Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2019. (V.28.) önkormányzati rendelete

A 2018. évi zárszámadásról

Hatályos: 2019. 05. 28- 2021. 02. 19


Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének
4/2019.(V.28.)

RENDELETE

a

 2018. évi zárszámadásról


Zala Község Önkormányzatának képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az önkormányzat 2018. évi zárszámadásáról az alábbiakat rendeli el:


I.

A BEVÉTELEK ÉS KIADÁSOK TELJESÍTÉSE

1. §


(1)       Zala Község Önkormányzata Képviselő - testülete a 2018. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót



90.307 e Ft bevétellel (1.melléklet)

                                   25.027 e Ft kiadással (1.melléklet)

                                   65.280 e Ft maradvánnyal (6.melléklet)

jóváhagyja.


(2)       Az Önkormányzat bevételeit forrásonként és a kiadásokat – ezen belül a kiemelt kiadásokat kormányzati funkciók szerint részletezve a 2. mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


(3)       Az önkormányzat költségvetésében szereplő átadott pénzeszközök teljesítését az 5.  mellékletben foglaltaknak megfelelően hagyja jóvá.


2. §


Az Önkormányzat felhalmozási kiadásainak teljesítését 3.664 e Ft, bevételeit 53.461 e Ft főösszegben, valamint célonkénti részletezését az 4.  mellékletben foglaltak szerint határozza meg.


3. §


A képviselő-testület az önkormányzat közvetett támogatásait a 7.  melléklet szerint fogadja el.



4. §


Az Önkormányzatnak több éves kihatással járó kötelezettsége, és az önkormányzat tulajdonban lévő gazdasági szervezetek működéséből származó kötelezettsége nincs. (15.melléklet)


5. §


Az Önkormányzatnak 2018.12.31-én hitelállománya nincs.



II.


AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA


6. §


(1)       Az Önkormányzat 2018. év december 31-i állapot szerinti vagyonát a 8. mellékletben részletezett mérlegadatok alapján 200.087 e Ft-ban állapítja meg.


(2)       Az Önkormányzat vagyonleltárát a képviselő-testület a 9. melléklet alapján  jóváhagyja.


7. §


Az Önkormányzat adósságának és az általa nyújtott hitelek állományának kimutatását a 10.  mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.


8. §


A Stabilitási törvény 10.§.(3) bekezdése alapján előírt adósságot keletkeztető ügyletek és saját bevételek összevetését a 14. melléklet szerint hagyja jóvá.




















III.


A MARADVÁNY MEGÁLLAPÍTÁSA, JÓVÁHAGYÁSA


9. §


  1.        Az Önkormányzat 2018. évi költségvetési maradványát 65.280 e Ft összegben a 6. mellékletnek megfelelően hagyja jóvá.

A maradványból 57.766 e Ft kötelezettséggel terhelt, melyből 540 e Ft a téli rezsicsökkentésben korábban nem részesült, a vezetékes gáz- vagy távfűtéstől eltérő fűtőanyagot felhasználó háztartások egyszeri támogatása, 781 e Ft államháztartáson belüli megelőlegezés összege, 5.891 e Ft a Forráshiány miatti támogatásban nem részesült pályázatok támogatása, 46.440 eFt Tab-Zala csapadékvíz elvezető, TOP-os pályázati támogatás összege és 4.114 e Ft az EFOP-os támogatásból még fel nem használt összeg.


(2)       Az önkormányzatot megillető pótlólagos támogatás összege 8 e Ft, amely a nem   közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz ártalmatlanításából származó támogatás elszámolásából adódik.


(3)     Az önkormányzat 2018.évi mérleg szerinti eredményét 193 e Ft összeggel hagyja jóvá.




IV.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


10. §


A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.


Zala, 2019.május 21.








