Sérsekszőlős Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (II.13.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2017. 09. 12- 2018. 02. 15



Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének

7/2017.(IX.12.) önkormányzati rendelettel módosított

2/2017. (II.13.)

ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE

az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről


Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2017. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2017. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Sérsekszőlős Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.


2. §


(1)[1]    Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1. sz. melléklet tartalmazza.


(2)[2]    A kiadásokat és bevételeket kormányzati funkciók szerinti bontásban a 2.1. és 2.2. sz. melléklet tartalmazza.


          (3)[3]    A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a 3. sz. melléklet tartalmazza.



(4)[4]    Az önkormányzat beruházási és felújítási kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(5)[5]    Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit az 5. sz. melléklet tartalmazza.




A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §


(1)[6]    A Képviselő-testület a helyi önkormányzat 2017. évi költségvetését 50.875 e Ft bevétellel és kiadással, ezen belül:

                               39.383 e Ft tárgyévi bevétellel,

                               11.492 e Ft finanszírozási bevétellel (előző évi maradvány igénybevétele),

                               50.875  e Ft tárgyévi kiadással,



ezen belül:   35.379 e Ft működési bevétellel,

                                                      27.484 e Ft működési kiadással,

                                                        7.895 e Ft működési célú többlettel,

                                                      15.496 e Ft felhalmozási célú bevétellel,

                                                       23.391 e Ft felhalmozási célú kiadással,

                                                             7.895 e Ft felhalmozási célú hiánnyal

          állapítja meg.


(2)[7]    A költségvetésben jelentkező tárgyévi 11.492 e Ft hiányt, a képviselő-testület előző évi maradvány igénybevételével finanszírozza.


(3)     Az önkormányzatnak 2017. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


(4)[8]      A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                                   26.837 e Ft

működési célú pénzmaradvány                                                                   8.542 e Ft

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                                    27.484 e Ft

ebből:

- a személyi juttatások kiadásai                                 11.732 e Ft

        - a munkaadókat terhelő járulékok                             1.921 e Ft

        - a dologi kiadások                                                      6.123 e Ft

        - ellátottak pénzbeli jutattása                                       1.654 e Ft

        - egyéb működési célú kiadás                                      1.385 e Ft

        - az általános tartalék                                                   4.056 e Ft

        - a céltartalék                                                                    50 e Ft

        - finanszírozási kiadás                                                    563 e Ft



a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétel                              12.546 e Ft

felhalmozási célú pénzmaradvány                                                2.950 e Ft

a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás                                23.391 e Ft

ebből:

        - a beruházások összege                                                       2.200 e Ft

            - felújítások összege                                                           21.191 e Ft


(5)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és 4. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(6)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2017. évben -  közfoglalkoztatottak nélkül - 2 fő.


          (7)       A közfoglalkoztatottak éves létszáma 6 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2017. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.



Tartalékok

6. §[9]


Az önkormányzat 4.106 e Ft tartalékot képez, melyből 4.056 e Ft az általános tartalék, 50   e Ft a céltartalék. A tartalékok felett a képviselő testület rendelkezik.


Több éves kihatással járó feladatok

7 §


Az önkormányzat több éves kihatással járó kötelezettsége – 7. melléklet szerint - nincs.


8. §


  (1)[10] Az előirányzat felhasználási tervet a 9. sz. melléklet tartalmazza.


  (2)   A 2017. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.


  (3)   Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása az Önkormányzatnak 2017. évben nincs.(8.sz. melléklet)


  1. [11]A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 11. sz. melléklet tartalmazza.


        (5)Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások, szociális, rászorultsági ellátások jogcímeit és összegeit a 10. sz. melléklet tartalmazza.


A 2016. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

9. §


(1)       A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.


         (2)A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.600.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.


       (3)A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.


(4)     Az önkormányzat előirányzatai - kivéve a kiemelt előirányzatokon belül - nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.


(5)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.


(6)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 100 eFt összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


     (7)Az egységes rovatrend normatív jutalmak és céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.


