Sérsekszőlős Község Önkormányzat Képviselő-testülete 6/2021. (V. 27.) önkormányzati rendeletének indokolása
A 2020. évi zárszámadásról.
Hatályos: 2021. 05. 27A 2020. évi zárszámadásról.
Általános indokolás
a 2020. évi zárszámadásról szóló rendelethez
Sérsekszőlős Község Képviselő-testülete a 3/2020. (II.10.) sz. rendeletével jóváhagyta a 2020. évi költségvetést. A költségvetés az év folyamán többször módosításra került, az év közben hozott képviselő-testületi határozatok, polgármesteri döntések alapján, a pótlólag kapott állami támogatások pénzügyi kihatása következtében.
Az államháztartásról szóló többször módosított 2011. évi CXCV. törvény 91. §. alapján a zárszámadásról a képviselő-testületnek rendeletet kell alkotni. A pénzügyi teljesítést, a vagyon, a maradvány alakulását mutatják be a rendelet mellékletét képező 1-15. mellékletek.
BEVÉTELEK ALAKULÁSA:
A 2020. évi bevételi előirányzatot 53.219 e Ft összegben hagyta jóvá a képviselő-testület, ami év közben 73.646 e Ft-ra módosult, a teljesítés, pedig 72.357 e F t amely 98 %-os teljesítést jelent (1. melléklet), ezen belül a működési célú bevételek 97%-ra (3. melléklet) realizálódtak.
Az intézményi működési bevétel, amely az összes bevétel 1, %-át teszi ki, kamatbevételből, sírhelymegváltásból, gázpalackok cseréjéből befolyt bevételből tevődik össze Az intézményi működési bevételek 137 %-ra teljesültek.
A 2020. évi adókivetések március 15. előtt megtörténtek. Az adó befizetésére kamatmentesen két egyenlő részletben van lehetőség, minden év március 15. és szeptember 15. napjáig.
A helyi adók befizetése a tervezetthez képest 60 %-ra, míg az egyéb közhatalmi bevételek 230%-ra teljesültek. Az előző évhez képest a vagyoni adók befizetése 108 %-ra teljesült, az iparűzési adó befizetések az előző évihez képest viszont 65%-ra teljesültek.
Az átengedett központi adókat (gépjárműadó) a Kormány a 92/2020(IV.6) kormányrendelet alapján az önkormányzatoktól elvonta és a Járványügyi Védekezési Alapba átcsoportosította.
Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ezek 100 %-ra teljesültek, a következő csoportosítás szerint:
Normatív állami hozzájárulás 17.067 e Ft
Kiegészítő támogatások 0 e Ft
Elszámolásból származó bevételek 15 e Ft
A támogatásértékű bevételek összességében 100 %-ra teljesültek.
A működési célú támogatásértékű bevételeknél a teljesítés 2.979 e Ft, melyből 2.835 e Ft a közfoglalkoztatás, 144 e Ft a diákmunka támogatása.
A felhalmozási célú bevételek összege 21.445 e Ft, melyből 3.310 e Ft a VP6-19.2.1-53-6-17 kódszámú „A helyi biomassza közösségi energetikai hasznosításának támogatására” című pályázat támogatása, 10.000 e Ft a Magyar Falu Program Faluházak felújítására kapott támogatás, valamint 8.135 e Ft a Magyar Falu Programban Utak felújítására kapott támogatás.
A finanszírozási bevételek összege 27.563 e Ft, mely 26.729 e Ft maradvány igénybevételéből, 834 e Ft államháztartáson belüli megelőlegezésből tevődik össze.
KIADÁSOK ALAKULÁSA:
A kiadások a módosított előirányzathoz viszonyítva 73 %-ra realizálódtak az 1. sz. melléklet alapján.
A működési kiadások 74 %-ra realizálódtak (3. melléklet). A működési kiadások, amelyek az összes kiadás 42,5%-át teszik ki, a személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, ellátottak juttatásaikból, működési célú támogatásértékű kiadásból és átadott pénzeszközből, valamint a dologi kiadásokból tevődik össze.
