Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2014. (IV.18.) önkormányzati rendelete
A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II.14..) számú rendelet módosításáról
Hatályos: 2014. 04. 19- 2014. 04. 18Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2014. (IV.18.) önkormányzati rendelete
A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II.14..) számú rendelet módosításáról
2014-04-19-tól 2014-04-19-ig
Zala község Önkormányzata Képviselő-testületének
6/2014. (IV.18.)
RENDELETE
a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II.14..) számú rendelet módosítására
Zala Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában valamint a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Zala Község Önkormányzatának a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II. 14.) számú rendeletének módosítására az alábbi rendeletet alkotja:
1. §
A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II. 14.) számú rendelet (továbbiakban Rendelet) 4. § (1) bekezdése alábbiak szerint módosul:
„/1/ Zala község belterületén hulladékgazdálkodási közszolgáltatást a Pelso-Kom Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. (székhely: 8693 Lengyeltóti, Zrínyi u. 1-3.) - továbbiakban: közszolgáltató – végez a Délnyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulással kötött közszolgáltatási szerződés alapján e rendeletben valamint külön megállapodásban meghatározottak szerint.”
2. §
A Rendelet 4. §-a az alábbi (22) bekezdéssel egészül ki:
„(22) Az ingatlantulajdonos a hulladékkezelési matricás rendszer keretében köteles a gyűjtőedényt a közszolgáltató által rendelkezésre bocsátott hulladékkezelési matricával jól látható módon ellátni.”
3. §
A Rendelet 5. § (2) bekezdése az alábbi f) ponttal egészül ki:
„f) nem a nyilvántartásnak megfelelő űrmértékű hulladékkezelési matricával megjelölt gyűjtőedény kerül kihelyezésre.”
4. §
A Rendelet 5. §-a az alábbi (8) bekezdéssel egészül ki:
„(8) Az Önkormányzat elkülönített (szelektív) hulladékgyűjtési közszolgáltatást szervez és tart fenn. A háztartásokban és a gazdálkodó szervezeteknél az 5. számú melléklet szerint szelektíven gyűjtött hulladékot a Közszolgáltató járatterv alapján, 4 heti rendszerességgel, házhoz menő begyűjtő-járattal szállítja el.”
5. §
A Rendelet 5. §-a az alábbi (9) bekezdéssel egészül ki:
„(9) A szelektív gyűjtésben résztvevő ingatlantulajdonos a (8) bekezdésben meghatározott szelektív gyűjtőjárat igénybe vételéért külön díjat nem köteles fizetni, azonban ez a körülmény nem mentesíti az egyébként is esedékes rendszeres közszolgáltatási díj megfizetése alól.”
6. §
A Rendelet 6. §-a az alábbi (11) bekezdéssel egészül ki:
„(11) A hulladékkezelési matrica hiánya nem mentesíti az ingatlantulajdonost a közszolgáltatási díj megfizetése alól.”
7. §
A Rendelet 7. §-a az alábbi (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Amennyiben a lakóingatlanban legalább 2 hónapos időtartamban nem tartózkodnak és emiatt azokon települési hulladék nem keletkezik, annak kezdeti időpontját megelőző legalább 7 nappal korábban a közszolgáltatónál maximum 12 hónapra szüneteltetés kérhető a közszolgáltatásban. A szüneteltetésre vonatkozó kérelem többször megismételhető. Az ingatlantulajdonos a szüneteltetési időszak leteltét követő 30 napon belül közüzemi számlákkal (víz, villany) hitelt érdemlően igazolja, hogy a lakóingatlan nem volt használatban. Aki közüzemi számlákkal utólag nem tudja igazolni, hogy az ingatlant nem használta, a szüneteltetés idején érvényben lévő közszolgáltatási díjat kamattal növelten egy összegben köteles a közszolgáltató részére megfizetni. A szüneteltetés a kérelmezett időszak lejártát követően automatikusan megszűnik, és a díjfizetési kötelezettség újraindul.
8. §
A Rendelet az alábbi 5. számú melléklettel egészül ki:
„5. számú melléklet
A Pelso-Kom Nonprofit Kft. által biztosított feliratos zsákban együtt gyűjtendőek az ingatlan használata során keletkező következő hulladékok:
- Papírhulladékok jellemzően: újságpapír, folyóirat, prospektus, könyv, boríték, füzet, hullámpapír, papírzacskó, nyomtatópapír
- Műanyaghulladékok: PET palackok, tiszta műanyag fóliazsákok, bevásárlótáskák, kozmetikai- mosószeres flakonok (HPDE/PP)
- Italos dobozok: sörös- üdítőitalos alumínium dobozok, papír-műanyag-fém kompozit üdítős- illetve tejesdobozok (tetrapack)
NEM kerülhet a zsákba: üveghulladék, olaj- és zsírmaradvány, ételmaradék, zöldhulladék, háztartási szemét, gyógyszertartó doboz, stb….
A szelektíven gyűjtött hulladékokkal teli zsákokat a járatnapokon reggel 7 óráig, az ingatlan elé közterületre, jól látható helyre kell kihelyezni. A megtelt zsákokért a szállítási napokon a közszolgáltató térítésmentesen cserezsákot biztosít.
9. §
Ezen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Zala, 2014. április 17.
Dr. Szűts Dóra Kadlicskó György
jegyző polgármester
Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének
6/2014. (IV.18.)
RENDELETE
a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II. 14.) számú rendelet módosításáról
Általános indokolás
A Pelso-Kom Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. székhelye megváltozott, melyet a rendeletben is át kell vezetni.
Bevezetésre kerül ismét a hulladékkezelési matricás rendszer.
A települési közszolgáltatóval együttműködve, bevezetésre kerül Zalán a házhoz menő zsákos szelektív hulladékgyűjtés, mely egy kényelmes, mindenki számára elérhető megoldást jelent a háztartásokban és a gazdálkodó szervezeteknél keletkező újrahasznosítható hulladékok külön gyűjtésére.
A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § e) pontja szerint a települési önkormányzat képviselő-testülete önkormányzati rendeletben állapítja meg a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ingatlanhasználó kérésére történő szüneteltetésének eseteit, tehát szüneteltetés szabályozása jogszabályi kötelezettség.
Fentiek alapján szükségessé vált a rendelet módosítása.
Zala, 2014. április 17.
Kadlicskó György
polgármester