Sérsekszőlős Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2014. (II.4.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről.

Hatályos: 2015. 03. 26- 2015. 09. 24

Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének

a 8/2014. (IX. 12.)és a 3/2015.(II.20.) rendelettel módosított

1/2014. (II.4.)

RENDELETE

az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről


Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban Áht.) 23. § (1) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló többször módosított 2011.évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban Mötv.) 143. § (4) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2014. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:



A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2014. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Sérsekszőlős Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.


2. §


(1)     Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1[1]. sz. melléklet tartalmazza.


(2)     Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4[2]. sz. melléklet tartalmazza.


(3)     Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit a [3]5.sz. melléklet tartalmazza.




A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


 (1)[4]     „A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2014. évi költségvetését 31.483 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


                  28.379 eFt tárgyévi bevétellel,

                                3.104 eFt finanszírozási bevétellel (előző évi pénzmaradvány igénybevétele),

                              31.483 eFt tárgyévi kiadással,



ezen belül:   25.429 eFt működési költségvetés tárgyévi bevétellel,

                                                     27.221 eFt működési költségvetés tárgyévi kiadással,

                                                       1.792 eFt működési célú hiánnyal (finanszírozási bevétellel),

                                                       2.950 eFt tárgyévi felhalmozási célú bevétellel,

                                                       4.262 eFt felhalmozási célú kiadással,

                                                             1.312 eFt felhalmozási célú hiánnyal, (finanszírozási bevétellel)

          állapítja meg.”

                       


                                            


(2)[5]        „A költségvetésben jelentkező 1792 eFt tárgyévi működési célú hiányt, és 1.312 eFt tárgyévi felhalmozási célú hiányt a képviselő-testület előző évi pénzmaradvány igénybevételével finanszírozza.”



(3)     Az önkormányzatnak 2014. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


 (4)[6]     „A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                                   25.429 eFt

működési célú pénzmaradvány                                                                   1.792 eFt

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                                    27.221 eFt

ebből:

- a személyi juttatások kiadásai                                 11.556 eFt

        - a munkaadókat terhelő járulékok                             2.367 eFt

        - a dologi kiadások                                                      5.875 eFt

        - ellátottak pénzbeli jutattása                                       3.188 eFt

        - egyéb működési célú kiadás                                      3.988 eFt

        - az általános tartalék                                                     197 eFt

        - a céltartalék                                                                    50 eFt



a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétel                                2.950 eFt

felhalmozási célú pénzmaradvány                                                1.312 eFt

a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás                                 4.262 eFt

ebből:

        - a beruházások összege                                                     958 eFt

        - felújítások összege                                                        3.104 eFt

            - egyéb felhalmozási célú kiadások                                    200 eFt”


(5)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3[7]. és  4[8]. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(6)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2014. évben -a közfoglalkoztatottak nélkül- 1 fő.


(7)       A közfoglalkoztatottak éves létszáma 7 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.



Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2014. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.



Tartalékok

[9]6. §


Az önkormányzat 247 eFt tartalékot képez, melyből 197 eFt az általános tartalék, 50   eFt a céltartalék. A tartalékok felett a képviselő testület rendelkezik.




Több éves kihatással járó feladatok

7 §


Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége nincs.



8. §


(1)     Az előirányzat felhasználási tervet a 5[10]. sz. melléklet tartalmazza.


(2)     A 2014. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.


(3)     Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása az Önkormányzatnak 2014. évben nincs.


(4)A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 6[11]. sz. melléklet tartalmazza.


(5)Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 7[12].sz.melléklet tartalmazza.


(6)     A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összesítését a 12. sz. melléklet tartalmazza.




A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

9. §


(1)       A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.


(2)A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.


(3)A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.



(4)     Az önkormányzat előirányzatai -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.


(5)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.


(6)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 100 eFt összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


(7)Az egységes rovatrend normatív jutalmak és céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.


(8)     Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében   kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

a.)készpénzfizetési számlák kifizetése

b.)vásárlási előleg, ellátmány

c.)munkavállalók illetményelőlege

d.)munkavállalók utazási költségtérítése

e.)munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése

f.)közcélú dolgozók munkabére

g.)hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek.



ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK


10. §


(1)       A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2014.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.


(2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Sérsekszőlős, 2014. február 3.






                            Teleki Ákos                                                Dr. Szűts Dóra
                           polgármester                                                       jegyző








Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Sérsekszőlős, 2015. március 23.



