település neve Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2015. (II.20.) önkormányzati rendelete
Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015. (II.20.) RENDELETE az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 09. 10- 2015. 12. 09település neve Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2015. (II.20.) önkormányzati rendelete
Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015. (II.20.) RENDELETE az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
2015-09-10-tól 2015-12-09-ig
Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének
a 9/2015.(IX.10.) rendlettel módosított
4/2015. (II.20.)
RENDELETE
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban Áht.) 23. § (1) bekezdése alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2015. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya a 2015. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Sérsekszőlős Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.
2. §
(1)[1] Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1. sz. melléklet tartalmazza.
(2)[2] A kiadásokat és bevételeket kormányzati funkciók szerinti bontásban a 2.1. és 2.2. sz. melléklet tartalmazza.
- [3]A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a 3. sz. melléklet tartalmazza.
(4)[4] Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.
(5)[5] Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit az 5. sz. melléklet tartalmazza.
A költségvetés bevételei és kiadásai
3. §
(1)[6] A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2015. évi költségvetését 36.771 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:
28.967 eFt tárgyévi bevétellel,
7.804 eFt finanszírozási bevétellel (előző évi maradvány igénybevétele),
36.771 eFt tárgyévi kiadással,
ezen belül: 34.971 eFt működési költségvetés tárgyévi bevétellel,
29.798 eFt működési költségvetés tárgyévi kiadással,
5.173 eFt működési célú töblettel,
1.800 eFt tárgyévi felhalmozási célú bevétellel,
6.973 eFt felhalmozási célú kiadással,
5.173 eFt felhalmozási célú hiánnyal
állapítja meg.
(2) A költségvetésben jelentkező 80 eFt tárgyévi működési célú hiányt, és 5.050 eFt tárgyévi felhalmozási célú hiányt a képviselő-testület előző évi pénzmaradvány igénybevételével finanszírozza.
(3) Az önkormányzatnak 2015. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.
(4)[7] A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:
működési költségvetés tárgyévi bevétel 27.167 eFt
működési célú maradvány 7.804 eFt
működési költségvetés tárgyévi kiadás 29.798 eFt
ebből:
- a személyi juttatások kiadásai 14.564 eFt
- a munkaadókat terhelő járulékok 2.534 eFt
- a dologi kiadások 5.717 eFt
- ellátottak pénzbeli jutattása 2.197 eFt
- egyéb működési célú kiadás 1.650 eFt
- az általános tartalék 2.646 eFt
- a céltartalék 50 eFt
- finanszírozási kiadás 440 eFt
a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétel 1.800 eFt
felhalmozási célú pénzmaradvány 0 eFt
a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás 6.973 eFt
ebből:
- a beruházások összege 2.088 eFt
- felújítások összege 4.485 eFt
- egyéb felhalmozási célú kiadások 400 eFt”
(5) A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és 4. sz. melléklet szerint állapítja meg.
(6) Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2015. évben - közfoglalkoztatottak nélkül - 2 fő.
(7) A közfoglalkoztatottak éves létszáma 11 fő.
Az önkormányzat bevételei
4. §
A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.
Az önkormányzat kiadásai
5. §
A képviselő-testület a 2015. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.
Tartalékok
[8]6. §
Az önkormányzat tartalék összegét 2.696 eFt-ra emelte, melyből 2646 eFt az általános tartalék, 50 eFt a céltartalék. A tartalékok felett a képviselő testület rendelkezik.
Több éves kihatással járó feladatok
7 §
Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége nincs.
8. §
(1)[9] Az előirányzat felhasználási tervet a 9. sz. melléklet tartalmazza.
(2) A 2015. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.
(3) Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása az Önkormányzatnak 2015. évben nincs.
- A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 11. sz. melléklet tartalmazza.
- [10]Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 10. sz. melléklet tartalmazza.
(6) A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összesítését a 12. sz. melléklet tartalmazza.
A 2015. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
9. §
(1) A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.
- A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.
- A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.
(4) Az önkormányzat előirányzatai - kivéve a kiemelt előirányzatokon belül - nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.
(5) A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.
(6) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 100 eFt összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.
- Az egységes rovatrend normatív jutalmak és céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.
(8) Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:
- készpénzfizetési számlák kifizetése
- vásárlási előleg, ellátmány
- munkavállalók illetményelőlege
- munkavállalók utazási költségtérítése
- munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
- közcélú dolgozók munkabére
- hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek.
ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK
10. §
(1) A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2015.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.
Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.
(2) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
Sérsekszőlős, 2015. 02. 18.
Teleki Ákos Dr. Szűts Dóra
polgármester jegyző
Záradék:
Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.
