Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (V.28.) önkormányzati rendelete

A 2017. évi zárszámadásról

Hatályos: 2018. 05. 28- 2021. 02. 14

Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének
3/2018. (V.28.)

RENDELETE

a 2017. évi zárszámadásról



Sérsekszőlős Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §-ában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése f.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat 2017. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:


I.

A BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE

1. §


(1.)      Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő - testülete a 2017. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót



52.317 eFt bevétellel (1.melléklet)

                                               37.718  eFt kiadással (1.melléklet)

                                                           14.599  eFt maradvánnyal

jóváhagyja.



(2.)      Az Önkormányzat bevételeit forrásonként és a kiadásokat – ezen belül a kiemelt kiadásokat - a 2. mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.



(3.)      Az önkormányzat költségvetésében szereplő átadott pénzeszközök teljesítését a 5.  mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


2. §


Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak teljesítését 16.064 eFt főösszegben, valamint célonkénti részletezését az 4. mellékletben foglaltak szerint határozza meg.


3. §


Az önkormányzat 2017 évben közvetett támogatást nem nyújtott.


4. §


Az önkormányzatnak többéves kihatással járó kötelezettsége nincs.



5. §


Az Önkormányzatnak 2017. 12.31-én hitelállománya nincs.



II.


AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA


6. §


(1.)      Az Önkormányzat 2017. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 8. és 9. mellékletben részletezett mérlegadatok alapján 124.076 eFt-ban állapítja meg.



(2.)    Az Önkormányzat vagyonleltárát a 9. melléklet szerint jóváhagyja.



7. §


Az Önkormányzat adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 10. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.


8. §


A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összevetését a 14. melléklet szerint állapítja meg.


III.


A MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA


9. §


(1.)      Az Önkormányzat 2017. évi költségvetési maradványát 14.599 eFt összegben a 6. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá, melyből  4.396 eFt kötelezettséggel terhelt maradvány, ezen belül  696 eFt az államháztartáson belüli megelőlegezés.


(2.)      Az önkormányzatnak a helyi önkormányzatok 2017. évi általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások teljes körű elszámolása, valamint a kötött felhasználású támogatás elszámolása után 9 eFt visszafizetési kötelezettsége keletkezett, a lakossági víz- és csatorna támogatás elszámolásából.



(3.)      Az Önkormányzat a 2017 évi mérleg szerinti eredményét 10.228 eFt összeggel hagyja jóvá.



IV.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


10. §

                       

A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.



Sérsekszőlős, 2018. május 22.












                        Teleki Ákos                                                    Dr. Vanó Szilárd
                       polgármester                                                           jegyző















I N D O K O L Á S

a 3/2018.(V.28.)

a 2017. évi zárszámadásról szóló rendelethez


Sérsekszőlős Község Képviselő-testülete a 2/2017. (II.13.) sz. rendeletével jóváhagyta a 2017. évi költségvetést. A költségvetés az év folyamán többször módosításra került, az év közben hozott képviselő-testületi határozatok, pótlólag kapott állami támogatások pénzügyi kihatása következtében.


Az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 91. §. alapján a zárszámadásról a képviselő-testületnek rendeletet kell alkotni. A pénzügyi teljesítést, a vagyon, a maradvány alakulását mutatják be a rendelet mellékletét képező 1-14. mellékletek.


A 2017. évi költségvetés végrehajtása a következők szerint alakult:


BEVÉTELEK ALAKULÁSA:

A 2017. évi bevételi előirányzatot 47.042 eFt összegben hagyta jóvá a képviselő-testület, ami év közben 52.737  eFt-ra módosult, a teljesítés, pedig 52.317  eFt  amely 99 %-os teljesítést jelent (1. melléklet), ezen belül a működési bevételek 99 %-ra (3.  melléklet) realizálódtak.