Dologi kiadások közé tartoznak a helyi hivatal, a közösségi ház, a köztemető működtetési kiadásai, a közüzemi díjak, a postaköltség, a vagyonbiztosítás, a bankköltségek és egyéb szolgáltatási díjak.
A működési célú pénzeszköz átadások 82 %-ban teljesültek (5. melléklet). Az államháztartáson belüli átadások 88 %-ra teljesültek. Tab Város Önkormányzatának óvodai működésre 90 e Ft-t, a Koppány-Völgye Többcélú Kistérségi Társulásnak működésre 129 e Ft-t adtunk át. Az önkormányzatnak a helyi önkormányzatok 2019. évi általános működéséhez és ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatások teljes körű elszámolása, valamint a kötött felhasználású támogatások elszámolása után a Magyar Államkincstárnak szociális támogatások fel nem használt részének visszafizetése miatt 10 e Ft-t, a 2018-ban kapott téli rezsicsökkentés elszámolása miatt 24 e Ft-t, a lakossági víz- és csatornatámogatás elszámolása után 341 e Ft-t fizettünk vissza.
Az államháztartáson kívüli átadások a tervezetthez képest 79%-ban teljesültek.
Koppány-völgye KEK-nek ügyeleti ellátásra 723 e Ft-ot, Sérsekszőlősért Egyesület támogatására 400 e Ft-t adtunk át.
SZOCIÁLIS KIADÁSOK ALAKULÁSA
Az összkiadás 2,4 %-a került kifizetésre szociális juttatásként a lakosságnak az alábbi jogcímekre (6. melléklet ):
Létfenntartási gondok enyhítésére 720 e Ft
Lakhatási támogatás 123 e Ft
Szociális tüzifa támogatás 0 e Ft
Kamatmentes kölcsön nyújtása 100 e Ft
Eltemetés költségeihez nyújtott támogatás 25 e Ft
Köztemetés 0 e Ft
Gyermekvédelmi kedvezmény 0 e Ft
Étkezési térítési díj kedvezmény 5 e Ft
Iskolakezdési támogatás 170 e Ft
Bursa Hungarica ösztöndíj 0 e Ft
Újszülöttek támogatása 0 e Ft
Összesen: 1.308 e Ft
A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.
Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.
Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.
Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület) az Szt.-ben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.
Sérsekszőlős Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) önkormányzati rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:
Települési támogatások:
Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:
Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum 50.000,- Ft lehet.
Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb.
2020. évben 44 esetben került megállapításra a létfenntartási gondok enyhítésére nyújtható települési támogatás, melyből 36 esetben a településen élő, nyugellátásban részesülő személyeket részesítette a képviselő-testület hivatalból személyenként 20.000,- forint összegű támogatásban, 8 esetben kérelemre indult az eljárás. A kérelemre indult eljárások közül 3 alkalommal pénzbeli ellátás, 5 esetben tűzifa formában természetbeni ellátás került megállapításra. A vizsgált időszakban települési támogatás iránti kérelem elutasítására nem került sor. Az előző év azonos időszakában szintén 38 alkalommal került megállapításra a települési támogatás.
A költségvetés tervezésekor 42 fő támogatásával számoltunk, 386 e Ft összegben.
Szociális célú tűzifa:
Települési támogatásként nyújtott, szociális célú tűzifára elsősorban az Szt. szerinti aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, vagy települési támogatásban (e támogatásban részesülők közül különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos támogatásban) részesülő, illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család jogosult, aki a fenti ellátások valamelyikére a kérelem benyújtását megelőző hat hónapból legalább egy hónapig jogosult.
2020. évben a település nem pályázott szociális célú tűzifára.
Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:
Sérsekszőlős Község Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként jövedelemre való tekintet nélkül, 25.000,- Ft települési támogatást állapít meg annak, aki az elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott.
A támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.
