Zala Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (II.13.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 02. 16- 2021. 02. 19

                   Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének

12/2017.(XI.27.), 1/2018.(II.15.) rendelettel módosított

2/2017. (II.13.)

RENDELETE

az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről


Zala Község önkormányzatának képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a 2017. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:



A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya a 2017. évi költségvetési gazdálkodás vonatkozásában Zala Község Önkormányzatának Képviselő-testületére terjed ki.


2. §


(1)[1]    Az önkormányzat összevont költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 1. sz. melléklet tartalmazza, kötelező, önként vállalt, illetve államigazgatási feladatokra bontásban.


(2)[2]    A kiadásokat és bevételeket kormányzati funkciók szerinti bontásban a 2.1 és 2.2. sz. melléklet tartalmazza.


  1. [3]A működési célú bevételeket és kiadásokat feladatonként a 3. számú melléklet tartalmazza.


(4)[4]    Az önkormányzat beruházási és felújítási bevételeit és kiadásait feladatonként a 4. sz. melléklet tartalmazza.


(5)[5]    Az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatási célokat és összegeit az 5.sz. melléklet tartalmazza.


A költségvetés bevételei és kiadásai

3. §



(1)[6]    A Képviselő-testület a helyi önkormányzat2017. évi költségvetését 88.576 eFt bevétellel és kiadással, ezen belül:


                        79.000eFt  tárgyévi bevétellel,

         9.576eFt finanszírozási bevétellel

                        88.576eFt  tárgyévi kiadással,


                        főösszegen belül:

32.018eFt működési célú bevétellel

                                                           26.724eFt  működésicélú kiadással

5.294eFtműködési célú többlettel


                                                           56.558eFtfelhalmozási célú bevétellel

                                                           61.852eFt felhalmozási célú kiadással

5.294eFt felhalmozási célú hiánnyal

állapítja meg.


(2)[7]    A költségvetésben jelentkező 9.576 eFt tárgyévi hiányt a képviselő-testület a belső finanszírozási bevétellel biztosítja.


(3)     Az önkormányzatnak 2017. évben nem keletkezik olyan ügylete, amely a 2011. évi CXCIV. törvény 10. § (1) bekezdésének hatálya alá esik, illetve a Kormányt előzetesen tájékoztatni kell.


(4)[8]      A bevételi és kiadási főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat –a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve- az alábbiak szerint állapítja meg:


működési költségvetés tárgyévi bevétel                                       25.392 eFt

működési költségvetés finanszírozási bevétele                             6.626eFt

működési költségvetés tárgyévi kiadás                                         26.724eFt

ebből:

        - a személyi juttatások kiadásai                                 6.773eFt

        - a munkaadókat terhelő járulékok                            1.115eFt

        - a dologi kiadások                                                    4.352eFt

        - az ellátottak pénzbeli juttatásai                               1.595eFt

        - egyéb működési célú kiadás                        12.205eFt

                    ebből:

- egyéb működési célú támogatás      6.542 eFt

                                - az általános tartalék                         5.613eFt

                                - a céltartalék                                     50eFt

-finanszírozási kiadás                                                684 eFt



- a felhalmozási költségvetés tárgyévi bevétel                  53.608eFt

- felhalmozási költségvetés finanszírozási bevétele2.950 e Ft

- a felhalmozási költségvetés tárgyévi kiadás        61.852eFt


ebből:

        - a beruházások összege                                            1.705eFt

            - a felújítások összege                                               60.147eFt


(5)     A képviselő-testület a működési és a felhalmozási célú /tőkejellegű/ bevételeket és kiadásokat az 3. és 4. sz. melléklet szerint állapítja meg.


(6)     Az önkormányzat engedélyezett létszáma 2017. évben -a közfoglalkoztatottak nélkül- 1 fő.


(7)     A közfoglalkoztatottak éves létszáma 3 fő.


Az önkormányzat bevételei

4. §


A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását és a kiadási főösszeget előirányzat csoportonként, ezen belül kiemelt előirányzatonként és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok az 1. sz. melléklet tartalmazza.


