Zala Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2013. (VII.25.) önkormányzati rendelete

A települési folyékony hulladékkezelési közszolgáltatásról

Hatályos: 2013. 07. 26- 2014. 01. 09

Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének

3/2005. (II. 16.), 5/2006. (II. 07.), 12/2009. (VIII. 27.), 16/2009. (XII. 16.), 3/2010. (I. 29.), 2/2011. (I. 27.), 15/2011. (XII. 16.), 4/2012. (II. 27.), 11/2012. (IV. 26.), 12/2012. (V. 31.), 16/2012. (XII. 15.), 7/2013. (VII. 25.) rendelettel módosított

23/2004. (XII. 20. )

RENDELETE


a települési folyékony hulladékkezelési közszolgáltatásról




Zala Község Önkormányzatának képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV tv. 16. § (1) bekezdésében valamint a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv. (továbbiakban Hgt.) 23. §-ában foglalt felhatalmazás alapján a települési folyékony hulladékkezelési közszolgáltatásról az alábbi rendeletet alkotja.


I. FEJEZET

Általános rendelkezések


A rendelet célja


1. §


A rendelet célja az ingatlanokon keletkező települési folyékony hulladékok összegyűjtésére, elszállítására és ártalommentes elhelyezésére vonatkozó helyi szabályok megalkotása.


A rendelet hatálya


2. §


(1)     A rendelet területi hatálya Zala község területére terjed ki.


(2)     A rendelet tárgyi hatálya a települési folyékony hulladék gyűjtésével, szállításával és ártalommentes elhelyezésével összefüggő közszolgáltatás teljes körére terjed ki.


(3)     A rendelet személyi hatálya kiterjed a települési folyékony hulladék összegyűjtésére, elszállítására és ártalommentes elhelyezésére irányuló közszolgáltatást ellátó szolgáltatóra, valamint a szolgáltatást igénybe vevő azon ingatlanok tulajdonosaira, használóira (továbbiakban: tulajdonos), ahol a folyékony hulladék keletkezik.


Értelmező rendelkezések


3. §


Folyékony hulladék: az a hulladékká vált folyadék, amelyet nem vezetnek el, és nem bocsátanak ki szennyvízelvezető hálózaton, illetve szennyvíztisztító telepen keresztül (A hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény3. § d) pontja)


Települési folyékony hulladék: a szennyvízelvezető hálózaton, illetve szennyvíztisztító telepen keresztül el nem vezetett szennyvíz, amely

a) emberi tartózkodásra alkalmas épületek szennyvíztároló létesítményeinek és egyéb helyi közműpótló berendezéseinek ürítéséből,

b) a nem közüzemi csatorna- és árokrendszerekből, valamint

c) a gazdasági de nem termelési, technológiai eredetű tevékenységből

származik. (A települési hulladékkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 213/2001. (XI. 14.) Korm. rendelet 3. § b) pontja)

Folyékony hulladék ártalmatlanítása: a folyékony hulladék elhelyezése leürítő helyen, szennyvíztisztító telepen, valamint a környezetveszélyeztetést és környezetszennyezést megakadályozó kezelése fiziko-kémiai vagy biológiai módszerrel. (A települési hulladékkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 213/2001. (XI. 14.) Korm. rendelet 3. § j) pontja)

Települési folyékonyhulladék leürítő hely (a továbbiakban: leürítő hely): közcsatornának az arra jogosult által kijelölt aknája, illetőleg szennyvíztisztító telep kiegészítő műtárgya. (A települési hulladékkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 213/2001. (XI. 14.) Korm. rendelet 3. § k) pontja)


Közszolgáltató: hulladékkezelésre feljogosított azon gazdálkodó szervezet, amellyel a közszolgáltatás ellátására az önkormányzat hulladékkezelési közszolgáltatási szerződést kötött.


Üzemeltető: üzemeltetési szerződés alapján Tab város szennyvízrendszer üzemeltetését ellátó gazdálkodó szervezet- Dunántúli Regionális Vízmű Rt.


Közszolgáltatással összefüggő személyes adatok: a közszolgáltatást igénybevevő neve, lakcíme, születési helye és ideje, anyja neve.