Az intézményi működési bevétel, amely az összes bevétel 1,7 %-át teszi ki, kamatbevételből, sírhelymegváltásból, közterület bérleti díjból, terményértékesítésből, a gázpalackok cseréjéből befolyt bevételből tevődik össze Az intézményi működési bevételek 76 %-ra teljesültek.



A 2017. évi adókivetések március 15. előtt megtörténtek. Az adó befizetésére kamatmentesen két egyenlő részletben van lehetőség, minden év március 15. és szeptember 15. napjáig.

A helyi adók 135 %-ra, míg az átengedett központi adók (gépjárműadó, termőföld bérbeadásából származó jövedelemadó) 112 %-ra teljesültek, az egyéb közhatalmi bevételek 120 %-ra teljesültek.

A helyi adóbevétel az előző évhez képest 25 %-os növekedést mutat, ami az iparűzési adó befizetés növekedéséből adódik.


Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ezek 100 %-ra teljesültek, a következő csoportosítás szerint:


  • Normatív állami hozzájárulás                       15.064 eFt
  • Kiegészítő támogatások                                2.156  eFt
  • Elszámolásból származó bevételek                   15 eFt


Kiegészítő támogatásként jelentkezik a polgármesteri béremelés különbözetének támogatása 1.765 eFt-tal és a szociális tüzifa támogatás 391 eFt-tal.


A támogatásértékű bevételek összességében 100 %-ra teljesültek.


A működési célú támogatásértékű bevételeknél a teljesítés 6733 eFt, melyből 6.727 eFt a közfoglalkoztatás támogatása


A felhalmozási célú bevételek összege 12.791 eFt , mely a Vis maior pályázat 2016 támogatásának összegét 12.041 e Ft valamint a Kistelepülési Önkormányzatok fejlesztési támogatásának összegét 750 e Ft tartalmazza.


A finanszírozási bevételek összege 12.188 eFt, mely 11.492 eFt maradvány igénybevételéből, 696 eFt államháztartáson belüli megelőlegezésből tevődik össze.


KIADÁSOK ALAKULÁSA:

A kiadások a módosított előirányzathoz viszonyítva 72 %-ra realizálódtak az 1. sz. melléklet alapján.


A működési kiadások 76 %-ra realizálódtak. (3. melléklet). A működési kiadások, amelyek az összes kiadás 57,4 %-át teszik ki, a személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, szociális juttatásokból, működési célú támogatásértékű kiadásból és átadott pénzeszközből, valamint a dologi kiadásokból tevődik össze.

Dologi kiadások közé tartoznak a helyi hivatal, a közösségi ház, a köztemető működtetési kiadásai, a közüzemi díjak, a postaköltség, a vagyonbiztosítás, a bankköltségek és egyéb szolgáltatási díjak.


A működési célú pénzeszköz átadások 80 %-ban teljesültek (5. melléklet). Az államháztartáson belüli átadások 96 %-ra teljesültek. Az államháztartáson kívüli átadások a tervezetthez képest 80 %-ban teljesültek.

 Koppány-völgye KEK-nek ügyeleti ellátásra 496 eFt-ot, járóbeteg ellátásra 367 eFt-t, Anyatejes Világnap támogatására 8 eFt-ot adtunk át.



SZOCIÁLIS KIADÁSOK ALAKULÁSA


Az összkiadás 3,7 %-a került kifizetésre szociális juttatásként a lakosságnak az alábbi jogcímekre (12. melléklet ):


Létfenntartási gondok enyhítésére                                     350 eFt

Lakhatási támogatás                                                           227 eFt

Természetbeni önkormányzati segély                                 419 eFt

Kamatmentes kölcsön nyújtása                                          114 e Ft

Gyermekvédelmi kedvezmény                                               6 eFt

Étkezési térítési díj kedvezmény                                            0 eFt

Iskolakezdési támogatás                                                    140 e Ft 

Bursa Hungarica ösztöndíj                                                120 e Ft

Újszülöttek támogatása                                                       20 e Ft 

Összesen:                                                                         1.396 eFt



A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Sérsekszőlős Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:


Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege lehet. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb.