Az önkormányzat kiadásai

5. §


A képviselő-testület a 2017. évi költségvetés kiadásait és ezen belül kiemelt előirányzatait, engedélyezett létszámát az l. sz. melléklet szerint állapítja meg.



Tartalékok

6. §[9]


Az önkormányzat 5.663 eFt tartalékot képez, melyből 5.613 eFt az általános tartalék és 50 eFt céltartalék. A tartalékok felett a képviselő-testület rendelkezik.


Több éves kihatással járó feladatok

7. §


Az önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettsége -7.sz.melléklet szerint- nincs.


8. §


(1)  A 2017. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 6. sz. melléklet tartalmazza.


(2)  Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházás bevételeit és kiadásait a 8.sz.

      melléklet tartalmazza.


(3)[10]  Az előirányzat felhasználási tervet a 9.sz. melléklet tartalmazza.


(4)  Az önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatások , szociális, rászorultsági

      ellátások jogcímeit és összegeit a 10. sz. melléklet tartalmazza.


(5)[11]  A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 11.sz.

      melléklet tartalmazza.


(6)  A Stabilitási törvény 10. § (3) bekezdés alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek

      és saját bevételek összevetését a 12. sz. melléklet tartalmazza.


A 2017. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

9. §


(1)     A gazdálkodás során az év közben keletkezett bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület dönt.


  1. A szabad pénzeszközök pénzintézeti lekötésével kapcsolatos szerződések illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1.500.000.-Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.


  1. A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó szabad pénzeszköz felhasználásáról a képviselő-testület esetenként dönt.


(4)     Az önkormányzat előirányzatai -kivéve a kiemelt előirányzatokon belül- nem módosíthatóak. A szükséges előirányzat változásról a polgármester előterjesztésében a képviselő testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról. Ha évközben az Országgyűlés az önkormányzatot érintő központi adókból származó részesedést, a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, vagy törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendeletmódosítását.


(5)     A jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételt – a céljelleggel juttatott pénzeszköz kivételével- a költségvetési rendeletmódosítást követően használható fel.


(6)     A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 100 e Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza a személyi juttatás előirányzata kivételével. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.


  1. Az egységes rovatrend Normatív jutalmak és Céljuttatás, projektprémium rovatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzat 10 %-ig vállalható kötelezettség.


(8)     Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109.§-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

  1. készpénzfizetési számlák kifizetése
  2. vásárlási előleg, ellátmány
  3. munkavállalók illetményelőlege
  4. munkavállalók utazási költségtérítése
  5. munkavállalók belföldi és külföldi kiküldetése
  6. közcélú dolgozók munkabére
  7. hóközi pénztári munkabér és személyi juttatás kifizetések, szociális ellátások, segélyek.


ZÁRÓ ÉS EGYÉB RENDELKEZÉSEK

10. §


(1)     A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az átmeneti időszakban a polgármester -az Áht 25.§ (3) bekezdése szerint– a 2017. évi költségvetési rendeletnek megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről.

Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások az Áht 25.§ (4) bekezdése értelmében e költségvetési rendeletbe beépültek.


(2)     Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.



Zala, 2017. február 07.




                      Kadlicskó György                                             Dr. Vanó Szilárd
                           polgármester                                                       jegyző











Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Zala, 2018. február 19.



                       


                                                                                               Dr. Vanó Szilárd

                                                                                                       jegyző





















Indokolás

Zala  Község Önkormányzata

2/2017. (II.13.) sz. költségvetési rendeletéhez



Az Országgyűlés a 2016. évi XC. törvénnyel elfogadta Magyarország 2017. évi központi költségvetését.


A Kormány továbbra is elkötelezett a költségvetési hiány, valamint az államadósság csökkenő pályájának biztosításában.

Továbbra is fő szempont a foglalkoztatottság növelése, ennek fő része a közfoglalkoztatás.

A 2017. évet érintő költségvetési politika prioritásának tekinti az Otthonteremtést és az adóságcsökkentést.

Csökken a személyi jövedelemadó kulcsa, a fontosabb élelmiszerek áfája, emelet az internet és a vendéglátás áfája is.



