Torvaj Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelete

A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről.

Hatályos: 2015. 07. 01- 2016. 06. 30


TORVAJ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

20/2003. (XII. 15.), 10/2004. (V. 28.),

21/2004. (XII. 17.), 21/2005. (XII. 19.), 16/2006. (XII. 15.), 11/2008. (V. 30.), 22/2008. (XII. 18.), 13/2009. (VIII. 28.), 15/2009. (XII. 18.), 9/2010. (IX. 17.), 13/2010. (XII. 23.), 13/2011. (XII. 15.), 3/2012. (II. 27.), 8/2012. (IV. 26.), 10/2012. (V. 31.), 6/2013. (IV. 18.), 14/2013. (XII. 20.), 7/2014. (IV. 18.), 8/2015. (V.26.)rendelettel módosított


3/2003. (II. 20.)

RENDELETE


A helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról


Torvaj község Önkormányzata a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV tv. 16. § (1) bekezdésében valamint a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv. (továbbiakban: Hgt.) 23. §-ában foglalt felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:


I.

A RENDELET CÉLJA, HATÁLYA,

ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK


1.§.


[1](1)      E rendelet célja, hogy a környezet védelme érdekében meghatározza Torvaj község belterületén, valamint a 6. sz. melléklet szerinti településrészeken azokat a rendelkezéseket, amelyek kötelezően ellátandó közszolgáltatásként az ingatlanhasználóknál keletkező települési hulladék rendszeres gyűjtésére, szállítására és ártalmatlanítására (elhelyezésére) vonatkoznak.



[2](2)      A rendelet hatálya kiterjed Torvaj község belterületére, valamint a 6. sz. melléklet szerinti településrészekre és azon belül minden magánszemélyre, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező társaságra, gazdálkodó szervezetekre.


[3](3)            Tárgyi hatály: Hulladékgazdálkodási  közszolgáltatás


[4]2.  §


/1/   Lakóegység: helyiség, vagy egymással belső kapcsolatban álló fő- és mellékhelyiségek műszakilag is összetartozó együttese, amelynek a szabadból, vagy az épület közös közlekedőjéből nyíló önálló bejárata van, meghatározott rendeltetés céljára önmagában alkalmas.


/2/    Háztartási hulladék: a háztartásokban képződő vegyes, elkülönítetten gyűjtött, valamint lomhulladék, ideértve a lakásokban, lakóingatlanokban, a pihenés, üdülés céljára használt helyiségekben, valamint a lakóházak közös használatú helyiségeiben és területein képződő hulladékot;


/3/. Háztartási hulladékhoz hasonló hulladék: az a vegyes, illetve elkülönítetten gyűjtött hulladék, amely a háztartásokon kívül képződik, és jellegében, összetételében a háztartási hulladékhoz hasonló;


/4/.  Hulladék: bármely anyag vagy tárgy, amelytől birtokosa megválik, megválni szándékozik vagy megválni köteles;


/5/  Hulladékbirtokos: a hulladéktermelő, továbbá bármely jogalany, akinek vagy amelynek a hulladék a birtokában van;


/6/ Települési hulladék: a háztartási és a háztartási hulladékhoz hasonló szilárd hulladék;


/7/ Vegyes hulladék: a háztartási és a háztartási hulladékhoz hasonló hulladéknak az a különböző fajtájú és összetételű hulladékot tartalmazó része, amelyet az elkülönítetten gyűjtött hulladéktól eltérő külön gyűjtőedényben gyűjtenek;


/8/ Települési szilárd hulladék: települési hulladék, illetőleg a vegyes hulladék


/9/ Lomhulladék: az ingatlanhasználótól a közszolgáltató által a lomtalanítás során átvett olyan háztartási hulladék, amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja;.


[5]/10/     Zöldhulladék: kertben vagy kertészeti tevékenység során képződő növényi eredetű települési hulladék.


/11/ Hulladékgazdálkodás: a hulladék gyűjtése, szállítása, kezelése, az ilyen műveletek felügyelete, a kereskedőként, közvetítőként vagy közvetítő szervezetként végzett tevékenység, a hulladékgazdálkodási létesítmények és berendezések üzemeltetése, valamint a hulladékkezelő létesítmények utógondozása;


/12/. Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás: a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvételét, gyűjtését, elszállítását, kezelését, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmény fenntartását, üzemeltetését biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás;


/13/. Közszolgáltatási terület: olyan, települési közigazgatási területtel vagy területekkel egyértelműen behatárolható terület, amelyen belül az ingatlanhasználók részére az adott hulladékgazdálkodási közszolgáltatást ugyanaz a közszolgáltató végzi;


/14/. Közszolgáltató: az a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedéllyel rendelkező és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység minősítéséről szóló törvény szerint minősített nonprofit gazdasági társaság, amely a települési önkormányzattal kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés alapján hulladékgazdálkodási közszolgáltatást lát el;


/15/. Hulladékgazdálkodási létesítmény: a hulladékgazdálkodási tevékenységek végzését biztosító telephely, ingatlan, továbbá a telephelyen, ingatlanon belül vagy közterületen kialakított elkülönített terület, amely magában foglalja a hulladékgazdálkodás végzéséhez szükséges építményeket, így különösen a környezet biztonságát szolgáló építményeket, kiszolgáló helyiségeket, gyűjtőhelyeket, valamint a hulladékkezelő létesítményeket;



/16/ Gyűjtőedény: szabványos mérettel rendelkező hulladékgyűjtő edényzet, hulladékgyűjtő zsák, valamint az elkülönített hulladékgyűjtés céljából üzemeltetett eszköz, berendezés;


/17/ Gyűjtőhely: a hulladékgyűjtő pont, a hulladékgyűjtő udvar, valamint a munkahelyi gyűjtőhely és az üzemi gyűjtőhely;


/18/. Ingatlanhasználó: az ingatlan birtokosa, tulajdonosa, vagyonkezelője (függetlenül attól, hogy természetes személy vagy gazdálkodó szervezet) valamint a társasház és a lakásszövetkezet, aki (amely) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást e törvény szerinti szerződéses jogviszony keretében kötelező jelleggel igénybe veszi és akinek (amelynek) a közszolgáltató rendszeres időközönként rendelkezésére áll;


II.

A KÖZSZOLGÁLTATÁS


3. §


[6](1)            Torvaj Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) kötelezően ellátandó közszolgáltatásként az ingatlanhasználóknál keletkező települési hulladék rendszeres gyűjtésére, szállítására és ártalmatlanítására (elhelyezésére) kötelezően igénybe veendő hulladékgazdálkodási  közszolgáltatást szervez és tart fenn.