[1]Egységnyi díjtétel: a hulladék begyűjtésének, szállításának és ártalmatlanításának, illetve nem szennyvíztisztítóban történő elhelyezése esetében az utógondozásra és a monitorozásra is kiterjedő költsége (A települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló módosított 242/2000. (XII. 23.) Korm. rendelet 7. § (5) bekezdés b) pontja).



II. FEJEZET

A KÖZSZOLGÁLTATÁSRA VONATKOZÓ rendelkezések


A települési folyékony hulladék elszállítására irányuló közszolgáltatás ellátásának rendje


4. §


(1)   [2](1) A rendeletben meghatározott területen a települési folyékony hulladék összegyűjtését, elszállítását és ártalommentes elhelyezését Takács Lajos vállalkozó -továbbiakban: szolgáltató- 2010. február 1-től 2015. január 31-ig kizárólagosan jogosult és köteles ellátni.

(2)     [3]


(3)     A települési folyékony hulladék elszállításáról és ártalommentes elhelyezéséről - jelen rendeletben szabályozott módon- az ingatlan tulajdonosa a szolgáltatás kötelező igénybevétele útján köteles gondoskodni.


(4)     Gazdálkodó szervezet akkor köteles a közszolgáltatás igénybevételére, ha a gazdasági tevékenységével összefüggésben keletkezett, nem elkülönítetten gyűjtött települési folyékony hulladéknak a kezeléséről (hasznosításáról vagy ártalmatlanításról) a Hgt. 13. §-ában foglaltaknak megfelelően nem gondoskodik, figyelemmel a Hgt. 21. § (2) bekezdésben foglaltakra.


A szolgáltató kötelezettségei


5. §


(1)     Az összegyűjtött folyékony hulladékot a DRV Rt. Tabi üzemvezetősége -továbbiakban: üzemeltető- által üzemeltetett tabi szennyvíztelepre (10340 hrsz), az erre a célra kialakított műtárgyba kell a szolgáltatónak ürítenie.


(2)     A szolgáltató az ürített folyékony hulladék mennyisége alapján ártalmatlanítási díjat fizet az üzemeltetőnek.


(3)     A szolgáltató köteles a szolgáltatást igénybe vevő tulajdonosok részére számlát kiállítani.


(4)     A szolgáltató a beérkezett közszolgáltatási igényekről nyilvántartást köteles vezetni.


(5) A szolgáltató a közszolgáltatást a megrendeléstől számított 24 órán belül köteles elvégezni.


(6)     A szolgáltató a közszolgáltatással összefüggő személyes adat kezelésére a Hgt. 23.§ g) pontja alapján és a jelen önkormányzati rendeletben foglalt mértékben és terjedelemben jogosult.


(7)     A közszolgáltatással összefüggő személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.


(8) A szolgáltató megfelelő technikai és szervezési intézkedésekkel köteles gondoskodni az adatok biztonságáról.

Az adatokat védeni köteles különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, nyilvánosságra hozás vagy törlés, illetőleg sérülés vagy megsemmisülés ellen.


(9)     A szolgáltató a közszolgáltatással összefüggő személyes adatokat az ingatlantulajdonos (illetve az ingatlan nyilvántartásban szereplő jogosult) azonosítására, a közüzemi szerződés teljesítésével, jogszabályban előírt ellenőrzések végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásra, számlázásra, postázásra, közüzemi díj hátralékok behajtására használhatja fel.

(10) A szolgáltató a közszolgáltatással összefüggő általa kezelt személyes adatokat nem hozhatja nyilvánosságra.


Az ingatlan tulajdonosának kötelezettségei


6. §


(1)     Az ingatlanon keletkező folyékony hulladék gyűjtésére szolgáló közműpótló berendezés kialakítását a tulajdonos az ingatlanon belül és az építési hatóság által engedélyezett vízzáró közműpótló berendezésben köteles gyűjteni, oly módon, hogy az ne idézzen elő környezetszennyezést.


(2) A 2. § (3) bekezdésében megjelölt ingatlan tulajdonosa a települési folyékony hulladék elszállítására és ártalommentes elhelyezésére a 4.§ (1) bekezdésben meghatározott szolgáltató szolgáltatását köteles igénybe venni.


(3)     A (2) bekezdésében előírt kötelező közszolgáltatás igénybevételi kötelezettségtől mentesül az a gazdálkodó szervezet, amely a települési hulladék kezeléséről a hulladék termelőjére vonatkozó jogszabályi előírások szerint gondoskodik, vagy a környezetvédelmi felügyelőség által igazoltan annál lényegesen kedvezőbb hulladékkezelési megoldást alkalmaz.