                       


                        Teleki Ákos                                                                         Dr. Szűts Dóra

                        polgármester                                                                               jegyző













Indokolás

Sérsekszőlős Község Önkormányzata

 1/2014. (II.4.) sz. költségvetési rendelethez



Az Országgyűlés a 2013. évi CCXXX. törvénnyel elfogadta a 2014. évi költségvetés alapját képező Magyarország 2014. évi központi költségvetését.


Magyarország számára a 2014. évi költségvetés bizonytalan nemzetközi, gazdasági környezetben készült. Az államadósság csökkentése továbbra is az egyik kitűzött fő cél, emiatt fokozott tartalék képzést és fegyelmezett, szigorú pénzügypolitikát kell megvalósítani.

Magyarország 2013-ban kijött a recesszióból, de nem került tartósan gyors és növekedést hozó pályára. A 2013-as élénkülés szinte csak átmeneti forrásokból táplálkozik pl. EU források lehívhatósága érdekében gyorsított állami beruházás, jobb időjárás eredményezte nagyobb mezőgazdasági termés. A környező országokhoz képest eddig lemaradást okozó kedvezőtlen üzleti, jogi és befektetési környezet fennmaradása 2014 második felétől újra fékezni fogja a magyar gazdaságot.

Néhány mutató alakulása 2011-2014 években:

                                                                       2011    2012    2013   2014

                                                                       tény     tény          várható


GDP növekedés %                                         1,7         0,1     1,0       1,3

Infláció %                                                      3,9         5,2     1,7       2,2

Folyó fiz.mérleg

egyenleg a GDP %-ában-                               1,4       3,4       1,6       1,8

Államháztartás hiánya

a GDP-%-ában                                                          4,2       -2,5.     -2,4      -2,8


2014.évi önkormányzati támogatások szabályozása:

Az önkormányzatok részére megállapított támogatások összetétele és nagysága 2014. évben  a következőképpen alakult:



- Zöldterület gazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátásának támogatása

                        22.300 Ft/hektár

- Közvilágítás fenntartásának támogatása

                        283.200 Ft/km

-Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok elszámolása

                        69 Ft/m2                      legalább 100.000 Ft

- Közutak fenntartásának támogatása

                        227.000 Ft/km

- Egyéb önkormányzati feladatok támogatása

a 2000 fő lakosságszám alatti azon települések esetében, ahol egy főre jutó adóerő-        képesség nem éri el a 20.000 Ft-ot, településenként 4 m Ft

- Kistelepülések szociális feladatainak támogatása

600.000 Ft településenként

- Könyvtári, közművelődési és múzeumi feladatok támogatása:

                        1.140 Ft/fő


A települési önkormányzatok szociális és gyermekjóléti feladatainak támogatására az alábbi címen igényelhető támogatás: 

Rendszeres szociális pénzbeli ellátás címén a lakásfenntartási támogatásra kifizetett összeg 90%-a igényelhető. Az aktív korúak ellátása címén a rendszeres szociális segély 90%-a, a foglalkoztatást helyettesítő támogatás 80 %-a igényelhető.


Részletes indokolás


 BEVÉTELEK:

Közhatalmi bevételek:

Átengedett központi adók, támogatások:


Az átengedett központi adókból csak a gépjárműadóból van átengedés, ennek mértéke 40 %, várhatóan 320 eFt bevétele származik ebből az önkormányzatnak.


Helyi adókból 1.160 eFt bevétellel számolunk, amely az iparűzési adóból és a magánszemélyek kommunális adójából származik.

Önkormányzat működési támogatása:

Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból 11.785 e forint bevétele várható. A támogatás összegeit a 11.sz.melléklet tartalmazza.

Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:

Sérsekszőlős község önkormányzatának felhalmozási célú bevétele az előző évi pénzmaradványból és koncessziós díjból tevődik össze, melynek összege 1.600 e Ft.

Az önkormányzat 2013. évi pénzmaradványa várhatóan 4.004 e Ft.

Hitel felvételt 2014 évben nem terveztünk.


KIADÁSOK:

A tervezéshez a 2014. évi költségvetési koncepció, a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.

A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.

Önkormányzatok és önkormányzati hivatal jogalkotó és általános gazdasági tevékenység kormányzati funkció kiadásai:

A személyi juttatások között a polgármester tiszteletdíját, hivatalsegéd munkabérét és járulékait vettük figyelembe.

