Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (V.28.) önkormányzati rendelete

A 2017. évi zárszámadásról

Hatályos: 2018. 05. 28- 2021. 02. 09


Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2018.(V.28.)

RENDELETE

a 2017. évi zárszámadásról


Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat 2017.évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:



I.

A BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE


1. §


(1)       Lulla Község Önkormányzata Képviselő - testülete a 2017. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót


48.875 e Ft bevétellel (1. melléklet)

                                               33.793 e Ft kiadással (1. melléklet)

                                               15.082 e Ft maradvánnyal (6. melléklet)

jóváhagyja.


(2)       Az Önkormányzat bevételeit forrásonként és a kiadásokat – ezen belül a kiemelt kiadásokat kormányzati funkciónként részletezve a 2.  mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


(3)       Az önkormányzat költségvetésében szereplő átadott pénzeszközök teljesítését a 5. mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


2. §



Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak teljesítését 11.904 e Ft, bevételeit 13.874 e Ft főösszegben, valamint célonkénti részletezését az 4. mellékletben foglaltak szerint határozza meg.



3. §


A képviselő-testület az önkormányzat közvetett támogatásait a 7. melléklet szerint fogadja el.


4. §


Az Önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettsége nincs.(14.melléklet)


5. §


Az Önkormányzatnak 2017.12.31-én hitelállománya nincs.



II.


AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA


6. §


(1)       Az Önkormányzat 2017. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 8. és 9.  mellékletben részletezett mérlegadatok alapján 217.696 e Ft-ban állapítja meg.


(2)       Az Önkormányzat vagyonleltárát a képviselő-testület a 9. melléklet alapján jóváhagyja.


7. §


Az Önkormányzat adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 10..mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.


8.§


A Stabilitási törvény 10.§ (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összevetését a 15.melléklet hagyja jóvá.




III.


A MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA



9. §


  1. Az Önkormányzat 2017. évi költségvetési maradványát 15.082 e Ft összegben a 6. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá. A maradványból 4.349 e Ft kötelezettséggel terhelt, melyből 750 e Ft a fel nem használt kistelepülési önkormányzatok alacsony összegű fejlesztéseinek támogatása, 2.950 e Ft a fel nem használt adósságkonszolidációs pályázat összege, 649 e Ft az államháztartáson belüli megelőlegezés.


  1.  Az önkormányzatot megillető pótlólagos támogatás összege 14 e Ft, ami a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz ártalmatlanításából adódik.


  1. Az önkormányzat a 2017. évi mérleg szerinti eredményét 3.832 e Ft összeggel hagyja jóvá.



IV.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


10. §

                       

A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.




Lulla, 2018. május 24.







                        Kleiber Jenőné                                               Dr. Vanó Szilárd
                        polgármester                                                          jegyző


















I N D O K O L Á S

a 3/2018.(V.28.)


a 2017. évi zárszámadásról szóló rendelethez


Lulla Község képviselő testülete az 1/2018. (II.12.) számú rendeletével jóváhagyta a 2017.évi költségvetést. A költségvetés az év folyamán többször módosításra került, az év közben hozott képviselő-testületi határozatok, pótlólag kapott állami támogatások pénzügyi kihatása következtében.


Az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 91.§.alapján a zárszámadásról a képviselő-testületnek rendeletet kell alkotni. A pénzügyi teljesítést, a vagyon, a maradvány alakulását mutatják be a rendelet mellékletét képező 1-15 mellékletek.


BEVÉTELEK ALAKULÁSA:

A bevételek összességében 98 %-ra teljesültek 48.875 e Ft értékben (1. melléklet) a módosított előirányzathoz viszonyítva, ezen belül a működési célú bevételek 101 %-ra (3. melléklet) realizálódtak .


Az intézményi működési bevétel, amely az összes bevétel 0,8 %-át teszi ki, ami készletértékesítésből, tárgyi eszközök bérbeadásából, kamatbevételekből és koncessziós díjból befolyt bevételekből tevődik össze.

Az intézményi működési bevételei 97 %-ra teljesültek.


A helyi adók 106 %-ra teljesültek. Az átengedett központi adók (gépjárműadó) teljesülése 142 %-os.



Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ezek 100 %-ra teljesültek 16.153 e Ft értékben, a következő csoportosítás szerint:


  • Helyi önkormányzatok működési támogatása                  11.650 e Ft
  • Települési önk. szociális feladatainak támogatása              2.092 e Ft
  • Települési önk. kulturális feladatainak támogatása             1.200 e Ft
  • Kiegészítő támogatás                                                          1.202 e Ft
  • Elszámolásból származó bevételek                                            9 e Ft


Egyéb működési célú támogatás összességében 100 % teljesült 6.040 e Ft összegben, melyből 5.944 e Ft a közfoglalkoztatási programok támogatása, 96 e Ft gyermekvédelmi kedvezmény támogatása.