(8)     Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében   kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

a.,készpénzfizetési számlák kifizetése

b.,vásárlási előleg, ellátmány

c.,munkavállalók illetményelőlege

d.,munkavállalók utazási költségtérítése

e.,munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése

f.,közcélú dolgozók munkabére

g.,hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek.



ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK


10. §


(1)       A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2017.évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.


            (2)       Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Sérsekszőlős, 2017. 02. 07.






                            Teleki Ákos                                                 Dr. Vanó Szilárd
                           polgármester                                                       jegyző





















Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a 2017. szeptember 12. napjától hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Sérsekszőlős, 2017. szeptember 7.




                                                                                                                     Dr. Vanó Szilárd

                                                                 jegyző


















Indokolás

Sérsekszőlős Község Önkormányzata

2/2017. (II.13.) sz. költségvetési rendeletéhez



Az Országgyűlés a 2016. évi C. törvénnyel elfogadta Magyarország 2017. évi központi költségvetését.


A 2017. évi költségvetés tervezése a Kormány gazdaságpolitikájának megfelelően a foglalkoztatás növelésére, a stabilitásra, az államadósság csökkenő pályán tartására, valamint az államháztartási hiánynak fenntarthatóan 3% alatti-szinten tartására épül. 2017.évet az adósságcsökkentés és otthonteremtés költségvetésének tartja a kormány


 Más területeken is folytatódik az adócsökkentés, hiszen 2017. január 1-től 5%-ra csökkent a legfontosabb élelmiszerekre (tej, baromfi, tojás) áfája.


Szintén csökkenti az adóterheket, hogy 18%-ra mérséklődött az éttermi szolgáltatások és az internet-hozzáférésre vonatkozó áfa kulcs is.


 A Kormány tovább növeli a gyermeket nevelő családok támogatását. A családi adókedvezmény összege kétgyermekes családok esetében 15 ezer forintra nő gyermekenként. A fiatal házasoknak továbbra is jár adókedvezmény.


2017-ben is folytatódnak az életpályaprogramok. Ennek keretében tovább nő a rendvédelmi dolgozók, a felsőoktatásban dolgozók és a pedagógusok fizetése.


Az infláció mértéke várhatóan nem éri majd el az 1 százalékot sem, tehát az emberek által megkeresett pénz nem fog veszíteni az értékéből




A helyi önkormányzatok 2016. évi és finanszírozási rendszere


A helyi önkormányzatok feladatainak ellátásához a 2017.évi központi költségvetés    biztosít forrást. A támogatások fő céljai jellemzően nem változtak a kiegészítő támogatások belső szerkezetében történt kisebb változás, egyes célok prioritásai alakultak át.


Az  önkormányzati finanszírozás 2017. évi alapelveiben sem történt változás az előző évhez képest:

  • a gépjárműadó 40 %-a illeti meg továbbra is a helyi önkormányzatokat, SZJA átengedés nincs,
  • a támogatások zöme feladatalapú, és kötött felhasználású,



Általános működési feladatok támogatása:


Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása.

  • Önkormányzati hivatal működésének támogatása
  • Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
  • Egyéb önkormányzati feladatok támogatása: 1000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 5 millió forint

Településüzemeltetési feladatok támogatása:


  • Támogatási elemek:
    • zöldterület gazdálkodás
    • közvilágítás
    • közutak fenntartása
    • köztemetők fenntartása


Egyéb önkormányzati feladatok támogatása:


A helyi önkormányzatokat további, a költségvetési törvényben nem nevesített Mötv. szerinti feladataik ellátása érdekében lakos alapú működési támogatás illeti meg az alábbiak szerint:

Támogatási összeg: 2700 Ft/fő (2016. január 1-jei KSH lakosságszám) differenciáltan a település nagyságához, és az adóerő-képesség szerint.


Szociális feladatok támogatása


A települési önkormányzat szociális feladatainak egyéb támogatása az előző évhez képest 90%-os növekedést mutat..



Kulturális feladatok támogatása


Kulturális feladatok támogatása szerkezetében és szabályozásában követi a 2015. évben bevezetett struktúrát. Támogatás összege 1.200.000.-Ft.



A helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásai:

A támogatás hat részből tevődik össze:

  • Helyi önkormányzatok működési célú költségvetési támogatás: itt van többek között a a lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatása, helyi közösségi közlekedés támogatása stb.
  • Helyi önkormányzatok felhalmozási célú költségvetési támogatása: pl. lakossági közműfejlesztési támogatás, önkormányzati feladat ellátást szolgáló fejlesztések támogatása a könyvtári és közművelődési érdekeltségnövelő támogatás
  • Önkormányzatok rendkívüli támogatása: amelyre az önkormányzatok működőképességük megőrzése érdekében nyújthatnak be.
  • Egyedi önkormányzati támogatások
  • Önkormányzati elszámolások
  • Vis maior támogatás

de ezekre a pályázatokra év közben majd külön lehet pályázni.



Részletes indokolás


 BEVÉTELEK:

Közhatalmi bevételek:

Az átengedett központi adókból csak a gépjárműadóból van átengedés, ennek mértéke 40 %, várhatóan 320 e Ft bevétele származik ebből az önkormányzatnak.


Helyi adókból 1.140 e Ft bevétellel számolunk, amely az iparűzési adóból és a magánszemélyek kommunális adójából származik.


Önkormányzat működési támogatása:

Az önkormányzat költségvetési állami támogatása 14.064 e Ft. Működéssel kapcsolatos kiadásokra 11.001 e Ft ,szociális feladatokra 1.863 e Ft, kulturális feladatokra 1200 e Ft bevétellel számolunk. A támogatás összegeit a 11. sz. melléklet tartalmazza.


Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:

Sérsekszőlős község önkormányzata a tavalyi évben nyert vis maior pályázaton 12.041 e Ft-ot, amit a Szabadság utca és a Rákóczi utca útburkolatának helyreállítására fordítjuk.


Előző évi maradvány:


Az önkormányzat előző évi maradványa 11.000 e Ft, melyből 8.050 e Ft működési célú , 2.950 e Ft felhalmozási célú maradvány.


Hitel felvételt 2017. évben nem terveztünk.


KIADÁSOK:

A tervezéshez a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.

A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.

A személyi juttatások között a polgármester tiszteletdíját, hivatalsegéd a közfoglalkoztatottak munkabérét és járulékait vettük figyelembe.

A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal működtetési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közművek költségeit, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, az önkormányzati ingatlanok vagyonbiztosításának összegét.

A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját, a különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, a köztemető fenntartásának költségeit,utak, hidak karbantartását,könyvtári, közművelődési költségeket, szolgáltatásokat.

 2017. évi  elszámolási kötelezettséggel működési célra átadott pénzeszközök

Államháztartáson belüli átadások között tervezzük:

Tab Város Önkormányzata- Óvodai ellátásra                                                       58 e Ft

Koppány-Völgye Többcélú Kistérségi Társulás( működésre)                            139 e Ft


Államháztartáson kívüli átadások között tervezzük :

„Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft

(Járóbeteg ellátás )                                                                                              483 e Ft

„Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft

( Ügyeleti ellátás)                                                                                              450 e Ft

Anyatejes napra támogatás                                                                                   5 e Ft     

Civil szervezetek támogatás                                                                             250 e Ft

A fenti támogatások összegét az 5. számú melléklet tartalmazza.

Tartalékok:

2017. évre tartalékként 1.873 e Ft-ot terveztünk, ebből 1.823 e Ft-ot általános tartalék és 50 eFt összegben céltartalékot.

Közfoglalkoztatás:


Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 2017.03.01-2018.02.28-ig 5 fő bevonásával az alábbi tevékenységet végzik: közterületek, parkok takarítása, gondozása, síkosság-mentesítés, hó eltakarítás, favágás, parlagfű-mentesítés. Ebben a programban az előző mezőgazdasági programokban ültetett gyümölcsfák ápolását, valamint a meglévő birkák gondozását is ellátják. A meglévő térkő gyártó berendezéssel térkövet gyártanának és zöldhulladékból biomasszát állítanak elő.