A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal működtetési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közművek költségeit, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosításának, valamint a ruházati költségtérítés, az étkezési utalványok és a telefonhasználat után fizetendő kifizetői adó összege.

Egyéb kormányzati funkció kiadásai:

A személyi juttatások a közmunkások bérét és azok járulékait tartalmazzák.

A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját, a különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, a köztemető fenntartásának költségeit.

Háziorvosi ügyeletre 409 eFt-ot, óvodai ellátásra 478 eFt-ot, családsegítő szolgálatra 43 eFt-ot, gyermekjóléti szolgáltatásra 41 eFt-ot tervezzünk átadni.

A „Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft-vel történő megállapodás alapján 440 eFt működési célú pénzeszköz átadást terveztünk.

Működési célú pénzeszköz átadásként jelentkezik még a Dél-Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulásnak 6 e Ft, civil szervezetek támogatására 50 e Ft átadása, BURSÁ-ra 200 e Ft. A tavalyi évhez hasonlóan az anyatejes napot az idén is támogatni kívánjuk, ez az összeg 2014. évben várhatóan 15 eFt lesz.

A fenti támogatások összegét  az 5. számú melléklet tartalmazza.

Tartalékok:

2014. évre tartalékként 500 eFt-ot terveztünk, ebből 450 eFt-ot általános tartalék és 50 eFt összegben céltartalékot.


Közfoglalkoztatás:


Önkormányzatunk 2014-ben a közfoglalkoztatás keretében tovább folytatná a mezőgazdasági projektet, 2014. március 1-től - 2015. február 28-ig 3fő foglalkoztatásával illetve a helyi sajátosságra épülő programot, 2014. március 1-től - 2014. május 31-ig szintén 3 fővel. A közfoglalkoztatottak végeznék a településen a krumpli, foghagyma, fűszerpaprika illetve a kukorica termesztését, valamint a betonelemek gyártását, melyet a csapadékvíz biztonságos elvezetésére helyben fel tudunk használni.

A kazánprogram meghosszabbításaként lehetőség volt újabb hosszú időtartamú közfoglalkoztatásra, ahol a 2 főt foglalkoztatjuk tovább 2013. december 1-től - 2014. 02. 28-ig. A téli közfoglalkoztatás keretében 1 fő motorfűrész kezelő tanfolyamon vesz részt 2013. november 1-től – 2014. április 30-ig.

Közfoglalkoztatás keretében tervezzük továbbra is a településen a belvízelvezető rendszer rendbetételét, a település közterületeinek tisztántartását, gondozását, a kazánhoz apríték gyűjtését, aprítékolást.

A fenti programokkal éves szinten átlagosan 6 fő foglalkoztatását tervezzük, segédmunkás munkakörben.



Szociális kiadások alakulása:


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.


Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


A szociális törvény értelmében a rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátások döntő többsége esetében a támogatások mértéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének bizonyos százalékában van megállapítva. A 2014. év elején nem kerül sor az öregségi nyugellátás legkisebb összegének emelésére, ezért ezen ellátásoknál csak a jogosultak számának a változásával kell számolnunk.


A szociális és gyermekjóléti ellátások terén jelentős változások várhatóak 2014. január hó 1. napjától, így a korábbi átmeneti segélyt, kamatmentes kölcsönt (szociális kölcsön), temetési segélyt, illetve a rendkívüli gyermekvédelmi támogatást felváltja az önkormányzati segély.

Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 11/2003. (VIII. 26.) rendelet (a továbbiakban: helyi rendelet) hatályon kívül helyezése, és új rendelet megalkotása vált szükségessé.

A több éve folyamatosan növekvő megélhetési költségek, és a szociális ellátások már évek óta változatlan mértéke, valamint a béreknek az inflációnál kisebb mértékű emelkedése, az adójóváírás kivezetése egyre nagyobb terhet ró a családokra, így a szociális rászorultságtól függő ellátások iránt évről-évre egyre nagyobb igény jelentkezik. Ez az ellátásra jogosultak egyre emelkedő számában is meg fog mutatkozni.



Pénzbeli és természetbeni juttatások


Az aktív korúak ellátása, lakásfenntartási támogatás, ápolási díj:

A szakmai elképzelések szerint a létalap:

- alaptámogatási komponense nyújtana segítséget a kellő jövedelemmel nem rendelkező háztartásoknak úgy, hogy jövedelmüket egy meghatározott szintig kiegészíti (azaz ide tartozna mostani foglalkoztatást helyettesítő támogatás, illetve a rendszeres szociális segély), 

- kiegészítő támogatási komponense foglalná magába a háztartás társadalmilag elismert egyéb szükségleteinek biztosításához nyújtott támogatásokat (pl. a lakásfenntartási támogatást).