A finanszírozási bevételek összege 13.277 e Ft, melyből 649 e Ft állami megelőlegezés, 12.628 e Ft az előző évi maradvány igénybevételéből tevődik össze.


Felhalmozási célú támogatás 87 %-os teljesülést mutat 9.775 e Ft összegben, melyből 9.025 e Ft a Vis Major támogatás, 750 e Ft a kistelepülési önkormányzatok alacsony összegű fejlesztéseinek támogatása.


A felhalmozási bevétel 100%-ra teljesült 530 e Ft értékben, melyből 30 e Ft tárgyi eszköz, 500 e Ft pedig ingatlan értékesítéséből származó bevételként folyt be.

KIADÁSOK ALAKULÁSA:

A kiadások a módosított előirányzathoz viszonyítva 67 %-ra realizálódtak az 1.  melléklet alapján.


A működési kiadások 59 %-ra realizálódtak 21.889 e Ft értékben. (3. melléklet). A működési kiadások, amelyek az összes kiadás 65 %-át teszik ki, a személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, szociális juttatásokból, működési célú támogatásértékű kiadásból és átadott pénzeszközből, valamint a dologi kiadásokból tevődik össze.

Dologi kiadások közé tartoznak a helyi hivatal, a közösségi ház, a köztemető működtetési kiadásai, a közüzemi díjak, a postaköltség, a vagyonbiztosítás, a bankköltségek és egyéb szolgáltatási díjak.


A működési célú pénzeszköz átadások 76 %-ban teljesültek (5.  melléklet). A kötelező alapfeladatok ellátásáért / óvodai ellátás, orvosi ügyelet, a családsegítő és gyermekjóléti szolgálat/ az önkormányzat az összes kiadás 54 %-át térítette át.

A feladatot ellátó Tab Város Önkormányzatának 1.258 e Ft,ebből óvodaműködésre 58 e Ft, hivatal működésre 1.200 e Ft,

Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulásnak 165 eFt került átadásra.


A Koppány Völgye KEK Nonprofit Kft. részére 1.217 e Ft, ebből 517 e Ft járóbeteg ellátásra 700 e Ft háziorvosi ügyeleti ellátásra került átadásra.

Civil szervezetek, egyesületek támogatása a következőképpen alakult:

Anyatejes nap támogatására Pro-Maternitas Kft. részére 4 e Ft,

Tabi Polgárőr Egyesületnek 25 e Ft került átadásra.


Szociális kiadások alakulása


Az összkiadás 5 %-a került kifizetésre 1.687 e Ft értékben szociális juttatásként a lakosságnak az alábbi jogcímekre (12..melléklet ):


A jogosult részére jövedelmi kiegészítése, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.

Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Lulla Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Lulla Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:

Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 70 %-a lehet.

2017. évben 88 esetben került megállapításra a települési támogatás, valamennyi esetben pénzbeli támogatást nyújtott az önkormányzat. A képviselő-testület 65 esetben a településen élő nyugellátásban részesülő személyeket részesítette hivatalból személyenként 5.000 forint összegű támogatásban. 23 esetben kérelemre indult az eljárás. A vizsgált időszakban települési támogatás elutasítására 1 esetben került sor.

Az előző év azonos időszakában 91 fő részesült települési támogatásban.

A költségvetés tervezésekor 102 fő támogatásával számoltunk, 650 e forint összegben.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás összege az eltemettető családja jövedelmének a függvényében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 és 100 %-a (28.500.-forint) között változik.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2017. évében 3 igénylő részére kerül megállapításra a fenti ellátás. A vizsgált időszakban ezen ellátás elutasítására nem került sor.

2017. évre 3 hozzátartozó segélyezésével számoltunk. Előző év azonos időszakában szintén egy alkalommal került megállapításra eltemettetés költségeihez nyújtott települési támogatás.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtott települési támogatás

Lulla Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 350%-ának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 100 %-át eléri, de annak kétszeresét nem haladja meg.

A vizsgált időszakban kamatmentes kölcsön iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.

Előző év azonos időszakában szintén nem igényelték ezt a szociális ellátást. A költségvetés tervezésekor 2 fő támogatásával, és 150 e Ft előirányzattal számoltunk.


Lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.

2017. december hó 31. napján 8 személy részesült lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban. A vizsgált időszakban ezen ellátás iránti kérelem elutasítására 2 alkalommal került sor.

A költségvetés tervezésekor 11 háztartás támogatásával, és 4.500 e Ft előirányzattal számoltunk. Előző év azonos időpontjában 7 fő részesült a fenti támogatásban.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Lulla Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.