(2)  E rendelet hatálya alá eső valamennyi ingatlan tulajdonosa, használója függetlenül attól, hogy természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság továbbá azon gazdálkodó szervezet, amely hulladék keletkezésével járó tevékenységet végez köteles a közszolgáltatást igénybe venni, jelen rendeletben meghatározott mértékben és módon együttműködni.


[7](3)            A  /2/ bekezdésben előírt kötelező közszolgáltatás igénybevételi kötelezettségétől mentesül az a gazdálkodó szervezet ingatlanhasználó, amely a háztartási hulladékhoz hasonló hulladék részét képző elkülönítetten gyűjtött hulladék kezeléséről a Ht. 31. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint gondoskodik.


(4)  [8]


(5)  [9]


(6)  A települési szilárd hulladék rendszeres elszállítására vonatkozó közszolgáltatási szerződés

     

            a) természetes személy esetében a közszolgáltatás igénybe vételével jön létre, valamint akkor is, ha a közszolgáltató a közszolgáltatás ellátását felajánlja, rendelkezésre állását igazolja.


      [10]b) gazdálkodó szervezetek esetében az egyedi szerződés aláírásával jön létre. A szerződést csak tevékenységük tényleges folytatásának idejére, de legalább 2 naptári hónap folyamatos időtartamra kötelesek megkötni. A közüzemi szerződés egyes tartalmi elemeit a rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.


III.

A KÖZSZOLGÁLTATÁS RÉSZTVEVŐINEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI


4. §


[11](1) Torvaj község belterületén, valamint a 6. sz. melléklet szerinti településrészeken hulladékgazdálkodási közszolgáltatást a Pelso-Kom Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. (székhely: 8693 Lengyeltóti, Zrínyi u. 1-3.) - továbbiakban: közszolgáltató – végez a Délnyugat Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulással kötött közszolgáltatási szerződés alapján e rendeletben valamint külön megállapodásban meghatározottak szerint.


(2) A települési szilárd hulladék rendszeres elszállításáról a közszolgáltató az ingatlantulajdonosoktól és gazdálkodó szervezetektől e rendelet 1. sz. mellékletében meghatározott gyakorisággal, napokon és gyűjtőedényekben köteles gondoskodni.


(3) A települési szilárd hulladékot csak az 1. számú mellékletben meghatározott gyűjtőedényben lehet, kizárólag a szállítás napján reggel 7 óráig az ingatlan bejárata előtti közterületre kihelyezni, oly módon, hogy az a közszolgáltató járművére könnyen felhelyezhető legyen.


(4) A közszolgáltató erre vonatkozó igény esetén, külön térítés ellenében köteles a rendszeresített gyűjtőedény megvásárlását vagy bérletét a közszolgáltatás igénybevételre kötelezett részére biztosítani.


(5) A gyűjtőedény űrtartalmát meghaladó többlet települési szilárd hulladék elszállíttatására a közszolgáltatás igénybevételére kötelezett ingatlantulajdonos a szolgáltató által rendszeresített műanyagzsák felhasználásával jogosult.


(6) A közszolgáltató a lakosságnál keletkezett, szabvány gyűjtőedényben vagy bármilyen műanyagzsákban kihelyezet zöldhulladékot az év április 15. és november 15. napja között, heti egy alakalommal külön gyűjtőjárattal, korlátlan mennyiségben elszállítja.

Az önkormányzat a szelektív gyűjtőjárat költségeit a közszolgáltatóval kötött külön megállapodás alapján biztosítja, illetve a járatnapokról az érintetteket a helyben szokásos módon tájékoztatja.


(7) Az ingatlantulajdonos és a gazdálkodó szervezet télen –szükség esetén- az ingatlan bejárata előtti közterület és az úttest között legalább 1 méter széles átjárót köteles létesíteni, azt a hótól megtisztítani, síkosságmentesíteni, annak érdekében, hogy a gyűjtőedény ürítése illetve a műanyagzsák elszállítása akadálytalanul, balesetmentesen történhessen.


(8) A gyűjtés idejére a közterületre történő kihelyezés, a gyűjtést követően a gyűjtőedény saját ingatlanra történő visszahelyezése az ingatlantulajdonos ill. a gazdálkodó szervezet kötelezettsége.


(9)[12] Közterületen, bármilyen méretű gyűjtőedény elhelyezése –a szállítás napját kivéve-, vagy tárolása kizárólag a polgármesterrel a tulajdonos nevében a használóval kötött közterület-használati szerződés alapján történhet, kivéve az önkormányzat által kijelölt helyen lévő 1100 literes hulladékgyűjtő edényzetet.


(10) Ahol az útviszonyok vagy egyéb akadály nem teszi lehetővé, hogy a közszolgáltató gépjárműve az ingatlan bejárata elé álljon, ott a települési szilárd hulladék átvétele az Önkormányzat által kijelölt legközelebbi, arra alkalmas helyen és edényben történik.


(11) Az ingatlantulajdonos és a gazdálkodó szervezet köteles a gyűjtőedény folyamatos tisztántartásáról, szükség szerinti fertőtlenítéséről, elhasználódás esetén pótlásáról gondoskodni.


(12)   A gyűjtőedényben tilos veszélyes hulladékot illetve olyan anyagot elhelyezni (pl.: maró lúg, forró hamu, zsiradék, gyúlékony vagy robbanó anyag, stb.), amely veszélyezteti a közszolgáltató munkavállalóinak egészségét, testi épségét, vagy megrongálhatja a közszolgáltató szállító járművét. E rendelkezés megsértői az okozott kárt kötelesek megtéríteni.


(13) [13]A gyűjtőedényben elhelyezhető települési szilárd hulladék valamint a biológiailag lebomló szervesanyag maximális tömege:


Edényzet

Települési szilárd hulladék

(kg)

Biológiailag lebomló szervesanyag (kg)

60 literes

15

3,4

110 és 120 literes

25

5,7

240 literes

50

11,4

1.100 literes

250

57



(14) A közszolgáltató a gyűjtőedény kiürítését a tőle elvárható gondossággal köteles végezni. A gyűjtőedényben okozott kárt annak javításával, vagy új edényzet biztosításával köteles megtéríteni. Amennyiben a meghibásodás a közszolgáltatónak nem róható fel, a használhatatlan gyűjtőedény javítása, pótlása az ingatlantulajdonos kötelezettsége.