A létalapként nyújtott ellátásokat önkormányzati szinten (a képviselőtestület hatáskörében) már csak egy, ún. krízisellátás egészítheti ki, amely az egyének, háztartások egyedi, átmeneti jellegű krízishelyzetének megoldását segíti. 


2014. évben a normatív alapon nyújtott lakásfenntartási támogatás esetén az egy négyzetméterre eső lakásfenntartási költség (mely a folyósítandó támogatás mértékét jelentősen meghatározza) változásával nem kell számolnunk.

Ezen ellátások tervezésnél számolnunk kell a gazdasági válság következtében növekvő munkanélküliséggel, továbbá a családok növekvő megélhetési nehézségeivel.

2013. évre tervezett lakásfenntartási támogatásra jogosultak számát – az időarányos tényadatokat figyelembe véve - jelentősen, mint egy felére csökkentettük a 2014. évi terv készítésénél.

Az aktív korúak ellátásában részesülők esetén is megfigyelhető az igénylők számának a csökkenése, mindezért 2014. évre 16,7 %-al alacsonyabb ellátotti számmal számoltunk.


A méltányossági alapon ápolási díjban részesülők számát a 2013. évi tervadatokkal megegyezően terveztük 2014 évre is.


Eseti pénzbeli ellátások:


Önkormányzati segély

 (Mely magában foglalja a korábbi átmeneti segélyt, kamatmentes kölcsönt, temetési segélyt, illetve a rendkívüli gyermekvédelmi támogatást, ezen belül a beiskolázási segélyt, az étkezési térítési díjkedvezményt, az újszülöttek támogatását és az üdülési támogatást is. )

Valamennyi fenti ellátások időarányosan kifizetett összeg a tervezettet alatt alakult, ezért 2014. évre az előző évi tervadatokhoz képest mintegy 28,12 %-al alacsonyabb előirányzattal számoltunk ezen összevont ellátás esetében.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

2012. szeptember 30. napjától változott a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény. A jogszabályváltozás szerint a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek Erzsébet utalvány formájában részesülnek a támogatásban, mely utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.

2013. évre a jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás 5800.-Ft volt, mely támogatási összeg 2014. évben is változatlan marad.

A település tekintetében a 2014. évre az előző évinél 16,7 %-al alacsonyabb, azaz 10 gyermek támogatásával számoltunk.

A települési önkormányzat jegyzője az óvodáztatási támogatásra való jogosultságát - kérelmére - annak a szülőnek vagy családba-fogadó gyámnak állapítja meg, akinek gyermeke tekintetében a halmozottan hátrányos helyzet fennállását a jegyző a megállapította, és legkésőbb annak az óvodai nevelési évnek a kezdetéig, amelyben az ötödik életévét betölti, megkezdi az óvodai nevelésben való tényleges részvételt és a kérelem benyújtását közvetlenül megelőző időszakban legalább két hónapon keresztül rendszeresen jár óvodába.

A pénzbeli támogatás összege a 2013. évhez hasonlóan 2014. évben is gyermekenként első alkalommal 20.000.-Ft, ezt követően esetenként és gyermekenként 10.000.-Ft.

Az 2014. évben is 1 gyermek óvodáztatási támogatásával számoltunk.


A rászoruló gyermekek nyári étkeztetéséről szóló kormányrendelet 2011. évben jelentősen átalakította a nyári gyermekétkeztetés rendszerét. 2013. évben nyári gyermekétkeztetés megszervezésére a településen nem került sor, mivel teljes mértékben önerőből kellett volna megvalósítani. A következő évi támogatás elosztásának részletes szabályairól az illetékes miniszter várhatóan 2014. év tavaszán rendeletet ad ki.

A 2014. évben 5 gyermek nyári étkeztetésével számoltunk.


A köztemetés elrendelésének és szociális étkezésben részesülők támogatásának a feltételeit a szociális törvény szabályozza. A köztemetés és a szociális étkeztetés megállapítására 2013. évben nem került sor. A köztemetést az előző évivel azonosan 1 igénybevevővel terveztük.