2020. évben elhunyt személy eltemettetésének költségihez való hozzájárulásként 1 fő részére került megállapításra a települési támogatás. Ezen ellátás iránti kérelem elutasítására sem került sor.
2020. évre 3 hozzátartozó segélyezésével számoltunk, 60 e Ft összegben. Előző év azonos időszakában szintén 1 alkalommal került megállapításra a fenti ellátás.
Kamatmentes kölcsön céljából nyújtott települési támogatás
Sérsekszőlős Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig - jövedelemre való tekintet nélkül pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (továbbiakban: kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal azt a rászoruló személyt, aki rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.
A kölcsön mértéke legfeljebb a kérelmező családja havi nettó összjövedelmének megfelelő összeg, de maximum 100.000,- Ft lehet.
A vizsgált időszakban 1 személyt részesített az önkormányzat kamatmentes kölcsönben. Ezen ellátás iránti kérelem nem került elutasításra 2020. évben.
Előző év azonos időszakában szintén 1 fő részére került megállapításra ez a szociális ellátás. A költségvetés tervezésekor 5 fő támogatásával, és 200 e Ft előirányzattal számoltunk.
Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás
A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 70.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően 4.000,- forint, illetve 5.000,- forint.
2020. december hó 31. napján 2 személy részesült lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban. Ezen ellátás iránti kérelem nem került elutasításra 2020. évben.
A költségvetés tervezésekor 6 háztartás támogatásával, és 300 e Ft előirányzattal számoltunk. Előző év azonos időpontjában 3 fő részesült a fenti támogatásban.
Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás
Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Sérsekszőlős Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra. Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.
2020. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.
A költségvetés tervezésekor 1 fő támogatásával, és 180 e Ft előirányzattal számoltunk.
Köztemetés:
A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.
2020. évre 1 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 200 e Ft volt. 2020. évben köztemetés elrendelésére nem került sor.
Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások
Étkezési térítési díjkedvezmény
A helyi rendelet értelmében az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekekre tekintettel a szülők gyermekenként napi 50 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek utolsó alkalommal abban a tanévben amelyikben a gyermek(ek) az általános iskolai tanulmányait befejezi. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek(ek) más térítési díjkedvezményben nem részesül(nek).
2020. évben étkezési térítési díjkedvezmény iránti igény nem érkezett. 2020. évre 2 gyermek támogatásával számoltunk, 20 e Ft összegben.
Gyermekek részére évente kettő alkalommal nyújtható támogatás:
A képviselő-testület az oktatási és nevelési intézménybe járó, életvitelszerűen a településen élő gyermekeket évente kettő alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti.
A képviselő-testület 2020. év június 29-i ülésén döntött (összesen 11 gyermek esetében) támogatások odaítéléséről. Az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket személyenként 6.000,- forint – 30.000,- forint közötti támogatásban részesítette a képviselő-testület, mely ellátások kifizetésére 2020. augusztus hó 31-ig került sor.
Újszülöttek támogatása:
A helyi rendelet értelmében a képviselő-testület az újszülött gyermeket egyszeri 20 e Ft összegű támogatásban részesítheti.
2020. évben újszülöttek támogatásának megállapításra nem került sor.
A költségvetés tervezésekor 2 újszülött támogatásával számoltunk 40 e Ft összegben.
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:
Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal, augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 6000,- forint, illetve 6.500,- forint összegű támogatást.
A jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás összege a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetén 6.500,- forint, míg a többi gyermek esetében 6.000,- forint.
2020. december hó 31. napján a településről senki nem részesült ebben az ellátásban. Ezen ellátás iránti kérelem elutasítására sem került sor. 2020. évre 4 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre 50 e Ft állt rendelkezésre.
Előző év azonos időpontjában szintén nem volt a településen rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesített gyermek.
Szünidei gyermekétkeztetés:
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/C. § (1) bekezdés a) pontja szerint, a települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselő kérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos helyzetű gyermek és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosítja.