(15)   A közszolgáltató munkavállalói a gyűjtőedényt kiürítés után kötelesek az átvétel helyére visszahelyezni és az ürítés során kihullott települési szilárd hulladékot összetakarítani.


(16)   A közszolgáltatónak és a lakosságnak egyaránt tilos hulladékot elhagyni, felhalmozni, a gyűjtés, begyűjtés, szállítás és lerakás szabályaitól eltérő módon kezelni.


(17)[14] A közszolgáltató a közszolgáltatással összefüggő személyes adat kezelésére a  Ht. 35. § g) pontja alapján és a jelen önkormányzati rendeletben foglalt mértékben és terjedelemben jogosult.

A közszolgáltatással összefüggő személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.



(18)[15] A közszolgáltató megfelelő technikai és szervezési intézkedésekkel köteles gondoskodni az adatok biztonságáról.

Az adatokat védeni köteles különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, nyilvánosságra hozás vagy törlés, illetőleg sérülés vagy megsemmisülés ellen.


(19)[16] A közszolgáltató a közszolgáltatással összefüggő személyes adatokat az ingatlantulajdonos (illetve az ingatlan nyilvántartásban szereplő jogosult) azonosítására, a közüzemi szerződés teljesítésével, jogszabályban előírt ellenőrzések végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásra, számlázásra, postázásra, közüzemi díj hátralékok behajtására használja fel.


(20)[17] A közszolgáltató nem jogosult az általa kezelt közszolgáltatással összefüggő személyes adat nyilvánosságra hozatalára.


 (21)    [18]


(22) [19]Az ingatlantulajdonos a hulladékkezelési matricás rendszer keretében köteles a gyűjtőedényt a közszolgáltató által rendelkezésre bocsátott hulladékkezelési matricával jól látható módon ellátni.


5. §.


(1) A települési szilárd hulladék elszállítási napjának esetleges változásáról az Önkormányzat a helyben szokásos módon köteles az ingatlantulajdonosokat és a gazdálkodó szervezeteket tájékoztatni.


(2) A közszolgáltató a kötelező közszolgáltatás körében megtagadhatja a települési szilárd hulladék elszállítását, ha


         a) nem az 1. számú mellékletben meghatározott gyűjtőedényben vagy a 4. §. /5/ bek. szerinti műanyagzsákban kerül kihelyezésre,


            b) érzékszervi észleléssel megállapítható, hogy az olyan anyagot tartalmaz, amely a települési szilárd hulladékkal együtt nem gyűjthető, szállítható, vagy ártalmatlanítható (4. §. /12/ bekezdés),


         c) a gyűjtőedény közterületen, oly módon került elhelyezésre, hogy azt a közszolgáltató munkavállalói csak jelentős nehézségek árán tudják a járművel megközelíteni.


         d)[20]


         e) ha a gazdálkodó szervezet nem kötött egyedi közszolgáltatási szerződést.


         f)[21] nem a nyilvántartásnak megfelelő űrmértékű hulladékkezelési matricával megjelölt

            gyűjtőedény kerül kihelyezésre.


(3)     A települési hulladéknak nem az 1. számú melléklet szerinti mennyiségben vagy módon történő elszállítását –megrendelés ellenében- a megrendelés elfogadásától számított 3 napon belül köteles a közszolgáltató elszállítani. E határidő, amennyiben munkaszüneti nap is közbeesik, további egy nappal meghosszabbodik.


(4)     Az Önkormányzat a háztarásokban keletkező lim-lom elszállításáról a közszolgáltatóval kötött külön megállapodás alapján évente 2 alkalommal gondoskodik, melyről az érintetteket a helyben szokásos módon tájékoztatja.


(5)     Az Önkormányzat a háztartásokban keletkező veszélyes hulladék elszállításáról a közszolgáltatóval kötött külön megállapodás alapján évente egyszer gondoskodik, amelyről az érintetteket a helyben szokásos módon tájékoztatja. 


(6)     A gazdálkodó szervezetek a /4/ bekezdésben meghatározott lomtalanítási akciót nem jogosultak igénybe venni.


[22](7)  A község belterületén keletkezett települési szilárd hulladék és lim-lom elhelyezésére kijelölt lerakóhely a Somi Regionális Hulladékkezelő Telep, az elhelyezés akadályoztatása esetén a Kaposmérői Hulladéklerakó illetve a Marcali Hulladéklerakó.



[23](8) Az Önkormányzat elkülönített (szelektív) hulladékgyűjtési közszolgáltatást szervez és tart fenn. A háztartásokban és a gazdálkodó szervezeteknél az 5. számú melléklet szerint szelektíven gyűjtött hulladékot a Közszolgáltató járatterv alapján, 4 heti rendszerességgel, házhoz menő begyűjtő-járattal szállítja el.


[24](9) A szelektív gyűjtésben résztvevő ingatlantulajdonos a (8) bekezdésben meghatározott szelektív gyűjtőjárat igénybe vételéért külön díjat nem köteles fizetni, azonban ez a körülmény nem mentesíti az egyébként is esedékes rendszeres közszolgáltatási díj megfizetése alól.


V.

A KÖZSZOLGÁLTATÁS DÍJA, DÍJFIZETÉS

6. §


[25](1) 


(2)     Az ingatlan tulajdonosa, vagy a gazdálkodó szervezet, ha egyébként a közszolgáltatás igénybevételére kötelezett, nem tagadhatja meg a közszolgáltatási díj megfizetését arra tekintettel, hogy a közszolgáltatást nem veszi igénybe.


[26](3)   Az ingatlantulajdonosoktól a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatási díjat havonta utólag, illetve a 3. §. /6/ bek. b./ pontja szerinti szerződésben meghatározott időpontban - számla ellenében - jogosult a közszolgáltató beszedni.

         A fizetésre kötelezett a számla kézhezvételét követő 8 napon belül köteles azt kiegyenlíteni. Késedelmes fizetés esetén a szolgáltató által felszámítható kamat mértéke a Ptk-ban meghatározott kamatmérték.


(4)[27] 

(5)[28]


(6)     Amennyiben az ingatlantulajdonos legalább két naptári hónap időtartamra az addig általa igénybevett edénytől eltérő darabszámú gyűjtőedény elszállítását igényli, ez irányú változtatási igényét a közszolgáltatóval az ezt megelőző hónap 20. napjáig írásban kell közölnie.