Sérsekszőlős, 2015. szeptember 10.
Teleki Ákos Dr. Szűts Dóra
polgármester jegyző
Indokolás
Sérsekszőlős Község Önkormányzata
4/2015. (II.20.) sz. költségvetési rendeletéhez
Az Országgyűlés a 2014. évi C. törvénnyel elfogadta Magyarország 2015. évi központi költségvetését.
A Kormány továbbra is elkötelezett a költségvetési hiány, valamint az államadósság csökkenő pályájának biztosításában. A 2015. évet érintő költségvetési politika prioritásának tekinti a gazdasági növekedés támogatását, illetve megőrzését.
A 2015. évi költségvetés úgy került kialakításra, hogy ne gátolja a gazdaság élénkülését, és emellett az alábbi követelmények is teljesüljenek:
- az Alaptörvénnyel összhangban a költségvetési hiány nagysága biztosítani tudja az államadósság GDP-hez viszonyított aránya mérséklődjön,
- a GDP arányában az államháztartás kiadási oldala, ezáltal az újraelosztás mértéke csökkenjen,
- az államháztartási törvénynek megfelelően a gazdasági ciklus hatásától és az egyszeri tételektől megtisztított, strukturális hiány összhangban legyen a kitűzött 1,7%-os középtávú költségvetési céllal.
A 2015. évi költségvetés főbb célkitűzései a következők:
- a bankok elszámoltatása, melynek következtében csökkennek a törlesztő részletek, így több pénz marad a magyar családoknál: cél, hogy a lakosság kikerüljön az adósságcsapdából;
- a pedagógus életpálya-program folytatása;
- a fegyveres és rendvédelmi életpálya-modell keretében 30%-os bérfejlesztés július 1-től;
- a feketegazdaság visszaszorítása, az eltitkolt, adózatlan jövedelmek arányának mérséklése;
- az Államreform 2 keretében az állami feladatellátás rendszerének áttekintése, racionalizálása, a bürokrácia csökkentése és ennek révén megtakarítások elérése;
- a foglakoztatás bővítése, ennek keretében minél több embert a munkaerőpiac felé kell terelni, melyben a képzésnek, illetve a szakképzésnek van nagy szerepe;
- a „segély helyett munkát” elv keretében a közmunka-programokban foglalkoztatottak létszámának és a programok forrásának bővítése;
- a szociális segélyezésben a helyi önkormányzatok szerepének erősítése a bevételi lehetőségeik bővítésével egyidejűleg;
- a demográfiai helyzet (a társadalom elöregedésének) kezelése, melynek érdekében további, születésszámot támogató intézkedések bevezetése szükséges;
- a vidék fejlesztése, különös tekintettel a mezőgazdaság élénkítésére, fejlesztésére, munkahelyteremtésére.
Részletes indokolás
BEVÉTELEK:
Közhatalmi bevételek:
Az átengedett központi adókból csak a gépjárműadóból van átengedés, ennek mértéke 40 %, várhatóan 250 eFt bevétele származik ebből az önkormányzatnak.
Helyi adókból 970 eFt bevétellel számolunk, amely az iparűzési adóból és a magánszemélyek kommunális adójából származik.
Önkormányzat működési támogatása:
Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból 11.507 e forint bevétele várható. A támogatás összegeit a 11. sz. melléklet tartalmazza.
Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:
Sérsekszőlős község önkormányzatának felhalmozási célú bevétele az előző évi pénzmaradványból és felhalmozási célú állami támogatásból tevődik össze, melynek összege 6.850 e Ft.
Az önkormányzat 2014. évi pénzmaradványából várhatóan 5.130 e Ft-ot kell felhasználnia.
Hitel felvételt 2015. évben nem terveztünk.
KIADÁSOK:
A tervezéshez a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.
A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.
Önkormányzatok és önkormányzati hivatal jogalkotó és általános gazdasági tevékenység kormányzati funkció kiadásai:
A személyi juttatások között a polgármester tiszteletdíját, hivatalsegéd munkabérét és járulékait vettük figyelembe.
A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal működtetési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közművek költségeit, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosításának összegét.
Egyéb kormányzati funkció kiadásai:
A személyi juttatások a közfoglalkoztatottak bérét és azok járulékait tartalmazzák.
A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját, a különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, a köztemető fenntartásának költségeit.
Háziorvosi ügyeletre 460 eFt-ot, óvodai ellátásra 478 eFt-ot, családsegítő szolgálatra 67 eFt-ot, gyermekjóléti szolgáltatásra 67 eFt-ot tervezzünk átadni.