2017. évi önkormányzati támogatások szabályozása:

A költségvetési törvény értelmében az Országgyűlés támogatást biztosít a helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatainak támogatására az alábbiak szerint:



-A településüzemeltetési feladatok támogatása:


I.1.ba  Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátásának támogatása 2.522.130 Ft

I.1.bb  Közvilágítás fenntartásának támogatása 1.088.000 Ft

I.1.bc,  Köztemető fenntartásával kapcsolatos feladatok támogatása 676.786 Ft

I.1.bd Közutak fenntartásának támogatása 1.064.630 Ft

I.1.c   Egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatása 1000 fő lakosságszám alatti települések esetében, ahol az egy lakosra jutó adóerő-képesség 32 000 Ft alatti, ott a támogatás legalább 5.000.000 Ft.


I.2 Nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz ártalmatlanítása 2.000 Ft


-Kiegészítő támogatás: Mivel Zala község a leghátrányosabb települések közé tartozik, lakosainak száma csupán 242 fő és az egy lakosra jutó adóerő képessége nem haladja meg az 5.000 Ft-ot, így kiegészítő támogatásra is jogosult, melynek mértéke 3.701.357 Ft


-A települési önkormányzatok könyvtári és közművelődési feladataihoz az önkormányzat 1.140.-forint/fő, de legalább 1.200.000 Ft támogatást kap.





-Szociális feladatok támogatása


Települési önkormányzatok szociális feladatainak támogatása:

Elsősorban a helyi hatáskörű pénzbeli és természetbeni ellátásához kapcsolódik. 2017. évben 1.914.000 Ft támogatást kap a község erre a célra.

A helyi önkormányzatok által felhasználható központosított előirányzatok köre jelentősen nem változott.


Részletes indokolás


BEVÉTELEK:


- Működési bevételek:

Az előző évekhez hasonlóan a működési bevételeknél a tervezhető lehetőségek közt vettük számba a közterület használati-, bérleti díjból befolyó bevételeket, PB gázpalack értékesítésből származó bevételeket összességében 320 e Ft értékben.


Helyi adókból 1.300 e Ft bevétellel számolunk, amely az iparűzési adóból és a magánszemélyek kommunális adójából származik.



- Átengedett központi adók, támogatások:

A gépjárműadónak továbbra is 40 %-a illeti meg a helyi önkormányzatokat, ennek összege 2017-ben 500 e Ft.


-Működési célú átvett pénzeszközök:
Itt került tervezésre a Dél-Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás részére átadott tagi kölcsön visszafizetése 80 e Ft értékben.


- Állami támogatások:

Az önkormányzatnak költségvetési állami támogatásból összesen 22.956.903 Ft bevétele várható, melyből 17.098.903 Ft működési célú, 5.858.000 Ft felhalmozási célú (vis major) támogatás.

A támogatás összegeit a 11. sz. melléklet tartalmazza.


Hitelfelvételt 2017. évben nem terveztünk.



KIADÁSOK:


A tervezéshez a vállalt kötelezettségek, a szociális törvényből és az önkormányzati rendeletből adódó feladatok szolgáltatták az alapot.

A kötelező alapfeladatok ellátása jelentősen behatárolja az önkormányzat mozgásterét.


- Önkormányzatok és önk. hiv. jogalkotó és ált. igazgatási tevékenysége

A külső személyi juttatások között a polgármester tiszteletdíját, költségtérítését vettük figyelembe.

A személyi juttatások között a hivatalsegéd munkabére, ruházati költségtérítése és az étkezési költségtérítése szerepel.


A dologi költségek között terveztük a helyi hivatal működési kiadásait, a számlavezető pénzintézet által felszámított bankköltség összegét, a közüzemi díjakat, a postaköltséget, a tárgyi eszközök karbantartását, a nyomtatványok, irodaszerek költségeit.



- Felhalmozási és tőkejellegű kiadások:

Tárgyi eszközök beszerzésére várhatóan 318 e Ft-ot költ az Önkormányzat tárgyévben.

Zala Község Európai Uniós TOP 2.1.3-15 számú pályázaton 54.334 e Ft-ot nyert, melyet csapadékvíz elvezető rendszer fejlesztésére, mely 2017. évben megvalósul.