(4)     A környezetvédelmi felügyelőség igazolását arra vonatkozóan, hogy kedvezőbb hulladékkezelési megoldást alkalmaz, annak a gazdálkodó szervezetnek kell kezdeményeznie, amely egyébként köteles a közszolgáltatás igénybevételére.

         Az igazolás, engedély megszerzéséig a közszolgáltatás igénybevétele kötelező.


(5)     A (3) bekezdés szerinti mentességet élvező gazdálkodó szervezet az Önkormányzat felé a Dél-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség által kiadott igazolással köteles bizonyítani, hogy a mentesség jogszabályi feltételei fennállnak.


(6)     A tulajdonos a ténylegesen elszállított folyékony hulladék mennyisége után a szennyvíz-szállító eszköz mérőberendezése alapján köteles az önkormányzati rendeletben megállapított közszolgáltatási díjat a közszolgáltatónak megfizetni.


A szolgáltatásra vonatkozó egyéb rendelkezések


7. §


(1)A települési folyékony hulladék gyűjtése és elszállítása az erre a célra engedélyezett, zárt rendszerű, csepegést és szaghatást kizáró eszközzel végezhető.


(2)     Amennyiben a települési folyékony hulladék gyűjtése és szállítása közben szennyeződés keletkezett, a szolgáltatónak a szennyezett területet haladéktalanul meg kell tisztítania és fertőtlenítenie.


(3)     A szolgáltató köteles járművei tárolására a közegészségügyi, környezetvédelmi és építési előírásoknak megfelelő telephelyet biztosítani.



A közszolgáltatási szerződés létrejötte


8. §


(1) A települési folyékony hulladék gyűjtésére, szállítására és ártalmatlanítására a szerződés a közszolgáltatás igénybe vételével jön létre.


(2)     A szolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő tulajdonosok között - az önkormányzat által a Hgt. 21. § (1) bekezdése alapján a kötelezően szervezett közszolgáltatásra - a Ptk. közüzemi szerződésekre vonatkozó szabályai szerinti (Ptk. 387-388. §) szerződéses jogviszony jön létre.


(3)     A települési folyékony hulladék elszállítását, a szolgáltatást igénybe vevőnek kell a szolgáltatónál megrendelnie.


(4)     A szolgáltatást igénybe vevő a folyékony hulladék elszállítására vonatkozó megrendelését a szolgáltatónak az önkormányzat és a szolgáltató által kötendő közszolgáltatási szerződésben meghatározott módon jelentheti be.


A szolgáltató és az önkormányzat között létrejövő közszolgáltatási szerződés tartalma


9. §


[4](1) Az önkormányzat képviselő-testülete a 2. § (2) bekezdésében meghatározott közszolgáltatás ellátására közszolgáltatási szerződést köt.


(2)A közszolgáltatási szerződésnek a hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztásáról és a közszolgáltatási szerződésről szóló 224/2004. (VII. 22.) Korm. rendelet 11. § (2) bekezdésében, 12., 13. §-aiban meghatározottakat kell tartalmaznia.


A közszolgáltatás díja


10. §


(1)A települési folyékony hulladék kezelésének közszolgáltatási díját az önkormányzat képviselő-testülete egy évi díjfizetési időszakra -amely az önkormányzat adott időszakra megalkotott díj rendeletének hatálybalépését követő egy éves időszak-a közszolgáltató által adott díjkalkuláció alapján ezen rendelet 1. számú mellékletében határozza meg. A szolgáltató az éves díjkalkulációját ezen rendelet 2. számú melléklete szerint készíti el.


[5](2) A szolgáltató ármegállapításra vonatkozó kérelmét a díjfizetési időszak lejártát megelőző legalább két hónappal jelezheti Tab Város Jegyzője felé a 2. számú melléklete szerinti formában.


(3)     A közszolgáltatási díjnak a közszolgáltatás igénybevételekor a tulajdonos által fizetendő összegét a szolgáltató állapítja meg, az egységnyi díjtétel és az elszállított települési folyékony hulladék mennyiségének a szorzata alapján. Az elszállított települési folyékony hulladék mennyiségét a szippantó gépjárműbe beépített szintmérő (szintjelző) alapján kell meghatározni.