2017. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránt nem érkezett kérelem.

A költségvetés tervezésekor 1 fő támogatásával, és 180 e Ft előirányzattal számoltunk.


Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2017. évre 1 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 150 eFt volt. 2017. évben köztemetés elrendelésére nem került sor.


Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások

Étkezési térítési díjkedvezmény

A helyi rendelet értelmében a kettő, vagy több gyermekes, továbbá gyermeküket egyedül nevelő szülők az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekekre tekintettel gyermekenként napi 30 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek utolsó alkalommal abban a tanévben amelyikben a gyermek(ek) az általános iskola 8. osztályát befejezi. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesül(nek).

2017. évben 2 gyermek részesült étkezési térítési díjkedvezményben. 2017. évre 2 gyermek támogatásával számoltunk, 20 eFt összegben.


Gyermekek iskolakezdés és karácsony előtti támogatása:

A képviselő-testület a nappali tagozaton oktatási és nevelési intézménybe járó, életvitelszerűen a településen élő gyermekeket évente egy alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti.

A képviselő testület 2017. év június 11-i, illetve a 2017.november 28-i ülésén döntött (20 gyermek esetében) támogatások odaítéléséről. Az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket személyenként 6.000 – 9.000 forint közötti támogatásban részesítette a testület, mely ellátások kifizetésére 2017. augusztus hó 30-ig, illetve egy hallgató esetén 2017. november 30.-ig került sor.

A képviselő-testület az életvitelszerűen a településen élő gyermekeket évente egy alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti. A képviselő-testület karácsony előtt 26 kisgyermek szülőjét részesítette hivatalból személyenként 8.000 forint összegű támogatásban.


Újszülöttek támogatása:

A helyi rendelet értelmében a képviselő-testület az újszülött gyermeket egyszeri 20 e forint összegű támogatásban részesítheti.

2017. évben újszülöttek támogatásának megállapításra 2 alkalommal került sor.

A költségvetés tervezésekor 3 újszülött támogatásával számoltunk.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak gyermekenként 6.000 – 6.500 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában.

2017. december hó 31-én 7 gyermek részesült ebben az ellátásban, akik 4 családban nevelkedtek. Ezen ellátás iránti kérelem 2 gyermek esetében került elutasításra, esetükben a család jövedelme meghaladta a jogszabályban meghatározott összeget.

2017. évre 10 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 120 e forint.

Előző év azonos időpontjában szintén 7 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben.


A település 2017. évben nem pályázott szociális célú tűzifára.


2017.évi helyi lakáscélú támogatás:

Lulla Község Önkormányzatának a helyi lakáscélú támogatásáról szóló 18/2003. (XII.12.) rendelete alapján Lulla Község Önkormányzatának Képviselő- testülete a 111/2017. (XII.11.) számú határozatával vissza nem térítendő támogatás formájában nyújtott támogatást az arra jogosult 1 fő kérelmezőnek 300 e Ft összegben.





Közfoglalkozatás:


Lulla Község Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerő Piaci Pont hatósági szerződést kötött a 2017. évi közfoglalkoztatás támogatására.

Önkormányzatunknál 2017-ban a közfoglalkoztatás keretében az alábbi START munka programban, illetve egyéb hosszú időtartamú közfoglalkoztatás keretében történt foglalkoztatás:


PROGRAM

MEGNEVEZÉSE

Foglalkoztatottak száma

Foglalkoztatás időtartama

Mezőgazdasági program – START mintaprogram

6 fő

2016.március.03.-2017.február.28. 

Hosszabb időtartamú program- közúti karbantartó

2 fő

2016.április.11.-2017.február.28. 

Hosszabb időtartamú program – közterület takarító

4 fő

2017.március.16-2018.február.28. 

Hosszabb időtartamú program- közterület takarító

1 fő

2017.április.01–2017.október 31. 

Hosszabb időtartamú program- intézménytakarítói képzés

1 fő

2017.december.04 -2018.február.28 .


 2016-ról két program húzódott át 2017-re, egy mezőgazdasági és egy hosszabb időtartamú program.

2016. március 3-tól 2017. február 28-ig tartott a mezőgazdasági startmunka mintaprogram
6 fő egyszerű mezőgazdasági foglalkozású közfoglalkoztatottal. A program során megvalósult a növénytermesztés és a gyümölcsfák ültetése. A konyhakerti növények termelésével biztosítani tudtuk a település rendezvényeihez szükséges zöldségféléket.

A 2016. április 11-től 2017. február 28-ig tartó hosszabb időtartamú közfoglalkoztatásban
2 főt foglalkoztattunk közúti karbantartó munkakörben.