                       Kadlicskó György                                           Dr. Vanó Szilárd
                          polgármester                                                         jegyző









                                      I N D O K O L Á S


a 2018. évi zárszámadásról szóló rendelethez


Zala Község Képviselő testülete a 2/2018. (II.15.) számú rendeletével jóváhagyta a 2018. évi költségvetést. A költségvetés az év folyamán többször módosításra került, az év közben hozott képviselő-testületi határozatok, pótlólag kapott állami támogatások pénzügyi kihatása következtében.


Az államháztartásról szóló többször módosított 2011.évi CXCV. törvény 91.§.alapján a zárszámadásról a képviselő- testületnek rendeletet kell alkotni. A pénzügyi teljesítést, a vagyon, a maradvány alakulását mutatják be a rendelet mellékletét képező 1-15 mellékletek.


BEVÉTELEK ALAKULÁSA:

A bevételek összességében 90 %-ra teljesültek (1. melléklet) a módosított előirányzathoz viszonyítva, ezen belül a működési célú bevételek 79 %-ra (3. melléklet) realizálódtak.


A működési bevétel, amely az összes bevétel 0,6 %-át teszi ki kamatbevételből, sírhelymegváltásból, temető fenntartási hozzájárulásból, bérleti díjakból, gázpalackok értékesítéséből befolyt bevételből tevődik össze. A működési bevételek 79 %-ra teljesültek 588 e Ft összegben.


A helyi adók teljesítése 1.462 e Ft, mely 112%-os bevételt eredményezett.

Az átengedett központi adókból (gépjárműadó) 780 e Ft folyt be, teljesülése 156 %-os.

Az egyéb közhatalmi bevételek 110 %-ban teljesültek 11 e Ft összegben.


Az állami támogatásokat a költségvetési törvényben meghatározottak szerint kaptuk, ezek 100 %-ra teljesültek 19.591 e Ft értékben, a következő csoportosítás szerint:


  • Helyi önkormányzatok működésének ált. támogatása                          15.188 e Ft
  • Települési önkormányzatok szociális feladatainak támogatása              1.872 e Ft
  • Települési önkormányzatok kulturális támogatása                                  1.800 e Ft
  • Kiegészítő támogatások                                                                             722 e Ft
  • Elszámolásból származó bevétel                                                                    9 e Ft


Egyéb működési célú támogatások 45 %-ban teljesültek 8.647 e Ft értékben, melyből 2.676 e Ft a közfoglalkoztatási programhoz nyújtott támogatása, 66 e Ft a gyermekvédelmi kedvezmény támogatása, 5.905 e Ft pedig az EFOP-1.5.3.-16-2017-00006 Humán pályázat támogatási összege.


Felhalmozási célú önkormányzati támogatás 100 %-os teljesülést mutat, 5.891 e Ft értékben, mely a forráshiány miatti támogatásban nem részesült pályázatok támogatásának összege.


A felhalmozási célú bevételek 100%-ra (4. melléklet) realizálódtak 53.461 e Ft értékben 47.570 e Ft felhalmozási maradvánnyal.


Finanszírozási bevétel összesen 53.337 e Ft, melyből 781 e Ft államháztartáson belüli megelőlegezésből, 52.556 e Ft előző évi maradvány igénybevételéből tevődik össze.

KIADÁSOK ALAKULÁSA:

A kiadások a módosított előirányzathoz viszonyítva 25 %-ra realizálódtak az 1. melléklet alapján.


A működési célú kiadások 45 %-ra realizálódtak. (3.melléklet).  A működési kiadások, amelyek az összes kiadás 85 %-át teszik ki, a személyi juttatásokból, a munkaadókat terhelő járulékokból, szociális juttatásokból, működési célú támogatásértékű kiadásból és átadott pénzeszközből, valamint a dologi kiadásokból tevődik össze.

A személyi juttatások és munkaadót terhelő járulékok a hivatalsegéd bérét és járulékait, a polgármester és alpolgármester juttatását, a közfoglalkoztatottak és az EFOP pályázat keretében foglalkoztatott mentor bérét és járulékait illetve a könyvtáros juttatásait mutatja. A személyi juttatások 86%-ban míg a járulékok 78%-ban teljesültek.