(4)     A tulajdonos által fizetendő közszolgáltatási díjról a szolgáltató számlát bocsát ki, amely alapján a tulajdonos a közszolgáltatási díjat a szolgáltató részére a számla kézhezvételétől számított 15 napon belül köteles kiegyenlíteni. A közszolgáltatási díj késedelmes megfizetése esetén a szolgáltató késedelmi kamatot érvényesíthet.


(5)     A szolgáltató a lakosság által a (3) bekezdés szerint fizetendő díj összegét csökkenti a -Magyar Köztársaság mindenkori éves költségvetéséről szóló törvény „normatív, kötött felhasználású támogatások” tárgyú melléklete szerinti a „lakossági települési folyékony hulladék ártalmatlanításának támogatása” címén igényelhető- támogatás összegével.


(6)     Az (5) bekezdés alapján meghatározott fizetendő közszolgáltatási díj esetében a szolgáltató negyedévente, de legkésőbb a tárgyév december 31. napjáig az elvégzett, számla másolatokkal igazolt mennyiség és a támogatás szorzatával meghatározott összegről számlát bocsát ki az önkormányzat számára.


(7)     A hulladékkezelési közszolgáltatás igénybevételéért a tulajdonost terhelő díjhátralék adók módjára behajtható köztartozás.


III. FEJEZET


VEGYES ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


12. §


(1) [6]


(2)     E rendelet a közszolgáltató képviselő-testület általi kiválasztását követő 30. napon lép hatályba.


[7](3) E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.


Zala, 2004. december 16.






                        Dr. Mezőfi Ágnes                                          Szarka László

                                jegyző                                                     polgármester




Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Zala, 2013. július 25.

                       




                        Kadlicskó György                                                                Dr. Szűts Dóra

                        polgármester                                                                   jegyző








1. számú melléklet

Zala Község Önkormányzata

23/2004. (XII. 20.) rendeletéhez





[8] A települési folyékony hulladék szippantásáért, elszállításáért és ártalmatlanításáért
2013. július 1. napjától 2014. január 31. napjáig a tulajdonos 1.427 Ft/m3 + Áfa díjat köteles fizetni (ebből 553 Ft/m3 + Áfa az ártalmatlanítás díja)






































2. számú melléklet

Zala Község Önkormányzata

                                                                                  23/2004. (XII. 20.) rendeletéhez




Díjkalkulációs séma

Zala község folyékony hulladékkezelésére

…… év


Sor-szám

Megnevezés

Számítás módja

Mérték-egység

Mennyiség

a

b

c

d

e


Foly. hull. szipp. díj számítása





I. Alapadatok





   Összes települési folyékony hulladék               mennyiség





II. Költségek és ráfordítások





   Anyagköltség





   Üzemanyagköltség





   Igénybevett szolgáltatások





   Egyéb szolgáltatások





   Bérköltség





   Személyi jellegű egyéb költségek





   Bérjárulékok





   Értékcsökkenési leírás





   Hulladék ártalmatlanítás költsége





   Értékesítési költségek





   Egyéb ráfordítások





   Költségek és ráfordítások összesen





III. Számított nyereség





IV. Folyékony hulladék egységnyi térfogatának szippantási díja



















ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2004. (XII. 20.) rendeletéhez



Zala Község Önkormányzata a 11/2004. (VI. 21.) számú rendeletével hatályon kívül helyezte a települési folyékony hulladékkal összefüggő - közszolgáltatás útján megvalósuló - kötelező helyi közszolgáltatás szabályozásáról szóló 9/1998. (VIII.31.) számú rendeletét.

A hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv. (továbbiakban: Hgt.) 21. § (1) bekezdése szerint a települési önkormányzat kötelezően ellátandó közszolgáltatásként az ingatlantulajdonosoknál keletkező települési hulladék kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatást szervez, és tart fenn.

A közszolgáltatás kiterjed a települési folyékony hulladék ideiglenes tárolására szolgáló létesítmény kiürítésére és a települési folyékony hulladék elhelyezése céljából történő elszállítására.

A települési önkormányzatnak a közszolgáltatás szabályozása érdekében illetve a Hgt. 23. §-ának megfelelően önkormányzati rendeletet kell alkotnia a települési folyékony hulladékkezelési közszolgáltatásról.