A településről senki nem vette igénybe 2020. évben a szünidei gyermekétkeztetést. A költségvetés tervezésekor 1 igénylővel és 34 e Ft előirányzattal számoltunk.
KÖZFOGLALKOZTATÁS
Sérsekszőlős Község Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerőpiaci Pont hatósági szerződést kötött a 2020. évi közfoglalkoztatás támogatására.
Az Önkormányzatnál 2020-ban a közfoglalkoztatás keretében az alábbi hosszabb időtartamú programokban történt a közfoglalkoztatás:
| Foglalkoztatottak száma |
|
| 2 fő | 2019. március 1. – |
| 1 fő | 2019. október 11. – |
| 3 fő | 2020. március 23. – |
| 1 fő | 2020. május 4. – |
| 1 fő | 2020. július 1. – |
2019. március 1-től 2020. február 29-ig hosszabb időtartamú program keretében, 2 fő közterület takarító foglalkoztatásával valósultak meg a programban tervezett feladatok: település karbantartása, kommunális feladatok ellátása, közterületek- és parkok takarítása, fűnyírás, parlagfű-mentesítés, árkok tisztítása, bozót- és cserje irtás, temetők karbantartása és gondozása, önkormányzat épületének karbantartása és fűtése, hóeltakarítás és síkosság-mentesítés. A támogatás 100%-os volt.
2019. október 11-től 2020. február 29-ig hosszabb időtartamú program keretében, 1 fő közterület takarító foglalkoztatásával valósultak meg a programban tervezett feladatok: település karbantartása, kommunális feladatok ellátása, út melletti fák metszése és behordása, tüzelő aprítása, vízelvezető árkok tisztítása és karbantartása, kisebb karbantartási feladatok ellátása, önkormányzat-, könyvtár- és orvosi rendelő épületének fűtése, hóeltakarítás és síkosság-mentesítés. A támogatás 100%-os volt.
2020. március 23-tól 2021. február 28-ig hosszabb időtartamú program keretében, 3 fő közterület takarító foglalkoztatásával valósultak meg a programban tervezett feladatok: település karbantartása, kommunális feladatok ellátása, közterületek- és parkok takarítása, fűnyírás, parlagfű-mentesítés, árkok tisztítása, bozót- és cserje irtás, temetők karbantartása és gondozása, önkormányzat épületének karbantartása és fűtése, hóeltakarítás és síkosság-mentesítés. A támogatás 90%-os volt.
2020. május 4-től 2020. június 30-ig hosszabb időtartamú program keretében, 1 fő közterület takarító foglalkoztatásával valósultak meg a programban tervezett feladatok: település karbantartása, kommunális feladatok ellátása, közterületek- és parkok takarítása, fűnyírás, parlagfű-mentesítés, árkok tisztítása, bozót- és cserje irtás, temetők karbantartása és gondozása, önkormányzat épületének karbantartása. A támogatás 90%-os volt.
2020. július 1-től 2020. augusztus 31-ig hosszabb időtartamú program keretében, 1 fő közterület takarító foglalkoztatásával valósultak meg a programban tervezett feladatok: település karbantartása, kommunális feladatok ellátása, közterületek- és parkok takarítása, fűnyírás, parlagfű-mentesítés, árkok tisztítása, bozót- és cserje irtás, temetők karbantartása és gondozása, önkormányzat épületének karbantartása. A támogatás 100%-os volt.
Adóbeszámoló 2020. évről Sérsekszőlős
Gépjárműadó adónemben 2004. évtől a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatala (BMKH), majd a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH), majd a Belügyminisztérium Nyilvántartások Vezetéséért Felelős Helyettes Államtitkárság szolgáltat adatokat.
A 2019. évi – csak a 2020. adóév adófizetési kötelezettségét érintő – változásokról a 2020. év elején átadott adatállomány alapján történt meg az adókivetés 2020. január 1. napjától, illetve az adófizetési kötelezettség megszüntetése 2019. december 31. napjával.
A BM minden hónapban az előző havi változásokról küld listát, ez alapján történik az adóztatás.