Vis major támogatás keretein belül, a 2016. évi nyári viharok okozta károk helyreállítására 5.858 e Ft nyert az Önkormányzat, melyből Dózsa György utca útburkolatának felújítására kerül sor 6.558 e Ft értékben.

Petőfi utca aszfaltburkolatának felújítási munkálata 3.750 e Ft tesz ki, melynek forrása az adósságkonszolidációban részt nem vett önkormányzatok pályázatán elnyert és 2016. évben már lefolyósított 2.950 e Ft.


- Tartalékok:

2017. évre tartalékként 500 e Ft-ot irányoztunk elő, 450 e Ft-ot általános tartalékként és 50 e Ft céltartalékként.


- Egyéb kormányzati funkció kiadásai:

A személyi juttatások és járulékok a közfoglalkoztatottak bérét, a reprezentációt és ezek járulékait tartalmazzák.


A dologi kiadásokban terveztük a közvilágítást, a közkifolyók vízdíját, a különféle szolgáltatások díjait és ezek ÁFA-ját, az önkormányzat tulajdonában álló ingatlanok karbantartásának, a közutak karbantartásának, a köztemető fenntartásának költségeit.


Az Önkormányzatnak központi elvonás, befizetési kötelezettséget kell teljesíteni a 2015. évi normatív támogatás elszámolásából adódóan Magyar Államkincstár felé 3.800 e Ft összegben.

Tabi Közös Önkormányzati Hivatal működéséhez 1.200 e Ft-tal járul hozzá az Önkormányzat.

Koppány Völgye Többcélú Kistérségi Társulás részére 198 e Ft átadást irányoztunk elő.

Dél Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás működéséhez a hozzájárulás várhatóan 50 e Ft lesz.


A háziorvosi ügyelethez való hozzájárulás mértéke éves szinten 800 e Ft-ot tesz ki, járóbeteg szakellátásra 830 e Ft kerül átadásra  a  Koppány-Völgye KEK” Egészségügyi és Szolgáltató Nonprofit Kft-vel történő megállapodás alapján.

Pelso-Kom Nonprofit Kft. részére 75 eFt átadást terveztünk.

2017-évtől bevezetésre került az ifjú házasok letelepedését segítő vissza nem térítendő támogatás egyszeri alkalommal 300 e Ft értékben. Tárgyévben 2 igényléssel számoltunk, e célból 600 e Ft átadást irányoztunk elő.


A fenti támogatások összegét e rendelet 5. számú melléklete tartalmazza.




- Közfoglalkoztatás:

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 2017.03.01-tól 2017.09.30.-ig 3 fő bevonásával az alábbi tevékenységet végzik: település karbantartási feladatok (közterületek, parkok takarítása, gondozása, parlagfű-mentesítés), ravatalozó épület karbantartási munkálatai (festés, meszelés), vizes blokk burkolása, földutak kátyúzása. 2017.10.01-tól 2018.02.28.-ig 2 fő bevonásával település karbantartási feladatokat végeznek: síkosság-mentesítés, hó eltakarítás, favágás.


Áthúzódó programként jelenleg 1 programban folyik a közfoglalkoztatás, 2017. február 28-ig 2 fő foglalkoztatásával.


A fenti programokkal éves szinten 3 fő foglalkoztatását tervezzük.



- Szociális juttatások:


A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (továbbiakban: szociális törvény) értelmében a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


A képviselő-testület a szociális törvényben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Zala Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege lehet. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb.

Az így megállapított támogatás összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét meghaladhatja.

Továbbá évente egy alkalommal jövedelmi viszonyokra tekintet nélkül a településen állandó bejelentett lakóhellyel rendelkező nyugdíjasokat a képviselő-testület települési támogatásban részesítheti.

A 2016. évre kifizetett támogatások figyelembe vételével, 2017. évre az előző évinél 62 %-al magasabb összegben került megtervezésre a létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatásra fordítandó előirányzat.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás összege az eltemettető családja jövedelmének a függvényében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 %-a és 100 %-a (28.500.-forint) között változik.

A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2017. évre az előző évivel azonos, azaz 4 hozzátartozó segélyezésével számoltunk.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtott települési támogatás

Zala Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-ának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével számított egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.