A Hgt. 24. § (2) bekezdése értelmében e rendelet tervezetet véleményezés céljából megküldtük Dél-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőségnek. A Dél-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelősége pontosítást javasolt a rendelettervezetben, amelyet a képviselő-testület elé terjesztett változatban már átvezettünk.



RÉSZLETES INDOKOLÁS



A 2. §-hoz:

A Hgt. rendelkezései alapján az önkormányzati rendeletben (továbbiakban: Ör.) megállapításra kerül a területi-, tárgyi- és személyi hatálya. E szerint a rendelet hatálya Zala község területén folyó települési folyékony hulladék gyűjtésével, szállításával és ártalommentes elhelyezésével összefüggő közszolgáltatás teljes körére, a közszolgáltatást ellátóra és ezen közszolgáltatást kötelezően igénybevevő tulajdonosokra terjed ki.


A 4. §-hoz:

A Hgt. 23. § b) pontja előírja, hogy az önkormányzati rendeletben meg kell állapítani a közszolgáltató megnevezését. Az (1) bekezdésben a közszolgáltatót jelenleg még nem tudjuk megállapítani, mivel azt közbeszerzési eljárás keretében kell kiválasztani. Szükséges, hogy a településen szabályozva legyen a folyékony hulladékkal kapcsolatos kezelési közszolgáltatás a szolgáltató kiválasztásáig, így az ajánlattevők a feltételeket az ajánlattétel időpontjáig megismerhetik.

A (3) bekezdés kimondja, hogy az ingatlantulajdonosoknak a Hgt. 20. § (1) bekezdése alapján előírt kötelezettségükről a szolgáltatás kötelező igénybevétele útján köteles gondoskodni.

A (4) bekezdés a Hgt. 23. § h) alapján meghatározza a gazdálkodó szervezetek számára a közszolgáltatás kötelező igénybevételét.


A 5. §-hoz:

Az Ör. a folyékony hulladékra vonatkozó magasabb szintű jogszabályokkal összhangban határozza meg a szolgáltató kötelezettségeit, a szolgáltatással kapcsolatos adatvédelmi előírásokat.

A 6. §-hoz:

Az (1) bekezdésben előírjuk, hogy csak az építési hatóság által engedélyezett vízzáró közműpótló berendezésben gyűjtheti a folyékony hulladékot. Erre azért van szükség, hogy a gyűjtés során a folyékony hulladék ne szennyezze illetve terhelje a környezeti elemeket (talaj, talajvíz, rétegvíz).

A (2) bekezdésben meghatározásra kerül az ingatlan tulajdonosának az önkormányzati rendeletben meghatározott szolgáltató által végzett szolgáltatás kötelező közszolgáltatásként igénybevételi kötelezettsége a Hgt. 20. § (1) bekezdésével összhangban.

A (3), (4), (5) bekezdésekben meghatározásra kerül, hogy a gazdálkodó szervezetek mentesülnek a közszolgáltatás kötelező igénybevétele alól, amennyiben a gazdasági tevékenységével összefüggésben keletkezett folyékony hulladékot elkülönítetten gyűjti, a hulladék kezeléséről a Hgt. 13.§-ban foglaltaknak megfelelően gondoskodik, illetve a környezetvédelmi felügyelőség által kiadott igazolással rendelkeznek. A mentességet a gazdálkodó szervezeteknek kell kérniük a megfelelő igazolások becsatolásával együtt. Amíg az igazolások nem állnak rendelkezésre a közszolgáltatást kötelező igénybe venni.

A (6) bekezdésben írjuk elő az ingatlantulajdonosok fizetési kötelezettséget, amelyet a folyékony hulladékot szállító autó mérőberendezése által mért mennyiség után köteles fizetni. A ténylegesen fizetendő díj a mérőberendezés által mért mennyiség és az Ör. 2. számú mellékletében meghatározott díj szorzataként számolható ki.


A 7. §-hoz:

Az Ör. a folyékony hulladékra vonatkozó magasabb szintű jogszabályokkal összhangban határoz meg szolgáltatással, azon belül a szállítás módjával kapcsolatos rendelkezéseket.


A 8. §-hoz:

A Hgt. nem határozta meg a közszolgáltatás teljesítésére vonatkozó szerződés létrehozásának módját, így a Polgári Törvénykönyvben meghatározott bármelyik eset előírható: az írásbeli vagy szóbeli szerződés illetve a ráutaló magatartás.