A vizsgált időszakban 35 esetben került megállapításra a települési támogatás, valamennyien pénzbeli ellátásban részesültek. A képviselő-testület valamennyi esetben a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező, 60. életévüket betöltő személyeket részesítette karácsony előtt hivatalból személyenként 10.000 forint összegű támogatásban. A vizsgált időszakban települési támogatás iránti kérelem elutasítására nem került sor.

Az előző év azonos időszakában szintén 35 esetben került megállapításra a települési támogatás.

A költségvetés tervezésekor 42 fő támogatásával számoltunk, 270 e forint összegben.


Szociális célú tűzifa:

Települési támogatásként nyújtott, szociális célú tűzifára elsősorban az Szt. szerinti aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, vagy települési támogatásban (e támogatásban részesülők közül különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos támogatásban) részesülő, illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család jogosult, aki a fenti ellátások valamelyikére a kérelem benyújtását megelőző hat hónapból legalább egy hónapig jogosult.

2017. évben 22 m3 szociális célú tűzifa került kiosztásra, 8 - a fenti feltételeknek megfelelő - család számára.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás összege az eltemettető családja jövedelmének a függvényében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 és 100 %-a (28.500.-forint) között változik.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2017. évben elhunyt személy eltemettetésének költségihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.

2017. évre 3 hozzátartozó segélyezésével számoltunk. Előző év azonos időszakában sem igényelték ezen ellátás.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtott települési támogatás

Sérsekszőlős Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-ának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 300 %-át nem haladja meg, és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.

A vizsgált időszakban 5 személyt részesített az önkormányzat kamatmentes kölcsönben. Ezen ellátás iránti kérelem nem került elutasításra 2017. évben.

Előző év azonos időszakában 2 fő részére került megállapításra ez a szociális ellátás. A költségvetés tervezésekor 5 fő támogatásával, és 200 e Ft előirányzattal számoltunk.


Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően 2500.-forint, illetve 5.000.- forint.

2017. december hó 31. napján 5 személy részesült lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban.

A költségvetés tervezésekor 6 háztartás támogatásával, és 300 e Ft előirányzattal számoltunk. Előző év azonos időpontjában 4 fő részesült a fenti támogatásban.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Sérsekszőlős Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.

2017. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.

A költségvetés tervezésekor 1 fő támogatásával, és 180 e Ft előirányzattal számoltunk.


Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2017. évre 1 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 150 eFt volt. 2017. évben köztemetés elrendelésére nem került sor. Így nem került felhasználása az előirányzat.


Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások


Étkezési térítési díjkedvezmény

A helyi rendelet értelmében az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekekre tekintettel a szülők gyermekenként napi 50 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek utolsó alkalommal abban a tanévben amelyikben a gyermek(ek) az általános iskolai tanulmányait befejezi. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesül(nek).

2017. évben a településen 2 gyermek részesült étkezési térítési díjkedvezményben. 2017. évre 2 gyermek támogatásával számoltunk, 20 eFt összegben.


Gyermekek részére évente kettő alkalommal nyújtható támogatás:

A képviselő-testület az oktatási és nevelési intézménybe járó, életvitelszerűen a településen élő gyermekeket évente kettő alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti.

A képviselő-testület 2017. év július 13-i ülésén döntött (10 gyermek esetében) támogatások odaítéléséről. Az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket személyenként 6.000 – 30.000 forint közötti támogatásban részesítette a képviselő-testület, mely ellátások kifizetésére 2017. augusztus hó 30-ig került sor.


Bursa Hungarica Ösztöndíj :

A képviselő-testület a 77/2016. (XII. 12.) számú határozatával döntött 3 fő felsőoktatási intézményben tanuló hallgató támogatásban részesítéséről. A támogatás mértéke havonta, személyenként 4.000 forint volt.

A költségvetés tervezése során az ösztöndíjra 200.000 forint előirányzatot tervezett a képviselő-testület.