(7)[29] Ha az ingatlantulajdonos a /6/ bekezdés szerinti bejelentésében nem jelöli meg az új rendszeres közszolgáltatásra vonatkozó igényének időtartamát, a közszolgáltató mindaddig a bejelentés szerint teljesít és számláz, amíg az ingatlantulajdonos más tartalmú bejelentést nem tesz.


(8)     Az ingatlantulajdonos személyében bekövetkezett változás esetén az új tulajdonos nevének és elérhetőségi címének a közszolgáltatóhoz történő bejelentése napjáig a háztartási szilárd hulladék elszállítása után esedékes közszolgáltatási díjat a régi tulajdonos köteles megfizetni.

         Öröklés esetén a közszolgáltatási díj megfizetésére az örökösök egyetemlegesen kötelezettek.


(9)     A hulladékkezelési közszolgáltatás igénybevételéért az ingatlantulajdonost terhelő díjhátralék adók módjára behajtható köztartozás.


(10)   [30] 


(11)[31] A hulladékkezelési matrica hiánya nem mentesíti az ingatlantulajdonost a közszolgáltatási díj megfizetése alól


7. §.


(1)[32]  [33]


(2) Nem kell az ingatlantulajdonosnak a közszolgáltatási díjat megfizetni:


-mindaddig, amíg ingatlanán semmilyen emberi tartózkodás céljára alkalmas felépítmény nincs elhelyezve,

-ha a közszolgáltató nem tesz eleget a 4. §. /2/ bekezdésben meghatározottak szerinti közszolgáltatási kötelezettségének.


(3) Nem kell a gazdálkodó szervezetnek közszolgáltatási díjat fizetni:


-ha a 3. §. (3) bekezdés alapján mentesül a közszolgáltatás igénybe vételi kötelezettségtől,

-vagy gazdálkodó tevékenységét –a 3. §. (6) bek. b./ pont- ténylegesen nem folytatja.


[34](4)   Amennyiben a belterületi lakóingatlanban legalább 2 hónapos időtartamban nem tartózkodnak és emiatt azokon települési hulladék nem keletkezik, annak kezdeti időpontját megelőző legalább 7 nappal korábban a közszolgáltatónál maximum 12 hónapra szüneteltetés kérhető a közszolgáltatásban. A szüneteltetésre vonatkozó kérelem többször megismételhető. Az ingatlantulajdonos a szüneteltetési időszak leteltét követő 30 napon belül közüzemi számlákkal (víz, villany) hitelt érdemlően igazolja, hogy a lakóingatlan nem volt használatban. Aki közüzemi számlákkal utólag nem tudja igazolni, hogy az ingatlant nem használta, a szüneteltetés idején érvényben lévő közszolgáltatási díjat kamattal növelten egy összegben köteles a közszolgáltató részére megfizetni. A szüneteltetés a kérelmezett időszak lejártát követően automatikusan megszűnik, és a díjfizetési kötelezettség újraindul.



[35](5) Amennyiben a 6. sz. melléklet szerinti településrészeken az ingatlanban legalább 2 hónapos időtartamban nem tartózkodnak és emiatt azon települési hulladék nem keletkezik, annak kezdeti időpontját megelőző legalább 7 nappal korábban a közszolgáltatónál, maximum 12 hónapra szüneteltetés kérhető a közszolgáltatásban. A szüneteltetésre vonatkozó kérelem többször megismételhető. A kérelemben meg kell jelölni a szüneteltetés kezdetét, időtartamát valamint csatolni kell Torvaj Község Polgármesterének igazolását a szüneteltetés feltételeinek fennálltáról. Amennyiben az ingatlanhasználó a szüneteltetés időtartama alatt az ingatlant ismételten használatba veszi, úgy ezen szándékát a használatbavételt megelőzően köteles a közszolgáltatónál bejelenteni. A közszolgáltató a bejelentésről Torvaj Község Polgármesterét értesíti. Torvaj Község Polgármestere jogosult továbbá a szüneteltetés felülvizsgálatára, amennyiben arra vonatkozó információ áll rendelkezésre, hogy az ingatlanhasználó a szüneteltetést jogosulatlanul veszi igénybe. A szüneteltetés jogszerűtlen igénybevétele esetén, annak megállapítását követő időszakra az ingatlanhasználó köteles a közszolgáltató részére a közszolgáltatási díjat megfizetni. A szüneteltetés a kérelmezett időszak lejártát követően automatikusan megszűnik, és a díjfizetési kötelezettség újraindul.


VI.

SZABÁLYSÉRTÉSI RENDELKEZÉSEK

[36]8. §.


VII.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

9. §.


(1) Ezen rendelet 2003. március 1-én lép hatályba. Kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

Egyidejűleg hatályát veszti Torvaj Község Önkormányzatának 6/1992. (VIII.19.) számú rendelet 12., 13., 14., 15. §-a.


[37](2) E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.


Torvaj, 2003. február 12.



                        ………………….                              …………………                                                          Polgármester                                      Jegyző



Kihirdetési záradék:


A rendelet 20………. napján kihirdetésre került.


…………………


                                                                                              ………………….

                                                                                                      Jegyző




Záradék:


Az egységes szerkezetbe foglalt rendelet a mai napon hatályos jogszabályi szöveget tartalmazza.


Torvaj, 2015. június 5.



                       


                        Léner Péter                                                                         Dr. Szűts Dóra

                        polgármester                                                                               jegyző


[38]1. számú melléklet






A belterületi ingatlanhasználó köteles a települési szilárd hulladékot 60 literes, 110 literes vagy 240 literes gyűjtőedényben tárolni.


A Dolenka telepen és 6. sz. melléklet szerinti településrészeken az ingatlanhasználók merevfalú edények helyett kötelesek a települési szilárd hulladékot a közszolgáltató, illetve az önkormányzat által térítésmentesen biztosított, a közszolgáltató nevével ellátott műanyag zsákban tárolni. Az ingatlanhasználók a jelölt zsákokat ügyfélfogadási időben a Torvaji Önkormányzati Hivatalban (Torvaj Község Önkormányzata, 8665 Torvaj, Kossuth u. 23.)  vehetik át.


A települési hulladékszállítás kötelezően heti 1 alkalommal, keddi napokon történik.
