Dologi kiadások összességében 61%-ban teljesültek 8.078 e Ft értékben. Ezek közé tartoznak a polgármesteri hivatal, a kultúrház, a könyvtár, ifjúsági ház, a köztemető működtetési kiadásai, készletbeszerzés, informatikai- és kommunikációs szolgáltatások, közüzemi díjak, posta- és bankköltség, karbantartási költségek, biztosítási díjak illetve a szakmai és egyéb szolgáltatási díjak.


A működési célú pénzeszköz átadások 99%-ban teljesültek (5.  melléklet).

Államháztartáson belül Tab Város Önkormányzatának 1.200 e Ft, a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulásnak 218 e Ft-ot adtunk át. Átadásra került még 40 e Ft a Bursa Hungarica ösztöndíjrendszer részére, illetve 93 e Ft Bábonymegyer Község Önkormányzatának külkerületi pályázatírási díjként.


Államháztartáson kívülre a Koppány-Völgye KEK Nonprofit Kft. részére 1.466 e Ft-ot adtunk át, melyből 345 eFt járóbeteg gyógyító szakellátásra, 1.121 e Ft pedig háziorvosi ügyeletre számoltunk el.

Pro Maternitas Kft. szervezésében tartott anyatejes nap rendezvényhez 5 eFt –tal járultunk hozzá.


Az ellátottak pénzbeli juttatásai 39%-ban teljesült.


A felhalmozási célú kiadások 7%-os teljesülést mutatnak. (4. melléklet)






Szociális kiadások alakulása:


Ellátottak pénzbeli juttatásaként 1.133 e Ft került kifizetésre, ami az összkiadás 4,5 %-a. (12.melléklet)


A jogosult részére jövedelme kiegészítésére, pótlására szociális ellátás nyújtható.


A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) értelmében, a szociális ellátás feltételeinek biztosítása az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatnak a feladata.

Az önkormányzat a szociális és gyermekjóléti feladatait a központi költségvetésből biztosított állami normatív támogatásból, valamint az önkormányzat saját bevételeiből látja el.


Az elmúlt években bekövetkezett hatásköri változások miatt mára már csak két ellátás, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés, amelynek a költségét az állam normatív alapon finanszírozza.


Zala Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület) az Szt.-ben és az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek alapján települési támogatást, valamint más pénzbeli támogatásokat nyújt.


Zala Község Önkormányzata - 2015. március hó 1. napjától - a Zala Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 5/2015. (II. 20.) rendeletében (továbbiakban: helyi rendelet) szabályozza az önkormányzat által nyújtandó és nyújtható ellátási formákat és a jogosultsági feltételeket. Ezek a következők:


Települési támogatások:


Létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott települési támogatás:

Települési támogatásban lehet részesíteni azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem az öregségi nyugellátás 130 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg. Az így megállapított támogatás összege, rászorultsághoz igazodva, maximum az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege lehet. Évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható települési támogatás, különösen betegséghez, elemi kár elhárításához, iskoláztatáshoz, hosszabb kórházi kezeléssel járó betegséghez…stb.

2018. évben 73 esetben került megállapításra a fenti települési támogatás, valamennyi támogatott pénzbeli ellátásban részesült. A képviselő-testület 72 esetben a településen élő nyugellátásban részesülő személyeket részesítette karácsony előtt hivatalból személyenként 7.500 forint összegű támogatásban. 1 esetben kérelemre indult az eljárás. A vizsgált időszakban települési támogatás iránti kérelem elutasítására nem került sor.

Az előző év azonos időszakában 81 esetben került megállapításra a települési támogatás. A költségvetés tervezésekor 92 fő támogatásával számoltunk, 870 e Ft összegben.


Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából nyújtott települési támogatás:

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként nyújtandó települési támogatás összege az eltemettető családja jövedelmének a függvényében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének (28.500,- Ft) 50 %-a, 70 %-a és 100 %-a között változik. A támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, és a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát.