Újszülöttek támogatása:

A helyi rendelet értelmében a képviselő-testület az újszülött gyermeket egyszeri 20 e forint összegű támogatásban részesítheti.

2017. évben újszülöttek támogatásának megállapításra 1 alkalommal került sor.

A költségvetés tervezésekor 2 újszülött támogatásával számoltunk.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 6.000 – 6.500 forint közötti támogatást, Erzsébet utalvány formájában.

2017. december hó 31. napján 1 gyermek részesült ebben az ellátásban. Ezen ellátás iránti kérelem elutasítására nem került sor.

2017. évre 6 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 73 e forint.

Előző év azonos időpontjában 3 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben.



KÖZFOGLALKOZTATÁS


Sérsekszőlős Község Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerőpiaci Pont hatósági szerződést kötött a 2017. évi közfoglalkoztatás támogatására.

Önkormányzatunknál 2017-ben a közfoglalkoztatás keretében az alábbi START-munkaprogram keretében történt foglalkoztatás:


Program elnevezése


Foglalkoztatottak száma


Program időtartama


Mezőgazdasági program –

startmunka mintaprogram

11 fő

2016. március 3. –

2017. február 28.


Hosszabb időtartamú program


8 fő

2017. március 16. –

2018. február 28.


Hosszabb időtartamú program –

intézménytakarítói képzés


1 fő

2017. december 4. –

2018. február 28.


2016. március 3-tól 2017. február 28-ig tartott a mezőgazdasági startmunka mintaprogram
10 fő egyszerű mezőgazdasági foglalkozású közfoglalkoztatott és 1 fő általános irodai adminsztrátor foglalkoztatásával. A program célja volt a növénytermesztés (burgonya, vöröshagyma, fokhagyma, fűszerpaprika, kukorica, mák) és gyümölcsös létrehozása, valamint az indiai futókacsa tenyésztése. Munkaerő csökkenés miatt az indiai futókacsa tenyésztéséről le kellett mondani. A szélsőséges időjárás miatt a mák és egyéb növények termesztése elmaradt a várttól. A megtermelt terményeket részben a település rendezvényein használták fel, valamint rászoruló családok között osztották szét és a megmaradt felesleget értékesítették.

A 2017. március 16-tól induló hosszabb időtartamú programban 6 fő közterület takarító, 1 fő fűrészes/erdőművelő, valamint 1 fő lakatos dolgozott. A hatósági szerződés értelmében a lakatos és 3 fő közterület takarító munkaviszonya 2017. október 31-ig tartott. 2017. november 1-től 3 fő közterület takarító dolgozhatott volna, de a létszámot nem sikerült feltölteni, így csak 2 ember dolgozott tovább a program végéig, 2018. február 28-ig. A program során megvalósult a település tisztántartása, a közterületek rendbetétele, bozót- és cserjeirtás, a kitermelt fa hulladék aprítékolása, az eddigi mezőgazdasági programban művelt földterületek gondozása, meglévő térkő gyártógéppel térburkolat és gyeprács készítése, korlátok készítése, traktorhoz pótkocsi hegesztése, utcanév táblák javítása, hídkorlát készítése, önkormányzati tulajdonú utak, földutak melletti fák kivágása, darabolása, behordása, fűnyírás, parlagfű mentesítés, temető rendbetétele, hó eltakarítás, síkosság-mentesítés.

2017. december 4. és 2018. február 28. között tartott a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerőpiaci Pont által szervezett intézmény takarítói képzés
1 fő foglalkoztatásával. A dolgozó egyes napokon közterület takarítói feladatot látott el.

A támogatás mindegyik program esetében 100%-os volt.