[39]2. számú melléklet


Torvaj Község  Önkormányzata

3/2003. (II. 20.) számú rendeletéhez


A TELEPÜLÉSI HULLADÉK

RENDSZERES ELSZÁLLÍTÁSÁRA VONATKOZÓ KÖZÜZEMI SZERZÖDÉS EGYES TARTALMI ELEMEI



1./     A szerződésben meg kell jelölni


-a szerződő feleket az adószám és a számlavezető pénzintézet feltüntetésével,

-a közszolgáltatás igénybe vételének kezdő napját, időtartamát,

-a teljesítés helyét pontos cím szerint,

-a gazdálkodó szervezet által biztosított gyűjtőedény űrtartalmát és darabszámát,

1100 l-es konténer esetén az ürítés gyakoriságát


2./     A szerződésben rendelkezni kell továbbá:


-a közszolgáltatás díjáról és megfizetéséről,

-a közszolgáltatás mértékét meghaladó esetleges többletszolgáltatásról és annak díjáról,

-a szerződés felmondásának feltételeiről,

az irányadó jogszabályok meghatározásáról.






















[40] 4. számú melléklet


































[41]5. számú melléklet


A Pelso-Kom Nonprofit Kft. által biztosított feliratos zsákban együtt gyűjtendőek az ingatlan használata során keletkező következő hulladékok:


  • Papírhulladékok jellemzően: újságpapír, folyóirat, prospektus, könyv, boríték, füzet, hullámpapír, papírzacskó, nyomtatópapír
  • Műanyaghulladékok: PET palackok, tiszta műanyag fóliazsákok, bevásárlótáskák, kozmetikai- mosószeres flakonok (HPDE/PP)
  • Italos dobozok: sörös- üdítőitalos alumínium dobozok, papír-műanyag-fém kompozit üdítős- illetve tejesdobozok (tetrapack)



NEM kerülhet a zsákba: üveghulladék, olaj- és zsírmaradvány, ételmaradék, zöldhulladék, háztartási szemét, gyógyszertartó doboz, stb….


A szelektíven gyűjtött hulladékokkal teli zsákokat a járatnapokon reggel 7 óráig, az ingatlan elé közterületre, jól látható helyre kell kihelyezni. A megtelt zsákokért a szállítási napokon a közszolgáltató térítésmentesen cserezsákot biztosít.


[42]6. számú melléklet



A rendelet területi hatálya Torvaj község belterületére, valamint az alábbi településrészekre terjed ki:


-Torvaj, zártkert Szőlőhegy út













































INDOKOLÁS




A HELYI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁS RENDJÉRÖL, A TELEPÜLÉSTISZTASÁG EGYES KÉRDÉSEIRÖL ÉS A KÖZSZOLGÁLTATÁS DÍJÁNAK MEGÁLLAPÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ


ÖNKORMÁNYZATI RENDELETHEZ




ÁLTALÁNOS INDOKLÁS:


A hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv. (továbbiakban: Hgt.) célja, hogy Magyarországon viszonylag rövid időn belül világos, szakmailag és gazdaságilag megalapozott, az európai normáknak megfelelő koncepcióra épülő hulladékgazdálkodás, illetve ezen belül hulladékkezelési közszolgáltatás jöjjön létre.

A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Tv. 8. §. /1/ bekezdése a települési önkormányzatok feladatává teszi a köztisztaság és a településtisztaság biztosítását.

A tervezetbe “beépítésre” kerültek a már megjelent Kormányrendeletek is, melyek a hulladékgazdálkodás helyi, településszintű “közszereplőinek” feladatait határozzák meg.



RÉSZLETES INDOKLÁS:


Az 1. §-hoz

Az /1-5/ bekezdésben a rendelet célja és hatálya került megfogalmazásra, figyelemmel a Hgt. 12. §., 13. §, 21. §. /2/ bek. és 31. §. /1-2/ bekezdésére.


Az 2. §-hoz

A Hgt-ben meghatározott azon definíciókat ismétli meg, melyet a rendelet olvasása során feltétlenül ismerni kell az értelmezéshez; de tartalmaz olyan “új” fogalmakat is (pl.: közszolgáltató, gyűjtőedény), melyeket a Hgt. különböző §-ban csak körülír.


A 3. §-hoz

Az /1/ bek. lényegében a Hgt. 20. §. /1-3/ bekezdésében a települési önkormányzat részére meghatározott kötelezettségeket fogalmazza meg, míg a /2/ bek. a Hgt. 12. §. /1-2/ bek. és 20. §. /1/ bekezdésben foglaltakra figyelemmel a fogyasztó szervezett hulladékszállításba történő részvételi kötelezettségét írja elő.

A /3-5/ bekezdésekben a gazdálkodó szervezetek kötelező igénybevétel alóli mentességét és annak igazolási módját határozza meg (Hgt. 21. §. /2/ bek.).

A Hgt. nem határozta meg a közszolgáltatás teljesítésére vonatkozó szerződés létrehozásának módját, így a Polgári Törvénykönyvben meghatározott bármelyik eset előírható: az írásbeli vagy szóbeli szerződés illetve a ráutaló magatartás.

A rendelet /6/ bekezdése az életszerűséghez próbál igazodni azzal, hogy a Ptk. 198. §-ában foglaltakra, valamint a közszolgáltatási díjról rendelkező 242/2000. (XII. 23.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. r.) 8. §. /5/ bekezdésében foglaltakra figyelemmel az ingatlantulajdonosok esetében a közszolgáltatás igénybevételével, míg a gazdálkodó szervezetek esetében –azok sajátosságaihoz igazodva- a szerződés megkötésével jön létre a jogviszony.


A 4. §-hoz

E szakasz /1/ bekezdése a Hgt. 23. §-a alapján meghatározza a hulladékkezelési közszolgáltatást végző közszolgáltatót. A /2-16/ bekezdés rendelkezései pedig azokra a több évtizedes tapasztalatokra alapozza a szabályozást, mely a szolgáltatás során a gyakorlatban problémaként, vitás kérdésként felmerült.

A /6/ bekezdésben szereplő zöldhulladék szállítása a Hgt. 56. §. (7) bekezdésében előírtak alapján szükséges, amely kimondja, hogy a lebomló szervesanyag-tartalmat 2004. július 1. napjáig 75 %-ra kell csökkenteni


A 5. §-hoz

A paragrafusban a közszolgáltató oldaláról került meghatározásra a szolgáltatás igénybevétele, valamint a rendszeres elszállításon felül keletkező települési szilárd hulladék és lim-lom “elhelyezésének” lehetőségei.


Az 6. §-hoz

Az /1-3/ bekezdés rendelkezései a Korm. rendelet 2. §. /2/ bek. és 8. §. /5/ bekezdésén alapulnak, figyelemmel a 8. §. /4/ bekezdésének előírásaira, miszerint az igénybe vevő a közszolgáltatás díját –meghatározott időszakonként- utólag köteles megfizetni.