2018. évben elhunyt személy eltemettetésének költségihez való hozzájárulásként 1 fő részére került megállapításra a települési támogatás. Ezen ellátás iránti kérelem elutasítására sem került sor.

2018. évre 2 hozzátartozó segélyezésével számoltunk, 50 e Ft összegben. Előző év azonos időszakában ezen ellátás megállapítása iránt nem érkezett kérelem.


Kamatmentes kölcsön céljából nyújtott települési támogatás

Zala Község Képviselő-testülete - az éves költségvetésben meghatározott keretösszeg mértékéig – pénzügyi tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában települési támogatásban (a továbbiakban: kamatmentes kölcsön) részesítheti évente egy alkalommal, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-ának megfelelő összeg erejéig azt a rászoruló személyt, akinek a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével számított egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át és rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.

A vizsgált időszakban kamatmentes kölcsön iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.

Előző év azonos időszakában szintén nem igényelték ezt a szociális ellátást. A költségvetés tervezésekor 2 fő támogatásával, és 60 e Ft előirányzattal számoltunk.


Lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

A lakhatás elősegítése érdekében annak a rászorulónak nyújtható települési támogatás, akinek nincs az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyona, valamint akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembe vételével az egy főre jutó nettó jövedelem az 50.000,- forintot nem haladja meg. A támogatás összege jövedelemtől függően 2000,- forint, illetve 3.000,- forint.

2018. december hó 31. napján 1 személy részesült lakhatási támogatás céljából nyújtott települési támogatásban.

A költségvetés tervezésekor 5 háztartás támogatásával, és 150 e Ft előirányzattal számoltunk, így a tervezett alatt alakult támogatásban részesítettek száma.


Ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás

Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Zala Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személy részére, amennyiben 18. életévét betöltött tartós beteg közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi; regisztrált álláskereső és a munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult; a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 35.000,- forintot, egyedülálló esetén a 42.000,- forintot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek; nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra.

Az ápolási célú települési támogatás a kérelem benyújtásának napjától 12 hónapra kerül megállapításra, összege 15.000,- forint/hó.

2018. évben ápolási támogatás céljából nyújtott települési támogatás iránti kérelem nem érkezett az önkormányzathoz.

A költségvetés tervezésekor 1 fő támogatásával, és 80 e Ft előirányzattal számoltunk.


Köztemetés:

A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat képviselő-testülete gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

2018. évre 1 köztemetéssel számoltunk, a tervezett összeg 200 e Ft volt. 2018. évben köztemetés elrendelésére nem került sor. Így nem került felhasználása az előirányzat.


Oktatási intézmények tanulóinak nyújtandó támogatások


Étkezési térítési díjkedvezmény

A helyi rendelet értelmében a kettő, vagy több gyermekes, továbbá gyermeküket egyedül nevelő szülők az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekekre tekintettel gyermekenként napi 30,- forint étkezési térítési díjkedvezményben részesülhetnek a gyermek 16 éves koráig, utolsó alkalommal abban a tanévben, amelyben a 16. életévét betölti. E térítési díjkedvezmény csak akkor vehető igénybe, ha a gyermek (ek) más térítési díjkedvezményben nem részesülnek.

2018. ében étkezési térítési díjkedvezmény 2 gyermek részére került megállapításra. 2018. évre 2 gyermek támogatásával számoltunk, 20 e Ft összegben.


Gyermekek iskolakezdés és karácsony előtti támogatása:

A képviselő-testület az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket évente kettő alkalommal hivatalból, a család életkörülményeire és jövedelmi viszonyaira való tekintet nélkül támogatásban részesítheti.

A képviselő-testület 2018. év július 5-i ülésén döntött (22 gyermek esetében) a támogatások odaítéléséről. Az oktatási és nevelési intézménybe járó gyermekeket személyenként 4.000,- – 8.000,- forint közötti támogatásban részesítette a képviselő-testület, mely ellátások kifizetésére 2018. augusztus hó 30-ig került sor.