2017. évre az előző évivel azonos, azaz 2 igénylő támogatásával számoltunk.


Lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs a szociális törvény 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- Ft-ot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően 2.000.-forint, illetve 3.000.- forint.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével az előző évi tervvel azonos, azaz 10 igénylővel számoltunk a lakhatás elősegítése érdekében nyújtott települési támogatás tervezése során.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Zala Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 42.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a szociális törvény 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult a szociális törvény 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- Ft/hó.

2016. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránti kérelem nem érkezett, ezért 2017. évre csak 1 fő támogatásával számoltunk.


Köztemetés:

A köztemetés megállapításának feltételeit a szociális törvény szabályozza. Köztemetés iránt évek óta nem jelentkezik igény, ezért csak 1 fő támogatásával számoltunk 2017. évre.


Újszülött gyermekek támogatása:

Új támogatási formaként bevezetésre kerül az újszülött gyermekek támogatása, melynek mértéke 20.000 Ft.

2017. évre 3 újszülött támogatásával számoltunk.


Ifjú házasok támogatása:

Szintén új támogatási forma az ifjú házasok támogatása, melynek mértéke 20.000 Ft.

2017. évre 2 jogosult házaspárral számoltunk.



Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások


Üdülési támogatás:

A képviselő-testület évente egy alkalommal üdülési támogatásban részesítheti az oktatási intézmény által belföldön, vagy csereüdültetés keretében szervezett legalább 5 napos üdülésen, illetve táborozáson részt vevő gyermekeket, amennyiben a gyermeket nevelő családban az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át. A támogatás összege a jogosult családja jövedelmének a függvényében 8.000 és 14.000 forint között változik.

Üdülési támogatás iránt évek óta nem jelentkezik igény, ezért csak 1 fő támogatásával számoltunk 2017. évre.


Étkezési térítési díjkedvezmény

A helyi rendelet értelmében a kettő, vagy több gyermekes, továbbá gyermeküket egyedül nevelő szülők az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekekre tekintettel gyermekenként napi 30 Ft étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek a gyermek 16 éves koráig, utolsó alkalommal abban a tanévben, amelyben a 16. életévét betölti. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek (ek) más térítési díjkedvezményben nem részesülnek.

2016. évben étkezési térítési díjkedvezmény nem került megállapításra, ezért 2017. évre csak 2 gyermek támogatásával számoltunk.


Gyermekek iskola kezdés és karácsony előtti támogatása:

A képviselő testület az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket évente kettő alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével, 2017. évre az előző évinél 62 %-al magasabb jogosultszámot terveztünk a gyermekek iskola kezdésére és karácsony előtti támogatásárára.

Tekintettel arra, hogy az előző évek gyakorlatával ellentétben 2016. évben a gyermekek két alkalommal részesültek ezen ellátásban.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal augusztusban és novemberben kaptak 2016. évben gyermekenként 5800 – 5800 forint támogatást, Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.

A jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás összege 2017. évben 5800 forintról 6000 forintra emelkedik, illetve a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetén 6500 forintra.

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével, 2017. évre az előző évi tervvel azonos, azaz 10 ellátásra jogosulttal számoltunk a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény tervezése során.


Szociális étkezésben részesülők támogatása:

A 2016. évi tényadatok figyelembe vételével a 2016. évivel azonos mértékben került megtervezésre a szociális étkezésben részesülők támogatására fordítandó előirányzat.


Szünidei gyermekétkeztetés:

Új ellátási forma a szünidei gyermekétkezés, mely ellátást a településen az elmúlt évben nem igényelték, ezért 2017. évre csak 2 igénylő támogatásával számoltunk.



A 2016. évi közvetett támogatások tervezett összegének indoklása:

Közvetett támogatások tervezésénél az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv. 134. § alapján a méltányosság gyakorlásának lehetőségét vettük figyelembe.


Több éves kihatással járó kiadások indoklása:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó ügylete.



Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások alakulása:

TOP 2.1.3-15 számú „Csapadékelvezető rendszer fejlesztése Tabon és Zalán” pályázat 54.334 e Ft értékben.