A rendelkezés életszerűséghez próbál igazodni azzal, hogy a Ptk. 198. §-ában foglaltakra figyelemmel az ingatlantulajdonosok esetében a közszolgáltatás igénybevételével, azaz ráutaló magatartással jön létre a jogviszony.

A (3) bekezdésben szabályozza, hogy a szolgáltatást az igénybe vevőnek kell megrendelnie a szolgáltatótól.


A 9. §-hoz:

A Hgt. 23. § c) pontja értelmében önkormányzati rendeletben kell meghatározni a közszolgáltatásra vonatkozó szerződés egyes tartalmi elemeit. A közszolgáltatási szerződés részletes feltételeit és tartalmi követelményeit a hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztásáról és a közszolgáltatási szerződésről szóló 224/2004. (VII.22.) Korm. rendelet 11. § (2) bekezdés, 12. §, 13. §-ai állapítják meg.

"12. § (2) A közszolgáltatási szerződésnek tartalmaznia kell a közszolgáltatás megnevezését, minőségi ismérveit, a teljesítésének területi kiterjedését, a közszolgáltatás megkezdésének időpontját és időtartamát, valamint annak rögzítését, hogy a közszolgáltató vállalta a megjelölt közszolgáltatás teljesítését.

12. § (1) A közszolgáltatási szerződésben a közszolgáltató kötelességeként kell meghatározni

a) a közszolgáltatás folyamatos és teljes körű ellátását;

b) a közszolgáltatás meghatározott rendszer, módszer és gyakoriság szerinti teljesítését;

c) a közszolgáltatás teljesítéséhez szükséges mennyiségű és minőségű jármű, gép, eszköz, berendezés biztosítását, valamint a szükséges létszámú és képzettségű szakember alkalmazását;

d) a közszolgáltatás folyamatos, biztonságos és bővíthető teljesítéséhez szükséges fejlesztések és karbantartások elvégzését;

e) a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék ártalmatlanítására az önkormányzat képviselő-testülete által kijelölt helyek és létesítmények igénybevételét;

f) a közszolgáltató által alkalmazott közszolgáltatási díj mértékéről és az alkalmazás tapasztalatairól az önkormányzat képviselő-testületének történő legalább évenkénti egyszeri tájékoztatást;

g) a közszolgáltatás teljesítésével összefüggő adatszolgáltatás rendszeres teljesítését és meghatározott nyilvántartási rendszer működtetését;

h) a fogyasztók számára könnyen hozzáférhető ügyfélszolgálat és tájékoztatási rendszer működtetését;

i) a fogyasztói kifogások és észrevételek elintézési rendjének megállapítását.

12. § (2) A közszolgáltatási szerződésben az önkormányzat kötelességeként kell meghatározni

a) a közszolgáltatás hatékony és folyamatos ellátásához a közszolgáltató számára szükséges információk szolgáltatását, a Hgt. 23. §-ának g) pontjára tekintettel;

b) a közszolgáltatás körébe tartozó és a településen folyó egyéb hulladékkezelési tevékenységek összehangolásának elősegítését;

c) a településen működtetett különböző közszolgáltatások összehangolásának elősegítését;

d) a települési igények kielégítésére alkalmas hulladék gyűjtésére, kezelésére, ártalmatlanítására szolgáló helyek és létesítmények kijelölését;

e) a közszolgáltató kizárólagos közszolgáltatási jogának biztosítását a 3. § (1) bekezdés a), b) és f) pontjaiban foglaltakra figyelemmel.

13. § (1) A közszolgáltatási szerződésben meg kell határozni a közszolgáltatás finanszírozásának elveit és módszereit.

(2) Az önkormányzatnak a közszolgáltatás finanszírozásában vállalt kötelezettsége esetén a közszolgáltatási szerződésben meg kell határozni a kötelezettség teljesítésének feltételeit és biztosítékait.

(3) A közszolgáltatási szerződés tartalmazza a közszolgáltatás díjának megállapítására és beszedésére vonatkozó módszer leírását, a díjnak a szerződés megkötésekor érvényesíthető legmagasabb mértékét és a díj megváltoztatása érdekében alkalmazandó eljárást.

(4) A közszolgáltatási szerződésnek tartalmaznia kell az igazolt díjhátralék kiegyenlítésére vonatkozó eljárást."