A képviselő-testület karácsony előtt 26 kisgyermek szülőjét részesítette hivatalból gyermekenként 5.500,- forint összegű támogatásban. A költségvetés tervezésekor 52 gyermek támogatásával számoltunk.


Újszülöttek támogatása:

A helyi rendelet értelmében a képviselő-testület az újszülött gyermeket egyszeri 20 e Ft összegű támogatásban részesítheti.

2018. évben újszülöttek támogatásának megállapításra 1 alkalommal került sor. A költségvetés tervezésekor 3 újszülött támogatásával számoltunk.


Fiatal házasok támogatása

A helyi rendelet értelmében a képviselő-testület a településen lakóhellyel rendelkező, 40 év alatti fiatal házasokat egyszeri 20 e Ft összegű támogatásban részesítheti.

2018. évben fiatal házasok támogatásának megállapításra 1 alkalommal került sor. A költségvetés tervezésekor 2 házasulandó pár támogatásával számoltunk.


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:

Ezen ellátásra jogosultak nem részesülnek havi rendszerességgel pénzellátásban, csak egy évben két alkalommal, augusztusban és novemberben kapnak jelenleg gyermekenként 6000,- forint, illetve 6.500,- forint összegű támogatást Erzsébet utalvány formájában. Az utalványokat élelmiszer, ruházat és tanszer vásárlására lehet felhasználni.

A jogosultak részére fizetendő esetenkénti támogatás összege a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetben lévő gyermekek esetén 6.500,- forint, míg a többi gyermek esetében 6.000,- forint.

2018. december hó 31. napján 5 gyermek részesült ebben az ellátásban, akik 1 családban nevelkedtek. Ezen ellátás iránti kérelem nem került elutasításra a vizsgált időszakban. 2018. évre 10 gyermek támogatásával számoltunk, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre rendelkezésre álló előirányzat 120 e Ft volt.

Előző év azonos időpontjában 8 fő részesült rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben.


Szociális étkezésben részesülők támogatása:

2018. évben a szociális étkezés igénybe vevők közül 1 fő részesült jövedelmi helyzetére tekintettel kedvezményben. A költségvetés tervezésekor 3 személy támogatásával számoltunk.



Közfoglalkozatás


Zala Község Önkormányzata és a Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Tabi Munkaerőpiaci Pont hatósági szerződést kötött a 2018. évi közfoglalkoztatás támogatására.

Az Önkormányzatnál 2018-ban a közfoglalkoztatás keretében az alábbi hosszabb időtartamú programokban történt a foglalkoztatás:


Program elnevezése


Foglalkoztatottak száma


Program időtartama


Hosszabb időtartamú program – közterület takarító, kőműves, lakatos

3 fő

2017. március 16. –

2018. február 28.

Hosszabb időtartamú program – közterület takarító

2 fő

2018. március 1. –

2018. június 30.

Hosszabb időtartamú program – közterület takarító

2 fő

2018. július 1. –

2019. február 28.


2017-ben egy hosszabb időtartamú program indult, 3 fő foglalkoztatásával. A hatósági szerződés értelmében 2017. szeptember 30-ig 3 fő, majd 2017. október 1-től csak 2 fő dolgozhatott tovább a program végéig. A program során megvalósult a közterületek takarítása, fűnyírás és parlagfű mentesítés, vízelvezető árkok tisztítása, utak melletti bozót- és cserje irtás, temető karbantartása, parkok rendbetétele, hóeltakarítás, síkosság-mentesítés.

A kőműves foglalkoztatásával megvalósult az önkormányzati tulajdonú épülethez tartozó WC bontása, raktárhelyiség építése, meglévő garázs épület aljzat betonozása, belső vakolása és kémény építés.

A lakatos foglalkoztatásával elkészült a hirdetőtáblák kihelyezése, utcanév táblák javítása, gépek és eszközök karbantartása, a kultúrház kerítésének javítása, valamint az önkormányzat épületéhez padlás létra készítése.