Zala, 2017. február 07.









                                                                                             Kadlicskó György
                                                                                                  polgármester














Indokolás

Zala  Község Önkormányzata

12/2017. (XI.27.) sz. költségvetési rendelet- módosításhoz


 A Képviselő-testület az 1./2017.(II.13.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2017. évi költségvetését.

Jelen rendelet-tervezet az alábbi változásokat tartalmazza:


  • Az állami támogatások összege az alábbi tételekkel változott:

Polgármester illetményére kapott támogatás 883 eft

Minimálbér és garantált bérminimumra kapott támogatás 266 eft.

Településarculati kézi könyv elkészítése 1.000 e Ft

A vis maior támogatásra kapott összeggel nőtt az állami támogatás és csökkent az egyéb támogatás értékű bevétel.

Ezek az előirányzatok a kiadási előirányzaton is átvezetésre kerültek.

  • A maradvány összege a zárszámadási rendeletnek megfelelően került módosításra, mely  478 e ft-tal kevesebb a tervezettnél.
  • A 35./2017.(V.16.) számú határozat alapján a Szedemice egyesület 15 e Ft támogatást kapott.
  • A VP6-7.2.1-7.4.1.2-16 kódszámú felhívás 2. célterületére pályázat került benyújtásra konzorciumban Bábonymegyer, Zala és Torvaj községekkel. A pályázat költsége arányosan elosztásra került, melyből 91 eft esett Zala községre.
  •  A fentiek hatására a tartalék 493 e ft-tal csökkent




Zala, 2017. november 23.







                                                                                             Kadlicskó György
                                                                                                  polgármester
















Indokolás

Zala  Község Önkormányzata

1/2018.(II.15.) sz. költségvetési rendelet- módosításhoz


A Képviselő-testület az 1./2017.(II.13.) sz. rendeletével elfogadta az önkormányzat 2017. évi költségvetését.

Jelen rendelet-tervezet az alábbi változásokat tartalmazza:


Bevételek:

  • Államháztartáson belüli megelőlegezés összege a finanszírozási bevételt növelte 754 e Ft-al.
  • Felhalmozási célú állami támogatás összege 7.584 e Ft-al csökkent.
  • Működési bevétel 283 e Ft-al nőtt.
  • A működési célú állami támogatás970 e Ft-tal nőtt a minimálbér és a garantált bérminimumra történő kiegészítés és a bérkompenzációra kapott támogatás miatt.
  • A működés cél visszatérítések ÁHT-n kívülről összege 80 e Ft-tal nőtt.


A bevételek összességében 5.497 e Ft-tal csökkentek.



.

Kiadások:

  • A személyi juttatás csökkent 1.452 e Ft-al, ezzel együtt a járulék összege is 324 e Ft-al csökkent.
  • A dologi kiadás összege csökkent 3.820 e Ft-al.
  • A beruházás összege növekedett 387 e Ft-alElektrolux hűtőszekrény beszerzése miatt.
  • A felújítás összege csökkent 4.495 e Ft-al, a 4. melléklet szerint.
  • A működési célú támogatás összege csökkent 1.117 e Ft-al.
  • Az ellátottak pénzbeli juttatásának összege 332 e Ft-al csökkent.
  • A tartalék összege 5.656 e Ft-tal nőtt



A kiadások összege összességében  5.497 e Ft-tal csökkentek.



Zala, 2018. február 14. 






                                                                                             Kadlicskó György
                                                                                                  polgármester


[1]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 1. § (1) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[2]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 1. § (2) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[3]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 1. § (3) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[4]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 1. § (4) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (4) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[5]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 1. § (5) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 1. § (5) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[6]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 2. § (1) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 2. § (1) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[7]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 2. § (2) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 2. § (2) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[8]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 2. § (3) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 2. § (3) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.

[9]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 3. §-a, az 1/2018.(II.15.) rendelet 3. §-a, hatályos 2018. február 16. napjától.

[10]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 4. § (1) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2018. február 16.. napjától.

[11]

Módosította a 12/2017.(XI.27.) rendelet 4. § (2) bekezdése, az 1/2018.(II.15.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2018. február 16. napjától.