2017-ben három hosszabb időtartamú program indult közterület takarítók foglalkoztatásával, melyek közül egy intézménytakarítói képzés is megvalósult.


A támogatás mindegyik program esetében 100%-os volt.



Tervezés:


2016. októberében Lulla, Bálványos, Kereki és Pusztaszemes települések úgy határoztak, hogy együttműködnek a Lullai szennyvíz-elvezetési agglomeráció kialakításában. Bálványos, Kereki, és Pusztaszemes Lulla Község Önkormányzatát megbízta a szennyvízelvezetési agglomerációs lehatárolás elkészítésének lebonyolításával. A dokumentáció elkészítésére Lulla Község önkormányzata megbízási szerződést kötött 2017. november 3-án a Kristály Kft.-vel, amelynek költsége bruttó 825.500 Ft. A tervezési költség 4 település között oszlik meg (településenként bruttó 206.375 Ft), amelyet az érintett települések átutaltak Lullának. Lulla Község Önkormányzata 2017. februárjában a Kristály Kft. számára a tervezési díjat átutalta. A terv elkészült.



Benyújtott pályázatok:


2016. júliusában vis-maior pályázatot nyújtott be a település az esőzések okozta károk helyreállítására. Becsült károk helyreállítási költsége összesen: 13.175.234 Ft.  A településnek Ft önerőt kell vállalni. 2016. decemberében 11.855.234 Ft támogatás nyert a település a vis-maior helyreállítási munkálatok elvégzésére. A település 1.320.000,-Ft önerő vállalása mellett 2017. márciusában szerződést kötött a Kővágó-Ép Kft-vel a kivitelezési munkálatok elvégzésére. A munkák 2017. júliusban elkészültek.


2017. február 6-án Lulla Község Önkormányzata a „Vidéki térségek kisméretű infrastruktúrájának és alapvető szolgáltatásainak fejlesztése” című felhívásra Tab várossal és Zics községgel konzorciumban pályázatot nyújtott be. A projekt benyújtásához szükséges előkészítő munkákra a B2010 Kft.-vel 435.000 Ft + ÁFA megbízási díjért szerződést kötött 2017. január 2-án Tab Város Önkormányzata, mint a konzorcium vezetője. A B2010 Kft. az 1. részszámlát kiállította 2017.02.22-én 215.000 + ÁFA összegről. A fennmaradó rész, azaz 220.000 Ft + ÁFA a pályázat pozitív elbírálása után kerül kifizetésre. A konzorcium vezetője biztosítja az önerőt a konzorciumi partnerek helyett is. A pályázat elbírálása 2018 első félévében várható (előzetes értesülések alapján a pályázat pozitív elbírálásban részesült, de hivatalos tájékoztatás még nem érkezett).


2017. március 31-én Tab Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be az EFOP-1.5.3-16 kódszámú pályázati felhívásra „Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében” címmel. A pályázatban Lulla Község Önkormányzata konzorciumi partnerként vesz részt. 2017. május 18-án értesítést kaptunk, hogy a pályázat megfelelt a jogosultsági szempontoknak és döntésre terjesztették fel. 2017. december 04-én értesítették a konzorcium vezetőjét, Tab Város Önkormányzatát, hogy a benyújtott pályázatot 249.920.000 Ft támogatásban részesítették. Lulla Község Önkormányzatára jutó összeg 15.410.000 Ft. A Támogatási szerződés megkötése folyamatban van.


2017. októberben Kistelepülési önkormányzatok alacsony összegű fejlesztéseinek támogatására nyújtottunk be pályázatot. Lulla Község Önkormányzatának tulajdonát képező, a Hivatal épületéven lévő /Kossuth Lajos utca 43 szám alatt található/ orvosi rendelő előtti váró, valamint a hozzá tartozó folyosó felújítási munkálatai szeretnénk elvégezni A pályázat keretében a meg lévő hivatal épületén videó megfigyelő rendszert telepítünk. Igényelt támogatás 750.000 Ft. A pályázat pozitív elbírálásban részesült.



Közvetett támogatás indoklása:

Az önkormányzat 2017. évben közvetett támogatást nem nyújtott.



Többéves kihatással járó kötelezettségek:

Az önkormányzatnak többéves kihatással járó kötelezettségei nincsenek.



Az önkormányzat maradványa:

Az önkormányzat 2017. évi maradványa 15.082 e Ft. (6. melléklet), a kötelezettségvállalással csökkentett szabad maradványa 10.733 e Ft.



Az önkormányzat hitelállománya:

Az Önkormányzatnak 2017. 12.31-én hitelállománya nincs.




Lulla, 2018. május 24.




                                                                                                     Kleiber Jenőné

                                                                                                       polgármester


Mellékletek