2018. március 1. napjával egy hosszabb időtartamú program indult 2018. június 30-ig, 2 fő közterület takarító foglalkoztatásával. A programban tervezett feladatok - közterület takarítás, bozót- és cserje irtás, vízelvezető árkok tisztítása, temető karbantartása, fűnyírás és parlagfű-mentesítés - megvalósultak.

2018. július 1-jétől 2019. február 28-ig tartott a hosszabb időtartamú program 2 fő közterület takarító foglalkoztatásával. A program során a tervezett feladatok - település karbantartása, kommunális feladatok ellátása, közterületek és parkok takarítása, fűnyírás, parlagfű-mentesítés, bozót- és cserje irtás, temetők karbantartása, önkormányzat épületének fűtése, hóeltakarítás, síkosság-mentesítés – megvalósultak.

A támogatás mindegyik program esetében 100%-os volt.



Az adófelderítések, behajtások alakulása 2018. évben



Gépjárműadó adónemben 2004. évtől a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatala (BMKH), majd a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH), majd a Belügyminisztérium Nyilvántartások Vezetéséért Felelős Helyettes Államtitkárság szolgáltat adatokat.

A 2018. évi – csak a 2019. adóév adófizetési kötelezettségét érintő – változásokról a 2019. év elején átadott adatállomány alapján történt meg az adókivetés 2019. január 1. napjától, illetve az adófizetési kötelezettség megszüntetése 2018. december 31. napjával.

A BM minden hónapban az előző havi változásokról küld listát, ez alapján történik az adóztatás.

1 cég esetében kezdeményeztünk forgalomból történő kivonást 1 éven túli gépjárműadó tartozása miatt. (Az intézkedés előtt befizette a 436.730 Ft tartozását egy összegben.)



Magánszemélyek kommunális adója adónemben a népesség-nyilvántartás adatai, az ingatlan-nyilvántartás adatai, a Földhivataltól igényelt adózási földkönyv, az adóívek kiküldése utáni adategyeztetés alapján valamint önbevallással új kivetés összesen 5 adózónál 20.000 Ft összegben történt, mely 2018. január 1-től adóköteles, adózónál 2019.01.01-től adóköteles 4.000 Ft összegben. 1 adózó kapott mentességet életkora miatt a ZALA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK a magánszemélyek kommunális adójáról szóló többször módosított 6/1991. (X. 29.) rendelete 6. § (1) bekezdése alapján.


Helyi iparűzési adóban nem történt felderítés.


Hatósági bizonyítványok, adóigazolás:
Az ügyfél kérelmére különböző eljárásokhoz (pl. pályázat, közbeszerzési eljárás, stb.) kell kiállítani az önkormányzati adóhatóságnak. Kiállítása abban az esetben történhet, amennyiben az adózó folyószámlája tartozást nem mutat. Amennyiben valamilyen hátralék áll fenn, az adózónak be kell fizetnie, ahhoz, hogy kiállítsuk az igazolást részére.


Adó-és értékbizonyítvány

Az adó- és értékbizonyítványok kiállítása hagyatéki eljáráshoz, gyámügyi eljáráshoz, végrehajtási eljáráshoz és egyéb közigazgatási eljáráshoz történik, az önkormányzat illetékességi területén található ingatlanokra vonatkozóan.

2018. évben 6 db adó- és értékbizonyítvány került kiállításra.


Adóhátralékok alakulása 2018. évben


Az adóalanyok számára 2018-ban mindkét félévben küldtünk értesítőt a fizetendő összegekről az adózók részére. (Az első félévit februárban, a második félévit augusztusban.)

Adóalanyok száma adónemenként 2017-2018. évben (fő):


Adónem

2017

2018

Magánszemélyek komm. adója

127

147

Gépjárműadó

113

108

Helyi iparűzési adó

31

27

Összesen

271

282





Az adóív adónemenként tartalmazza az adókötelezettséget, a befizetést és a számlaegyenleget.