Áthúzódó programként jelenleg 1 programban folyik a közfoglalkoztatás, 2017. február 28-ig 8 fő foglalkoztatásával a mezőgazdasági programban.


A fenti programokkal éves szinten 6 fő foglalkoztatását tervezzük. (A közfoglalkoztatással kapcsolatos kiadások összegét a mellékelt táblázat tartalmazza.)



Szociális kiadások alakulása:



A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Sérsekszőlős Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege lehet.

Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegétől eltérhet.

Továbbá a képviselő-testület évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, és az adott év október 1. napján 24 óráig a 60. életévüket betöltő személyeket is települési támogatásban részesítheti.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével, 2017. évre az előző évivel azonos összegben került megtervezésre a létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat.


Szociális célú tűzifa:

Települési támogatásként nyújtott, szociális célú tűzifára elsősorban a szociális törvény szerinti aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, vagy lakáscélú települési támogatásban részesülő, illetve a halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család jogosult, aki a fenti ellátások valamelyikére a kérelem benyújtását megelőző hat hónapból legalább egy hónapig jogosult.

A 2017. évre, a 2016. évben elnyert pályázatban szereplő 18 m3 szociális célú tűzifa önerejével és szállítási költségével megegyező mértékű előirányzatot terveztünk.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás összege az eltemettető családja jövedelmének a függvényében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 %-a és 100 %-a (28.500.-forint) között változik.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2017. évre az előző évivel azonos, azaz 3 hozzátartozó segélyezésével számoltunk.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtott települési támogatás

Sérsekszőlős Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban részesítheti évente egy alkalommal, azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 300 %-át – haláleset esetén 350 %-át - nem haladja meg, és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.

A 2016. évre kifizetett támogatás figyelembe vételével, 2017. évre az előző évinél 50 %-al alacsonyabb összegben került megtervezésre a kamatmentes kölcsön céljából nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat.


Lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével, az előző évinél 4 fővel kevesebb igénylővel számoltunk a lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás tervezése során.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Sérsekszőlős Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a szociális törvény 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult a szociális törvény 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.

2016. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránti kérelem nem érkezett, ezért az előző évi tervvel egyezően csak 1 fő támogatásával számoltunk 2017. évre.


Köztemetés:

A köztemetés megállapításának feltételeit a szociális törvény szabályozza. Köztemetés iránt évek óta nem jelentkezett igény, ezért csak 1 fő támogatásával számoltunk 2017. évre.


Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások


Üdülési támogatás:

A képviselő-testület évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át. A támogatás összege a jogosult családja jövedelmének a függvényében 8.000 és 14.000 forint között változik.

Üdülési támogatás iránt évek óta nem jelentkezett igény, ezért csak 1 fő támogatásával számoltunk 2017. évre.


Étkezési térítési díjkedvezmény

A helyi rendelet értelmében a szülők gyermekenként napi 50 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek, utolsó alkalommal abban a tanévben, amelyben a gyermek az általános iskolás tanulmányait befejezi. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesülnek.

2016. évben étkezési térítési díjkedvezmény nem került megállapításra, ezért 2017. évre csak 2 gyermek támogatásával számoltunk.


Gyermekek részére évente kettő alkalommal nyújtható támogatás:

A képviselő-testület az oktatási és nevelési intézménybe járó, életvitelszerűen a településen élő gyermekeket évente kettő alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével, 2017. évre az előző évivel megegyező jogosultszámot terveztünk a gyermekek iskola kezdésére és karácsony előtti támogatására.


Újszülöttek támogatása:

A helyi rendelet értelmében a képviselő-testület az újszülött gyermeket egyszeri 20.000.- forint összegű támogatásban részesítheti.

2016. évben 2 újszülött támogatására került sor, ezért 2017 évre az előző évinél magasabb, azaz 2 igénylő támogatásával számoltunk.