A /4-9/ bekezdése szabályozza a közszolgáltatás szüneteltetésének eseteit, a szüneteltetés bejelentésének módját, az ingatlantulajdonos változtatási igényének bejelentési módját. Ezek a rendelkezések arra tekintettel kerültek megfogalmazásra, hogy az ingatlantulajdonos a számára legmegfelelőbb közszolgáltatást vehesse igénybe.

Ezek a rendelkezések lehetőséget adnak az üdülőingatlan tulajdonosok részére is, hogy a szolgáltatást üdülőingatlanukon való tényleges tartózkodásuk időtartamára vehessék igénybe.

A /9/ bekezdés a Hgt. 26. §. /1/ bekezdésének “figyelemfelkeltés” céljából történő beszerkesztése.


A 7. §-hoz

Az /1/ bekezdés a közszolgáltatás díjának meghatározására utal, míg a /2/ és /3/ bekezdés azokat az eseteket sorolja fel, amikor nem kell közszolgáltatási díjat fizetni.


A 8. §-hoz

A szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. tv. 1. §. /1/ bekezdésében foglaltakra figyelemmel a helyi önkormányzatnak szabálysértési tényállás megállapítására is kiterjedő hatásköre van.

A felsorolt tényállások nem állnak ellentétben törvényben, kormányrendeletben nevesített tényállásokkal, azokat nem ismétlik meg, csak e rendelet megsértőivel szemben helyez kilátásba szankciókat.


Torvaj, 2003. február 12.




                                                                                              Csuthy László

                                                                                               polgármester





ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


Torvaj Község Önkormányzatának

10/2004. (V. 28.) számú rendeletéhez



Az egyes törvények környezetvédelemmel kapcsolatos rendelkezéseinek módosításáról szóló 2003. évi CXX. törvény 28. §-a kiegészítette a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 23. §-át.


A Hgt. 23. § g) és h) ponttal kiegészített rendelkezésének értelmében a települési önkormányzat rendeletben állapítja meg:


g) a közszolgáltatással összefüggő személyes adatok (közszolgáltatást igénybe vevő neve, lakcíme, születési helye és ideje, anyja neve) kezelésére vonatkozó rendelkezéseket;


h) a gazdálkodó szervezet számára -a 20. § (4) bekezdésében meghatározott kivétellel- a gazdasági tevékenységével összefüggésben keletkezett, nem elkülönítetten gyűjtött és a 13. § alapján nem hasznosított vagy ártalmatlanított hulladéka tekintetben a közszolgáltatás kötelező igénybevételét a 21. § (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel.


A módosító rendelkezések hatályba lépésének időpontja: 2004. január 1.


A Hgt. g) pontjában foglalt szabályozásnak eleget téve egészítettük ki a közszolgáltató kötelezettségeit tartalmazó 4. §-át 4 az adatkezelés szabályait meghatározó bekezdéssel illetve az értelmező rendelkezésekben meghatároztuk a személyes adatok körét.


A Hgt. h) pontjában foglalt szabályozásnak az önkormányzati rendelet megfelelt, így csak a pontosítás végett került kibővítésre a rendelet 2. § (2) bekezdés 3. francia bekezdése.



                                                                                              Dr. Mezőfi Ágnes

                                                                                                    városi jegyző











ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

21/2004. (XII. 17.) számú rendelethez



A szolgáltató a közszolgáltatási szerződésnek megfelelően elkészítette illetve megküldte a 2005. évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját. A díjak 8,11 és 8,06 %-os emelkedést mutatnak. A díjak növekedése miatt szükséges a Rendelet módosítása. A díjkalkulációban javasolt hulladékszállítási díjak kerültek átvezetésre a rendelet-tervezetben.


Tab, 2004. december 15.


                                                                                              Dr. Mezőfi Ágnes

                                                                                                        jegyző



ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

21/2005. (XII. 19) rendelethez



A szolgáltató a közszolgáltatási szerződésnek megfelelően elkészítette illetve megküldte a 2006. évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját. A díjak 9,47 és 9,49 %-os emelkedést mutatnak. A díjak növekedése miatt szükséges a Rendelet módosítása. A díjkalkulációban javasolt hulladékszállítási díjak kerültek átvezetésre a rendelet-tervezetben.






Tab, 2005. december 14.





                                                                                              Dr. Mezőfi Ágnes

                                                                                                        jegyző




ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

16/2006. (XII. 15) számú rendeletéhez



A szolgáltató a közszolgáltatási szerződésnek megfelelően elkészítette illetve megküldte a 2007. évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját. A díjak 11,43 és 11,44 %-os emelkedést mutatnak.

A hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 56. §. (7) bekezdése alapján a lerakással ártalmatlanított biológiai lebomló szervesanyag-tartalmat 2007. július 1. napjáig 50 %-ra kell csökkenteni. Ezen előírás helyi szinten történő szabályozása valamint a díjak növekedése miatt szükséges a Rendelet módosítása. A díjkalkulációban javasolt hulladékszállítási díjak kerültek átvezetésre a rendelet-tervezetben.







Tab, 2006. december 13.



                                                                                 Dr. Mezőfi Ágnes                                                                                                                                                             jegyző



ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

11/2008. (V. 30.) rendeletéhez




A díjkalkulációs séma kiegészítése a nyaraló ingatlanok, valamint a Dél-Balatoni és Sióvölgyi Nagytérségi Konzorcium – melynek Torvaj Község Önkormányzata is 2002. június 16-tól tagja – által meghatározott ISPA különköltségek megjelenése miatt kerül módosításra.


A szolgáltató a közszolgáltatási szerződésnek megfelelően elkészítette, illetve megküldte a következő évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját. A díjak 53,81 %-os emelkedést mutatnak.

A magas díjemelés az ISPA költségek megjelenésének következménye.



Torvaj, 2008. május 28.





                                                                                              Dr. Mezőfi Ágnes

                                                                                                         jegyző






ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

22./2008. (XII. 18.) számú rendeletéhez


A szolgáltató a közszolgáltatási szerződésnek megfelelően elkészítette, illetve megküldte a 2009. évre vonatkozó szemétszállítási díjkalkulációját. A díjak -11,79 %-os, 35,78 %-os illetve 109,06 %-os emelkedést mutatnak.

A díjemelés az ISPA/KA különköltségek megjelenésének és az egyéb szolgáltatási költségek növekedésének a következménye. 2009. július 1.-től a kijelölt hulladék lerakóhely a somi hulladéklerakó.