A második félévi adóbefizetés után november hónapban 28 hátralékkal rendelkező adózót szólítottunk fel hátralékának befizetésére.

Az intézkedések (felszólítás) hatására csökkent a hátralék összege.

A behajtási munkát növeli a más hatóságok, társulatok által kimutatott és megküldött adók módjára behajtandó köztartozások (gondozási díj, szabálysértési bírság).

 A fennálló összes adóhátralék összegei adónemenként 2016.12.31.-2018.12.31. az alábbiak szerint alakultak (e. Ft-ban):


Adónem

2017.12.31.

2018.12.31.

Magánsz.komm.adója

408

482

Helyi iparűzési adó

43

47

Gépjárműadó

361

205

Pótlék

  84

61

Összesen

896

795








Hátralék: a kamatmentes fizetési határidő lejártával esedékessé vált és meg nem fizetett adóösszeg.

A 2017-2018. évre vonatkozóan az adókövetelések (előírás, kivetés) összegei:



Összes követelés (e. Ft)

Fennálló hátralék (e. Ft)

Hátralék a követelés arányában (%)


2017

2018

2017

2018

2017

2018

Önkorm. sajátos bevételei

3.947

4.237

896

795

22,7%

18,8%

Ebből

-helyi adók

2.080

2.008

451

529

21,7%

26,3%

-gépjárműadó

(ebből 40% illeti az önkormányzatot)

1.770

2.156

361

205

20,4%

9,5%

-egyéb bevétel (pótlék)

97

73

84

61

86,6%

83,6%



Beruházási, felújítási feladatok alakulásáról


Benyújtott pályázatok:



2017. május 2-án a település pályázatot nyújtott be a Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény 3. melléklet II. 2. pont a), b), és c) pontok szerinti önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatására.

Nyertes pályázat esetén az elnyert összegből az Önkormányzat tulajdonát képező Petőfi Sándor utca útburkolatának kétrétegű Multi-Mac bevonatos felújítását kívánjuk elvégezni. A munkálatok bekerülési költsége bruttó 6 930 389 Ft. Az önkormányzat által biztosítandó önrész: bruttó 1 039 559 Ft. A település pozitív elbírálásban részesült. A kivitelezési munkálatok 2019. évben várhatóak.


A TOP-2.1.3-15 kódszámú „Csapadékvíz elvezető rendszer fejlesztése Tabon és Zalán” című pályázathoz a kivitelezéshez szükséges Tab város és Zala község területére vonatkozó csapadékvíz hálózat felújítás vízjogi engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére 2017. május 15-én szerződést kötött Tab Város Önkormányzata, mint a konzorcium vezetője a Kapos Hidro Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel bruttó 8.636.000 Ft összegben. 2018. évben az engedélyes tervek elkészültek, a hatóság megadta a vízjogi engedélyt, amely után a kiviteli tervek is elkészültek. A kivitelező kiválasztásához a Majer Projekt Kft. képviseletében Majer István lefolytatta a közbeszerzési eljárást. A kivitelező kiválasztásáról 2018. december 20-án döntött a Képviselő-testület, és a Kaposvölgyi Vizitársulat bruttó 50.891.644 Ft összegű árajánlatát fogadta el, amelyhez a Képviselő-testület 88/2018 (XII.21.) számú határozata alapján bruttó 4.452.189 Ft önerőt biztosít. A kivitelezői szerződés megkötésére 2019. februárjában kerül sor. A kivitelezés 2019. márciusában kezdődik.