Szociális étkezésben részesülők ellátására tervezettek igénylőszámot a felére (1 főre) csökkentettük.

Közgyógyellátás esetén az ellátásban részesítettek száma a tervezettnek a fele volt, ezért 25 %-al csökkentettük a 2014. évre tervezett létszámadatot.


Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.

 Az Európai Uniós támogatásával megvalósuló beruházások alakulása:

Az önkormányzatnak 2014. évben nincs Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása.


Sérsekszőlős, 2014. február 3.



                                                                                               Teleki Ákos
                                                                                              polgármester





I N D O K O L Á S

a 8/2014. (IX. 12.) rendelethez


A Képviselő-testület az 1/2014.(II. 4.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2014. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


-A Magyar Államkincstártól Sérsekszőlős Község Önkormányzata 2.950 eFt-ot kapott „Adósságkonszolidációban részt nem vett települési Önkormányzatok fejlesztési támogatása címen, így a felhalmozási célú támogatás államháztartáson belül 2.950 eFt-tal nő, melyet út felújításra kaptunk, így a felújítások összege 2.950 eFt-tal nő.


-Ifjúsági ház felújítása 154 eFt-ba került, ezzel az összeggel nő a felújítások összege, az általános tartalék csökken 154 eFt-tal.


-Sérsekszőlősért Egyesület részére 1.000 eFt összegű kamatmentes kölcsönt nyújtott az önkormányzat, így ezen összeggel nőtt az egyéb működési célú kiadások összege. A működési célú támogatások, kölcsönök visszatérülése szintén 1.000 eFt összeggel nő.


-A működési célú támogatások 2014. évi költségvetésben a 2013. évi teljesítés alapján lettek tervezve, mert a költségvetés tervezése során még nem volt ismert a hozzájárulások összege. Mivel a 2014. évi kiadás több, így az előirányzatot meg kellett növelni. Háziorvosi ügyeleti ellátásra átadott működési célú pénzeszköz 51 eF-tal nő, családsegítésre átadott 23 eFt-tal nő, gyermekjóléti szolgálatra átadott 25 e Ft-tal nő, így összegességében a működési célú pénzeszköz átadás kiadási előirányzata 99 eFt-tal nő. A tartalék összege 99.000 Ft-tal csökken.


-Állami támogatásként jelentkezik továbbá a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása 1.161 eFt összegben. A működési célú központosított támogatások előirányzata 1.161. eFt-tal nő, mivel ezt az összeget a DRV Zrt. számára továbbutaljuk, az egyéb működési célú támogatások összege 1.161 eFt-tal nő.


-A dologi kiadás előirányzata a „Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás” kormányzati funkción 255 eFt-tal csökken, ezzel az összeggel a beruházási kiadás nő.



Sérsekszőlős, 2014.09.11.



                                                                                              Teleki Ákos

                                                                                              polgármester



[1]

Módosította a 3/2015. (II.20.) rendelet 2 § (1) bekezdése, hatályos 2015. február 20. napjától

[2]

Módosította a 3/2015. (II.20.) rendelet 2 § (4) bekezdése, hatályos 2015. február 20. napjától

[3]

Módosította a 8/2014. (IX. 12.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától

[4]

Módosította a 3/2015. (II.20.)  rendelet 2. §(1) bekezdése, hatályos  2015. február 20. napjától

[5]

Módosította a 3/2015. (II.20.) rendelet 3. § (2) bekezdése, hatályos 2015. február 20. napjától

[6]

Módosította a 3/2015. (II.20.) rendelet 3. § (4) bekezdése, hatályos 2015. február 20. napjától

[7]

Módosította a 3/2015. (II.20.)    rendelet 3.§ (5) bekezdése, hatályos 2015. február 20. napjától

[8]

Módosította a 3/2015. ( II.20.) rendelet 3§ (5) bekezdése, hatályos 2015. február 20. napjától

[9]

Módosította a 8/2014. (IX. 12.) rendelet 3. § (1) bekezdése, hatályos 2014. szeptember 12. napjától.

[10]

Módosította a 3/2015. ( II.20.) rendelet  8. § (1) bekezdése, hatályos 2015. február 20. napjától

[11]

Módosította a 3/2015. (II.20.) rendelet   8. § (4) bekezdése, hatályos 2015. február 20. napjától

[12]

Módosította a 3/2015. (II. 20.) rendelet  8. § (5) bekezdése, hatályos 2015. február 20. napjától