A díjak növekedése, valamint a lerakóhely 2009. július 1.-től történő megváltozása miatt szükséges a Rendelet módosítása.


1.§-hoz:

Az önkormányzati rendeletben meg kell jelölni a hulladék ártalmatlanítására igénybe vehető lerakót. A 2009. július 1.-től a kijelölt hulladék lerakóhely a somi hulladéklerakó. A somi lerakó üzembe helyezését megelőzően 2009. június 30-ig a hulladék ártalmatlanítására igénybe vehető lerakó a Zöldfok Zrt. tulajdonában lévő engedéllyel üzemelő Zamárdi szeméttelep.


2.§-hoz:

A szemétszállítási díjkalkulációban a 2008. évi díjakhoz képest az emelés 60 literes edénynél -11,79 %-os, a 110 literes edénynél 35,78 %-os illetve a 240 literes edénynél 109,06 %-os.

A közszolgáltató az előző évihez képest a szolgáltatási költségek növekedését az ISPA/KA rendszer működésével kapcsolatos különköltségekkel, a 2009-ben kivitelezésre kerülő szelektív hulladék gyűjtőszigetek üzemeltetésével, a somi hulladéklerakóval és a működési költségek emelkedésével magyarázza.

Az alapszolgáltatáson felüli mennyiségű települési szilárd hulladék elszállítására forgalmazott Zöldfok Zrt. felirattal ellátott műanyag zsák ára 2009. évben 310 Ft+Áfa/db.


3.§-hoz:

A díjkalkuláció nem felel meg a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II.20.) számú rendelet 4. számú mellékletében megadott táblázatnak. A díjkalkulációs séma a következőképpen változott: kibővült a lakó- és nyaralóingatlanok várható hulladék mennyiségével (8-9. sorsz.), a szelektív különköltséggel (23. sorsz.), és a díjcsökkentő tényezővel-szelektíven gyűjtött lakossági hulladék hasznosításából származó bevétel (26. sorsz.), míg az egyszeri ürítésre jutó állandó költségeket kivették. Mindezért indokolt a helyi rendelet 4. számú mellékletének módosítása.


Tab, 2008. december 17.



                                                                                                        Dr. Nagy Szabina

                                                                                                                aljegyző




INDOKOLÁS


Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

9/2010. (IX.17.) számú rendeletéhez





A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatásért fizetendő díj tekintetében az AVE Zöldfok Zrt. a negyedévente történő számlázás helyett a továbbiakban - a lakossági igényeket figyelembe véve - a havi számlázásra tér át. 



Torvaj, 2010. szeptember 16.



Dr. Szűts Dóra

jegyző





I N D O K O L Á S



Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

8/2012. (IV. 26.) számú

a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II.20.) számú rendelet módosításhoz



Általános indokolás



Az Országgyűlés által elfogadott 2012. évi XXVIII törvény módosította a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 57. §-át. ezáltal szükségessé vált a közszolgáltatási díj módosítása.



Torvaj, 2012. április 26.



                                                                                                          Léner Péter

                                                                                                            polgármester



ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS


TORVAJ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

Az egyes rendeletek módosításáról

10/2012. (V. 31.)

rendeletéhez


A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvényben foglalt rendelkezés tette szükségessé Torvaj Község Képviselő-testülete rendeleteinek felülvizsgálatát, és a szabálysértési rendelkezések hatályon kívül helyezését.



Torvaj, 2012. május 29.



                                                                                           Léner Péter

                                                                                           polgármester




Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

14/2013. (XII.20.)


RENDELETE


a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II. 20.) számú rendelet módosításáról


Általános indokolás



A hulladékról szóló 2012 évi CLXXXV törvény ( továbbaikban Ht.) rendelkezései alapjaiban változtatták meg a hulladékkezelési közszolgáltatás rendszerét. Új fogalmak kerültek bevezetésre, változott a díjmeghatározás rendszere, új hatósági jogkörök keletkeztek, a közszolgáltatási díj megállapítása kikerült a képviselő-testület hatásköréből.


Élve a Ht. 36. (1) bekezdésébe foglalt lehetőséggel a hulladékgazdálkodási feladatok ellátására  megalakult a Délnyugat- Balatoni Hulladékgazdálkodási Társulás, ami a saját tulajdonú Pelso-Kom Kft –vel kívánja a közszolgáltatást ellátni.


Fentiek alapján szükségessé vált a rendelet módosítása.



Torvaj 2013. december 17.



                                                                                                          Léner Péter

                                                                                                           polgármester









Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

7/2014. (IV.18.)


RENDELETE


a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II. 20.) számú rendelet módosítására


Általános indokolás


A Pelso-Kom Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. székhelye megváltozott, melyet a rendeletben is át kell vezetni.


Bevezetésre kerül a hulladékkezelési matricás rendszer.


A települési közszolgáltatóval együttműködve, bevezetésre kerül Torvajon a házhoz menő zsákos szelektív hulladékgyűjtés, mely egy kényelmes, mindenki számára elérhető megoldást jelent a háztartásokban és a gazdálkodó szervezeteknél keletkező újrahasznosítható hulladékok külön gyűjtésére.


A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § e) pontja szerinti, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ingatlanhasználó kérésére történő szüneteltetésének feltételei a jogosultak egyszerűbb jogérvényesítése érdekében módosultak.



Fentiek alapján szükségessé vált a rendelet módosítása.



Torvaj, 2014. április 15.



                                                                                                          Léner Péter

                                                                                                          polgármester





Torvaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének

8/2015. (V.26.)


RENDELETE


a helyi hulladékkezelési közszolgáltatás rendjéről, a településtisztaság egyes kérdéseiről és a közszolgáltatás díjának megállapításáról szóló 3/2003. (II. 20.) számú rendelet módosítására


Általános indokolás


A községben évek óta problémát jelent a zártkerti, állandó lakhatás céljára szolgáló ingatlanokon keletkező szemét kezelése, mivel a rendelet területi hatálya csak a belterületi részekre terjedt ki. A Torvaj, Szőlőhegyen található lakóingatlanok települési hulladékának megfelelő kezelése érdekében a hulladékkezelési közszolgáltatás rendjét, feltételeit szabályozó helyi rendelet területi hatálya kiterjesztésre került a zártkerti Szőlőhegy útra.


További változás, hogy a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás végzésének feltételeiről szóló 385/2014. (XII.31.) Korm. rendelettel összhangban módosult a zöldhulladék fogalma.


Fentiek alapján szükségessé vált a rendelet módosítása.



Torvaj, 2015. május 21.