A „Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft-vel történő megállapodás alapján 182 eFt működési célú pénzeszköz átadást terveztünk.
Működési célú pénzeszköz átadásként jelentkezik még a Dél-Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulásnak 18 e Ft, Nefela Egyesület tagdíja 1 eFt, Koppányvölgyi Egyesület tagdíja 3 eFt. Civil szervezetek támogatására 150 eFt-ot terveztünk, BURSÁ-ra 200 eFt-ot. A tavalyi évhez hasonlóan az anyatejes napot az idén is támogatni kívánjuk, ez az összeg 2015. évben várhatóan 5 eFt lesz.
A fenti támogatások összegét az 5. számú melléklet tartalmazza.
Tartalékok:
2015. évre tartalékként 500 eFt-ot terveztünk, ebből 450 eFt-ot általános tartalék és 50 eFt összegben céltartalékot.
Közfoglalkoztatás:
Önkormányzatunk a közfoglalkoztatás keretében elkezdte a mezőgazdasági projektet, 2014. március 1-től - 2015. február 28-ig 5fő foglalkoztatásával, ezt a projektet szeretnénk tovább folytatni 2015. március 1-től – 2016. február 29-ig 10 fő bevonásával. A közfoglalkoztatottak végeznék a településen a krumpli, foghagyma, fűszerpaprika illetve a kukorica termesztését.
Támogatás 100%.
Közfoglalkoztatás keretében tervezzük továbbra is a településen a belvízelvezető rendszer rendbetételét, a település közterületeinek tisztántartását, gondozását.
A fenti programokkal éves szinten átlagosan 11 fő foglalkoztatását tervezzük, segédmunkás munkakörben.
Szociális kiadások alakulása:
Magyarország 2015. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2014. évi XCIX. törvény (a továbbiakban: Törvény) jelentősen módosítja 2015. március 1. napjától a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényt (a továbbiakban: szociális törvény). A települést és a település költségvetését érintő módosítások az alábbiakban foglalhatóak össze.
Az aktív korúak ellátása köréből a foglalkoztatást helyettesítő támogatás, az egészségkárosodási (korábban egészségkárosodottak rendszeres szociális segélye) és gyermekfelügyeleti támogatás (korábban 14 éven aluli kiskorú gyermeket nevelő személy támogatása) 2015. március 1. napjától a járási hivatal hatáskörébe kerül. 2015. március 1. napjától megszűnik a szociális törvény 38. § (1) bekezdése szerinti lakásfenntartási támogatás, a 43/B. § (1) bekezdésében meghatározott méltányossági ápolási díj, illetve az 50. § (3) bekezdésében szabályozott méltányossági jogcímen nyújtott közgyógyellátás.
Az önkormányzati segély szabályozása 2015. március 1. napjától szintén változik. Az ellátás neve települési támogatásra módosul. A települési támogatás keretében az alábbi a támogatások nyújthatóak:
- a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez (korábbi lakásfenntartási támogatás),
- a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére (korábbi méltányossági ápolási díj),
- a gyógyszerkiadások viseléséhez (korábbi méltányossági jogcímen nyújtott közgyógyellátás),
- a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére.
A szociális törvény nem állapít meg keretszabályokat a települési támogatásra vonatkozóan, azaz a település képviselő-testülete rendeletében állapíthatja meg az anyagi és eljárási szabályokat is. A rendeletet 2015. február 28. napjáig kell megalkotni.
A szociális törvény 134/C. § (1)-(3) bekezdései alapján, a 2015. január 1-jén lakásfenntartási támogatás megállapítása iránt folyamatban lévő, valamint a 2014. december 31-ét követően lakásfenntartási támogatás megállapítása iránt benyújtott kérelem alapján indult ügyekben a lakásfenntartási támogatást 2015. február 28. napjáig lehet megállapítani. A 2014. december 31. napja előtt megállapított lakásfenntartási támogatást a támogatást megállapító határozatban megjelölt időpontig kell nyújtani. A 2015. március 1-jét megelőzően megállapított méltányossági közgyógyellátás tekintetében a 2015. február 28-án hatályos rendelkezéseket kell alkalmazni.
A fentiekre tekintettel, a település 2015-ös költségvetésében – a rendelet elfogadásáig – a változó ellátások finanszírozása az önkormányzati segély összegébe kerül betervezésre.
Pénzbeli és természetbeni juttatások
Az aktív korúak ellátása, lakásfenntartási támogatás, ápolási díj:
Az aktív korúak ellátásában részesülők esetén – tekintettel arra, hogy az ellátások 2015. március 1. napjától a járási hivatalhoz tartoznak – arányosan 2014. decemberre (kifizetés 2015. január 5.), 2015. januárra és februárra terveztünk.