A 2020. évben a vírushelyzetre hivatkozva az önkormányzatokra jutó 40%-ot a Magyar Államkincstár felé kellett utalni, így ettől a bevételtől elestek az önkormányzatok
Sérsekszőlősön nem kellett kezdeményeznünk forgalomból történő kivonást 1 éven túli gépjárműadó tartozás miatt.
Magánszemélyek kommunális adója adónemben a népesség-nyilvántartás adatai, az ingatlan-nyilvántartás adatai, a Földhivataltól igényelt adózási földkönyv, az adóívek kiküldése utáni adategyeztetés alapján valamint önbevallással új kivetés összesen 1 adózónál 12.000 Ft összegben történt, mely 2019. január 1-től adóköteles. 2 adózó kapott mentességet életkora miatt a Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének a magánszemélyek kommunális adójáról szóló többször módosított 9/1991. (IX. 17.) rendelete 6. § (1) bekezdése alapján.
Helyi iparűzési adóban nem történt felderítés.
21 állandó helyi iparűzési adó bevallás érkezett 2019. évben és 5 KATA-s adózót tartottunk nyilván.
Hatósági bizonyítványok, adóigazolás:
Az ügyfél kérelmére különböző eljárásokhoz (pl. pályázat, közbeszerzési eljárás, stb.) kell kiállítani az önkormányzati adóhatóságnak. Kiállítása abban az esetben történhet, amennyiben az adózó folyószámlája tartozást nem mutat. Amennyiben valamilyen hátralék áll fenn, az adózónak be kell fizetnie, ahhoz, hogy kiállítsuk az igazolást részére.
Adó-és értékbizonyítvány
Az adó- és értékbizonyítványok kiállítása hagyatéki eljáráshoz, gyámügyi eljáráshoz, végrehajtási eljáráshoz és egyéb közigazgatási eljáráshoz történik, az önkormányzat illetékességi területén található ingatlanokra vonatkozóan.
2020. évben 3 db adó- és értékbizonyítvány került kiállításra.
Adóhátralékok alakulása 2020. évben
Az adóalanyok számára 2020-ban mindkét félévben küldtünk értesítőt a fizetendő összegekről az adózók részére. (Az első félévit februárban, a második félévit augusztusban.)
Az adóív adónemenként tartalmazza az adókötelezettséget, a befizetést és a számlaegyenleget.
Adóalanyok száma adónemenként 2019-2020. évben (fő):
Adónem | 2019 | 2020 |
Magánszemélyek komm. adója | 50 | 52 |
Gépjárműadó | 64 | 63 |
Helyi iparűzési adó | 28 | 28 |
Összesen | 142 | 143 |
A második félévi adóbefizetés után november hónapban 25 hátralékkal rendelkező adózót szólítottunk fel hátralékának befizetésére.
Az intézkedések (felszólítás) hatására csökkent a hátralék összege.
A fennálló összes adóhátralék összegei adónemenként 2017.12.31.-2020.12.31. az alábbiak szerint alakultak (e. Ft-ban):
Adónem | 2017.12.31. | 2018.12.31. | 2019.12.31. | 2020.12.31. |
|---|---|---|---|---|
Magánsz.komm.adója | 30 | 28 | 30 | 21 |
Helyi iparűzési adó | 77 | 77 | 9 | 133 |
Gépjárműadó | 114 | 82 | 25 | 185 |
Pótlék | 75 | 47 | 24 | 22 |
Összesen | 296 | 234 | 88 | 361 |
Hátralék: a kamatmentes fizetési határidő lejártával esedékessé vált és meg nem fizetett adóösszeg.
