.(VI.21.) rendelet 3. §-a, hatályos 2016. június 21. napjától.
Módosította a 4/2018.(V.28.) rendelet 5. § (1) bekezdése, az 5/2018.(VII.31.) rendelet 1. §-a, hatályos 2018. augusztus 1. napjától.
Beiktatta a 4/2018.(V.28.) rendelet 5. § (2) bekezdése, hatályos 2018. május 29. napjától.
Módosította a 9/2015.(X.29.) számú rendelet 1.§-a, hatályos 2015. október 30. napjától
Hatályon kívül helyezte a 13/2015. (XII.10.) számú rendelet 3. §-a, hatálytalan 2016. január 1. napjától.
Módosította az 5/2016.(VI.21.) rendelet 4. §-a, hatályos 2016. június 21. napjától.
Módosította a 13/2015.(XII.10.) számú rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2016. január 1. napjától.
Módosította a 13/2015.(XII.10.) számú rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2016. január 1. napjától.
Hatályon kívül helyezte a 13/2015.(XII.10.) számú rendelet 4. § (2) bekezdése, hatálytalan 2016. január 1. napjától.
Módosította a 7/2015. (VI.30.) rendelet 1. §-a, a 4/2018.(V.28.) rendelet 6. § (1) bekezdése, a 10/2018.(XII.20.) rendelet 6. §-a, hatályos 2019. január 1. napjától
Módosította a 4/2018.(V.28.) rendelet 6. § (2) bekezdése, hatályos 2018. május 29. napjától.
Módosította a 4/2018.(V.28.) rendelet 6. § (3) bekezdése, hatályos 2018. május 29. napjától.
Módosította a 4/2018.(V.28.) rendelet 7. §-a, hatályos 2018. május 29. napjától.