A méltányossági ápolási díj megállapítására már évek óta nem került sor a településen, így a tavalyi évhez hasonlóan 1 fővel számoltunk a 2015. januári és februári hónapokra. Amennyiben a képviselő-testület döntése alapján a települési támogatás keretében a továbbiakban is támogatja a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személyt, úgy a támogatás fedezete az önkormányzati segély keretében megtalálható.
2015. évben a normatív alapon nyújtott lakásfenntartási támogatás esetén, tekintettel arra, hogy a 2015. január 1. napja előtt megállapított ellátásokat még kevesebb, mint 1 évig kell nyújtani, azonban a 2015. január 1. után megállapított ellátásokat csak 2015. február 28. napjáig, illetve 2015. március 1. napjától az ellátás megszűnik, lényegesen kisebb összeget terveztünk.
Bursa Hungarica Ösztöndíj:
A képviselő-testület a támogatást 2015 évre 200.000 forintban állapította meg. Az ösztöndíjak odaítélése 2014 novemberében, 3 kérelmező részére került megállapításra.
Eseti pénzbeli ellátások
Önkormányzati segély, majd 2015. március 1. napjától települési támogatás:
Tekintettel arra, hogy a helyi rendelet nem került megalkotásra, így a 2015. március 1. napjától nyújtott támogatások fajtáiról, összegéről, rendszerességéről, jövedelemi feltételeiről nincsen információ, a 2014. évnél magasabb összeg kerül tervezésre, így szükség esetén az összegek átcsoportosíthatóak.
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:
2012. szeptember 30. napjától változott a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény. A jogszabályváltozás szerint a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek Erzsébet utalvány formájában részesülnek a támogatásban, mely utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.
2014. évre a jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás 5800.-Ft volt, mely támogatási összeg 2015. évben is változatlan marad.
A település tekintetében a 2015. évre az előző évihez hasonlóan, 10 gyermek támogatásával számoltunk.
Óvodáztatási támogatás:
A települési önkormányzat jegyzője az óvodáztatási támogatásra való jogosultságát - kérelmére - annak a szülőnek vagy családbafogadó gyámnak állapítja meg, akinek gyermeke tekintetében a halmozottan hátrányos helyzet fennállását a jegyző a megállapította, és legkésőbb annak az óvodai nevelési évnek a kezdetéig, amelyben az ötödik életévét betölti, megkezdi az óvodai nevelésben való tényleges részvételt és a kérelem benyújtását közvetlenül megelőző időszakban legalább két hónapon keresztül rendszeresen jár óvodába.
A pénzbeli támogatás összege a 2014. évhez hasonlóan 2015. évben is gyermekenként első alkalommal 20.000.-Ft, ezt követően esetenként és gyermekenként 10.000.-Ft.
2015. évben 1 gyermek óvodáztatási támogatásával számoltunk. Az ellátás 2015. szeptember 1. napjától megszűnik.
Nyári gyermekétkeztetés:
A rászoruló gyermekek nyári étkeztetéséről szóló kormányrendelet 2011. évben jelentősen átalakította a nyári gyermekétkeztetés rendszerét. 2014. évben sor került a nyári gyermekétkeztetésre. A következő évi támogatás elosztásának részletes szabályairól az illetékes miniszter várhatóan 2015. év tavaszán rendeletet ad ki.
A 2015. évben 5 gyermek nyári étkeztetésével számoltunk.
Köztemetés:
A köztemetés megállapításának feltételeit a szociális törvény szabályozza. A 2014. évi időarányos tényadatokat figyelembe véve köztemetés tekintetében azonos létszám és pénzügyi adatokkal számolhatunk 2015. évre.
Méltányossági közgyógyellátás:
A közgyógyellátás megállapításának feltételeit a helyi rendelet szabályozza. A méltányossági jogcímen megállapított közgyógyellátás szabályai 2015. március 1. napjától szintén változnak, az ápolási díjhoz hasonlóan a települési támogatás keretén belül a képviselő-testület által alkotott rendelet szabályozza.
Szociális étkezésben és nappali ellátásban részesülők támogatása:
A 2014. évi időarányos tényadatok figyelembe vételével a szociális étkezésre fordítandó előirányzata tavalyi adatok hoz hasonlóan került megtervezésre.
Üdülési támogatás
Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/1998. (IV. 15.) rendelete a gyermekvédelem helyi rendszeréről 8. § (1) bekezdése alapján, a képviselő-testület üdülési támogatást állapíthat meg. Évek óta nem került megállapításra a településen üdülési támogatás.