A 2019-2020. évre vonatkozóan az adókövetelések (előírás, kivetés) összegei):
Összes követelés (e. Ft) | Fennálló hátralék (e. Ft) | Hátralék a követelés arányában (%) | ||||
2019 | 2020 | 2019 | 2020 | 2019 | 2020 | |
Önkorm. sajátos bevételei | 4.883 | 7.294 | 88 | 361 | 1,8% | 4,9% |
Ebből | 3.224 | 5.566 | 39 | 154 | 1,2% | 2,8% |
-gépjárműadó | 1.626 | 1.584 | 25 | 185 | 1,5% | 11,7% |
-egyéb bevétel (pótlék) | 33 | 144 | 24 | 22 | 72,7% | 15,2% |
A táblázat az év végén fennálló hátralékot, valamint a hátralék arányát a követeléshez képest mutatja.
Pályázatok
Sérsekszőlős Község Önkormányzata a VP6-19.2.1-53-6-17 kódszámú „A helyi biomassza közösségi energetikai hasznosításának támogatására” című felhívásra benyújtott 1936859964 projekt azonosító számú pályázata pozitív elbírálásban részesült. A Támogatói Okiratot 2019.05.07-én kapta meg az önkormányzat. A támogatás összege 5.807.804,- Ft, a pályázathoz biztosított önerő bruttó 1.974.870,- Ft. Az előleg, azaz bruttó 2.903.902,- Ft átutalásra került az önkormányzat számlájára. A kivitelezési munkálatokat a Balaton Ferien Center Építőipari és Kereskedelmi Kft. végezte el. A kivitelező az 75%-os teljesítésről a 3. részszámlát kiállította 2020.06.30-án bruttó 1.687.450,- Ft összegben, 100%-os teljesítésről a végszámlát kiállította 2020.07.06-án bruttó 1.687.450,- Ft összegben. A műszaki átadás-átvétel 2020. július 6-án megtörtént. A műszaki ellenőri feladatokat Francz Ottó egyéni vállalkozó látta el bruttó 80.000,- Ft összegben. A biomassza tároló fa ajtajának kivitelezési munkálataira az ÉFFER Kft-vel bruttó 641.985,- Ft összegben szerződést kötött. A munkák elkészültek. A pályázat záró elszámolása 2020.11.29-én került benyújtásra, és 2020.12.21-én hagyták jóvá.
Az MFP-TFB/2019 kódszámú „Falu- és tanyagondnoki szolgálat támogatása” című felhívásra Sérsekszőlős Község Önkormányzata 2019.09.26-án pályázatot nyújtott be „Falugondnoki szolgálat elindításához gépjármű beszerzése Sérsekszőlősön” címen. A pályázat pozitív elbírálásban részesült, az erről szóló döntést 2019.12.05-én kapta meg az önkormányzat. A megítélt támogatási összeg 12.637.280,- Ft, amely átutalásra került az önkormányzat számlájára. A gépjármű beszerzésére az Autó Fort Kereskedelmi és Javító Kft-vel 2020.04.07-én Adásvételi Szerződés került megkötésre bruttó 11.908.640,- Ft összegben. Az előleg, azaz bruttó 11.908.640,- Ft átutalásra került. A gépjármű üzembe helyezéséhez Alianz casco biztosítás 127.192,- Ft összegben és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás bruttó 34.680,- Ft összegben került megkötésre és befizetésre. a gépjármű leszállítását követően a forgalomba helyezés költsége 155.500,- Ft átutalásra került az Autó Fort Kereskedelmi és Javító Kft. részére. A projektmenedzsment tevékenységre és a tájékoztatás és nyilvánosság biztosítására Boros Istvánné egyéni vállalkozóval kötöttünk szerződést összesen bruttó 729.140,- Ft összegben. A falugondnoki szolgálat 2020.10.01-én elindításra került. A pályázat elszámolása 2020.12.13-án került benyújtásra.