A 10. §-hoz:

Megállapításra kerülnek a közszolgáltatási díj előkészítésére és elfogadására vonatkozó rendelkezések. Ezrek szerint a közszolgáltatási díjat az önkormányzat egy éves időtartamra állapítja meg. A díj megállapításához szükséges a szolgáltató által benyújtott díjkalkuláció, amelynek sémáját a 2. számú melléklet tartalmazza.

A települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló 242/2000. (XII.23.) Korm. rendelet 2. § (3) bekezdése alapján meghatározásra kerül a fizetendő közszolgáltatási díj kiszámításának módja, a normatív, kötött felhasználású támogatások lakossági kedvezmény elszámolásának a módja, a közszolgáltatási díj fizetési feltételeinek a meghatározása.







A 12. §-hoz:

A hatályba lépés időpontját úgy javaslom megállapítani, hogy legyen idő a szolgáltatóval történő szerződéskötésre, a lakosság tájékoztatására, az érintettek felkészülésére.



Tab, 2004. december 16.






                                                                                                          Dr. Mezőfi Ágnes

                                                                                                                   jegyző






































INDOKOLÁS


a települési folyékony hulladékkezelési közszolgáltatásról szóló 

23/2004. (XII. 20.) rendelet módosításáról szóló 3/2005. (II. 16.) rendelethez



A települési folyékony hulladék ideiglenes tárolására szolgáló létesítmény kiürítésére és a települési folyékony hulladék elhelyezés céljára történő elszállítására vonatkozó hulladékkezelési közszolgáltatás ellátására kiírt közbeszerzési eljárás lezárult, Tab Város Képviselő-testülete, mint gesztor Takács Lajos vállalkozót bízta meg a közszolgáltatás ellátásával. A Kormány a 365/2004. (XII. 26.) Korm. rendelettel módosította a települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló 242/2000. (XII. 23.) Korm. rendeletet.

Jelen módosításban meghatározzuk a szolgáltatót, illetve a szolgáltatás díját, valamint a módosítások követik a Korm. rendelet változásait.



Zala, 2005. február 10.



Dr. Mezőfi Ágnes                                                                              városi jegyző



INDOKOLÁS

a települési folyékony hulladékkezelési közszolgáltatásról szóló  23/2004. (XII. 20.)
rendelet módosításáról szóló 5/2006. (II. 7.) rendelethez




A szolgáltató nem nyújtott be az önkormányzati rendelet 2. számú mellékletének megfelelő díjkalkulációt, csak tájékoztatást küldött, hogy nem kíván módosítani a jelenleg hatályban lévő szolgáltatási díjakon. A települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló 242/2000. (XII. 23.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat és a közszolgáltató a közszolgáltatási szerződésben úgy is megállapodhatnak egymással, hogy az önkormányzat a közszolgáltatás díját egy díjfizetési időszaknál hosszabb, de meghatározott időpontig vagy meghatározott feltétel bekövetkeztéig állapítja meg. Meghatározott feltételként a díjkalkuláció elfogadását jelöltük meg. Amíg ez a feltétel nem teljesül, a közszolgáltatási díj a 2005. március 1. és 2006. február 28. közötti időszakra megállapított díj marad.



Zala, 2006. február 2.




Dr. Mezőfi Ágnes                                                                              városi jegyző





INDOKOLÁS

Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének

16/2009. (XII.17.) számú rendeletéhez





A hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztásáról és a közszolgáltatási szerződésről szóló 224/2004. (VII.22.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése szerint a települési önkormányzatnak (a továbbiakban: önkormányzat) a települési szilárd, illetve folyékony hulladékkal kapcsolatos helyi hulladékkezelési közszolgáltatás ellátására a közszolgáltató kiválasztása céljából a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvényt (a továbbiakban: Kbt.) és e rendeletet alkalmazva kell eljárnia, kivéve, ha a Kbt. szerint nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatni. A közbeszerzési értékhatárt a települési folyékony hulladékkezelési közszolgáltatás Zala Község közigazgatási területén 5 évre történő ellátása nem éri el. Továbbá Zala Község lakosságszáma nem indokolja a közbeszerzés lefolytatását.



Zala, 2009. december 17.