VAGYONGAZDÁLKODÁS


2017-ben elkészült a település arculati kézikönyve 1.000 e Ft értékben. A közfoglalkoztatás keretén belül vásároltunk egy fűnyírós kistraktort 660 eFt értékben. Kialakítottunk a közfoglalkoztatottaknak egy zuhanyzási lehetőséget, ahová villanybojlert vásároltunk, valamint egy kézi földfúrót 12 e Ft értékben. Beszerzésre került 2 szekrény a könyvtárba 105 e Ft értékben, valamint egy villanybojler 68 e Ft-ért. A könyvtárba vásároltunk még 2 db számítógépet monitorral 218 e Ft értékben.



Benyújtott pályázatok


2016. júliusában vis-maior pályázatot nyújtott be a település az esőzések okozta károk helyreállítására. A pályázat pozitív elbírálásban részesült. A károk helyreállítási költsége összesen: 13 381 990 Ft. A település 1 340 000 Ft önerő vállalása mellett 2017 márciusában szerződést kötött a Ökobau Kft-vel a kivitelezési munkálatok elvégzésére. A munkák 2017. júliusban befejeződtek.



2016. augusztus 4-én Sérsekszőlős Község Önkormányzata a Nemzeti Szabadidős – Egészség Sportpark Programban egy „A” típusú sportpark kialakítására adta be pályázatát. A benyújtott pályázat nem részesült támogatásban.


2017. február 2-án Sérsekszőlős Község Önkormányzata a „Vidéki térségek kisméretű infrastruktúrájának és alapvető szolgáltatásainak fejlesztése” című felhívásra pályázatot nyújtott be külterületi út felújítására. A projekt benyújtásához szükséges előkészítő munkákra, és a pályázat pozitív elbírálása esetén a projektmenedzsment során felmerülő feladatok elvégzésére az AGARÉV Kft.-vel 250.000 Ft + ÁFA megbízási díjért szerződést kötött az önkormányzat 2016. decemberében. A megbízási díj fedezetét a képviselő-testület a 2017. évi költségvetés terhére biztosítja. Az 1. részszámla, azaz 50.000 Ft + ÁFA kifizetésre került 2017. márciusában. A pályázathoz szükséges közműegyeztetést tartalmazó engedélyes tervdokumentáció elkészítésére Právics József magánvállalkozóval 500.000 Ft (alanyi ÁFA mentes) megbízási díjért szerződést kötött az önkormányzat. A megbízási díj fedezetét a képviselő-testület a 2017. évi költségvetés terhére biztosítja. A számla teljesítésre került 2017. januárjában. 2017. május 31-én érkezett levélben tájékoztatták az önkormányzatot, hogy a pályázat a jogosultsági szempontoknak megfelelt, és a tartalmi értékelés megkezdődött. A pályázat elbírálása 2018 első félévében várható.


2017. május 2-án a település pályázatot nyújtott be a Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény 3. melléklet II. 2. pont a), b), és c) pontok szerinti önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatására.

A munkálatok bekerülési költsége bruttó 5 974 524 Ft. Az önkormányzat által biztosítandó önrész: bruttó 896 179 Ft. A település pozitív elbírálásban részesült.


2017. októberben Kistelepülési önkormányzatok alacsony összegű fejlesztéseinek támogatására nyújtottunk be pályázatot. Szabadság utca belterületi szakasz 100 m2-es útburkolatának felújítását kívánjuk megvalósítani. Igényelt támogatás 750.000 Ft. A pályázat pozitív elbírálásban részesült.



Közvetett támogatás indoklása:


Az önkormányzat 2017. évben közvetett támogatást nem nyújtott.



Többéves kihatással járó kötelezettségek:


Az önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettségei nincsenek.



Az önkormányzat maradványa:


Az önkormányzat 2017. évi maradványa 14.599 eFt (6. melléklet), a kötelezettségvállalással csökkentett szabad maradványa 10.203 eFt.


Az önkormányzat hitelállománya:


Az Önkormányzatnak 2017. 12.31-én hitelállománya nincs.



Sérsekszőlős, 2018. május 28.



                                                                                                        Teleki Ákos

                                                                                                       polgármester

Mellékletek