Bursa Hungarica Ösztöndíj:

A képviselő-testület e támogatásra 2017. évben felhasználható előirányzatot 200.000 forintban határozta meg az 51/2016. (IX. 20.) sz. képviselő-testületi határozatával. Az ösztöndíjak odaítélésére 2016. decemberében került sor, 3 „A” típusú pályázó részére került megállapításra az ellátás.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak 2016. évben gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.

A jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás összege 2017. évben 5800 forintról 6000 forintra emelkedik, illetve a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetén 6500 forintra.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével, 2017. évre az előző évi tervnél 14 %-al kevesebb, azaz 6 ellátásra jogosulttal számoltunk a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény tervezése során.


Szociális étkezésben részesülők támogatása:

A 2016. évben a településen szociális étkezésben részesülő személy részére nem került megállapításra kedvezmény, ezért 2017. évre csak 1 ellátott támogatásával számoltunk.


Szünidei gyermekétkeztetés:

Új ellátási forma a szünidei gyermekétkezés, mely ellátást a településen az elmúlt évben nem igényelték, ezért 2017. évre csak 1 igénylő támogatásával számoltunk.




Felhalmozási és tőkejellegű kiadások:



A közmunka program keretében 300 e Ft értékű beruházás kerül megvalósításra. Ezen kívül 2 db közlekedési tükör megvásárlását tervezzük 150 e Ft értékben, valamint egyéb tárgyi eszköz beszerzését 150 e Ft-t értékben. Külterületi utak felújítására 4.800 e Ft-t terveztünk pályázati önerőre. Vis maior pályázat keretein belül 13.441 e Ft-t tervezünk a Szabadság utca és a Rákóczi utca útburkolatának helyreállítására, valamint 2.950 e Ft-t a Szabadság utca útburkolatának kétrétegű itatására.



 Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.

 Az Európai Uniós támogatásával megvalósuló beruházások alakulása:

Az önkormányzatnak 2017. évben nincs Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházása.


Sérsekszőlős, 2017. 02. 07.


                                                                                               Teleki Ákos
                                                                                              polgármester






















I N D O K O L Á S

A 7/2017. (IX.12.) rendelethez


A Képviselő-testület az 2/2017. (II.13.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2017. évi költségvetését.


Jelen rendelet-tervezet az alábbi változást tartalmazza:


Bevételek változása:



-           Állami támogatások 2.765 e Ft-tal növekedtek, ebből


  • a polgármesteri béremelés különbözetének támogatása   1.675 e Ft                                                                                                                                                 
  • a Településképi arculati kézikönyv és Településképi rendelet elkészítésére 1.000 e Ft                


  • Működési bevételek 71 e Ft-tal, a DRV Zrt. által fizetett eszközhasználati díj összegével növekedtek


  • Értékesítésre került egy ingatlan 400 e Ft-ért és egy kompresszor 105 e Ft-ért


  • Az előző évi maradvány összege 492 e Ft-tal nőtt, így 11.492 e Ft-ra változott.



Összességében a bevételek 3.833 e Ft-tal nőttek.




Kiadások változása:



  • A beruházások összege 1.600 e Ft-tal növekedett, a Település Arculati Kéziköny elkészítése 1.000 e Ft-tal, traktor beszerzés 350 e Ft-tal, egyéb tárgyi eszköz beszerzés 250 e Ft-tal növelte a beruházások összegét.


  •  A tartalék összege 2.233 e Ft-tal nőtt.



Így a bevételek és a kiadások összege is összességében 3.833 e Ft-tal nőtt.



Sérsekszőlős, 2017. szeptember 6.



                                                                                              Teleki Ákos

                                                                                              polgármester

[1]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 12. napjától.

[2]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 12. napjától.

[3]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 12. napjától.

[4]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 12. napjától.

[5]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2017.szeptember 12. napjától.

[6]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 12. napjától.

[7]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 12. napjától.

[8]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 12. napjától.

[9]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 3. §-a, hatályos 2017. szeptember 12. napjától.

[10]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 12. napjától.

[11]

Módosította a 7/2017.(IX.12.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2017. szeptember 12. napjától.

Mellékletek