                                                                                                          Léner Péter

                                                                                                          polgármester



[1]

Módosította a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 1. §-a, 8/2015. (V.26.) rendelet 1. §-a, hatályos 2015. július 1. napjától.

[2]

Beiktatta a 8/2015. (V.26.) rendelet 1. §-a, hatályos 2015. július 1. napjától

[3]

Módosította a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 2. §-a, hatályos 2013. 2014. január 1. napjától

[4]

Módosította a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 3. §-a, hatályos 2013. 2014. január 1. napjától       

[5]

Módosította a 8/2015. (V.26.) rendelet 3. §-a, hatályos 2015. július 1. napjától

[6]

Módosította a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 4. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.

[7]

Módosította a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 5. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[8]

Hatályát vesztette a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 12. §-ával, hatálytalan 2014. január 1. napjától

[9]

Hatályát vesztette a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 12. §-ával, hatálytalan 2014. január 1. napjától

[10]

Módosította 14/2013. (XII. 20.) rendelet 6. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.

[11]

Módosította 14/2013. (XII. 20.) rendelet 8. §-a, a 7/2014. (IV. 18.) rendelet 1. §-a, a 8/2015. (V.26.) rendelet 4. §-a, hatályos 2015. július 1. napjától

[12]

Módosította a 20/2003. (XII. 15.) rendelet 5. §-a, hatályos 2004. január 1. napjától.

[13]

Módosította a 16/2006. (XII. 15.) rendelet 1. §-a, hatályos 2007. január 1. napjától.

[14]

  Beiktatta a 10/2004. (V. 28.) rendelet 3. §-a, módosította a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 9. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[15]

  Beiktatta a 10/2004. (V. 28.) rendelet 3. §-a, hatályos 2004. június 1. napjától

[16]

Beiktatta a 10/2004. (V. 28.) rendelet 3. §-a, hatályos 2004. június 1. napjától

[17]

Beiktatta a 10/2004. (V. 28.) rendelet 3. §-a, hatályos 2004. június 1. napjától

[18]

Hatályát vesztette a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 12. §-ával, hatálytalan 2014. január 1. napjától

[19]

Beiktatta a 7/2014. (IV. 18.) rendelet 2. §-a, hatályos 2014. április 19. napjától.

[20]

Hatályon kívül helyezte a 20/2003. (XII. 15.) rendelet 6. §. (2) bekezdése, módosította a 13/2010. (XII. 23.) rendelet 2. §-a, Hatályát vesztette a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 12. §-ával, hatálytalan 2014. január 1. napjától .

[21]

Beiktatta a 7/2014. (IV. 18.) rendelet 3. §-a, hatályos 2014. április 19. napjától.

[22]

Módosította a 22/2008. (XII. 18.) rendelet 1. §-a, 14/2013. (XII. 20.) rendelet 10. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.

[23]

Beiktatta a 7/2014. (IV. 18.) rendelet 4. §-a, hatályos 2014. április 19. napjától.

[24]

Beiktatta a 7/2014. (IV. 18.) rendelet 5. §-a, hatályos 2014. április 19. napjától

[25]

Módosította a 13/2010. (XII. 23.) rendelet 3. §-a, Hatályát vesztette a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 12. §-ával, hatálytalan 2014. január 1. napjától.

[26]

Módosította a 9/2010. (IX. 17.) rendelet 1. §-a, hatályos 2010. szeptember 20. napjától.

[27]

Hatályon kívül helyezte a 20/2003. (XII. 15.) rendelet 6. §. (2) bekezdése, hatályos 2004. január 1. napjától.

[28]

Hatályon kívül helyezte a 20/2003. (XII. 15.) rendelet 6. §. (2) bekezdése, hatályos 2004. január 1. napjától.

[29]

Módosította a 20/2003. (XII. 15.) rendelet 1. §-a, hatályos 2004. január 1. napjától.

[30]

Hatályát vesztette a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 12. §-ával, hatálytalan 2014. január 1. napjától

[31]

Beiktatta a 7/2014. (IV. 18.) rendelet 6. §-a, hatályos 2014. április 19. napjától.

[32]

Módosította a 20/2003. (XII. 15.) rendelet 2. §-a, hatályos 2004. január 1. napjától.

[33]

 Hatályát vesztette a 14/2013. (XII.20.) rendelet 12.§- ával, hatálytalan 2014. január 1. napjától.

[34]

Beiktatta a 6/2013. (IV. 18.) rendelet 1. §-a, módosította a 7/2014. (IV. 18.) rendelet 7. §-a, a 8/2015. (V.26.) rendelet 5. §-a, hatályos 2015. július 1. napjától.

[35]

Beiktatta a 8/2015. (V.26.) rendelet 6. §-a, hatályos 2015.  július 1. napjától

[36]

Hatályát vesztette a 10/2012. (V. 31.) rendelet 4. §-a, hatálytalan 2012. május 31. napjától

[37]

Beiktatta a 13/2009. (VIII. 28.) rendelet 6. §-a, hatályos 2009. augusztus 29. napjától.

[38]

Módosította a 20/2003. (XII. 15.) rendelet 3. §-a, a 21/2004. (XII. 17.) rendelet 1. §-a, a 21/2005. (XII. 19.) rendelet 1. §-a, a 16/2006. (XII. 15.) rendelet 2. §-a, a 11/2008. (V. 30.) rendelet 1. §-a, a 22/2008. (XII. 18.) rendelet 2. §-a, a 15/2009. (XII. 18.) rendelet 1. §-a, a 13/2010. (XII. 23.) rendelet 4. §-a, a 13/2011. (XII. 15.) rendelet 1. §-a, a 3/2012. (II. 27.) rendelet 1. §-a, a 8/2012. (IV. 26.) rendelet 1. §-a, a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 11. §-a, a 8/2015. (V.26.) rendelet, hatályos 2015. július 1.  napjától.

[39]

Módosította a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 7. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától.

[40]

Beiktatta a 20/2003. (XII. 15.) rendelet 4. §-a, módosította a 11/2008. (V. 30.) rendelet 2. §-a, a 22/2008 (XII. 18.) rendelet 3. §-a, hatályon kívül helyezte a 14/2013. (XII. 20.) rendelet 12. §-a, hatálytalan 2014. január 1. napjától.


[41]

Beiktatta a 7/2014. (IV. 18.) rendelet 8. §-a, hatályos 2014. április 19. napjától.

[42]

Beiktatta a 8/2015. (V.26.) rendelet 2. §-a, hatályos 2015. július 1. napjától