2017. február 6-án Zala Község Önkormányzata a „Vidéki térségek kisméretű infrastruktúrájának és alapvető szolgáltatásainak fejlesztése” című felhívásra Bábonymegyer és Torvaj községgel konzorciumban pályázatot nyújtott be. A pályázat pozitív elbírálásban részesült, de a Képviselő-testület 33/2018. (VII.5.) számú határozatában lemond a 19.689.999,- Ft-os támogatásról, amelyet a konzorciumi tagok is támogattak. A támogatásról való lemondás 2018. 09.16-án került beadásra. A projekt benyújtásához szükséges előkészítő munkákra a B2010 Kft.-vel 435.000 Ft + ÁFA megbízási díjért szerződést kötött 2017. január 2-án Bábonymegyer önkormányzata. Az 1. részszámla 2017-ben kifizetésre került. A 2. részszámla szerinti bruttó 279.400,- Ft összeg 2018 márciusában került kifizetésre, Zala Község Önkormányzata a ráeső részt átutalta Bábonymegyer Község Önkormányzatának.


2017. március 31-én Tab Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be az EFOP-1.5.3-16 kódszámú pályázati felhívásra „Humán szolgáltatások fejlesztése Tabon és térségében” címmel. Zala Község Önkormányzatára jutó összeg 15.410.000,- Ft. A Támogatási szerződés 2018.03.28-án hatályba lépett. 2018. május 1-től egy fő mentor alkalmazásra került (munkaszerződéssel) a projektmegvalósítási időszakára, melynek költsége havonta bruttó 163.935,- Ft + a munkáltatói járulék. Az orvosi alkalmassági vizsgálat költsége bruttó 10.000,- Ft (a mentor személyét illetően váltás történt). A pályázatból 2018.11.24-én került megrendezésre a Zalai falunap. A rendezvényre a Show-Tár Műsoriroda Kft-vel bruttó 444.500,- Ft összegű megbízási szerződés került megkötésre. A számla kifizetésre került.


2017. októberben Kistelepülési önkormányzatok alacsony összegű fejlesztéseinek támogatására nyújtottunk be pályázatot. Zala Község Önkormányzatának tulajdonát képező Petőfi Sándor belterületi szakaszának /Bótapuszta/ meglévő murvás útszakaszának kátyúmentesítése – profilozása készült el 2018. decemberében. Kivitelező: Kővágó-Ép Kft.



Beruházások, karbantartások :


Az önkormányzat tulajdonában lévő Könyvtár épület nyílászáróinak, valamint ragaljának csiszolása és festése bruttó 199.390,-Ft értékben.


Zala – Bótapuszta Petőfi utca 8. előtti közterületen 1 db nyárfa, valamint a Zichy 31. szám alatti ingatlanon lévő 1 db hársfa kivágása bruttó 80.000,-Ft értékben.


2018 júliusában vállalkozói szerződés keretében színpad beszerzése Kocza Róbert szerkezetlakatos egyéni vállalkozóval. Vállalkozási díj: bruttó 638.302,-Ft.


2018. októberében vállalkozási szerződés keretében bruttó 370.000 Ft összegben a játszótéri eszközök karbantartási munkálatai készültek el. Kivitelező: Kadlicskó András ev.


2018. októberében vállalkozási szerződés keretében a Könyvtár épületének szigetelését a Lenhoffer Kft. bruttó 1.972.189,-Ft vállalási díjért elvégezte.


2018. decemberben a Kossuth Lajos utcai járda karbantartási munkálatai készültek el bruttó 599.999-Ft vállalkozási díjért. Kivitelező Kővágó-Ép Kft.






Közvetett támogatás indoklása:

Az önkormányzat 2018. évben közvetett támogatást nem nyújtott.


Többéves kihatással járó kötelezettségek:

Az önkormányzatnak nincs több éves kihatással járó kötelezettsége. (15.melléklet)


Az önkormányzat maradványa:

Az önkormányzat 2018. évi maradványa 65.280 e Ft (6. melléklet), a kötelezettségvállalással csökkentett szabad maradvány 7.514 e Ft.


Az önkormányzat hitelállománya:

Az Önkormányzatnak 2018.12.31-én hitelállománya nincs.





Zala, 2019.május 21.


                                                                                                                 

                                                                                                   Kadlicskó György

                                                                                                       polgármester



Mellékletek