Felhalmozási és tőkejellegű kiadások:
Hivatal épületének akadálymentesítését 500 eFt értékben tervezzük. Az udvar felöl rámpa kialakítása betonból – fémkapaszkodóval – mozgássérültek részére. Önkormányzati utak kátyúmentesítésére, útfelújításra, aszfaltos és nem szilárd burkolatok karbantartására 3.450 eFt terveztünk. Temető kerítésének felújítására 250 eFt-ot szerepeltetünk a tervben. Tűzcsapcserére 200 e Ft értékben kerül sor. Ifjúsági ház bejárati ajtajának cseréje szükségessé vált, erre 250 eFt-ot tervezünk kiadni. Közmunkaprogram keretében traktorvásárlásra kerül sor 1.800 eFt értékben. Délnyugat- Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulásnak felhalmozási célú támogatás nyújtása 200 eFt értékben.
Több éves kihatással járó kiadások indoklása:
Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.
Az Európai Uniós támogatásával megvalósuló beruházások alakulása:
Az önkormányzatnak 2015. évben nincs Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása.
Sérsekszőlős, 2015. 02. 18.
Teleki Ákos
polgármester
I N D O K O L Á S
a 9/2015. (IX.10.) rendelethez
A Képviselő-testület az 4/2015. (II.20.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2015. évi költségvetését.
Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:
- A maradvány tényleges összege miatt a bevétel 34.097 eFt helyett 36.771 eFt-ra változott.
- A közfoglalkoztatási program dologi költségeire és beruházásaira összesen 2.700 eFt-t terveztünk, ebből 1800 eFt-t beruházásra. A beruházás keretein belül 1843 eft-t költöttünk a Mitsubichi traktor vásárlására. Emiatt a dologi költségeket 43 eft-tal csökkentettük, a beruházást pedig növeltük. A továbbiakban még egy irodabútor megvásárlása történ 80 eFt értékben, valamint a temetőben egy 5 férőhelyes urnafal kialakítása 165 eFt értékben, a temető felújításra elkülönített összeg terhére. Így összességében a beruházások értéke 1800 eFt-ról 2088 eft-ra változott, a felújításokra szánt összeg 165 eFt-tal csökkent.
- A működési célú támogatások 2015. évi költségvetésben a 2014. évi teljesítés alapján terveztük, mert a költségvetés tervezése során még nem állt rendelkezésünkre a hozzájárulások pontos összege. Mivel a 2015. évi kiadás magasabb összegű, így az előirányzatot meg kellett növelni. A családsegítésre átadott összeg 10 eFt-tal nő, gyermekjóléti szolgálatra átadott összeg 10 e Ft-tal nőtt. Tervezéskor a működési célú átadások közé terveztük a Délny.-Balatoni Hulladékgazdálkodás Társulásnak fizetendő 18 eft és a Délny.-Balatoni Víztársulásnak fizetendő 46 eFt tagdíjat valamint a Nefela Egyesületnek és a Koppányvölgyi Egyesület tagdíjait, ami átkerült a dologi kiadások közé így összességében a működés célú átadások 48 eft-tal csökkentek.
- A lakásfenntartási támogatásra kifizetett összege meghaladta a tervezettet 80 eFt-tal, amit a pénzbeni önkormányzati segély és a rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott segély terhére módosítottunk. Így az ellátottak pénzbeli juttatására tervezett összeg nem változik.
- Az általános tartalék összegét 500 eft-ról 2.196 eFt-ra emeltük, így összesen 2.696 eFt a tartalék összege.
Sérsekszőlős, 2015.09.07.
Teleki Ákos
polgármester
Módosította a 9/2015.(IX.10.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2015. szeptember 10. napjától.
Módosította a 9/2015.(IX.10.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2015. szeptember 10. napjától.
Módosította a 9/2015.(IX.10.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2015. szeptember 10. napjától.
Módosította a 9/2015.(IX.10.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2015. szeptember 10. napjától.
Módosította a 9/2015.(IX.10.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2015. szeptember 10. napjától.
Módosította a 9/2015.(IX.10.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2015. szeptember 10. napjától.
Módosította a 9/2015.(IX.10.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2015. szeptember 10. napjától.
Módosította a 9/2015.(IX.10.) rendelet 3. §-a, hatályos 2015. szeptember 10. napjától.
Módosította a 9/2015.(IX.10.) rendelet 4.§ (1) bekezdése, hatályos 2015. szeptember 10. napjától.
Módosította a 9/2015.(IX.10.) rendelet 4.§ (2) bekezdése, hatályos 2015. szeptember 10. napjától.