                                                                                             Kadlicskó György

                                                                                                 polgármester


























INDOKOLÁS

Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének

3/2010. (I.29.) számú rendeletéhez





A települési folyékony hulladék ideiglenes tárolására szolgáló létesítmény kiürítésére és a települési folyékony hulladék elhelyezés céljára történő elszállítására vonatkozó hulladékkezelési közszolgáltatási szerződés 5 éves időtartamra került megkötésre, mely 2010. január 31. napjáig szól. A 2010. február 1-től érvényes, 5 évre szóló közszolgáltatási szerződés alapján - melyet a Képviselő-testület a 107/2009. (XII.17.) számú határozatával hagyott jóvá – a közszolgáltatást továbbra is Takács Lajos látja el. A fentiek miatt a 2010. évre vonatkozó árak szerepeltetése, továbbá a rendelet 1. sz. mellékletében leírtak módosítása szükséges.




Zala, 2010. január 28.



Dr. Szűts Dóra

jegyző



I N D O K O L Á S



Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének

11/2012. (IV. 26.)


RENDELETE


a települési folyékony hulladékkezelési közszolgáltatásról szóló

23/2004. (XII. 20.) számú rendelet módosításához



Általános indokolás



Az Országgyűlés által elfogadott 2012. évi XXVIII törvény módosította a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 57. §-át. ezáltal szükségessé vált a közszolgáltatási díj módosítása.



Zala, 2012. április 26.



                                                                                                          Kadlicskó György

                                                                                                          polgármester



ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


ZALA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

Az egyes rendeletek módosításáról

12/2012. ( V. 31. )

rendeletéhez

A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvényben foglalt rendelkezés tette szükségessé Zala Község Képviselő-testülete rendeleteinek felülvizsgálatát, és a szabálysértési rendelkezések hatályon kívül helyezését.





Zala, 2012. május 31.



                                                                                          Kadlicskó György

                                                                                           polgármester




Általános Indokolás


a 7/2013.(VII.25.) számú rendelethez




A 2013. június 27. napján kihírdetett, a szippantott szennyvízre vonatkozó rezsicsökkentésről, valamint egyes törvényeknek a további rezsicsökkentéssel összefüggő módosításáról szóló 2013. évi CXIV törvény 1. §-a alapján a vizgazdálkodásról szóló törvény rendelkezései szerint az önkormányzati rendeletben megállapított díjtétel szerint megállapított számlában meghatározott fizetendő szolgáltatási egységre jutó összeg a 2013. július 1-jét követő időszakban teljesített szolgáltatás vonatkozásában nem haladhatja meg a 2013. január 31-én jogszerűen alkalmazott díjtételek és egyéb számlaelemek alapján, ugyanazon feltételekkel számított összeg 90 %-át.




Zala, 2013. július 24.




                                                                                  Kadlicskó György







[1] Módosította a 3/2005. (II. 16.) rendelet 1. §-a, hatályos 2005. március 1. napjától.

[2] Módosította a 3/2005. (II. 16.) rendelet 2. §-a, a 3/2010. (I. 29.) rendelet 1. §-a, hatályos 2010. február 1. napjától.

[3] Módosította a 3/2005. (II. 16.) rendelet 3. §-a, hatályos 2005. március 1. napjától.

[4] Módosította a 16/2009. (XII. 17.) rendelet 1. §-a, hatályos 2009. december 17. napjától.

[5] Módosította a 3/2010. (I. 29.) rendelet 2. §-a, hatályos 2010. február 1. napjától.

[6] Hatályát vesztette a 12/2012. (V. 31.) rendelet 3. §-ával, hatálytalan 2012. május 31. nap 19.00 órától.

[7] Beiktatta a 12/2009. (VIII. 27.) rendelet 13. §-a, hatályos 2009. augusztus 28. napjától.

[8] Módosította a 3/2005. (II. 16.) rendelet 4. §-a, az 5/2006. (II. 07.) rendelet 1. §-a, a 3/2010. (I. 29.) rendelet 3. §-a, a 2/2011. (I. 27.) rendelet 1.§-a, a 15/2011. (XII. 16.) rendelet 1. §-a, a 4/2012. (II. 27.) rendelet 1. §-a, a 11/2012. (IV. 26.) rendelet 1. §-a, a 16/2012. (XII. 15.) rendelet 1. §-a, a 7/2013. (VII. 25.) rendelet 1. §-a, hatályos 2013. július 26. napjától, rendelkezéseit 2013. július 1. napjától alkalmazandók.