2016. augusztus 4-én Sérsekszőlős Község Önkormányzata a Nemzeti Szabadidős – Egészség Sportpark Programban egy „A” típusú sportpark kialakítására adta be pályázatát. A benyújtott pályázat pozitív elbírálásban részesült, az erről szóló döntést 2019.08.26-án kapta meg az önkormányzat. A terület felmérése megtörtént az eszközök telepítéséhez. A BMSK Zrt-vel az együttműködési megállapodás aláírásra került 2019.10.03-án. A vállalkozási szerződés az önkormányzat részéről 2020.11.23-án került aláírásra. A munkaterület 2020. november 23-án került átadásra és elkezdődtek a kivitelezési munkálatok a BMSK Zrt. részéről. A műszaki-átadás átvétel időpontja 2021.01.07-én volt. A beruházás nettó értéke 5.611.772,- Ft volt, amelyet az önkormányzat támogatásként elnyert.
2020-ban benyújtott pályázatok:
Az MFP-ÖTU/2020 kódszámú „Önkormányzati tulajdonú utak felújítása” című felhívásra Sérsekszőlős Község Önkormányzata 2020.04.28-án pályázatot nyújtott be Sérsekszőlős belterületi közútjának felújítása címen. A pályázat támogatásban részesült, az erről szóló döntést 2020.07.14-én kapta meg az önkormányzat. Az elnyert támogatás összege 8 134 985 Ft. A kivitelezési munkálatok befejeződtek.
Az MFP-FHF/2020 kódszámú „Faluházak felújítása” című felhívásra Sérsekszőlős Község Önkormányzata 2020.09.04-én pályázatot nyújtott be „Faluház felújítása Sérsekszőlősön” címen. A pályázat támogatásban részesült, az erről szóló döntést 2020.11.06-én kapta meg az önkormányzat. Az elnyert támogatás összege 9 999 997 Ft.
Kisebb felújítások:
Elkészült a Szabadság utca 18. szám alatti Kultúrház belső festési munkálatai is. A Kivitelezést a Jádor Építőipari Kft. végezte nettó 466.700,-Ft + ÁFA összegben.
Rákóczi utcában útszegély építés történt, a munkálatokat az Ökobau Kft. végezte bruttó 952.500,-Ft összegben.
Vagyongazdálkodás :
Beszerzésre került 4 db Lenovo laptop operációs rendszerrel 560 e ft-ért, ifjúsági házba kondi eszközök 100 e ft értékben, dekopír fűrész 29 e ft értékben, mobiltelefon 19 e ft -ért, egy vasaló 5 e ft-ért, valamint egy utánfutó 1.067 e ft értékben. A Magyar Falu Program keretében beszerzésre került egy Ford márkájú 9 személyes busz 11.909 eft-ért, amellyel a falugondnoki szolgálatot működtetjük. Elkészült az aprítéktároló , ami 7.471 e ft-ba került, valamint kerámia házszámtáblák 408 e ft-ért.
Támogatások
Sérsekszőlős Község Önkormányzata Képviselő-testületének a 3/2020. (II.10.) számú 2020. évi költségvetési rendelete és a 48/2020. (VIII.12.) számú határozata alapján a Sérsekszőlősért Egyesület részére 400.000,- Ft vissza nem térítendő támogatást nyújtott az egyesület által elnyert pályázathoz szükséges önerő biztosításhoz. Kérelemben jelezték, hogy a támogatási összeggel 2020. december 31-i határidőig nem tudnak elszámolni. Kérelmükre a támogatási szerződés módosításra került, így az elszámolási határidő a pályázat lezárását követő 30 nap lesz.
Közvetett támogatás indoklása:
Az önkormányzat 2020. évben közvetett támogatást nem nyújtott.
Többéves kihatással járó kötelezettségek:
Az önkormányzatnak többéves kihatással járó kötelezettségei nincsenek, az önkormányzatnak tulajdonában lévő gazdálkodó szervezetek működéséből származó kötelezettsége nem áll fenn.(15.melléklet)
Az önkormányzat maradványa:
Az önkormányzat 2020. évi maradványa 18.571 eFt (8. melléklet), a kötelezettségvállalással csökkentett szabad maradványa 7.362 eFt.
Az önkormányzat hitelállománya:
Az Önkormányzatnak 2020. 12.31-én hitelállománya nincs.
Sérsekszőlős, 2021.05 26.
Teleki Ákos
polgármester